Jag kan lova dig att du inte blir besviken ...
Förutom att jag är äckligt nöjd med min nya projektor så är köpet av
Oppo SE/Nuforce det bästa jag någonsin gjort ..
Det mest prisvärda och som jag fått ut mest glädje av per krona
Maveric
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 24 January 2010 - 11:58
Tveka inte en sekund inför detta beslut
Jag kan lova dig att du inte blir besviken ... Förutom att jag är äckligt nöjd med min nya projektor så är köpet av Oppo SE/Nuforce det bästa jag någonsin gjort .. Det mest prisvärda och som jag fått ut mest glädje av per krona Maveric Postad 24 January 2010 - 14:18
Se eller Nuforce edition? Ville bara kolla ordentligt Postad 25 January 2010 - 11:10
Hur är BDP-83 i jämförelse med PS3 Slim (kör PS3 Media Server) när det gäller att streama mkv-filer, någon som testat båda? Är galet sugen på att sparka ut PS3an nu men vill inte mista möjligheten att streama mkv på ett smidigt sätt.
Postad 25 January 2010 - 16:05
Kort sagt: bättre.
PS3 med PS3 Media Server är ett solitt paket för att strömma filer. BD83:ans funktioner för att strömma är fortfarande ett experiment och arbete under utveckling. Jag har haft min BD83 sen juni 2009 (beställde från crt i England) men tänker ändå inte göra mig av med PS3:an. Tjipp Postad 25 January 2010 - 16:46
Aha, surt... Då får Oppo tyvärr vänta tills de funktionerna växt till sig, har inte plats för ytterligare en spelare i hyllan.
Postad 28 January 2010 - 22:45
Tänkte att byta yt min Pioneer LX 71 mot en Oppo 83. Kan man även tjäna på och får ett bättre ljud trots HDMI anslutning, eller finns det inte mycket att vinna på det?
Postad 28 January 2010 - 23:44
Nej, gör inte det
Mvh Per
Postad 30 January 2010 - 13:39
Enligt component.se så finns det nu en firmware som gör spelaren regionfri utan hårdvarumodifiering. Någon som vet något om denna? Måste man knappra in en kod varje gång man använder region 2/B?
Postad 30 January 2010 - 13:59
District 9 Region B funkar inte i min spelare fast den är kodfri. Någon som har samma problem?
Lägger jag i en region A film så säger den att det är fel region så något är knas. Jag har i och för sig näst senaste firmware och ska försöka uppgradera. Spelaren är köpt hos Vibrations så det är hårdvarumodd på regionsfriheten. Thomas Postad 30 January 2010 - 20:55 Du måste ju byta region manuellt. Du borde fått med en lapp i lådan där det står hur du ska göra. Postad 30 January 2010 - 22:25
Jag vet att man måste byta region manuellt men som det är nu säger spelaren att det är fel region med både A och B skivor eller i alla fall med District 9. Jag vet inte om jag har någon skiva som är låst på region B dom flesta är ju kodfria. Jag har provat att bryta strömmen men inget verkar hjälpa. Var det inte lite problem med District 9 region A versionen? Thomas Postad 30 January 2010 - 22:53
såg precis district 9 (svensk) och den funkar perfekt
Redigerat av Unregistered1103, 30 January 2010 - 23:02. Postad 31 January 2010 - 08:33 Det har det funnits länge, men är inte att rekommendera då dessa firmware oftast "haltar" efter de senaste. Det som gäller är hådvarumod , Thats It. Sätt spelaren i Standby , tryck sedan på knapp 1 på fjärren så startar Oppon upp i region A läge. Trycker du på knapp 2 startar den upp i region B osv. Redigerat av Hakon, 31 January 2010 - 08:39. Postad 31 January 2010 - 10:15
Då fungerar bytet av regionkod för Blu-ray olika.
Köpte min Oppo BDP-83 från crtprojectors.co.uk. För att byta region på min så håller man in blå knapp i några sekunder tills spelaren börja ge ut flera signaler i en följd då trycker man t.ex. på 1 för region A och spelaren bekräftar bytet med en signal ifall man väljer 2 för region B så får man bekräftat med 2 signaler från spelaren. Har aldrig haft några problem med regionsfriheten på min spelare. Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 31 January 2010 - 10:21. Postad 31 January 2010 - 11:16
Jag vet att man måste göra det manuellt och det är precis så jag gör men District 9 säger fortfarande att det är fel region. Thomas Postad 31 January 2010 - 12:22
Då har jag uppdaterat till senaste firmware men det hjälpte inte. Jag har provat att byta till region A och spelat filmer som är låsta region A (Twilight och Wrong Turn 3) och dom funkar, sedan provade jag Ice Age 3 region B utan att byta region och spelaren säger denna film funkar bara i en region B spelare. Jag sätter spelaren i standby och trycker 2 för att byta till region B och då funkar Ice Age 3 men inte Twilight och Wrong Turn 3. Sätter sedan i District 9 svenska SF utgåvan och spelaren säger att denna film funkar bara i en region B spelare. Jag provade även District 9 när spelaren var i region A läge men det funkade inte vilket det inte borde heller.
Innan spelaren talar om att det är fel region så får jag upp den där minnes funktionen "Resume from last position eller var det nu kallas. Kanske är det något med den som ställer till det. Mycket märkligt eftersom byte av region funkar. Jag har även en Panasonic BD-55 och den spelar District 9 utan problem. Thomas Postad 31 January 2010 - 15:04 Verkligen konstigt. Testa att trycka grön knapp sedan 0. Tror inte det hjälper men men ..... Postad 31 January 2010 - 15:20
Någon som testat Dvdirects lösning med ICOS?
Helst skulle man ju vilja ha något som fungerar automatiskt... Postad 31 January 2010 - 16:40
Jag vet inte om du skrivit att du gjort det
1: Ställ spelaren i reg A 2: Gör spelaren strömlös i några minuter så att moddningen "nollställer" sig 3: starta spelaren 4: sätt den i standby och ändra till reg B 5 : sätt i Distric 9 Hjälper inte det så låt Vibration fixa den till dig Maveric Edit: detta är inget jag hittat på något forum utan bara en idé jag fick Edit2: Hur går det Tumme ? Redigerat av Unregistered1103, 31 January 2010 - 23:15. Postad 01 February 2010 - 07:45
Jag provade att bryta strömmmen innan jag testade alla varianter första gången. Jag ska göra ett nytt försök idag och kan förhoppningsvis låna ett annat ex av District 9 och se om det kan hjälpa. Thomas Postad 01 February 2010 - 17:46
Prova även att rensa persistent storage och stäng av DB-Live. Postad 02 February 2010 - 01:36
Hur står sig Oppo som ren cd spelare Oppo 83 & 83SE. har i dag en Cambridge Dac magic och fundera på att skaffa en Oppo. Tror ni att den kan göra bra ifrån sig som cd spelare? Skilljer sig dacarna i 83 & 83SE för 2 kanalsljud?
Postad 02 February 2010 - 01:49 Ja och ja Maveric Redigerat av Unregistered1103, 02 February 2010 - 01:54. Postad 02 February 2010 - 12:34
Stor skillnad mellan DACarna i 83/83 SE , SE modellen ska du lätt köpa så har du en grym CD spelare. Postad 02 February 2010 - 20:34
Då har jag fått igång District 9. Jag började med att bryta strömmen en längre stund och sedan stoppa jag i filmen men resultatet vart det samma. Eftersom det kommer upp meddelandet resume play så provade jag att trycka på stopp två gånger för att det förhoppningsvis skulle förvinna ur minnet. Sedan tryckte jag play och då gick den igång.
Riktigt skönt att det löste sig. Det var som jag misstänke att den där resume minnet ställde till det och jag tror att bara för att spelaren var inställd på region A när jag la i filmen första gången så behöll spelaren resume minnet även fast jag bytte region. Man får försöka komma ihåg att trycka på stopp knappen två gånger när man får meddelandet om fel region. Eftersom det är så många filmer som är regionsfria så är det lite svårt att komma ihåg vilken region spelaren står i. Thomas Postad 02 February 2010 - 20:55
Tumme:
Alltid kul att höra att saker som strulat löser sig, och vad lösningen var! Postad 02 February 2010 - 21:11
Det är konstigt, men min spelare vill inte läsa den USB-sticka (2 GB) som medföljde spelaren. Trots att den verkar vara formaterad FAT32. Uppgraderade nyss firmware, som gick alldeles utmärkt från den USB-hårddisk jag använt tidigare men det gick ej från stickan. Kan inte läsa några slags filer från den.
Postad 02 February 2010 - 21:40
Min oppo vill bara spela rag a eller reg1 skivor.
Har haft det här problemet ett par gånger furut då har det räkt med att man drar nätkabeln så har det funkat men inte nu längre. Tycker att jag har försökt det mesta utan resultat någon som har nån ide. Har köpt min från CRT den har väl ett annat reg free kitt än dom som säljs i Sverige. Postad 03 February 2010 - 21:54
Fick ordning på regions kittet efter att jag hade haft mail kontakt
med CRT. Jag gorde följande. 1. Såg till att det inte var någon skiva i spelaren. 2. Ställde in reg b koden. 3. Gick in i set-up menyn och gick till persistan storage och rensade BR-data. Sedan funkade det. Vet att jag försökte göra något liknande i går men måste ha gort det på fel sätt men nu funkar det ju. Postad 09 February 2010 - 15:49
Dåligt ös i denna tråden .. men det beror väl på att Hemmabio tidningen inte har med oppo i sin test
denna gången heller .. då oppo förmodligen skulle köra över alla annonsörerna ... Jag har testat 2 kanal igen och denna gången kopplade jag upp Oppo NF mot min gamla Denon 4306 som fortfarande är kung bland Denons stärkare under 30000 kr Jag har i princip testat alla dac mellan 3000 kr och 15000 kr mot denna tidigare och det var ingen som tryckte ner Denona av dessa. Skillnader fanns, men inte i väljud. Nu fick oppo chansen och jag valde lite skåpmat som audiofilerna brukar lyssna på Krall och Jones på DVDA och i detta fall stereospåret Ja, skillnaden var total och i alla längder och bredder och bara välljud.. Inga blindtestet behövs, man hör skillnad med kudden över huvudet och det låter bra. Så mitt tips till er som tänker köpa en Oppo. Lägg till och köp en SE eller NF och få en fantastisk CD spelare .. Det är värt pengarna. Maveric Ps, ni får ju en fantastisk bild på köpet Redigerat av Unregistered1103, 09 February 2010 - 15:50. Postad 09 February 2010 - 16:17
Jo det är lite ös,men beror på låång väntetid på spelarna.
Oppo-83 finns inte i någon butik just nu,lär komma in först om 2 veckor. Postad 10 February 2010 - 22:24
Jag fick min idag Postad 12 February 2010 - 11:01
Tror jag inte, kräver nog förändringar i hårdvaran och inte bara i mjukvara.
Postad 12 February 2010 - 11:21 Det är inte helt omöjligt då hårdvarukraven inte är så annorlunda som man kan tro. Postad 13 February 2010 - 00:13 Påstår vissa ja, men PS3an klarar av 3d, även fast den bara kör HDMI 1.3. Jag har inte riktigt fattat hur det går till. Postad 13 February 2010 - 00:29 Det har väl ändå att göra med att PS3 har ganska rejäl processorkraft och är därför inte lika beroende av hårdvara för att göra saker (såsom att spotta ur sig 3D) Postad 13 February 2010 - 01:41
Det lilla jag hört är att ps3+hdmi 1.3 kommer köra en sneak variant av fulla specifikationen av blu-ray 3D. Läste något om att det skickas 1080i till varje öga medans kommande riktiga kommer vara 1080p men ingen jag vet säkert. Dock låter det inte alls omöjligt då dubbel 1080p/60 signal +hdljud lär väl kräva bandbredd som överstiger 1.3 standarden men någon annan får gärna upplysa om detta inte stämmer.
Intressant är det iaf då PS3 kommer nog bli det största ingången till en början till 3D på film då det endast är en mjukvaru uppdatering som behövs till skillnad mot övriga spelare som behöver ny hårdvara. Postad 13 February 2010 - 02:26
Nu är ni DUKTIGT OT i denna tråden
Vill ni diskutera mer med dom som kan något om detta, så är här en annan tråd på ett annat forum http://www.component...showtopic=11703 Men som förhoppningsvis sista OT inlägg, så kan jag inte förstå hur man vill sitta och titta på dålig 3D från en Tv. Då lägger jag hellre en hundring på ett riktigt biobesök. ( obs ni behöver inte svara och helst inte Maveric Postad 13 February 2010 - 14:23
Varför ska alltid du ha sista ordet?
Dålig 3D? Det är inte Röd/blåa brillor vi snackar nu...... Postad 13 February 2010 - 14:29
Nu blev det ett OT inlägg till Spelar ingen roll vilka brillor du har .. Men att sitta och se 3D på en TV jag skrev faktiskt TV i förra inlägget också Vill man inte diskutera på component.se för att de är lite för avancerade där, så kan man ju alltid diskutera i den tråden som handlar om 3D på detta forumet https://www.minhembi...p;#entry2786625 Låt det bli sista orden om 3D i denna tråden ( Please ) Maveric Redigerat av Unregistered1103, 13 February 2010 - 14:29. Postad 13 February 2010 - 15:31
Du kan ju alltid starta en ny tråd som heter "3D i Oppo BDP-83" MaVeRiC...
Vad vill du egentligen att den här tråden skall handla om? Jag hade f.ö. kontakt med en eBay-snubbe vile sälja regfria BDP-83 för 750$(ungefär 5500 spänn) inkl. frakt. Kanske är intressant för någon? Skillnaden mellan honom och Dvdirect är inte tillräkligt stor för att riskera krånglet med USA-beställning tycker jag själv. Postad 13 February 2010 - 16:46
Kan hålla med om 3D på en vanlig TV inte är nått vidare, inte ens duken på bion räckte tycker jag. Borde vara större duk än ens synfält, typ IMAX eller nått.
sKalman, det låter intressant....men ebay snubbar brukar jag vara väldigt skeptiska till. Jag ska hålla på mig ett tag till (BD-mässigt då altså Postad 13 February 2010 - 19:27
...
Edit: Flyttade inlägget till 3D tråden Redigerat av Svante Skoog, 13 February 2010 - 19:36. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |