Så fik jeg de 2 stk SUB1x12 installeret - de er virkeligt store i forhold til mine gamle SA SubElectro200 ......
Igen, finish er virkelig god - fjernede dog de ikke specielt pro-looking (grimme) port skumplugs.
Derefter direkte igang og Audyssey kalibrere dem.
Der er en indstilling på SUB1x12 kaldet "reference level". Jeg startede ud med den,
men det resulterede i et tæt på 80 dB niveau, hvor Audyssey beder om 75dB.
Derefter brugte jeg disse indstillinger:
Lavpasfilter = Bypass
Room EQ = ON
Variabel fase = 0
Bass Level = -3dB (som Audyssey accepteret)
Efter endt kalibrering havde min receiver justeret subwoofer offset på SUB1 til -9db og SUB2 til -7.5dB.
Fik spillet noget musik, men for mig var der næsten ingen bas, så jeg justerede offset op med +4dB på min receiver.
Forhåbentlig kræver disse sub noget indspilning, for jeg synes de lød en smule døde for mig..
Men ok, mine SA SubElectro tog mindst 1000 timer indtil de løsnede op!
Jeg har nok brug for tid til at lege med EQ Setting og gøre nogle RA Pro 2 målinger ...
Men det er mærkeligt at hvis jeg kører en manual setup på min receiver (Denon X4000) så kan jeg slet ikke høre forskel på om subwoofere er tændt eller slukket udfra det level Audyssey har valgt. Subs står begge på -3dB Gain, og receiver på henholdsvis -9/-7.5 db offset.
Kun hvis jeg selv vælger level ud fra testtone, og skruer helt op for offset på receiver til +12dB kan de høres meget svagt?
Redigerat av hdvp, 13 November 2014 - 10:04.