Hur bytar man fÀrg pÄ texten pÄ home sidan? som klockan kalender saker call history?
vet inte om man an det utan att typ installera ett nytt manilla...
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
* Officiell TrÄd - HTC Touch Diamond *
Startad av
bbb
, May 03 2008 12:39
3968 svar till detta Àmne
3 relaterade trÄdar
Postad 24 July 2008 - 22:48
vet inte om man an det utan att typ installera ett nytt manilla... Postad 25 July 2008 - 00:44
Om man gÄr in under instÀllningar för trÄdlöst nÀtverk. Hur stor skillnad i prestanda Àr det om man Àndrar frÄn bÀst batteri till bÀst prestanda under energilÀge? Jag provade att Àndra till bÀst prestanda och mÀrkte en rÀtt stor skillnad bÄde vid surfande och filkopierande under nÀtverket. Eller sÄ inbillar jag mig..
Postad 25 July 2008 - 06:50
Jo dÄ... det blir bÀttre, men pÄ stor bekostnad av batteri... jag har satt som instÀllning att sÄ fort mobilen e kopplad till el-nÀtet sÄ blir skÀrmen och wifi som starkast... Postad 25 July 2008 - 07:42
NÄgon som vet var man fÄr tag pÄ en billaddare?
SÄg att Dustinhome hade ett paket med hÄllare och laddare men det var bestÀllningsvara Finns det laddare (kanske Àven universalhÄllare) pÄ andra stÀllen? ClasOlsson? Kjell&Co? Postad 25 July 2008 - 08:07
Jag köpte artikel 44993 pÄ www.kjell.com. Funkar klockrent till diamond. Postad 25 July 2008 - 09:12 Perfekt tack... en liten frÄga, hur lÄng Àr kabeln? Om man skulle fÄ för sig att köpa en hÄllare sÄ vill man ju inte vara begrÀnsad till 15 cm sladd typ Postad 25 July 2008 - 09:30
Jag har köpt den pÄ Dustinhome med bÄde laddare och hÄllare för 295kr . JÀttenöjd, nu kan man anvÀnda GPS i bilen, utan att Àventyra körningen. Postad 25 July 2008 - 09:32
Skulle tro att den Àr runt 1 meter. Den rÀcker absolut upp till fönsterrutan i bilen. SÀg gÀrna till om du hittar nÄgon billig hÄllare nÄgonstans! Postad 25 July 2008 - 09:40 Det skall jag göra, tack sÄ mycket Postad 25 July 2008 - 09:42
Hejsan!
Jag funderar pÄ hur man kan fixa till menyerna med TouchFlo. Finns det nÄgot sÀtt att byta ut vad man vill se pÄ Idag och villka genvÀgar man vill ha utan att koppla bort TochFlo? Hörde nÄgot om "nytt manilla" men fattar inte vad det Àr eller vad jag ska ladda ner. / Jonas Postad 25 July 2008 - 11:13
Hur Àndrar man olika beroende pÄ batteri eller nÀt? Postad 25 July 2008 - 11:54
Teknikmagasinet fick in billaddare för HTC-telefoner förra veckan, köpte min dÀr för 299:-. Billaddare HTC CC C100 Postad 25 July 2008 - 12:27
Varför skulle nÄgon betala 299:- för den dÀr nÀr man som det sagts tidigare kan köpa motsvarande för 99:- pÄ Kjell&Co? http://www.kjell.com...00000,598000000 Postad 25 July 2008 - 12:32
Varför köpa Bang & Olufsen nÀr man kan köpa Centrum? Postad 25 July 2008 - 13:17
Hmm... kanske bara jag men tyckte att det var en rÀtt kass jÀmförelse, vi snackar om en laddare..... Postad 25 July 2008 - 14:26
Tja har samma problem, kan inte stÀnga av alarmet, retar mig som fan pÄ det. mÄste stÀng av mobilen och sen sÀtta igÄng den igen.... Postad 25 July 2008 - 15:47
Problemet med alarmet Àr enkelt fixat, gÄ in under ljud och meddelande och vÀlj meddelande. efter det sÄ vÀljer man pÄminnelse i översta dropmenyn. sen gÄr det att bocka för att den ska visa meddelande pÄ skÀrmen. dÄ gÄr det sen att stÀnga alarmet..
/Jocke Postad 25 July 2008 - 16:28
Otroligt haltande jÀmförelse, dock kul att lÀsa för jag antog att du skÀmtade En billaddare ska leda ström till ett batteri i telefonen, inget annat. Absolut inte jÀmförbart med ljudutrustning, som du gjorde. Kjell & Co duger utmÀrkt. Postad 25 July 2008 - 16:36
HÀng inte upp er pÄ en dÄlig jÀmförelse
Postad 25 July 2008 - 18:01
nÄgon som vet om det gÄr att stÀlla in sÄ att internet (Opera, Youtube, RSS, Uppdatering av mail/vÀder) bara kan anvÀndas nÀr man Àr ansluten till wlan? Àr lite jobbigt om man skulle tappa wlanet och den istÀllet skulle gÄ över pÄ 3G/GPRS sÄ det plötsligt dras jÀttemycket pengar.
Postad 25 July 2008 - 19:00
Ang. att uppdatera radion, tÀnk pÄ att olika versioner Àr gjorda för olika lÀnder.
Tex. en del versioner Àr byggda för lÀnder med lÄngt mellan masterna och en del kortare. SÄ en del kanske sparar batteri men du tappar tÀckning nÀr du Äker mellan tvÄ master och vice versa sÄklart. SÄ nyast Àr inte alltid bÀst. Men .05 och .03 verkar fungera vÀldigt bra i Sverige. NÄgon som provat .06? Postad 25 July 2008 - 20:36
Jag har testat alla Radio versioner men jag tycker 05:an e helt klart bÀst... Mest rekommenderad bland xda-dev snubbarna... och mig
Postad 25 July 2008 - 20:55
satt och lekte lite med en s730 vilket Àr en wm5 mobil och dÄ mÀrkte jag att i nÀstan alla program finns det inte stÀnga av sÄ dÄ fÄr man stÀnga av frÄn aktivitetshanterar och inga hade minimize eller nÄgot i den stilen sÄ jag undrar pÄ diamond som har wm6.1pro dÀr sÄg jag att det fans kryss sÄ man kunde stÀng ner applikationen direkt utan att behöva gÄ till aktivetshanteraren?
sen finns det nÄgon funktion sÄ man kan byta mellan program snabbt utan att behöva leta upp dom i program menyn? sÄ man ser vilka program som Àr igÄng samt att man kan byta mellan dom ? tex som pÄ symbian dÀr man kan fÄ upp en meny med alla startade program och sedan vÀljer man bara mellan dom aktiva programmen Postad 25 July 2008 - 22:54
För att inte tala om designen. Var nog det han menade men jÀmförelsen, Bang & Olufsen gör mycket mner saker Àn ljudanlÀggningar. Och dessa produkter Àr ofta samma inuti men med finare design. Jag tyckte 99:- laddaren sÄg sjukt ful ut och tyckte HTC laddaren var vÀldigt fin. Men det Àr klart skall laddaren sitta i en Lada Niva frÄn 1984 sÄ Àr valet enkelt, skall laddaren sitta i Porschen Àr valet svÄrare. Redigerat av Bikern, 25 July 2008 - 22:55. Postad 25 July 2008 - 23:47
BestÀllde frÄn tele2.se VÀldigt nöjd med deras bemötande mÄste jag sÀga, bestÀllde pÄ mÄndagen och hade den i handen pÄ tisdagen.. // Anders Postad 26 July 2008 - 16:39
Hej! har just kopt en htc touch diamond, Nar ja startar upp telefonen sa hittar den inte mitt simkort har comviq kompis. Det Funkade nar jag testade med farsans comviq 3g kort
Postad 26 July 2008 - 17:15
Det Àrju en 3g telefon. Postad 26 July 2008 - 17:26
Bara för att det Àr en 3g telefon sÄ ska vÀl ÀndÄ Gsmkort ocksÄ fungera? Ingen 3g telefon jag har anvÀnt har klagat. Postad 26 July 2008 - 18:26
jag hade det andra problemet, mitt 3g kort funkade inte i gsm telefoner, bara be operatören skicka ett nytt 3g kort ?
Postad 26 July 2008 - 18:36
Ja, det tror jag! Mitt halebop 3G-kort fungerar alldeles utmÀrkt i mina gamla gsm-mobiler. Postad 26 July 2008 - 19:45
En sannning med modifikation. Jag vet att vissa 3G telefoner Àr kÀnsliga för SIM KORT som endast Àr GSM tex Nokia N73 Àr en av dem. Var tvungen att byta till kort som har bÄde GSM och 3G. SÄ om du har problem med ditt kort sÄ Àr det bara att bestÀlla ett nytt. NÀstan sÀkert pÄ att alla kort som Tele2 skickas ut numera Àr bÄde GSM/3G. Postad 26 July 2008 - 20:44
Rem hÄllare? O_o? Woot e det? Postad 26 July 2008 - 20:51
[July 26] Duttys Diamond WWE_1.93.831.1 Rom Release V1.0 eller [26 JULY RELEASE] SwiftBL UK WWE Diamond ROM v4.0[Based On New UK WWE 1.93.405.1 ROM]?
Bara jag som tycker ljudet Àr sjukt lÄgt Àven pÄ max, nÀr det ringer? Redigerat av Royael, 26 July 2008 - 20:57. Postad 26 July 2008 - 21:08
hur fungerar det att skriva sms? finns det ett fullt QWERTY som inkluderar Ä,À,ö dvs att man inte behöver trycka pÄ en specialknapp varje gÄng för att de bokstÀverna ska dyka upp?
Postad 26 July 2008 - 21:16
[July 26] Duttys Diamond WWE_1.93.831.1 Rom Release V1.0
Har nyss installerat och Shit vad snabbt det Àr!! Men jag ska nog flasha Lite versionen han slÀpper om typ 1 timma eller nÄtt Den gÄr ju pÄ den nya ROM Builden sÄ... Royael... Duttys Diamond WWE_1.93.831.1 Rom Release V1.0 !! OF COURSE!!! EDIT: För er resten som e rÀdda för att installera för att det inte Àr en hel svensk ROM... Installera Diamond TF3D Config och byt till svensk TF3D... Man kan jÀmföra det med Vista + Svensk sprÄk patch Funkar fint hÀr... "ser" svenskt ut EDIT2: Jag skippar nog Lite... den hÀr versionen e sÄ sjukt skön Redigerat av Gucci, 26 July 2008 - 21:21. Postad 26 July 2008 - 21:31
jag har inga problem med att flasha..bara en gÄng tilll..kl Àr bara 0200..jobb om 4 timmar.3ggr pÄ en kvÀll Àr vÀl int mycket? :-) vÀlkommen till anonyma flashare heh
Postad 26 July 2008 - 21:41
Haha xD Jag har 5 veckor semester f.o.m MÄndag ********... Dutty skrev till mig att Lite e snabbare Àn hans Fulla ROM... men han har tatt bort grejjer som jag vill ha kvar pÄ Lite'n ... # Opera_Browser_WWE # Paint # WindowsLive # TF3D_Config_Setup_v_0_6_6 # Total Commander # PIM Backup Visserligen, allt utom Pain can man "CAB'a" in... ... ...... ....... ******** jag tror jag flashar Lite ÀndÄ >_< EDIT: Han var vÀrd 55kr... En pizza till Dutty EDIT2: Ok han hade rÀtt --- Lite versionen flyger fram!! Jag hade problem förr med Radio 03 och 06 nÀr det handlade om GPS. Men nÀr jag kör med 05 sÄ hittar den typ 10 satelliter under typ 4 sekunder... med 03 och 06 kunde det ta typ 10minuter... sÄ 05 Radio e helt klart bÀst... OCH en sak till... min MP3 Test bllir nog inte helt fÀrdig... för nu nÀr denna nya ROM komm sÄ finns det tydligen röster som sÀger att batteri tiden har ökats en aning... och vad som menas med en aning vet jag inte riktigt... sen nÀr jag höll pÄ med Windows Media Player spelaren i mobilen spelade jag nÀstan i 9h och hade fortfarande ganska mycket batteri kvar sÄ jag vet inte ifall mitt test blir helt Àrlig nÀr jag ÀndÄ flashade om den... sÄnt betyder mycket... SÄ jag tror att WMP i mobilen vann tÀtt efter HTC Media Player med sina 8h + 30min telefon prat, men som sagt... relativa tider... jag skulle nog sÀtta 1h+ med ny ROM och Radio... SÄ Testet Àr hÀrmed avslutat... ni som inte fattar vad jag snackar om fÄr kolla igenom TrÄden Redigerat av Gucci, 26 July 2008 - 22:41. Postad 26 July 2008 - 22:53
Vet ej... Jag hade den för att fÄ svenska o funka... men det buggade för mig pÄ den hÀr ROMen sÄ jag frÄgade dutty o han sa att han ska fixxa en fix till den nÄn gÄng under nÀsta vecka... men jag bryr mig egentligen inte eftersom svenska pÄ menyer e lame Nu titta pÄ film pÄ Projjen samtidigt som jag leker med mobilen Postad 26 July 2008 - 23:14
Jag kopte telefonen tillsammans med abonnemanget, sa det maste ju funka! Postad 26 July 2008 - 23:16
Hur gömmer man SIM kontakterna?
Nu har jag dels mina simkontakter och outlook kontakter, störigt med dubbletter. Har googlat lite och enligt mÄnga amerikanska sidor ska man kunna gÄ till "settings - phone - call options" , men jag hittar inget liknande i min "svenska" HTC? Postad 26 July 2008 - 23:32
hur skickar man saker lÀtt med bluetooth? pallar inte göra en anslutning till varje ny enhet varje gÄng... vill bara vÀlja fil, söka mottagare och skicka...men hur
EDIT: Tror jag vet nu. GÄr in i filhanteraren och hittar filen sen skicka. EDIT2: [July 26] Duttys Diamond WWE_1.93.831.1 Rom Release V1.0 Lite Àr skön Hur ska man vÀlja m3p-filer som sms-signal? Redigerat av Royael, 27 July 2008 - 00:02. Postad 27 July 2008 - 01:02
NÄgon som hittat nÄn NES / SNES emulator som faktiskt fungerar? Jag har provat PocketSNES men programet krashar varjegÄng man loadar ett ROM. :S
Postad 27 July 2008 - 01:09
Funkar hos mig, men den e lustig med kontrollerna... den har ju knapparna pÄ touchscreenen sÄ hur ska man trycka 2 knappar sammtidigt? Postad 27 July 2008 - 03:16
Hur fÄr jag svensk klocka med Duttys Diamond WWE_1.93.831.1 Rom Release V1.0? AlltsÄ jag vill inte ha am/pm..
Postad 27 July 2008 - 09:04
Varför mÄste jag konfigurera telefonen vid varje start? (den stannar i uppstarten tills man klickar att man vill konfigurera, sen kommer man till justera sidan med kryssen man ska hÄlla pÄ) skulle vilja slippa det vid varje uppstart!
Postad 27 July 2008 - 09:18
Ăndra Regional Settings till Sweden... Postad 27 July 2008 - 09:24
Har inte en aning, lÄter som din telefon inte mÄr bra O_o ... 1 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar |