Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 mars 2011 - 01:11

Unregistered40651
  • Unregistered40651
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har just fått en faktura för "Medium 8 Favoriter HD" (199 kr) fastän "Medium 8 Favoriter" (159 kr) numera innehåller samma kanaler. Riktigt fult gjort av Comhem att inte ens upplysa om detta i brevet som skickats ut tidigare i år. Istället för att glatt meddela kunden att nu SÄNKER vi priset för dig, så blir man lurad tills dess att man SJÄLV kontaktar kundtjänst. Comhem sänker priset men lyckats ändå reta upp kunder! Starkt jobbat...

Postad 08 mars 2011 - 09:43

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0
Hej

jag har problem med flimrig bild på canalplus HD med jämna mellanrum. (Den enda kanalen det blir så på).
Både bild och ljud sackar efter och det är nästan otittbart.

Har ringt comhem två ggr och problemet har ej avtagit. Ena tipset var att dra ur sladden till boxen.

Andra rådet var att ha på comhemkanalen i 20 min.

Postad 08 mars 2011 - 10:28

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Hej

jag har problem med flimrig bild på canalplus HD med jämna mellanrum. (Den enda kanalen det blir så på).
Både bild och ljud sackar efter och det är nästan otittbart.

Har ringt comhem två ggr och problemet har ej avtagit. Ena tipset var att dra ur sladden till boxen.

Andra rådet var att ha på comhemkanalen i 20 min.

Inget av "råden" tror jag hjälper i ditt fall. Det är aldrig fel att göra reset på boxen eller kolla anslutningarna men det är inget som hjälper om signalen in inte håller måttet.
Hade själv problem med i synnerhet Canal+ Film HD och Canal+ Sport HD innan jag skaffade antennförstärkaren.
Har du kollat signalstyrka och -kvalitet på den kanal som har dålig bild?
Jag har t ex på Canal+ Film HD bara 8/0 (dvs helt svart) utan förstärkning och 82/100 med förstärkaren på. Om man har för svag/dålig signal in i uttaget ska Comhem tillkallas för att rätta till problemet. Det verkar dock funka med att köpa en antennförstärkare för 150 kr.

Postad 08 mars 2011 - 13:21

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

I annat fall blir det en HD-kanal mindre i Viasat-utbudet - det är bara fråga om namnbyte på Viasat Sport HD och inte en ytterligare kanal.
Kan inte tänka mig att Viasat Fotboll HD inte ska finnas hos Comhem från 10 mars.
Det är ju mycket av den anledningen som iaf jag har Viasat Sport-kanalerna över huvud taget.
Comhem utan Champions League i HD är otänkbart eller hur?
Dock märkligt att det inte finns någon information på Comhems hemsida om Viasat Fotboll HD. Och detta tre dagar före kanalens byte från "Sport" till "Fotboll".
Undrar om vi kunder här är föremål för ett rävspel i förhandlingarna mellan Comhem och MTG? Vi borde faktiskt få information om det finns risk att Viasat Sport HD försvinner 10 mars och inte ersätts.

(Man har ju varit med om att stora kedjor lyfter ut märkesvaror som Carlsberg, Kellogg's och Gillette som ett led i förhandlingarna. Hoppas inte Comhem försöker sig på något sådant. Jag betalar gärna en tjuga mer i månaden för mitt abonnemang på Viasat Premium HD bara jag får tillgång till Viasat Fotboll HD!)

Kommentar från Comhem snarast, tack.

Hej,

Det stämmer, Viasat Fotboll HD kommer att ersätta Viasat Sport HD så kanalen kommer att finnas i vårat utbud från start 10 mars.

Med vänlig hälsning
Magnus Hansson
Kundservice

Postad 08 mars 2011 - 13:51

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Hej,

Vi förhandlar just nu om både TV3 HD och Kanal 5 HD då de är mycket intressanta kanaler, dock måste vi avvakta tills att vi tydligare vet vilket HD-innehåll kanalerna kommer att erbjuda innan vi kan besluta när en lansering kan ske.

Vi ligger även i förhandling om Viasat Fotboll HD och Motor HD, men även här kan vi inte ge några detaljer kring hur förhandlingarna går eller eventuellt lanseringsdatum.

Mer information kommer framöver när en eventuell lansering närmar sig.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Hade vi fått klara raka besked tidigare ang Viasat Fotboll HD istf det undvikande svar som lämnades för en månad sedan hade jag m fl inte behövt vara oroliga över huruvida vi skulle få Viasat Fotboll HD från 10 mars.
Svaret 7 februari antydde ju möjligheten att Viasat Fotboll HD eventuellt inte skulle "lanseras" av Comhem vilket alltså skulle innebära nedsläckning av kanalplats 111 som är Viasats viktigaste HD-kanal!.
Detta kryptiska meddelande tillsammans med bristen på information från Comhem (till för någon halvtimme sedan) har lett till spekulationer om vad som skulle hända 10 mars.

Förstår mycket väl att förhandlingar om sändningsrättigheter är känsliga saker men Comhem har ju också en miljon kunders förtroende och uppdrag. Fråga oss först innan ni lägger ned något - vi kanske kan slanta upp (ännu) mer för att få behålla det vi gillar. :)

Redigerat av Unregistered558ade6e, 08 mars 2011 - 13:53.

Postad 09 mars 2011 - 19:43

sirmanseman
  • sirmanseman
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Har just fått en faktura för "Medium 8 Favoriter HD" (199 kr) fastän "Medium 8 Favoriter" (159 kr) numera innehåller samma kanaler. Riktigt fult gjort av Comhem att inte ens upplysa om detta i brevet som skickats ut tidigare i år. Istället för att glatt meddela kunden att nu SÄNKER vi priset för dig, så blir man lurad tills dess att man SJÄLV kontaktar kundtjänst. Comhem sänker priset men lyckats ändå reta upp kunder! Starkt jobbat...

Tack för detta. Upptäckte det nu!

ComHem: Är det meningen att man skall sitta och lusläsa på er hemsida varje vecka för att se om man betalar för ett abonnemang som inte finns längre? Eller hade ni tänkt att meddela oss detta?? På min faktura för april står det fortfarande 199:-

Postad 09 mars 2011 - 20:08

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Tack för detta. Upptäckte det nu!

ComHem: Är det meningen att man skall sitta och lusläsa på er hemsida varje vecka för att se om man betalar för ett abonnemang som inte finns längre? Eller hade ni tänkt att meddela oss detta?? På min faktura för april står det fortfarande 199:-

Det finns en särskild tråd här i "TV-Program" kallad "Har du Comhem Medium 8 Fav HD ?, Ring kundtjänst och spara 40 kr i månaden."
Jo, visst är det så att Comhem kräver en del av sina kunder. Man måste regelbundet följa hemsidan, bloggen och twitter för att få reda på vad som är i görningen. Ibland är det bra att "Googla" också för Comhem är inte så snabba på att meddela nyheter till oss kunder utan det händer att media får pressmeddelanden som förväntas generera nyheter och artiklar som vi kunder tydligen ska läsa...

Kanalpaket och erbjudanden ändras hela tiden så man måste kolla upp och sen höra med Kundservice om det finns något man själv kan ha glädje av - t ex bättre pris mot bindningstid.
Men man måste också vara påläst när man kontaktar Kundservice för de kommer inte självmant att föreslå något som gynnar dig om du inte frågar efter det.
Men därvidlag är nog inte Comhem annorlunda än många andra företag i liknande branscher.

Postad 09 mars 2011 - 21:51

SirHejsan
  • SirHejsan
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Ca 2 timmar kvar tills Comhem får sluta att skriva i sin reklamkampanj att de har alla sportkanalerna då de from 00:00 den 10 mars inte sänder Viasat Motor HD, som är en sportkanal som finns som de inte erbjuder sina kunder!

Postad 09 mars 2011 - 22:07

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Ca 2 timmar kvar tills Comhem får sluta att skriva i sin reklamkampanj att de har alla sportkanalerna då de from 00:00 den 10 mars inte sänder Viasat Motor HD, som är en sportkanal som finns som de inte erbjuder sina kunder!

Viasat lanserar Viasat Motor HD i morgon till sina parabolkunder. "Tablån för Viasat Motor HD är i princip en spegling av Viasat Motor, vilket innebär att det som sänds på Viasat Motor i största möjliga mån även kommer sändas på Viasat Motor HD."

Jag hoppas verkligen att Comhem kan få till stånd ett avtal med MTG om denna kanal - måhända ligger Viasat Motor HD i samma förhandling som den om TV3 HD.
Om Comhem skulle tycka att de inte vill "bjuda" oss kunder på Viasat Motor HD (dvs vi som abonnerar på ett Viasat tillvalspaket) kan de väl lägga den som en separat premiumkanal likt Viasat Golf ?
Jag skulle gärna betala extra (kanske inte gärna 99 kr/mån men säg 59 kr/mån) om Comhem kunde ta in Viasat Motor HD nu till F1-säsongen.

Postad 09 mars 2011 - 22:24

SirHejsan
  • SirHejsan
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Viasat lanserar Viasat Motor HD i morgon till sina parabolkunder. "Tablån för Viasat Motor HD är i princip en spegling av Viasat Motor, vilket innebär att det som sänds på Viasat Motor i största möjliga mån även kommer sändas på Viasat Motor HD."

Jag hoppas verkligen att Comhem kan få till stånd ett avtal med MTG om denna kanal - måhända ligger Viasat Motor HD i samma förhandling som den om TV3 HD.
Om Comhem skulle tycka att de inte vill "bjuda" oss kunder på Viasat Motor HD (dvs vi som abonnerar på ett Viasat tillvalspaket) kan de väl lägga den som en separat premiumkanal likt Viasat Golf ?
Jag skulle gärna betala extra (kanske inte gärna 99 kr/mån men säg 59 kr/mån) om Comhem kunde ta in Viasat Motor HD nu till F1-säsongen.

Har man Viasat Premium HD idag så ska man inte behöva betala extra, då man betalar redan extra för HD.

Postad 09 mars 2011 - 22:43

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Har man Viasat Premium HD idag så ska man inte behöva betala extra, då man betalar redan extra för HD.

Inte heller jag vill att man ska betala mer än nödvändigt.
Vi som har Viasat Premium HD betalar som det är nu 40 kr/mån extra för tre HD-kanaler utöver vanliga Viasat Premium (det är Viasat Fotboll HD, Viasat Premier League HD och TV1000 HD). Av dessa tre kanaler är två speglingar och bara en en unik kanal.

Om man sätter sig in i Comhems situation blir de tvungna att betala mer till Viasat än idag för att få tillgång till Viasat Motor HD även om den också är en spegling av Viasat Motor SD.
Man kan tycka att Comhem har en "skyldighet" att lansera alla HD-kanaler som speglar de SD-kanaler som redan ingår i abonnemangen. Det finns möjligen ett - åtminstone moraliskt - ansvar eftersom vi kunder ofta bara har Comhem som alternativ och det är därför som jag menar att man som digital-TV kund åtminstone borde få chansen att köpa till en kanal om Comhem inte anser sig ha "råd" med den eller "lust" att ta in den.

Utan möjlighet att höja priset till kunderna blir en ny HD-kanal bara en högre kostnad för Comhem - vi får komma ihåg att vi som kunder inte är "lovade" något utöver det som finns när vi tecknar ett abonnemang. Och ibland försvinner ju faktiskt en kanal också utan ersättning med förklaringen att så få tittar på den...
Skulle valet stå mellan att inte ta in Viasat Motor HD eller behöva ta ut en liten extra månadsavgift för denna intressanta kanal tycker iaf jag att det senare alternativet är bäst.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 10 mars 2011 - 07:05.

Postad 10 mars 2011 - 07:37

roger_w
  • roger_w
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Hejsan.

Läste följande på twitter.

"Viasat Fotboll HD kommer att ersätta Viasat Sport HD, och förhandlingar av Viasat Motor HD pågår. MVH PN"

Förhoppningsvis hinner vi få Viasat Motor HD innan f1 säsongen drar igång :)

/Roger

Postad 10 mars 2011 - 07:54

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Hejsan.

"Viasat Fotboll HD kommer att ersätta Viasat Sport HD, och förhandlingar av Viasat Motor HD pågår. MVH PN"

/Roger

Viasat Fotboll HD startar kl 12 i dag, 10 mars . Samtidigt som Viasat Sport HD försvinner. Jag uppfattar det så att kanalplats 111 helt enkelt skyltas om.
När det gäller Viasat Motor HD hålls hoppets låga iaf brinnande. "Förhandlingar pågår" är ett svar vi är vana vid från Comhems sida och oftast betyder detta att vi får en ny kanal. Det Comhem inte alls vill ta in förhandlar man nog inte om över huvud taget. Också jag ser fram emot F1 i Viasat Motor HD. :o

Postad 10 mars 2011 - 08:03

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
När startar Viasat Motor HD? Har den börjat redan kanske?

Postad 10 mars 2011 - 08:19

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

När startar Viasat Motor HD? Har den börjat redan kanske?

Viasat Motor HD startar likt Viasat Fotboll HD idag kl 12.
Fast Viasat Motor HD kräver vad jag förstår tills vidare Viasat parabol och abonnemang.
Tablån är iaf idag den samma som Viasat Motor SD. Vi kan nog inte förvänta oss så mycket specifika program i HD-kanalen men vad gör det ?

Från Viasats hemsida:

"Här är Viasat Motor HD:s premiärtablå
I dag är det äntligen premiär för Viasat Motor HD. Kanalen som sänder världens bästa motorsport med den högsta bild- och ljudkvaliteten. Här hittar du tablån.

Torsdag 10 mars
13.00: Budweiser Shootout Highlights, NASCAR ®
14.00: Daytona 500 Highlights, NASCAR ®
15.00: Subway Fresh Fit 500 Highlights, NASCAR ®
16.00: Kobalt Tools 400 Highlights, NASCAR ®
17.00: Japans Grand Prix 2010 Highlights, Formel 1 ®
18.00: Koreas Grand Prix 2010 Highlights, Formel 1 ®
19.00: New York 2010 Highlights, Red Bull Air Race ®
20.00: Argentinas Grand Prix 1995, MotoGP-klassiker
21.00: Daytona 500 Highlights, NASCAR ®
22.00: The Grid, Mobil 1
22.30: Kobalt Tools 400 Highlights, NASCAR ®
23.30: Brasiliens Grand Prix 2010 Highlights, Formel 1 ®
00.30: Abu Dhabis Grand Prix 2010 Highlights, Formel 1 ®
01.30: Tjeckiens Grand Prix 2010 Highlights, Red Bull Rookies Cup ® "

Redigerat av Unregistered558ade6e, 10 mars 2011 - 08:24.

Postad 10 mars 2011 - 09:15

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Ah, Ja det är ju bildkvaliten som vi kunder är ute efter :)

Postad 10 mars 2011 - 12:30

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Okej nu på kanalplats 112 finns viasat fotboll hd, Den är identisk med vanliga viasat fotboll förutom namnet, Kändes inte direkt nödvändigt.

Postad 10 mars 2011 - 12:43

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Okej nu på kanalplats 112 finns viasat fotboll hd, Den är identisk med vanliga viasat fotboll förutom namnet, Kändes inte direkt nödvändigt.

Kolla en gång till. Hos mig iaf är Viasat Fotboll HD på kanalplats 111, dvs fd Viasat Sport HD.
Kanalplats 112 är Viasat Premier League HD.

Postad 10 mars 2011 - 12:50

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Ah sorry tog fel på kanalplatserna :)

Postad 11 mars 2011 - 17:25

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Hejsan.

/Roger

Hoppas verkligen Comhem får rättigheter till Viasat Motor HD så snart som bara den.
Gärna med start 1 april för då hinns Petronas Malaysia Grand Prix i Kuala Lumpur med (det går 10 april).
Höjdpunkter under våren är annars Turkish Grand Prix, Istanbul 8 maj och naturligtvis Monacos Grand Prix sista helgen i maj.
Dessutom anser jag att Eurosport 2 HD bör tas med i Comhems utbud. Det är en kanal som efterfrågas av många fotbollsentusiaster.

Postad 13 mars 2011 - 12:15

posixcoder
  • posixcoder
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Någon som vet om förändringen i viasats HD utbud innebär NFL och NHL inte sänds i HD längre?

Postad 13 mars 2011 - 14:42

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Någon som vet om förändringen i viasats HD utbud innebär NFL och NHL inte sänds i HD längre?

Jag ställde den frågan för ett bra tag sedan men det är ingen som har kunnat bekräfta hur det blir.
För matcher i NHL och NFL som går nattetid i Europa behöver det nog inte bli problem eftersom europeisk fotboll utspelar sig på kvällstid och på eftermiddagar under helgerna.
Om nu Viasat kan tänka sig att sända ishockey i "fotbollskanalen"...
Annars behövs ju en Viasat Ishockey HD-kanal. Den kanske är på väg?

Postad 13 mars 2011 - 18:05

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Man kan ju alltid maila viasat och kolla med dom, eftersom det verkar vara lite luddigt det där.

Postad 15 mars 2011 - 11:54

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Hej,

Idag lanserar vi en ny inspelningsbar HD-box från Samsung. Mer om boxen kan ni läsa på Com Hem-bloggen, http://www.comhemblo...x-fran-samsung/.

Boxen diskuteras också redan här på Minhembio, i en annan tråd, https://www.minhembi...howtopic=275223

Hälsningar,
Ola Eriksson
ansvarig sociala medier
Com Hem

Postad 15 mars 2011 - 12:15

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Hej,

Idag lanserar vi en ny inspelningsbar HD-box från Samsung. Mer om boxen kan ni läsa på Com Hem-bloggen, http://www.comhemblo...x-fran-samsung/.

Boxen diskuteras också redan här på Minhembio, i en annan tråd, https://www.minhembi...howtopic=275223

Hälsningar,
Ola Eriksson
ansvarig sociala medier
Com Hem

Någon som vet om den nya HDPVR-boxen har stöd för HDMI Control till skillnad från Humax-boxarna?

Postad 15 mars 2011 - 21:20

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

Någon som vet om den nya HDPVR-boxen har stöd för HDMI Control till skillnad från Humax-boxarna?

Samsungs variant på HDMI CEC heter Anynet+ men det finns inte så detaljerade specifikationer på boxen ännu. Du får bevaka boxens egna tråd och se när det kommer mer info.

Postad 15 mars 2011 - 21:47

mjp
  • mjp
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Någon från Comhem som kan svara på hur det går Viasat motor HD? Hinner den dyka upp innan F1 premiären?

Hur går det sedan med TV3 HD och Kanal 5 HD?

Postad 15 mars 2011 - 21:55

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Zappade bland kanalerna nu ikväll, och hamnade på sista kanalplatsen 501, Där stog det test 3 HD, Vad används den kanalen till igentligen?

Postad 16 mars 2011 - 17:39

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Någon från Comhem som kan svara på hur det går Viasat motor HD? Hinner den dyka upp innan F1 premiären?

Hur går det sedan med TV3 HD och Kanal 5 HD?

Hej,

Vi för diskussioner med programbolagen beträffande dessa kanaler men kan inte lämna närmare information än så i nuläget.

Med vänlig hälsning
Magnus Hansson
Kundservice

Postad 16 mars 2011 - 17:49

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Hej,

Nu kan vi glädjande berätta att 3D-tv även kommer till Com Hems kunder

Den 4 april sänder vi Allsvenska derbyt mellan Djurgården och AIK i 3D. Mer om detta kan ni läsa i Com Hem-bloggen, http://www.comhem.se...40/-/index.html.

Med vänlig hälsning
Magnus Hansson
Kundservice

Postad 16 mars 2011 - 17:51

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Hej har en liten fråga om OnDemand vip1920!
Kommer det någon lösning på att kanalerna i favoriter inte sparas där man lägger dom,börjar bli lite less på detta faktiskt!

Postad 16 mars 2011 - 17:56

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2 573 inlägg
  • 0

Idag lanserar vi en ny inspelningsbar HD-box från Samsung. Mer om boxen kan ni läsa på Com Hem-bloggenhttp://www.comhemblo...x-fran-samsung/.

I sistnämnda tråd menar en forumsmedlem att han genom att förlänga sina abb i 18 månader (Combokund) fått köpa boxen för 1495 kr. Gäller även mig som Combokund då antar jag?

Postad 16 mars 2011 - 18:03

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Hej,

Nu kan vi glädjande berätta att 3D-tv även kommer till Com Hems kunder

Den 4 april sänder vi Allsvenska derbyt mellan Djurgården och AIK i 3D. Mer om detta kan ni läsa i Com Hem-bloggen, http://www.comhem.se...40/-/index.html.

Med vänlig hälsning
Magnus Hansson
Kundservice

Jo, jag har sett det där - Viasat håller ju också på med testsändningar i 3D men bara till parabolkunderna.

Naturligtvis en kul grej men jag sätter frågetecken kring nyttan med 3D. Det finns i stort sett inget material i 3D för TV-bruk frånsett några animerade filmer som Avatar och en del barnfilmer. Därutöver får man förlita sig till sändningar från t ex sportevenemang men jag tror att nyttan och glädjen med 3D måste bevisas innan det kan bli allmängods. När tillräckligt många har glasögonfria TV-apparater kan det bli dags med mer generella 3D-sändningar kanske på egen kanalplats.

Personligen tycker jag Comhem skulle speeda upp lanseringen av Viasat Motor HD, Eurosport 2 HD, Kanal 5 HD och TV3 HD istället för att leka med 3D.
(Jag förstår att det inte är något motsatsförhållande mellan lansering av HD-kanaler och experiment med 3D men det visar ändå att prioriteringarna hos Comhem kanske inte riktigt är där vi kunder önskar att de skulle vara...)

Postad 16 mars 2011 - 18:25

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
:D

I sistnämnda tråd menar en forumsmedlem att han genom att förlänga sina abb i 18 månader (Combokund) fått köpa boxen för 1495 kr. Gäller även mig som Combokund då antar jag?

Om en kund binder sig för 18 x 499 kr = 8982 kr som i värsta fall går till inkasso om man inte betalar varför skulle inte Comhem kunna sälja en box för 1495 kr som väl motsvarar deras inköpspris?
Det är lätt att underskatta det ekonomiska värdet av bindningstid för Comhem - de kan ju i princip boka upp hela beloppet som en fordran från början och minska med ett månadsbelopp i sänder för denna fordran skrivs ju inte ens av om kunden flyttar utomlands eller till en stuga i skogen där det inte finns och aldrig kommer att finnas någon kabel-TV!

Själv köpte jag för en månad sedan hos Elgiganten en Humax HDPVR-1000C för 3697 kr så jag är väl en riktig förlorare. Hade nog kunnat göra en deal på Samsung-boxen genom att binda mitt XL-abonnemang om jag vetat att Comhem skulle börja sälja en HDPVR själva igen. Men jag hoppas Humax-boxen är bättre, det får bli min tröst.

Postad 16 mars 2011 - 18:33

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Jag är en kund som inte ser det roliga med lansering av 3d tv, Jag kanske är ensam om det i sverige hehe. Ser hellre att comhem tar sig i kragen o börjar mata in flera hdkanaler.

Postad 16 mars 2011 - 18:54

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Hej har en liten fråga om OnDemand vip1920!
Kommer det någon lösning på att kanalerna i favoriter inte sparas där man lägger dom,börjar bli lite less på detta faktiskt!

?????

Postad 16 mars 2011 - 19:16

matkol
  • matkol
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Hej,

Hälsningar,
Ola Eriksson
ansvarig sociala medier
Com Hem

Fråga till Com Hem

Jag har idag en HUMAX DCB-P850 ZS som jag vill byta ut och jag har inte "tre hål i väggen" dvs HD. Kan jag köpa och använda denna box eller krävs det att lägenheten är uppgraderad till HD standard?

Mattias

Postad 16 mars 2011 - 19:54

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2 573 inlägg
  • 0

:D
Om en kund binder sig för 18 x 499 kr = 8982 kr som i värsta fall går till inkasso om man inte betalar varför skulle inte Comhem kunna sälja en box för 1495 kr som väl motsvarar deras inköpspris?

Ja det skulle man ju kunna tro men det verkar inte som om Comhem vill ha mina pengar iaf...

Men jag hoppas Humax-boxen är bättre, det får bli min tröst.

Det är den säkerligen! :P

Postad 16 mars 2011 - 21:19

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Fick se att jag ska betala 19 kr för en justering av kortavgiften. Vad är nu detta?
Jag fick till svar att ni inte höjer kortavgiften förrän bindningstiden tagit slut ändå ska jag nu tydligen betala för den iaf. Hur ska ni ha det?

Redigerat av jan_bananberg, 16 mars 2011 - 21:19.

Postad 17 mars 2011 - 09:50

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej,

Boxpriset sätts efter bindningstid och paket. Det bästa är att ta kontakt med vår Kundservice per telefon, alternativt besöka vår hemsida www.comhem.se, för att få aktuella prisuppgifter för digitalboxen. Just för tillfället kan kunder som har möjlighet binda Digital-tv- Medium 8 Favoriter, Large eller Extra Large 12 månader och köpa Samsung SMT-C7160 för 1495:- (Ev. tillkommande fraktavgift 99:- ).

Med vänlig hälsning
Stefan Wallman
Kundservice

Fick se att jag ska betala 19 kr för en justering av kortavgiften. Vad är nu detta?
Jag fick till svar att ni inte höjer kortavgiften förrän bindningstiden tagit slut ändå ska jag nu tydligen betala för den iaf. Hur ska ni ha det?

Hej,

Det stämmer att du inte ska vara berörd av höjningen förrän bindningstiden löpt ut, kontakta oss via detta formulär, http://www.comhem.se...86/-/index.html, så ser vi över vad som kan ha gått fel.

Med vänlig hälsning
Stefan Wallman
Kundservice

Fråga till Com Hem

Jag har idag en HUMAX DCB-P850 ZS som jag vill byta ut och jag har inte "tre hål i väggen" dvs HD. Kan jag köpa och använda denna box eller krävs det att lägenheten är uppgraderad till HD standard?

Mattias

Hej,

Är du säker på att det är en Humax? Modellbeteckningen ser ut som en Samsung.
I vilket fall som helst, HD-boxar går bra att använda även för SD-kanaler. Det går alldeles utmärkt att titta på Digital-tv med den boxen under förutsättning att boxen är godkänd för Com Hem och att adressen är kopplad till vårt nät.

Med vänlig hälsning
Stefan Wallman
Kundservice

Postad 17 mars 2011 - 11:17

Mediekonsumenten
  • Mediekonsumenten
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hej,

Hälsningar,
Ola Eriksson
ansvarig sociala medier
Com Hem

Jag såg med förväntan fram emot den nya HDPVRboxen från Samsung, eftersom jag var nöjd med deras gamla icke-HD box, men blev tyvärr besviken. Den har vad jag kan se inga förbättringar jämfört med Humax HDPVR-1000 box, som jag har nu. Jag saknar redigeringsmöjlighet, Bild-i-bild, lagring på extern minnesenhet, mm.

På Comhems hemsida står:

Varför finns inte funktionen att redigera inspelat material?
Olika kunder efterfrågar olika typer av funktioner i sina boxar. Fler funktioner gör också ofta att priset på en box blir högre. I den här boxen har vi valt att inte inkludera redigeringsmöjligher.

Varför går det inte att flytta inspelat material till en extern hårddisk eller usb-minne?
Olika kunder efterfrågar olika typer av funktioner i sina boxar. Fler funktioner gör också ofta att priset på en box blir högre. I den här boxen har vi valt att inte inkludera funktionen att möjliggöra export av inspelat innehåll.

Mitt önskemål till Comhem är att tillfredställa de kunder som efterfrågar dessa funktioner i sina boxar. Ta fram en box som gör allt man kan önska sig.

Redigerat av Mediekonsumenten, 17 mars 2011 - 11:34.

Postad 17 mars 2011 - 13:02

sirmanseman
  • sirmanseman
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jag har 8 fav. (159/månad) utan bindningstid kvar. Fick köpa Samsung HD PVR SMT-C7160 för 1495:- om jag band mig i 12 månader. Då sänkte hon även min abb. avgift de tre första månaderna till 99kr samtidigt som jag fick TV XL på prov under samma antal månader. Därefter är det gratis att byta tillbaka till 8 fav.

Kändes som en helt ok deal.

Postad 17 mars 2011 - 13:37

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Jag såg med förväntan fram emot den nya HDPVRboxen från Samsung, eftersom jag var nöjd med deras gamla icke-HD box, men blev tyvärr besviken. Den har vad jag kan se inga förbättringar jämfört med Humax HDPVR-1000 box, som jag har nu. Jag saknar redigeringsmöjlighet, Bild-i-bild, lagring på extern minnesenhet, mm.

På Comhems hemsida står:

Varför går det inte att flytta inspelat material till en extern hårddisk eller usb-minne?
Olika kunder efterfrågar olika typer av funktioner i sina boxar. Fler funktioner gör också ofta att priset på en box blir högre. I den här boxen har vi valt att inte inkludera funktionen att möjliggöra export av inspelat innehåll.[/i]

Går det att exportera HD-innehåll (direkt) från en Humax HDPVR-1000C till extern HDD eller USB-minne?
Eller sätter HDCP stopp för det ?

Postad 17 mars 2011 - 15:54

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Går det att exportera HD-innehåll (direkt) från en Humax HDPVR-1000C till extern HDD eller USB-minne?
Eller sätter HDCP stopp för det ?

Det går att kopiera till extern HDD eller USB-minne utan problem, MEN: endast inspelningar från SVT1, SVT2, TV4, TV6, SVT24 och Barnkanalen går att spela upp på en dator eller från USB-minnet. Alla andra inspelningar måste kopiera tillbaka till interna hårddisken för att kunna spelas upp.

Postad 17 mars 2011 - 16:37

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

?????

Någon som kan vara snäll och svara från comhem eller dyligt tack!!

Postad 17 mars 2011 - 16:48

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Det går att kopiera till extern HDD eller USB-minne utan problem, MEN: endast inspelningar från SVT1, SVT2, TV4, TV6, SVT24 och Barnkanalen går att spela upp på en dator eller från USB-minnet. Alla andra inspelningar måste kopiera tillbaka till interna hårddisken för att kunna spelas upp.

Gäller detta även SVT1 HD och SVT2 HD ?
Dvs att de går att spela upp utanför HDPVR-boxen ?

Postad 17 mars 2011 - 17:14

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Hmmm, vet inte. Jag kan testa nu på en gång...

EDIT: nix, varken SVT1HD eller SVT2HD går att spela upp på datorn, inte för mig iaf. Programmet MediaInfo klarar inte ens av att identifiera vad för media som filen innehåller.

Redigerat av distortion2, 17 mars 2011 - 17:26.

Postad 17 mars 2011 - 18:44

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

nej det går inte bara kanaler som funkar då du drar ur program kortet div okodade kanaler

Postad 17 mars 2011 - 18:46

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

Jag har 8 fav. (159/månad) utan bindningstid kvar. Fick köpa Samsung HD PVR SMT-C7160 för 1495:- om jag band mig i 12 månader. Då sänkte hon även min abb. avgift de tre första månaderna till 99kr samtidigt som jag fick TV XL på prov under samma antal månader. Därefter är det gratis att byta tillbaka till 8 fav.

Kändes som en helt ok deal.

Samma här. Enligt min försäljare kunde jag t o m byta till Small med bibehållet HD-paket om jag ville.

Postad 17 mars 2011 - 19:04

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

nej det går inte bara kanaler som funkar då du drar ur program kortet div okodade kanaler

OK. En kanal måste alltså varken omfattas av Conax kryptering eller kopieringsskydd HDCP för att det ska fungera. Logiskt iofs men det minskar förstås användbarheten.
Man måste nog acceptera att när det gäller upphovsrättsligt skyddat material så gäller "se men inte röra" för oss konsumenter även om vi betalar ordentliga månadsavgifter!
(Ibland gäller t o m "inte se och inte röra" som i fallet med SVT Play och Copyswede). :rolleyes:

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.