Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
35062 svar till detta ämne
Postad 04 June 2010 - 23:05
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Blir nog snart till att lyssna på Ino, klarar dom av att spela såpass högt som ni påstår och inte låter "högtalare" så kan det ju vara värt det.
Värsta som finns är ju traditionellt högtalarsound. Otroligt få högtalare som är släpp i, även väldigt dyra saker låter högtalare. Hoppas ni är med på vad jag menar 
Egentligen skulle du lyssna hos mej innan jag köper nytt... Stärkaren kan göra lika mycket för ljudet som högtalarna när det handlar om att det ska låta som om man står "mitt i smeten".. Jag har inga speciellt fina högtalare, men när jag kör 11 högtalare samt subbarna samtidigt skulle det vara spännande att se om du skulle kunna peka ut var högtalarna står, med ögonbindel på dej.. Jag skulle kunna sätta en hundring på att du inte skulle kunna det..
Postad 04 June 2010 - 23:13
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Egentligen skulle du lyssna hos mej innan jag köper nytt... Stärkaren kan göra lika mycket för ljudet som högtalarna när det handlar om att det ska låta som om man står "mitt i smeten".. Jag har inga speciellt fina högtalare, men när jag kör 11 högtalare samt subbarna samtidigt skulle det vara spännande att se om du skulle kunna peka ut var högtalarna står, med ögonbindel på dej.. Jag skulle kunna sätta en hundring på att du inte skulle kunna det.. 
Handlar inte om det bagaren, utan det handlar om att med 2st högtalare kunna förblinda dig så att du tror att du nästan lyssnar med en 5.0 uppsättning, när du hör ett tillslag på en trumma eller en gura så blundar du och tror att dom spelar framför dig. En vanlig högtalare spelar just högtalare, inget "släpp" det är mycket därför jag har mina elektrostater. Ett par som förvånade mig var ett par tangent högtalare, första paret vanliga högtalare som just inte lät som högtalare utan ett JÄVLA släpp, och det lät musik! Skål föresten, har vart och sölat lite vin/öl/whiskey precis  Föresten så lyssnar inte jag på musik med 11 högtalare heller, jag lyssnar på musik i 2.2
Redigerat av Evil Homer, 04 June 2010 - 23:18.
Postad 05 June 2010 - 01:48
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Handlar inte om det bagaren, utan det handlar om att med 2st högtalare kunna förblinda dig så att du tror att du nästan lyssnar med en 5.0 uppsättning, när du hör ett tillslag på en trumma eller en gura så blundar du och tror att dom spelar framför dig. En vanlig högtalare spelar just högtalare, inget "släpp" det är mycket därför jag har mina elektrostater.
Ett par som förvånade mig var ett par tangent högtalare, första paret vanliga högtalare som just inte lät som högtalare utan ett JÄVLA släpp, och det lät musik!
Skål föresten, har vart och sölat lite vin/öl/whiskey precis 
Föresten så lyssnar inte jag på musik med 11 högtalare heller, jag lyssnar på musik i 2.2 
Hobbysystem...
Postad 05 June 2010 - 09:01
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Hobbysystem...
Har SDX kapat din dator och svarat?
Postad 05 June 2010 - 12:50
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Då skall du höra ett par pk som är modade då kommer du inte ens vara i chock utan ???
Tror jag inte...  Men jag tror säker att pK är bra, säger jag inget om då jag ej hört dom Blir nog snart till att lyssna på Ino, klarar dom av att spela såpass högt som ni påstår och inte låter "högtalare" så kan det ju vara värt det.
Värsta som finns är ju traditionellt högtalarsound. Otroligt få högtalare som är släpp i, även väldigt dyra saker låter högtalare. Hoppas ni är med på vad jag menar Skål 
Jo, just det är en av dom absolut viktigaste parametrarna anser jag Har SDX kapat din dator och svarat? 
Redigerat av DVD-ai, 05 June 2010 - 13:04.
Postad 05 June 2010 - 13:22
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Tror jag inte... Men jag tror säker att pK är bra, säger jag inget om då jag ej hört dom
Jo, just det är en av dom absolut viktigaste parametrarna anser jag

Finns pip ägare som har varit i djup chock efter lyssning. Har SDX kapat din dator och svarat? 
Och inom en snar framtid så kapar jag din .
Postad 05 June 2010 - 13:35
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Och inom en snar framtid så kapar jag din .
Postad 05 June 2010 - 14:09
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Postad 05 June 2010 - 16:21
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Din leksak har hjälp mig massor i kalibreringen av subbarna, tycke väl att jag har fått till det hyfsat med dom just nu. Eller vad tycker du https://www.minhembi...-1275636188.jpgVisst är det inte helt korrekt, men en rolig kurva skulle man väl kunna säga, Har fortfarande inte gjort fullfrekvensmätning för att se hur dom möter upp varann, och batteriet börjar bli kasst i radioshacken så kan inte ställa in nivåerna mellan dom helt hundra heller. Tack som fen, är ju helt omöjligt att ställa in utan en sånhär. betydligt enklare än att hålla på att krångla med kalibreringstabeller och micar som man inte vet till 100% att dom är ok. VILL ha faktorn är väldigt stor på denna! Db racet skulle vara runt 20 Hz va
Redigerat av Evil Homer, 05 June 2010 - 16:24.
Postad 05 June 2010 - 16:31
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Din leksak har hjälp mig massor i kalibreringen av subbarna, tycke väl att jag har fått till det hyfsat med dom just nu. Eller vad tycker du https://www.minhembi...-1275636188.jpg
Visst är det inte helt korrekt, men en rolig kurva skulle man väl kunna säga, Har fortfarande inte gjort fullfrekvensmätning för att se hur dom möter upp varann, och batteriet börjar bli kasst i radioshacken så kan inte ställa in nivåerna mellan dom helt hundra heller.
Tack som fen, är ju helt omöjligt att ställa in utan en sånhär. betydligt enklare än att hålla på att krångla med kalibreringstabeller och micar som man inte vet till 100% att dom är ok.
VILL ha faktorn är väldigt stor på denna!
Db racet skulle vara runt 20 Hz va 
Hmm man kanse skulle vara med men jag tycker vi sänker ner till 17hz
Postad 05 June 2010 - 16:35
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Hmm man kanse skulle vara med men jag tycker vi sänker ner till 17hz
Bara testat 16Hz och där spelade jag 112db, kan nog pressa ut ett par db till. Men kändes safe där. Vad kom du upp i på 17Hz? Misstänker att du spelar röven av mig med dina monsterbyggen.
Postad 05 June 2010 - 17:59
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Bara testat 16Hz och där spelade jag 112db, kan nog pressa ut ett par db till. Men kändes safe där. Vad kom du upp i på 17Hz? Misstänker att du spelar röven av mig med dina monsterbyggen.
Äh... Som sagt... Han har två 15".... Racet tycker jag är vid 20 hz. Då är inte risken lika stor att vi spelar sönder något.
Postad 05 June 2010 - 18:18
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Har ej testat på länge jo att spela röven av dig skall nog inte vara något problem då jag kan lägga ca 3kw per bas men just nu så kör jag lite fegis så det blir bara 2x1200 watt men utnyttjar ca 150watt vilket resurs slöseri.
Postad 06 June 2010 - 02:40
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Jag hade skrivit en ganska så långt inlägg med svar till sdx bla, men allt försvann i något slags "strul" med servern... så jag orkar inte skriva om just nu..
Men hur som... sdx jag är väldigt sugen på att höra pK och jag vet att Timpolanen är väldigt sugen på att hälsa på hos dig (och även jag) så om det är ok för dig så kanske någon gång under sommaren vore trevligt att lyssna lite till pK och dessutom dina brutala moduler som jag är övertygad om spelar riktigt "tungt".
Sedan vill jag att du ska komma ihåg att jag själv är DIY*are och bara för att jag fastnat för Ino (gillar deras "ljudsignatur") så betyder inte det att jag är "fast" och utom hopp 
utan jag är alltid nyfiken på olika lösningar !
Postad 06 June 2010 - 02:57
Unregisterede8beb553
-
Unregisterede8beb553
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Om Bagarn har en mobil med Android OS så kan du ju tanka an app som heter deciBel. Funkar väl sisådär, en kul grej iaf. Digitala stora siffror
Postad 06 June 2010 - 02:59
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
JAHA, ser man på, fler nattugglor...
Postad 06 June 2010 - 03:21
Unregisterede8beb553
-
Unregisterede8beb553
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
JAHA, ser man på, fler nattugglor... 
Jajamänn! Man sitter på jobbet och är bara
Postad 06 June 2010 - 15:08
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Jag hade skrivit en ganska så långt inlägg med svar till sdx bla, men allt försvann i något slags "strul" med servern... så jag orkar inte skriva om just nu..
Men hur som... sdx jag är väldigt sugen på att höra pK och jag vet att Timpolanen är väldigt sugen på att hälsa på hos dig (och även jag) så om det är ok för dig så kanske någon gång under sommaren vore trevligt att lyssna lite till pK och dessutom dina brutala moduler som jag är övertygad om spelar riktigt "tungt". Sedan vill jag att du ska komma ihåg att jag själv är DIY*are och bara för att jag fastnat för Ino (gillar deras "ljudsignatur") så betyder inte det att jag är "fast" och utom hopp  utan jag är alltid nyfiken på olika lösningar !
No problemas bara man kan få det att passa med tiden sen som vanligt så suger det i bygg tarmen så troligen så kommer modulerna att byggas om till basreflex i sommar .
Postad 06 June 2010 - 17:38
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Haha, jo jag vet hur det är...
Men du sparar dom nuvarande lådorna och slavarna då va ?!
Postad 06 June 2010 - 19:03
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
No problemas bara man kan få det att passa med tiden sen som vanligt så suger det i bygg tarmen så troligen så kommer modulerna att byggas om till basreflex i sommar .
HOLY MAKRILL !!  Ska "Mr. Slav" själv skrota slavbygget och bygga basreflex ???
Postad 06 June 2010 - 19:13
hampe90
-
hampe90
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
HOLY MAKRILL !! Ska "Mr. Slav" själv skrota slavbygget och bygga basreflex ??? 
+1 ;D Ska bli spännande isf att se vad det blir.
Postad 06 June 2010 - 19:46
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
HOLY MAKRILL !! Ska "Mr. Slav" själv skrota slavbygget och bygga basreflex ??? 
Tänkte andvända dig som slav till det men så enkelt blir det inte då jag bara bygger om befintliga lådor så att det går att sätta tillbaka slavarna .
Postad 06 June 2010 - 23:03
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Tänkte andvända dig som slav till det men så enkelt blir det inte då jag bara bygger om befintliga lådor så att det går att sätta tillbaka slavarna .
Vad menar du att du skulle tjäna på det...?
Postad 07 June 2010 - 06:26
Triggerhappy
-
Triggerhappy
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
dB Drag, i hemmabiovärlden...voijne...då behövs regler. Mic i öronhöjd på sweetspot, referenspår, alla mätningar med samma utrustning...osv, må talspolarna vara med er
Hmmm...en kvartsvågspipa å en 12" så kanske man kan vara med.....20Hz...blir en stor en..
Postad 07 June 2010 - 07:57
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Men det ska ju låta bra med ju..
ljudkvaliteten är ju MINST! lika viktig som förmåga att prestera djup och kontrollerad bas på höra ljudnivåer. Jag kan inte välja bort någon av dessa parametrar för då tycker jag inte att systemet uppfyller mina krav. Nu vet jag att konstruktionen som sådan inte nödvändogtvis har dom svargeterna, men jag har alltid uppfattat slavbaskonstruktioner som "trötta" (Dåligt Impulssvar och hög GD tror jag är vanligt) men jag misstänker at tdet har att göra med att jag nästan bara hört slavbaskonstruktioner som är antingen "oseriösa DIY projekt" eller köpa subbar och då är ju inte ribban så hör alla gånger... Jag är övertygad om att sdx burkar låter betydligt bättre, lite mer eftertanke inblandat misstänker jag och mindre kompromisser för att hålla nere storlek m.m. osv osv...
Men, lite tråkigt för jag ville just höra dom som slavbaskonstruktioner och inte portat. jag vill liksom höra en bra slavbaskonstruktion
Det är ju lite så att jag är faktiskt väldigt nyfiken på "alternativa lösningar" till Ino ProfundusY-2, 12000kr får alternativet kosta (för att jag egentligen inte vill lägga ut 24000kr på moduler...  ) och måste ha minst samma ljudtryckskapacitet (borde inte vara några problem!) men även samma basdjup och framförallt ljudkvaliteten ska vara så nära "lika bra" som det bara går. Sedan så är det en fördel om det inte resulterar i 2st stora kombinations kylar i vardagsrummet...
tiden får utvisa hur det blir, men nu till att börja med så blir det ett par ProfundusX-2 som jag införskaffar om 2-3 veckor, i samma snygga vita lacka som mina i16s.
Postad 07 June 2010 - 11:40
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Men det ska ju låta bra med ju..
ljudkvaliteten är ju MINST! lika viktig som förmåga att prestera djup och kontrollerad bas på höra ljudnivåer. Jag kan inte välja bort någon av dessa parametrar för då tycker jag inte att systemet uppfyller mina krav. Nu vet jag att konstruktionen som sådan inte nödvändogtvis har dom svargeterna, men jag har alltid uppfattat slavbaskonstruktioner som "trötta" (Dåligt Impulssvar och hög GD tror jag är vanligt) men jag misstänker at tdet har att göra med att jag nästan bara hört slavbaskonstruktioner som är antingen "oseriösa DIY projekt" eller köpa subbar och då är ju inte ribban så hör alla gånger... Jag är övertygad om att sdx burkar låter betydligt bättre, lite mer eftertanke inblandat misstänker jag och mindre kompromisser för att hålla nere storlek m.m. osv osv... Men, lite tråkigt för jag ville just höra dom som slavbaskonstruktioner och inte portat. jag vill liksom höra en bra slavbaskonstruktion
Det är ju lite så att jag är faktiskt väldigt nyfiken på "alternativa lösningar" till Ino ProfundusY-2, 12000kr får alternativet kosta (för att jag egentligen inte vill lägga ut 24000kr på moduler... ) och måste ha minst samma ljudtryckskapacitet (borde inte vara några problem!) men även samma basdjup och framförallt ljudkvaliteten ska vara så nära "lika bra" som det bara går. Sedan så är det en fördel om det inte resulterar i 2st stora kombinations kylar i vardagsrummet...
tiden får utvisa hur det blir, men nu till att börja med så blir det ett par ProfundusX-2 som jag införskaffar om 2-3 veckor, i samma snygga vita lacka som mina i16s.
Vad säger du om att lägga in en stöt på L sound i norge, jag skulle gärna ha ett par PB13U till, sen skall det nog gå att klämma in ett par PC13U bakom frontarna med lite våld, resten kan vi sälja av så man kan handla akustikprylar och ett par Nuforce steg. 4st PB13U klarar du dig nog med, Låter inte detta som en bra idé
Postad 07 June 2010 - 13:59
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Låter ju "Jätte billigt", verkligen bra tipps, tack Niklas_F , jag ska fundera på saken...
Vilken vägg ska du tar ner för att göra rum för dig själv då ?!
Redigerat av DVD-ai, 07 June 2010 - 14:08.
Postad 07 June 2010 - 14:45
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Låter ju "Jätte billigt", verkligen bra tipps, tack Niklas_F , jag ska fundera på saken...
Vilken vägg ska du tar ner för att göra rum för dig själv då ?!
Lägga in en STÖT sa jag ju  Stöt som att sno deras lager alltså, Pb13u skallfungera ypperligt att stapla på varann, iofs kommer inte projektorduken att gå ner då, men men
Redigerat av Evil Homer, 07 June 2010 - 15:14.
Postad 07 June 2010 - 15:59
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Postad 07 June 2010 - 16:28
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Det är ju lite så att jag är faktiskt väldigt nyfiken på "alternativa lösningar" till Ino ProfundusY-2, 12000kr får alternativet kosta (för att jag egentligen inte vill lägga ut 24000kr på moduler... ) och måste ha minst samma ljudtryckskapacitet (borde inte vara några problem!) men även samma basdjup och framförallt ljudkvaliteten ska vara så nära "lika bra" som det bara går. Sedan så är det en fördel om det inte resulterar i 2st stora kombinations kylar i vardagsrummet... 
Är du ärlig eller...? Två 12" för 24k...? Skulle jag AAAAAAAAAAAAAAAAALDRIG betala.... Mina fyra rör inklusive drivning landade ju på ca 15k. Då är det ju inga superelement, men inte heller något skit. Storleksmässigt passar det nog inte dej, men för 24k finns det nog folk som skulle kunna skaka fram två eller fyra element som basar ifrån Y-2 tror jag...
Postad 07 June 2010 - 16:51
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Är du ärlig eller...? Två 12" för 24k...? Skulle jag AAAAAAAAAAAAAAAAALDRIG betala.... Mina fyra rör inklusive drivning landade ju på ca 15k. Då är det ju inga superelement, men inte heller något skit. Storleksmässigt passar det nog inte dej, men för 24k finns det nog folk som skulle kunna skaka fram två eller fyra element som basar ifrån Y-2 tror jag...
4800st för w-121 vilket jag också tycker är dyrt sen om man ser i prislistan så kan man börj undra om karln är nykter när han gjorde den när han skall ha 13700 för 2st utan kabinet då är 2 bas rör och lite skumgummi stoppning + en ritning på låda dyrt, Och 19500 för 2st gör det själv då med kabinett och rör och stoppning + 2st w-121 basar
Postad 07 June 2010 - 17:45
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
4800st för w-121 vilket jag också tycker är dyrt sen om man ser i prislistan så kan man börj undra om karln är nykter när han gjorde den när han skall ha 13700 för 2st utan kabinet då är 2 bas rör och lite skumgummi stoppning + en ritning på låda dyrt, Och 19500 för 2st gör det själv då med kabinett och rör och stoppning + 2st w-121 basar
Helt sjukt... Vad säjer du sdx ? Skulle du kunna bygga något som åker åttor runt Y-2 för runt 25 lök ? Utan drivning då givetvis.
Postad 07 June 2010 - 18:14
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Helt sjukt... Vad säjer du sdx ? Skulle du kunna bygga något som åker åttor runt Y-2 för runt 25 lök ? Utan drivning då givetvis. 
Vad är Y-2 specade till? Mina slutade på 30k, 5 hit eller dit  Men du vill väl inte ha ett par "skolådor"
Postad 07 June 2010 - 18:40
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Några lms 15 från tc -sound sen är det godnatt för dom andra pris 4505kr sen får man smuggla in dom men lms 12 är biligare och lika bra .
Postad 07 June 2010 - 19:05
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Vad är Y-2 specade till?
Mina slutade på 30k, 5 hit eller dit Men du vill väl inte ha ett par "skolådor"
Specarna på Y modulerna är ingen jätteskillnad mot dina. Mina rör kostade allså ca hälften jämfört med dina.. Undrar om jag skulle spela ifrån dej med åtta rör...  Några lms 15 från tc -sound sen är det godnatt för dom andra pris 4505kr
Köper man fem såna har man ju 2500 kvar till lådmaterial..
Postad 07 June 2010 - 19:11
rotel2
-
rotel2
-
Forumräv
-
-
633 inlägg
....är man frälst så är 24loppor ingenting, finns ju folk som tillochmed skriver över sina hus till Livetsord.... du ser
Postad 07 June 2010 - 19:39
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Specarna på Y modulerna är ingen jätteskillnad mot dina. Mina rör kostade allså ca hälften jämfört med dina.. Undrar om jag skulle spela ifrån dej med åtta rör... 
Man kanse skulle köpa några då kompisens grabb bor där borta i väster
Postad 07 June 2010 - 21:37
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Specarna på Y modulerna är ingen jätteskillnad mot dina. Mina rör kostade allså ca hälften jämfört med dina.. Undrar om jag skulle spela ifrån dej med åtta rör... 
Efter dina förklaringar om hur du upplever dina saker så lirar du ifrån mig med dina 4, Men 4st TILL blir bara löjligt i ditt rum, tycker det ser jäkligt trångt ut redan. Men kan jag inte få föda en liten idé hos dig, hur många liter kan du få ut på frontväggen om du bygger den som låda?
Redigerat av Evil Homer, 07 June 2010 - 22:01.
Postad 07 June 2010 - 22:16
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Efter dina förklaringar om hur du upplever dina saker så lirar du ifrån mig med dina 4, Men 4st TILL blir bara löjligt i ditt rum, tycker det ser jäkligt trångt ut redan.
Men kan jag inte få föda en liten idé hos dig, hur många liter kan du få ut på frontväggen om du bygger den som låda?
Ingen liter. Då skulle jag inte få plats med frontarna för att dörren skulle vara i vägen...fortfarande.... EDIT: Jag tänker inte greja så mycket mer i det här rummet.. Känns som att det inte går.. Det blir nya frontar så småningom, men på basfronten får det vara lugnt en stund. Sen när jag köper/bygger ett nytt hus, då ska jag bygga något så överdrivet löjligt överdrivet så att det är löjligt.... Och överdrivet.... Man kanse skulle köpa några då kompisens grabb bor där borta i väster
Vi skulle kanske köpa ett gäng ihop ? Dela på frakten ? Bara jag vet hur många du ska beställa så jag kan beställa dubbelt så många...
Redigerat av Bakerman, 07 June 2010 - 22:19.
Postad 08 June 2010 - 07:42
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Lägga in en STÖT sa jag ju Stöt som att sno deras lager alltså, Pb13u skallfungera ypperligt att stapla på varann, iofs kommer inte projektorduken att gå ner då, men men 
Ahhh, du menar så... Ok, Niklas F , löser du det hela så ställer jag upp på att ta imot 2st Är du ärlig eller...? Två 12" för 24k...? Skulle jag AAAAAAAAAAAAAAAAALDRIG betala.... Mina fyra rör inklusive drivning landade ju på ca 15k. Då är det ju inga superelement, men inte heller något skit. Storleksmässigt passar det nog inte dej, men för 24k finns det nog folk som skulle kunna skaka fram två eller fyra element som basar ifrån Y-2 tror jag...
jo, men om man kollar på många köpesubbar så är det ju inte "dyrt" men vist är det dyrt, men ändå inte, men i alla fall.. osv osv.. aja hur som så, är det alldeles för mycket pengar för mig egentligen, känns inge kul... Det är ju till väldigt stor ljudkvaliteten som man vill ha, jag har dock inte hört pY modulerna än, men dock samtliga andra moduler (förutom pZ) och om pY låter lika bra men kan spela så pass ordentligt som det påstås, då blir jag nöjd med dom. dessutom så påstår samtliga att pY är dessutom bättre på alla punkter än dom mindre modulerna, alltså med tryck och bättre ljudkvalitet. Och något av det bästa jag hört är pX-2 i fråga om ljudkvalitet så... jag är inte berred att betala 24k för bara ljudtryck, men för ritkigt bra ljudtryck kombinerat med Ultimat ljudkvalitet så är det ett alternativ, dock fortfarande svidande på kontot... 4800st för w-121 vilket jag också tycker är dyrt sen om man ser i prislistan så kan man börj undra om karln är nykter när han gjorde den när han skall ha 13700 för 2st utan kabinet då är 2 bas rör och lite skumgummi stoppning + en ritning på låda dyrt, Och 19500 för 2st gör det själv då med kabinett och rör och stoppning + 2st w-121 basar
Jo, jag tycker själv att prisfördelningen är helt galen på pY modulerna, fattar faktiskt inte själv hur han tänkte där. Men jag har inte lust att bygga lådorna själv (då pY lådorna intr är helt jätte lätta att få till, dock så är snikversionen klart lättare lådor och dessutom billigare) och dämpmaterial + port m.m. är ju noga uttängt till ust denna konstruktionen. vill inte ändra något för mycket. Men jag har faktiskt haft funderingar på att köpa 2st av dessa 12" element och testa bygga lådor själv för att se hur "nära jag kommer". annars får jag väll bita i det sura äpplet och köpa till lådor + rör och dämpmaterial då... Men det vore ju fantastiskt om man kunde bygga lådorna själc och komma undan med fan nästan halva priset...  så det är något jag funderar mycket starkt på. då kan jag ju nästan köpa pY-4 i stället ju, för nästan samma pengar... Enda är det att jag skulle vilja veta hur man får tag i helt identiska portar som pY modulerna har, sedan så ska jag rådfråga lita bekanta om hur pY modulerna ser ut exakt i konstruktionen och sedan klura ut hur man skulle kunna få till en "snik" variant där endast dämpmaterialet skiljer.
Postad 08 June 2010 - 14:35
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Då var dina mätprylar påväg till hassesolo, Tackar och bugar så mycket för lånet. Har hjälpt mig massor !
Redigerat av Evil Homer, 08 June 2010 - 14:36.
Postad 08 June 2010 - 15:51
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Då var dina mätprylar påväg till hassesolo, Tackar och bugar så mycket för lånet. Har hjälpt mig massor !
Gött mos. Ska bli spännande att se hur Hasses rum mäter, då IÖ har designat hela rummet efter högtalarna.. Om han nu vågar lägga upp dom kurvorna..  Skulle ju vara pinsamt om det mätte skit...  EDIT: Du lär få betala för lånet när jag kommer och hälsar på dej...
Redigerat av Bakerman, 08 June 2010 - 15:52.
Postad 08 June 2010 - 16:03
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Gött mos. Ska bli spännande att se hur Hasses rum mäter, då IÖ har designat hela rummet efter högtalarna.. Om han nu vågar lägga upp dom kurvorna.. Skulle ju vara pinsamt om det mätte skit... 
EDIT: Du lär få betala för lånet när jag kommer och hälsar på dej... 
Kramar min stol hårt!
Postad 08 June 2010 - 17:41
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Gött mos. Ska bli spännande att se hur Hasses rum mäter, då IÖ har designat hela rummet efter högtalarna.. Om han nu vågar lägga upp dom kurvorna.. Skulle ju vara pinsamt om det mätte skit... 
EDIT: Du lär få betala för lånet när jag kommer och hälsar på dej... 
troligen så kommer det aldrig att ske .
Postad 08 June 2010 - 18:04
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
troligen så kommer det aldrig att ske .
*Att han kommer hit? *Att jag kommer få betala? *Att vi inte kommer få se på mätningar ifrån hassesolo? *Att vi inte kommer få se mätningar på ett rum som mäter skit?
Postad 08 June 2010 - 18:28
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
*Att han kommer hit? *Att jag kommer få betala? *Att vi inte kommer få se på mätningar ifrån hassesolo? *Att vi inte kommer få se mätningar på ett rum som mäter skit?
nummer 3
Postad 08 June 2010 - 18:30
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
nummer 3
Känns som att han inte kommer våga lägga upp kurvorna faktiskt...
Postad 08 June 2010 - 18:36
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Känns som att han inte kommer våga lägga upp kurvorna faktiskt... 
Det finns vissa saker som nästan vill göra gällande det men det tänker jag inte ta här.
Postad 08 June 2010 - 19:55
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Jag har hört Py-4 och om vi pratar ljudtryck så räcker inte det för mig.
Jag skulle tro bakerman att du i en SPL tävling mot Y-4 skulle vinna ganska enkelt.
Iaf med tanke på att du säger att du mår illa o sånt,
och då är ju du ändå en hård kille..  såna saker var det inte i närheten av med Y-4 .
De spelar däremot väldigt ren bas och går djupt. Hyfsat iaf..
Postad 08 June 2010 - 20:10
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Jag har hört Py-4 och om vi pratar ljudtryck så räcker inte det för mig. Jag skulle tro bakerman att du i en SPL tävling mot Y-4 skulle vinna ganska enkelt. Iaf med tanke på att du säger att du mår illa o sånt, och då är ju du ändå en hård kille.. såna saker var det inte i närheten av med Y-4 .
De spelar däremot väldigt ren bas och går djupt. Hyfsat iaf..
Min bas är också ren. Och går hyfsat djupt. Dock inte riktigt lika djupt som Y-modulerna om det jag läst stämmer.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|