Postad 07 January 2015 - 00:41
Hur ofta startar ni om eran tivo-Box?
Som jag skrev för några inlägg sedan så startar jag om allt IT-relaterat en gång i veckan. TiVo-boxen stänger jag av på baksidan, och drar ut strömkabeln och samma med all annan elektronik. Låter det vara av 10-30 minuter eller en hel dag när jag är på jobbet. Har inte haft några problem med hängningar eller liknade.
Postad 07 January 2015 - 08:03
Den hängning du beskriver hade jag också då och då för några månader sedan. Inget annat hjälper än strömreset. Verkar - peppar, peppar - som felet i alla fall hos mig blivit mindre frekvent och ev försvunnit.Nån mer som har en tivo box som hänger sig nån gång i bland?
Detta uppstår när jag trycker på Mitt Tivo-knappen, bilden blir svart med med kanalvisning i högra hörnet men inget händer när jag trycker på fjärren utan måste dra ut sladden.
Gäller också V52-felet "Söker efter signal för den här kanalen" som tidigare dök upp titt som tätt. Avhjälptes också endast genom strömreset.
Det jag har nu då och då gäller särskilt vid uppspelning av program. Bilden fryser ett kort ögonblick alternativt bild och ljud försvinner för ett kort ögonblick. Vet inte vad det kan bero på men jag tycker att jag märkt förbättring genom att ta bort program permanent från hårddisken. Låter man program ligga kvar på hårddisken till systemet självt deletar dem vid behov av plats riskerar ju hårddisken att i praktiken vara full för jämnan vilket möjligen kan vara orsak till de korta störningarna i bild och ljud.
Generellt tror jag TiVo mår bra av att startas om då och då. Om man inte behöver göra det på grund av hängning kan man med fördel göra det ändå. Gör boxen strömlös och vänta 10-15 min innan boxen startas upp igen.
Jag har en Humax HDPVR-1000C med tvillingkort också som ständigt är beredd att ta över om TiVo behöver startas om.
Dessutom ytterligare en box (Motorola VIP-1920C) som står beredd som backup. Man får tänka som flyget - tre olika system: standard, reserv och nöd. Jag skulle aldrig lita på enbart TiVo.
Postad 07 January 2015 - 10:50
Nån mer som har en tivo box som hänger sig nån gång i bland?
Detta uppstår när jag trycker på Mitt Tivo-knappen, bilden blir svart med med kanalvisning i högra hörnet men inget händer när jag trycker på fjärren utan måste dra ut sladden.
Har lyckats komma ur det låsta läget genom att använda tivotogo-appen på min ipad. Prova att starta ett inspelat program eller byt kanal den vägen.
Postad 07 January 2015 - 11:23
De där funktionerna är verkligen undermåliga. Varför inte lista samtliga program i namnordning eller liknande uppifrån och ner. Det vore simpelt.
Postad 12 January 2015 - 00:30
Postad 12 January 2015 - 01:02
Håller med. Borde inte vara så svårtNågot jag reagerar på är avsnittsinfon som ibland är bristfällig i TiVo-menyn. Vilken del av en serie det är (ibland får jag lista ut det genom att kolla på sändningstiden) samt den där play-tjänsten. Det går inte söka på program i deras Play-utbud. Sedan är det kategoriserat hux flux. Nöje, reality och serier. Serier dyker inte upp där i vissa fall (finns bara ett tiotal på SVTr) men går att spela upp via TV-tablån (mer info om programmet) där står då se från SVTr. Ett exempel är "Den fjärde mannen" som saknar avsnittsinfo i tablån och på de redan inspelade avsnitten som sänts. Finns inte att leta upp i SVTr men går att se från SVTr om man går in på avsnittet i tablå-vyn.
De där funktionerna är verkligen undermåliga. Varför inte lista samtliga program i namnordning eller liknande uppifrån och ner. Det vore simpelt.
Postad 12 January 2015 - 01:13
1. Hur får man fram tidslinjen för programmet?
Alltså den som visar vart på tidslinjen programmet är just nu. Detta visas när man väljer en ny kanal. Men jag har inte hittat hur man får upp denna info igen på ett smidigt sått.
Saknar den son f#n. Den är så smidig att se hur långt programmet har gått.
2. Finns det något sätt att markera flera inspelningar, i boxen, om man tex vill radera flera på en gång?
Och inte som idag när jag måste radera en åt gången. (Vet att det är enklare i mobil-appen)
3. Kan man flytta (och då gärna markera flera inspelningar samtidigt) till en ny mapp?
Så man kan tex sortera inspelningar efter familjemedlemmar...
Hoppas att jag bara har missat dessa funktioner och någon vänlig kan upplysa mig?
Postad 12 January 2015 - 07:51
2. Inte vad jag känner till.
Jag har suttit och klurat på 3 frågor:
1. Hur får man fram tidslinjen för programmet?
Alltså den som visar vart på tidslinjen programmet är just nu. Detta visas när man väljer en ny kanal. Men jag har inte hittat hur man får upp denna info igen på ett smidigt sått.
Saknar den son f#n. Den är så smidig att se hur långt programmet har gått.
2. Finns det något sätt att markera flera inspelningar, i boxen, om man tex vill radera flera på en gång?
Och inte som idag när jag måste radera en åt gången. (Vet att det är enklare i mobil-appen)
3. Kan man flytta (och då gärna markera flera inspelningar samtidigt) till en ny mapp?
Så man kan tex sortera inspelningar efter familjemedlemmar...
Hoppas att jag bara har missat dessa funktioner och någon vänlig kan upplysa mig?
Postad 12 January 2015 - 18:34
Ungefär en gång i veckan, efter att jag började med det så hänger den sig aldrig, så jag vill själv bestämma när den startar om.Hur ofta startar ni om eran tivo-Box?
Ja, det där med avsnittsinfon är inte 100%, finns vissa serier det som oftast inte står vilket avsnitt det är, exempelvis "Massmorden ingen glömmer", nästa aldrig det står där.Något jag reagerar på är avsnittsinfon som ibland är bristfällig i TiVo-menyn. Vilken del av en serie det är (ibland får jag lista ut det genom att kolla på sändningstiden) samt den där play-tjänsten. Det går inte söka på program i deras Play-utbud. Sedan är det kategoriserat hux flux. Nöje, reality och serier. Serier dyker inte upp där i vissa fall (finns bara ett tiotal på SVTr) men går att spela upp via TV-tablån (mer info om programmet) där står då se från SVTr. Ett exempel är "Den fjärde mannen" som saknar avsnittsinfo i tablån och på de redan inspelade avsnitten som sänts. Finns inte att leta upp i SVTr men går att se från SVTr om man går in på avsnittet i tablå-vyn.
Har för mig det pratats om detta tidigare men vem/vilka är det som sköter just den infon, är det respektive kanal?
Borde inte vara alltför långt borta, har för mig det var nån undersökning för ett tag sedan just för TivoToGo på webben så det samlas nog in information & ändras efter det får vi hoppas.Hur längs skall TiVo to go vara beta? När kommer den skarpa versionen?
Postad 14 January 2015 - 14:55
Postad 14 January 2015 - 17:40
Tack för svaret.1. Playknapp.
2. Inte vad jag känner till.
Vad jag får fram på fråga 1. är en tidslinjen men den visar inte alltid från när programmet börjar utan mera typ 2h.
Saknar många funktioner mm...
Postad 18 January 2015 - 14:34
Tiia på sidan 34 i TiVo:s Användarmanual om hur tidslinjen fungerar.Tack för svaret.
Vad jag får fram på fråga 1. är en tidslinjen men den visar inte alltid från när programmet börjar utan mera typ 2h.
Saknar många funktioner mm...
Postad 18 January 2015 - 23:52
https://www.comhem.se/blob/24914/3/tivo-anvandarguide-data.pdfTiia på sidan 34 i TiVo:s Användarmanual om hur tidslinjen fungerar.
Skall man tolka denna tidslinje så tex om man kollar på ett tv-program ("live") och detta började 19:15 så visas tidslinjen från 19:00 till 20:00 och den gröna linjen börjar 19:15. Mellan 19:00 och 19:15 så är det svart?
Så den visar hela timmar och gröna representerar programstart?
Postad 19 January 2015 - 00:11
Grönt visar vad som är inspelat....https://www.comhem.s...rguide-data.pdf
Skall man tolka denna tidslinje så tex om man kollar på ett tv-program ("live") och detta började 19:15 så visas tidslinjen från 19:00 till 20:00 och den gröna linjen börjar 19:15. Mellan 19:00 och 19:15 så är det svart?
Så den visar hela timmar och gröna representerar programstart?
Ska försöka förklara: Boxen har 3 mottagare.
Varje gång du sätter på boxen börjar den spela in på alla 3 mottagare den kanalen just den mottagaren var på sist.
T.ex. du är på mottagare 1 och satte på boxen kl 18:20. Sedan trycker du på play knappen 20 minuter senare för att se tidslinjen för mottagare 1. Klockan är då 18:40. Då ser du att programmet har en tidslinje från det började kl 18:00 men den gröna linjen börjar 18:20 vilket ju är självklart då det ju var det klockslaget du satte på boxen.
Likadant är det för de övriga 2 mottagarna.
Den gröna linjen kan bli max 2 timmar lång då det är max vad boxen kan spela in utan att du bett den lagra det på hårddisken.
Redigerat av Unregistered64f891a5, 19 January 2015 - 00:13.
Postad 19 January 2015 - 08:13
Tack för svaret.Grönt visar vad som är inspelat....
Ska försöka förklara: Boxen har 3 mottagare.
Varje gång du sätter på boxen börjar den spela in på alla 3 mottagare den kanalen just den mottagaren var på sist.
T.ex. du är på mottagare 1 och satte på boxen kl 18:20. Sedan trycker du på play knappen 20 minuter senare för att se tidslinjen för mottagare 1. Klockan är då 18:40. Då ser du att programmet har en tidslinje från det började kl 18:00 men den gröna linjen börjar 18:20 vilket ju är självklart då det ju var det klockslaget du satte på boxen.
Likadant är det för de övriga 2 mottagarna.
Den gröna linjen kan bli max 2 timmar lång då det är max vad boxen kan spela in utan att du bett den lagra det på hårddisken.
Och jo det den biten förstår jag.
Men... Om jag har haft på boxen mer än 2h och säg på samma kanal (alltså inte bytt kanal på 2h).
Visar då boxen så som jag beskrev eller?
Postad 19 January 2015 - 10:01
Om du har haft kanalen på mer än 2 timmar och inte bytt kanal så visar den gröna linje den 2 timmar bakåt från nu.Tack för svaret.
Och jo det den biten förstår jag.
Men... Om jag har haft på boxen mer än 2h och säg på samma kanal (alltså inte bytt kanal på 2h).
Visar då boxen så som jag beskrev eller?
Dvs tidslinjen kan vara max 2 timmar bakåt från aktuell verkligt tidpunkt.
Postad 19 January 2015 - 14:23
Skall kolla detta när jag får möjlighet.Om du har haft kanalen på mer än 2 timmar och inte bytt kanal så visar den gröna linje den 2 timmar bakåt från nu.
Dvs tidslinjen kan vara max 2 timmar bakåt från aktuell verkligt tidpunkt.
Jag var lite otydlig.
Vart i tiden vissas det vita strecket då?
Men jag kan tänka mig i det du beskriver att den visar klockan. Alltså den aktuella tiden
Men jag saknar en tidslinje som visar det aktuella programmets längd och vart i programmet man är.
Så som i den "gamla goda tiden"...
Postad 26 February 2015 - 13:09
Nu ser de ut som jag blir övertvingad på Tivo igen då de ska stänga ned Comhem via vägg pluggen och enbart köra via fiber för tv här har kört Htpc med media portal för att dela tv här hemma och kunna spara inspelningar .. min fråga blir då vi får Tivo skräpet här finns det nån lösning på att spara inspelningar på datorn????
Postad 28 February 2015 - 19:01
Nu när vi diskuterar boxens förmåga att hänga sig så måste jag fråga en sak...
Jag har haft Tivo sedan i Torsdags och är REDAN trött på boxjäveln!
Tänkte ringa Comhem imorgon och visa mitt missnöje, men innan dess måste jag fråga er om jag gör något fel (vilket jag inte tror).
Kollegan stänger aldrig av sin box, den står på dygnet runt så han hade inte upplevt problemet mer än någon enstaka gång.
Jag däremot stänger av boxen på on/off-knappen på fjärrkontrollen varje kväll och varje dag när jag slår på boxen på fjärrkontrollens on/off-knapp så får jag felkod "Kanalen är inte tillgänglig (V58)" på alla kanaler förutom 1,2 och 4.
En norsk på boxen löser problemet, men nästkommande dag blir det återigen en norsk.
Är detta vanligt eller har jag bara haft den vanliga turen att få en skitbox?
Redigerat av MartinAberg, 28 February 2015 - 19:02.
Postad 28 February 2015 - 22:58
Jag slår av med fjärren.
En norsk omstart behöver jag göra kanske en gång varannan månad. Verkar som om du har fått ett måndags-ex.
Postad 01 March 2015 - 07:10
Det ante mig, typiskt.Jag slår av med fjärren.
En norsk omstart behöver jag göra kanske en gång varannan månad. Verkar som om du har fått ett måndags-ex.
Tack för snabbt svar, en till fråga har jag dock.
Slår du på bocen med on/off-knappen på fjärrkontrollen eller med comhem-knappen på fjärrkontrollen?
Postad 02 March 2015 - 09:48
Bor i hyresbostäders lägenheter i Norrköping och nu ska de tydligen ta bort de digitala signalerna via antennkabeln och bara köra via nätverk. Har precis Fått en box(CPE) installerad från open universe, undra om det räckar att ta signal från min router eller om man måste gå via tv-uttaget på cpe-boxen? Skulle vist komma mer info men tänkte om någon vet hur de gör? Kanske får massa mer boxar å grejs från com hem?
Postad 02 March 2015 - 10:17
Bor i hyresbostäders lägenheter i Norrköping och nu ska de tydligen ta bort de digitala signalerna via antennkabeln och bara köra via nätverk. Har precis Fått en box(CPE) installerad från open universe, undra om det räckar att ta signal från min router eller om man måste gå via tv-uttaget på cpe-boxen? Skulle vist komma mer info men tänkte om någon vet hur de gör? Kanske får massa mer boxar å grejs från com hem?
Undrar jag med
Postad 02 March 2015 - 11:51
Undrar jag med
Det brukar finnas en triple-play port på dom där boxarna man kan sätta routern på sen vidare till tvboxen.
Kolla vilken modell du har fått installerad och hör med comhem.
Postad 02 March 2015 - 18:35
Underbart att Comhem äntligen tänker på oss äldre befintliga kunder för en gång skull.
Blev uppringd att Comhem för nån vecka sen och blev erbjuden att förlänga mitt Viasatsportpaket HD med 12 månader och få 6 månader (har jag för mig) gratis, tackar så mycket för det Comhem.
Nu när vi diskuterar boxens förmåga att hänga sig så måste jag fråga en sak...
Jag har haft Tivo sedan i Torsdags och är REDAN trött på boxjäveln!
Tänkte ringa Comhem imorgon och visa mitt missnöje, men innan dess måste jag fråga er om jag gör något fel (vilket jag inte tror).
Kollegan stänger aldrig av sin box, den står på dygnet runt så han hade inte upplevt problemet mer än någon enstaka gång.
Jag däremot stänger av boxen på on/off-knappen på fjärrkontrollen varje kväll och varje dag när jag slår på boxen på fjärrkontrollens on/off-knapp så får jag felkod "Kanalen är inte tillgänglig (V58)" på alla kanaler förutom 1,2 och 4.
En norsk på boxen löser problemet, men nästkommande dag blir det återigen en norsk.
Är detta vanligt eller har jag bara haft den vanliga turen att få en skitbox?
Jag kör med on/off-knappen men sen startar jag om den via menyn 1 gång i veckan.
Sen det där med felkoder fick jag lite då & då men sen jag skaffade en förlängare till min router så får jag aldrig några felmeddelanden.
Postad 02 March 2015 - 19:48
Jag kör med on/off-knappen men sen startar jag om den via menyn 1 gång i veckan.
Sen det där med felkoder fick jag lite då & då men sen jag skaffade en förlängare till min router så får jag aldrig några felmeddelanden.
Kundtjänst ringde upp mig idag och efter lite felsökande från hans sida så kom han fram till att han skulle skicka mig en ny skarvkoppling.
2 timmar senare kom jag på att nätverksswitchen som boxen är inkopplad i sitter i det grenuttaget i tv-bänken som är strömlöst när man inte ser på tv, så det har nog löst sig nu efter en snabb omkoppling...
![]()
Postad 02 March 2015 - 22:22
Kundtjänst ringde upp mig idag och efter lite felsökande från hans sida så kom han fram till att han skulle skicka mig en ny skarvkoppling.
2 timmar senare kom jag på att nätverksswitchen som boxen är inkopplad i sitter i det grenuttaget i tv-bänken som är strömlöst när man inte ser på tv, så det har nog löst sig nu efter en snabb omkoppling...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Aha hoppsan
hoppas det löste problemet.
Ja i början kommer jag ihåg att jag fick en ny sladd och då löste det sig den gången.
Nu för tiden har jag aldrig problem med boxen, funkar hur perfekt som helst, men jag tror det gör susen och välja själv när man startar om den, 1 gång per vecka som sagt i mitt fall.
Postad 09 March 2015 - 12:25
Undrar jag med
Har nu varit i kontakt med ComHem och vad jag fatta som så kommer man va tvungen att koppla nätverkskabeln i (cpe-boxen) märk med tv. De la om mig redan nu fr.o.m 1/4. Kommer väl att få hem något papper på hur man ska koppla då med anar jag. Skönt å slippa antennkabeln iaf.
Trist å behöva dra en lång nätverkskabel igen från gästrum till vardagsrummet bara.
På mina sidor på comhem har de lagt ut hur jag ska koppla min tivo när det blir aktuellt nu.(Hyresbostäder i Norrköping)
Igår la de om min tivo till nätverk men det slutade med att jag inte har nån tv nu. Felsökning pågår hos ComHem. Får se när de fixar det. Nåt strul med den nya cpe:n tydligen???
Nu har de kommit fram till att byta ut min cpe i lägenheten. Får vi se efter det vad det blir för resultat???
Bifogad fil(er)
Redigerat av Robbis76, 13 March 2015 - 10:51.
Postad 11 March 2015 - 12:36
Någon som har flyttat över till nätverk från koax(smärtfritt) med tivon som bor hos Hyresbostäder i Norrköping. Har bara svart bild efter de flyttat om, felsökning pågår hos ComHem än.
Äntligen har min tivo fått bild igen. Felsökning har pågått mellan 9/3-15/4. Har väl bollats mellan comhem och open universe. Visade sig till slut att det var en kabel i cpe-boxen i lägenheten som va felkopplad. Små fel som man kan ha fixat själv om inte den hade varit plomberad. Felmontage av open universe. Synd de inte såg det första gången de va å bytte cpe-boxen.
Redigerat av Robbis76, 15 April 2015 - 08:42.
Postad 12 March 2015 - 00:26
Har nu varit i kontakt med ComHem och vad jag fatta som så kommer man va tvungen att koppla nätverkskabeln i (cpe-boxen) märk med tv. De la om mig redan nu fr.o.m 1/4. Kommer väl att få hem något papper på hur man ska koppla då med anar jag. Skönt å slippa antennkabeln iaf.
Trist å behöva dra en lång nätverkskabel igen från gästrum till vardagsrummet bara.
På mina sidor på comhem har de lagt ut hur jag ska koppla min tivo när det blir aktuellt nu.(Hyresbostäder i Norrköping)
Igår la de om min tivo till nätverk men det slutade med att jag inte har nån tv nu. Felsökning pågår hos ComHem. Får se när de fixar det. Nåt strul med den nya cpe:n tydligen???
Vist skönt att bli av med antennkabeln dock blir det ett kliv bakåt för min del har htpc nu har spelat in och tv o sparat på en server så kan kan kolla dem genom min raspburry pi på vilken tv jag vill det försvinner helt med att jag blir övertvingad på tivo
Postad 12 March 2015 - 01:12
Men med Tivo kan du ju se ditt inspelade vart du vill med, så jag förstår inte ditt problem...Vist skönt att bli av med antennkabeln dock blir det ett kliv bakåt för min del har htpc nu har spelat in och tv o sparat på en server så kan kan kolla dem genom min raspburry pi på vilken tv jag vill det försvinner helt med att jag blir övertvingad på tivo
Postad 12 March 2015 - 11:52
Men med Tivo kan du ju se ditt inspelade vart du vill med, så jag förstår inte ditt problem...
Vist men va händer då hårddisken är full? Om jag spelar in tex som jag har nu på servern goldrush s1 till s5 jag har kanske kollat om s1 över 100 gånger och har kunnat köra det på min lumia telefon tivo har inte ens en app för lumia!! Jag kan inte se framför mig att jag kan spara flera säsonger länge på en tivo nån gång blir disken full och måste radera de gamla
Postad 12 March 2015 - 12:00
Vist men va händer då hårddisken är full? Om jag spelar in tex som jag har nu på servern goldrush s1 till s5 jag har kanske kollat om s1 över 100 gånger och har kunnat köra det på min lumia telefon tivo har inte ens en app för lumia!! Jag kan inte se framför mig att jag kan spara flera säsonger länge på en tivo nån gång blir disken full och måste radera de gamla
Du är i så fall inte riktigt målgruppen för TiVo i sådana fall. Köp serien på DVD för några hundringar, så har du den kvar resten av livet om du vill, och detta utan att det tar någon plats i anspråk att tala om.
Postad 12 March 2015 - 12:06
Ba vänta tills liknande lösningar kommer till comhem
http://www.cnet.com/...ucts/tivo-mega/
Redigerat av funkyjunky, 12 March 2015 - 12:07.
Postad 12 March 2015 - 12:12
Du är i så fall inte riktigt målgruppen för TiVo i sådana fall. Köp serien på DVD för några hundringar, så har du den kvar resten av livet om du vill, och detta utan att det tar någon plats i anspråk att tala om.
Goldrush tex finns inte på dvd med svensk text... jag må inte va målgruppen men en sån simpel sak som att föra över inspelningar till datorn är inte svårt att fixa av comhem allt de behöver göra ge oss MAK keyn
Postad 21 March 2015 - 21:35
varför är det så svårt att få korrekt episodinformation på inspelningarna?
oftast står det bara en generisk text och ingenting mera
Om inte det förbättras så kommer jag låta mitt tivo-abbonemang förfalla.
Postad 21 March 2015 - 22:23
Hmm, inget jag märkt av alls!varför är det så svårt att få korrekt episodinformation på inspelningarna?
oftast står det bara en generisk text och ingenting mera
Om inte det förbättras så kommer jag låta mitt tivo-abbonemang förfalla.
Någon speciell kanal?
Postad 21 March 2015 - 22:46
Hmm, inget jag märkt av alls!
Någon speciell kanal?
Händer lite överallt tycker jag
Postad 22 March 2015 - 08:25
På det stora hela är jag ganska nöjd med min TiVO. Men det finns en grej som jag tycker är enormt enerverande. Funktionen "spela från början" använder jag hela tiden, alltså när man inte har spelat in ett program utan bara vill se det aktuella programmet från start när det kanske gått 10-20 min av det. Funktionen i sig fungerar, men när programmet är slut så hoppar TiVO fram till "live" så om det var ett intressant program efter som jag också vill kolla på så avbryts det. Hur i helsike tänkte de när de gjorde så? Varför fortsätter den inte bara och spela in den kanalen jag tittar på ?
Och en annan grej, varje gång jag startar TiVO boxen så har den någon riktigt obskyr kanal inställd, typ TCM som jag aldrig någonsin ens funderat på att titta på. Borde den inte starta på senaste kanalen som var inställd innan jag stängde av boxen?
Postad 14 April 2015 - 16:29
Nu måste jag fråga här, inte ofta jag använder den men sen några månader tillbaka så fungerar det inte,
har språkat med Comhem och jag fick ett sms där det stod nåt om att det bör fungera,
jag har testat på 4 olika datorer men får bara felmeddelande "Problem med visning message_error_player_53".
Det gäller de flesta kanalerna, inga HD kanaler fungerar alls.
Funkar alla kanaler hos er?
Och en annan grej, varje gång jag startar TiVO boxen så har den någon riktigt obskyr kanal inställd, typ TCM som jag aldrig någonsin ens funderat på att titta på. Borde den inte starta på senaste kanalen som var inställd innan jag stängde av boxen?
För mig startar den på den kanalen jag hade när jag stängde av boxen, om det inte är så att den spelat in på 3 kanaler samtidigt, då startar boxen med nån av dessa 3.
Redigerat av Unregisteredf4a1db42, 14 April 2015 - 16:30.
Postad 18 April 2015 - 10:19
Hur fungerar TiVo appen för er som har Android?
Den knapp jag använder mest är Ext/TV som hoppar mellan de tre valda kanalerna (de tre tuners den har). Väldigt praktiskt och jag använder det hela tiden.
Om jag använder fjärrkotrnollen i TiVo To Go appen på min iPhone så fungerar Ext/TV knappen perfekt men om jag använder min Gaxaly Tab (android 4.2) eller Galaxy S4 (NAdroid 5.0) så gör den knappen inte det den ska.
Det som händer istället är att det kommer upp ett litet info fönster, ungefär som det som kommer upp om man trycker OK, (fast utan de tre kanalerna från kanalguiden under) samt att timeswitch ¨dvs det som kommer upp om man vill pausa eller backa i ett program.
Så det finns ingen möjlighet på någon av mina Android enheter att använda växlingen mellan tuners.
Har andra som använder android-appen och fjärrkontrollen där märkt samma sak?
Postad 27 April 2015 - 08:44
Hej,
Jag har nyligen skaffat mig Tivo och är jättenöjd. Det kommer in på fiber via Stadsnätet. Utmaningen jag har är att få det att fungera trådlöst. Dvs koppla en bra wifi-router till mediakonvertern (fiber till RJ45) och koppla en wifi extender till ethernetuttaget i Tivon. Jag belönar den som kan hjälpa mig att lösa detta med 500:-. Om du är intresserad och kanske intresserad att försöka lösa detta kan kika in på bloggen htpp://tivowifi.blogspot.se
Postad 27 April 2015 - 10:11
Hej,
Jag har nyligen skaffat mig Tivo och är jättenöjd. Det kommer in på fiber via Stadsnätet. Utmaningen jag har är att få det att fungera trådlöst. Dvs koppla en bra wifi-router till mediakonvertern (fiber till RJ45) och koppla en wifi extender till ethernetuttaget i Tivon. Jag belönar den som kan hjälpa mig att lösa detta med 500:-. Om du är intresserad och kanske intresserad att försöka lösa detta kan kika in på bloggen htpp://tivowifi.blogspot.se
Jag har för mig att ComHem har en brygga för det där. Dvs, i praktiken två accesspunkter som bara pratar med varandra. Jag fick en sådan gratis och det fungerade rätt bra för svägerskan som fick använda den. (Själv har jag gigabitnät trådat hemma).
Postad 27 April 2015 - 12:19
Men med Tivo kan du ju se ditt inspelade vart du vill med, så jag förstår inte ditt problem...
Hur gör jag för att se inspelat på en annan TV går det. Eller är det appen på plattan som gäller?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
11 bilder
3 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?