![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
2 190:- |
Postad 25 februari 2016 - 13:31
Postad 25 februari 2016 - 13:55
Jag vill ju ha dec releasen då det är den enda fungerande Atmos lösningen, av någon anledning så verkar mitt Kodi per automatik uppdatera sig till senaste
Postad 25 februari 2016 - 14:04
Någon som har problem med Magine TV att bilden försvinner i några sekunder men ljudet är kvar?
(det händer enbart med denna applikation så fel på hdmi-kabel/Nvidia Shield kan uteslutas)
edit fick svar
Hej #####,
Bra att du hör av dig och frågar.
Vårt Android team är medvetna om denna bugg och de jobbar på att lösa det så fort som möjligt. En ny version av Android appen kan tänkas komma ut nästa vecka, så håll ut ett tag till!
Önskar dig en trevlig eftermiddag!
Vänliga Hälsningar
Redigerat av WarpGuN, 25 februari 2016 - 14:44.
Postad 25 februari 2016 - 14:30
Går bara välja full vid 4k 23,976Hz märker då hur mkt svartare allt blir, väljer du 4k 50/60 så går de inte välja Dynamic Range
4K är lite annorlunda. Det beror på hur din display hanterar signalen.
För vanlig hdtv så går det bra att sätta full vid 60hz etc.
Postad 25 februari 2016 - 15:01
4K är lite annorlunda. Det beror på hur din display hanterar signalen.
För vanlig hdtv så går det bra att sätta full vid 60hz etc.
Har satt tvn i UHD läge och shield menyn blir mkt mörkare och bättre med full RGB på 4k läget. Kör jag dock 50/60 så blir det den gråa bilden igen och antar att det är ej full RGB, lämnar man full RGB kvar på läget så står det Full även på 50/60 dock är bilden som innan grådaskig.
Alla UHD hackar med 23hz så jag måste ha 50/60
Varför inte bara fungera som de ska

Postad 25 februari 2016 - 17:16
Postad 25 februari 2016 - 17:23
Har satt tvn i UHD läge och shield menyn blir mkt mörkare och bättre med full RGB på 4k läget. Kör jag dock 50/60 så blir det den gråa bilden igen och antar att det är ej full RGB, lämnar man full RGB kvar på läget så står det Full även på 50/60 dock är bilden som innan grådaskig.
Alla UHD hackar med 23hz så jag måste ha 50/60
Varför inte bara fungera som de ska
Är du säker på att din tv känner igen den som full rgb då eller om det nu är limited? tvn borde ju känna vad den matas med brukar bli grådassig bild om tex ena enheten står i limited och andra i full annars brukar man kunna ändra detta manuellt i tvn.
Postad 26 februari 2016 - 19:47
Varför uppdateras Kodi automatiskt till nyaste version. ???
Jag vill ju ha dec releasen då det är den enda fungerande Atmos lösningen, av någon anledning så verkar mitt Kodi per automatik uppdatera sig till senaste
Kanske för att v16 släppts skarpt på google play nu?
Postad 27 februari 2016 - 08:17
Kanske för att v16 släppts skarpt på google play nu?
Ja men den versionen fungerar ju inte med HD ljuden
Postad 27 februari 2016 - 10:31
Är det någon som har delat ut shielden på nätverket hemmavid? Vilken app använder ni i så fall? Är det så att man måste roota shielden?
Postad 27 februari 2016 - 11:29
Ja men den versionen fungerar ju inte med HD ljuden
Du har inte stängt av automatiska uppdateringar i google play antagligen.
Postad 29 februari 2016 - 13:40
Du har inte stängt av automatiska uppdateringar i google play antagligen.
?
Min har iaf inte uppdaterat till följd av detta.
Postad 01 mars 2016 - 18:16
Postad 01 mars 2016 - 21:31
?
Min har iaf inte uppdaterat till följd av detta.
Min frågade några gånger och helt plötsligt var den uppgraderad utan att jag gjort något - kan varit någon annan i familjen som kört igång.
Är det någon som har problem med att den tappar språket efter uppgraderingen till v6? Jag upplevde samma problem på min nexus enhet att språket ändras till eng efter att ha varit i viloläge .
Nej däremot så tycker jag det är väldigt taffligt att Nvidias egna androidpatchar är på eng. Ser rätt dåligt ut när språken blandas i samma meny.
Postad 02 mars 2016 - 19:55
Lite irriterande när man tittar på film,
Postad 04 mars 2016 - 17:09
Finns det något smidigt sätt o köra ut ljudet från usb på Nvidian till förstäkarens Hdimi ingång?
jag kör optisk kabel från tvn till förstäkaren nu, men är inte nöjd med ljudet (hög diskant när folk pratar i filmer och serier) verka inte finnas någon lösning på det.
(anledningen till detta är att jag måste köra shielden direkt i tvn för att få 4k/60fps tvn har bara 2 hdmi ingångar.)
Redigerat av WarpGuN, 04 mars 2016 - 17:10.
Postad 04 mars 2016 - 17:13
Finns det något smidigt sätt o köra ut ljudet från usb på Nvidian till förstäkarens Hdimi ingång?
jag kör optisk kabel från tvn till förstäkaren nu, men är inte nöjd med ljudet (hög diskant när folk pratar i filmer och serier) verka inte finnas någon lösning på det.
(anledningen till detta är att jag måste köra shielden direkt i tvn för att få 4k/60fps tvn har bara 2 hdmi ingångar.)
Vad är problemet med att köra hdmi direkt till förstärkaren och från förstärkaren till tvn istället då.
Annars kanske en splitter kanske skulle vara något.
Postad 04 mars 2016 - 17:32
Vad är problemet med att köra hdmi direkt till förstärkaren och från förstärkaren till tvn istället då.
Annars kanske en splitter kanske skulle vara något.
förstäkaren stöder ej HDCP 2.2 som behövs för netflix 4k :|
Postad 04 mars 2016 - 17:44
förstäkaren stöder ej HDCP 2.2 som behövs för netflix 4k :|
Stöder den hdmi 2.0 så finns det vägar runt hdcp 2.2 om du inte vill köpa ny förstärkare.
https://www.minhembi...opic=326031&hl=
Redigerat av jimjans, 04 mars 2016 - 17:45.
Postad 04 mars 2016 - 17:46
Stöder den hdmi 2.0 så finns det vägar runt hdcp 2.2 om du inte vill köpa ny förstärkare.
Aha...ska kolla tack.
fast detta kanske är ett alternativ för mig.
https://www.youtube.com/watch?v=yaN96ony4QA
Redigerat av WarpGuN, 04 mars 2016 - 17:59.
Postad 06 mars 2016 - 10:26
Min frågade några gånger och helt plötsligt var den uppgraderad utan att jag gjort något - kan varit någon annan i familjen som kört igång.
Nej däremot så tycker jag det är väldigt taffligt att Nvidias egna androidpatchar är på eng. Ser rätt dåligt ut när språken blandas i samma meny.
Skumt att ingen annan verkar ha samma problem. Nästan varje gång som den startar upp ifrån viloläge så har jag engelska som språk samt jag får engelska appar som förvalda typ BBC iplayer etc. Mycket irriterande.
Hade samma problem på min nexus efter uppgradering till V6 så jag börjar fundera på om det är någon kopplingen till mitt google konto?
Postad 10 mars 2016 - 22:56
Skumt att ingen annan verkar ha samma problem. Nästan varje gång som den startar upp ifrån viloläge så har jag engelska som språk samt jag får engelska appar som förvalda typ BBC iplayer etc. Mycket irriterande.
Hade samma problem på min nexus efter uppgradering till V6 så jag börjar fundera på om det är någon kopplingen till mitt google konto?
Kör du på VPN tjänst eller nåt som får den att tro att den har engelskt IP?
Postad 10 mars 2016 - 22:57
Postad 11 mars 2016 - 11:13
Plexiglas ?Verkar dom at HD ljud fungerar i plexiglas nu efter uppdateringen 👍 Äntligen
Postad 11 mars 2016 - 11:42
Plexiglas ?
Rättstavning i mobiltelefon? Plexiglas kanske skall vara plex...?
Postad 11 mars 2016 - 11:42
plex kanske, mobilrättstavare stavar fel
ah vafan, 1 ms sen
Redigerat av Unregistered577c6879, 11 mars 2016 - 11:43.
Postad 11 mars 2016 - 16:49
Min shield står och samlar damm, 1,5 vecka så är ersättaren här och då ryker den ut illa kvickt! Androidskit hör inte hemma i mitt iHome
Postad 11 mars 2016 - 16:51
Min shield står och samlar damm, 1,5 vecka så är ersättaren här och då ryker den ut illa kvickt! Androidskit hör inte hemma i mitt iHome
Nya HDI Dune eller? Vart beställde du den?
Postad 11 mars 2016 - 17:41
Kör du på VPN tjänst eller nåt som får den att tro att den har engelskt IP?
Har prövat att göra en total radering och kör med ett nyskapat google konto. Verkar som att det funkar bättre nu. Måste kolla om mitt vanliga google konto har någon skum inställning.
Postad 11 mars 2016 - 21:46
Verkar som SVT uppdaterat androidtv-appen sista tiden för nu är det bra bildkvalite och undertexter fungerar. Tummen upp.
Postad 12 mars 2016 - 10:54
Tycker bilden på min box rycker mest hela tiden vare sig jag ser på en MKV eller streamar från tuben.
Har försökt växla mellan olika uppdateringsfrekvenser via HDMI inställningen men inget verkar hjälpa så det blir flyt i bilden.
I övrigt är jag väldigt nöjd. Bilden går via en onkyo tx-nr747 till projektorn. Panasonic PT-AT 6000.
Mycket tacksam för hjälp.
Redigerat av Unregistered7e357925, 12 mars 2016 - 10:55.
Postad 12 mars 2016 - 17:23
Har hittat problemet och det verkar bero på HDMI CEC som ändrar språket efter viloläge.Har prövat att göra en total radering och kör med ett nyskapat google konto. Verkar som att det funkar bättre nu. Måste kolla om mitt vanliga google konto har någon skum inställning.
https://forums.gefor...e-by-itself-/1/
Väldigt irriterande och hoppas att de löser detta snart. I mitt fall blir det engelska så man får kanske vara glad för att det inte blir koreanska som en del andra verkar ha problem med.
Postad 12 mars 2016 - 19:21
Ja du har nämnt det nu några gånger nu och man hade hoppats att ditt övergivande av den här produkten, som du uppenbarligen hatar, även skulle göra att du övergav forumet och dina beklaganden här. Nu när du slipper stå ut med produkten så tänkte man att du skulle bli glad och nöjd igen
OBS - läses med stor portition "glimten i ögat"
Verkar som SVT uppdaterat androidtv-appen sista tiden för nu är det bra bildkvalite och undertexter fungerar. Tummen upp.
Fast undertexterna fungerar väl lite för bra?
De är alltid default på (även på svenska program) och så fort man spolar så slås de på igen.
Eller har de fixat det nu?
Postad 12 mars 2016 - 22:20
Inte vad jag märkte, var tvungen att aktivera CC.
Tittar i princip alltid med undertexter på för det är omöjligt att fatta vad skåningarna säger annars
Postad 14 mars 2016 - 07:35
Varför uppdateras Kodi automatiskt till nyaste version. ???
Om man vill ha versionen med HD-ljud och inte vill att Kodi auto-uppdateras (eftersom nuvarande Kodi-version hos Google Play inte har HD-ljud på Shield) kan använda SPMC istället.
Det är alltså "samma sak" som Kodi men med diverse tillägg (som exempelvis HD-ljud)
Här är förövrigt länken till Kodi med HD-ljud:
http://forum.kodi.tv....php?tid=252852
En fråga:
Jag har testat båda dessa och HD-ljud fungerar fint, men jag kan för min värld inte få auto refreshrate att fungera - alltså 60 -> 23.976
Har givetvis inställningen påslagen i inställningarna, men det fungerar fortfarande inte - någon sam har tips på vad man kan testa ?
Postad 14 mars 2016 - 09:29
Vet inte om någon uppmärksammade min tidigare post. Upplever ni andra användare att bilden i allmänhet flyter bra/ryckfritt.
Vilka inställningar finns att trixa med här?
Postad 14 mars 2016 - 10:01
Tycker bilden rycker nästan alltid, verkar inte som refreshrate är Androids starka sida! Jobbigt att behöva gå in och ändra varje gång.
Postad 14 mars 2016 - 17:21
Vet inte om någon uppmärksammade min tidigare post. Upplever ni andra användare att bilden i allmänhet flyter bra/ryckfritt.
Vad använder du för mediaspelare använder själv plex och har inga ryckigheter har även testat med kodi och inga problem där heller.
Det kan ju även bero på inställningar i projektorn eller förstärkaren.
Postad 16 mars 2016 - 20:14
Tycker att det flyter på bra om rätt bildfrekvens är inställd, i annat fall så kan de bli ryckig och kass bild i största allmänhet.Vet inte om någon uppmärksammade min tidigare post. Upplever ni andra användare att bilden i allmänhet flyter bra/ryckfritt.
Vet inte vilka appar som du använder men i plex och Kodi finns det möjlighet att hantera Hz automatiskt. I t.ex netFelix måste du veta vad som skickas ut och ställa in frekvensen manuellt.
Postad 18 mars 2016 - 11:50
men jag kan för min värld inte få auto refreshrate att fungera - alltså 60 -> 23.976
Svarar mig själv nu - det är tydligen problem att få det att fungera när man kör genom en receiver med HDCP 2.2 (som jag gör)
Länk - och även post #42
Det kan ju vara en orsak för andra som klagar på "ryckig" bild också.
En lösning är ju dock att köra på 23.976 i Shields HDMI-inställningar, men det är inte helt optimalt.
Hoppas på en fix från Nvidia eller Kodi på detta
Postad 18 mars 2016 - 15:09
Svarar mig själv nu - det är tydligen problem att få det att fungera när man kör genom en receiver med HDCP 2.2 (som jag gör)
Länk - och även post #42
Det kan ju vara en orsak för andra som klagar på "ryckig" bild också.
En lösning är ju dock att köra på 23.976 i Shields HDMI-inställningar, men det är inte helt optimalt.
Hoppas på en fix från Nvidia eller Kodi på detta
Tack Pulver. Då är det där skon klämmer. Skall prova köra direkt till projektorn senare ikväll.
Postad 18 mars 2016 - 15:13
Kör min nvidia direkt till projektorn utan ryckigheter i 4k60Hz, däremot tycker jag att castningen strular en del..
Postad 23 mars 2016 - 14:08
Beställde en ny nätadapter via nvidias chat. Kommer med Fedex.
Bara hålla tummarna att denna inte tjuter.
Postad 26 mars 2016 - 20:35
Postad 26 mars 2016 - 21:24
Fråga: när jag kör bd-ripar som har dts-hd lyser bara dts i displayen på min pioneer cx-a5000. Kör med kodi.
Har du kollat om din version av Kodi klarar att skicka hd-ljud?
Postad 26 mars 2016 - 23:14
Fråga: när jag kör bd-ripar som har dts-hd lyser bara dts i displayen på min pioneer cx-a5000. Kör med kodi.
Kodi som finns hos Google Play har (än så länge) inte HD-ljud, men det har SPMC som nyligen las till i Google Play
Det är alltså bara att gå in Google Play store och ladda hem SPMC - Är inga som helst problem att ha Kodi och SPMC samtidigt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar