Retorisk fråga möjligen.Kanske för att det inte var ett argument utan en fråga.
Det har inte slagit dig att tex sjukvård bidrar mer med livslängd än vad kolhydrater gör?
Absolut, har det slagit dig att det kan ha med dieten att göra?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 23 December 2011 - 17:50 Retorisk fråga möjligen.
Absolut, har det slagit dig att det kan ha med dieten att göra? Postad 23 December 2011 - 17:54
http://www.youtube.c...&feature=relmfu
http://www.youtube.c...feature=related Redigerat av Unregistered9282241e, 23 December 2011 - 18:03. Postad 23 December 2011 - 18:33
Man ska följa dem som får resultaten man vill ha :-)
Ni som är skeptiska till kolhydrater - kika in the 80/10/10 diet. Riktigt bra bok. Postad 23 December 2011 - 19:18
Bra sagt... Därav följer jag Jonas Colting, vinnare av Ultraman 2 ggr och så har han kört en svensk klassiker nonstop på 25 timmar... + en jävla massa mer... Vem följer du ? Postad 23 December 2011 - 19:54
Jag följer min egen diet eftersom min kropp inte är lik någon annans. Den energi som stoppas in måste man också göra av med. (Tyvärr är man inte lika duktig alltid på det sista) Sen skiter jag fullständigt i om det kallas svensk husman, LCHF, veggo, Stenålders, fruktdiet etc. etc.
Alla är vi lika men alla är vi olika. Bara att köra på det som gör att man mår bäst av. iOS vs. Android, Amiga vs. Atari, Hårdrock vs. Synth, who cares? Kör på det som passar ens liv och leverne bäst. God Jul på er era Hemmabio nördar! eller som Bengt Frithiofson skulle ha sagt: Gutårrr errrra luspudlarrrr. Redigerat av Melmac, 23 December 2011 - 19:57. Postad 23 December 2011 - 20:24
Bra idé... Men som "bara" 30 åring så måste jag erkänna att jag inte har alls koll på vad som egentligen är bäst för mig... Jag har ganska god koll på vad som är bra och dåligt för mig, men inte vad som funkar bäst... Men egentligen så kan lika gärna nån exotisk kost från Israel vara den bästa för mig kanske, men hur fan ska man kunna veta det utan att prova, man kan ju liksom inte prova alla världens koster... Därav väljer jag att titta på hur mina idoler lever (inom samma sport som jag vill uppnå framgångar i alltså)... Jag menar om Jonas kan bli världsmästare på den kosten inom samma sport så kan det ju vara värt ett försök... Och hittils verkar den jävligt lovande Men om det var BÄST för mig kommer jag aldrig att veta... Postad 23 December 2011 - 20:44 ![]() Kanske är det HCHF som egentligen är det bästa? Då kostar man samhället minst dessutom eftersom man dör knall och fall 6 år efter pensionen. Inget vårdpaket och inga utdragna pensioner Postad 23 December 2011 - 21:06
Beror på hur man ser det... Fick jag välja skulle jag hellre levt 70 år frisk och pigg för att kunna göra det jag önskar mestadels av tiden, än att leva 80 år med sjukdomar och åkommor som hindrar en att göra det man mest skulle vilja göra... Men det finns säkert dom som skulle nöja sig med mindre... Men tyvärr så får man inte välja helt och hållet, man kan bara försöka undvika dom värsta farorna och hoppas på det bästa... Vem vet, man kanske sätter en rädisa i halsen och dör sista dagen på jobbet ? Redigerat av Unregistered93edb1ba, 23 December 2011 - 21:07. Postad 23 December 2011 - 21:08 Det var inte min fråga, civiliasionens utveckling har inget med det här att göra, jag prata om biologisk utveckling. Nu tar du i, det finns nog ingen människa som inte levt på animaliskt. Det skulle vara intressant och veta hur dom som enbart äter frukt inte har nåt behov av dom essentiella nutrienter som människan behöver. Minns ni föräldrarna som i höstas blev dömda för mord på sitt barn efter att barnet dött av veggo-mat? Tror du mer på fruktdiet än LCHF? Tar hon tillskott, hur vet du det? Du tar ju oxå tillskott. Postad 23 December 2011 - 21:36
Hon påminner om AD.
Postad 23 December 2011 - 21:57
Hon rekommenderade ju tillskott.
Ja, jag tar tillskott, B12 (också som många köttätare har brist på.) Samt D-vitamin (Sverige-vintern Redigerat av Unregistered9282241e, 23 December 2011 - 22:00. Postad 23 December 2011 - 22:07
Läste ni "mothugget" på Aftonbladets artikel ?
http://www.lifezone....316753#comments Intressant om inte annat... Redigerat av Unregistered93edb1ba, 23 December 2011 - 22:08. Postad 23 December 2011 - 22:32
Du skäms inte över din okunskap. Om du själv tar, klaga inte på andra. Postad 23 December 2011 - 22:42
Nej, vitamin B 12 finns inte i växter.
Goda källor till B 12 är lever, rom, skaldjur, kött och fisk. Även mjölk, mjölkprodukter och kyckling innehåller vissa mängder av B 12. edit: Vi människor jämför oss ofta med djur som lever på vegetabilisk föda, t ex gorillorna, men de får sitt B12-behov tillgodosett genom att äta sin avföring. Alternativ till tillskott Redigerat av Unregistereda9666aa5, 23 December 2011 - 22:45. Postad 23 December 2011 - 23:00
Jaja. Vi får väl se vems livsstil som håller bäst i längden Jag menade att man inte skulle se henne som en "fruktarian" då hon rekommenderar tillskott osv. God (H)jul på er L(imited) C(arb) H(igh) F(antasy) eller har ni något mer passande? Redigerat av Unregistered9282241e, 23 December 2011 - 23:01. Postad 23 December 2011 - 23:05 Det kommer sockermaffian klassificera som en enstaka icke relevant person :-) Jag sitter för övrigt och trycker i mig öl, det allra bästa. Men så ser det ut som jag är gravid också B-) Postad 23 December 2011 - 23:13
Dom här enstaka icke relevanta personerna börjar bli ett gäng nu... Hög på julmust och julchoklad and proud of it... Postad 24 December 2011 - 09:36 Nån som vet om studien på minnet gjordes blind? Ja vi pratar ju om hälsa och välmånde i den här tråden, om du tycker det ät nördigt vad gör du här? Men du tycker ändå att det är en bra diet även att du själv inte skulle föredra den?
Fast AD är 63år Postad 24 December 2011 - 10:11
Tja ska det tas som ngt annat än en anekdot tycker ni? Jag kan väl leta upp 100 personer med bättre minne i världen som inte käkar LCHF men det är fortfarande inte relevant. Postad 24 December 2011 - 10:15
knapp01.png 27.47K
0 Antal nerladdningarGLHF Postad 24 December 2011 - 10:17 Helt rätt och jag kan inte heller förstå varför LCHF-diet skulle kunna påverka minnet varken possitivt eller negativ. Postad 24 December 2011 - 10:27
Här är vi överens och jag tror inte man ska dra så stora växlar av artikeln ang minne, etc. Jag har inte läst studierna som det refereras till men jag har iaf fått reda på att denna Erlandsson är en lika stor kvacksalvare som AD så tar numera det jag läser av henne med en stor nypa salt. Postad 24 December 2011 - 10:28 Man är ju mer skärpt med ett stabilt blodsocker, i alla fall är jag det Postad 24 December 2011 - 10:37
Man kan nog ALLTID leta upp 100 pers som är bättre på det mesta oavsett kost... (kanske inte i detta fallet dock) Om man forskar så skulle man nog kunna hitta 100 pers som dött av julgranar med en kost av mycket alkohol och julskinka... Men vad skulle det bevisa ? Postad 24 December 2011 - 10:39
Exactly my point. Postad 24 December 2011 - 11:37
Absolut. Funkar bra när man äter mycket kolhydrater också. God Hjul på er. Redigerat av Unregistered9282241e, 24 December 2011 - 11:46. Postad 24 December 2011 - 12:48 Japp, en frukt var tionde minut så borde man teoretiskt kunna hålla sig på en hög jämn nivå Postad 24 December 2011 - 15:29
Själv kan jag knappt hålla mig från lchf på julbordet, men ett par potatisar slinker ner iaf. annars så må man säga att mycket av det goda är mycket fett och mycket protein. dock mer protein än fett på det mesta
Postad 12 January 2012 - 12:22
Så, nu lanseras LCHQ - Low Carb High Quality. Vad tror ni om detta?
Finns att läsa gratis på följande länk: http://media.bonnier...n=9789173630436 Redigerat av MrSpokk, 12 January 2012 - 12:23. Postad 12 January 2012 - 13:25
Någon som provat Atkins advantage (bar), kan rekommenderas!! Jättegoda som mellanmål/ersättning
Postad 12 January 2012 - 16:19
ÄDDVMMOMG - är dieten jag går efter och har gjort i många år, fungerar skit bra och rekommenderas av forskare världen över.
Ät Det Du Vill Med Måtta Och Må Gött Postad 12 January 2012 - 21:00
Någonting som man bara kan äta med måtta är nog inte så bra egentligen.
Postad 12 January 2012 - 21:05
Står ordet kan någonstans i det jag skrev? Det handlar om att ha självkontroll och inte äta mer än man bör om man vill hålla sin önskade vikt. Postad 12 January 2012 - 21:09
Tja, nu gillar jag inte att begränsa mitt kaloriintag, så jag vet inte.
Jag behöver inte ha självkontroll över "godsaker" som tex chips, godis och läsk för att jag känner inte suget efter dessa saker om jag äter nog med kolhydrater. Postad 12 January 2012 - 21:17
Att man skulle kunna äta vad man vill med måtta och automatiskt "må gött" är nog en farlig och naiv rekommendation... Bara för att man äter allt med måtta betyder ju inte att det automatiskt blir nyttigt eller hälsosamt... Risken är ju istället stor att man får ännu mer brist på den lilla näring man får i sig, om man börjar äta även det med måtta... Postad 13 January 2012 - 01:56
I det tråkiga Sverige så blir det mest bananer, apelsiner och dadlar som "frukter". Dadlar räknas inte som en frukt, inte heller bananen, va?
Postad 13 January 2012 - 07:58
Recepttips, jag personligen tycker detta bröd var bland de godaste bröd jag ätit (sen så har jag ju inte bakat mycket i mitt liv dock):
http://www.ica.se/Re...-notter-713987/ Passar väl bra i tråden? Postad 13 January 2012 - 08:11
Jag känner en rörisolerare som jobbat med Asbets sedan han var 16år och han har inga sjukdomar eller problem så det kan väl inte vara farligt? Du kan inte dra sådana paralleller du får tänka på andra faktorer också så som: Hur aktiva var/är dessa människor? Hur vet du att inte antalet sjukdomar m.m har ökat hos dessa? Syns det? (benskörhet etc.) Det är därför man gör studier på flera tusentals individer med olika bakgrund för att inte få ett skev resultat men inte bara det utan du får sätta det i realitet till teoretisk-forskning och slutsatser och inte lita blint på praktiska resultat. För som sagts tidigare så kan flera faktorer spela in. LCHF är bevisat att det hjälper. Som någon annan sade så har du t.ex att medellängden sjönk drastiskt. Vikingarna t.ex var kända att vara väldigt stora (runt 175cm) betänk då att man vid medelhavet hade en medelhöjd på runt 155cm. Anledningen till att vi sjönk i medelhöjd är att när potatisen kom till Sverige så blev vi fler och även fattigare. Många kunde leva på nästan enbart potatis under väldigt långa tidsintervaller och det är ingen hemlighet att det påverkade medelhöjden då vi gick från väldigt protein och fettrik mat. 1050-1500 e.Kr.: Män 172 cm, kvinnor 162 cm. år 1850: Män 165 cm, kvinnor 154 cm. år 1926: Män 172 cm, kvinnor ? år 1990: Män 180 cm, kvinnor 168 cm. Taget ur "Åderförkalkning och portvinstår" Vegetarianer får gärna bevisa motsatsen genom att äta som dom gör och avla sig med desamma för att på så sätt många generationer se hur det utvecklats. Evolutionen kanske gör sitt och gör de mer påtagliga för grönt men då är vi långt fram i tiden. Postad 13 January 2012 - 08:28
Allt behöver inte tas så seriöst, det jag menar med mitt inlägg är att folk idag är så rädda för allt och man måste följa nåon "religon" när det gäller mat för att äta nyttigt. Vem man än pratar med när det gäller kost så frågar dom alltid "äter du GI? äter du LCHF? eller ditten och datten?". Ät med sunt förnuft så klarar man sig bra, att äta med måtta kan ju innebära att man inte alltid äter så kallingarna spricker. Over and out! Postad 13 January 2012 - 09:04
Min flickvän käkare detta, fast inte lika mycket fett som andra utan vi försöker balansera det hela. Hon har gått ned ca 35kg på ett år.
Postad 13 January 2012 - 09:17
Nej, inte direkt men man kan få en indikation. Om inte jag missminner mig så var vikingarnas medellivslängd väldigt bra jämfört med kommande epoker. Har dock ingen källa till hands så jag får be att återkomma om det. Postad 13 January 2012 - 09:43
Hjälper mot vad? Vikt, sjukdomar eller? Postad 13 January 2012 - 10:46
Båda skulle jag vilja säga.
Finns fall där diabetes-sjuka har blivit bättre när de gått på LCHF, vissa så friska att de inte längre behöver medicin. Likaså på Alzheimer har det visat sig hjälpa. Postad 13 January 2012 - 11:14
Det finns diabetes typ ett;or som lever på frukt/grönt.
Det finns diabetes typ två;or som lever på frukt/grönt och en del som har blivit helt bra från detta. Det finns dem med cancer som gått över till en kost baserat på frukt och grönt, som har blivit helt bra. Jag skulle då inte vilja idrotta på LCHF. Sitta på cykeln och knappt kunna trycka på lite. Visst, det är träning i sig, men hellre så äter jag kolhydrater så jag kan köra lite intervaller med bra tryck. Såsom Colting och Ferry, de tränar på lite kolhydrater, även de äter över typ 150gram/dag. Och innan/på tävling är det kolhydrater som gäller. Att de skulle vara LCHF tycker inte jag stämmer så bra. Som sagt, att leva en aktiv livsstil utan kolhydrater är bara BS. :-) Postad 13 January 2012 - 11:34
Tycker iaf det är fantastiskt att man kan gå från dagliga insulinsprutor till inga alls på bara ett par veckor, det gjorde en på jobbet
Postad 13 January 2012 - 12:33
Äsch ät vad ni vill då men varför komma in hit och dementera om det inte är för er?
Vad gäller att leva en aktiv livsstil utan kolhydrater så är det i många fall bättre att gå på LCHF. Bifogar en intervju Dr. Steve Phinney http://hoe.kgnu.net/...php?show_id=184 http://www.youtube.com/watch?v=KkdFkPxxDG8&feature=player_embedded# 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |