Nintendo Switch
2377 svar till detta ämne
Postad 02 februari 2017 - 10:43
Drake001
-
Drake001
-
Mästare
-
-
3 149 inlägg
http://nintendoevery...n-about-a-year/Miyamoto: Games made with PC as a base can be ported to Switch in about a year
Posted on February 1, 2017 by Brian(@NE_Brian) in News, Switch
Analyst Hideki Yasuda wrote up a new article on GamesIndustry Japan earlier today. There’s one part of the piece pertaining to third-parties that stood out to us in particular.
Yasuda talks about how many investors were anticipating major overseas third-party games to be announced for Switch, but the timing wasn’t right (due to E3 being a few months away, etc.). He then mentions that NIS is making Disgaea 5 Complete for the system’s launch, which used to be a PS4-only title. NIS was never really on Nintendo platforms before, and their few Wii / DS games were buried among other games leading to a lack of success. 3DS also didn’t receive a high amount of support from NIS because of its unique specifications. With Switch though, the company is bringing over a PS4 title and on day one.
Yasuda was in attendance at Nintendo’s Corporate Management Policy Briefing, and relayed a comment from Shigeru Miyamoto. Miyamoto said that games developed with PC as a base can be ported to Switch in about a year. The report also adds that the console was revealed to third-parties last summer. It’s thought that we could therefore see major multiplatform titles starting from the fall season.
Postad 02 februari 2017 - 11:21
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1 451 inlägg
De börjar bli skrytsamma om antalet titlar, det är nästan bara Indie och multiplattform vad jag kan se. 100 titles!! yay, hur många har konkurrenternas plattformar? 3000?
Och då är Nintendos konsoll mycket dyrare, vilket i slutändan är det riktiga problemet för mig.
Inte skrytsamma, men kanske tjatiga. Vilket å andra sidan är bra för att många kritiska röster om Nintendo handlar framförallt om hur svagt tredjeparts stödet är/var. Därför tycker jag det är bra att de går ut med ny info och hela tiden uppdaterar oss om när fler hakar på Switch, även om det bara är ett litet indiespel.
Priset yes kan hålla med om att det är lite saftigt, men det är inte helt rätt att packa in Switchen i samma fack som konkurrenterna. Skall man ge en liten känga till Sony, MS så kan man ju säga att det inte är speciellt svårt att bygga en dator i en svart skokartong till en konkurrenskraftigt pris. Jag är övertygad om att priset på Switchen kommer justeras i rätt riktning.
Men jag förstår ju helt klart att det är ett dilemma för de som känner att det inte kommer utnyttja den bärbara delen och behöver betala för allt det där.
Redigerat av wictor, 02 februari 2017 - 11:22.
Postad 02 februari 2017 - 11:58
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
You were able to squeeze quite a lot out of the Wii U with Fast Racing Neo. How would you say Switch compares to that?
On Wii U it was tough to get to the visuals we wanted at 60fps. We had to use a lot of tricks to make it happen at all. For instance, on Wii U we were able to pull off two player split-screen racing at 720p and 60fps. Not bad at all, but with three or four players we had to scale down 30fps. Well, most racing games today don't even feature split-screen at all, so we didn't felt too bad about it. However, on the Switch we didn't had that limit. On Nintendo Switch in TV mode we now have four player split-screen, at 1080p and 60fps with much more details enabled. For worst case scenarios we enable dynamic resolution scaling to make sure the game keeps 60fps in unforeseen situations, tho that's usually not something you can spot.
Klart kraftfullare än Wii U mao om någon fortfarande var orolig för det (med tanke på att det mesta hittills är Wii U-portar).
Men jag förstår ju helt klart att det är ett dilemma för de som känner att det inte kommer utnyttja den bärbara delen och behöver betala för allt det där.
Ja om man bara tittar på prestandan så skulle den ju ha varit billigare, men de har en del extrateknik som inte konkurrenterna har också. Jämför man den med andra bärbara så är den billig, för vad du får jämfört med en Vita som kostar 3000 t.ex.
Läste att Kimishima förväntar sig att den ska sälja lika bra som Wii. Känns hårt =P
Postad 02 februari 2017 - 12:18
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1 451 inlägg
Ja om man bara tittar på prestandan så skulle den ju ha varit billigare, men de har en del extrateknik som inte konkurrenterna har också. Jämför man den med andra bärbara så är den billig, för vad du får jämfört med en Vita som kostar 3000 t.ex.
Läste att Kimishima förväntar sig att den ska sälja lika bra som Wii. Känns hårt =P
Det är det jag menar, känns som om så många skalar bort allt runt processorn och grafikkortet och tar för givet att sådant är gratis. Sälja i klass med Wii känns väldigt hårt, men mer än dubbelt upp mot wii u borde vara lätt.
De snackade en del om HD-Rumble till Fast RMX och det låter spännande.
Postad 02 februari 2017 - 12:59
AbductedTurtle
-
AbductedTurtle
-
Lärjunge
-
-
481 inlägg
De börjar bli skrytsamma om antalet titlar, det är nästan bara Indie och multiplattform vad jag kan se. 100 titles!! yay, hur många har konkurrenternas plattformar? 3000?
Och då är Nintendos konsoll mycket dyrare, vilket i slutändan är det riktiga problemet för mig.
Du jämför deras helt nya konsol med konkurrenter som har haft sina ute på marknaden i snart 3,5 år vilket i så fall inte är så konstigt att de har fler spel ute. Vi får inte glömma att nysläppta konsoler brukar vara högre i pris vid utsläppet eftersom det fortfarande är nytt, priset på Switch är betydligt billigare om man ska jämföra med XBone och PS4 när de först släpptes ut och jag minns klart att folk klagade på antalet spel hos PS4, även den släppte ut massa remastered versioner av spel från sin föregångna generation precis som Nintendo släpper ut port.
Eftersom konkurrenterna fokuserar på mestadels prestanda och grafik är det faktiskt svårt att värdera prisskillnaden mellan dem särskilt då Nintendo kör sitt helt eget. Nintendo erbjuder massa teknik och innovativa upplevelser som inte alls kräver lika mycket prestanda, men det betyder inte att den tekniken är billig för vi får ändå väldigt mycket för priset. Om du ska jämföra med konkurrenterna och deras senaste teknik som till exempel är VR, då måste du betala nära fem fiskar för och då gäller det inte ens hela uppsättningen, sedan att få använda detta måste du köpa en helt ny konsol vilket i grunden är samma som original PS4 men med små justeringar och en aning bättre grafikprestanda så att du kan spela i 4K, vilket skulle vara väldigt dyrt för en konsument som redan äger en PS4 eller hur? Men tar du bort allt det dyra, är det bara en simpel kraftfull traditionell konsol utan någon modern teknik.
Min poäng med detta är, det är verkligen inte ett högt pris på switch om man tänker efter noga. Jag försöker inte trycka ner något företag här, alla har sina för och nackdelar, även Nintendo. Men när det gäller värde och pris, tycker jag att dessa klagomål är lite för hårda. Tycker inte du?
Postad 02 februari 2017 - 21:43
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Men när det gäller värde och pris, tycker jag att dessa klagomål är lite för hårda. Tycker inte du?
Spelklagandet är iaf rätt hårt... det enda Nintendo vill med sitt uttalande är att visa att fler och fler utvecklare intresserar sig för konsolen, eftersom Nintendo historiskt haft problem med tredjepart och speciellt på Wii U där det var svalt intresse. Går såklart inte att jämföra med konkurrenterna som haft sina konsoler ute i flera år.
Priset om man tänker efter är ganska okej, men det beror lite på vad man är ute efter också. Finns ingen hårddisk t.ex. så man får ju köpa till för några tusenlappar och likaså om man vill ha ett riktigt styrkors en tusenlapp till. Medan hårddisk och traditionella kontroller ingår till de andra. Det verkar inte finnas många i tråden som bara har beställt en Switch utan någon extrakostnad t.ex., så priset blir ändå som en ny PS4 för många, och då lär de behöva köpa lagringskort framöver också. Samtidigt sparar de flesta in lite på onlinekostnaden över tid, men sammantaget så betalar man nog mer för Switch totalt.
Det man betalar för med Switch är teknik som alla inte är intresserade av. Det verkar som att de inte tar överpris för den tekniken, tvärtom, men alla är inte intresserade av det. Så kan förstå, de kanske skulle kört på två paket, ett som idag, och ett utan joycons och skärm för att få ner priset för de som bara vill spela stationärt utan detta. Men samtidigt så kanske de som säger att de inte är intresserade ändrar sig när de har fått testa tekniken som de dissar.
sedan att få använda detta måste du köpa en helt ny konsol vilket i grunden är samma som original PS4
Man måste inte köpa Pro för att spela PSVR, blir bara lite bättre. Sen är det fel att säga aningen bättre prestanda också, den är 2,5 ggr prestandan av en PS4 och det är ganska mycket. Hade Switch haft det så hade den vart i klass med PS4. De körde dessutom inbytesprogram för de som redan hade PS4 - plus att det är rätt konstigt att räkna in VR i första taget för om VR kommer till Switch som presidenten sagt, vilket det inte kommer göra men ändå, så är det ju inte gratis.
Postad 03 februari 2017 - 00:56
AbductedTurtle
-
AbductedTurtle
-
Lärjunge
-
-
481 inlägg
Priset om man tänker efter är ganska okej, men det beror lite på vad man är ute efter också. Finns ingen hårddisk t.ex. så man får ju köpa till för några tusenlappar och likaså om man vill ha ett riktigt styrkors en tusenlapp till. Medan hårddisk och traditionella kontroller ingår till de andra. Det verkar inte finnas många i tråden som bara har beställt en Switch utan någon extrakostnad t.ex., så priset blir ändå som en ny PS4 för många, och då lär de behöva köpa lagringskort framöver också. Samtidigt sparar de flesta in lite på onlinekostnaden över tid, men sammantaget så betalar man nog mer för Switch totalt.
Vad vi vet just nu är microSDHC och microSDXC de enda alternativen för utökning av minnet, som på dagens marknad hamnar ungefär på drygt 500 kronor för 128GB vilket duger tills företagen bestämmer sig att tillverka i större kvantitet med samband i mer efterfrågan. Nintendo var trots allt tvungna tänka över sina prioriteringar för att få ihop andra komponenter utan en stor påverkan på priset.
Vid köp av en Switch basenhet kommer det med dyra tillbehör som består bland annat av en grip för dina två joy-cons att omvandlas till en vanlig kontroll i jämlikhet med traditionell kontroll, samt två stycken "straps" för ökande bekvämlighet vid användning av de två kontrollerna separat vilket ger dig möjligheten att spela med en kompis eller familjemedlem när du känner för det medan konkurrenterna erbjuder enbart en kontroll. Du får helt enkelt allt det du behöver i ett paket. Vad gäller deras PRO controller är den i princip i samma klass som joy-cons eftersom den har också HD rumble och "gyroskop" inbyggt, alltså är det inte en vanlig "traditionell" kontroll som går att jämföra med den som ingår hos en PS4 då PRO utför mer funktioner, som därför förklarar varför även den hamnar på ett högt pris.
Det är självklart ett plus om Nintendo tar hälften så mycket betalt för sin online tjänst än vad deras konkurrenter gör i dagsläget. Ett annat plus är gratis perioden vi Switch ägare får uppleva vilket ger oss en inblick av vad vi kommer betala för i framtiden.
Man måste inte köpa Pro för att spela PSVR, blir bara lite bättre. Sen är det fel att säga aningen bättre prestanda också, den är 2,5 ggr prestandan av en PS4 och det är ganska mycket. Hade Switch haft det så hade den vart i klass med PS4. De körde dessutom inbytesprogram för de som redan hade PS4 - plus att det är rätt konstigt att räkna in VR i första taget för om VR kommer till Switch som presidenten sagt, vilket det inte kommer göra men ändå, så är det ju inte gratis.
Nej det gör man inte, ursäkta för det. Men fortfarande finner jag ingen större mening med en uppgradering till en PS4 PRO, den må vara 2,5 gånger starkare i prestanda än originalet fast gör det sån stor skillnad i spelupplevelsen? Vad jag vet påverkar detta laddningstiderna i spelen och ger möjligheten till 4K upplösning, men bara för de spelen med stöd för det eller hur? Det lästes någonstans om att hälften av dess spel utbud inte klarar av 4K och sedan kanske inte alla konsumenter äger en TV som stödjer 4K då det bara är en extra lyx i hemmet. Den är även mer anpassad för VR, men förutom allt detta ser jag inte vad som gör det värt att spendera ett par tusenlappar extra för konsolen och som dessutom tvingar dig betala en förmögenhet på en VR headset eftersom varför annars skulle man vilja ha en PRO då det känns onödigt för 4K och prestandan ensamt.
Det kanske var bara demo exemplaret i butiken jag testade VR hos, men jag upplevde mycket långsamma laddningstider mellan valen av spelen och varje gång man skulle sätta igång VR läget. Brukar det ta så här lång tid för er som äger eller har testat den? Vad jag fick se då var verkligen inte imponerande i så fall, särskilt för den saftiga prislappen.
Fast huvudsaken är inte priset, det handlar mer om vad produkten erbjuder och hur unikt det är i jämförelse med andra produkter i samma bransch. För mig, när det kommer till konceptet att kunna ta med dig dina spel var du vill, spela när du vill och med vem du vill är ensam nog att vilja köpa en Switch, om inte nämna exklusiviteten för de underbara först party spelen som gör Nintendo till vad de är idag.
En sammanfattning av min poäng är, man får kanske inte extra utrymme för lagring fast med tanke på alla dyra tillbehören som följer med istället vid köp av basenheten och möjligheten till att kunna spela två stycken utan tilläggskostnader kompenserar för bristen på extra utrymme. Då ger det dig valet att bestämma själv om du vill utöka minnet vid behov, istället för att bli tvungen betala för det oavsett. Hur som helst tycker jag definitivt priset är rimligt och jag ser väldigt fram emot att skaffa mig ett exemplar av en Switch när den kommer ut!
Postad 03 februari 2017 - 03:28
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Vad vi vet just nu är microSDHC och microSDXC de enda alternativen för utökning av minnet, som på dagens marknad hamnar ungefär på drygt 500 kronor för 128GB vilket duger tills företagen bestämmer sig att tillverka i större kvantitet med samband i mer efterfrågan
Man kan göra så, men personligen skulle jag inte köpa ett 128GB nu, eftersom jag antar att jag kommer behöva mer utrymme i vilket fall som helst och då får man ju köpa två kort såvida man inte vill överföra och sälja kortet sedan för en spottstyver när priserna har gått ner. Köper jag ett kort så blir det minst 200GB. Annars blir det tungt med att ladda ner DLC eller ha fler än 10 spel samtidigt. Detta ska vara rätt bra och kostar bara en knapp tusing, men får kolla upp mer sen om det blir aktuellt. Chansen finns fortfarande att de låser upp möjlighet för hårddiskar.
Vid köp av en Switch basenhet kommer det med dyra tillbehör som består bland annat av en grip för dina två joy-cons att omvandlas till en vanlig kontroll i jämlikhet med traditionell kontroll, samt två stycken "straps" för ökande bekvämlighet vid användning av de två kontrollerna separat vilket ger dig möjligheten att spela med en kompis eller familjemedlem när du känner för det medan konkurrenterna erbjuder enbart en kontroll. Du får helt enkelt allt det du behöver i ett paket. Vad gäller deras PRO controller är den i princip i samma klass som joy-cons eftersom den har också HD rumble och "gyroskop" inbyggt, alltså är det inte en vanlig "traditionell" kontroll som går att jämföra med den som ingår hos en PS4 då PRO utför mer funktioner, som därför förklarar varför även den hamnar på ett högt pris.
Med logiken att fler funktioner skulle innebära ett högre pris så skulle Sonys kontroll vara dyrast eftersom den har flest funktioner. Det enda DualShock inte har är mer avancerad rumble (och NFC för amiibos), däremot har den styrplatta, gyroskop, accelerometer, inbyggd högtalare, hörlursuttag, vanlig rumble, analoga triggers, så även detta är klart jämförbart. Jag styrde kameran med händerna senast när jag spelade Gravity Rush 2. Analoga triggers hade ju vart trevligt till prokontrollen, förstår inte hur man ska spela verkliga racingspel t.ex. utan att kunna justera hur mycket man gasar/bromsar.
På PS4 kopplar man in sitt headset för att röstchatta. Hörlursuttag på kontrollen ingår inte i Switch-paketet, för de vill att man ska sitta i telefon, vilket jag fortfarande inte förstår.
Batteritiden är dock överlägsen i prokontrollen.
När jag pratar om traditionell, så menar jag ju dock utformningen. Vill man ha en så får man köpa till en prokontroll, vilket jag har gjort. Så jag kan bevisligen inte hålla med om att allt ingår. Vill du spela online med kabel får du köpa till en adapter. Godkänt värde i boxen, men allt som behövs ingår inte för mig.
Dessutom, ja det ingår grepp så att man kan spela två spelare med en joycon var, men om jag vill spela Smash Bros i soffan online, så inte fasen tänker jag spela med de småsakerna, får ont i händerna bara jag ser på den . Jag var tvungen att köpa till en procontroller, så får min medspelare spela med antingen båda joycons eller gamecubekontroller, om Nintendo nu är så givmilda att de gör så att adaptern vi köpte till Wii U fungerar.. Annars får jag eller min medspelare eventuellt köpa ytterligare en prokontroll (suck) för jag har extremt svårt att tro att joycons fungerar bra på högre nivå i Smash.
Men fortfarande finner jag ingen större mening med en uppgradering till en PS4 PRO, den må vara 2,5 gånger starkare i prestanda än originalet fast gör det sån stor skillnad i spelupplevelsen? Vad jag vet påverkar detta laddningstiderna i spelen och ger möjligheten till 4K upplösning, men bara för de spelen med stöd för det eller hur? Det lästes någonstans om att hälften av dess spel utbud inte klarar av 4K och sedan kanske inte alla konsumenter äger en TV som stödjer 4K då det bara är en extra lyx i hemmet. Den är även mer anpassad för VR, men förutom allt detta ser jag inte vad som gör det värt att spendera ett par tusenlappar extra för konsolen och som dessutom tvingar dig betala en förmögenhet på en VR headset eftersom varför annars skulle man vilja ha en PRO då det känns onödigt för 4K och prestandan ensamt.
Ja, fast nu var ju inte poängen ifall Pro eller VR är köpvärt =P. Utan snarare att man behöver inte köpa de grejerna, det går bra med en vanlig PS4. Precis som man kan ha kvar sin 3DS, behöver inte uppgradera till den senaste, mer kraftfulla. Jag tycker inte PSVR är bra nog i nuläget i vilket fall, dock körde jag utan Pro och RE7 verkar vara det klart bästa spelet hittills. Blir bättre i framtiden (år/generationer framåt) såklart, Nintendo kollar ju på det.
Vad gäller PS4 Pro så varierar det väl vad olika tycker. Den har bara vart ute några månader så allt kommer förbättras, men jag tycker personligen det är värt den extra grafiken. Men ja, det är lite lyx helt klart. Inget man egentligen behöver, utan en premiumprodukt för den som vill ha snyggare spel med jämnare framerate. Och går utmärkt på en vanlig TV, 4K behövs inte. Men har man pengar så varför inte, bra med ett alternativ. Önskar jag fanns till Switch. Hade kunnat lägga 10 000 på en kraftfull Switch-konsol.
man får kanske inte extra utrymme för lagring fast med tanke på alla dyra tillbehören som följer med istället vid köp av basenheten och möjligheten till att kunna spela två stycken utan tilläggskostnader kompenserar för bristen på extra utrymme
Problemet är bara att det är halvlösningar. Det finns egentligen inga dyra tillbehör. Det är bara plastbitar, greppet till joycons laddar inte ens kontrollen medan man spelar, då får man köpa till den dyrare. Det som är dyrt är dockan, själva Switch och joycons och det är sånt som SKA följa med. Man ska ha en kontroll att spela med och en enhet att spela på helt enkelt.
Visst kan man ta isär kontrollerna och spela två stycken - men det funkar inte bra i alla spel och jag är tveksam till att det är bekvämt under längre perioder ens i lättare spel. Så det är en budgetlösning för två kontroller som de erbjuder.
Priset är som sagt bra, tydligen, inte som att jag kan säga emot alla de japanska utvecklarna, men på grund av hur de har valt att utforma konsolen med joycons och bärbarhet så innebär det att jag och de flesta andra MÅSTE köpa till saker så det blir dyrare. Även om Nintendo inte hade kunnat sänka priset mycket mer än de har gjort. Två SKU:s som sagt, hade nog varit bäst.
Jag är positiv till konsolen, men allt kan alltid bli bättre. Gäller även Sony och MS, gäller alla.
Postad 03 februari 2017 - 08:02
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2 517 inlägg
Du jämför deras helt nya konsol med konkurrenter som har haft sina ute på marknaden i snart 3,5 år vilket i så fall inte är så konstigt att de har fler spel ute. Vi får inte glömma att nysläppta konsoler brukar vara högre i pris vid utsläppet eftersom det fortfarande är nytt, priset på Switch är betydligt billigare om man ska jämföra med XBone och PS4 när de först släpptes ut och jag minns klart att folk klagade på antalet spel hos PS4, även den släppte ut massa remastered versioner av spel från sin föregångna generation precis som Nintendo släpper ut port.
Eftersom konkurrenterna fokuserar på mestadels prestanda och grafik är det faktiskt svårt att värdera prisskillnaden mellan dem särskilt då Nintendo kör sitt helt eget. Nintendo erbjuder massa teknik och innovativa upplevelser som inte alls kräver lika mycket prestanda, men det betyder inte att den tekniken är billig för vi får ändå väldigt mycket för priset. Om du ska jämföra med konkurrenterna och deras senaste teknik som till exempel är VR, då måste du betala nära fem fiskar för och då gäller det inte ens hela uppsättningen, sedan att få använda detta måste du köpa en helt ny konsol vilket i grunden är samma som original PS4 men med små justeringar och en aning bättre grafikprestanda så att du kan spela i 4K, vilket skulle vara väldigt dyrt för en konsument som redan äger en PS4 eller hur? Men tar du bort allt det dyra, är det bara en simpel kraftfull traditionell konsol utan någon modern teknik.
Min poäng med detta är, det är verkligen inte ett högt pris på switch om man tänker efter noga. Jag försöker inte trycka ner något företag här, alla har sina för och nackdelar, även Nintendo. Men när det gäller värde och pris, tycker jag att dessa klagomål är lite för hårda. Tycker inte du?
Vill först påpeka att jag förmodligen kommer köpa konsollen förr eller senare. Jag tycker bara att det är väldigt svårt att motivera köpet till det nuvarande priset. Dels för att den är minst en tusenlapp för dyr vilket jag står fast vid. Ingen av extrateknologin är intressant för mig, jag ser de sakerna som gimmiks och det vill jag inte betala för.
Baspriset på konsollen får jag till 3600 + pro kontroller(minst 600 till) + lagring för 1000 spänn. Alltså 5200. Även om vi tar bort pro controllern kostar paketet 4600. Idag såg jag en annons på ett xbox one S inkl fifa för 2290. Och då gör den mer än bara spelar spel.
Då är xboxen kraftfullare också och tillhör de mainstream konsoller som får ta del av dagens multiplattformsspel, Switchen verkar bli en maskin för indie och Nintendotitlar. Det kan räcka men ett haltande utbud vill väl ingen betala ett premium pris för? De kan inte vara dyrare än konkurrenterna
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 03 februari 2017 - 08:03.
Postad 03 februari 2017 - 09:00
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Vad är det för idioter som ger Switch kasst omdöme på prisjakt, inann dom ens testat maskinen?
Såg att folk hade lagt upp en massa negativt efter presentationen, vilka försvann sen, men nu dyker det upp nya.
Postad 03 februari 2017 - 09:25
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Vad är det för idioter som ger Switch kasst omdöme på prisjakt, inann dom ens testat maskinen?
Såg att folk hade lagt upp en massa negativt efter presentationen, vilka försvann sen, men nu dyker det upp nya.
Sjukt poppis att hata saker, man får helt enkelt filtrera.
Postad 03 februari 2017 - 09:37
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 695 inlägg
http://nintendoevery...n-about-a-year/
Miyamoto: Games made with PC as a base can be ported to Switch in about a year
Posted on February 1, 2017 by Brian(@NE_Brian) in News, Switch
Analyst Hideki Yasuda wrote up a new article on GamesIndustry Japan earlier today. There’s one part of the piece pertaining to third-parties that stood out to us in particular.
Yasuda talks about how many investors were anticipating major overseas third-party games to be announced for Switch, but the timing wasn’t right (due to E3 being a few months away, etc.). He then mentions that NIS is making Disgaea 5 Complete for the system’s launch, which used to be a PS4-only title. NIS was never really on Nintendo platforms before, and their few Wii / DS games were buried among other games leading to a lack of success. 3DS also didn’t receive a high amount of support from NIS because of its unique specifications. With Switch though, the company is bringing over a PS4 title and on day one.
Yasuda was in attendance at Nintendo’s Corporate Management Policy Briefing, and relayed a comment from Shigeru Miyamoto. Miyamoto said that games developed with PC as a base can be ported to Switch in about a year. The report also adds that the console was revealed to third-parties last summer. It’s thought that we could therefore see major multiplatform titles starting from the fall season.
Tycker ändå 1 år är lång tid då Xbox One och PS4 får spelen samtidigt som PC, Switch kommer inte bli en tredjepartskonsol och det börjar kännas som det faktiskt inte är Nintendos mål ö.h.t.
Postad 03 februari 2017 - 09:41
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Nu har jag vägt upp lite.
Postad 03 februari 2017 - 09:53
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Haha. ja jag såg det 
Postad 03 februari 2017 - 10:30
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1 451 inlägg
Det här med den interna lagringen verkar vara en stor grej för många, men som jag som gärna köper fysiska kopior av spelen så är det väll ingen fara ? Eller vad har jag missat?
Postad 03 februari 2017 - 10:34
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1 451 inlägg

Postad 03 februari 2017 - 10:51
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1 586 inlägg
Det här med den interna lagringen verkar vara en stor grej för många, men som jag som gärna köper fysiska kopior av spelen så är det väll ingen fara ? Eller vad har jag missat?
Det är väl bara när det kommer uppdateringar och köp från butiken som det sparas där. Jag klarade mig fint med 32GB på Wii U och lär klara mig bra här också.
Postad 03 februari 2017 - 10:55
Segge
-
Segge
-
Användare
-
-
103 inlägg
Samma här, har klarat mig utmärkt med min 32GB i Wii U:et och har säkert 30 spel på hyllan. På switchen tjänar man troligen heller inte mycket laddtid på att ha dom på "hårddisken" istället för "kassetten", annat än när man byter spel.
Postad 03 februari 2017 - 12:07
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Klart kraftfullare än Wii U mao om någon fortfarande var orolig för det (med tanke på att det mesta hittills är Wii U-portar).
Vita 3000? Min kostade 1500 för några år sedan.
Postad 03 februari 2017 - 12:39
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Ja priset är högt, vilket vi vet nu, och det tjatats om över hela nätet i ett par veckor nu.
Jag ser det helt enkelt som att man får två konsoller i ett, och skönt att kunna spela exakt samma spel, både på TV:n i soffan och bärbart på balkongen till sommaren. Lär väl åka med på toan också 
Antingen får man bita i det sura äpplet (vilket jag väljer att göra nu) och pröjsa vad det kostar, eller vänta tills hösten/julen, då priset lär ha gått ner och det säkert finns nån fin bundle i affärerna.
Ja, 32Gb är lite, men jag lär klarar mig med det, då jag ändå bara köper Virtual Console spel och nåt mindre Indie spel.
Allt annat köper jag fysiskt. Jag har även ett 32GB liggandes, som jag slänger i, om jag skulle få platsbrist nån gång frampå.
Det fina med Nintendo är att deras spel oftast är helt klara och buggfria när dom väl släpps, vilket gör att man slipper att ladda ner och fylla minnet med en jäkla massa patchar hela tiden.
Hade jag haft kvar min Wii U, så kanske jag hade spelat Zelda på den istället.
Men samtidigt så har ju Switch högre upplösning, bättre framerate och draw distance, så jag hade kanske trillat dit ändå 
Har gått från smått bitter till redigt hypad på bara två veckor nu 
Kan va gött å se lite mer positivt på saker och ting, istället för att gnälla på allt åsså 
Det är ju i det stora hela, bara ett jäkla i-lands problem 
Postad 03 februari 2017 - 13:36
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Postad 03 februari 2017 - 13:45
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 695 inlägg
Längtar också till Switch nu, har avbokat den en gång men beställde om den för jag vill inte missa Zelda. Sen ska jag ha med den på kommande semestern i slutet av Mars till Kap Verde 
Postad 03 februari 2017 - 14:16
linkhouse
-
linkhouse
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Det är bara att rapportera alla Troll omdömen. Prisjat är duktiga på att ta bort dom.
Postad 03 februari 2017 - 15:31
Drake001
-
Drake001
-
Mästare
-
-
3 149 inlägg
https://mynintendone...e-one-released/
The first issue of Switch Player Magazine – a publication dedicated to Nintendo’s hybrid Switch console – is now available digitally. Featuring the latest Nintendo Switch previews, hands-on impressions and a montage of almost 50 upcoming Switch games over 48 pages, this magazine is the best way to stay in the know for everything to do with this exciting console.
Highlights include an introduction to the console, hands-on impressions for the system, Legend of Zelda: Breath of the Wild and many other upcoming games as well as opinions, features and analysis from many prominent figures within the gaming industry such as former ONM journalist Chris Scullion, Colin Moriarty, Greg Miller and Tim Gettys form Kinda Funny, Let’s Play Video Games’ Laura Kate Dale and many more!
Paul Murphy, Switch Player’s founder, said:
“As a child I grew up with Nintendo magazines, and they are something that are sorely missed. Print may have become a struggling format, but it doesn’t mean that there isn’t a demand for it and hopefully we will be able to reach that dedicated and passionate Nintendo audience with a product packed with content they will enjoy, and for free! ” The first issue is available digitally (for free) via Issuu at the link below. A limited-edition print version was made available to those that backed the Patreon campaign from as little as $6 for a full colour print version, posted to addresses worldwide from $9. https://issuu.com/sw...itch_player__1_
Postad 03 februari 2017 - 17:00
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Vita 3000? Min kostade 1500 för några år sedan.
Enligt Mdag i Vitatråden så kostar den 3000. Den går ju inte att köpa nytt i Sverige längre.
Tycker ändå 1 år är lång tid då Xbox One och PS4 får spelen samtidigt som PC
Så funkar det inte. Ett redan färdigt, stort PC-spel tar ett år att porta. Mindre spel tar mindre tid, som Segas senaste ormspel som bara tog nån vecka. Och sen framförallt så kommer såklart de spel som utvecklas i framtiden att släppas till Switch samtidigt som de andra konsolerna också. Problemet ligger i att tredjepartsutvecklarna inte har haft konsolen i mer än ett drygt halvår, de nya spelen de gör kommer givetvis inte att släppas ett år efteråt på Switch, så menar de inte.
Men samtidigt så har ju Switch högre upplösning, bättre framerate och draw distance, så jag hade kanske trillat dit ändå
Den största förbättringen kommer vara laddningstiderna känns det som 
Postad 03 februari 2017 - 18:16
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Det är bara att rapportera alla Troll omdömen. Prisjat är duktiga på att ta bort dom.
Kul att ni klagar på dåliga omdömen men skiter i att säga något om bra omdöme 🙄 Jag menar ska dom dåliga bort så ska ju även dom bra bort innan maskinen finns.
Sedan precis som många tycker den ÄR/verkar bra så har ju andra rätt att tycka den inte är bra eller intressant.
Så ***** trött på alla som hyllar saker (vad det än är) och samtidigt klagar på dom som inte gör det, kallar dom troll osv...
Skit i vad andra tycker, skit i att försöka få bekräftelse av andra för vad ni tycker, vill ni köpa? Köp... vill ni inte så skit i det också.
Alla konsoler har något att erbjuda och fördrar man det ena framför det andra så köper konsolen som erbjuder just det man själv vill ha.
Redigerat av mBr, 03 februari 2017 - 18:18.
Postad 03 februari 2017 - 18:19
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4 239 inlägg
Problemet är väl att lägga omdömen på nåt som ingen provat/sett. Samma problem på IMDB (kanske inte längre?).
Omdömen borde inte vara öppna förrens produkten i fråga är släppt.
Postad 03 februari 2017 - 18:58
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Problemet är väl att lägga omdömen på nåt som ingen provat/sett. Samma problem på IMDB (kanske inte längre?).
Omdömen borde inte vara öppna förrens produkten i fråga är släppt.
Precis, men man hör inga klaga på det positiva trots att inga omdömen bör finnas.
Postad 03 februari 2017 - 19:02
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Var ju tvungen att jämna ut, om dom inte hade börjat bråka så hade allt vart lugnt. Har rapporterat han norrbaggen så om han ryker kan jag gott ta bort min med.
Postad 03 februari 2017 - 19:03
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Precis, men man hör inga klaga på det positiva trots att inga omdömen bör finnas.
Det fanns inga positiva när jag först nämnde det.
Postad 03 februari 2017 - 19:04
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Haha men vafan min är borta men muppens är kvar?
Postad 03 februari 2017 - 19:05
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Var ju tvungen att jämna ut, om dom inte hade börjat bråka så hade allt vart lugnt.
Va nära att lägga en jag med, bara för att j*vlas med trollen, men sånt brukar bara spåra ur 
Prisjakt borde som sagt låsa, tills produkterna är släppta.
Redigerat av Svante Skoog, 03 februari 2017 - 19:07.
Postad 03 februari 2017 - 19:09
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
15.30 in i detta klipp, så får man se lite demonstration av diverse moves som Mario kan göra i nya spelet:
https://youtu.be/bEzpTppp_wY
Postad 03 februari 2017 - 20:25
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Va nära att lägga en jag med, bara för att j*vlas med trollen, men sånt brukar bara spåra ur 
Prisjakt borde som sagt låsa, tills produkterna är släppta.
Då är ni ju själva det ni kallar andra för. Smooth...
Postad 03 februari 2017 - 20:39
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Så att bara låta det ligga negativa kommentarer är det enda rätta?
Postad 03 februari 2017 - 21:13
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Varför ens bry sig? Gör dom kommentarerna att du tvekar på ett köp? Nää troligen inte.
Anmäla kommentarerna med en vettig anledning tycker jag är en bra mycket bättre ide än att göra samma sak själv enbart för att väga upp det hela Då det är ett ganska barnsligt och omoget tillvägagångssätt.
Händer inget ifrån deras sida så kan man ju bara låta det vara och inte ta illa upp för att några idio... individer skriver trams.
Redigerat av mBr, 03 februari 2017 - 21:14.
Postad 03 februari 2017 - 21:18
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlägg
Enligt Mdag i Vitatråden så kostar den 3000. Den går ju inte att köpa nytt i Sverige längre.
Amazon UK har de för £189 + moms + frakt + minneskort.
Postad 03 februari 2017 - 22:08
Drake001
-
Drake001
-
Mästare
-
-
3 149 inlägg
Postad 03 februari 2017 - 22:28
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Efter några öl, så kanske... 
https://www.youtube.com/watch?v=EdUSKICtn9c
Postad 03 februari 2017 - 22:29
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Kanske dom sämsta tweets ever? 😄
Postad 03 februari 2017 - 22:36
Drake001
-
Drake001
-
Mästare
-
-
3 149 inlägg
Kanske dom sämsta tweets ever? 😄
Håller inte med, Prime steak/Prime ribs är fina grejer
Postad 03 februari 2017 - 22:44
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Ett nytt Metroid Prime vore inte fel.
Även en HD remastring av trilogin vore guld.
Postad 03 februari 2017 - 23:00
graf1992
-
graf1992
-
Rookie
-
9 inlägg
Precis hemkommen från ett ha spenderat dagen hos Bergsala och fått känna på Nintendo Switch.
Första intrycken är väldigt positiva, Switchen känns rejäl, inte alls lika plastig som Wii U, den ligger dessutom riktigt bra i handen när man kör den i portabelt läge. Däremot hade jag svårt att hitta ett bekvämt sätt att hålla i Joycon-grip, det krävs små händer för att få det bekvämt. För mig kommer det att bli en pro-controller, den kändes riktigt bra att spela med.
Spelen då?
Vi började med att köa till Zelda: Botw, de 20 minuter man fick spela gav enorm mersmak. Fruktansvärt mycket att se och utforska och då fick vi ändå bara testa en liten del av spelet. Det såg ut att flyta på riktigt bra med hårdvaran vad jag kunde se.
1,2 Switch var rätt intressant för att få känna på HD-rumble en funktion som är väldigt intressant, man fick räkna kulor i en ask i ett av spelen, det var riktigt häftigt hur man kunde känna sig fram till rätt antal genom att vicka på kontrollen. Annars var 1,2 Switch ingen höjdare, det är ett spel som bör följa med konsolen i mitt tycke för att visa upp hårdvaran.
Arms föll mig inte alls i smaken, däremot tyckte mitt sällskap att det var rätt skoj. Kan säkert vara kul på någon förfest.
Splatoon 2 och Mario Kart 8 var precis som man vänta sig, två bra spel varken mer eller mindre.
En riktigt rolig dag där man har fått testa Switchen ordentligt, jag har lagt upp några få bilder (av varierande kvalité) i mitt galleri.
För er som ska dit i helgen vill jag tipsa om att börja med att köa till Zelda direkt när ni kommer dit. När vi kom fick vi köa 1.5 timmar tills vi fick spela, senare på dagen var kön upp mot 3 timmar.
Postad 04 februari 2017 - 01:00
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Däremot hade jag svårt att hitta ett bekvämt sätt att hålla i Joycon-grip, det krävs små händer för att få det bekvämt. För mig kommer det att bli en pro-controller, den kändes riktigt bra att spela med.
Mitt beslut - berättigat! Haha, nä men det har jag hört tidigare. Tack för intrycken, jag hade också en inbjudan till att komma dit, men som Svante tror jag det var som sa att det är lite av en högtid att öppna och testa första gången hemma. Peppad nu 
Kan du beskriva känslan av HD Rumble lite mer ingående?
Vad kan det va?
Håller inte med, Prime steak/Prime ribs är fina grejer
Vänta, va!? Kan du prata? Jag trodde du var en bot 
Amazon UK har de för £189 + moms + frakt + minneskort.
Mja, låter som 3000 to me också.
Så ***** trött på alla som hyllar saker (vad det än är) och samtidigt klagar på dom som inte gör det, kallar dom troll osv...
Skit i vad andra tycker
Varför ens bry sig?
Du måste ju ändå hålla med om att det är lite ironiskt att du säger till andra att inte bry sig om vad andra tycker, medan du själv blir såpass uppretad av vad andra gör ?
Visst, jag håller med dig om att man bör anmäla (jag har ingen moderatorförmåga där personligen dock) istället för att lägga egna betyg, men så farligt är det ju inte oavsett vad som står där.
På tal om Prime steak.. det roligaste nu hade ju varit om det var Cooking Mama istället. Fy fan.
Redigerat av Zoiler, 04 februari 2017 - 01:05.
Postad 04 februari 2017 - 01:07
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Vad som står om något som inte släppts ännu och folk som gnäller för att det står är enligt mig stor skillnad.
Det som störde mig var att det klagades på negativt omdöme, medans inget sades om det positiva... bägge är lika fel i detta skede.
Postad 04 februari 2017 - 01:18
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Ja ni alla stördes ju av vad andra skrev, det är så det är
Dvs, svårt att skita i vad andra tycker på ett forum, alla är människor. Precis som de stör sig på såna saker, så stör du dig på andra saker. Alla har sina saker som de stör sig på.
Postad 04 februari 2017 - 01:43
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Fattar du inte vad jag ser skillnad i så är det ingen större ide att lägga min tid på att skriva det till dig igen heller 👍
Postad 04 februari 2017 - 02:21
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Fattar du inte vad jag ser skillnad i så är det ingen större ide att lägga min tid på att skriva det till dig igen heller
Tack för det nedsättande inlägget 
Vad du ser skillnad i är inte relevant för det jag pratar om. Men vi kan lägga ner ja, det hör inte till ämnet ändå.
I framtiden dock, istället för att börja gorma i trådarna och påpeka för folk hur de ska bete sig så gör som du själv predikar och anmäl inlägg du tycker är opassande så får moderatorerna ta hand om det om det är något problem. Vad du är så "j-vla trött på" däremot har inte i tråden att göra, så skriv av dig någon annanstans istället för att förstöra den goda stämningen vi hade här.
PM om du har synpunkter.
Postad 04 februari 2017 - 09:05
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Sabbade jag er goda stämmning 😂👍 Ähh lite mothugg har ingen dött av tidigare... trist om allt följer strömmen
Zoiler... du borde veta vid detta laget att har jag synpunkter så hymlar jag inte med dom i PM.
Varför ska du "få" skriva öppet till mig och säga att jag ska ja mitt via PM?
Då får du väl varna mig som vanligt eller stänga av mig isf om jag inte får yttra min åsikt, eller om den är mindre viktig än din och andras. Så kan alla som är positiva vara ifred här sedan.
Jag är väldigt väldigt sällan här numera så gör mig ingenting, så du har min tillåtelse.
PM om du har synpunkter.
Postad 04 februari 2017 - 09:38
Drake001
-
Drake001
-
Mästare
-
-
3 149 inlägg
På tal om Prime steak.. det roligaste nu hade ju varit om det var Cooking Mama istället. Fy fan.
Efter 08:35
https://www.youtube.com/watch?v=mLAu113idcs
http://www.ign.com/a...her-3-on-switch
REGGIE FILS-AIME HINTS AT A FUTURE FOR METROID, MOTHER 3 ON SWITCH
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Nintendo
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|