Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oppo BDP-93

1500 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 april 2012 - 12:01

Typhoon1611
  • Typhoon1611
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Tack för svar!

Ingen som har lyft på locket och sett vart den är jordad? Bara i chassit eller i kretskort oxå??

Postad 20 april 2012 - 18:58

o z o n e
  • o z o n e
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Tack för svar!

Ingen som har lyft på locket och sett vart den är jordad? Bara i chassit eller i kretskort oxå??

Chassit är jordat och kretskortet blir också det genom dess fästen...

Postad 30 april 2012 - 09:54

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Ny firmware släppt den 26 april.

Postad 15 maj 2012 - 12:04

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 903 inlägg
  • 0
finns det ett 2,35:1 bildläge på denna apparat. 3d funkar det bra på oppo.

Redigerat av mr richards, 15 maj 2012 - 12:07.

Postad 15 maj 2012 - 18:45

o z o n e
  • o z o n e
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

finns det ett 2,35:1 bildläge på denna apparat. 3d funkar det bra på oppo.

Du menar 2,35:1 utan svarta kanter? Nej, det skalas upp i en 21:9 TV eller projektor, dvs att spelaren fortfarande lämnar 1920x1080 ut som sedan skalas upp till 2560x1080.

Kanske missförstod jag frågan :)

Postad 16 maj 2012 - 06:01

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Ni som är bra på mjukvara; kommer Oppo göra något åt "varningsbilderna" som 6 stora amerikanska filmbolag kommer slänga in i början på dvd och Blu-ray och som inte går att hoppa över? Ska väl tillägga att det än så länge bara gäller den amerikanska marknaden. Å andra sidan importerar jag väldigt mycket.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 16 maj 2012 - 06:03.

Postad 16 maj 2012 - 17:15

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0

Ni som är bra på mjukvara; kommer Oppo göra något åt "varningsbilderna" som 6 stora amerikanska filmbolag kommer slänga in i början på dvd och Blu-ray och som inte går att hoppa över? Ska väl tillägga att det än så länge bara gäller den amerikanska marknaden. Å andra sidan importerar jag väldigt mycket.

Får vi hoppas. Redan sett de fula grejerna på nån film. Minns inte om det var Underworld eller MI4 men smakfullt är det inte. Digitalbits kritiserar det hårt också. Kan ju hoppas nån lyssnar.

Postad 21 maj 2012 - 20:32

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Så fick även jag uppdatera skiten för att få "The Darkest Hour" att funka. Synd, förlorade iso-stödet för en skitfilm.

Postad 21 maj 2012 - 21:19

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
Jag lyckades se denna skitfilm (the darkest hour) utan att uppdatera min.....och tacka Gud för det, var en av de sämsta skitfilmerna jag någonsin sett....

Postad 22 maj 2012 - 10:25

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Själv ville jag inte missa jurassic park (EU) och kommande släpp så uppgraderade. Jäkligt synd då de flesta verkar överens om att det var den bästa maskinen av alla för iso/3D isos.

Postad 22 maj 2012 - 10:44

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0

Jag lyckades se denna skitfilm (the darkest hour) utan att uppdatera min.....och tacka Gud för det, var en av de sämsta skitfilmerna jag någonsin sett....

Hur fan lyckades du? Min hängde sig efter texten med att man måste uppgradera FW etc. etc. Sen stod den bara där u tuggade.

Postad 22 maj 2012 - 17:34

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Hur fan lyckades du? Min hängde sig efter texten med att man måste uppgradera FW etc. etc. Sen stod den bara där u tuggade.

Jag är en lucky bastard helt enkelt :)

Postad 23 maj 2012 - 09:17

Unregistered667869f9
  • Unregistered667869f9
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag har ett problem med Oppo BDP 93. Jag spelade en DVD "mullvaden" (tinker tailor soldier spy) med Alec Guiness.
På flera av skivorna så blev det ljudlöst. Jag löste det genom att stoppa DVD och sedan starta igen.
Jag har aldrig haft ett liknande problem, med andra spelare.
Jag har senaste firmware. Är det någon som vet vad det här problemet beror på?

Postad 23 maj 2012 - 10:34

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Kan vara så enkelt som ett kabelproblem, har du någon annan sladd att prova med?

Postad 23 maj 2012 - 12:20

Unregistered667869f9
  • Unregistered667869f9
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag kan prova med det.
Jag har använt kabeln till min PS3 tidigare och då har jag inte haft något problem.

Postad 23 maj 2012 - 12:39

Unregistered667869f9
  • Unregistered667869f9
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
För att förtydliga lite. Det händer bara vid start av DVD eller om jag varit inne i DVD menyn och gjort något och sedan fortsätter.
T.ex byta avsnitt på DVD'n. Får en känsla att DVD inte initieras ordentligt.

Postad 26 maj 2012 - 18:05

limpet
  • limpet
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Jag har ett problem med Oppo BDP 93. Jag spelade en DVD "mullvaden" (tinker tailor soldier spy) med Alec Guiness.
På flera av skivorna så blev det ljudlöst. Jag löste det genom att stoppa DVD och sedan starta igen.
Jag har aldrig haft ett liknande problem, med andra spelare.
Jag har senaste firmware. Är det någon som vet vad det här problemet beror på?

Har ingen aning vad felet beror på men jag har haft liknande problem med uppspelning av DVD på min egen Oppo BDP-93. Dock väldigt sporadiskt, bara ett par-tre gånger och med helt olika filmer. Inte tillräckligt irriterande för att jag ska bry mig. Vad som har hänt mig är att filmen har startat utan ljud, eller ibland med knasig skalning på bilden. När jag sedan har stoppat och sedan startat uppspelningen igen så är felet borta. Jag tror inte jag har senaste firmware.

Postad 27 maj 2012 - 17:15

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Maila Oppo ang era problem så fixar dom antagligen dom vid nästa FW uppdatering.

Postad 01 augusti 2012 - 10:19

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Intressant att de nu släpper 24hz på dvd ändå på nya beta fw. Hoppas det funkar bra.

Added "DVD 24p Conversion". This feature restores the original 24 film frames from DVD-Video and outputs it as 1080p/24Hz. To enable this feature, enter the Video Setup in the Setup Menu, set the "1080p24 Output" to be "Auto" or "On", and set the "DVD 24p Conversion" to be "On". Note: the actual DVD 24Hz conversion quality can be affected by the display’s processing and video source, especially for a non-3:2 pulldown cadence source.

Postad 02 augusti 2012 - 11:17

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Riktigt najs grej, bye-bye 3:2 judder på NTSC DVD (för de som inte haft denna funktion senare i kedjan).

Oppo fortsätter att göra rätt...uppfriskande när det verkar som om resten av världen gör sitt bästa för att göra fel. När kommer det en Oppo tv? :)

Redigerat av pacman, 02 augusti 2012 - 11:18.

Postad 02 augusti 2012 - 11:38

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Det "tråkiga" är att jag slutat titta på dvd... :) Kunde de inte göra en uppdatering som tar bort hälsningar, typ ("Hello") när man startar upp maskinen?

Postad 02 augusti 2012 - 11:49

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0

Det "tråkiga" är att jag slutat titta på dvd... :) Kunde de inte göra en uppdatering som tar bort hälsningar, typ ("Hello") när man startar upp maskinen?

Haha faktiskt. Den där Hello känns rätt märklig på en high end spelare :)

Postad 08 augusti 2012 - 16:26

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Jag har helt nyligen skaffat en Oppo 93 och är helnöjd! Dock undrar jag om någon här vet om man kan ställa in svenska undertexter som förval? Svenska finns inte med i listan (vilket är lite mysko eftersom menyerna går att få på svenska, men hur som helst) men efter alternativet "other" efterfrågas en fyrsiffrig (antar att edt ska vara siffror) "language code", så det verkar ju som att det ska gå att ställa in ett annat språk än den handfull som står med i listan. Är det någon som vet något om detta? Beklagar om frågan har dykt upp tidigare, tråden har ju börjat bli lite svåröverskådlig... Tacksam för svar!

Postad 09 augusti 2012 - 04:30

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 0
Nybliven Oppo ägare här. Tröttnade på min Denon DVD-2500BT som är tokseg på nyare filmer med större menyer etc och började leta runt. Kollade på nya Denon, Marantz och även Oppo och slog till på en Oppo hos reference audio när jag såg att de även kom regionsfria och dessutom verkade ha vettigt DLNA-stöd, usb och annat lull-lull.

Är det förresten någon som vet vad/hur de är chippade med då det verkar som de kommer från grossist färdiga med regionsfritt. Verkar vara samma version som säljs regionsfri hos de flesta svenska handlare.

Kom hem med den idag och trixade in den i bioracket, först kom det upp info om firmware uppdatering vid uppstart, funkade klockrent med den. Bra menyer, klart bra respons i allt, bluray, dvd och dlna. Bluray funkade bra, dvd funkade bra, även de regionsfria. Har inga region a eller c bluray att testa dock.

Vad som var mest överanskande var DLNA-stödet för olika format. Behövde inte ens trixa in profil i TVersity, den bara dök upp och fungerade. Slår både min Samsung 8070 och min Denon 4308A stärkarens stöd med hästlängder. Även om det kanske inte är ett fullskaligt mediacenter, kommer det bra nära. mkv med surround och subtitles, 24-bitars flac, check, check. vanliga avi/xvid/mp3, check. Klart nöjd och räcker för mig. Framförallt är det bättre än samsung på film. Samsungs äldre dlna är som bekant inte riktig dlna utan kräver samsungs egen server som saknar massa stöd för format om man ska kunna spola i filmerna. Med t.ex. tversity är det start-stop som gäller.

Dessutom var det en extra bonus att den fixade den youtube i HD galant. Starta youtube, välj sign in, skriv in koden man fick på skärmen på en dator där man är inloggad och voila, all done.

Hittade dock lite andra fel i anläggningen, verkar som min långa hdmi-kabel till projjen är lite undermålig, när jag ökade på bitdjupet på deepcolor till 36bit fick jag massiva dropouts och rosa myror över bilden. I 30bitar fungerar det bra, men enstaka myror upträder i det mörka om man kollar noga, så antingen är det interferens, eller så är "noname" kabeln från webhallen något undermålig för den erfordrade bandbredden. Funkade bra till TV'n så inga problem med kort kabel.

Postad 09 augusti 2012 - 07:27

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

Är det förresten någon som vet vad/hur de är chippade med då det verkar som de kommer från grossist färdiga med regionsfritt. Verkar vara samma version som säljs regionsfri hos de flesta svenska handlare.

Det finns två varianter av regfria kit för din Oppo 93.
Båda gör automatiskt Oppon regfri på DVD-delen.
Ett enklare/billigare där det krävs flera olika knapptryck på fjärren för att ändra Blu-ray region till A, B eller C.
Med det elegantare/dyrare pro kitet behöver du bara trycka 1, 2 eller 3 för att välja region på Blu-ray delen.
Kolla in båda här:
http://www.bluraychip.dk

Bilder:
Enkel variant:
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Pro kitet:
Postad bild

Postad 09 augusti 2012 - 08:43

Unregisterede2d1cd61
  • Unregisterede2d1cd61
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag har helt nyligen skaffat en Oppo 93 och är helnöjd! Dock undrar jag om någon här vet om man kan ställa in svenska undertexter som förval? Svenska finns inte med i listan (vilket är lite mysko eftersom menyerna går att få på svenska, men hur som helst) men efter alternativet "other" efterfrågas en fyrsiffrig (antar att edt ska vara siffror) "language code", så det verkar ju som att det ska gå att ställa in ett annat språk än den handfull som står med i listan. Är det någon som vet något om detta? Beklagar om frågan har dykt upp tidigare, tråden har ju börjat bli lite svåröverskådlig... Tacksam för svar!

Koden 8386 skall ge svenska undertexter som standardval.

Postad 09 augusti 2012 - 08:47

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Finns det ingen mojäng som själv kan välja region när man stoppar i skivan? Även om det är bekvämt att kunna välja region med fjärren, så är hela meningen med en reg-fri spelare att den automatiskt tar fram regionen när skivan stoppas i.

Postad 09 augusti 2012 - 09:34

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Koden 8386 skall ge svenska undertexter som standardval.

Det funkade! Tack! :)

Postad 09 augusti 2012 - 09:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0

Finns det ingen mojäng som själv kan välja region när man stoppar i skivan? Även om det är bekvämt att kunna välja region med fjärren, så är hela meningen med en reg-fri spelare att den automatiskt tar fram regionen när skivan stoppas i.

Anledningen till att DVD är automatiskt är att det formatet kan ställas in på reg 0, samma sak går inte att göra för BD formatet, där finns inget noll läge, så tyvärr finns inget stöd för auto där.

Postad 09 augusti 2012 - 23:40

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 0

Det finns två varianter av regfria kit för din Oppo 93.
Båda gör automatiskt Oppon regfri på DVD-delen.
Ett enklare/billigare där det krävs flera olika knapptryck på fjärren för att ändra Blu-ray region till A, B eller C.
Med det elegantare/dyrare pro kitet behöver du bara trycka 1, 2 eller 3 för att välja region på Blu-ray delen.
Kolla in båda här:
http://www.bluraychip.dk

Jo, jag vet att det finns chipsat'ser, fast det var inte min fråga, då ingen av dessa verkar vara hur de spelare som säljs som regionsfria i sverige faktiskt har blivit regionsfria, så frågan kvarstår... vilken typ av chippning är de regionsfria oppo som säljs i svenska butikerna med ursprung hos septon bland annat. Eller är det så att distributörerna har tillgång till att ett fabrikskit eller motsvarande för att få de regionsfria?

Postad 10 augusti 2012 - 08:02

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0

Haha faktiskt. Den där Hello känns rätt märklig på en high end spelare :)

Lite kontstigt, för något hello känner jag inte igen alls :unsure:

Postad 10 augusti 2012 - 11:53

o z o n e
  • o z o n e
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Jo, jag vet att det finns chipsat'ser, fast det var inte min fråga, då ingen av dessa verkar vara hur de spelare som säljs som regionsfria i sverige faktiskt har blivit regionsfria, så frågan kvarstår... vilken typ av chippning är de regionsfria oppo som säljs i svenska butikerna med ursprung hos septon bland annat. Eller är det så att distributörerna har tillgång till att ett fabrikskit eller motsvarande för att få de regionsfria?

Är du nyfiken så öppnar du din spelare! Gissar att det är något av tidigare nämnda chip som sitter monterade av någon importör eller säljaren.

Det handlar ju bara om att lossa ett par kablar och montera chippet och ansluta, inget lödande etc.

Postad 11 augusti 2012 - 05:03

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Lite kontstigt, för något hello känner jag inte igen alls :unsure:

När man slår på spelaren från standby-läget.. :)

Postad 11 augusti 2012 - 21:37

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0
Oppo BDP-93 på testbänken igen : http://www.cine4home.de/indexc4h.html

Postad 12 augusti 2012 - 08:17

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0

När man slår på spelaren från standby-läget.. :)

Nu bli jag än mer konfunderad, får inget "Hello"

Oppo
Och något med bluray under.

Postad 12 augusti 2012 - 09:24

o z o n e
  • o z o n e
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Nu bli jag än mer konfunderad, får inget "Hello"

Oppo
Och något med bluray under.

Hehe, du ska kolla på spelarens lilla display ;=)

Postad 12 augusti 2012 - 10:04

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Oppo BDP-93 på testbänken igen : http://www.cine4home.de/indexc4h.html

Ha! Den lilla luckan på höger framsida längst ner upptäckte jag först i din länk. Det var som fan. Spelarens yta är så mörk att jag inte sett luckan.. :)

Postad 12 augusti 2012 - 10:09

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0

Ha! Den lilla luckan på höger framsida längst ner upptäckte jag först i din länk. Det var som fan. Spelarens yta är så mörk att jag inte sett luckan.. :)

Vad är det en usb port eller?

Postad 12 augusti 2012 - 10:14

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0
Slutsats utav oppo testet här ovan...

Conclusion:

"4th ConclusionThe Oppo BDP 93 is for a good year on the market and in this time of almost the entire press and home theater fans get only excellent results certified. After six months duration and hardness testing in our studios as a player for a multitude of images, we can hardly find a fly in the ointment:The player is made of quality materials, very good in the process and not just look tough, but also in everyday life: As a tester, he had to endure over many transports and make some hostile, even under conditions designed its services. This, however, he has always done, without failures or pure bitch. Even with a very "stress" test discs, that is very scratched DVDs and Blu-rays, the device comes along without dropped frames, which shows an excellent error correction.The equipment is decent and offers current outputs digital and multimedia interfaces and "classics" such as analog component and so on. This makes it suitable for any home theater constellation and also with our proven test procedures for all inputs of a projector or TV. The operating concept is clear and convincing with versatile functions and configuration options, which are not always self-evident for a Bluray player. This is supported by the extensive remote control that provides many shortcuts via direct keys, which makes life particularly in the test paid for, no time-consuming sub-menus must be accessed via the OSD. But there is a serious point of criticism: The reliability of the infrared signal transmission leaves much to be desired: man must always aim precisely on the receiver, so the device can be controlled. "On the corner" or reflected off of walls or canvas is an operation almost impossible. This may be in testing ever becomes a frustrating waiting game, as must always be unwound when measuring many test image sequences by chapter jumps. This is definitely room for improvement for a possible upgrade or next-generation player.In the image output device are consistently impressed us with his rendition of the basic configuration, which is essential for use in test studios. For us this means in practice: For viewing and measuring results, one must not worry that they are caused by the source. Last but not least, agrees with the manufacturer Oppo and its German distributor of the service: The unit is not "forgotten" by the publication and sale, but even then is supplied with continuous software updates. Even after months of positioning in the market the last update was released a few weeks ago. In other words, the model is kept up to date and a steady flow improvements. Together with the easy-to bekommenen Code Free / Multi region modifications, this makes the player into a future-proof movie player, not only for our test studio, but also for any home theater.We have also convinced the BDP-93 Oppop tough test in our everyday life with its versatility, reliability and very good picture quality for half a year so that he gained entrance into our permanent repertoire test. For the price of € 649th - there is currently no better home cinema player, period".

Postad 12 augusti 2012 - 11:09

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Vad är det en usb port eller?

Symbolen i bilden på luckan ser minsann ut som en USB-symbol.

Postad 12 augusti 2012 - 11:56

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 0

Är du nyfiken så öppnar du din spelare! Gissar att det är något av tidigare nämnda chip som sitter monterade av någon importör eller säljaren.

Det handlar ju bara om att lossa ett par kablar och montera chippet och ansluta, inget lödande etc.

Tänkte jag skulle slippa det innan det skulle vara aktuellt då jag inte har någon skiva från annan region att testa med iaf. Och med folket här så antog jag att det var någon annan på detta forum som faktiskt hade köpt en regionsfri spelare och antingen testat, eller öppnat den redan.

Varför jag antar att det inte är någon av ovan nämnda chip är för att ingenting som nämns på siten stämmer nämligen in på spelarna, inga kommandon eller något, inga instruktioner om att något sådant behövs heller för den delen. Vilket då skulle göra de nuvarande spelarna regionsfria utan att behöva byta region manuellt.

Redigerat av Damocles, 12 augusti 2012 - 11:58.

Postad 12 augusti 2012 - 12:14

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Jag köpte en ny Oppo 93:a (sålde min gamla förra året pga pengabehov) från "Lefflers Hi-Fi" och den har det billigare chippet från bluraychip.dk, så man får trycka dimmer tre ggr, mute och sen knapp 1 för reg A osv.

Tänkte jag skulle slippa det innan det skulle vara aktuellt då jag inte har någon skiva från annan region att testa med iaf.

Det är ju bara att lossa på några skruvar, gjort på 1 minut, så har du svaret sen. :)

Postad 12 augusti 2012 - 12:48

o z o n e
  • o z o n e
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Tänkte jag skulle slippa det innan det skulle vara aktuellt då jag inte har någon skiva från annan region att testa med iaf. Och med folket här så antog jag att det var någon annan på detta forum som faktiskt hade köpt en regionsfri spelare och antingen testat, eller öppnat den redan.

Varför jag antar att det inte är någon av ovan nämnda chip är för att ingenting som nämns på siten stämmer nämligen in på spelarna, inga kommandon eller något, inga instruktioner om att något sådant behövs heller för den delen. Vilket då skulle göra de nuvarande spelarna regionsfria utan att behöva byta region manuellt.

Jag har aldrig hört talas om ett automatiskt blu-ray regionsbyte på OPPO varken i EU eller USA. Det är väl som tidigare sagt by design (blu-ray), spelaren är inställd på en viss region och du får byta själv. Gissar att du inte fått någon info från säljaren bara.

Via Setup följt av 0770 kan du se nuvarande region för Blu-ray, avsluta med return (inte enter, dvs använd inte OK knappen i pop-up fönstret).

Postad 12 augusti 2012 - 13:40

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Ni som har Bluraychip.dk's Pro-variant, flasha ej till senaste beta-firmware!!

Chipet kommer sluta fungera om ni gör detta.

En ny firmware är på gång för att fixa detta, men är några dagar bort.

Postad 13 augusti 2012 - 07:59

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Jag läste ovanstående tidgare som tur är så inväntar nog en officiell version innan uppgradering :)

Postad 13 augusti 2012 - 10:43

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

But there is a serious point of criticism: The reliability of the infrared signal transmission leaves much to be desired: man must always aim precisely on the receiver, so the device can be controlled. "On the corner" or reflected off of walls or canvas is an operation almost impossible.

För dom som undrar så beror detta på att IR-mottagaren i spelaren sitter för djupt monterad, problemet försvinner helt med en IR-förlängare utanpå IR-mottagaren. :)

Jag köpte en ny Oppo 93:a (sålde min gamla förra året pga pengabehov) från "Lefflers Hi-Fi" och den har det billigare chippet från bluraychip.dk, så man får trycka dimmer tre ggr, mute och sen knapp 1 för reg A osv.

Välkommen tillbaka! ^_^

Postad 13 augusti 2012 - 14:28

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0

Välkommen tillbaka! ^_^

Thanks! Den har varit rejält saknad. ;)

Postad 13 augusti 2012 - 19:35

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 0
Nu blev jag nyfiken, så jag öppnade spelare, och det verkar inte vara bluraychip.dk's varianter iaf. Dock finns det ytterligare ett mod kit som motsvarar den enklare versionen som säljs. Motsvarar egentligen den som oftast verkar hittas under namnet gattiweb, fast med grön lack på pcb't, inte blå lack. väldig snarlik layout dock.

Efter en snabbkoll så är det en liten pcb med en liten 8bitars cmos microkontroller och inget mer. Vore kul att se koden som rullar på den så det man kunde kolla vad den egentligen gör.

Men något jag reflekterade över är att oppo verkar ha gjort det väldigt lätt för de som bygger mod-chippen iaf med färdiga headers för saker. Visst kanske de från början var för debugging eller liknande, men att de lämnat alla kontakter och headers öppna även på produktionsbrädorna är en rätt trevlig gest faktiskt.

Redigerat av Damocles, 13 augusti 2012 - 20:05.

Postad 14 augusti 2012 - 08:46

Unregisterede2d1cd61
  • Unregisterede2d1cd61
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

För dom som undrar så beror detta på att IR-mottagaren i spelaren sitter för djupt monterad, problemet försvinner helt med en IR-förlängare utanpå IR-mottagaren. :)

Aha, så det är därför. Kollade snabbt på Kjell & Co vad det finns för olika IR-förlängare men kunde inte lista ut vilken som skulle passa bäst... Vilken modell använder du? Vill så klart helst klara mig undan så billigt som möjligt men ändå ha något som funkar tillfredsställande.

Postad 14 augusti 2012 - 08:52

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Aha, så det är därför. Kollade snabbt på Kjell & Co vad det finns för olika IR-förlängare men kunde inte lista ut vilken som skulle passa bäst... Vilken modell använder du? Vill så klart helst klara mig undan så billigt som möjligt men ändå ha något som funkar tillfredsställande.

Min Oppo står i ett skåp tillsammans med min HD DVD spelare så jag kör med en sån här: http://www.kjell.com...r-38-khz-p66060
Men iom att Oppon har ingång på baksidan för extern IR-mottagare så borde vilken sådan som helst fungera.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.