Kan du inte lägga den på nått i grillen typ en bricka.
Du skulle ha en gasolgrill att komplettera med... Hehe;)
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 10 November 2012 - 10:05
Oxfilén behöver du ju bara visa upp för grillen så är den klar!
Kan du inte lägga den på nått i grillen typ en bricka. Du skulle ha en gasolgrill att komplettera med... Hehe;) Postad 10 November 2012 - 10:07
Tyvärr är det min lilla bords-/balkonggrill som får stå för värmen idag :/ 38cm i diam... men det är en kolgrill i alla fall
/G Postad 10 November 2012 - 10:21
Då skulle jag ha brynt på den när du har en superglöd och sen ta bort den ett tag för
att sen lägga på den igen innan kolen brunnit ut! Jag vet tyvärr inte hur du vill ha din filé? Ganska säker på att du kommer på nått, lycka till! blir själv riktigt sugen. Postad 14 January 2013 - 01:31 -22 så inte sugen ;P MEn lovar blev inte alls hungrig av din bild Grr Postad 14 January 2013 - 04:00
Det var ju inte alls meningen!
Smakade riktigt bra med en mör och saftig karre skiva utan ben. Postad 14 January 2013 - 08:02
Pulverbearnaise? Postad 15 January 2013 - 10:40 Jag har visat den förr, men kan inte låta bli ändå. Synd bara att jag var så skakig på handen.
I det blå skåpet.jpg 288.5K
6 Antal nerladdningar
Postad 15 January 2013 - 10:46
Själv så har jag mest rökt på...
Som den här hemgjorda lammkorven. (Motorn var naturligtvis inte påslagen och ja, jag gillar snören...
WP_000570.jpg 1.28MB
1 Antal nerladdningar
Postad 15 January 2013 - 13:20
Själv körde jag lite spareribs och en helgrillad fläskfilé i lördags. Dessvärre inte världens bästa bild men det var förbannat gott.
grill.JPG 715.49K
2 Antal nerladdningar
Postad 03 February 2013 - 19:08
Grillad entrecoté från lokal bonde. Så skönt när det är så pass varmt (-10) att man kan vara ute under hela grillningen & njuta av öl, doft & rök
IMG_2516.jpg 182.62K
4 Antal nerladdningar
Postad 10 February 2013 - 21:31
Älgcotte, pommpa samt en burk svenska flodkräftor fick duga i helgen
Ja jag vet, kunde gjort nått annat än pommpa med det fick duga! Man vill ju hålla det enkelt... Bifogad fil(er)Redigerat av Crazyberra, 10 February 2013 - 21:32. Postad 01 April 2013 - 18:43
Invigde huslivet på riktigt idag! Köpte mig en grill igår så grillade kyckling och zucchini här på eftermiddagen. Blev riktigt gott, ska testa på att grilla en hel ytterfilé här i veckan på lite lägre temperatur.
Köpte en Nordic Season Pasadena.
Postad 03 April 2013 - 11:53
Jag vet att det är lika infekterat som Apple vs. Android, men varför envisas ni att köpa gasol?
/G Postad 03 April 2013 - 12:04
Smidigt och gratis
Mot fråga: varför hålla sig kvar vid kol? Redigerat av jimel, 03 April 2013 - 12:08. Postad 03 April 2013 - 12:18 Vat hittar man en sån? Har en Weber 57 cm kolgrill och är rätt tillfreds med den, men prylnissen i mig önskar en Gasol som komplement. Hade en kass Landmann som inte blv varm när det blåste till exempel. Weber känns som det är för dyrt att satsa på i Gasolgrill. Smidigheten kanske? Jag kör visserligen kol, men saknar gasolen ibland. gick betydlig mindre gasol när jag hade än kol (kostnadsmässigt) Postad 03 April 2013 - 12:21 Det är nog för att människan är lat av naturen. Postad 03 April 2013 - 12:27 1. smidighet 2. smidighet 3. smidighet 4. smidighet 5. smidighet Men det var väl knappast nån nyhet va? Du kallar det lat, jag kallar det smart Postad 03 April 2013 - 12:32
smakar väl inte lika bra med gasolgrillat? jag tyckte det då när jag hade bägge varianterna....
Men är som sagt sugen på Gasol igen... Postad 03 April 2013 - 12:38
Både enligt mig och även många andra så känner inte jag nån skillnad alls i smak. Däremot är det ju klart trevligare doft med kol, men det är ju nåt helt annat... Speciellt inte när man använder rökspån. http://www.viivilla....llduellen-63454 "Ulrik Lindelöv är kock, med mästerskapsmedaljer från både VM och EM i grillning. Han använder både kol och gas. – Jag har alltid hävdat att det inte är skillnad på smakupplevelsen. Jag vet att man inte känner skillnad." "Men nu har han bytt. Det startade med att han såg ett morgon-tv program. Det var en person där som talade om hur oöverträffat det var att grilla med kol. Men så följdes det av ett blindtest, där alla hade fel. Ingen kunde känna någon skillnad. Då bestämde sig Victor Brott för att byta. – Så av praktiska skäl köpte jag en gasolgrill." Lite som med kablar helt enkelt Redigerat av masse70, 03 April 2013 - 12:48. Postad 03 April 2013 - 12:50
För mig är det billigare med kol/briketter/ved, samt, enkelt att bara lassa i sidoaggregatet när man kör 12 timmars grillning..
Ved ger samma smak som spån, om du kör med äppel/björk/al/en/ek etc.. håller även bra länge i sidoaggregaten. Men kol ger ingen särskild smak alls, både briketter och kol ska ju förbränna så rent som möjligt. Alla som kör utan ved, bör köra med spån för att få fram alla roliga spännande smaker.. Postad 04 April 2013 - 17:23
13 kg fläskkött inköpt inför helgen..
Postad 04 April 2013 - 17:28 Jag ser detta framför mig
our_smoker_pig_roast.jpg 55.06K
1 Antal nerladdningar
Postad 04 April 2013 - 17:30
Ska det grillas så SKA det göras på kolgrill. Allt annat är hädelse
Först grillningen för året avklarad. Å det var efterlängtat från hela familjen. Sann njutning... Redigerat av alexander_e_b, 04 April 2013 - 17:30. Postad 04 April 2013 - 17:32
Eller inte, släpp sargen Postad 06 April 2013 - 05:28
Nästan.. Postad 06 April 2013 - 15:25
Köpte den på Elgiganten, saknar inte kol alls men ska även mura upp en grill så möjligheten finns. Tror folk väljer gasol för att det är så enkelt. 10.00 så når solen precis in på våran uteplats, ställde mig och grillade korv och stekte ägg i solen. När man är klar så var det bara att vrida av gasolen och sen behöver man inte tänka på något mer. Tror inte att det tog mer än 10-15 minuter, gör samma sak med en kolgrill Redigerat av Unregistered32555851, 06 April 2013 - 15:26. Postad 06 April 2013 - 16:57
Snart klar med årets första. Entrecote, svampar, tomat, majskolvat, snackpaprika och chili. Bastingsås på en höft. Köttet har nog varit på tre timmar nu, skall strax provskära.
Postad 08 April 2013 - 06:28
Blev en succe, 0630 tändes grillen, allt var klart precis 1400..
Var lite kyligt på morgontimmarna, skönt att kunna värma sig mot grillen!
IMAG0782.jpg 1.33MB
18 Antal nerladdningar
IMAG0786.jpg 1010.01K
18 Antal nerladdningar
IMAG0787.jpg 1.08MB
13 Antal nerladdningar
Postad 08 April 2013 - 06:33
Fan vad mäktigt Liljagarn! Ser ju gudomligt gott ut
beer-can-chicken3.jpg 87.4K
7 Antal nerladdningar
Postad 08 April 2013 - 07:45
Invigde året med souvlaki i helgen, ingen avancerad grillkonst direkt men fasligt gott.
Postad 08 April 2013 - 07:46 Eller grillspett som vi säger på svenska? Postad 08 April 2013 - 08:01
Ja
men för mig är grillspett mer blandat kött och grönsaker och souvlaki fläsk/lammkött marinerat i citron och olja. Postad 08 April 2013 - 08:56
Jag var och kände på denna i helgen på ica maxi
![]() Jag tyckte den kändes rätt hyffsad dom få minuterna jag kände på den, höj/sänkbart galler, rätt ok grill yta, ganska stabilt jämnfört med webern 57cm som stod bredvid. Dock så vet jag inte hur bra ihop satta dom var eller hur många som varit och ryckt i dom... Ett minus på denna är att de verkar halvbökigt att tömma på aska, såg inget vettigt hål man kunde öppna för att tömma så man får nog använda hink och spade. Några som har erfarenheter av Landmann som märke eller just av denna grill kanske? https://www.prisjakt...t.php?p=1617147 Postad 08 April 2013 - 09:03
Nu har jag bara ägt en enda Landmann-grill, men jag kan iaf säga att jag inte var imponerad av kvaliteten på den. Det var en 4-brännars gasol av större modell. Bara monteringen i sig var ett ****, kom med skruvar i 4-5 olika storlekar och lösa bitar i stora mängder. Sen för att lista ut vart allt ska sitta och ur det skall sättas ihop fanns det bara en enda jättelik sprängskiss med suddigt tryck. Tog en hel helg att montera, och fick till slut en plåtbit över som inte fanns beskriven nånstans på ritningen, så jag fick själv lista ut vart den skulle sitta med utselutningsmetoden Passformen lämnade en hel del att önska kan jag säga. Min nya Weber tog typ max 1 timme att sätta ihop om ens det. Redigerat av masse70, 08 April 2013 - 09:09. Postad 08 April 2013 - 09:17
Själv körde jag lite barbecue i helgen...ribs blev det. Det är ju så förbannat gott. Körde två olika rubs men med en och samma glace, SBR Hickory&Brown Sugar. s*tan vad den ena rubbingen var stark! Nästan lite för stark, inte för min smak men det var ju faktiskt fler som skulle äta...
Blev tyvärr ingen "efterbild" men här är före och "under tiden": ![]()
Postad 08 April 2013 - 12:18 Svärfar har en Landmann kolgrill (tunnaliknande modell) i 2000kr-klassen. Vilket skräp. Ventilerna har rostat sönder, brikett-/kolgallret har rostat sönder, den har rostfläckar överallt och lacken är helt matt. Jag skulle inte ta emot den om jag så fick pengar. Så kass är den verkligen. Weber efter ett år: som ny. /G Postad 08 April 2013 - 19:10
jag har fått den uppfattningen också, iofs de billigare segmenten; att landmann-grillarna inte tål värme...
Postad 08 April 2013 - 19:55 Verkar ju, minst sagt, som en "sådär" egenskap hos en grill. Vi (jag) köpte en Weber 57-centimeters klotgrill till föreningen i somras, har fungerat kanonbra och det känns som om den (om den inte får slag med hammare eller dylikt direkt mot den) kommer att hålla länge. Postad 08 April 2013 - 21:30
Tack masse, chris och er andra! Ingen vidare läsning eller betyg för landmann asså.. Då känns de som om weber blir min vinnare!
Ni som har en weber 57 med lock hållaren, skulle ni kunna slänga upp en närbil på själva hållaren/konstruktionen när ni ändå är i farten och fotar era mästerverk på grillen vore jag tacksam! Har en tanke på att bygga in min grill i en bänk så undrar lite på hur jag ska kunna få till de bara Postad 08 April 2013 - 22:48
Skit i hållaren den kan du ju montera utanpå bänken. Syns ju ganska bra på mitt foto ovan. Lockhållaren sitter ju bara med två skruvar samt muttrar så den kan du ju sätta var som helst så länge du har rätt mått.
Postad 09 April 2013 - 05:09 Sätta vart som helst? Den är ju gjord för att sitta där den sitter? Du rullar ju av locket på sidan av grillen. Frågar man mig så är den oumbärlig. Ska man bygga in grillen så ser jag inte riktigt hur man ska lyckas bygga in lockhållaren. /G 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |