Apple TV 4
2304 svar till detta ämne
Postad 01 februari 2016 - 18:54
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Jag trodde såklart ingen skulle vara så korkad och tro att man kunde ta vilken DNS som helst. Men jag ändrade mitt inlägg strax efter jag skrev det och förklarade. Klart som fan man måste ha en DNS från det landet man önskar se Netflix från.
Och hur ska den oinvigde kunna veta det? Otydlig har inte hjälpt någon.
Det är som att säga att varje DNS i USA kommer att införa anslutningsbegränsningar vilket inte är troligt. Så länge det finns öppna DNSer (vilket kommer alltid att finnas) så kommer det inte vara några problem.
Ja vi får väl se.
Postad 01 februari 2016 - 20:18
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Min atv4 har fungerat perfekt sedan inköp, inget konstigt med bild osv.
Uppgra<derade ikväll till 9.1.1 och nu blinkar det ung. en gång var 10-20 minuter, allt blir svart, ljudet ligger kvar, men bilden försvinner i 1-2 sekunder för att sedan komma tillbaka igen.
Finns det något sätt att ångra denna uppgradering? Dessutom så vet man ju heller inte vad den innehåller.
Postad 01 februari 2016 - 20:21
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Min atv4 har fungerat perfekt sedan inköp, inget konstigt med bild osv.
Uppgra<derade ikväll till 9.1.1 och nu blinkar det ung. en gång var 10-20 minuter, allt blir svart, ljudet ligger kvar, men bilden försvinner i 1-2 sekunder för att sedan komma tillbaka igen.
Finns det något sätt att ångra denna uppgradering? Dessutom så vet man ju heller inte vad den innehåller.
Vilken app använder du när det blinkar? Testa att installera om appen.
Om det är som med en iPhone måste du använda iTunes för att gå tillbaka till tidigare version av OS.
Tveksam att det kommer gå.
Postad 01 februari 2016 - 20:35
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Vilken app använder du när det blinkar? Testa att installera om appen.
Om det är som med en iPhone måste du använda iTunes för att gå tillbaka till tidigare version av OS.
Tveksam att det kommer gå.
Tack för svar. 
Det är i SVT play och Infuse4. Har inte kollat youtube eller Tv4 play ännu.
Postad 01 februari 2016 - 20:36
d-boy
-
d-boy
-
Användare
-
-
248 inlägg
Nån annan som har problem med SVT Play?
Det står bara "App is unavailable".
Har testat att laddat ner den igen och tvångsomstartat AT4, men inget tycks hjälpa.
Svarar mig själv: det var Unlocator som ställde till det. Behövde bara uppdatera ip-adressen.
Redigerat av d-boy, 01 februari 2016 - 21:50.
Postad 02 februari 2016 - 08:56
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Du menar att Unlocator också bara är en DNS tjänst och att jag säger samma sak? Läste lite hastigast bara på länken och det är rätt, Unlocator ger dig tillgång till en DNS precis som jag också skrev. Men du behöver inte använda dig av deras DNS och betala. Finns flera gratis, bara att googla.
Poängen med unlocator är att du anger deras dns och sedan ändrar du till valfri region via ditt konto på deras sida. Du kan alltså se vilken som helst region av Netflix eller annan streaming-tjänst. Jag har aldrig syftat till att endast kunna se Netflix US.
Postad 02 februari 2016 - 09:08
RonnieW
-
RonnieW
-
Användare
-
-
182 inlägg
Och hur ska den oinvigde kunna veta det? Otydlig har inte hjälpt någon.
Ja vi får väl se.
Det är tydligt att du inte riktigt förstår det här med DNS. Det blir svårt att argumentera med dig då. Du tror att Netflix ska banna alla öppna US DNSer. Gör dom det så stänger dom ute många av sina legitima kunder i USA och sen kan vem som helst kan sätta upp en DNS. Enkelt förklarat; en ägare av en DNS bestämmer själv över deras DNS och dess anslutare.
Ett tips till alla som använder dessa tjänster såsom Unlocator osv: Det finns öppna och gratis amerikansks DNSer att hitta på nätet om ni söker lite. Hittar ni IP numret till en amerikansk DNS så skriv in den manuellt och starta om. Skulle det inte fungera så testa en annan. Ni kan såklart även ändra DNS i er dator, surfplatta eller annan mediespelare för att nå samma Netflix.
Postad 02 februari 2016 - 09:11
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Ett tips till alla som använder dessa tjänster såsom Unlocator osv: Det finns öppna och gratis amerikansks DNSer att hitta på nätet om ni söker lite. Hittar ni IP numret till en amerikansk DNS så skriv in den manuellt och starta om. Skulle det inte fungera så testa en annan. Ni kan såklart även ändra DNS i er dator, surfplatta eller annan mediespelare för att nå samma Netflix.
Det är ju så klart utmärkt om man endast är intresserad av US, men jag kan tillägga att det finns väldigt mycket intressant på andra regioner. Netflix NL brukar tex ha väldigt nya filmer och Netflix UK har också mycket intressant. ca 40 kr i månaden är inte mycket att yra över om intresset finns.
Postad 02 februari 2016 - 09:19
RonnieW
-
RonnieW
-
Användare
-
-
182 inlägg
Poängen med unlocator är att du anger deras dns och sedan ändrar du till valfri region via ditt konto på deras sida. Du kan alltså se vilken som helst region av Netflix eller annan streaming-tjänst. Jag har aldrig syftat till att endast kunna se Netflix US.
Jag förstår vad du säger. Ja, det är fördelen med denna typ av tjänster. Men dessvärre så försöker Netflix banna dom och har även lyckats i vissa fall. Är du enbart ute efter ett visst lands Netflix eller kan inte längre använda Unlocator tjänsten eller tycker att gratis är gott så är det bättre att hitta en öppen DNS. Du kan såklart ändra DNSen till olika länders om du hittat och orkar göra det varje gång. Men det är såklart smidigare med Unlocator. Det är ju så klart utmärkt om man endast är intresserad av US, men jag kan tillägga att det finns väldigt mycket intressant på andra regioner. Netflix NL brukar tex ha väldigt nya filmer och Netflix UK har också mycket intressant. ca 40 kr i månaden är inte mycket att yra över om intresset finns.
Netflix NL har jag inte kollat. Tackar för tipset!
Postad 02 februari 2016 - 18:57
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Postad 02 februari 2016 - 19:05
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Det här ska blir roligt att följa 
Postad 02 februari 2016 - 21:04
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
Ett citat från HBO tråden då min fråga nog hör hemma här. ATV 4 har inte stöd för Dolby Atmos. Däremot Dolby Digital Plus 7.1.
Är det tekniskt rent möjligt att i kommande uppdateringar av ATV4 ge den stöd för Dolby Atmos?
Postad 02 februari 2016 - 21:35
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Jag har ofta problem med att jag blri utkastad från viaplay, bara nu ikväll 4 gånger under första halvlek. Slutade med att jag kastar istället problemfritt.. (kör trådat)
Postad 03 februari 2016 - 07:08
RonnieW
-
RonnieW
-
Användare
-
-
182 inlägg
Ett citat från HBO tråden då min fråga nog hör hemma här.
Är det tekniskt rent möjligt att i kommande uppdateringar av ATV4 ge den stöd för Dolby Atmos?
Ren spekulation från min sida men ATV4 behöver väl inte klara av Dolby Atmos? Räcker det inte med att mjukvaran t.ex Plex, Infuse etc stöder det? Infuse klarar (klarade?) av vissa ljudformat trots ATV4 inte gör det. Men om man har en reciever som klarar Atmos räcker det väl bara att mjukvaran stöder passthrough.
När det gäller HBO appen så borde det räcka med att den kommer med stöd för Atmos, vilket inte är så troligt.
Men logiskt sätt så borde Atmos vara möjligt enbart med mjukvaruuppdatering. Från början stöd inte ATV4 en del ljudformat vilket dom ordnade med uppdatering.
Redigerat av RonnieW, 03 februari 2016 - 07:22.
Postad 03 februari 2016 - 08:06
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
Jag inbillar mig det med. Kör Dolby Atmos egna trailers vissa Youtube appen och tycker att det låter som Dolby Atmos.
Kan någon mer kolla som har en receiver med Dolby Atmos och bekräfta eller dementera detta,tack! Testade även Mad Max visa Plex och tyckte också det lät som Dolby Atmos på samma sätt som via Bluray spelaren.
Postad 03 februari 2016 - 08:23
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5 778 inlägg
Du ser på receivern om du har Dolby Atmos. Står det inte att receivern tar emot en sådan signal så har du inte atmos. Att en Youtube video skulle ha dolby Atmos finner jag högst otroligt.
Postad 03 februari 2016 - 08:38
RonnieW
-
RonnieW
-
Användare
-
-
182 inlägg
Youtube stöder inte ens 5.1 (och därmed inte Atmos) utan kör 2.0.
Står en bra förklaring här i video description https://m.youtube.co...h?v=cYhwx0lipyM om Youtube och surround.
Redigerat av RonnieW, 03 februari 2016 - 08:39.
Postad 03 februari 2016 - 08:42
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Du ser på receivern om du har Dolby Atmos. Står det inte att receivern tar emot en sådan signal så har du inte atmos. Att en Youtube video skulle ha dolby Atmos finner jag högst otroligt.
Html5 stöder som bäst Dolby Digital Plus. Att det finns videos som kallas för Dolby Atmos demos betyder endast att någon har rippat en sådan demo, men självklart blir demon inte bättre än vad html5 klarar. Så nej, Youtube kan , per spec, inte ha Dolby Atmos.
Postad 04 februari 2016 - 15:40
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Är förvånad att det inte har skrivits något om Squire och att ens Apple godkänt det i AppStore.
För en liten undangömd funktion är att man kan se filmer direkt från torrentsidor.
Postad 04 februari 2016 - 15:44
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Är förvånad att det inte har skrivits något om Squire och att ens Apple godkänt det i AppStore.
För en liten undangömd funktion är att man kan se filmer direkt från torrentsidor.
Låter suspekt om Apple skulle tillåta illegal streaming på sin egen plattform.
Postad 04 februari 2016 - 15:49
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Låter suspekt om Apple skulle tillåta illegal streaming på sin egen plattform.
Tror inte att Apple vet om det men det är alla fall så det fungerar.
http://squirestreams.com
Kan väl inte säga att det är den mest silkeslena uppspelningen men det fungerar 
Postad 04 februari 2016 - 21:44
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
Tror inte att Apple vet om det men det är alla fall så det fungerar. http://squirestreams.com
Kan väl inte säga att det är den mest silkeslena uppspelningen men det fungerar 
Betalade du 3,99 dollar?
Jag kan inte betala med mitt kreditkort, fungerar ej.
Hur gjorde du?
Postad 05 februari 2016 - 06:47
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Betalade du 3,99 dollar?
Jag kan inte betala med mitt kreditkort, fungerar ej.
Hur gjorde du?
Hur jag gjorde? Som man alltid gör när man installerar en app på ATV4:an
Postad 06 februari 2016 - 17:00
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Nån mer som haft problem med att bilden på atv 4 blinkar å försvinner när man startar den..brukar hjälpa med att dra ut hdmi kabeln. Hade inte d problemet när jag köpte den..vet inte om d började efter senaste fw uppdateringen.
Postad 07 februari 2016 - 08:00
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Nån mer som haft problem med att bilden på atv 4 blinkar å försvinner när man startar den..brukar hjälpa med att dra ut hdmi kabeln. Hade inte d problemet när jag köpte den..vet inte om d började efter senaste fw uppdateringen.
Har inte upplevt det problemet på ATV. Däremot en gång på min förstärkare efter ett par månaders användande. Byte av HDMI kabel löste det problemet. Kan vara värt att testa.
Postad 08 februari 2016 - 23:03
Marcus B.
-
Marcus B.
-
Forumräv
-
-
829 inlägg
Hej på er.
Har väntat in för att se hur bra ATV4 med plex etc. uppför sig.
Har NAS (Synology 412+) med en del filmer i MKV, men ska nu rippa några hundra dvd + BluRay.
Har Plex sedan förut och hade tänkt att helst fortsätta med det.
Har i dagsläget en macmini som hanterar allt, men vill gå över till ATV 4, för att det skall vara mer användarvänligt för familjens övriga medlemmar.
ATV4 kommer att vara trådad till samma router som NAS.
Nu funderar jag på vilket format jag ska rippa i. Det finns ju en del när jag kollar nätet som haft problem med Plex och MKV.
Vad anser ni vara lösningen?
Är det blandat med problem och inte problem för er som kör MKV och Plex?
Ska jag tänka annat filformat? Inte plex?
Har aldrig varit nöjd med VLC historiskt, då ljud som egentligen ska ligga i centern kommit ut i andra högtalare istället etc. Men de kanske har börjat följa standard bättre.
Alla tankar är välkomna!
Redigerat av Marcus B., 08 februari 2016 - 23:05.
Postad 09 februari 2016 - 09:30
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Hej på er.
Har NAS (Synology 412+) med en del filmer i MKV, men ska nu rippa några hundra dvd + BluRay.
Har i dagsläget en macmini som hanterar allt, men vill gå över till ATV 4, för att det skall vara mer användarvänligt för familjens övriga medlemmar.
Nu funderar jag på vilket format jag ska rippa i. Det finns ju en del när jag kollar nätet som haft problem med Plex och MKV.
Har aldrig varit nöjd med VLC historiskt, då ljud som egentligen ska ligga i centern kommit ut i andra högtalare istället etc. Men de kanske har börjat följa standard bättre.
Alla tankar är välkomna!
Nu förstår jag inte hur du tänker: På vilket sätt menar du att det skulle spela någon roll för ATV vilket format som din Plex Media Server lagrar filmerna på? Avkodningen sker ju på servern som i ditt fall är en MacMini om jag läser rätt. Det kommer den väl fortfarande att vara?
Postad 09 februari 2016 - 10:28
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Hej på er.
Alla tankar är välkomna!
MKV är det absolut bästa för att fungera på så många olika enheter som möjligt. MakeMKV är ett grymt program där du kan göra om .iso till mkv och välja enbart de ljudspår och undertexter man vill ha utan att man kompromissar på kvalitén.
Dock tycker jag Plex suger. Ladda in Kodi i Apple TV och kör filerna direkt från Synologyn istället för transcoda osv, Plex kräver en del för att fungera bra inte ens min DS 1815+ fungerar smärtfritt med Plex.
Nu förstår jag inte hur du tänker: På vilket sätt menar du att det skulle spela någon roll för ATV vilket format som din Plex Media Server lagrar filmerna på? Avkodningen sker ju på servern som i ditt fall är en MacMini om jag läser rätt. Det kommer den väl fortfarande att vara?
Han vill ju köra Apple TVn direkt mot Nas.. Ingen mening att ha Mac Minin då. Men skall du han köra Plex så gör Mac Minin det bättre än Synology är jag säker på om det är någorlunda nyare Mini.
Postad 09 februari 2016 - 10:46
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
MKV är det absolut bästa för att fungera på så många olika enheter som möjligt. MakeMKV är ett grymt program där du kan göra om .iso till mkv och välja enbart de ljudspår och undertexter man vill ha utan att man kompromissar på kvalitén.
Dock tycker jag Plex suger. Ladda in Kodi i Apple TV och kör filerna direkt från Synologyn istället för transcoda osv, Plex kräver en del för att fungera bra inte ens min DS 1815+ fungerar smärtfritt med Plex.
Han vill ju köra Apple TVn direkt mot Nas.. Ingen mening att ha Mac Minin då. Men skall du han köra Plex så gör Mac Minin det bättre än Synology är jag säker på om det är någorlunda nyare Mini.
Är MKV-filerna i rätt codecs krävs ingen transcoding utan dom spelas rakt av utan någon större ansträngning.
Det är först när det är filer med "fel" codecs som trancoding sker.
Postad 09 februari 2016 - 11:16
Marcus B.
-
Marcus B.
-
Forumräv
-
-
829 inlägg
Ok.
Jo Agpath, jag vill släppa Macminin vidare till andra uppgifter än att vara Plex server.
Lappen. Då tolkar jag det som att så länge det är en h264.MKV så kommer det fungera ganska smärtfritt?
Min tolkning av tidigare problem är att Synologyn haft det tufft mycket på grund av textningen, som nu är ändrat på.
Eureka: Precis, du har ju än bättre än mig, och de är ändå inte tillräckligt starka för att transcoda.
För mig är det inte viktigt att kunna se på film från annat håll, om jag är bortrest, utan det är ren lokal uppspelning.
Min förhoppning är att om det är h264 i MKV, så behövs inte en transcoding, och undertexterna skall ju även dem vara ordnade.
Hela poängen med att lägga veckor på att rippa x antal 100 filmer är att slippa dem fysiskt.
Så jag har mina funderingar kring om jag kommer förlora för mycket kvalité när jag gör dem till h264.
Jag tror det inte själv. Jag kommer aldrig ha projektor, utan kör stor TV. Så jag inbillar mig att det inte kommer att bli för mycket artefakter och andra problem med bild.
Postad 09 februari 2016 - 11:27
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Ska du enbart spela upp dom på din ATV4 så finns det ingen anledning att rippa dom till MKV utan då är det M4V som gäller.
Är filerna i MKV med rätt codecs så mycket riktigt transcodas dom inte men dom remuxas till rätt filformat.
Så rippar du dom till M4V och rätt codes så slipper din NAS remuxa dom också.
Det finns flera guider som talar om hur du ska göra och mitt råd är att använda Handbrake.
En sak man måste ställa in i Handbrake för att det ska fungera utan att transcodas vid uppspelning är "Web Optimized"
https://trac.handbra.../OutputSettings
Postad 09 februari 2016 - 12:02
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Vilken är den bästa handkontrollen som passar hela familjen (från 6år och uppåt)?
Postad 09 februari 2016 - 12:34
Marcus B.
-
Marcus B.
-
Forumräv
-
-
829 inlägg
Aha. Jäkla djungel. Har ju ingen ATV4 att testa på än heller. Jag har kört Make mkv för att behålla filerna hyfsat stora. Vill inte ha för komprimerade filer, vilket är min fundering kring gällande just MP4.
MP4 verkar vara mer framtidssäker än MKV, men jag är lite bildnördig och vill ha med hyfsat mycket datamassa.
Funderar ändå på att köra MKV. Kikade på Synologys sida, och det verkar inte som om att det är ett problem för min NAS att remuxa.(Det är väl ljudet som packas om i detta fall, om det är en h264)? Men transcoding orkar den inte.
Däremot kanske jag måste fundera som Eureka säger, att jag kanske inte kommer kunna köra Plex, utan måste välja annan, typ kodi eller så.
Postad 09 februari 2016 - 12:56
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Aha. Jäkla djungel. Har ju ingen ATV4 att testa på än heller. Jag har kört Make mkv för att behålla filerna hyfsat stora. Vill inte ha för komprimerade filer, vilket är min fundering kring gällande just MP4.
MP4 verkar vara mer framtidssäker än MKV, men jag är lite bildnördig och vill ha med hyfsat mycket datamassa.
Funderar ändå på att köra MKV. Kikade på Synologys sida, och det verkar inte som om att det är ett problem för min NAS att remuxa.(Det är väl ljudet som packas om i detta fall, om det är en h264)? Men transcoding orkar den inte.
Däremot kanske jag måste fundera som Eureka säger, att jag kanske inte kommer kunna köra Plex, utan måste välja annan, typ kodi eller så.
ATV4 spelar upp H.264 High Profile eller Main Profile nivå 4.2 eller lägre som enligt denna sida innebär en maximal bitrate på 50MBit/s
http://blog.mediacod...les-and-levels/
Vad jag förstår så ligger en BD på en maximal bitrate på 54MBit/s så det innebär en minimal komprimering som du omöjligt kan se.
Nackdelen med att använda Plex och ATV4 naitive spelare är att du kan maximalt få ut DD 5.1 ljud.
Så när du rippar kan du inte ta med True HD ljud för då kommer den trancoda.
Jag tycker du inte ska fundera så mycket utan rippa dina filmer i den högsta kvaliten du kan och använd MrMc eller Kodi /när den nu släpps)
Min erfarenhet är att med senaste uppdateringen av MrMc fungerar den riktigt bra.
Uppspelningen av filer är riktigt bra till skillnad mot InFuse där det rycker och hoppar med jämna mellanrum.
Gränssnittet på MrMc kan man ha åsikter om men det kommer fler och fler "skins" som förbättrar upplevelsen.
Postad 09 februari 2016 - 13:35
Marcus B.
-
Marcus B.
-
Forumräv
-
-
829 inlägg
Check.
DD 5.1 har jag bestämt mig för att det får vara good enough.
Har ju ändå typ 2 månaders jobb innan jag rippat klart, sedan får jag pröva plex kontra MrMc.
Tack för tankar och råd.
Första skivan ligger nu och snurrar till en mkv....
/Mac.
Postad 09 februari 2016 - 22:43
Kickboxer85
-
Kickboxer85
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Varför kör ni inte bara plex? Och kör en raspberry pi som client?
Jag använder bara min atv4 till AirPlay och streaming från Netflix och andra tjänster.
Postad 09 februari 2016 - 22:48
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Varför kör ni inte bara plex? Och kör en raspberry pi som client?
Jag använder bara min atv4 till AirPlay och streaming från Netflix och andra tjänster.
Det är ju det han är ute efter. Att bara använda Plex och PMS som är installerat på sin NAS.
Att blanda in en tredje enhet som en raspberry låter som att krångla till det när det inte är nödvändigt.
Postad 09 februari 2016 - 23:13
Kickboxer85
-
Kickboxer85
-
Amatör
-
-
60 inlägg
tycker det är för många nackdelar med atv4 faktikst.
Den stödjer inte äkta 24hz. klarar inte av högre ljudformat en DD 5.1
En rasperry pi kostar runt 500 kr. Servern behöver inte göra någon form av transcoding över huvudtaget......
Postad 09 februari 2016 - 23:19
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
tycker det är för många nackdelar med atv4 faktikst.
Den stödjer inte äkta 24hz. klarar inte av högre ljudformat en DD 5.1
Nu är det inte frågan gällde så vill du gnälla starta en egen tråd.
En rasperry pi kostar runt 500 kr. Servern behöver inte göra någon form av transcoding över huvudtaget......
Som sagt han har redan en NAS som klarar av det jobb en raspberry gör.
Så att köpa en till enhet för att göra ett jobb något han redan har låter omständigt.
Postad 10 februari 2016 - 11:38
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Verkar som att Neflix nu startat kampanjen som utannonserades tidigare, att börja blockera DNS och VPN tjänster. UnoTelly DNS blockerades den 7:e Feb. Fungerar igen sen igår (tog 36 timmar för dem att hitta en workaround.) Får väl se vad som händer härnäst. Men jag skulle verkligen sakna att köra valfri Netflix region på min ATV.
Postad 10 februari 2016 - 12:50
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Verkar som att Neflix nu startat kampanjen som utannonserades tidigare, att börja blockera DNS och VPN tjänster. UnoTelly DNS blockerades den 7:e Feb. Fungerar igen sen igår (tog 36 timmar för dem att hitta en workaround.) Får väl se vad som händer härnäst. Men jag skulle verkligen sakna att köra valfri Netflix region på min ATV.
Jag lade nyligen upp ett inlägg i Geoblocks-tråden som kan vara av intresse här också. Gäller dock UnblockUS och inte Unotelly:
Lite intressanta nyheter angående UnblockUS. De har slutat skylta med att tjänsten gör det möjligt för dig att komma åt Netflix-innehåll i andra regioner än där du för tillfället befinner dig. Jag vet inte om det beror på att de inte längre kan garantera det eller om det är för att undvika eventuella rättsliga åtgärder från Netflix sida. De har dock lagt upp information om hur du ska gå till väga för att lösa problemet om det skulle uppstå – men utan att explicit nämna Netflix. Infon finns här: https://support.unbl...locker-or-proxy
Texten:
"For those experiencing the “You seem to be using an unblocker or proxy” message on a streaming service, we have a solution. Please contact our support team to have your Unblock Us account updated. Once your account has been updated, we will let you know. Then we have some simple steps for you to follow. To make sure there is no confusion, our agents will provide you with the list of the steps when they confirm that your account has been updated.
It will involved changing the DNS, restarting your device, updating the streaming service region and then trying to view a streaming service title.
Click here if you are getting the “You seem to be using an unblocker or proxy” error when you are trying to watch a streaming service program and we will make an update to your account.
Unblock Us enhances your streaming experience by helping defeat internet throttling and providing a secure experience free from 3rd party redirect spamming and internet spoofing. Please be advised that you are to comply with the Terms of Service for any streaming services accessed with the Unblock Us Service."
Postad 10 februari 2016 - 13:27
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
MrMc klarar inte DD överhuvudtaget ? Får endast stereo på alla DTS-HD spår. Det är Apple som sätter begränsning antar jag.
Postad 10 februari 2016 - 13:42
RonnieW
-
RonnieW
-
Användare
-
-
182 inlägg
MrMc klarar inte DD överhuvudtaget ? Får endast stereo på alla DTS-HD spår. Det är Apple som sätter begränsning antar jag.
Det är nog inte Apple som sätter begränsningar. Det är fler som har problem med DD och MrMc. Kör du avkodning eller passthrough?
Postad 10 februari 2016 - 14:38
mbaath
-
mbaath
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Tyvärr saknar ju ATV4 SPDIF-kontakt för att skicka digitalt ljud via optisk toslink-sladd till min receiver (ca 10 år gammal) som saknar HDMI-stöd.
Har i stället försökt att koppla HDMI från ATV4 till en HDMI-extractor (inköpt på Kjell & Company), och från extractorn HDMI till TV:n och SPDIF/Toslink till receivern. Får dessvärre inte något ljud till receivern, helt tyst.
Har också provat samma uppkoppling, men till en modern receiver, och då fungerar det felfritt (alltså via SPDIF inte HDMI)!
Har även provat att byta ut ATV4 mot en äldre mediabox WD TV Live. Då funkar det också klockrent till den gamla receivern.
Vad kan detta beror på?
Postad 10 februari 2016 - 15:16
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Tyvärr saknar ju ATV4 SPDIF-kontakt för att skicka digitalt ljud via optisk toslink-sladd till min receiver (ca 10 år gammal) som saknar HDMI-stöd.
Har i stället försökt att koppla HDMI från ATV4 till en HDMI-extractor (inköpt på Kjell & Company), och från extractorn HDMI till TV:n och SPDIF/Toslink till receivern. Får dessvärre inte något ljud till receivern, helt tyst.
Har också provat samma uppkoppling, men till en modern receiver, och då fungerar det felfritt (alltså via SPDIF inte HDMI)!
Har även provat att byta ut ATV4 mot en äldre mediabox WD TV Live. Då funkar det också klockrent till den gamla receivern.
Vad kan detta beror på?
Du behöver nog en extractor där du kan lägga in valfritt edid (informationen hdmi källan och mottagararen utbyter mellan varann).
Redigerat av jimjans, 10 februari 2016 - 15:17.
Postad 10 februari 2016 - 17:35
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Skulle inte nya tvos ha stöd för bluetooth tangentbord? Fungerar ju inte...
Postad 10 februari 2016 - 17:36
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Skulle inte nya tvos ha stöd för bluetooth tangentbord? Fungerar ju inte...
Det är senaste betan som har stöd för det.
Postad 10 februari 2016 - 17:50
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Det är senaste betan som har stöd för det.
Tack. 
Folk skriver ju om det så man tror det är aktuell version. 
Postad 10 februari 2016 - 17:59
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Tack. 
Folk skriver ju om det så man tror det är aktuell version. 
Njae jag har då bara sett att det handlar om betan 
Postad 10 februari 2016 - 18:45
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Check.
DD 5.1 har jag bestämt mig för att det får vara good enough.
Har ju ändå typ 2 månaders jobb innan jag rippat klart, sedan får jag pröva plex kontra MrMc.
Tack för tankar och råd.
Första skivan ligger nu och snurrar till en mkv....
/Mac.
Har testat dessa två varianter:
ATV4 ( med Plex, MrMC, Infuse osv... ) + Synology
Intel NUC med XBMC + Synology
Och vinnaren är Intel NUC, Plex är allt för kräsen på hur film/TV-serier är lagrade/packade samt har inget stöd för online text nedladdning och uppdatering av ny-tillagd media funkar mkt dåligt.
Enda fördelen med ATV4 set up är en enklare hantering av fjärrkontroll.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|