Grand Theft Auto IV (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
6
|
(39)
|
Inga priser | |
Grand Theft Auto IV - Special Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
GTA IV (1069 inlägg)
|
17 år sedan |
GTA IV gamertag tråden (96 inlägg)
|
18 år sedan |
I väntan på GTA (152 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 17 May 2008 - 16:29
Postad 17 May 2008 - 18:14
Någon som vet hur man lätt kan få sex st polisstjärnor efter sig om man redan har låst upp alla öar?
Undra med. Är dock lat av mig och pallar inte söka i alla dessa trådar.
Fixade det äntligen idag, så ska man köra ifrån dom och självklart lyckas man med att köra in i någon ful sak och flyga ut igenom bilrutan och blir sen sköten.
Postad 17 May 2008 - 19:00
Postad 17 May 2008 - 19:00
Postad 17 May 2008 - 19:25
Jag spränger en helikopter.... mellan mig och helikopter står nån lyxbil.. lyxbilen fattar inte eld av helikoptern, så jag går o tar den för att köra iväg, från mitt perspektiv (jag ser bilen i profil) ser den oskadd ut.. men när jag sätter mig i bilen och kameran ändras till uppifrån så ser jag att den sidan som var mot helikoptern är helt intryckt, bilen går, men eftersom högra bakhjulet sitter 50cm längre in än det borde så rullar det inte speciellt fritt och bilen går därför i typ 1km/h
Idag hände också en liknande grej, jag körde min infernus (som förövrigt, från att ha sett 1 i hela spelet, nu finns på var o varannan gata) mot ett stuntjump, som jag kommer lite fel på så blir en ###### roll o grejjor i hoppet.. jag landar huller om buller och när jag försöker köra vidare visar det sig att fram o bakstötdämpare på höger sida tryckts ihop eller brutits av så den sidan av bilen ligger i backen, mot hjulen. Bilen går sakta, lämnar gummispår efter sig på höger sida och drar lite åt ena hållet... fantastiskt!
Postad 17 May 2008 - 19:30
Postad 17 May 2008 - 19:33
jag körde min infernus (som förövrigt, från att ha sett 1 i hela spelet, nu finns på var o varannan gata)
*avundsjuk*
Synd att det inte är som i Viva Pinata att du kan skicka mig en sån.
Jag undrade bara när ni spelar mot Live hur hittar man alla svenskar!? Jag spelar bara med massa amerikaner, har inte stött på en enda svensk ännu!?
Lägg till GTA4SWE som vän. Hans vänner är svenskar som du kan spela mot.
Fast numera är det inte som i början. När jag loggade på igårkväll så var 7 av mina vänner påloggade, inte en enda spelade GTAIV... Innan var det dubbelt så många påloggade och alla spelade GTAIV.
Postad 17 May 2008 - 19:43
*avundsjuk*
Synd att det inte är som i Viva Pinata att du kan skicka mig en sån.
Haha, jag har precis en pause i GTA:andet för att flickvännen skulle få spela lite pinata
Jag hitta iaf en parkerad infernus.. tog den.. sen börja dem ploppa upp oförhindrat.. det känns som att det är typ såhär; GTA laddar in ett gäng random bilar då o då, det är rätt uppenbart att det är nått sånt eftersom det alltid är typ 10 olika bilar man hittar oavsett hur mkt man letar vid ett givet tillfälle. Bilarna som man har parkerade vid sitt safehouse måste alltid vara inladdade (eller iallafall när man är i närheten av safehouset), så därför läggs dessa bilar in bland resten av bilarna som är random inladdade, och börjar därför ploppa upp.....
Postad 17 May 2008 - 20:08
Sett Bansheen parkerad rätt ofta, men har alltid haft 'annat' för mig så jag har inte kunnat låna den.
Men jag misstänker så fort man har Bansheen så börjar andra lyxbilar poppa upp också. Så har det varit i tidigare iallafall...
Postad 17 May 2008 - 20:11
Japp, så har det varit i alla GTA:er sen första trean...
Sett Bansheen parkerad rätt ofta, men har alltid haft 'annat' för mig så jag har inte kunnat låna den.
Men jag misstänker så fort man har Bansheen så börjar andra lyxbilar poppa upp också. Så har det varit i tidigare iallafall...
Mjo banshee, turismo och coquette är inga större problem att fixa.. comet och superGT är lite värre och infernus har hittills vart värst för mig...
Redigerat av Unregisteredb7d466df, 17 May 2008 - 20:14.
Postad 17 May 2008 - 20:13
Fan vad långt det är då. Jag tror inte jag klarar av 30-timmarn. 40% på 20 timmar =/.
Postad 17 May 2008 - 20:30
Det märker jag också. Mycket fler sportbilar nu mot förut.
Fan vad långt det är då. Jag tror inte jag klarar av 30-timmarn. 40% på 20 timmar =/.
är ju 60 el 68% som är hela storyn.. så om du räknar med att det tar dig 10h för 20% så är det ju precis rätt i planeringen.. jag började ana att jag närma mig slutet när jag hade spelat typ 26h.. vid typ 28h så la jag på ett kol, körde taxi till alla uppdrag etc... klarade storyn på 29h 55min
Postad 17 May 2008 - 20:37
Jag är snarare imponerad över längden. Att det tar så här lång tid att klara av enbart story liksom.. sen har jag inte ens rört allt annat. Massivt spel. Tidigare GTA har jag aldrig ens klarat ut så...
Men på ett sätt vill man ju att det ska ta slut så att man ska kunna få de där ynkliga 30 poängen. En achievment som på ett sätt motverkar sitt syfte att motivera en att spela.. ironiskt egentligen. Löjligt att man bryr sig också, men man kan ju ändå göra allt annat efteråt.
Samtidigt vill man också sätta igång med andra spel, eftersom jag ligger så långt efter med spelsläpp. Och på samma gång vill man gärna fortsätta spela GTA för det är faktiskt bra. Så det är ett dilemma, jag är inte säker på vad jag själv känner faktiskt
Hah. Ja, det blir väl 1 minut över för min delklarade storyn på 29h 55min
Redigerat av Zoiler, 17 May 2008 - 20:39.
Postad 17 May 2008 - 20:42
Vad tror ni om FPS stuk?
Tänk COD4 perspektiv när man är i eldstrid...Åhhh så skönt det vore..Slippa se ryggen på klumpige,osmidige Nicko.
Då vore det riktigt roligt varje gång man hamnade i eldstrid.
Tycker det är på tok för klumpigt system nu men det kanske bara är jag som tycker det ?
Sen kan bilkörningen å mellansekvenser funka på samma sätt.
Nästa gång skulle jag väldigt gärna vilja se autosave före varje uppdrag...
Som det är nu så får jag ta load varje gång jag dött och svänga förbi å köpa vapen och ta taxi till uppdragsgivaren å sen taxi till uppdraget.....Vist det tar inte lång tid men jag tycker det är störande som F*N.
Sen så tycker jag att bilarna har aptråkigtt ljud...en 500 hästars "ferarri" låter ju som en volvo.
Sen tycker jag inte att det här med att fara ut me polarna på aptråkiga grejor är såå roligt...
Så full pott får det inte av mig men högt betyg blir det..inte spelat klart än men...
Nu kanske det låter som jag gnäller på det mesta men i överlag tycker jag att det är ett grymt bra spel....Fantastiskt snygg stad..Djäkla läcker fysik och väder...hade gärna fått vara lite lite skarpare grafik men ..
Skål
Postad 17 May 2008 - 20:50
Ja tack, hatar att åka långa vägar i onödan. Förstår inte varför man inte gör som du säger och låter en börja från där uppdraget egentligen startar. Kanske för att det ska bli mer spänning i det hela så att man inte ska vara mer rädd att dö.Nästa gång skulle jag väldigt gärna vilja se autosave före varje uppdrag...
FPS vet jag inte, systemet som det är nu är kanske inte det smidigaste men mil bättre än tidigare iterationer åtminstone. FPS kanske skulle göra att man förlorar helhetssynen på många ställen. Eller så skulle det göra det för lätt.
Angående långa spel så kom jag på en grej till: Jag spelar Tales of the Abyss just nu och det spelet ska vara 60 timmar långt. 26 timmar in är jag och själva spelet är inte mer än bra, men jag vill ju se vad som händer. Så där är ett exempel på att spel kan vara för långa.
Postad 17 May 2008 - 20:50
Skrev lite funderingar i PS3 tråden men kan skriva lite här...
Vad tror ni om FPS stuk?
Tänk COD4 perspektiv när man är i eldstrid...Åhhh så skönt det vore..Slippa se ryggen på klumpige,osmidige Nicko.
Då vore det riktigt roligt varje gång man hamnade i eldstrid.
Tycker det är på tok för klumpigt system nu men det kanske bara är jag som tycker det ?
Sen kan bilkörningen å mellansekvenser funka på samma sätt.
Nästa gång skulle jag väldigt gärna vilja se autosave före varje uppdrag...
Som det är nu så får jag ta load varje gång jag dött och svänga förbi å köpa vapen och ta taxi till uppdragsgivaren å sen taxi till uppdraget.....Vist det tar inte lång tid men jag tycker det är störande som F*N.
Sen så tycker jag att bilarna har aptråkigtt ljud...en 500 hästars "ferarri" låter ju som en volvo.
Sen tycker jag inte att det här med att fara ut me polarna på aptråkiga grejor är såå roligt...
Så full pott får det inte av mig men högt betyg blir det..inte spelat klart än men...
Nu kanske det låter som jag gnäller på det mesta men i överlag tycker jag att det är ett grymt bra spel....Fantastiskt snygg stad..Djäkla läcker fysik och väder...hade gärna fått vara lite lite skarpare grafik men ..
Skål
Personligen tror jag att jag föredrar third person över first person för GTA.. känns inte rätt med first person, sen rent tekniskt tror jag det skulle bli svårt eftersom jag tror first person kräver mer från geometri och texturer i banan eftersom kameran är närmre.
Tycker de flesta billjuden är sjyssta.. glömt subwoofern?
Kan hålla med om saves dock
Postad 17 May 2008 - 23:34
Postad 18 May 2008 - 01:53
Tack för det tipset.
Men jag börjar reta mig lite på att uppdragen fan aldrig är färdiga när man tycker man är färdig med det. I det här fallet höll jag på bli påkörd när jag letade efter en bil och jag hade inte direkt mycket hälsa kvar efter att blivit sönderskjuten av NOOSE (Nico har ju en fin tendens att fastna i dörrhål när man sprintar med honom). Hade varit aning irriterande att dö just då...
Ett annat fall som kommer precis efter det här uppdraget (Mallory är orolig över Roman och man ska kolla in ett varuhus; nu vet ni vilket uppdrag som spoileras)
Tur att själva uppdraget var rätt så skoj så man kan leva med att spela om det igen. Fast vette fan hur jag ska lösa den sista biten. Pre-emptive strike?
Postad 18 May 2008 - 01:54
Läste nåt tidigare i tråden om nån belöning när man pangat alla duvor. Knäppte sista för en timme sen ungefär, var får jag tag på min belöning?
Har ignorerat Nicos vänner nu när jag pangat duvor i 10-15 timmar, så jag har lite att ta igen med dem.
Redigerat av bananplanta, 18 May 2008 - 01:57.
Postad 18 May 2008 - 09:27
Har förresten fått raketkastaren nu i SP och prövade att ställa mig bakom ett föremål, för att sedan skjuta med raketkastaren lite random. Som när man skjuter med uzin och han bara sticker fram den bakom väggen o skjuter lite hur som helst. Så ###### grymt när man gör det med raketkastaren, ser hur coolt ut som helst tycker jag.
Redigerat av Really, 18 May 2008 - 11:29.
Postad 18 May 2008 - 11:32
Heh. Snacka om 'Leap of Faith'. Jag kutade rätt genom poliserna och knarkhandlarna, hoppade rakt ut från kajen och jajamensan, där nere stod en båt.
Tack för det tipset.
Men jag börjar reta mig lite på att uppdragen fan aldrig är färdiga när man tycker man är färdig med det. I det här fallet höll jag på bli påkörd när jag letade efter en bil och jag hade inte direkt mycket hälsa kvar efter att blivit sönderskjuten av NOOSE (Nico har ju en fin tendens att fastna i dörrhål när man sprintar med honom). Hade varit aning irriterande att dö just då...
Ett annat fall som kommer precis efter det här uppdraget (Mallory är orolig över Roman och man ska kolla in ett varuhus; nu vet ni vilket uppdrag som spoileras)Spoiler
Tur att själva uppdraget var rätt så skoj så man kan leva med att spela om det igen. Fast vette fan hur jag ska lösa den sista biten. Pre-emptive strike?
Kör direkt till höger med bilen! Då kommer du ut på vägen direkt nästan =) Plus att uppdraget inte är så svårt om man smyger sig fram hela vägen, jag har sprängts en gång jag med =/. Plus att första gången jag klara ryssarna och räddat Roman så råkade jag puffa ner honom för gången där uppe så att han ramlade ner o dog, skitskoj...
Vore ju bra om man kunde välja mellan första- och tredjepersonsvy som i t ex GRAW.
Läste nåt tidigare i tråden om nån belöning när man pangat alla duvor. Knäppte sista för en timme sen ungefär, var får jag tag på min belöning?
Har ignorerat Nicos vänner nu när jag pangat duvor i 10-15 timmar, så jag har lite att ta igen med dem.
Stäng av storyn medans du gör sånt funkar inte det?
Postad 18 May 2008 - 13:02
HahahaDå har de JÄVLARNA lagt ut en massa minor i form av gasflaskor över hela gårdsplanen. Går fan inte att köra igenom. Givetvis sprängde jag min bil i luften och jag och min medpassagerare fick det inte heller så roligt.
Så det var verkligen explosivt. Ja, jag tänkte att det var bäst att ta det lugnt och slingra mig igenom i grannytakt. Man kan stöta till dem utan att något händer.
Postad 18 May 2008 - 14:44
Hahaha
![]()
Så det var verkligen explosivt. Ja, jag tänkte att det var bäst att ta det lugnt och slingra mig igenom i grannytakt. Man kan stöta till dem utan att något händer.
Ibland så ligger de där jevla gasoltuberna i gränder osså juh! Smått irreterande!
Postad 18 May 2008 - 15:00
Höger låter skumt. Jag rekade lite efter att bilen exploderade och till höger kom man bara runt och tillbaks till där flaskorna stod. Kanske funkar om man svänger vänster och kör runt själva magasinet?!?
Själva uppdraget var enkelt, tog en massa tid bara... Plus att coversystemet har ju sina brister. Känns som han klistras mot fel vägg ibland + att han inte går därifrån utan bara står och kollar i fel riktning. Dock ordentligt förbättrad combat system i den här versionen jämfört med tidigare GTAer.
För övrigt, ligger jag på 24 timmar och 40% färdigt. Känns som 30 timmars achievementen blir till nästa gång.
Postad 18 May 2008 - 15:55
Detta måste du göra för att få 100%
Spoiler
Vafasen. Har gjort allt det, men har bara kommit upp i 98.75% nu
Postad 18 May 2008 - 16:30
Vafasen. Har gjort allt det, men har bara kommit upp i 98.75% nu
Är du säker på att du gjort alla aktiviteter med alla vännerna? Och vunnit mot alla och så
Själv så har jag nu fått tillgång till story complete inne på Social Club, dock fortfarande 88% klarat enligt dom...
Blir väl ingen nyckel eftersom deras piss-sida inte uppdateras. Behövde man ha 100% 1 Maj för att kunna ha en chans eller... Riktigt dåligt jobbat...
Postad 18 May 2008 - 16:37
Börjar fundera på om jag missat nån random character. Har fått achievementen för att ha träffat alla och har såvitt jag vet gjort alla steg på varje som har flera också. Skit också.
Behöver man ha 100% på alla tre kategorier på varje vän förresten?
'The Contest ends 11:59:59 PM ET on 5/19/08'
Så då borde man ha till kl 17:59:59 imorgon kväll på sig då? Om de nu hinner uppdatera, kanske gör en jätteupdate på slutet.
Redigerat av bananplanta, 18 May 2008 - 17:15.
Postad 18 May 2008 - 17:41
Varje aktivitet en gång med varje vän, är det typ äta en gång, bowla en gång osv eller ska man åka till varje STÄLLE en gång med varje?
Börjar fundera på om jag missat nån random character. Har fått achievementen för att ha träffat alla och har såvitt jag vet gjort alla steg på varje som har flera också. Skit också.
Behöver man ha 100% på alla tre kategorier på varje vän förresten?
'The Contest ends 11:59:59 PM ET on 5/19/08'
Så då borde man ha till kl 17:59:59 imorgon kväll på sig då? Om de nu hinner uppdatera, kanske gör en jätteupdate på slutet.
Nej, asså äta en gång, bowla en gång (eller tills man vinner) o.s.v.
Ladda hem en karta till random characters då, ta bort dom du är 100% säker på att du gjort, åk till dom andra ställena och cirkulera tills dom poppar upp
Postad 18 May 2008 - 17:49
Får kolla lite random characters när jag kommer hem då, jobbar till kl 5
Postad 18 May 2008 - 18:52
Man måste väl antagligen också ha alla achievements klara?
100% av spelet är INTE lika med 100% av achievmentsen, inte heller tvärtom...
Jo, QUB3D stod tydligen inte med i min lista.. Det borde ge de sista små %en
Redigerat av ShaManIX, 18 May 2008 - 18:56.
Postad 18 May 2008 - 20:01
100% av spelet är INTE lika med 100% av achievmentsen, inte heller tvärtom...
Jo, QUB3D stod tydligen inte med i min lista.. Det borde ge de sista små %en
Nänä..
Men 100% av spelet är att man gjort allt som är möjligt i spelet, inklusive att klara alla achievements..
Enligt mig då. Men visst, det kanske inte krävs för 100%, men jag tycker iallafall att det borde.
Postad 18 May 2008 - 20:01
Postad 18 May 2008 - 20:33
Står ju såhär i tävlingsreglerna: 'WINNING ENTRANTS MUST ... (y) have access to the IV 100% CLUB data board on their personal gameplay statistics page by the end of the contest period'
Så kan man inte komma in på 100% Club på Social club så är man väl inte med i tävlingen antagligen, trist. De kanske gör en fuling och begränsar antalet priser de måste skicka ut genom att inte uppdatera infon på alla?
Postad 18 May 2008 - 20:40
Får hoppas att det är QUB3D som fattas då.
Står ju såhär i tävlingsreglerna: 'WINNING ENTRANTS MUST ... (y) have access to the IV 100% CLUB data board on their personal gameplay statistics page by the end of the contest period'
Så kan man inte komma in på 100% Club på Social club så är man väl inte med i tävlingen antagligen, trist. De kanske gör en fuling och begränsar antalet priser de måste skicka ut genom att inte uppdatera infon på alla?
Läste också det där.. men tror knappast de försöker göra en fuling, från början var ju tidsperioden 1 vecka, hade de velat spara in pengar hade de ju knappast höjt till 3 veckor...
Postad 18 May 2008 - 21:03
Tryck på Y framför stegen bara.Hur fan klättra man i stegar?? har testa allt
Postad 18 May 2008 - 21:09
Tryck på Y framför stegen bara.
Har testa men det verka ändå inte funka.. ska väl prova igen då?!
Postad 18 May 2008 - 21:13
Har testa men det verka ändå inte funka.. ska väl prova igen då?!
Håll in y har jag för mig att det är... när du står precis framför.. eller typ nåra decimeter framför.
Postad 19 May 2008 - 01:26
Hur fixa ni LAST INTERVIEW? Jag läste att man ska ta kniv lr basebollträ så slipper man att hans assistent sätter igång larmet , men även om ja använder d så kommer hon in i rummet å vips så ha ja massa snutar å vakter att ta mej förbi.
Postad 19 May 2008 - 02:44
Postad 19 May 2008 - 04:02
Detta måste du göra för att få 100%(uppdaterad)
Postad 19 May 2008 - 07:27
Var som en zombie i lördags. Besatt av singleplayer i 8 timmar och sen multiplayer ca 2-3 timmar efter det. Från tidig morgon tills flickvännen kom hem på kvällen igen.
"Har du suttit här hela dan???" Va? Vadå här? Nej!...... eller jo. Peace?
Postad 19 May 2008 - 08:19
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
-
Bing (1)
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
GTA IV
8 bilder
15 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna