Nintendo Switch
2377 svar till detta Àmne
Postad 02 February 2017 - 10:43
Drake001
-
Drake001
-
MĂ€stare
-
-
3223 inlÀgg
http://nintendoevery...n-about-a-year/Miyamoto: Games made with PC as a base can be ported to Switch in about a year
Posted on February 1, 2017 by Brian(@NE_Brian) in News, Switch
Analyst Hideki Yasuda wrote up a new article on GamesIndustry Japan earlier today. Thereâs one part of the piece pertaining to third-parties that stood out to us in particular.
Yasuda talks about how many investors were anticipating major overseas third-party games to be announced for Switch, but the timing wasnât right (due to E3 being a few months away, etc.). He then mentions that NIS is making Disgaea 5 Complete for the systemâs launch, which used to be a PS4-only title. NIS was never really on Nintendo platforms before, and their few Wii / DS games were buried among other games leading to a lack of success. 3DS also didnât receive a high amount of support from NIS because of its unique specifications. With Switch though, the company is bringing over a PS4 title and on day one.
Yasuda was in attendance at Nintendoâs Corporate Management Policy Briefing, and relayed a comment from Shigeru Miyamoto. Miyamoto said that games developed with PC as a base can be ported to Switch in about a year. The report also adds that the console was revealed to third-parties last summer. Itâs thought that we could therefore see major multiplatform titles starting from the fall season.
Postad 02 February 2017 - 11:21
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1453 inlÀgg
De börjar bli skrytsamma om antalet titlar, det Àr nÀstan bara Indie och multiplattform vad jag kan se. 100 titles!! yay, hur mÄnga har konkurrenternas plattformar? 3000?
Och dÄ Àr Nintendos konsoll mycket dyrare, vilket i slutÀndan Àr det riktiga problemet för mig.
Inte skrytsamma, men kanske tjatiga. Vilket Ä andra sidan Àr bra för att mÄnga kritiska röster om Nintendo handlar framförallt om hur svagt tredjeparts stödet Àr/var. DÀrför tycker jag det Àr bra att de gÄr ut med ny info och hela tiden uppdaterar oss om nÀr fler hakar pÄ Switch, Àven om det bara Àr ett litet indiespel.
Priset yes kan hÄlla med om att det Àr lite saftigt, men det Àr inte helt rÀtt att packa in Switchen i samma fack som konkurrenterna. Skall man ge en liten kÀnga till Sony, MS sÄ kan man ju sÀga att det inte Àr speciellt svÄrt att bygga en dator i en svart skokartong till en konkurrenskraftigt pris. Jag Àr övertygad om att priset pÄ Switchen kommer justeras i rÀtt riktning.
Men jag förstÄr ju helt klart att det Àr ett dilemma för de som kÀnner att det inte kommer utnyttja den bÀrbara delen och behöver betala för allt det dÀr.
Redigerat av wictor, 02 February 2017 - 11:22.
Postad 02 February 2017 - 11:58
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38137 inlÀgg
You were able to squeeze quite a lot out of the Wii U with Fast Racing Neo. How would you say Switch compares to that?
On Wii U it was tough to get to the visuals we wanted at 60fps. We had to use a lot of tricks to make it happen at all. For instance, on Wii U we were able to pull off two player split-screen racing at 720p and 60fps. Not bad at all, but with three or four players we had to scale down 30fps. Well, most racing games today don't even feature split-screen at all, so we didn't felt too bad about it. However, on the Switch we didn't had that limit. On Nintendo Switch in TV mode we now have four player split-screen, at 1080p and 60fps with much more details enabled. For worst case scenarios we enable dynamic resolution scaling to make sure the game keeps 60fps in unforeseen situations, tho that's usually not something you can spot.
Klart kraftfullare Àn Wii U mao om nÄgon fortfarande var orolig för det (med tanke pÄ att det mesta hittills Àr Wii U-portar).
Men jag förstÄr ju helt klart att det Àr ett dilemma för de som kÀnner att det inte kommer utnyttja den bÀrbara delen och behöver betala för allt det dÀr.
Ja om man bara tittar pÄ prestandan sÄ skulle den ju ha varit billigare, men de har en del extrateknik som inte konkurrenterna har ocksÄ. JÀmför man den med andra bÀrbara sÄ Àr den billig, för vad du fÄr jÀmfört med en Vita som kostar 3000 t.ex.
LÀste att Kimishima förvÀntar sig att den ska sÀlja lika bra som Wii. KÀnns hÄrt =P
Postad 02 February 2017 - 12:18
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1453 inlÀgg
Ja om man bara tittar pÄ prestandan sÄ skulle den ju ha varit billigare, men de har en del extrateknik som inte konkurrenterna har ocksÄ. JÀmför man den med andra bÀrbara sÄ Àr den billig, för vad du fÄr jÀmfört med en Vita som kostar 3000 t.ex.
LÀste att Kimishima förvÀntar sig att den ska sÀlja lika bra som Wii. KÀnns hÄrt =P
Det Àr det jag menar, kÀnns som om sÄ mÄnga skalar bort allt runt processorn och grafikkortet och tar för givet att sÄdant Àr gratis. SÀlja i klass med Wii kÀnns vÀldigt hÄrt, men mer Àn dubbelt upp mot wii u borde vara lÀtt.
De snackade en del om HD-Rumble till Fast RMX och det lÄter spÀnnande.
Postad 02 February 2017 - 12:59
AbductedTurtle
-
AbductedTurtle
-
LĂ€rjunge
-
-
481 inlÀgg
De börjar bli skrytsamma om antalet titlar, det Àr nÀstan bara Indie och multiplattform vad jag kan se. 100 titles!! yay, hur mÄnga har konkurrenternas plattformar? 3000?
Och dÄ Àr Nintendos konsoll mycket dyrare, vilket i slutÀndan Àr det riktiga problemet för mig.
Du jÀmför deras helt nya konsol med konkurrenter som har haft sina ute pÄ marknaden i snart 3,5 Är vilket i sÄ fall inte Àr sÄ konstigt att de har fler spel ute. Vi fÄr inte glömma att nyslÀppta konsoler brukar vara högre i pris vid utslÀppet eftersom det fortfarande Àr nytt, priset pÄ Switch Àr betydligt billigare om man ska jÀmföra med XBone och PS4 nÀr de först slÀpptes ut och jag minns klart att folk klagade pÄ antalet spel hos PS4, Àven den slÀppte ut massa remastered versioner av spel frÄn sin föregÄngna generation precis som Nintendo slÀpper ut port.
Eftersom konkurrenterna fokuserar pÄ mestadels prestanda och grafik Àr det faktiskt svÄrt att vÀrdera prisskillnaden mellan dem sÀrskilt dÄ Nintendo kör sitt helt eget. Nintendo erbjuder massa teknik och innovativa upplevelser som inte alls krÀver lika mycket prestanda, men det betyder inte att den tekniken Àr billig för vi fÄr ÀndÄ vÀldigt mycket för priset. Om du ska jÀmföra med konkurrenterna och deras senaste teknik som till exempel Àr VR, dÄ mÄste du betala nÀra fem fiskar för och dÄ gÀller det inte ens hela uppsÀttningen, sedan att fÄ anvÀnda detta mÄste du köpa en helt ny konsol vilket i grunden Àr samma som original PS4 men med smÄ justeringar och en aning bÀttre grafikprestanda sÄ att du kan spela i 4K, vilket skulle vara vÀldigt dyrt för en konsument som redan Àger en PS4 eller hur? Men tar du bort allt det dyra, Àr det bara en simpel kraftfull traditionell konsol utan nÄgon modern teknik.
Min poÀng med detta Àr, det Àr verkligen inte ett högt pris pÄ switch om man tÀnker efter noga. Jag försöker inte trycka ner nÄgot företag hÀr, alla har sina för och nackdelar, Àven Nintendo. Men nÀr det gÀller vÀrde och pris, tycker jag att dessa klagomÄl Àr lite för hÄrda. Tycker inte du?
Postad 02 February 2017 - 21:43
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38137 inlÀgg
Men nÀr det gÀller vÀrde och pris, tycker jag att dessa klagomÄl Àr lite för hÄrda. Tycker inte du?
Spelklagandet Àr iaf rÀtt hÄrt... det enda Nintendo vill med sitt uttalande Àr att visa att fler och fler utvecklare intresserar sig för konsolen, eftersom Nintendo historiskt haft problem med tredjepart och speciellt pÄ Wii U dÀr det var svalt intresse. GÄr sÄklart inte att jÀmföra med konkurrenterna som haft sina konsoler ute i flera Är.
Priset om man tÀnker efter Àr ganska okej, men det beror lite pÄ vad man Àr ute efter ocksÄ. Finns ingen hÄrddisk t.ex. sÄ man fÄr ju köpa till för nÄgra tusenlappar och likasÄ om man vill ha ett riktigt styrkors en tusenlapp till. Medan hÄrddisk och traditionella kontroller ingÄr till de andra. Det verkar inte finnas mÄnga i trÄden som bara har bestÀllt en Switch utan nÄgon extrakostnad t.ex., sÄ priset blir ÀndÄ som en ny PS4 för mÄnga, och dÄ lÀr de behöva köpa lagringskort framöver ocksÄ. Samtidigt sparar de flesta in lite pÄ onlinekostnaden över tid, men sammantaget sÄ betalar man nog mer för Switch totalt.
Det man betalar för med Switch Àr teknik som alla inte Àr intresserade av. Det verkar som att de inte tar överpris för den tekniken, tvÀrtom, men alla Àr inte intresserade av det. SÄ kan förstÄ, de kanske skulle kört pÄ tvÄ paket, ett som idag, och ett utan joycons och skÀrm för att fÄ ner priset för de som bara vill spela stationÀrt utan detta. Men samtidigt sÄ kanske de som sÀger att de inte Àr intresserade Àndrar sig nÀr de har fÄtt testa tekniken som de dissar.
sedan att fÄ anvÀnda detta mÄste du köpa en helt ny konsol vilket i grunden Àr samma som original PS4
Man mÄste inte köpa Pro för att spela PSVR, blir bara lite bÀttre. Sen Àr det fel att sÀga aningen bÀttre prestanda ocksÄ, den Àr 2,5 ggr prestandan av en PS4 och det Àr ganska mycket. Hade Switch haft det sÄ hade den vart i klass med PS4. De körde dessutom inbytesprogram för de som redan hade PS4 - plus att det Àr rÀtt konstigt att rÀkna in VR i första taget för om VR kommer till Switch som presidenten sagt, vilket det inte kommer göra men ÀndÄ, sÄ Àr det ju inte gratis.
Postad 03 February 2017 - 00:56
AbductedTurtle
-
AbductedTurtle
-
LĂ€rjunge
-
-
481 inlÀgg
Priset om man tÀnker efter Àr ganska okej, men det beror lite pÄ vad man Àr ute efter ocksÄ. Finns ingen hÄrddisk t.ex. sÄ man fÄr ju köpa till för nÄgra tusenlappar och likasÄ om man vill ha ett riktigt styrkors en tusenlapp till. Medan hÄrddisk och traditionella kontroller ingÄr till de andra. Det verkar inte finnas mÄnga i trÄden som bara har bestÀllt en Switch utan nÄgon extrakostnad t.ex., sÄ priset blir ÀndÄ som en ny PS4 för mÄnga, och dÄ lÀr de behöva köpa lagringskort framöver ocksÄ. Samtidigt sparar de flesta in lite pÄ onlinekostnaden över tid, men sammantaget sÄ betalar man nog mer för Switch totalt.
Vad vi vet just nu Àr microSDHC och microSDXC de enda alternativen för utökning av minnet, som pÄ dagens marknad hamnar ungefÀr pÄ drygt 500 kronor för 128GB vilket duger tills företagen bestÀmmer sig att tillverka i större kvantitet med samband i mer efterfrÄgan. Nintendo var trots allt tvungna tÀnka över sina prioriteringar för att fÄ ihop andra komponenter utan en stor pÄverkan pÄ priset.
Vid köp av en Switch basenhet kommer det med dyra tillbehör som bestÄr bland annat av en grip för dina tvÄ joy-cons att omvandlas till en vanlig kontroll i jÀmlikhet med traditionell kontroll, samt tvÄ stycken "straps" för ökande bekvÀmlighet vid anvÀndning av de tvÄ kontrollerna separat vilket ger dig möjligheten att spela med en kompis eller familjemedlem nÀr du kÀnner för det medan konkurrenterna erbjuder enbart en kontroll. Du fÄr helt enkelt allt det du behöver i ett paket. Vad gÀller deras PRO controller Àr den i princip i samma klass som joy-cons eftersom den har ocksÄ HD rumble och "gyroskop" inbyggt, alltsÄ Àr det inte en vanlig "traditionell" kontroll som gÄr att jÀmföra med den som ingÄr hos en PS4 dÄ PRO utför mer funktioner, som dÀrför förklarar varför Àven den hamnar pÄ ett högt pris.
Det Àr sjÀlvklart ett plus om Nintendo tar hÀlften sÄ mycket betalt för sin online tjÀnst Àn vad deras konkurrenter gör i dagslÀget. Ett annat plus Àr gratis perioden vi Switch Àgare fÄr uppleva vilket ger oss en inblick av vad vi kommer betala för i framtiden.
Man mÄste inte köpa Pro för att spela PSVR, blir bara lite bÀttre. Sen Àr det fel att sÀga aningen bÀttre prestanda ocksÄ, den Àr 2,5 ggr prestandan av en PS4 och det Àr ganska mycket. Hade Switch haft det sÄ hade den vart i klass med PS4. De körde dessutom inbytesprogram för de som redan hade PS4 - plus att det Àr rÀtt konstigt att rÀkna in VR i första taget för om VR kommer till Switch som presidenten sagt, vilket det inte kommer göra men ÀndÄ, sÄ Àr det ju inte gratis.
Nej det gör man inte, ursÀkta för det. Men fortfarande finner jag ingen större mening med en uppgradering till en PS4 PRO, den mÄ vara 2,5 gÄnger starkare i prestanda Àn originalet fast gör det sÄn stor skillnad i spelupplevelsen? Vad jag vet pÄverkar detta laddningstiderna i spelen och ger möjligheten till 4K upplösning, men bara för de spelen med stöd för det eller hur? Det lÀstes nÄgonstans om att hÀlften av dess spel utbud inte klarar av 4K och sedan kanske inte alla konsumenter Àger en TV som stödjer 4K dÄ det bara Àr en extra lyx i hemmet. Den Àr Àven mer anpassad för VR, men förutom allt detta ser jag inte vad som gör det vÀrt att spendera ett par tusenlappar extra för konsolen och som dessutom tvingar dig betala en förmögenhet pÄ en VR headset eftersom varför annars skulle man vilja ha en PRO dÄ det kÀnns onödigt för 4K och prestandan ensamt.
Det kanske var bara demo exemplaret i butiken jag testade VR hos, men jag upplevde mycket lÄngsamma laddningstider mellan valen av spelen och varje gÄng man skulle sÀtta igÄng VR lÀget. Brukar det ta sÄ hÀr lÄng tid för er som Àger eller har testat den? Vad jag fick se dÄ var verkligen inte imponerande i sÄ fall, sÀrskilt för den saftiga prislappen.
Fast huvudsaken Àr inte priset, det handlar mer om vad produkten erbjuder och hur unikt det Àr i jÀmförelse med andra produkter i samma bransch. För mig, nÀr det kommer till konceptet att kunna ta med dig dina spel var du vill, spela nÀr du vill och med vem du vill Àr ensam nog att vilja köpa en Switch, om inte nÀmna exklusiviteten för de underbara först party spelen som gör Nintendo till vad de Àr idag.
En sammanfattning av min poÀng Àr, man fÄr kanske inte extra utrymme för lagring fast med tanke pÄ alla dyra tillbehören som följer med istÀllet vid köp av basenheten och möjligheten till att kunna spela tvÄ stycken utan tillÀggskostnader kompenserar för bristen pÄ extra utrymme. DÄ ger det dig valet att bestÀmma sjÀlv om du vill utöka minnet vid behov, istÀllet för att bli tvungen betala för det oavsett. Hur som helst tycker jag definitivt priset Àr rimligt och jag ser vÀldigt fram emot att skaffa mig ett exemplar av en Switch nÀr den kommer ut!
Postad 03 February 2017 - 03:28
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38137 inlÀgg
Vad vi vet just nu Àr microSDHC och microSDXC de enda alternativen för utökning av minnet, som pÄ dagens marknad hamnar ungefÀr pÄ drygt 500 kronor för 128GB vilket duger tills företagen bestÀmmer sig att tillverka i större kvantitet med samband i mer efterfrÄgan
Man kan göra sÄ, men personligen skulle jag inte köpa ett 128GB nu, eftersom jag antar att jag kommer behöva mer utrymme i vilket fall som helst och dÄ fÄr man ju köpa tvÄ kort sÄvida man inte vill överföra och sÀlja kortet sedan för en spottstyver nÀr priserna har gÄtt ner. Köper jag ett kort sÄ blir det minst 200GB. Annars blir det tungt med att ladda ner DLC eller ha fler Àn 10 spel samtidigt. Detta ska vara rÀtt bra och kostar bara en knapp tusing, men fÄr kolla upp mer sen om det blir aktuellt. Chansen finns fortfarande att de lÄser upp möjlighet för hÄrddiskar.
Vid köp av en Switch basenhet kommer det med dyra tillbehör som bestÄr bland annat av en grip för dina tvÄ joy-cons att omvandlas till en vanlig kontroll i jÀmlikhet med traditionell kontroll, samt tvÄ stycken "straps" för ökande bekvÀmlighet vid anvÀndning av de tvÄ kontrollerna separat vilket ger dig möjligheten att spela med en kompis eller familjemedlem nÀr du kÀnner för det medan konkurrenterna erbjuder enbart en kontroll. Du fÄr helt enkelt allt det du behöver i ett paket. Vad gÀller deras PRO controller Àr den i princip i samma klass som joy-cons eftersom den har ocksÄ HD rumble och "gyroskop" inbyggt, alltsÄ Àr det inte en vanlig "traditionell" kontroll som gÄr att jÀmföra med den som ingÄr hos en PS4 dÄ PRO utför mer funktioner, som dÀrför förklarar varför Àven den hamnar pÄ ett högt pris.
Med logiken att fler funktioner skulle innebÀra ett högre pris sÄ skulle Sonys kontroll vara dyrast eftersom den har flest funktioner. Det enda DualShock inte har Àr mer avancerad rumble (och NFC för amiibos), dÀremot har den styrplatta, gyroskop, accelerometer, inbyggd högtalare, hörlursuttag, vanlig rumble, analoga triggers, sÄ Àven detta Àr klart jÀmförbart. Jag styrde kameran med hÀnderna senast nÀr jag spelade Gravity Rush 2. Analoga triggers hade ju vart trevligt till prokontrollen, förstÄr inte hur man ska spela verkliga racingspel t.ex. utan att kunna justera hur mycket man gasar/bromsar.
PÄ PS4 kopplar man in sitt headset för att röstchatta. Hörlursuttag pÄ kontrollen ingÄr inte i Switch-paketet, för de vill att man ska sitta i telefon, vilket jag fortfarande inte förstÄr.
Batteritiden Àr dock överlÀgsen i prokontrollen.
NÀr jag pratar om traditionell, sÄ menar jag ju dock utformningen. Vill man ha en sÄ fÄr man köpa till en prokontroll, vilket jag har gjort. SÄ jag kan bevisligen inte hÄlla med om att allt ingÄr. Vill du spela online med kabel fÄr du köpa till en adapter. GodkÀnt vÀrde i boxen, men allt som behövs ingÄr inte för mig.
Dessutom, ja det ingÄr grepp sÄ att man kan spela tvÄ spelare med en joycon var, men om jag vill spela Smash Bros i soffan online, sÄ inte fasen tÀnker jag spela med de smÄsakerna, fÄr ont i hÀnderna bara jag ser pÄ den . Jag var tvungen att köpa till en procontroller, sÄ fÄr min medspelare spela med antingen bÄda joycons eller gamecubekontroller, om Nintendo nu Àr sÄ givmilda att de gör sÄ att adaptern vi köpte till Wii U fungerar.. Annars fÄr jag eller min medspelare eventuellt köpa ytterligare en prokontroll (suck) för jag har extremt svÄrt att tro att joycons fungerar bra pÄ högre nivÄ i Smash.
Men fortfarande finner jag ingen större mening med en uppgradering till en PS4 PRO, den mÄ vara 2,5 gÄnger starkare i prestanda Àn originalet fast gör det sÄn stor skillnad i spelupplevelsen? Vad jag vet pÄverkar detta laddningstiderna i spelen och ger möjligheten till 4K upplösning, men bara för de spelen med stöd för det eller hur? Det lÀstes nÄgonstans om att hÀlften av dess spel utbud inte klarar av 4K och sedan kanske inte alla konsumenter Àger en TV som stödjer 4K dÄ det bara Àr en extra lyx i hemmet. Den Àr Àven mer anpassad för VR, men förutom allt detta ser jag inte vad som gör det vÀrt att spendera ett par tusenlappar extra för konsolen och som dessutom tvingar dig betala en förmögenhet pÄ en VR headset eftersom varför annars skulle man vilja ha en PRO dÄ det kÀnns onödigt för 4K och prestandan ensamt.
Ja, fast nu var ju inte poÀngen ifall Pro eller VR Àr köpvÀrt =P. Utan snarare att man behöver inte köpa de grejerna, det gÄr bra med en vanlig PS4. Precis som man kan ha kvar sin 3DS, behöver inte uppgradera till den senaste, mer kraftfulla. Jag tycker inte PSVR Àr bra nog i nulÀget i vilket fall, dock körde jag utan Pro och RE7 verkar vara det klart bÀsta spelet hittills. Blir bÀttre i framtiden (Är/generationer framÄt) sÄklart, Nintendo kollar ju pÄ det.
Vad gĂ€ller PS4 Pro sĂ„ varierar det vĂ€l vad olika tycker. Den har bara vart ute nĂ„gra mĂ„nader sĂ„ allt kommer förbĂ€ttras, men jag tycker personligen det Ă€r vĂ€rt den extra grafiken. Men ja, det Ă€r lite lyx helt klart. Inget man egentligen behöver, utan en premiumprodukt för den som vill ha snyggare spel med jĂ€mnare framerate. Och gĂ„r utmĂ€rkt pĂ„ en vanlig TV, 4K behövs inte. Men har man pengar sĂ„ varför inte, bra med ett alternativ. Ănskar jag fanns till Switch. Hade kunnat lĂ€gga 10 000 pĂ„ en kraftfull Switch-konsol.
man fÄr kanske inte extra utrymme för lagring fast med tanke pÄ alla dyra tillbehören som följer med istÀllet vid köp av basenheten och möjligheten till att kunna spela tvÄ stycken utan tillÀggskostnader kompenserar för bristen pÄ extra utrymme
Problemet Àr bara att det Àr halvlösningar. Det finns egentligen inga dyra tillbehör. Det Àr bara plastbitar, greppet till joycons laddar inte ens kontrollen medan man spelar, dÄ fÄr man köpa till den dyrare. Det som Àr dyrt Àr dockan, sjÀlva Switch och joycons och det Àr sÄnt som SKA följa med. Man ska ha en kontroll att spela med och en enhet att spela pÄ helt enkelt.
Visst kan man ta isÀr kontrollerna och spela tvÄ stycken - men det funkar inte bra i alla spel och jag Àr tveksam till att det Àr bekvÀmt under lÀngre perioder ens i lÀttare spel. SÄ det Àr en budgetlösning för tvÄ kontroller som de erbjuder.
Priset Ă€r som sagt bra, tydligen, inte som att jag kan sĂ€ga emot alla de japanska utvecklarna, men pĂ„ grund av hur de har valt att utforma konsolen med joycons och bĂ€rbarhet sĂ„ innebĂ€r det att jag och de flesta andra MĂ
STE köpa till saker sĂ„ det blir dyrare. Ăven om Nintendo inte hade kunnat sĂ€nka priset mycket mer Ă€n de har gjort. TvĂ„ SKU:s som sagt, hade nog varit bĂ€st.
Jag Àr positiv till konsolen, men allt kan alltid bli bÀttre. GÀller Àven Sony och MS, gÀller alla.
Postad 03 February 2017 - 08:02
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
MĂ€stare
-
-
2517 inlÀgg
Du jÀmför deras helt nya konsol med konkurrenter som har haft sina ute pÄ marknaden i snart 3,5 Är vilket i sÄ fall inte Àr sÄ konstigt att de har fler spel ute. Vi fÄr inte glömma att nyslÀppta konsoler brukar vara högre i pris vid utslÀppet eftersom det fortfarande Àr nytt, priset pÄ Switch Àr betydligt billigare om man ska jÀmföra med XBone och PS4 nÀr de först slÀpptes ut och jag minns klart att folk klagade pÄ antalet spel hos PS4, Àven den slÀppte ut massa remastered versioner av spel frÄn sin föregÄngna generation precis som Nintendo slÀpper ut port.
Eftersom konkurrenterna fokuserar pÄ mestadels prestanda och grafik Àr det faktiskt svÄrt att vÀrdera prisskillnaden mellan dem sÀrskilt dÄ Nintendo kör sitt helt eget. Nintendo erbjuder massa teknik och innovativa upplevelser som inte alls krÀver lika mycket prestanda, men det betyder inte att den tekniken Àr billig för vi fÄr ÀndÄ vÀldigt mycket för priset. Om du ska jÀmföra med konkurrenterna och deras senaste teknik som till exempel Àr VR, dÄ mÄste du betala nÀra fem fiskar för och dÄ gÀller det inte ens hela uppsÀttningen, sedan att fÄ anvÀnda detta mÄste du köpa en helt ny konsol vilket i grunden Àr samma som original PS4 men med smÄ justeringar och en aning bÀttre grafikprestanda sÄ att du kan spela i 4K, vilket skulle vara vÀldigt dyrt för en konsument som redan Àger en PS4 eller hur? Men tar du bort allt det dyra, Àr det bara en simpel kraftfull traditionell konsol utan nÄgon modern teknik.
Min poÀng med detta Àr, det Àr verkligen inte ett högt pris pÄ switch om man tÀnker efter noga. Jag försöker inte trycka ner nÄgot företag hÀr, alla har sina för och nackdelar, Àven Nintendo. Men nÀr det gÀller vÀrde och pris, tycker jag att dessa klagomÄl Àr lite för hÄrda. Tycker inte du?
Vill först pÄpeka att jag förmodligen kommer köpa konsollen förr eller senare. Jag tycker bara att det Àr vÀldigt svÄrt att motivera köpet till det nuvarande priset. Dels för att den Àr minst en tusenlapp för dyr vilket jag stÄr fast vid. Ingen av extrateknologin Àr intressant för mig, jag ser de sakerna som gimmiks och det vill jag inte betala för.
Baspriset pĂ„ konsollen fĂ„r jag till 3600 + pro kontroller(minst 600 till) + lagring för 1000 spĂ€nn. AlltsĂ„ 5200. Ăven om vi tar bort pro controllern kostar paketet 4600. Idag sĂ„g jag en annons pĂ„ ett xbox one S inkl fifa för 2290. Och dĂ„ gör den mer Ă€n bara spelar spel.
DÄ Àr xboxen kraftfullare ocksÄ och tillhör de mainstream konsoller som fÄr ta del av dagens multiplattformsspel, Switchen verkar bli en maskin för indie och Nintendotitlar. Det kan rÀcka men ett haltande utbud vill vÀl ingen betala ett premium pris för? De kan inte vara dyrare Àn konkurrenterna
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 03 February 2017 - 08:03.
Postad 03 February 2017 - 09:00
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlÀgg
Vad Àr det för idioter som ger Switch kasst omdöme pÄ prisjakt, inann dom ens testat maskinen?
SÄg att folk hade lagt upp en massa negativt efter presentationen, vilka försvann sen, men nu dyker det upp nya.
Postad 03 February 2017 - 09:25
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlÀgg
Vad Àr det för idioter som ger Switch kasst omdöme pÄ prisjakt, inann dom ens testat maskinen?
SÄg att folk hade lagt upp en massa negativt efter presentationen, vilka försvann sen, men nu dyker det upp nya.
Sjukt poppis att hata saker, man fÄr helt enkelt filtrera.
Postad 03 February 2017 - 09:37
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5776 inlÀgg
http://nintendoevery...n-about-a-year/
Miyamoto: Games made with PC as a base can be ported to Switch in about a year
Posted on February 1, 2017 by Brian(@NE_Brian) in News, Switch
Analyst Hideki Yasuda wrote up a new article on GamesIndustry Japan earlier today. Thereâs one part of the piece pertaining to third-parties that stood out to us in particular.
Yasuda talks about how many investors were anticipating major overseas third-party games to be announced for Switch, but the timing wasnât right (due to E3 being a few months away, etc.). He then mentions that NIS is making Disgaea 5 Complete for the systemâs launch, which used to be a PS4-only title. NIS was never really on Nintendo platforms before, and their few Wii / DS games were buried among other games leading to a lack of success. 3DS also didnât receive a high amount of support from NIS because of its unique specifications. With Switch though, the company is bringing over a PS4 title and on day one.
Yasuda was in attendance at Nintendoâs Corporate Management Policy Briefing, and relayed a comment from Shigeru Miyamoto. Miyamoto said that games developed with PC as a base can be ported to Switch in about a year. The report also adds that the console was revealed to third-parties last summer. Itâs thought that we could therefore see major multiplatform titles starting from the fall season.
Tycker ÀndÄ 1 Är Àr lÄng tid dÄ Xbox One och PS4 fÄr spelen samtidigt som PC, Switch kommer inte bli en tredjepartskonsol och det börjar kÀnnas som det faktiskt inte Àr Nintendos mÄl ö.h.t.
Postad 03 February 2017 - 09:41
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
5048 inlÀgg
Nu har jag vÀgt upp lite.
Postad 03 February 2017 - 09:53
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlÀgg
Haha. ja jag sÄg det 
Postad 03 February 2017 - 10:30
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1453 inlÀgg
Det hÀr med den interna lagringen verkar vara en stor grej för mÄnga, men som jag som gÀrna köper fysiska kopior av spelen sÄ Àr det vÀll ingen fara ? Eller vad har jag missat?
Postad 03 February 2017 - 10:34
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1453 inlÀgg

Postad 03 February 2017 - 10:51
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlÀgg
Det hÀr med den interna lagringen verkar vara en stor grej för mÄnga, men som jag som gÀrna köper fysiska kopior av spelen sÄ Àr det vÀll ingen fara ? Eller vad har jag missat?
Det Àr vÀl bara nÀr det kommer uppdateringar och köp frÄn butiken som det sparas dÀr. Jag klarade mig fint med 32GB pÄ Wii U och lÀr klara mig bra hÀr ocksÄ.
Postad 03 February 2017 - 10:55
Segge
-
Segge
-
AnvÀndare
-
-
103 inlÀgg
Samma hÀr, har klarat mig utmÀrkt med min 32GB i Wii U:et och har sÀkert 30 spel pÄ hyllan. PÄ switchen tjÀnar man troligen heller inte mycket laddtid pÄ att ha dom pÄ "hÄrddisken" istÀllet för "kassetten", annat Àn nÀr man byter spel.
Postad 03 February 2017 - 12:07
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Ăber-Guru
-
-
24891 inlÀgg
Klart kraftfullare Àn Wii U mao om nÄgon fortfarande var orolig för det (med tanke pÄ att det mesta hittills Àr Wii U-portar).
Vita 3000? Min kostade 1500 för nÄgra Är sedan.
Postad 03 February 2017 - 12:39
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlÀgg
Ja priset Àr högt, vilket vi vet nu, och det tjatats om över hela nÀtet i ett par veckor nu.
Jag ser det helt enkelt som att man fÄr tvÄ konsoller i ett, och skönt att kunna spela exakt samma spel, bÄde pÄ TV:n i soffan och bÀrbart pÄ balkongen till sommaren. LÀr vÀl Äka med pÄ toan ocksÄ 
Antingen fÄr man bita i det sura Àpplet (vilket jag vÀljer att göra nu) och pröjsa vad det kostar, eller vÀnta tills hösten/julen, dÄ priset lÀr ha gÄtt ner och det sÀkert finns nÄn fin bundle i affÀrerna.
Ja, 32Gb Àr lite, men jag lÀr klarar mig med det, dÄ jag ÀndÄ bara köper Virtual Console spel och nÄt mindre Indie spel.
Allt annat köper jag fysiskt. Jag har Àven ett 32GB liggandes, som jag slÀnger i, om jag skulle fÄ platsbrist nÄn gÄng frampÄ.
Det fina med Nintendo Àr att deras spel oftast Àr helt klara och buggfria nÀr dom vÀl slÀpps, vilket gör att man slipper att ladda ner och fylla minnet med en jÀkla massa patchar hela tiden.
Hade jag haft kvar min Wii U, sÄ kanske jag hade spelat Zelda pÄ den istÀllet.
Men samtidigt sÄ har ju Switch högre upplösning, bÀttre framerate och draw distance, sÄ jag hade kanske trillat dit ÀndÄ 
Har gÄtt frÄn smÄtt bitter till redigt hypad pÄ bara tvÄ veckor nu 
Kan va gött Ä se lite mer positivt pÄ saker och ting, istÀllet för att gnÀlla pÄ allt ÄssÄ 
Det Àr ju i det stora hela, bara ett jÀkla i-lands problem 
Postad 03 February 2017 - 13:36
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlÀgg
Postad 03 February 2017 - 13:45
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5776 inlÀgg
LÀngtar ocksÄ till Switch nu, har avbokat den en gÄng men bestÀllde om den för jag vill inte missa Zelda. Sen ska jag ha med den pÄ kommande semestern i slutet av Mars till Kap Verde 
Postad 03 February 2017 - 14:16
linkhouse
-
linkhouse
-
Wannabe
-
-
49 inlÀgg
Det Àr bara att rapportera alla Troll omdömen. Prisjat Àr duktiga pÄ att ta bort dom.
Postad 03 February 2017 - 15:31
Drake001
-
Drake001
-
MĂ€stare
-
-
3223 inlÀgg
https://mynintendone...e-one-released/
The first issue of Switch Player Magazine â a publication dedicated to Nintendoâs hybrid Switch console â is now available digitally. Featuring the latest Nintendo Switch previews, hands-on impressions and a montage of almost 50 upcoming Switch games over 48 pages, this magazine is the best way to stay in the know for everything to do with this exciting console.
Highlights include an introduction to the console, hands-on impressions for the system, Legend of Zelda: Breath of the Wild and many other upcoming games as well as opinions, features and analysis from many prominent figures within the gaming industry such as former ONM journalist Chris Scullion, Colin Moriarty, Greg Miller and Tim Gettys form Kinda Funny, Letâs Play Video Gamesâ Laura Kate Dale and many more!
Paul Murphy, Switch Playerâs founder, said:
âAs a child I grew up with Nintendo magazines, and they are something that are sorely missed. Print may have become a struggling format, but it doesnât mean that there isnât a demand for it and hopefully we will be able to reach that dedicated and passionate Nintendo audience with a product packed with content they will enjoy, and for free! â The first issue is available digitally (for free) via Issuu at the link below. A limited-edition print version was made available to those that backed the Patreon campaign from as little as $6 for a full colour print version, posted to addresses worldwide from $9. https://issuu.com/sw...itch_player__1_
Postad 03 February 2017 - 17:00
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38137 inlÀgg
Vita 3000? Min kostade 1500 för nÄgra Är sedan.
Enligt Mdag i VitatrÄden sÄ kostar den 3000. Den gÄr ju inte att köpa nytt i Sverige lÀngre.
Tycker ÀndÄ 1 Är Àr lÄng tid dÄ Xbox One och PS4 fÄr spelen samtidigt som PC
SÄ funkar det inte. Ett redan fÀrdigt, stort PC-spel tar ett Är att porta. Mindre spel tar mindre tid, som Segas senaste ormspel som bara tog nÄn vecka. Och sen framförallt sÄ kommer sÄklart de spel som utvecklas i framtiden att slÀppas till Switch samtidigt som de andra konsolerna ocksÄ. Problemet ligger i att tredjepartsutvecklarna inte har haft konsolen i mer Àn ett drygt halvÄr, de nya spelen de gör kommer givetvis inte att slÀppas ett Är efterÄt pÄ Switch, sÄ menar de inte.
Men samtidigt sÄ har ju Switch högre upplösning, bÀttre framerate och draw distance, sÄ jag hade kanske trillat dit ÀndÄ
Den största förbÀttringen kommer vara laddningstiderna kÀnns det som 
Postad 03 February 2017 - 18:16
mBr
-
mBr
-
MĂ€stare
-
-
3024 inlÀgg
Det Àr bara att rapportera alla Troll omdömen. Prisjat Àr duktiga pÄ att ta bort dom.
Kul att ni klagar pĂ„ dĂ„liga omdömen men skiter i att sĂ€ga nĂ„got om bra omdöme đ Jag menar ska dom dĂ„liga bort sĂ„ ska ju Ă€ven dom bra bort innan maskinen finns.
Sedan precis som mĂ„nga tycker den ĂR/verkar bra sĂ„ har ju andra rĂ€tt att tycka den inte Ă€r bra eller intressant.
SÄ ***** trött pÄ alla som hyllar saker (vad det Àn Àr) och samtidigt klagar pÄ dom som inte gör det, kallar dom troll osv...
Skit i vad andra tycker, skit i att försöka fÄ bekrÀftelse av andra för vad ni tycker, vill ni köpa? Köp... vill ni inte sÄ skit i det ocksÄ.
Alla konsoler har nÄgot att erbjuda och fördrar man det ena framför det andra sÄ köper konsolen som erbjuder just det man sjÀlv vill ha.
Redigerat av mBr, 03 February 2017 - 18:18.
Postad 03 February 2017 - 18:19
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlÀgg
Problemet Àr vÀl att lÀgga omdömen pÄ nÄt som ingen provat/sett. Samma problem pÄ IMDB (kanske inte lÀngre?).
Omdömen borde inte vara öppna förrens produkten i frÄga Àr slÀppt.
Postad 03 February 2017 - 18:58
mBr
-
mBr
-
MĂ€stare
-
-
3024 inlÀgg
Problemet Àr vÀl att lÀgga omdömen pÄ nÄt som ingen provat/sett. Samma problem pÄ IMDB (kanske inte lÀngre?).
Omdömen borde inte vara öppna förrens produkten i frÄga Àr slÀppt.
Precis, men man hör inga klaga pÄ det positiva trots att inga omdömen bör finnas.
Postad 03 February 2017 - 19:02
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
5048 inlÀgg
Var ju tvungen att jÀmna ut, om dom inte hade börjat brÄka sÄ hade allt vart lugnt. Har rapporterat han norrbaggen sÄ om han ryker kan jag gott ta bort min med.
Postad 03 February 2017 - 19:03
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlÀgg
Precis, men man hör inga klaga pÄ det positiva trots att inga omdömen bör finnas.
Det fanns inga positiva nÀr jag först nÀmnde det.
Postad 03 February 2017 - 19:04
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
5048 inlÀgg
Haha men vafan min Àr borta men muppens Àr kvar?
Postad 03 February 2017 - 19:05
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlÀgg
Var ju tvungen att jÀmna ut, om dom inte hade börjat brÄka sÄ hade allt vart lugnt.
Va nÀra att lÀgga en jag med, bara för att j*vlas med trollen, men sÄnt brukar bara spÄra ur 
Prisjakt borde som sagt lÄsa, tills produkterna Àr slÀppta.
Redigerat av Svante Skoog, 03 February 2017 - 19:07.
Postad 03 February 2017 - 19:09
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlÀgg
15.30 in i detta klipp, sÄ fÄr man se lite demonstration av diverse moves som Mario kan göra i nya spelet:
https://youtu.be/bEzpTppp_wY
Postad 03 February 2017 - 20:25
mBr
-
mBr
-
MĂ€stare
-
-
3024 inlÀgg
Va nÀra att lÀgga en jag med, bara för att j*vlas med trollen, men sÄnt brukar bara spÄra ur 
Prisjakt borde som sagt lÄsa, tills produkterna Àr slÀppta.
DÄ Àr ni ju sjÀlva det ni kallar andra för. Smooth...
Postad 03 February 2017 - 20:39
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
5048 inlÀgg
SÄ att bara lÄta det ligga negativa kommentarer Àr det enda rÀtta?
Postad 03 February 2017 - 21:13
mBr
-
mBr
-
MĂ€stare
-
-
3024 inlÀgg
Varför ens bry sig? Gör dom kommentarerna att du tvekar pÄ ett köp? NÀÀ troligen inte.
AnmÀla kommentarerna med en vettig anledning tycker jag Àr en bra mycket bÀttre ide Àn att göra samma sak sjÀlv enbart för att vÀga upp det hela DÄ det Àr ett ganska barnsligt och omoget tillvÀgagÄngssÀtt.
HÀnder inget ifrÄn deras sida sÄ kan man ju bara lÄta det vara och inte ta illa upp för att nÄgra idio... individer skriver trams.
Redigerat av mBr, 03 February 2017 - 21:14.
Postad 03 February 2017 - 21:18
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlÀgg
Enligt Mdag i VitatrÄden sÄ kostar den 3000. Den gÄr ju inte att köpa nytt i Sverige lÀngre.
Amazon UK har de för £189 + moms + frakt + minneskort.
Postad 03 February 2017 - 22:08
Drake001
-
Drake001
-
MĂ€stare
-
-
3223 inlÀgg
Postad 03 February 2017 - 22:28
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlÀgg
Efter nÄgra öl, sÄ kanske... 
https://www.youtube.com/watch?v=EdUSKICtn9c
Postad 03 February 2017 - 22:29
mBr
-
mBr
-
MĂ€stare
-
-
3024 inlÀgg
Kanske dom sĂ€msta tweets ever? đ
Postad 03 February 2017 - 22:36
Drake001
-
Drake001
-
MĂ€stare
-
-
3223 inlÀgg
Kanske dom sĂ€msta tweets ever? đ
HÄller inte med, Prime steak/Prime ribs Àr fina grejer
Postad 03 February 2017 - 22:44
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlÀgg
Ett nytt Metroid Prime vore inte fel.
Ăven en HD remastring av trilogin vore guld.
Postad 03 February 2017 - 23:00
graf1992
-
graf1992
-
Rookie
-
9 inlÀgg
Precis hemkommen frÄn ett ha spenderat dagen hos Bergsala och fÄtt kÀnna pÄ Nintendo Switch.
Första intrycken Àr vÀldigt positiva, Switchen kÀnns rejÀl, inte alls lika plastig som Wii U, den ligger dessutom riktigt bra i handen nÀr man kör den i portabelt lÀge. DÀremot hade jag svÄrt att hitta ett bekvÀmt sÀtt att hÄlla i Joycon-grip, det krÀvs smÄ hÀnder för att fÄ det bekvÀmt. För mig kommer det att bli en pro-controller, den kÀndes riktigt bra att spela med.
Spelen dÄ?
Vi började med att köa till Zelda: Botw, de 20 minuter man fick spela gav enorm mersmak. FruktansvÀrt mycket att se och utforska och dÄ fick vi ÀndÄ bara testa en liten del av spelet. Det sÄg ut att flyta pÄ riktigt bra med hÄrdvaran vad jag kunde se.
1,2 Switch var rÀtt intressant för att fÄ kÀnna pÄ HD-rumble en funktion som Àr vÀldigt intressant, man fick rÀkna kulor i en ask i ett av spelen, det var riktigt hÀftigt hur man kunde kÀnna sig fram till rÀtt antal genom att vicka pÄ kontrollen. Annars var 1,2 Switch ingen höjdare, det Àr ett spel som bör följa med konsolen i mitt tycke för att visa upp hÄrdvaran.
Arms föll mig inte alls i smaken, dÀremot tyckte mitt sÀllskap att det var rÀtt skoj. Kan sÀkert vara kul pÄ nÄgon förfest.
Splatoon 2 och Mario Kart 8 var precis som man vÀnta sig, tvÄ bra spel varken mer eller mindre.
En riktigt rolig dag dÀr man har fÄtt testa Switchen ordentligt, jag har lagt upp nÄgra fÄ bilder (av varierande kvalité) i mitt galleri.
För er som ska dit i helgen vill jag tipsa om att börja med att köa till Zelda direkt nÀr ni kommer dit. NÀr vi kom fick vi köa 1.5 timmar tills vi fick spela, senare pÄ dagen var kön upp mot 3 timmar.
Postad 04 February 2017 - 01:00
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38137 inlÀgg
DÀremot hade jag svÄrt att hitta ett bekvÀmt sÀtt att hÄlla i Joycon-grip, det krÀvs smÄ hÀnder för att fÄ det bekvÀmt. För mig kommer det att bli en pro-controller, den kÀndes riktigt bra att spela med.
Mitt beslut - berÀttigat! Haha, nÀ men det har jag hört tidigare. Tack för intrycken, jag hade ocksÄ en inbjudan till att komma dit, men som Svante tror jag det var som sa att det Àr lite av en högtid att öppna och testa första gÄngen hemma. Peppad nu 
Kan du beskriva kÀnslan av HD Rumble lite mer ingÄende?
Vad kan det va?
HÄller inte med, Prime steak/Prime ribs Àr fina grejer
VĂ€nta, va!? Kan du prata? Jag trodde du var en bot 
Amazon UK har de för £189 + moms + frakt + minneskort.
Mja, lÄter som 3000 to me ocksÄ.
SÄ ***** trött pÄ alla som hyllar saker (vad det Àn Àr) och samtidigt klagar pÄ dom som inte gör det, kallar dom troll osv...
Skit i vad andra tycker
Varför ens bry sig?
Du mÄste ju ÀndÄ hÄlla med om att det Àr lite ironiskt att du sÀger till andra att inte bry sig om vad andra tycker, medan du sjÀlv blir sÄpass uppretad av vad andra gör ?
Visst, jag hÄller med dig om att man bör anmÀla (jag har ingen moderatorförmÄga dÀr personligen dock) istÀllet för att lÀgga egna betyg, men sÄ farligt Àr det ju inte oavsett vad som stÄr dÀr.
PÄ tal om Prime steak.. det roligaste nu hade ju varit om det var Cooking Mama istÀllet. Fy fan.
Redigerat av Zoiler, 04 February 2017 - 01:05.
Postad 04 February 2017 - 01:07
mBr
-
mBr
-
MĂ€stare
-
-
3024 inlÀgg
Vad som stÄr om nÄgot som inte slÀppts Ànnu och folk som gnÀller för att det stÄr Àr enligt mig stor skillnad.
Det som störde mig var att det klagades pÄ negativt omdöme, medans inget sades om det positiva... bÀgge Àr lika fel i detta skede.
Postad 04 February 2017 - 01:18
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38137 inlÀgg
Ja ni alla stördes ju av vad andra skrev, det Àr sÄ det Àr
Dvs, svÄrt att skita i vad andra tycker pÄ ett forum, alla Àr mÀnniskor. Precis som de stör sig pÄ sÄna saker, sÄ stör du dig pÄ andra saker. Alla har sina saker som de stör sig pÄ.
Postad 04 February 2017 - 01:43
mBr
-
mBr
-
MĂ€stare
-
-
3024 inlÀgg
Fattar du inte vad jag ser skillnad i sĂ„ Ă€r det ingen större ide att lĂ€gga min tid pĂ„ att skriva det till dig igen heller đ
Postad 04 February 2017 - 02:21
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38137 inlÀgg
Fattar du inte vad jag ser skillnad i sÄ Àr det ingen större ide att lÀgga min tid pÄ att skriva det till dig igen heller
Tack för det nedsÀttande inlÀgget 
Vad du ser skillnad i Àr inte relevant för det jag pratar om. Men vi kan lÀgga ner ja, det hör inte till Àmnet ÀndÄ.
I framtiden dock, istÀllet för att börja gorma i trÄdarna och pÄpeka för folk hur de ska bete sig sÄ gör som du sjÀlv predikar och anmÀl inlÀgg du tycker Àr opassande sÄ fÄr moderatorerna ta hand om det om det Àr nÄgot problem. Vad du Àr sÄ "j-vla trött pÄ" dÀremot har inte i trÄden att göra, sÄ skriv av dig nÄgon annanstans istÀllet för att förstöra den goda stÀmningen vi hade hÀr.
PM om du har synpunkter.
Postad 04 February 2017 - 09:05
mBr
-
mBr
-
MĂ€stare
-
-
3024 inlÀgg
Sabbade jag er goda stĂ€mmning đđ Ăhh lite mothugg har ingen dött av tidigare... trist om allt följer strömmen
Zoiler... du borde veta vid detta laget att har jag synpunkter sÄ hymlar jag inte med dom i PM.
Varför ska du "fÄ" skriva öppet till mig och sÀga att jag ska ja mitt via PM?
DÄ fÄr du vÀl varna mig som vanligt eller stÀnga av mig isf om jag inte fÄr yttra min Äsikt, eller om den Àr mindre viktig Àn din och andras. SÄ kan alla som Àr positiva vara ifred hÀr sedan.
Jag Àr vÀldigt vÀldigt sÀllan hÀr numera sÄ gör mig ingenting, sÄ du har min tillÄtelse.
PM om du har synpunkter.
Postad 04 February 2017 - 09:38
Drake001
-
Drake001
-
MĂ€stare
-
-
3223 inlÀgg
PÄ tal om Prime steak.. det roligaste nu hade ju varit om det var Cooking Mama istÀllet. Fy fan.
Efter 08:35
https://www.youtube.com/watch?v=mLAu113idcs
http://www.ign.com/a...her-3-on-switch
REGGIE FILS-AIME HINTS AT A FUTURE FOR METROID, MOTHER 3 ON SWITCH
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Nintendo
-
Personuppgiftspolicy
|
-
XBox Halo Edition
lod
2026-07-29 08:14:23
-
VM på nya AppleTV
Tobbeswim
2026-07-05 23:35:21
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|