LG 2011 LED Plus med Cinema3D
1495 svar till detta ämne
Postad 20 December 2011 - 17:49
Unregistered4af3c05c
-
Unregistered4af3c05c
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jag behövde iaf inte direkt krångla för att få mitt MediaLink att funka, var bara att "visa" Plex vart filerna skulle hämtas från datorn sen funkade det utmärkt.
Nja, men när jag trycker på MediaLink så säger den bara coming soon. Så den verkar ju inte vara åtkomlig. Har för mig att det alltid har stått det. Är det nån inställning som man måste ändra? Ska man inte köra från Sverige?
Postad 20 December 2011 - 17:58
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10548 inlägg
Vad bör den vara inställd på?
/Mange
Finns inget säkert rätt eller fel. Du får testa dig fram efter tycke och smak. Jag kör det på max.
Postad 20 December 2011 - 20:22
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Jag behövde iaf inte direkt krångla för att få mitt MediaLink att funka, var bara att "visa" Plex vart filerna skulle hämtas från datorn sen funkade det utmärkt.
Låter ju nice. För mig så fungerar det att visa bilder från min Windows 7 dator men inte film och musik och jag kan lyssna på musik via min gamla burk med XP men inte visa film eller se på bilder. Själv tycker jag at Plex verkar vara ett rent skitprogram som inte hör hemma år 2011. Ett användargränssnitt från 1993 möjligen. Hoppas att det kommer en megauppdatering där det bara är att droppa filerna i respektive bibliotek och sen köra. Det var iofs så jag trodde att det skulle fungera...
Postad 20 December 2011 - 21:53
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Nja, men när jag trycker på MediaLink så säger den bara coming soon. Så den verkar ju inte vara åtkomlig. Har för mig att det alltid har stått det. Är det nån inställning som man måste ändra? Ska man inte köra från Sverige?
Konstigt, kan inte minnas att jag gjorde något speciellt för att det skulle fungera.
Postad 20 December 2011 - 22:23
Unregistered1460
-
Unregistered1460
-
Användare
-
-
235 inlägg
Låter ju nice. För mig så fungerar det att visa bilder från min Windows 7 dator men inte film och musik och jag kan lyssna på musik via min gamla burk med XP men inte visa film eller se på bilder. Själv tycker jag at Plex verkar vara ett rent skitprogram som inte hör hemma år 2011. Ett användargränssnitt från 1993 möjligen. Hoppas att det kommer en megauppdatering där det bara är att droppa filerna i respektive bibliotek och sen köra. Det var iofs så jag trodde att det skulle fungera... 
men så som du beskriver att det "ska" funka, så funkar det oxå... Bara att peka mot rätt mapp, fylla på med film, musik och tv-serier, och sen sätta sig vid tvn och kolla... Så funkar det hos mig i alla fall. Har du uppdaterat Plex? Vilken version har du? Jag bor i Gbg så du kan komma å kolla hur det "ska" se ut om du har vägarna förbi
Postad 20 December 2011 - 23:10
Jonnieee
-
Jonnieee
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Provade en annan kabel, dock en något år gammal, tror inte den är highspeed. hur som helst var det ingen skillnad. Kanske ska köpa en "dyr" highspeed kabel, får väl lämna tillbaka den ifall det inte hjälper.
När jag hade 55lw650w hemma och satte på en 3d film fick man manuellt ändra till vilken 3d som passade filmen. Men på min 55lw450n får jag inte den frågan, det är automatiskt. Kan det vara så att den ställer in sig på fel 3d visning?
/Mange
Postad 21 December 2011 - 00:23
Unregistered4af3c05c
-
Unregistered4af3c05c
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Nu har jag fått det att funka. Det var pga uppdateringen som gjordes, men nu är den installerad och klar. Hittade Plexservern, dock hackade det som fasen när jag skulle streama en 3D film.
Installerade appen (fjärrkontroll) på Iphonen också. Det funkade kanon och jäkligt smidigt att styra TVn med.
Postad 21 December 2011 - 08:47
Unregistered1460
-
Unregistered1460
-
Användare
-
-
235 inlägg
testa detta.... Det funkade för mig:
go to your task manager go to processes find (Plex Media server.exe)
right click then go to priority setting and change it to (High).
You can now play 1080p without constant buffering, hopefully
Postad 21 December 2011 - 08:57
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Kollade igenom ps3:ans inställningar och upptäckte ett fel. Konsollen var inställd på att tvn var 50 tum. Ändrade till 55 tum och bilden blev mycket behagligare. Inte 100% men ok antar jag, nu är det bara att vänja sig. På en vanlig bluray spelare, ställer man även in tv:ns tum på den?
Så numera finns det egentligen bara en nackdel kvar på min 55lw450n, nämligen svaga vertical banding. Vet någon om det beror på hårdvara eller mjukvara?
/Mange
Redigerat av magnus76, 21 December 2011 - 10:38.
Postad 21 December 2011 - 10:46
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2346 inlägg
Vad hittar man senaste fw? Sen undrar jag hur man kan tycka att bilden är bra på SD, bilden på HD håller bra klass. Har Canal digital och bilden på SD är mycket bättre på Panasonic G30 som vi har i V-rummet. Bilden smetar ut ordentligt och upplevs blaskig och allmänt trist på lgn (450).
3D via BluRay samt 2D via dito är mycket bra.
Postad 21 December 2011 - 10:51
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Maila LG, så får du version 04.60.32. Inte för att jag vet vad den gör.
Bilden överlag på sd är väl varierande. Vissa kanaler är sämre, vissa bättre. Hur har du det med vertical banding. Det syns oftast vid tex slalom, hockey etc.
/Mange
Postad 21 December 2011 - 11:22
Costanza
-
Costanza
-
Lärjunge
-
-
353 inlägg
55LW550W för 11990:- på inWarehouse för den som väntar på tillfälle...
/C
Postad 21 December 2011 - 14:35
Unregistered1460
-
Unregistered1460
-
Användare
-
-
235 inlägg
Maila LG, så får du version 04.60.32. Inte för att jag vet vad den gör.
Bilden överlag på sd är väl varierande. Vissa kanaler är sämre, vissa bättre. Hur har du det med vertical banding. Det syns oftast vid tex slalom, hockey etc.
/Mange
Så e de ju... De olika kanalerna har olika mkt plats att skicka ut sitt material på... SVT ser helt klart bäst ut generellt, medan de mindre kanalerna har lite mindre bandbredd å plats att leka med... Vill ni kolla en grym HD-kanal så är det ESPN HD som gäller.... sanslöst bra bild... Den tillsammans med SVT HD är det som gäller tycker jag
Postad 21 December 2011 - 19:59
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
BBC HD är också grym
Btw tack för erbjudandet Frontside. Jag skall fundera på det om jag inte får plex att fungera bättre. Jag är lite ledig efter nyår och ska testa lite då. Jag har senaste uppdateringen av plex och tyvärr..det plex jag har på mina 2 datorer fungerar inte alls så som du beskriver. Plex hittar inte mina filer då främst film. Hur jag än döper dom eller pekar på dom eller föröker dra och släppa. Inget fungerar  . Dessutom kan jag inte ordna olika bibliotek hur jag än försöker. Jag kan bara använda ett sk blibliotek åt gången och så borde det väl inte vara??
TV:n är kanon men plex är rent ut sagt ett skräpprogram med ett mycket gammalt svåranvänt gränssnitt som är en skam för en modern data/tv.
Postad 21 December 2011 - 22:19
gneter
-
gneter
-
Lärjunge
-
-
262 inlägg
Hejsan efter å läst en hel del om LG här på forumet så la ja en beställning på en LG55LW550 för 11990 på inWarehouse känns som priset kändes ok , var inne på lw450 först men när detta pris dök upp så tvekade aldrig , får hoppas man blir nöjd
Micke
Redigerat av gneter, 21 December 2011 - 22:21.
Postad 22 December 2011 - 09:15
Faketastic
-
Faketastic
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hej allihopa, ny här.
Jag sitter med fingret på köpknappen på en 47LW550 för 9600 inklusive C+ modul.
Jag gjorde misstaget ocg plöjde en tråd på ett forum och där var "banding" och "input lag" två köpstopp.
Vad tycker ni- ska jag skita i det och köra ändå?
Anders
Postad 22 December 2011 - 10:42
Unregistered4af3c05c
-
Unregistered4af3c05c
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Hej allihopa, ny här. Jag sitter med fingret på köpknappen på en 47LW550 för 9600 inklusive C+ modul. Jag gjorde misstaget ocg plöjde en tråd på ett forum och där var "banding" och "input lag" två köpstopp. Vad tycker ni- ska jag skita i det och köra ändå?
Anders
Hej, Det finns mycket åsikter om TV kan man ju lugnt säga. Jag som lekman köpte en 55LW550W och är supernöjd. Har inte sett någon banding och det finns en hel del inställningar som man kan göra för att förbättra prestanda. Vad gäller input lag så har jag för mig att det diffar lite på vilken port man kör det på i inställningarna. Jag kör SmartTV, PS3 kopplad och streamar från dator och NAS och det funkar ypperligt. 3D upplevelsen med polariserade brillor är smidigt och billigt. Min högst personliga åsikt är att den är prisvärd och kanonbra.
Postad 22 December 2011 - 10:47
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Tror att banding bara förekommer på lw450n, har inte hört någon klaga på det på 550/650. Har själv 450n och har lite banding i vissa ljus. LG undersöker saken och jag får se hur det går. Input lag kan vara bättre på 450n, hade en 650w innan och den var något sämre i det avseendet, det är min personliga åsikt.
Men nu när 55lw550w kostar 11.990 kr så tycker jag du ska köpa den istället. Det är stor skillnad på 47 och 55 tum.
/Mange
Postad 22 December 2011 - 12:25
Faketastic
-
Faketastic
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Tack för det.
Tv:n ska gå som "på spåret"-tv och för 3D-film/sport. Jag har en projektor som tar hand om det seriösa filmtittandet. Tror 47" blir fint.
Men alltså, det är inte lätt att välja. Digital hypokondri är en rätt utbredd sjukdom på nätet. ;-)
Tv:n är beställd. Återkommer med synpunkter i mellandagarna.
Redigerat av Faketastic, 22 December 2011 - 12:25.
Postad 22 December 2011 - 13:26
evil_nike
-
evil_nike
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
magnus76 06 December 2011 - 17:45 skrev:
Upptäckte några konstiga ljusgråa lodräta streck när jag kollade slalom. Det syntes vid panoreringarna över den vita snön. Man kan alltså bara knappt se dem, men de syns. Är det något ni andra sett? Det var vid sd tv sändning.
/Mange
Det är "banding" du ser. Yttligare ett problem med denna tv. Det är många fotbollsfans som har klagat på detta på AVS. Firmware skulle förbättra saken men det finns fortfarande kvar. Jag ser det oxå mot vissa bakgrunder, men det är inget jag stör mig på.
/Niklas
Jag har som sagt 650. Tror att folk kanske inte ser det då det är ganska diskret. /Niklas
Postad 22 December 2011 - 14:03
Unregistered1460
-
Unregistered1460
-
Användare
-
-
235 inlägg
BBC HD är också grym 
Btw tack för erbjudandet Frontside. Jag skall fundera på det om jag inte får plex att fungera bättre. Jag är lite ledig efter nyår och ska testa lite då. Jag har senaste uppdateringen av plex och tyvärr..det plex jag har på mina 2 datorer fungerar inte alls så som du beskriver. Plex hittar inte mina filer då främst film. Hur jag än döper dom eller pekar på dom eller föröker dra och släppa. Inget fungerar . Dessutom kan jag inte ordna olika bibliotek hur jag än försöker. Jag kan bara använda ett sk blibliotek åt gången och så borde det väl inte vara??
TV:n är kanon men plex är rent ut sagt ett skräpprogram med ett mycket gammalt svåranvänt gränssnitt som är en skam för en modern data/tv.
Jag vill inte verka viktigpetter, men det låter konstigt och det är säkerligen ngt enkelt som du missat eller ställt in galet. Kanske är det ngn brandvägg eller liknande som sätter stopp, i antingen datorn eller routern möjligen. Svårt att säga. Trist att du inte får det att funka, för när det väl gör det så är det världens bästa grej  Har till å med fått "myplex" att funka. Så nu kan jag komma åt hela min Plexserver, och allt jag har i den från var som helst på jorden, så länge jag har WiFi eller 3G-täckning  Polaren kollade på ett avsnitt av The Office i bilen, på min mobil, medan jag fick köra... hehe
Postad 22 December 2011 - 19:18
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Ingen fara att få vara lite viktigpetter om man kan något bra
Jag kan absolut ha missat något men jag är en mycket van datoranvändare och jag brukar inte alls ha några större problem med diverse dataprogram mm.
Jag har lite svårt att tro att brandväggar eller routern stoppar filmfiler men inte foto/musik?? jaja, jag får testa lite mer och min åsikt om gränssnittet kvarstår hursom helst. Jag vet att många avskyr Apple men dom kan verkligen det där med användarvänligt gränssnitt
Postad 22 December 2011 - 19:54
Unregistered4af3c05c
-
Unregistered4af3c05c
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Ingen fara att få vara lite viktigpetter om man kan något bra 
Jag kan absolut ha missat något men jag är en mycket van datoranvändare och jag brukar inte alls ha några större problem med diverse dataprogram mm. Jag har lite svårt att tro att brandväggar eller routern stoppar filmfiler men inte foto/musik?? jaja, jag får testa lite mer och min åsikt om gränssnittet kvarstår hursom helst. Jag vet att många avskyr Apple men dom kan verkligen det där med användarvänligt gränssnitt 
Hej, Är det så att den inte hittar några filmer, eller är det så att du ser dem fast de inte spelas upp? Jag har ett par mkv filer och den kan bara läsa den ena. Tänkte så det inte är nåt med kodningen av filmen då mkv kan vara lite allt möjigt bakom namnet. För min del så var det verkligen plug´n´play efter installationen på datorn. Kör inte Mac för tillfället och har verkligen inget emot dem :-)
Postad 22 December 2011 - 23:08
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Jag ska ladda ner lite fler filmer och testa. Hittills har jag bara provat med två
Det skumma är att jag inte kan lyssna på musik via min nyaste w7 burk men genom min gamla XP burk. Fast bilder kan jag se på med den "nya" w7 burken men inte med min gamla XP burk. Filerna är dom samma förstås och Plex är senaste version på båda burkarna. Mucho underligt
Postad 22 December 2011 - 23:15
Unregistered4af3c05c
-
Unregistered4af3c05c
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jag ska ladda ner lite fler filmer och testa. Hittills har jag bara provat med två 
Det skumma är att jag inte kan lyssna på musik via min nyaste w7 burk men genom min gamla XP burk. Fast bilder kan jag se på med den "nya" w7 burken men inte med min gamla XP burk. Filerna är dom samma förstås och Plex är senaste version på båda burkarna. Mucho underligt 
Lite mysko. Sitter W7 maskinen och XP burken på samma grupp? Tänkte bara om TV´n och datorn ska sitta på samma typ "Workgroup". Kör själv W7, trådlöst via D-link 825 och TV kopplad med ethernet direkt till routern. Känns som en klassisk avinstallera-och-installera-igen :-) Men som sagt, mkv och mkv är inte samma sak. Jag har själv inte listat ut vad som gömmer sig och vilka som kan spelas.
Postad 23 December 2011 - 00:19
Janne99
-
Janne99
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Lite mysko. Sitter W7 maskinen och XP burken på samma grupp? Tänkte bara om TV´n och datorn ska sitta på samma typ "Workgroup". Kör själv W7, trådlöst via D-link 825 och TV kopplad med ethernet direkt till routern. Känns som en klassisk avinstallera-och-installera-igen :-) Men som sagt, mkv och mkv är inte samma sak. Jag har själv inte listat ut vad som gömmer sig och vilka som kan spelas.
Här är ett väldigt bra program för att kolla vad som finns inne i en mkv fil t.ex. http://mediainfo.sourceforge.net/sv
Postad 23 December 2011 - 00:45
Unregistered4af3c05c
-
Unregistered4af3c05c
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Här är ett väldigt bra program för att kolla vad som finns inne i en mkv fil t.ex. http://mediainfo.sourceforge.net/sv
Grymt.... Tack för tipset och länken.
Postad 23 December 2011 - 07:35
Ovisen
-
Ovisen
-
Användare
-
-
161 inlägg
Någon som har testat Dual play eller vet hur man får igång den??
Postad 23 December 2011 - 09:26
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Jag har som sagt 650. Tror att folk kanske inte ser det då det är ganska diskret.
/Niklas
Ok du har 650. Ja då förekommer det säkert hos många. Tror som dig att folk inte ser/tänker på det. Det är ju bara jag som är sjukt petig när det gäller tv apparater, jobbig åkomma. Är inte så petig när det gäller annat, men just tv, för väl söka för det :-) /Mange
Postad 23 December 2011 - 12:21
Unregistered1460
-
Unregistered1460
-
Användare
-
-
235 inlägg
Någon som har testat Dual play eller vet hur man får igång den??
absolut har man testat det.... Vad vill du veta? Du får igång det ganska enkelt... Du sätter igång spelet som du ska lira med din polare, och det viktiga är att om det är ett 3D-spel så måste du slå av 3D_funktionen inne i spelet först. När du väl fått upp splitscreenen så delas skärmen antingen vertikalt eller horisontalt. Tryck då på "3D"-knappen på fjärren och välj samma "delning" som spelet har och tryck okej sen. Nu kommer bilden att se helt koko ut, men sätt bara på dig dina Dual-Play-glasögon och kör hårt. Så funkar det
Postad 25 December 2011 - 16:54
Evelon
-
Evelon
-
Forumräv
-
-
515 inlägg
LG 55 lw450n 9995 om man köper innan 15 januari http://www.siba.se/P...00&ref=prisjakt (dvs man får 1000 kr tillbaka på priset 10995 kr).
Postad 26 December 2011 - 15:45
jojye
-
jojye
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Till er som har problem med plex (som jag) lägg in nero mediahome som man fick med på skiva så kan ni strema via dlna utan problem. Har inte haft några problem med det än iaf.
Så har jag en fråga, kan man strömma musik trådlöst från iphone/pad till tvn trådlöst så man kan lyssna via hemmabiot??
Postad 26 December 2011 - 23:39
Freppa_
-
Freppa_
-
Användare
-
-
106 inlägg
Har precis skaffat Comhem igen tillfälligt då jag inte kan köra med Sattelit under ett år ca, jag satt just idag och testade paus/inspelnings funktionen och upptäckte mycket riktigt att det inte gick att pausa eller spela in på vissa kanaler, dock är det inte så illa att det bara är dom fria utan det verkar mer vara att HD-kanalerna inte går att spela in, t.ex. så går inte TV4 HD att spela in men vanliga TV4 går bra, SVT HD gick däremot bra, testade att pausa på lite andra kanaler också med lyckat resultat, men överlag inte HD-kanalerna dock.
Jag ringde och kollade med Comhem för säkerhets skull och dom bekräftade att det berodde på att rättighetsinnehavarna inte tillåter extern inspelning.
Det förklarar ju varför jag inte kan spela in på min LW650W. Suttit och svurit för mig själv och gått igenom hela manualen för att leta efter någon inställning som jag missat. Vart någonstans står det på Comhems hemsida att man inte kan spela in på vissa kanaler? Suger att jag måste spela in från TV4 och inte TV4 HD...
Postad 27 December 2011 - 00:57
Janne99
-
Janne99
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Det förklarar ju varför jag inte kan spela in på min LW650W. Suttit och svurit för mig själv och gått igenom hela manualen för att leta efter någon inställning som jag missat. Vart någonstans står det på Comhems hemsida att man inte kan spela in på vissa kanaler? Suger att jag måste spela in från TV4 och inte TV4 HD...
Som jag skrev så ringde jag och frågade, vet inte om det finns någon info på deras hemsida om detta, dom vill väl helst sälja en box själva, det tråkiga är ju det att inspelnings/uppspelnings funktionen i tv:n är en av dom bästa jag sett i en mediaspelare, kanske det går att koppla ur spärren via servicemenyn? vore väldigt bra i sådana fall då jag inte tänker köpa någon box ivf.
Redigerat av Janne99, 27 December 2011 - 00:58.
Postad 28 December 2011 - 00:37
Unregistered4f9e2c49
-
Unregistered4f9e2c49
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej...
Har precis fått upp min 55LW550W och jag har svårt som fan att få till bilden på sd sändningar genom min comhem box.
Jag hade en 42" Pansonic PV45 Plasma förut och bilden var bra även på sd material.
Är det hoppet i storlek som försämrat bilden så mycket eller vad kan det vara???
Bilden i HD är juvetvis kanon.
Kan det vara så att man måste gå över till parabol för att det ska bli bra?
Postad 28 December 2011 - 19:11
Rille_lkp
-
Rille_lkp
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Köpte en 55LW450N på Siba och är helnöjd. Köpte först en Philips 55PFL6606T på Netonnet men lämnade tillbaka den för denna istället och är mycket nöjd med bytet.
Verkar ha fått ett bra ex utan clouding (inte ens vid no signal) men ser en sak som ser lite märklig ut, vid byte av kanal är det ett snett streck genom rutan uppe till vänster. Syns inte vid vanlig bild så är inget problem men ska den verkligen ha ett sånt streck?
Redigerat av Rille_lkp, 28 December 2011 - 19:12.
Postad 28 December 2011 - 22:17
_booty
-
_booty
-
Rookie
-
8 inlägg
Köpte en 55LW450N på Siba och är helnöjd. Köpte först en Philips 55PFL6606T på Netonnet men lämnade tillbaka den för denna istället och är mycket nöjd med bytet. Verkar ha fått ett bra ex utan clouding (inte ens vid no signal) men ser en sak som ser lite märklig ut, vid byte av kanal är det ett snett streck genom rutan uppe till vänster. Syns inte vid vanlig bild så är inget problem men ska den verkligen ha ett sånt streck?
Verkar bara vara i rutan det kommer, en vild chansning (utan att själv äga en sådan TV) det kan inte vara för att skapa en glans-effekt på rutan?
Postad 30 December 2011 - 00:37
SevakYousef
-
SevakYousef
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Köpte en 47 LW650W orkar ej läsa igenom hela tråden.
Finns det någon sida med bra inställningar till tv?
Postad 30 December 2011 - 02:15
Unregistered3296f291
-
Unregistered3296f291
-
Rookie
-
7 inlägg
Köpte en 47 LW650W orkar ej läsa igenom hela tråden. Finns det någon sida med bra inställningar till tv?
Se inlägg #51...
Postad 30 December 2011 - 06:15
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Köpte en 47 LW650W orkar ej läsa igenom hela tråden. Finns det någon sida med bra inställningar till tv?
Tycker själv dessa är betydligt bättre än flatpanels http://forums.cnet.c...cture-settings/ dock är det högst personligt.
Postad 30 December 2011 - 12:34
Unregistered4f9e2c49
-
Unregistered4f9e2c49
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag lämnade tillbaka TV:n och tog en 50" Pansonic Plasma istället och nu är det kanon bild på allt.
Är bara inse att har man haft plasma är det svårt att gå till Lcd.
Pansonicen är inte så kräsen med bild signal så allt blir bra på den på LGn var bar HD material bra.
Postad 30 December 2011 - 12:45
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Jag lämnade tillbaka TV:n och tog en 50" Pansonic Plasma istället och nu är det kanon bild på allt. Är bara inse att har man haft plasma är det svårt att gå till Lcd. Pansonicen är inte så kräsen med bild signal så allt blir bra på den på LGn var bar HD material bra.
Konstigt, tycker jag har kanonbild på de flesta kanalerna jag har genom comhem.
Postad 30 December 2011 - 18:51
Krokodilen31
-
Krokodilen31
-
Användare
-
-
192 inlägg
Konstigt, tycker jag har kanonbild på de flesta kanalerna jag har genom comhem.
Samma här och jag har en 55LW450N, har kollat på div plasmor och är inte så imponerad.... iofs aldrig kollat på nån high end plasma.....Kör boxer och nedladdat på min blandat SD/HD och det är klart att brister finns på SD bilden,,,, men det går ju inte att trolla....
Postad 30 December 2011 - 23:43
Borked
-
Borked
-
Användare
-
-
214 inlägg
jag har köpt en 55lw450n och efter lite tittande på bluray via ps3 och streaming från datorn så märker jag att det laggar till i 2d-läge.
detta fel ser jag ofta på tex planer earth när kameran går över landskap... då hackar det till liksom . svårt att förklara, men finns det någon som vet ifall det går att fixa? är det ett problem?
Postad 31 December 2011 - 02:19
Unregistered4af3c05c
-
Unregistered4af3c05c
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
jag har köpt en 55lw450n och efter lite tittande på bluray via ps3 och streaming från datorn så märker jag att det laggar till i 2d-läge.
detta fel ser jag ofta på tex planer earth när kameran går över landskap... då hackar det till liksom . svårt att förklara, men finns det någon som vet ifall det går att fixa? är det ett problem?
Förmodar att du kör HDMI från PS3. Och när du streamar från datorn, är det också via kabel eller streamar du trådlöst? Enda gången jag har problem med laggning är när jag försökt mig på att streama Full HD 3D trådlöst, det är inte att rekommendera. Annars har jag sett både en hel del BluRay i både 2 och 3d och streamat från NAS och dator utan lagg. Jag har klassat PS3 som Spel även när jag kör film från den. Vet inte om det är nån skillnad direkt. Men jag känner inte igen att det ska hacka nånting iaf.
Postad 31 December 2011 - 08:12
Unregistered4f9e2c49
-
Unregistered4f9e2c49
-
Rookie
-
6 inlägg
Som sagt var HD material mycket bra på LGn och den är säkert en av de bättre LCD på marknaden i mitt tycke men har man haft plasma så är det nog svårt att gå till LCD och det är säkert svårt att gå från LCD till plasma för båda har ju sina + och -.
Vi tittar ganska mycket på hockey och motor sport hemma och Panasonic plasman är helt överlägsen LGn i detta då LCDn får mer rörelse oskärpa.
Jag hade kanske behållt den om den presterat bättre på SD sändning då tjejen spelar in en del SD material.
- LG
rörelse oskärpa
sämre SD bild
lite clouding
+ LG
Hd bilden
Skärpan i HD
- Panasonic plasma
Lite lite brus i bilden om man jämnför mot LG
+ panasonic
Presterar konon på alla källor SD,HD,DVD,PS3,Dator
Behagligare bild
Ingen rörelse oskärpa
Postad 31 December 2011 - 09:55
Borked
-
Borked
-
Användare
-
-
214 inlägg
Jag streamar från datorn via hdmi, och det är med hdmi. det är inte vanligt hack, utan snarare "släp" i bilden. men det är via blurayspelaren också. och hdbilden och skärpan är inte superbra :S har du några inställningar du kan dela med dig av? och ja, det är väldigt brusig bild!!? är det kanske för att det är så stor tv??
Postad 31 December 2011 - 13:33
Unregistered1fc0bb1c
-
Unregistered1fc0bb1c
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag har också köpt en 55LW450N från SIBA.
Min recension:
Bra:
* Bra bild i HD
* Prisvärd (för ca 10 000)
* Enligt mig mycket bättre med passiv 3d än aktiv
* Känns som schysst "bygg kvalite" på stativ, etc
Dåligt:
* Ganska dålig bild i digital tv sd och analoga nätet, dock har jag inte försökt leka med några inställningar utan den är "factory settings" på tv'n.
* Mycket clouding om man verkligen kollar efter det. Dock kanske jag inte direkt tänker på det normalt sett. Jag lägger inte upp någon bild då jag sett att det finns tidigare poster där folk gjort det och jag tror de bilderna stämmer rätt väl in för mig också.
* Inget DVB-T2 stöd är ju kanske en brist för framtidssäkerheten
* 450N har ingen nätverksingång och är ju därför inte uppgraderingsbar via internet det kan ju kanske vara en nackdel om det kommer förbättringar på olika områden ... kan ju vara ett skäl att välja 550 an.
* Jag skulle gärna haft DVI in
* Ljudet är inte så jättemycket att hänga i granen.
Jag tycker ändå allt som allt det är en prisvärd tv men kan instämma med vissa här i tråden att många saker kan bli bättre också! Om prisskillnaden är liten upp till 550an så kanske jag skulle föredra den pga nätverksingång och DVB-T2.
Sammanfattningsvis 3/5 rent funktionsmässigt men väger man in priset tycker jag ändå att det är 4/5 ... :-)
Uppdatering:
Efter lite mer tittande ska jag nog ändå tillägga att bilden kan vara riktigt bra även vid sd tittande om man ser på en bra inspelad film t.ex. Min förra tv var en 28" tjockis och den är mer förlåtande med vilket material man ser på, här ser det direkt tråkigt ut om materialet man tittar på är av dålig kvalitet!:-)
Redigerat av Unregistered1fc0bb1c, 01 January 2012 - 19:22.
Postad 31 December 2011 - 19:15
Krokodilen31
-
Krokodilen31
-
Användare
-
-
192 inlägg
Jag har också köpt en 55LW450N från SIBA.
Min recension:
Bra: * Bra bild i HD * Prisvärd (för ca 10 000) * Enligt mig mycket bättre med passiv 3d än aktiv * Känns som schysst "bygg kvalite" på stativ, etc
Dåligt: * Ganska dålig bild i digital tv sd och analoga nätet, dock har jag inte försökt leka med några inställningar utan den är "factory settings" på tv'n. * Mycket clouding om man verkligen kollar efter det. Dock kanske jag inte direkt tänker på det normalt sett. Jag lägger inte upp någon bild då jag sett att det finns tidigare poster där folk gjort det och jag tror de bilderna stämmer rätt väl in för mig också. * Inget DVB-T2 stöd är ju kanske en brist för framtidssäkerheten * 450N har ingen nätverksingång och är ju därför inte uppgraderingsbar via internet det kan ju kanske vara en nackdel om det kommer förbättringar på olika områden ... kan ju vara ett skäl att välja 550 an. * Jag skulle gärna haft DVI in * Ljudet är inte så jättemycket att hänga i granen.
Jag tycker ändå allt som allt det är en prisvärd tv men kan instämma med vissa här i tråden att många saker kan bli bättre också! Om prisskillnaden är liten upp till 550an så kanske jag skulle föredra den pga nätverksingång och DVB-T2.
Sammanfattningsvis 3/5 rent funktionsmässigt men väger man in priset tycker jag ändå att det är 4/5 ... :-)
T2 kan man väl vara utan, dom flesta vill väl ändå ha extern box som oftast är mycket snabbare och flexiblare, spela in på flera kanaler samtidigt mm. Clouding har jag då inte sett mycket av, däremot lite bleeding om man tittar noga, märker det dock inte under vanligt tv tittande. Nätverket kan man ju också vara utan då man får en bra mediaspelare för dom slantarna man spar upp till 550/650. DVI jo visst vore det väl bra iofs , men en hdmi till dvi adapter kostart ju inte så mycket. Fabriksinställningarna är ju inte mycket att hänga i julgranen...inte heller SD bilden på en 55" så båda tillsammans bådar ju inte gott, men det hjälper något att kalibrera tvn. Pelle
Postad 01 January 2012 - 13:33
Borked
-
Borked
-
Användare
-
-
214 inlägg
Varför är bilden så korning/brusig då??
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|