Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 04 August 2009 - 00:39

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Sååå dålig är inte batteritiden.Visst jag har blivit av med 50% på 4-5 timmar men då har jag använt den ganska flitigt också. Helt normalt. Min Gamla 2G var inte ett dugg bättre.

Håller inte alls med. Batteritiden på min 2G håller ohyggligt mycket längre än på min 3GS, vilket å ena sidan är mycket förståeligt (ingen 3G, gps, filmkamera, eller kompass och dessutom slöare CPU) men samtidigt å andra sidan inte acceptabelt då det gått 2år sedan 2G släpptes och Apple borde ha satsat lite mer på just batteriet när de tryckt in massa nya delar som kräver mer ström.

Är det någon mer än jag som har reagerat över hur svag vibratorn är jämfört med föregående modeller?

Postad 04 August 2009 - 03:35

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
haha seriöst? jag har haft Iphone 2g sen den kom... och betala 9k för att få en ENORMT likadan telefon finns ju inte.... tänker ni inte? telefonen är ju gammal..... samma telefon.....

jag går vidare, jag vill ha bättre.... på alla punkter.......

HTC HERO !!! krossar !

vakna

Postad 04 August 2009 - 04:55

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0

Hur är det med batterierna när det gäller livslängd, laddningsbara batterier till "vanliga" mobiler tappar ju ganska snabbt i effekt och efter ett år brukar dom vara ganska mycket sämre än när dom var nya.

Kan man byta batteri i en iphone, kanske kommer bättre batterier i framtiden etc.

Som tur är har Apple gjort det väldigt enkelt att byta batteri som synes i denna video. NOT!
Hittar inte vad det kostar att byta i iPhone, men 700 spänn går det på för iPod och man är av med enheten flera dagar.

Postad 04 August 2009 - 06:45

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Ett tips till er som Jailbreakar är att läsa den här tråden på 99.se innan ni gör något med er 3Gs. Jag har inte bestämt mig ännu, min 2G Jailbreakades ju av helt naturliga orsaker så att säga men nu vet i fan om jag har lust att pilla med custom firmware varje gång det kommer uppgraderingar av OS...Jag använde inte många apps från Cydia i alla fall....Vi får se.

Postad 04 August 2009 - 07:13

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0

haha seriöst? jag har haft Iphone 2g sen den kom... och betala 9k för att få en ENORMT likadan telefon finns ju inte.... tänker ni inte? telefonen är ju gammal..... samma telefon.....

HTC HERO !!! krossar !

vakna

Det är väl upp till var och en men jag förstår inte riktigt hur du resonerar. En 3Gs och en 2G är ganska lika på utsidan men under skalet är det stor skillnad. En BMW M3 och en sniken 318 är också ganska lika eller hur? Jag skulle inte gå fram till ngn med en M3 och säga att han är dum i huvet som inte köpte en 318, de ser ju likadana ut eller?

Att en 3Gs skulle vara gammal får stå för dig, så upplever inte jag den i alla fall. Om du nu har kört 2G så är ju skillnaden faktiskt ganska stor. GPS, Kompass, Bättre kamera mera lagringsutrymme osv.

Att HTC Hero skulle vara bättre på alla punkter och krossa iPhone är nog att sticka ut hakan väl långt...Jag säger inte att du lagt pengarna på något dåligt, Android har stor potential - men att det skulle "krossa" håller jag definitivt inte med om....

Och priset....Ja visst är den dyr men uppenbarligen är den värd det eftersom telefonerna inte räcker till ;-) De som inte har råd får köpa ngt annat, så funkar det i en marknadsekonomi....

Lasse

Postad 04 August 2009 - 07:30

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0

Du kör båda enheterna mot samma iTunesinstallation.
Till iPoden låter du synka alla låtar vara ikryssad medans du väljer att bara synka markerade låtar till iPhonen.
I iTunes finns det kryssrutor till vänster om varje låt. Med dom väljer du om du vill synka dom eller inte...

Navigon finns i både Europa och Skandinavien-versioner. TomTom är på G och där ska man kunna köpa ett paket med programmet och en bilhållare.

Japp, det kan du även med iPhone 3G sedan 3.0-uppdateringen.

Tack för svaren, har kollat upp Navigon och det är ju precis det jag vill ha. http://www.navigon.c...software/iphone Det som får mig att fundera är batteritiden. Jag kan ju tänka mig att ha allt avstängt utan 3G som default och ingen regelbunden hämtning av epost etc, hur lång stand-by tid i vila har man då tro? Om man sedan sätter den på spelning av mp3 filer hur många timmer kan den gå då?

Postad 04 August 2009 - 08:03

kahn
  • kahn
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Har en fråga... Har just varit på telias hemsida och kollat priser på nya 3gs... om man väljer 16gb med Telia Max 25 i 12 månader blir det 3200 kontakt + 250kr månaden i dessa 12 månader. Alltså strax över 6000kr... kan detta verkligen stämma? Den kostar ju närmare 10k ny... Var är haken???

Postad 04 August 2009 - 08:10

Linkanman
  • Linkanman
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Ang batteritiden - vet att några här i tråden har/haft en Xperia, hur står 3GS i jämförelse till den?

Nu har jag inte fått nån 3GS ännu. Men har en X1 som jag använder ganska mycket dagligen dagligen (surf, tele, sms, musik). Laddar 1-2 gånger per vecka. Batteritiden ökade rejält första månaderna (lustigt) men nu har den varit konstant ett tag. Batteritiden är faktiskt bättre än jag väntat på X1 då flera jag pratat med gnällt på den.

Kan göra en jämförelse när jag får 3GS.

Postad 04 August 2009 - 08:13

Linkanman
  • Linkanman
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Har en fråga... Har just varit på telias hemsida och kollat priser på nya 3gs... om man väljer 16gb med Telia Max 25 i 12 månader blir det 3200 kontakt + 250kr månaden i dessa 12 månader. Alltså strax över 6000kr... kan detta verkligen stämma? Den kostar ju närmare 10k ny... Var är haken???

Hake o hake, du är väl bunden vid telia under tolv månader men så är det ju överallt. Men köper du en 16gb med kontantkort på TRE så kostar den 5995. Då är man ju bunden till TRE.

Postad 04 August 2009 - 08:32

zentz
  • zentz
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Nu ger jag mig in i leveranstidsdiskussionen också.

Ny intressant information om leveranstiden på Metro Teknik:
Tre veckors leveranstid för iPhone 3GS
Erik Hörnfeldt, presschef på Tre, vill inte spekulera i hur lång leveranstid en order som läggs nu får.
– Men man ska nog räkna med minst tre veckor om man lägger en beställning idag, säger han.

Jag beställde en förlängning av mitt 3-abonnemang och en svart 32gb onsdagen den 29 juli. När jag sedan ringde fredagen den 31 juli för att kolla läget sa de att förlängningar läggs in manuellt, och att de skulle registreras senare under fredagen den 31 juli. Trots att jag beställde den 29 juli registrerades ordern alltså inte förrän 31 juli. Hade jag tecknat ett nytt abonnemang hade det förmodligen gått fortare förstod jag det som. De sa då att leveranstiden var ca 12 arbetsdagar, vilket alltså innebär att jag borde få telefonen omkring 19 augusti. Mitt nya abonnemang skulle dock börja gälla i mitten av denna vecka, alltså omkring 5 augusti (ett abonnemang som jag inte har någon som helst nytta av utan min iPhone och således inte vill börja betala för innan jag har telefonen).

1 augusti frågade jag i butiken på Kungsgatan i sthlm hur läget såg ut allmänt. Han sa då att jag borde få min telefon i början av denna vecka (alltså 3 aug), eller allra senast i slutet av denna vecka. 12 arbetsdagar visste han inget om, men han sa att det borde gå mycket fortare än så. 200 meter ner på Kungsgatan i nästa 3-butik fick jag annan information av en ruskigt nonchalant och otrevlig säljare som bara suckade och sa att det skulle ta mycket längre tid.

Träffade en säljare för 3 i helgen som påstod att de hade sålt 5000-6000 iPhones hittills. Om det stämmer låter det ju befogat att ha en telefonkonferens med Apple för att försöka få tag på fler telefoner snarast, som det står i Metro Tekniks artikel.

I morse när jag pratade med kundtjänst sa de att de inte hade fått någon information från Apple angående nästa leverans, så de kunde inte säga något om leveranstiden. Hon uppmanade mig dock att ringa tillbaka senare i veckan för att höra efter då, eftersom de förmodligen skulle få mer information från Apple under veckan. Abonnemanget skulle inte börja gälla förrän min iPhone levereras (vilket inte stämmer överens med informationen jag fick förra veckan).

Det är inte bara du som får konstiga svar från 3, min historia lyder som såhär:

Först och främst hade jag bestämd mig för att köa utanför butiken i Borås, jag hörde av mig till kundtjänst och de sa att man absolut inte kunde boka iPhonen i butik. När jag senare på måndagen (27e) besökte butiken visa det sig att det visst gick bra att förhandsboka den där och att listan redan var meterlång.

Så jag skyndade mig hem och ringde upp TRE och förhandsbokade en via telefon istället. Killen jag snackade med gav mig ett erbjudande om att förlänga mitt abonnemang (trots att jag hade mer än 6 månader kvar vilket är minimum om man ska förlänga) jag tackade NEJ till det då jag ville ha ett helt nytt abonnemang till min iPhone. Så jag bokade en iPhone 3Gs svart 16 gigare med ett nytt abonnemang. (Notera då att på TREs hemsida stog det att om man beställer innan den 28e (tisdagen) så är man garanterad leverans den 31a) Han sa också till mig att jag inte kommer att få min mobil på relleasen utan på måndagen därefter...

Jag informerade min bror om att jag hade fått erbjudandet om att förlänga trots att jag hade mer än 6 månader kvar på mitt abonnemang (han ville inte ha ett nytt abb som jag utan ville förlänga och hade fått vänta till den 28 augusti innan han hade kunnat förlänga enligt den gamla informationen) så han hade ringt och frågat, men fick då till svars att det var tekniskt omöjligt. Han uppmanade mig då att ringa och höra med TRE så att det inte hade blivit något missförstånd på min order så att den skulle avbeställas.

Jag ringde och hörde efter och tjejen jag pratade med sa att den låg säkert och att den var tecknad på ett nytt abb.

Nu hoppar vi till torsdagen (30e) då folk här började skriva om att de erhållit sina kolliNR så jag började ringde och frågade men då hade de inte något kolli på min order.

Jag ringer igen på fredagen (alltså relleasdagen) på morgonen, inget Kolli på min order. Och sedan när jag ringer på eftermiddagen då berättar killen jag snackar med att min order inte längre finns, den har försvunnit i deras system... ingen telefon alltså. Men han säger också att om de har telefoner kvar så ska jag ha den på måndag (3e) eller tisdag (idag, 4e) och om de är slut så skulle de få in en ny leverans idag (tisdag, 4e) och han lovade mig en telefon då senast torsdag (6e)

När jag då ringde igår (3e) så förklarar killen jag pratar med att min utlova iPhone 3Gs (som ska dyka upp på torsdagen (6e)) att det utlovade är helt taget ur luften och att de inte har en aning om när nästa leverans ska komma in. Han lovar mig att skicka ett SMS när man vet när kommande leverans ska komma. Han kollar också noteringarna kring min order och ser att det står noterat att jag skulle förlänga mitt abb (vilket jag sa nej till) och trotts då att jag har ringt och kollat upp att ordern låg kvar + att jag ringt och försökt att kolla kolli, ingen utav de typ 2-3 personerna jag pratade med från det att jag beställde till det att jag fick reda på att min order var borta har alltså inte ens informerat mig om att ordern inte fanns.

Så det är ingen rolig läsning att leveranserna kanske blir försenade i 3-4 veckor... inte alls

Postad 04 August 2009 - 08:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

HTC HERO !!! krossar !

vakna

Du har uppenbarligen inte provat 3Gs. Den är otroligt mycket snabbare än ngn annan telefon jag ngnsin provat.
Valde mellan 3Gs och HTC Hero och valde 3Gs för den funkar bäst för mig. Gillar inte riktigt utseendet på android + det är mycket segare med sitt jäkla java.

Postad 04 August 2009 - 08:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Det är ingen hake du har uppenbarligen räknat fel. Finns inga Iphone för 10000. 16GB kostar nånstans mellan 5-6000 och 32GB en tusenlapp dyrare beroende på opratör. Sen blir priset för telefonen blilligare beroende på vilket abbonemang man väljer.

Tex så betalar jag 499 i månaden i 2 år till 3 och betalar då ingenting för telefonen. Jag får använda hela summan till 3's tjänster vilket årsvis är lite billigare än exemplet du tog fram dvs strax under 6000 om året.

Postad 04 August 2009 - 08:53

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
HTC Hero är dessutom sorgligt underpowered för sin uppgift. Skulle egentligen köras på nyare hårdvara, och då hade den säkert varit väldigt intressant, men man valde att köra med biligare och slöare komponenter tyvärr. Resultatet märkar man om man lekt med en Hero en stund.

Postad 04 August 2009 - 08:54

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Fortsätter med mina nybörjarfrågor:

Står TELIA 3G uppe i vänstra hörnet. Men går jag in på Intsällningar->Operatör så står det "Sweden 3G" ("Auto" är bockad). Skall det vara så? Telia finns att välja bland operatörer men den väljer ändå "Sweden 3G" Om jag inte minns fel så är "Sweden 3G" tele 2 och Telias gemensamma namn på 3G, så det borde vara rätt eller?
Hur kör ni? Har ni "Auto" inställt eller har ni bockat i "Telia"?

Postad 04 August 2009 - 09:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

HTC Hero är dessutom sorgligt underpowered för sin uppgift. Skulle egentligen köras på nyare hårdvara, och då hade den säkert varit väldigt intressant, men man valde att köra med biligare och slöare komponenter tyvärr. Resultatet märkar man om man lekt med en Hero en stund.

Problemet stavas java med alla sina virtual machines. Java är ett misstag anser jag.
Nu förbättrar iofs google javan i android hela tiden men det lämnar fortfarande en hel del att önska.

Tror dock Android kan bli att räkna med i framtiden men de är inte där än. Kanske nästa år

Fortsätter med mina nybörjarfrågor:

Står TELIA 3G uppe i vänstra hörnet. Men går jag in på Intsällningar->Operatör så står det "Sweden 3G" ("Auto" är bockad). Skall det vara så? Telia finns att välja bland operatörer men den väljer ändå "Sweden 3G" Om jag inte minns fel så är "Sweden 3G" tele 2 och Telias gemensamma namn på 3G, så det borde vara rätt eller?
Hur kör ni? Har ni "Auto" inställt eller har ni bockat i "Telia"?

Det är rätt

Postad 04 August 2009 - 09:08

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Du betalar dessutom 200kr i månaden för telefonen. 4295kr för telefonen + 200+49 x 12 = 2988kr.

Postad 04 August 2009 - 09:13

Malbo
  • Malbo
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Glöm 3GS, nu kommer 3Gi ^_^

http://forum.macworl...mer-iphone-3gi/

Postad 04 August 2009 - 09:22

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Glöm 3GS, nu kommer 3Gi :D

http://forum.macworl...mer-iphone-3gi/

Den nyheten har jag väntat på länge ^_^
Då behåller jag min 3G 16GB tills 3Gi kommer :(

Edit: hela nyheten (på eng)
http://www.theonion....ource=a-section

Redigerat av Lias08, 04 August 2009 - 09:24.

Postad 04 August 2009 - 09:49

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Nu har jag inte fått nån 3GS ännu. Men har en X1 som jag använder ganska mycket dagligen dagligen (surf, tele, sms, musik). Laddar 1-2 gånger per vecka. Batteritiden ökade rejält första månaderna (lustigt) men nu har den varit konstant ett tag. Batteritiden är faktiskt bättre än jag väntat på X1 då flera jag pratat med gnällt på den.

Kan göra en jämförelse när jag får 3GS.

Haha, wow det var lite skillnad från min X1a då. Måste laddas varje dag, men så har jag nog också slitit på batteriet rätt hårt med alla ROM flashningar ^_^

Postad 04 August 2009 - 09:55

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Batteritiden på 3gs är upp till 15% kortare än på den vanliga iphonen.

Finns mängder att läsa via google om det och att väldigt väldigt många klagar på det då dom måste ladda sin mobil varje dag, utan överdrivet användande.

Här har du lite tips på hur du kan göra för att få ut lite extra tid
http://www.iphoneinf...n-pa-iphone-3g/
http://www.apple.com...ies/iphone.html

Läser man på apple.com så vill de att man ska stänga av push notifications för att spara på batteriet.
Skulle inte push notification vara så mycket bättre för batteriet jämförd med bakrunds processer. ^_^

Postad 04 August 2009 - 10:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Läser man på apple.com så vill de att man ska stänga av push notifications för att spara på batteriet.
Skulle inte push notification vara så mycket bättre för batteriet jämförd med bakrunds processer. ^_^

Jo det är det också men ingenting är såklart bättre för batteriet.

Postad 04 August 2009 - 10:42

the-guvnor
  • the-guvnor
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
hej

fick min första Iphone idag, har tidigare kört med win mobile.
Allt verkar jävligt smidigt, framförallt safari fungerar bra tycker jag.

Men 2 saker har jag lite svårt för och undrar om det finns några andra program att köpa
1. Sms hanteringen gillar jag inte alls när man ser det som en konversation.
2. Tangentbordet och ordförslag, har lite svårt att träffa rätt med mina stora tummar.
Och går det ändra så ordförslaget kommer efter typ 2 bokstäver

Postad 04 August 2009 - 10:49

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Du vänjer dig nog. Själv tycker jag det är mycket bättre att man ser SMS som man gör.
Sen funkar rättstavningen lite annorlunda än andr telefoner.
D behöver inte träffa rätt utan fortsätt bara skriv och när du trycker mellanslag så kommer iPhoneen byta det felstavade ordet till rätt.
Det funkar utmärkt för det mesta. Vill du däremot behålla ett "felstavat" ord måste du trycka på det föreslagna ordet.
Men det är möjligt att iPhoneens sätt inte passar just dig vilket vore tråkigt. Men jag tror du vänjer dig. Jag hade lite "problem" i början när jag skaffat min 2G men nu vill jag inte ha det på nått annat sätt. :P

Postad 04 August 2009 - 10:54

frajje
  • frajje
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

hej

fick min första Iphone idag, har tidigare kört med win mobile.
Allt verkar jävligt smidigt, framförallt safari fungerar bra tycker jag.

Men 2 saker har jag lite svårt för och undrar om det finns några andra program att köpa
1. Sms hanteringen gillar jag inte alls när man ser det som en konversation.
2. Tangentbordet och ordförslag, har lite svårt att träffa rätt med mina stora tummar.
Och går det ändra så ordförslaget kommer efter typ 2 bokstäver

Kör du i Landskap?! Annars är de att föredra :P
Sen är konversationläget underbart..
Tyckte också de va lite muppigt när de kom till Sony Ericsson, men nu kan jag inte va utan de...
Nu förtiden skriver man ju oftas korta svar såsom: ja, nej, okej, osv.. då är de gött att se vad personen svarade på =) (Om du förstår vad jag menar)

Redigerat av frajje, 04 August 2009 - 10:55.

Postad 04 August 2009 - 11:34

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0
har en fundering om hur itunes funkar
har musik på min hemdator som jag synkat till iphone tillsammans med kontakter och kalendern.
har förstått att man inte kan flytta musiken till andra datorer men hur blir det om jag vill synka kontakter och kalendern på jobbdatorn, funkar det?

Postad 04 August 2009 - 12:15

Unregistered2a53b113
  • Unregistered2a53b113
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Jag bekymmrar mig mest för batteritiden, jag menar klart man vill ha en iphone pga funktioner utseende mm. gillar allt jag ser. Men om man bara kan använda det hemma ansluten till dator eller nät för ström, (överdrivet) faller ju ideen lite. Klarar man sig bara genom att ladda på natten är det ju iaf OK

Postad 04 August 2009 - 12:31

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Det är så sanningen är, telefonerna börjar likna datorer och batteriutvecklingen har inte hängt med, det är smällar man få ta.
Stora skärmar, snabb hårdvara, komplex mjukvara, mkt sitta och pilla eller kolla film etc.

Måste man prompt ha en telefon som kan vara standby i 1 vecka så får man stänga av alla nätfunktioner och GPS:en samt dra ner skärmbelysningen till lägsta möjliga, samt bara prata i den när det väl ringer.

Men det är inte sånt telefonen är gjord för, vad alla nyblivna ägare ska veta är: man lugnar ner sig, efter ett tag slutar man sitta och läsa seriesiter på väg till jobbet, eller att kolla om GPSen hittar en där man är, pillet finns ju alltid, men i början är det nästan maniskt :P

Postad 04 August 2009 - 12:39

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Jag har använt min helt "normalt" vilket för mig är några samtal, lite sms, iPod och lite facebook. Till det räcker batteriet utan problem till en dags användande, hade t ex runt 40% kvar igår kväll. (Jag har allt påslaget utom push)

Idag har jag varit inne hela dagen och telefonen har bara varit i standby, wifi påslaget och jag har skickat ett par sms. Telefonen hade 100% klockan 10 och har nu 97%.

Idag är som sagt undantag men jag har inga som helst problem att klara en dags normal användning. Det brukar ju också vara så att man pillar extra mycket när något är nytt och då tar batteriet slut mycket fortare. När nyhetens behag lagt sig och man gått tillbaka till att använda den "normalt" brukar i alla fall mina batterier räcka mycket längre.

Min Nokia n97 som jag hade under en vecka i somras tog slut på en halv dag den första dagen jag använde den :P Nu var den iofs skräp men så dålig batteritid hade den inte efter ett par dagar och lite mer sansad användning....

Lasse

Edit: Simulacra hann före :)

Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 04 August 2009 - 12:40.

Postad 04 August 2009 - 12:55

Krisch
  • Krisch
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Är riktigt sugen på Iphone jag också. Undrar över två saker. Ipoop frågade tidigare om vibratorn. Är den svagare i jämförelse med andra telefoner?

Jag har en ipod touch 2G och undrar hur batteritiden i den står sig i jämförelse med Iphone?

Postad 04 August 2009 - 13:04

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Sämre än touchen, iphone skickar ju data fram och tillbaka.

Postad 04 August 2009 - 13:39

Niklaze
  • Niklaze
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Skulle behöva hjälp med några frågor:

Jag är sugen på att inhandla en Iphone 3GS, det jag kommer att använda mobilen till är i princip sett bara till surfande.
- Har ni några förslag på så billiga abbonemang som det bara går där man får surfa hur mycket man vill? ser hellre en hög engångsavgift för att sedan betala mindre i månaden?

Dessa abonnemang/kontatkort har jag kollat på:

Iphone 3gs 16 GB hos tre med deras kontantkort för 5.990, frågan är då bara funkar det att lägga till tjänsterna 3 mobilsurf/3 mobilsurf turbo? (för att betala 7-8 kr per dag som t.e.x de andra operatörerna tar skulle jag aldrig kunna tänka mig att göra, då tar jag hellre abonnemang)

Försökte även klicka mig fram till det billigaste abonnemanget hos telia, och fick fram följande:
Engångsavgift: 195 kr
Månadsavgift: 298 kr
Telia Mobil Prata på 0 kr 29 kr
Mobilsurf Alltid - kampanj 1 fri månad 0 kr 69 kr

dock läste jag detta om Mobilsurf Alltid "All typ av surf i mobilen ingår (inom Sverige) utom trafiktyperna fildelning och ip-telefoni som inte är tillgängliga i detta erbjudande" Betyder det att jag inte får använda mobilen som ett mobiltbredband?

Tacksam för svar!

Postad 04 August 2009 - 13:47

tjabo20
  • tjabo20
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Skulle behöva hjälp med några frågor:

Jag är sugen på att inhandla en Iphone 3GS, det jag kommer att använda mobilen till är i princip sett bara till surfande.
- Har ni några förslag på så billiga abbonemang som det bara går där man får surfa hur mycket man vill? ser hellre en hög engångsavgift för att sedan betala mindre i månaden?

Dessa abonnemang/kontatkort har jag kollat på:

Iphone 3gs 16 GB hos tre med deras kontantkort för 5.990, frågan är då bara funkar det att lägga till tjänsterna 3 mobilsurf/3 mobilsurf turbo? (för att betala 7-8 kr per dag som t.e.x de andra operatörerna tar skulle jag aldrig kunna tänka mig att göra, då tar jag hellre abonnemang)

Försökte även klicka mig fram till det billigaste abonnemanget hos telia, och fick fram följande:
Engångsavgift: 195 kr
Månadsavgift: 298 kr
Telia Mobil Prata på 0 kr 29 kr
Mobilsurf Alltid - kampanj 1 fri månad 0 kr 69 kr

dock läste jag detta om Mobilsurf Alltid "All typ av surf i mobilen ingår (inom Sverige) utom trafiktyperna fildelning och ip-telefoni som inte är tillgängliga i detta erbjudande" Betyder det att jag inte får använda mobilen som ett mobiltbredband?

Tacksam för svar!

Telenor har en 16 gb för 6800kr och den kan du köra kontantkort på sedan.
Och då kan du köra deras Telenor Fri Mobilsurf
för 59 kr/mån inte turbo utan vanlig 3G då deras turbo kostar 119kr/mån om jag kommer ihåg rätt.
Och dom har inga begränsningar heller som typ felia har med sina 5gb...

Postad 04 August 2009 - 14:08

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Någon som hört från Telenor när nästa leverans sker? Dom skulle ju få veta från Apple idag eller imorgon.

Postad 04 August 2009 - 14:24

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Problemet stavas java med alla sina virtual machines. Java är ett misstag anser jag.
Nu förbättrar iofs google javan i android hela tiden men det lämnar fortfarande en hel del att önska.

Tror dock Android kan bli att räkna med i framtiden men de är inte där än. Kanske nästa år

Jag har personligen ingenting emot Java på mobilplattformar - ja JVM är resurskrävande men implementerat rätt och på lämplig hårdvara är det ett logiskt val som jag ser det.
Problemet är som sagt att HTC snålat på Hero och kört med gårdagens komponenter. Det misstaget kan komma att kosta dom.

Postad 04 August 2009 - 14:36

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Nu har jag faktiskt inte hitta något bra svar på detta så jag testar om någon har något bra tips.
När vissa personer ringer mig får jag fram en slider att välja svara på medans andra får jag välja mellan en knapp för att svara alt lägga på.
Varför skiljer det ?
Gissar dock på att det beror på att man har vissa som favoriter?
Någon som kan bekräfta detta tack.

Postad 04 August 2009 - 14:48

Unregistered3586e3d2
  • Unregistered3586e3d2
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Nu har jag faktiskt inte hitta något bra svar på detta så jag testar om någon har något bra tips.
När vissa personer ringer mig får jag fram en slider att välja svara på medans andra får jag välja mellan en knapp för att svara alt lägga på.
Varför skiljer det ?
Gissar dock på att det beror på att man har vissa som favoriter?
Någon som kan bekräfta detta tack.

det handlar om telefonen är låst eller inte... Ringer någon när den är låst så måste du dra för att svar.. trycka upptaget gör du på knappen på toppen...
är inte mobilen låste om du pillar med den så kommer det att komma upp 2 knappar

Redigerat av Unregistered3586e3d2, 04 August 2009 - 14:48.

Postad 04 August 2009 - 14:51

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Där ser man... att jag inte noterat det tidigare är pinsamt, får väl skylla på....semester el nåt :P

Postad 04 August 2009 - 14:55

wynalda
  • wynalda
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Stängs push, bluetooth, trådlöst nätverk och 3g av när man lägger mobilen i viloläge?
Eller ligger de där o drar ström ändå så att man först ska stänga av dem och sedan försätta den i viloläge?
Undrar även om detsamma gäller för knappen platstjänster eller vad den nu heter i inställningsmenyn??

Postad 04 August 2009 - 15:20

rebin5
  • rebin5
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
För er som har beställt en Iphone från Tre så pratade jag med de precis och killen jag pratade med sa att han inte riktigt vågade svara exakt när vi kommer få den men han sa 1-3 veckor max. Jag pratade med en tjej från tre igår och då sa hon att det skulle ta upp till 12 arbetsdagar så vi som har beställt från tre kommer säkerligen ha fått en lur inom tre veckor. Tre hade tydligen en konferens med Apple igår så :P

Postad 04 August 2009 - 15:21

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Någon mer som har en extremt trång kontakt på undersidan? När jag sätter i den i en docka får jag hålla med våda händerna och pressa ner den rätt hårt.. Samma när jag ska dra ut den.. Detsamma för hörlurskontakten; astrång!

Börjar mer och mer tro att jag fått ett måndagsex.

Btw: testade batteriet lite och upptäckte till min fasa att den tappar ca 1% av batteriet var 90:e sekund jag använder gps:en i Maps på "följa efter" i directions när jag åkte bil. (hade skärmen på 1/3 ljusstyrka, push och wifi av). Det är ju helt vansinnigt. Nu hoppas nästan på att det är nåt fel på min enhet.

Postad 04 August 2009 - 15:28

zentz
  • zentz
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

För er som har beställt en Iphone från Tre så pratade jag med de precis och killen jag pratade med sa att han inte riktigt vågade svara exakt när vi kommer få den men han sa 1-3 veckor max. Jag pratade med en tjej från tre igår och då sa hon att det skulle ta upp till 12 arbetsdagar så vi som har beställt från tre kommer säkerligen ha fått en lur inom tre veckor. Tre hade tydligen en konferens med Apple igår så :P

Surt eftersom att man skulle fått sin i fredags :/

Postad 04 August 2009 - 16:34

-Seb-
  • -Seb-
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Att Apple inte har tillräckligt med mobiler o ge ut är nästan skämmigt.

Postad 04 August 2009 - 16:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Stängs push, bluetooth, trådlöst nätverk och 3g av när man lägger mobilen i viloläge?
Eller ligger de där o drar ström ändå så att man först ska stänga av dem och sedan försätta den i viloläge?
Undrar även om detsamma gäller för knappen platstjänster eller vad den nu heter i inställningsmenyn??

De stängs inte av i viloläge

Postad 04 August 2009 - 17:03

iphone3gs_
  • iphone3gs_
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Iphone 3GS 16GB Kostar 3600:- och 32 GB 4499:- hos halebop. 59 Kr i månaden med halebop vänner + 59 kr i månaden för surf abonnemang. Det är nästan för billigt :P

halebops hemsida

Postad 04 August 2009 - 17:28

Niklaze
  • Niklaze
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jäklar, vad fint! det är precis en lagom kostnad för mig, blir betydligt billigare än att köpa den kontakt för att sedan betala ett surfing abb, tack så mycket för tipset! Tråkigt dock att dem begränsar hastigheten: "För de kunder som förbrukar mer än 500 MB i datatrafik förbehåller sig Halebop rätten att begränsa överföringshastigheten till 57 kbit/s" Men det kan jag nog leva med då telia gör samma sak, dock så undrar jag hur mycket 500 MB datatrafik räcker till cirka? Säg att jag surfar 1 timme per dag och bara ägnar mig åt att läsa nyheter/söker information och likande? Efter hur många dagar skulle min hastighet vara strypt?

Redigerat av Niklaze, 04 August 2009 - 17:31.

Postad 04 August 2009 - 17:32

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Beställde från 3 tidigare idag men nästan så jag blev sugen på Halebop nu istället.

En 32gb med bidnningstid på 18månader. Engångsavgift 3399kr sen 218kr/mån. Om jag kör på 100kr förhöjd månadsavgift. Ingår 3000 sms/månad också. Men de verkar ju som sagt bara ha den där Fastpris Surf som endast går till 500mb/månad innan den begränsas till 57kb/sec? Finns det inget vettigare surfpaket hos dom?

Ingen som kan säga lite negativa saker om Halebop så jag slipper avboka 3 och krångla.... :P

edit: Ännu ett skäl att köra på Halebop istället för 3 vore ju att man kunde stänga av 3G för att spara batteri och fortfarande ta emot samtal vilket är helt kört med 3 om jag fattat det rätt eftersom dom inte har ngt GSMnät längre.

Redigerat av TriNitro, 04 August 2009 - 17:36.

Postad 04 August 2009 - 17:40

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Beställde från 3 tidigare idag men nästan så jag blev sugen på Halebop nu istället.

En 32gb med bidnningstid på 18månader. Engångsavgift 3399kr sen 218kr/mån. Om jag kör på 100kr förhöjd månadsavgift. Ingår 3000 sms/månad också. Men de verkar ju som sagt bara ha den där Fastpris Surf som endast går till 500mb/månad innan den begränsas till 57kb/sec? Finns det inget vettigare surfpaket hos dom?

Ingen som kan säga lite negativa saker om Halebop så jag slipper avboka 3 och krångla.... :P

edit: Ännu ett skäl att köra på Halebop istället för 3 vore ju att man kunde stänga av 3G för att spara batteri och fortfarande ta emot samtal vilket är helt kört med 3 om jag fattat det rätt eftersom dom inte har ngt GSMnät längre.

Halebop använder väl samma nät som telia? och telia och tele2 delar på 3g nät, dvs bäst nät i hela Sverige? Dessutom billigast.

Postad 04 August 2009 - 17:42

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

Att Apple inte har tillräckligt med mobiler o ge ut är nästan skämmigt.

Då hade dom ju inte lyckats skapa "hypen" att det är en begränsad och exklusiv produkt. M.a.o. det är ingen slump direkt.

Postad 04 August 2009 - 17:46

Niklaze
  • Niklaze
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har inte Halebop någon fysisk butik man kan gå till? Gör hellre det än köper via nätet, har klickat runt på deras sida men det verkar som att de bara har en internetbutik?

Postad 04 August 2009 - 17:55

emel
  • emel
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Niklaze
undrar detsamma, nu blev man ju lagom sugen :P gäller bara att övertala kärringen att byta oxå så vi har samma operatör.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.