Samt i ett fall fått ett o inplastat spel med använd instruktionsbok. Detta med o inplastat var i från play.
Kommer i fortsättningen att köpa det i svenska butiker, det är faktiskt inga stora pengar egentligen för att vara "säker".
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
Startad av
jimel
, Mar 11 2008 09:42
4854 svar till detta ämne
31 relaterade trådar
Postad 25 February 2009 - 19:00
Även jag har haft otur att dom få gånger jag väl lockats av att tjäna några tior istället fått vänta 2-3v eller blivit utan i 1fall.
Samt i ett fall fått ett o inplastat spel med använd instruktionsbok. Detta med o inplastat var i från play. Kommer i fortsättningen att köpa det i svenska butiker, det är faktiskt inga stora pengar egentligen för att vara "säker". Postad 25 February 2009 - 22:08
Köper man Nya spel via butik ska de ju självklart komma inplastade, annars ses de som begagnade..
och då borde de rimligtvis inte heller ha "nypris" utan ligga kanske 25 - 50% lägre i pris! Har handlat mycket av blahdvd, spelbutiken.. dessa skickar då alltid nya och inplastade spel! skulle inte godta nåt annat om jag betalat fullpris för spelet.. //najkks Postad 26 February 2009 - 15:55
Det är ju ingen idé att tjaffsa om man nu valt att vara snål och handla från England. Jag menar, skulle du betala frakten tillbaka till England för att få ett inplastat spel? Nej, jag tror inte det. Dessutom kan man varken bevisa eller gå vidare i ärendet förutom deras support. Lite svårt med Play.com om man inte reklamerar det som förvunnet men Shopto.com kunde endast erbjuda nytt fodral. Postad 26 February 2009 - 17:25
Kom på nu när jag läser här att när jag köpte Tombraider Underworld till PS3 från Play runt jul så fick jag spelet inplastat men inte orginalplasten med Playstation 3 remsan där nere på fodralet. Det var säkert ett begagnat spel som dom har plastat in själva. Detta hände mig även från CDON där jag beställde ett par Xbox360 spel för ca 6 mån sedan. Flera av spelen var inplastade av dom själva antagligen, då även äkthetsintyget på fodralet saknades. Men brydde mig inte då spelen var såpass billiga och repfria.
Postad 26 February 2009 - 18:14
Nej sant, returen gör ju att du betalar för mycket för spelet totalt.. däremot skulle jag försöka driva det vidare med deras KS, själv tappades ett spel bort på vägen när jag beställde från blahdvd.. fick ett nytt kostnadsfritt! Det kan man kalla service.. spelet som försvann från play.com såg jag aldrig röken av, ej heller nån kompensation.. Man tycker ju att de iaf kan skriva i annonsen om spelet att det ev. kan komma ett "beggat" spel med posten.. //najkks
Nu när jag tänker efter har jag också varit med om detta! Så den där playstation-3-remsan skall vara där från scratch? det e ju svårt att se som konsument om ett spel är "åter-inplastat" liksom... //najkks Postad 26 February 2009 - 18:22
nja, är ni säker på att den där remsan betyder något? För jag köpte COD 5 på MM, och på den packningen fanns det ingen PS3 grej...
Postad 26 February 2009 - 19:47 Skulle gissa på att det visar att spelet är original och oöppnat, som att jämföra med Xbox360 spel som har sin klisterlapp som visar detsamma. Postad 26 February 2009 - 20:01
Reflekterade över det eftersom min version av KZ2 faktiskt hade den där lilla "plastremsan ps3" (gamestop) //najkks Postad 26 February 2009 - 21:53
Har slagits av den tanken många ggr själv jag med. När jag köpte NHL 2k8 från tradera så fanns det inga ps3 märken på remsan. (Kom på det först efter plasten åkt av!) Mycket möjligt att spelet skulle kunna vara ett begagnat ex.
Postad 26 February 2009 - 22:53
Av de 30st spel jag köpt senaste 3mån så har 23st varit inplastade.. har för mig att jag bara sett "remsan" på ca. 7st av dem... hmm.. dock har alla skivor varit i nyskick, inte ens ett tumavtryck.. //najkks Postad 27 February 2009 - 08:52
Är inte PS3 märkerna bara på SONY spelen då?
Precis som på Wii spelen så är de iaf bara Nintendo`s spel som har Nintendo på remsan. Av mina 18 spel ja köpt sen jul så har ja liknande statistik som najskorn. Förutom att nog tammefan alla mina varit inplastade. Förutom Everybody`s Golf som visade sig vara en Promo disc. Postad 27 February 2009 - 13:02
Kanske klantade mig, givetvis har de som inte varit inplastade varit köpta på tradera - begagnade däremot.. hmm, ja kanske du har rätt? men är KZ2 SONY? för den hade ju "plastremsan.." I princip de flesta jag köpt från blahdvd och play, har varit inplastade men saknat "ps3-remsan" kan det verkligen vara så att de omplastar in dem? de har gjort ett bra jobb isf, syns inte alls! //najkks Postad 27 February 2009 - 13:43
Ser att ni diskuterar begagnade spel som man försöker sälja som nya.
Jag fick mitt MGS4 idag från spelbutiken, enligt dem så skulle dem ha fått in en "ny leverans" i måndags som dem sedan skickade ut. Ingen plast, baksidan är 70% matt pga slitning (fodralet), lite damm och en "fettfläck" på baksidan av skivan.. vad ska man göra? Postad 27 February 2009 - 13:54 Det spelet lär ju inte vara nytt. Returnera det eller kräv lite pengar tillbaka från dom om du inte är nöjd. Tycker det är förjävligt av spelbutiken att sälja spel och inte ange att dom är begagnade om det nu skulle vara så. Men man är ju inte förvånad när det gäller dom tyvärr, har bara negativt att säga om spelbutiken. Men som sagt, det är upp till dig själv om du inte är nöjd...jag hade då inte varit nöjd med ett slitet fodral och fettfläck på skivan på ett spel som ska vara nytt Postad 27 February 2009 - 14:01
Har sammanlagt beställt två gånger tidigare, under senaste 2 månaderna, funkade hur fint som helst. Otroligt synd att man inte kan hålla sig till en standard. Min polare beställde samma spel och har det liggandes hemma, när han kommer hem får vi se om han fick ett nytt eller begagnat. Postad 27 February 2009 - 14:25
ABSOLUT KOMPENSATION! De försöker i princip ta ut nypris för ett spel som är begagnat! De lär ju ha uppmärksammat skicket! Har beställt jag med.. får jag ett beggat spel så krävs kompensation på minst 100kr! //najkks Postad 27 February 2009 - 15:13
Någon som vet om man får med svenska som språk om man köper FIfa 09 från play.com ?? Finns ju X antal språk man kan välja på den svenska varianten så tänkte om svenska finns med på den engelska. Spelet förlorar ju viss charm utan Glenn och hans sköna kommentarer
Redigerat av j0cke, 27 February 2009 - 15:13. Postad 27 February 2009 - 15:46
Köpte mitt där. Svensktal finns med ja. //Andreas Postad 27 February 2009 - 17:12 Annars finns alla språk på PSN Store att ladda ner gratis till Fifa09 om man nu skulle köpa en import version som inte har med svenska på skivan. Postad 27 February 2009 - 17:15
Polarens spel var också begagnat, gissar på att ditt också blir det.. Mailar strax Postad 27 February 2009 - 17:42
Shit.. det kan man kalla dålig stil hos ett företag som ska verka seriösa.. har köpt ca 10 spel av dem senaste månaden, alla har dock varit inplastade och i "nyskick", kommer MGS 4 sedan och är kladdigt, oinplastat, eller på annat sätt begagnat så blir det ju till att kräva på betald retur, kompensation eller något annat eftersom det INTE står någonstans på deras sida att det är beg. spel! //najkks Postad 27 February 2009 - 20:52
Siba har en såkallad "spelrensning", några klipp kan man ändå göra bla följande:
MGS 4 - 239Kr Midnight club 299kr (ni som missade pccitys erbjunde, passa på nu!) Bioshock - 249kr Wall-e - 199kr Har inte kollat om dessa finns på lager lr så Edit: Med frakt om man beställer via nätet så blir det helt plötsligt inte lika billigt. Undrar om priserna även gäller på butikerna? Redigerat av Unregistered1232, 27 February 2009 - 20:57. Postad 27 February 2009 - 21:12
Taskigt läge.. i Sundsvall vet jag iaf att de har "nätpriser i butik" och då ska alltså priserna INTE vara högre än på nätet sägs det.. däremot finns ju MGS 4 hos spelbutiken.se för ca 229:- inkl frakten //najkks Postad 27 February 2009 - 23:36 Även mitt ex av MGS4 från spelbutiken verkar vara begagnat... Postad 28 February 2009 - 00:41
Vad grundar du det på? är det ingen ps3-remsa, eller är skivan "använd", eller manualen fläckig? väntar ju fortf. på mitt spel... man vill ju veta vad man ska kolla efter när man väl fått den.. //najkks Postad 28 February 2009 - 08:41
Köpte MGS4 från spelbutiken jag med och fick ett icke inplastat spel, manualen hade vikmärken (som om någon läst den) och fodralet var repigt.
Skickar mail till deras kundtjänst nu och begär kompensation. Postad 28 February 2009 - 08:53
Kunde vara värt en egen tråd det här. Då kanske spelbutiken slutar lura sina kunder
Postad 28 February 2009 - 09:46
Även mitt ex av MGS4, från spelbutiken, verkar vara "begagnat". Detta grundar jag dock endast på att det inte är inplastat och att det finns fingeravtyck på skivan. Fingeravtrycken är naturligtvis inte mina. Jag öppnade spelet först efter att jag läst denna tråd och plockade därför ut allt mycket noggrant.
Jag tror dock inte att spelen är begagnade. Snarare så är det spel som kan ha stått ute i butik. De har då antagligen fövarat skiva bakom disk och fodral ute i butiken. Postad 28 February 2009 - 10:09
Jag tror nog att detta kan vara fallet i de flesta av er som fått "begagnade" exemplar. Eller så har de i butiken kvalitetskollat spelen innan de skickar iväg dem kanske? Men om det i nu själva verket skulle vara riktigt begagnade spel så är det ju falsk markandsföring o sälja dem som nya. Det är ju helt sjukt om ett seriöst företag beter sig på det sättet!! Postad 28 February 2009 - 10:13
Det är inte ovanligt att leverantörer kör kampanjer med spel som de har fått tillbaka från butiker. Med tanke på att både SIBA och Spelbutiken har kampanj på MGS4 just nu så är det väl inte orimligt att gissa på att kampanjen har sitt ursprung från leverantören.
Att spelbutiken skulle komma över stora kvantiteter av "äkta begagnade spel" känns ju ganska otippat. Postad 28 February 2009 - 10:33 Skulle inte tro att Siba säljer spelet oplastat dvs begagnat. Och skulle någon butik komma över ett parti "äkta begagnade spel" så skulle min första tanke vara spelbutiken....tyvärr. Postad 28 February 2009 - 10:43
När jag har köpt från SIBA så har de haft tomma fodral ute i butik och skivor bakom disk.
Så visst säljer SIBA "begagnade" spel enligt definitionen i denna tråd. I alla fall SIBA i Lund. Postad 28 February 2009 - 10:55
Jo även i STHLM, nu vet jag inte om det är begagnade pga det.. eller om de kör den där varianten pga stöldrisk lr nåt... men spelen är inte inplastade. Jag köpte fifa 09, för ett tag sedan.. och då trog hon fram en pärm från kassadisken och tog fram skivan. När jag fråga om plombering så la hon spelet i en påse och häfta ihop den
Redigerat av Unregistered1232, 28 February 2009 - 10:56. Postad 28 February 2009 - 11:10 Kommer ihåg när jag köpte Uncharted på Siba Backaplan i GBG så tog man ett tomt fodral i hyllan och la fram i kassan så fick jag ett nytt inplastat av dom. Detta var ju visserligen ett tag sedan och det är mycket möjligt att dom inte gör så längre..... Postad 28 February 2009 - 11:26
Under all kritik om så är fallet, det kan inte godtas att de säljer spel till folk i tron om att de är "inplastade och nya", när det istället verkar som om flertalet får begagnade ex.. nytt är nytt! Begagnat skall säljas som begagnat! Det hade varit ett annat läge om de upplyst på sidan över MGS4 att detta spel KAN komma oinplastat eller oanvänt, jag menar.. vad händer om man köper det för att ge en polare i present? Det finns en differens mellan nytt och beg. Precis som "znille" skriver är det en form av falsk marknadsföring.. ungefär som att ha en ny bil i skylten och sedan vid försäljningen gå och plocka fram en annan bil som är betydligt mer insutten /använd.. //najkks Postad 02 March 2009 - 10:58
Dags för lite tips istället för massa drabbel i denna tråd.
playzone.se har 40% på alla spel Postad 02 March 2009 - 11:44
Vilken bluffkampanj, i själva verket är det väldigt få spel de har 40% rabatt på... Postad 02 March 2009 - 11:55
http://www.playzone..../b1_9321698.jpg Postad 02 March 2009 - 11:57
Ny kameraexperten? https://www.minhembi...p;#entry2340660
Postad 02 March 2009 - 13:15
Citera(klippo @ Mar 2 2009, 11:55 )
http://www.playzone..../b1_9321698.jpg
Ok, har du själv provat att beställa? Märkligt att det endast är på vissa spel som t ex Farcry 2 står "|Nedsatt pris 40% på alla spel|". Ännu märkligare att det enda sättet att betala som funkar är förskottningsbetalning via bankkonto. Tillåt mig att vara skeptisk... Postad 02 March 2009 - 20:53 För att späda på osäkerheten så påstås det ju att anledningen är att fira den nya butiken som öppnar 1 April. Detta kan bli årets sämsta aprilskämt Postad 02 March 2009 - 20:58 Mm, sendan säjer ju dom ps3 med ett spel för ca 3000kr. lite väl billigt Postad 02 March 2009 - 21:40
Ingen som bor i Kalmar och känner till playzone butiken? Skumt billiga paket helt klart och 1 april på nya butiken...
Postad 02 March 2009 - 22:24 Läs butikstråden... Postad 02 March 2009 - 23:43
Den har funnits i över 5år. Köpte Eye toy Play där när det var nytt. och för bara nått år sen köpte en polare xbox360 där inne. Postad 02 March 2009 - 23:55
Kan man gå in fysikst till deras butik i kalmar och köpa en PS3 med spel för 3000 kr? Nya grejer asså? Postad 03 March 2009 - 16:28
ginza har rea på några spel som kostar under 150kr, kanske vore bra till dessa inbyteskampanjer. De har tex: madden nfl 07 för 79kr och nba 2k8 för 99kr. Sedan tillkommer väl frakt på runt 30 kr men tycker det känns helt okej.
Redigerat av aguhi, 03 March 2009 - 16:30. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |