Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Intel NUC

1280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Intel NUC DC3217BY (Svart/Röd) (Barebone-chassin) 7 8,2 (9) Inga priser
Intel NUC DC3217IYE (Svart) (Barebone-chassin) 4 7,87 (7) Inga priser
Intel NUC DCCP847DYE (Svart) (Barebone-chassin) 5 6,5 (1) Inga priser
Intel NUC DC53427HYE (Svart) (Barebone-chassin) 5 6,25 (3) Inga priser
Intel NUC D54250WYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,67 (11) Inga priser
Intel NUC D34010WYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,33 (5) Inga priser
Intel NUC D54250WYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 7,67 (14) Inga priser
Intel NUC D34010WYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 8,33 (5) Inga priser
Intel NUC DN2820FYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,31 (15) Inga priser
Intel NUC NUC5i3RYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 5 7 (1) Inga priser
Intel NUC NUC5i3MYHE (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 1 (0) Inga priser
Intel NUC NUC5i3RYH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 8,67 (8) Inga priser
Intel NUC NUC8i5BEK (Svart) (Barebone-chassin) 4 (0) Inga priser
Intel NUC NUC8i5BEH (Svart) (Barebone-chassin) 4 7,33 (2) Inga priser
5 relaterade trådar

Postad 28 mars 2015 - 16:06

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Fel minnestyp, minnena måste vara DDR3L (Low-Voltage)

Postad 28 mars 2015 - 16:11

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0

Fel minnestyp, minnena måste vara DDR3L (Low-Voltage)

Oki :)

Har du förslag på fler??? Jag ser ingen skillnad på dem i spec... :/

Redigerat av alexander_e_b, 28 mars 2015 - 16:14.

Postad 28 mars 2015 - 16:17

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

ser du inte skillnaden mellan ? SO-DIMM DDR3 och

SO-DIMM DDR3L?

Postad 28 mars 2015 - 16:24

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Billigare än såhär blir det inte..

http://se.wesellcd.d...roduct_id=14146

The DDR3L (DDR3 Low Voltage) standard is an addendum to the JESD79-3 DDR3 Memory Device Standard specifying low voltage devices. The DDR3L standard is 1.35V and has the label ’’PC3L’’ for its modules.

Från INTEL NUC (detta exemplel: d54250wyk) Spec:

"Two SO-DIMM slots supporting up to 16 GB of 1600/1333 MHz 1.35V DDR3L memory (Note: 1.5V DDR3 memory is not supported)"

Frågor på det?

Redigerat av DiSNEY, 28 mars 2015 - 16:27.

Postad 28 mars 2015 - 16:27

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Vilken nuc har du?

Postad 28 mars 2015 - 16:47

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0

Vilken nuc har du?

Har beställt NUC I5 4250U Haswell

Postad 28 mars 2015 - 16:48

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Då är det DDR3L som gäller.

Postad 28 mars 2015 - 16:49

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0

ser du inte skillnaden mellan ? SO-DIMM DDR3 och[/size]
SO-DIMM DDR3L?[/size]

Jo men jag såg inte att den du hänvisade till hade den beteckningen :)

Postad 28 mars 2015 - 16:51

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Läs mer om minnet som jag rekommenderade från wesellcd

http://www.kingston....kvr16ls11_8.pdf

"DDR3L-1600 CL11 SDRAM"

Postad 28 mars 2015 - 16:57

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen. Funderar lite på om man skulle ha hdd eller ssd som andra disk.
Är det utslängda pengar att lägga i 2ssd?!

Postad 28 mars 2015 - 19:18

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Alexander, ingen fara! Tack! Det beror väl på hur mkt datalagring du behöver? Jag har en extern 500GB disk som är kopplad till min nuc, de flesta modellerna av nuc har ju inte plats för mer än en ssd fast det kanske din modell har?

Postad 28 mars 2015 - 19:58

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0

Alexander, ingen fara! Tack! Det beror väl på hur mkt datalagring du behöver? Jag har en extern 500GB disk som är kopplad till min nuc, de flesta modellerna av nuc har ju inte plats för mer än en ssd fast det kanske din modell har?

Sorry om jag formulerade mig illa. Men den ena blir ju em mSata och den andra en 2'5 tum...
Men kanske bättre att lägga i en större sådan :)
Det blir ju ganska mycket mer lagring för mindre pengar.

Postad 30 mars 2015 - 10:27

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0

Tror jag knep dem 2 minnena som fyndiq hade på lager =)

599.- st va nog helt ok trots allt :)

Redigerat av alexander_e_b, 30 mars 2015 - 10:28.

Postad 31 mars 2015 - 13:34

Unregisteredcb5da08f
  • Unregisteredcb5da08f
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag har nu efter mycket om och men med diverse mediaspelare och bärbara datorer inkopplade till tv/projektorn bestämt mig att jag skulle köpa en Intel NUC, vilket jag nu också gjorde. Min fråga är då eftersom jag ska ha den till att spela musik från Wimp samt ha den som mediadator för filmerna jag har vilket os man ska satsa på? 

Jag har hört att OpenElec är väldigt bra, dock så måste jag ju kunna använda nuc:en till att streama från Wimp vilket jag misstänker att OE inte klarar av? Rätta mig gärna om jag har fel.
Så jag funderar på att köra in windows 8.1 i den ist alternativt ubuntu eller liknande. Vad tror ni mer kunniga kan vara bästa os för mina ändamål?

Postad 31 mars 2015 - 13:42

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Jag har nu efter mycket om och men med diverse mediaspelare och bärbara datorer inkopplade till tv/projektorn bestämt mig att jag skulle köpa en Intel NUC, vilket jag nu också gjorde. Min fråga är då eftersom jag ska ha den till att spela musik från Wimp samt ha den som mediadator för filmerna jag har vilket os man ska satsa på? 

Jag har hört att OpenElec är väldigt bra, dock så måste jag ju kunna använda nuc:en till att streama från Wimp vilket jag misstänker att OE inte klarar av? Rätta mig gärna om jag har fel.
Så jag funderar på att köra in windows 8.1 i den ist alternativt ubuntu eller liknande. Vad tror ni mer kunniga kan vara bästa os för mina ändamål?

Om du kör iOS apparater så kan du ju streama med airplay som finns inbyggt i openelec. Men om du inte kör iOS apparater så är det nog windows som gäller.

Postad 31 mars 2015 - 14:05

Unregisteredcb5da08f
  • Unregisteredcb5da08f
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag äger inte en enda ios apparat faktiskt. Då får det bli en windows installation på den när jag får hem den.

Postad 31 mars 2015 - 15:57

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
http://forum.kodi.tv....php?tid=200555

Postad 01 april 2015 - 14:11

cyanopsis
  • cyanopsis
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Windows + plex kanske? Det finns ingen plugin för WiMP i plex vad jag vet, men det kan du kanske köra i webbläsaren som vanligt. För all annan lokal media borde plex fylla dina behov bra. I plex kan du sedan streama innehållet från NUCen till övriga enheter (mobiler, datorer tv-apparater).

Postad 01 april 2015 - 15:04

Unregisteredcb5da08f
  • Unregisteredcb5da08f
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Windows + plex kanske? Det finns ingen plugin för WiMP i plex vad jag vet, men det kan du kanske köra i webbläsaren som vanligt. För all annan lokal media borde plex fylla dina behov bra. I plex kan du sedan streama innehållet från NUCen till övriga enheter (mobiler, datorer tv-apparater).

Jag har funderat på plex faktiskt. Jag har kört plex under något år nu kombinerat med xbmc. Kör man windows så kan man ju ladda ner Wimp programmet och köra det som vanligt antar jag =)

Postad 01 april 2015 - 17:24

cyanopsis
  • cyanopsis
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Jag har funderat på plex faktiskt. Jag har kört plex under något år nu kombinerat med xbmc. Kör man windows så kan man ju ladda ner Wimp programmet och köra det som vanligt antar jag =)

I vilka situationer känner du att du behöver kombinera både xbmc och plex? Seriös fråga. Jag har kört båda, mest på test (min tvix har tjänat mig bra i många år nu men det är dags att uppgradera) men aldrig sett att plex saknar något som xbmc har. Det är PleX transcoding som gör att den står ut tycker jag. Inom kort kommer jag att bygga ett mediacenter på intel nuc och PleX och många verkar nöjda med den setupen.

Postad 01 april 2015 - 17:27

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0

I vilka situationer känner du att du behöver kombinera både xbmc och plex? Seriös fråga. Jag har kört båda, mest på test (min tvix har tjänat mig bra i många år nu men det är dags att uppgradera) men aldrig sett att plex saknar något som xbmc har. Det är PleX transcoding som gör att den står ut tycker jag. Inom kort kommer jag att bygga ett mediacenter på intel nuc och PleX och många verkar nöjda med den setupen.

Det som gör att jag inte väljer Plex, är att den inte stödjer .rar...

Redigerat av alexander_e_b, 01 april 2015 - 17:27.

Postad 01 april 2015 - 18:35

Unregisteredcb5da08f
  • Unregisteredcb5da08f
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Det som gör att jag inte väljer Plex, är att den inte stödjer .rar...

Det som gjort att jag nite valt Plex i alla lägen är för att den inte har hittat alla mina filmer i alla lägen så då har man fått köra via XBMC. Men jag ska ge Plex en större chans sen när nucen är här. Vill dock inte ha någon transcoding alls utan jag vill köra filerna som dom är.

Postad 09 april 2015 - 06:48

Unregisteredcb5da08f
  • Unregisteredcb5da08f
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Nu har jag fått hem min NUC och jag tog och byggde ihop den (som för övrigt va väldigt lätt och snabbt gjort, även den som aldrig byggt dator klarar av det) och installerade Windows 8.1 på den. 

Valet av Windows och inte OpenElec är för att vi tittar på Netflix en hel del och eftersom OpenElec inte har stöd för silverlight så kändes Windows som ett bättre alternativ.

Installation gick snabbt och smärtfritt från en bootningsbar USB-sticka och jag hade ett färdig installerat windows på ca 15 minuter. 

Jag installerade Plex eftersom jag känner att det är en program som är väldigt lätt och smidigt och eftersom jag nu betalar för det så kan jag lika gärna köra det. MEN, det uppstod lite problem. Jag kör min Plex server på min stationära dator som är en i5 med 16gb ram osv osv och den borde inte ha några som helst problem med att köra streaming till NUC genom nätverket genom direct play. Dock, när jag körde igång en 1080p film med DTS-HD MA ljud så vart det väldigt hackande på filmen. Samma sak gällde TrueHD ljud. Jag kollade igenom inställningar och allting verkade vara korrekt inställt, men nånstans måste det ju vara fel?

Nåväl, jag installerade Kodi (tidigare XBMC) på NUCén och la till kataloger osv från stationära serverdatorn och kickade igång en film efter att ha gjort alla inställningar med ljud osv. Och vips, det funkade utan problem över nätverket. Så det kan ju inte vara fel på nätverket heller då.

Postad 09 april 2015 - 11:14

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Ni som kör Windows på era Nucs, har ni problem med att Kodi kraschar efter att ha varit igång några dagar?

Postad 09 april 2015 - 14:41

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Har aldrig haft ett Xbmc eller kodi som det numera heter fungerande i mer en ca 2 dagar. Oavsett plattform tyvärr.

Har kört med xbmc launcher där man kan ställa in att kodi startar om vid väckning mm. Men numera stänger jag alltid av min NUC helt när jag inte tittar.

Tar ju inte många sekunder innan allt snurrar ändå. :)

Postad 09 april 2015 - 19:21

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Ni som kör Windows på era Nucs, har ni problem med att Kodi kraschar efter att ha varit igång några dagar?

Har aldrig upplevt några problem med att vare sig XBMC eller Kodi kraschar. Å andra sidan stänger jag ner applikationen efter varje användning. NUC:en däremot bootar jag bara om med mycket glesa intervall.

Postad 09 april 2015 - 20:21

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Kodi/ xbmc på Openelec bara går och går. Så måste vara Windows fel :)

Postad 10 april 2015 - 14:33

Chefen99
  • Chefen99
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

har exakt samma problem med detta.

Postad 12 april 2015 - 19:18

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2 791 inlägg
  • 0

Jag också. Tyvärr. Inte direkt användarvänligt för övriga familjen.

Redigerat av Berkan, 12 april 2015 - 19:18.

Postad 12 april 2015 - 20:07

pko
  • pko
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Windows känns inte så prioriterat kanske. Kodi brukar hänga för mig när jag provar efter ha varit igång ett par dagar. Tänkte schemalägga en nattlig omstart ifall jag börjar köra kodi permanent (jag/familjen tycker dock att livetv funkar för dåligt än så länge, ont om livskraftiga alternativ dock)

Postad 12 april 2015 - 22:26

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0

När man läser prisjakt och forum så tycks väldigt många vara missnöjda med mini-hdmi.

Jag är riktigt trött på krångla med raspberryn och osmc så hade hoppats på någon billig och problemfri lösning med normal-hdmi...

Vilken Nuc ska ska man se på då, dom senaste är väldigt dyra. Den billigaste av dom äldre, med riktig hdmi, ligger på 1200kr men har den gamla processorn alla varnar för.

Eller ska jag se på löst mini-itx kort och bygga något eget, vore det mer prisvärt för få presanta och stabilitet?

(vill alltså köra kodi på windows)

Postad 13 april 2015 - 07:30

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Med rätt mini hdmi kabel så skall det inte vara några problem, jag kör med adapter så den lossnar ju ibland men om jag skulle köpa en riktig kabel med mini hdmi på ena sidan så ser jag inga problem

Postad 13 april 2015 - 08:59

Unregisteredcb5da08f
  • Unregisteredcb5da08f
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag hade faktiskt ett litet problem också, dock tror jag att det va mer windows relaterat än nuc relaterat. Varje gång jag stängde av förstärkaren samt tv´n så tappade nucen kontakten med hdmi och ljudet försvann helt så man vart tvungen att göra en omstart på nucen. Detta löste jag genom att ta bort windows och installera Ubuntu ist och köra xbmc därigenom. Dock så verkar Ubuntu ha problemet att Tidal inte vill fungera eftersom det inte finns något riktigt alternativ till Chrome. Har inte forskat i detta så mycket iofs så jag ska inte svära på att det inte fungerar. Får återkomma med besked sen när jag har testat vidare lite till.

Postad 13 april 2015 - 09:19

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Att ljudet ibland försvinner när man slår av förstärkaren är ett känt problem / bugg som är rapporterat till Intel, tyvärr så har ingen lösning ännu presenterarts men det finns en workaround genom att använda ett litet program som tvingar nucen och förstärkaren att synka med varandra så då fungerar det igen utan omstart! Programmet heter HDMIyo värt ett försök om man kör Windows https://mymce.wordpr...0/10/24/hdmiyo/

Postad 23 april 2015 - 15:21

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0
Är det 64bitars av windows man ska lägga in???

Gäller NUC I5 4250U Haswell

Redigerat av alexander_e_b, 23 april 2015 - 15:22.

Postad 23 april 2015 - 16:55

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0
ska och ska, det är väl att föredra, speciellt om du har 4+ GB RAM i lådan.

Postad 23 april 2015 - 17:16

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0

ska och ska, det är väl att föredra, speciellt om du har 4+ GB RAM i lådan.

Jo 16gb.. Tack för svaret

Postad 10 maj 2015 - 13:24

NewOrder
  • NewOrder
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag har en Intel nuc 3410wyk med windows 8,1. Upplevelsen med den har varit ömson vin ömson vatten. Jag kör med wifi till min asus router och i början hade jag hiskeliga problem med att den tappade nätverket. Efter att ha testat http://www.passmark....lessmonitor.htm och hittat en egen kanal så började den att leverera bra hastigheter. Men den tappade fortfarande nätverket av och till. Boven i dramat var det trådlösa nätverkskortet

https://www.prisjakt....php?p=2842770. Detta kort med benämningen 7260 rev.2 böts ut mot en annan typ. Ett Centrino Ultimate N6300. Med det fick jag stabilitet och det fungerade flera månader utan större problem. Tills jag mitt dumma arsel fick för mig att köra intels driver update! Både Windows, Nod antivirusprogrammet och Kodi uppdaterades. Liksom firmware till min Asus router, och jag var seriös och tänkte även göra samma sak med drivrutinerna till nucen. Deras unified driver tool är tamigfan bland det mest värdelösa program jag varit i kontakt med. Själva rutan går inte ens att ändra storlek på och att installera och ominstallera program känns rätt hazardartat. Ibland funkar det. Ibland inte.

Det var dumt. Otroligt dumt. Nu har den börjat att tappa det trådlösa nätverket ibland. Det brukar hjälpa av att köra en felsökning och windows säger något om att gatewayen uppdaterades. Men det är samma sak nästa gång jag startar den!!

Intel Nuc är annars en fin liten låda. Tyst och rätt rapp. Men jag undrar om jag inte byggt mig en egen Htpc om jag startat på nytt. Som det är nu känns det som att man är i händerna på Intel. De gör bra hårdvara men fy vad de suger på handhavande och mjukvarubiten.

Postad 30 december 2015 - 10:35

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Ingen som köpt de nya vers?

Finns det bättre alt för framförallt Kodi?

Kanske räcker med en Raspberry...

Redigerat av Hinken74, 30 december 2015 - 10:36.

Postad 30 december 2015 - 13:44

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Bättre på vilket sätt ?

NUC är nog inte prisvärdast, men den är troligen populärast ...

Postad 04 januari 2016 - 07:51

Unregisteredcb5da08f
  • Unregisteredcb5da08f
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Kanske räcker med en Raspberry...

Har man en NUC eller någon annan form av mini-pc så är det nog Kodi eller Plex som är dom bästa alternativen. 

Betalar man för Plex så kan man ju även streama filmen till sina mobila enheter vilket kan va rätt så skönt. 

Ang. Raspberry´n så beror ju allt på vad man är ute efter. Jag körde Rasp innan jag köpte min Nuc och klivet däremellan va enormt. 

Sen har jag även installerat Steam på min NUC så jag kan streama spel från min speldator till nucen så man kan spela spel på tv´n/projektorn utan problem. =)

Postad 04 januari 2016 - 16:33

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0

Hur har du löst ljudet när du streamar från datorn via steam? Hört att man bara får ut 2.0 då?

Postad 04 januari 2016 - 16:46

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Jag har idag en i5 Brix samt en Nvidia Shield. Tänkte kommit undan lite billigare men med en lika bra funktionalitet vad gäller Kodi.

Postad 16 maj 2017 - 19:03

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Nu behöver jag er hjälp !!!

Har en NUC ( D34010WYK ) men Win10 samt KODI.

Problemet är att den efter jag stängt av den med min Harmony  fjärr vaknar till liv igen av sig själv !

Jag har googlat kollat Intel forum, uppdaterat BIOS till 0044 samt bockat i S5, provat olika varianter av Media Spelar val i Harmony set up men inget hjälper.

Det här driver mig till vansinne snart !

Ett problem är att jag inte vet vad "Power Off" med Harmonyn gör, om det leder till S3,S4 eller S5 ?

Redigerat av ljudnisse, 16 maj 2017 - 19:04.

Postad 17 maj 2017 - 06:54

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Problemet är att den efter jag stängt av den med min Harmony  fjärr vaknar till liv igen av sig själv !

Har ingen koll på Harmony, vilken väg styr du ? via WiFi, eller RF/IR-öga ?

Postad 17 maj 2017 - 07:58

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Har ingen koll på Harmony, vilken väg styr du ? via WiFi, eller RF/IR-öga ?

Den kör IR, och i NUCens BIOS har jag valt IR = RC-6 ( typ av IR mottagare ) , Harmonyn/fjärren i övrigt funkar perfekt.

Om någon har likande set up som funkar får ni gärna dela med er eran BIOS sättning.

Postad 17 maj 2017 - 08:10

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Du ser väl på nucens powerknapp, om den är släckt så är nucen avstängd.

Har du ställt in att nucen ska stängas av helt när du trycker på "power off"?  Om du vill få till det med power off så finns det en guide i denna tråd hur du ändrar i regedit.

Jag har en nuc i5 och on/off funkar fint. Jag har inte ändrat något i bios.

Postad 17 maj 2017 - 11:30

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Ok tack, guiden i denna tråd är för Win 10 men jag får googla vidare.

Nu vet jag att det är möjligt iaf :)

PS. Den är släckt just när jag stängt av, men tänds när NUCen startar av sig själv ;)

Redigerat av ljudnisse, 17 maj 2017 - 12:45.

Postad 17 maj 2017 - 13:34

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Ok tack, guiden i denna tråd är för Win 10 men jag får googla vidare.

Den är för windows 7. men det är samma i 8 och 10.

Du kan även kolla i dina energi inställningar (kontrollpanelen) så fliken "när jag trycker på stänga av knappen" att den är inställd på att göra det och inte annat.

https://www.minhembi...dpost&p=4017393

Postad 17 maj 2017 - 13:50

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Tack ska kolla även på "basic" sättningarna, borde jag tänkt på själv iom att jag pillat på dessa på min jobbdator tidigare :rolleyes: :blush:

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.