Grand Theft Auto IV (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
6
|
(39)
|
99:- | |
Grand Theft Auto IV - Special Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
GTA IV (1069 inlÀgg)
|
17 år sedan |
GTA IV gamertag trÄden (96 inlÀgg)
|
18 år sedan |
I vÀntan pÄ GTA (152 inlÀgg)
|
18 år sedan |
Postad 17 May 2008 - 16:29
Postad 17 May 2008 - 18:14
NÄgon som vet hur man lÀtt kan fÄ sex st polisstjÀrnor efter sig om man redan har lÄst upp alla öar?
Undra med. Ăr dock lat av mig och pallar inte söka i alla dessa trĂ„dar.
Fixade det Àntligen idag, sÄ ska man köra ifrÄn dom och sjÀlvklart lyckas man med att köra in i nÄgon ful sak och flyga ut igenom bilrutan och blir sen sköten.
Postad 17 May 2008 - 19:00
Postad 17 May 2008 - 19:00
Postad 17 May 2008 - 19:25
Jag sprÀnger en helikopter.... mellan mig och helikopter stÄr nÄn lyxbil.. lyxbilen fattar inte eld av helikoptern, sÄ jag gÄr o tar den för att köra ivÀg, frÄn mitt perspektiv (jag ser bilen i profil) ser den oskadd ut.. men nÀr jag sÀtter mig i bilen och kameran Àndras till uppifrÄn sÄ ser jag att den sidan som var mot helikoptern Àr helt intryckt, bilen gÄr, men eftersom högra bakhjulet sitter 50cm lÀngre in Àn det borde sÄ rullar det inte speciellt fritt och bilen gÄr dÀrför i typ 1km/h
Idag hÀnde ocksÄ en liknande grej, jag körde min infernus (som förövrigt, frÄn att ha sett 1 i hela spelet, nu finns pÄ var o varannan gata) mot ett stuntjump, som jag kommer lite fel pÄ sÄ blir en ###### roll o grejjor i hoppet.. jag landar huller om buller och nÀr jag försöker köra vidare visar det sig att fram o bakstötdÀmpare pÄ höger sida tryckts ihop eller brutits av sÄ den sidan av bilen ligger i backen, mot hjulen. Bilen gÄr sakta, lÀmnar gummispÄr efter sig pÄ höger sida och drar lite Ät ena hÄllet... fantastiskt!
Postad 17 May 2008 - 19:30
Postad 17 May 2008 - 19:33
jag körde min infernus (som förövrigt, frÄn att ha sett 1 i hela spelet, nu finns pÄ var o varannan gata)
*avundsjuk*
Synd att det inte Àr som i Viva Pinata att du kan skicka mig en sÄn.
Jag undrade bara nÀr ni spelar mot Live hur hittar man alla svenskar!? Jag spelar bara med massa amerikaner, har inte stött pÄ en enda svensk Ànnu!?
LÀgg till GTA4SWE som vÀn. Hans vÀnner Àr svenskar som du kan spela mot.
Fast numera Àr det inte som i början. NÀr jag loggade pÄ igÄrkvÀll sÄ var 7 av mina vÀnner pÄloggade, inte en enda spelade GTAIV... Innan var det dubbelt sÄ mÄnga pÄloggade och alla spelade GTAIV.
Postad 17 May 2008 - 19:43
*avundsjuk*
Synd att det inte Àr som i Viva Pinata att du kan skicka mig en sÄn.
Haha, jag har precis en pause i GTA:andet för att flickvÀnnen skulle fÄ spela lite pinata
Jag hitta iaf en parkerad infernus.. tog den.. sen börja dem ploppa upp oförhindrat.. det kÀnns som att det Àr typ sÄhÀr; GTA laddar in ett gÀng random bilar dÄ o dÄ, det Àr rÀtt uppenbart att det Àr nÄtt sÄnt eftersom det alltid Àr typ 10 olika bilar man hittar oavsett hur mkt man letar vid ett givet tillfÀlle. Bilarna som man har parkerade vid sitt safehouse mÄste alltid vara inladdade (eller iallafall nÀr man Àr i nÀrheten av safehouset), sÄ dÀrför lÀggs dessa bilar in bland resten av bilarna som Àr random inladdade, och börjar dÀrför ploppa upp.....
Postad 17 May 2008 - 20:08
Sett Bansheen parkerad rÀtt ofta, men har alltid haft 'annat' för mig sÄ jag har inte kunnat lÄna den.
Men jag misstÀnker sÄ fort man har Bansheen sÄ börjar andra lyxbilar poppa upp ocksÄ. SÄ har det varit i tidigare iallafall...
Postad 17 May 2008 - 20:11
Japp, sÄ har det varit i alla GTA:er sen första trean...
Sett Bansheen parkerad rÀtt ofta, men har alltid haft 'annat' för mig sÄ jag har inte kunnat lÄna den.
Men jag misstÀnker sÄ fort man har Bansheen sÄ börjar andra lyxbilar poppa upp ocksÄ. SÄ har det varit i tidigare iallafall...
Mjo banshee, turismo och coquette Àr inga större problem att fixa.. comet och superGT Àr lite vÀrre och infernus har hittills vart vÀrst för mig...
Redigerat av Unregisteredb7d466df, 17 May 2008 - 20:14.
Postad 17 May 2008 - 20:13
Fan vad lÄngt det Àr dÄ. Jag tror inte jag klarar av 30-timmarn. 40% pÄ 20 timmar =/.
Postad 17 May 2008 - 20:30
Det mÀrker jag ocksÄ. Mycket fler sportbilar nu mot förut.
Fan vad lÄngt det Àr dÄ. Jag tror inte jag klarar av 30-timmarn. 40% pÄ 20 timmar =/.
Àr ju 60 el 68% som Àr hela storyn.. sÄ om du rÀknar med att det tar dig 10h för 20% sÄ Àr det ju precis rÀtt i planeringen.. jag började ana att jag nÀrma mig slutet nÀr jag hade spelat typ 26h.. vid typ 28h sÄ la jag pÄ ett kol, körde taxi till alla uppdrag etc... klarade storyn pÄ 29h 55min
Postad 17 May 2008 - 20:37
Jag Àr snarare imponerad över lÀngden. Att det tar sÄ hÀr lÄng tid att klara av enbart story liksom.. sen har jag inte ens rört allt annat. Massivt spel. Tidigare GTA har jag aldrig ens klarat ut sÄ...
Men pÄ ett sÀtt vill man ju att det ska ta slut sÄ att man ska kunna fÄ de dÀr ynkliga 30 poÀngen. En achievment som pÄ ett sÀtt motverkar sitt syfte att motivera en att spela.. ironiskt egentligen. Löjligt att man bryr sig ocksÄ, men man kan ju ÀndÄ göra allt annat efterÄt.
Samtidigt vill man ocksÄ sÀtta igÄng med andra spel, eftersom jag ligger sÄ lÄngt efter med spelslÀpp. Och pÄ samma gÄng vill man gÀrna fortsÀtta spela GTA för det Àr faktiskt bra. SÄ det Àr ett dilemma, jag Àr inte sÀker pÄ vad jag sjÀlv kÀnner faktiskt
Hah. Ja, det blir vÀl 1 minut över för min delklarade storyn pÄ 29h 55min
Redigerat av Zoiler, 17 May 2008 - 20:39.
Postad 17 May 2008 - 20:42
Vad tror ni om FPS stuk?
TÀnk COD4 perspektiv nÀr man Àr i eldstrid...à hhh sÄ skönt det vore..Slippa se ryggen pÄ klumpige,osmidige Nicko.
DÄ vore det riktigt roligt varje gÄng man hamnade i eldstrid.
Tycker det Àr pÄ tok för klumpigt system nu men det kanske bara Àr jag som tycker det ?
Sen kan bilkörningen Ä mellansekvenser funka pÄ samma sÀtt.
NÀsta gÄng skulle jag vÀldigt gÀrna vilja se autosave före varje uppdrag...
Som det Àr nu sÄ fÄr jag ta load varje gÄng jag dött och svÀnga förbi Ä köpa vapen och ta taxi till uppdragsgivaren Ä sen taxi till uppdraget.....Vist det tar inte lÄng tid men jag tycker det Àr störande som F*N.
Sen sÄ tycker jag att bilarna har aptrÄkigtt ljud...en 500 hÀstars "ferarri" lÄter ju som en volvo.
Sen tycker jag inte att det hÀr med att fara ut me polarna pÄ aptrÄkiga grejor Àr sÄÄ roligt...
SÄ full pott fÄr det inte av mig men högt betyg blir det..inte spelat klart Àn men...
Nu kanske det lÄter som jag gnÀller pÄ det mesta men i överlag tycker jag att det Àr ett grymt bra spel....Fantastiskt snygg stad..DjÀkla lÀcker fysik och vÀder...hade gÀrna fÄtt vara lite lite skarpare grafik men ..
SkÄl
Postad 17 May 2008 - 20:50
Ja tack, hatar att Äka lÄnga vÀgar i onödan. FörstÄr inte varför man inte gör som du sÀger och lÄter en börja frÄn dÀr uppdraget egentligen startar. Kanske för att det ska bli mer spÀnning i det hela sÄ att man inte ska vara mer rÀdd att dö.NÀsta gÄng skulle jag vÀldigt gÀrna vilja se autosave före varje uppdrag...
FPS vet jag inte, systemet som det Àr nu Àr kanske inte det smidigaste men mil bÀttre Àn tidigare iterationer Ätminstone. FPS kanske skulle göra att man förlorar helhetssynen pÄ mÄnga stÀllen. Eller sÄ skulle det göra det för lÀtt.
AngÄende lÄnga spel sÄ kom jag pÄ en grej till: Jag spelar Tales of the Abyss just nu och det spelet ska vara 60 timmar lÄngt. 26 timmar in Àr jag och sjÀlva spelet Àr inte mer Àn bra, men jag vill ju se vad som hÀnder. SÄ dÀr Àr ett exempel pÄ att spel kan vara för lÄnga.
Postad 17 May 2008 - 20:50
Skrev lite funderingar i PS3 trÄden men kan skriva lite hÀr...
Vad tror ni om FPS stuk?
TÀnk COD4 perspektiv nÀr man Àr i eldstrid...à hhh sÄ skönt det vore..Slippa se ryggen pÄ klumpige,osmidige Nicko.
DÄ vore det riktigt roligt varje gÄng man hamnade i eldstrid.
Tycker det Àr pÄ tok för klumpigt system nu men det kanske bara Àr jag som tycker det ?
Sen kan bilkörningen Ä mellansekvenser funka pÄ samma sÀtt.
NÀsta gÄng skulle jag vÀldigt gÀrna vilja se autosave före varje uppdrag...
Som det Àr nu sÄ fÄr jag ta load varje gÄng jag dött och svÀnga förbi Ä köpa vapen och ta taxi till uppdragsgivaren Ä sen taxi till uppdraget.....Vist det tar inte lÄng tid men jag tycker det Àr störande som F*N.
Sen sÄ tycker jag att bilarna har aptrÄkigtt ljud...en 500 hÀstars "ferarri" lÄter ju som en volvo.
Sen tycker jag inte att det hÀr med att fara ut me polarna pÄ aptrÄkiga grejor Àr sÄÄ roligt...
SÄ full pott fÄr det inte av mig men högt betyg blir det..inte spelat klart Àn men...
Nu kanske det lÄter som jag gnÀller pÄ det mesta men i överlag tycker jag att det Àr ett grymt bra spel....Fantastiskt snygg stad..DjÀkla lÀcker fysik och vÀder...hade gÀrna fÄtt vara lite lite skarpare grafik men ..
SkÄl
Personligen tror jag att jag föredrar third person över first person för GTA.. kÀnns inte rÀtt med first person, sen rent tekniskt tror jag det skulle bli svÄrt eftersom jag tror first person krÀver mer frÄn geometri och texturer i banan eftersom kameran Àr nÀrmre.
Tycker de flesta billjuden Àr sjyssta.. glömt subwoofern?
Kan hÄlla med om saves dock
Postad 17 May 2008 - 23:34
Postad 18 May 2008 - 01:53
Tack för det tipset.
Men jag börjar reta mig lite pÄ att uppdragen fan aldrig Àr fÀrdiga nÀr man tycker man Àr fÀrdig med det. I det hÀr fallet höll jag pÄ bli pÄkörd nÀr jag letade efter en bil och jag hade inte direkt mycket hÀlsa kvar efter att blivit sönderskjuten av NOOSE (Nico har ju en fin tendens att fastna i dörrhÄl nÀr man sprintar med honom). Hade varit aning irriterande att dö just dÄ...
Ett annat fall som kommer precis efter det hÀr uppdraget (Mallory Àr orolig över Roman och man ska kolla in ett varuhus; nu vet ni vilket uppdrag som spoileras)
Tur att sjÀlva uppdraget var rÀtt sÄ skoj sÄ man kan leva med att spela om det igen. Fast vette fan hur jag ska lösa den sista biten. Pre-emptive strike?
Postad 18 May 2008 - 01:54
LÀste nÄt tidigare i trÄden om nÄn belöning nÀr man pangat alla duvor. KnÀppte sista för en timme sen ungefÀr, var fÄr jag tag pÄ min belöning?
Har ignorerat Nicos vÀnner nu nÀr jag pangat duvor i 10-15 timmar, sÄ jag har lite att ta igen med dem.
Redigerat av bananplanta, 18 May 2008 - 01:57.
Postad 18 May 2008 - 09:27
Har förresten fÄtt raketkastaren nu i SP och prövade att stÀlla mig bakom ett föremÄl, för att sedan skjuta med raketkastaren lite random. Som nÀr man skjuter med uzin och han bara sticker fram den bakom vÀggen o skjuter lite hur som helst. SÄ ###### grymt nÀr man gör det med raketkastaren, ser hur coolt ut som helst tycker jag.
Redigerat av Really, 18 May 2008 - 11:29.
Postad 18 May 2008 - 11:32
Heh. Snacka om 'Leap of Faith'. Jag kutade rÀtt genom poliserna och knarkhandlarna, hoppade rakt ut frÄn kajen och jajamensan, dÀr nere stod en bÄt.
Tack för det tipset.
Men jag börjar reta mig lite pÄ att uppdragen fan aldrig Àr fÀrdiga nÀr man tycker man Àr fÀrdig med det. I det hÀr fallet höll jag pÄ bli pÄkörd nÀr jag letade efter en bil och jag hade inte direkt mycket hÀlsa kvar efter att blivit sönderskjuten av NOOSE (Nico har ju en fin tendens att fastna i dörrhÄl nÀr man sprintar med honom). Hade varit aning irriterande att dö just dÄ...
Ett annat fall som kommer precis efter det hÀr uppdraget (Mallory Àr orolig över Roman och man ska kolla in ett varuhus; nu vet ni vilket uppdrag som spoileras)Spoiler
Tur att sjÀlva uppdraget var rÀtt sÄ skoj sÄ man kan leva med att spela om det igen. Fast vette fan hur jag ska lösa den sista biten. Pre-emptive strike?
Kör direkt till höger med bilen! DÄ kommer du ut pÄ vÀgen direkt nÀstan =) Plus att uppdraget inte Àr sÄ svÄrt om man smyger sig fram hela vÀgen, jag har sprÀngts en gÄng jag med =/. Plus att första gÄngen jag klara ryssarna och rÀddat Roman sÄ rÄkade jag puffa ner honom för gÄngen dÀr uppe sÄ att han ramlade ner o dog, skitskoj...
Vore ju bra om man kunde vÀlja mellan första- och tredjepersonsvy som i t ex GRAW.
LÀste nÄt tidigare i trÄden om nÄn belöning nÀr man pangat alla duvor. KnÀppte sista för en timme sen ungefÀr, var fÄr jag tag pÄ min belöning?
Har ignorerat Nicos vÀnner nu nÀr jag pangat duvor i 10-15 timmar, sÄ jag har lite att ta igen med dem.
StÀng av storyn medans du gör sÄnt funkar inte det?
Postad 18 May 2008 - 13:02
HahahaDĂ„ har de JĂVLARNA lagt ut en massa minor i form av gasflaskor över hela gĂ„rdsplanen. GĂ„r fan inte att köra igenom. Givetvis sprĂ€ngde jag min bil i luften och jag och min medpassagerare fick det inte heller sĂ„ roligt.
SÄ det var verkligen explosivt. Ja, jag tÀnkte att det var bÀst att ta det lugnt och slingra mig igenom i grannytakt. Man kan stöta till dem utan att nÄgot hÀnder.
Postad 18 May 2008 - 14:44
Hahaha
![]()
SÄ det var verkligen explosivt. Ja, jag tÀnkte att det var bÀst att ta det lugnt och slingra mig igenom i grannytakt. Man kan stöta till dem utan att nÄgot hÀnder.
Ibland sÄ ligger de dÀr jevla gasoltuberna i grÀnder ossÄ juh! SmÄtt irreterande!
Postad 18 May 2008 - 15:00
Höger lÄter skumt. Jag rekade lite efter att bilen exploderade och till höger kom man bara runt och tillbaks till dÀr flaskorna stod. Kanske funkar om man svÀnger vÀnster och kör runt sjÀlva magasinet?!?
SjÀlva uppdraget var enkelt, tog en massa tid bara... Plus att coversystemet har ju sina brister. KÀnns som han klistras mot fel vÀgg ibland + att han inte gÄr dÀrifrÄn utan bara stÄr och kollar i fel riktning. Dock ordentligt förbÀttrad combat system i den hÀr versionen jÀmfört med tidigare GTAer.
För övrigt, ligger jag pÄ 24 timmar och 40% fÀrdigt. KÀnns som 30 timmars achievementen blir till nÀsta gÄng.
Postad 18 May 2008 - 15:55
Detta mÄste du göra för att fÄ 100%
Spoiler
Vafasen. Har gjort allt det, men har bara kommit upp i 98.75% nu
Postad 18 May 2008 - 16:30
Vafasen. Har gjort allt det, men har bara kommit upp i 98.75% nu
Ăr du sĂ€ker pĂ„ att du gjort alla aktiviteter med alla vĂ€nnerna? Och vunnit mot alla och sĂ„
SjÀlv sÄ har jag nu fÄtt tillgÄng till story complete inne pÄ Social Club, dock fortfarande 88% klarat enligt dom...
Blir vÀl ingen nyckel eftersom deras piss-sida inte uppdateras. Behövde man ha 100% 1 Maj för att kunna ha en chans eller... Riktigt dÄligt jobbat...
Postad 18 May 2008 - 16:37
Börjar fundera pÄ om jag missat nÄn random character. Har fÄtt achievementen för att ha trÀffat alla och har sÄvitt jag vet gjort alla steg pÄ varje som har flera ocksÄ. Skit ocksÄ.
Behöver man ha 100% pÄ alla tre kategorier pÄ varje vÀn förresten?
'The Contest ends 11:59:59 PM ET on 5/19/08'
SÄ dÄ borde man ha till kl 17:59:59 imorgon kvÀll pÄ sig dÄ? Om de nu hinner uppdatera, kanske gör en jÀtteupdate pÄ slutet.
Redigerat av bananplanta, 18 May 2008 - 17:15.
Postad 18 May 2008 - 17:41
Varje aktivitet en gĂ„ng med varje vĂ€n, Ă€r det typ Ă€ta en gĂ„ng, bowla en gĂ„ng osv eller ska man Ă„ka till varje STĂLLE en gĂ„ng med varje?
Börjar fundera pÄ om jag missat nÄn random character. Har fÄtt achievementen för att ha trÀffat alla och har sÄvitt jag vet gjort alla steg pÄ varje som har flera ocksÄ. Skit ocksÄ.
Behöver man ha 100% pÄ alla tre kategorier pÄ varje vÀn förresten?
'The Contest ends 11:59:59 PM ET on 5/19/08'
SÄ dÄ borde man ha till kl 17:59:59 imorgon kvÀll pÄ sig dÄ? Om de nu hinner uppdatera, kanske gör en jÀtteupdate pÄ slutet.
Nej, assÄ Àta en gÄng, bowla en gÄng (eller tills man vinner) o.s.v.
Ladda hem en karta till random characters dÄ, ta bort dom du Àr 100% sÀker pÄ att du gjort, Äk till dom andra stÀllena och cirkulera tills dom poppar upp
Postad 18 May 2008 - 17:49
FÄr kolla lite random characters nÀr jag kommer hem dÄ, jobbar till kl 5
Postad 18 May 2008 - 18:52
Man mÄste vÀl antagligen ocksÄ ha alla achievements klara?
100% av spelet Àr INTE lika med 100% av achievmentsen, inte heller tvÀrtom...
Jo, QUB3D stod tydligen inte med i min lista.. Det borde ge de sista smÄ %en
Redigerat av ShaManIX, 18 May 2008 - 18:56.
Postad 18 May 2008 - 20:01
100% av spelet Àr INTE lika med 100% av achievmentsen, inte heller tvÀrtom...
Jo, QUB3D stod tydligen inte med i min lista.. Det borde ge de sista smÄ %en
NÀnÀ..
Men 100% av spelet Àr att man gjort allt som Àr möjligt i spelet, inklusive att klara alla achievements..
Enligt mig dÄ. Men visst, det kanske inte krÀvs för 100%, men jag tycker iallafall att det borde.
Postad 18 May 2008 - 20:01
Postad 18 May 2008 - 20:33
StÄr ju sÄhÀr i tÀvlingsreglerna: 'WINNING ENTRANTS MUST ... (y) have access to the IV 100% CLUB data board on their personal gameplay statistics page by the end of the contest period'
SÄ kan man inte komma in pÄ 100% Club pÄ Social club sÄ Àr man vÀl inte med i tÀvlingen antagligen, trist. De kanske gör en fuling och begrÀnsar antalet priser de mÄste skicka ut genom att inte uppdatera infon pÄ alla?
Postad 18 May 2008 - 20:40
FÄr hoppas att det Àr QUB3D som fattas dÄ.
StÄr ju sÄhÀr i tÀvlingsreglerna: 'WINNING ENTRANTS MUST ... (y) have access to the IV 100% CLUB data board on their personal gameplay statistics page by the end of the contest period'
SÄ kan man inte komma in pÄ 100% Club pÄ Social club sÄ Àr man vÀl inte med i tÀvlingen antagligen, trist. De kanske gör en fuling och begrÀnsar antalet priser de mÄste skicka ut genom att inte uppdatera infon pÄ alla?
LÀste ocksÄ det dÀr.. men tror knappast de försöker göra en fuling, frÄn början var ju tidsperioden 1 vecka, hade de velat spara in pengar hade de ju knappast höjt till 3 veckor...
Postad 18 May 2008 - 21:03
Tryck pÄ Y framför stegen bara.Hur fan klÀttra man i stegar?? har testa allt
Postad 18 May 2008 - 21:09
Tryck pÄ Y framför stegen bara.
Har testa men det verka ÀndÄ inte funka.. ska vÀl prova igen dÄ?!
Postad 18 May 2008 - 21:13
Har testa men det verka ÀndÄ inte funka.. ska vÀl prova igen dÄ?!
HÄll in y har jag för mig att det Àr... nÀr du stÄr precis framför.. eller typ nÄra decimeter framför.
Postad 19 May 2008 - 01:26
Hur fixa ni LAST INTERVIEW? Jag lÀste att man ska ta kniv lr basebolltrÀ sÄ slipper man att hans assistent sÀtter igÄng larmet , men Àven om ja anvÀnder d sÄ kommer hon in i rummet Ä vips sÄ ha ja massa snutar Ä vakter att ta mej förbi.
Postad 19 May 2008 - 02:44
Postad 19 May 2008 - 04:02
Detta mÄste du göra för att fÄ 100%(uppdaterad)
Postad 19 May 2008 - 07:27
Var som en zombie i lördags. Besatt av singleplayer i 8 timmar och sen multiplayer ca 2-3 timmar efter det. FrÄn tidig morgon tills flickvÀnnen kom hem pÄ kvÀllen igen.
"Har du suttit hÀr hela dan???" Va? VadÄ hÀr? Nej!...... eller jo. Peace?
Postad 19 May 2008 - 08:19
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
6
GTA IV
8 bilder
15 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?