Frågan är hur mkt? Kommer den klara 1080p 60 fps?
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 2016 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(101)
|
Inga priser |
Postad 16 September 2016 - 11:18
Frågan är hur mkt? Kommer den klara 1080p 60 fps?
Det är upp till speltillverkaren vad de vill lägga krutet på. Redan vanliga PS4 klarar detta i många spel. Även PS3 hade del spel i 1080p 60 fps (Super Stardust HD var i 1080p med härlig hög frame rate tex.).
Postad 16 September 2016 - 11:21
Frågan är hur mkt?
Det lär variera med speltitel.
Hårdvaran för att göra en uppenbar skillnad finns där iaf.
Men ja, helt klart är det så att Sony behöver plocka fram tydliga exempel på vad skillnaden kan vara. Eller ja, annars lär Digital Foundry tids nog göra det åt dem iofs...
Kommer den klara 1080p 60 fps?
1080p, ja.
1080p60, i vissa fall. Men 1080p60 är lixom ingen egenskap hos hårdvaran. Det är en mjukvarufråga.
Vad den INTE kommer göra är att öka frameraten i multiplayer spel från [upp t.o.m.] 30 fps till [upp t.o.m.] 60 fps. Det har dock vare sig med hårdvara eller mjukvara att göra, det är ett strategiskt beslut från Sonys sida. Singleplayer har inga sådana restriktioner.
Notera [upp t.o.m.]. Många spel håller inte rock-solid 30 fps eller 60 fps precis hela tiden. Titt som tätt dippar de under resp nivå. I teorin skulle Pro kunna minska eller helt ta bort sådana dippar. Även för multiplayer spel.
Redigerat av pacman, 16 September 2016 - 11:34.
Postad 16 September 2016 - 12:15
Helt sjukt vad mycket fel Sony gör nu ändå. Ingen 4k spelare och låsa fps till 30 fps I multiplayer spel.
Postad 16 September 2016 - 12:26
Notera [upp t.o.m.]. Många spel håller inte rock-solid 30 fps eller 60 fps precis hela tiden. Titt som tätt dippar de under resp nivå. I teorin skulle Pro kunna minska eller helt ta bort sådana dippar. Även för multiplayer spel.
OM det blir så att Pro gör så att multiplayern i t.ex BF1 inte dippar lika mycket i fps jämfört med vanliga PS4 så räcker det för mig för att jag ska köpa skiten. Men om det inte blir så, att den kommer prestera lika uruselt som vanliga. då kommer jag inte att införskaffa PS4Pro i första taget.
Postad 16 September 2016 - 12:31
Helt sjukt vad mycket fel Sony gör nu ändå. Ingen 4k spelare och låsa fps till 30 fps I multiplayer spel.
Bara om det är 30 fps på vanliga PS4. Är det 60 fps där (vilket är ganska vanligt i multiplayer) så kommer det fortsätta vara det på Pro.
Redigerat av hassesolo, 16 September 2016 - 12:31.
Postad 16 September 2016 - 12:33
låsa fps till 30 fps I multiplayer spel.
Tjaa, det är iofs inte sant om man ska vara ordagrant petig.
edit: Tokspöad av hasse, han måste jobba i 60 fps. Minst.
Personligen tror jag iofs inte "30->60 spärren" gör så stor skillnad i praktiken. Har utvecklarna inte bemödat sig med att sikta på 60 fps från början så lär de inte göra det sen heller. Dessutom är väl de flesta stora multiplayer-spelen redan 60 fps, väl?
Inte för att jag supportar idén men jag tror många överdriver konsekvensen av spärren lite.
Men sure, sura miner är dålig PR, det ger en "negativ aura". Och av bara den anledningen så var även avsaknad av UHD Blu-ray kanske ett större problem än att man tappar ett antal kunder.
Redigerat av pacman, 16 September 2016 - 12:34.
Postad 16 September 2016 - 16:27
Tjaa, det är iofs inte sant om man ska vara ordagrant petig.
edit: Tokspöad av hasse, han måste jobba i 60 fps. Minst.
Personligen tror jag iofs inte "30->60 spärren" gör så stor skillnad i praktiken. Har utvecklarna inte bemödat sig med att sikta på 60 fps från början så lär de inte göra det sen heller. Dessutom är väl de flesta stora multiplayer-spelen redan 60 fps, väl?
Inte för att jag supportar idén men jag tror många överdriver konsekvensen av spärren lite.
Men sure, sura miner är dålig PR, det ger en "negativ aura". Och av bara den anledningen så var även avsaknad av UHD Blu-ray kanske ett större problem än att man tappar ett antal kunder.
Nä men om de är slöa och inte orkar piffa upp grafiken och således bara råkar orka pumpa 60 fps på PS 4 Pro så ska de fasen inte nerfa för att någon pucko boss på Sony är rädd för att en massa ego ps 4 ägare som inte vill betala för Pro skulle bli lack och skricka orättvist som fyra-åringar. Förhoppningsvis är det ett missförstånd och det finns inga planer hos sony bossar att nerfa spel för att orsaka mindre butthurt bland PS 4 ägare.
Postad 16 September 2016 - 17:34
Postad 16 September 2016 - 17:42
*applåder*Om speltillverkaren har hjärna fixar de MP i 60fps för både Pro och PS4. Sen kanske grafiken blir lite nerfad på PS4 men i MP bryr sig ingen om grafiska petitesser ändå. Allt handlar om spelkänslan och då är 60 fps allt. CoD har byggt sitt MP-imperium på 60 fps, inte på solnedgångar med virvlande partiklar och 18 sorters skuggor.
Postad 16 September 2016 - 18:38
Om speltillverkaren har hjärna fixar de MP i 60fps för både Pro och PS4. Sen kanske grafiken blir lite nerfad på PS4 men i MP bryr sig ingen om grafiska petitesser ändå. Allt handlar om spelkänslan och då är 60 fps allt. CoD har byggt sitt MP-imperium på 60 fps, inte på solnedgångar med virvlande partiklar och 18 sorters skuggor.
+1. Fast jag måste erkänna de COD lir jag lirat sista var Modern Warfare har vart mycket för solnedgångarna och allt de dära. Jag körde dem aldrig i multiplayer ![]()
Har de inte hjärna ska dock ingen sony boss komma och nänä du får inte köra i 60 fps på Pro.
Postad 16 September 2016 - 19:57
Sony arbetar hårt med att promota Pro på TGS. Genom att visa upp spelen i HDR och 4K. Fuuuuuuu.

1080p-läget tack. Show IT.
Sony tycker inte det är fel att promota den som en 4K-maskin.
"I think that whatever the term is, it's a question of whether people see a demonstrable difference in the game experience or not, rather than the term we use to apply to it."
PS4 Pro's ability to render games at a native 4K resolution will be limited to a minority of titles, Sony Interactive Entertainment president Andrew House has acknowledged. But even so, it isn't misleading to call the new system a 4K-capable console, he believes.
"I would say the majority [of games running at 4K on PS4 Pro] will be upscaled - at least based on the game portfolio I have seen to date," House told Digital Spy.
While some games will be able to render at a native 4K resolution (The Last of Us Remastered, Mantis Burn Racing and The Elder Scrolls Online are the only three confirmed so far), the majority of titles will achieve a "4K quality resolution" by adopting an upscaling technique called 'Checkerboard rendering'.
Finns det någon enkel förklaring vad som är grejen med Pro för de som inte strör pengar omkring sig på lös grund? Eller är det specialutrustning ämnad för smala och situationsbundna användningsområden och halva grejen är att ha det senaste? För så verkar det sannerligen.
Det är en produkt för de som vill ha senaste konsolgrafiken och behöver nåt roligt att lägga pengar på. Men om man ligger efter med hyran och redan har en PS4 ska man kanske inte satsa på den.
Redigerat av Zoiler, 16 September 2016 - 20:03.
Postad 16 September 2016 - 20:59
jag måste se ffXV till pro, ryktena säger ju att det ser ännu mer makalöst ut än det gjort tidigare. hur nu det ska vara möjligt vet jag däremot inte =)
Postad 17 September 2016 - 00:01
Det är inga rykten dock, det är intryck från såna som sett på plats ![]()
Men man vill ju gärna se själv.
Postad 17 September 2016 - 11:48
Postad 17 September 2016 - 12:40
Undrar om dom försenade FFXV för att biffa till grafiken på PS4 Pro? Troligtvis, men Inte mig emot då jag kommer köpa maskinen.
Enligt Tabata så var det för att fixa till den vanliga versionen och den ser klart förbättrad ut nu på TGS enligt folk så det stämmer säkert. Men sen flyttade de säkert det ännu längre för att få mer tid med Pro.
Postad 18 September 2016 - 08:22
Har ju SSHD i min nuvarande ps4 och hoppas såklart att man bara kan flytta över den till Pro sen.
Postad 18 September 2016 - 09:17
Förresten, någon som sitter på informationen om Hårddisk? Är det enkelt att byta ut den? Likadant som på nya slim?
Har ju SSHD i min nuvarande ps4 och hoppas såklart att man bara kan flytta över den till Pro sen.
http://www.giantbomb...es/1300-2883447
Ser ut som att högra hörnet (nedre) är hdd-slot? Eller? Läste på sajten (bildens URL) och de upplyste just om detta.
Postad 19 September 2016 - 11:40
Okej, "även dyrare för konsumenten", men du tror inte det blir dyrare för konsumenten. Fintade mig
Haha, om det är en fint att kräva att folk läser hela meningar så har samhället helt enkelt blivit för stressat...
Men iaf, pris till konsument är ju ett strategiskt verktyg. Inte minst på den extremt priskänsliga konsolmarknaden. Har man då lägre tillverkningskostnad har man större manöverutrymme, dvs det är en faktor man inte kan bortse ifrån även om konsumenten kanske inte kommer märka det under hösten 2017.
Ser vi lite längre fram, då 7 nm är riktigt massmarket (14 nm är inte där än), kan det ju t.o.m. vara så att skillnaden i tillverkningskostnad mellan Pro och OG blir nästan obetydlig. Så pass lika är de varandra. Om några år kanske farmor kan köpa Pro till lille Johnny, typ.
Dvs att inte gå all-in när det gäller prestanda har ju förstås även sina fördelar, både på kort och lång sikt.
Det är lättare om du bara säger att du håller med mig så slipper vi slösa tid
Min egen ursprungliga profetia från i vintras, innan vare sig Neo eller Scorpio var kända, var ju att "Xbox Ten" skulle komma 2017 så om du tycker release 2017 var en bra idé för MS så är jag förstås beredd att hålla med. ![]()
Jag tror dock inte att Sony nödvändigtvis gjort ett taktiskt misstag (förutom att jag hoppas, men knappast tror, att avsaknad av UHD Blu-ray straffar sig stenhårt
) eller att de efter 2017 kommer ligga dåligt till, i förhållande till MS.
Att MS knaprar in känns dock ganska troligt. Det brukar som sagt bli så tids nog. I nån mån så tror jag det inte spelat nån roll vad Sony gjort/gör, framgångarna 2013-2016 är omöjliga att leva upp i längden. Inte minst då framgångarna delvis beror på en konkurrents klantigheter, som konkurrenten rättat till.
wow, bara 2 citeringar, snacka om komprimerat... ![]()
Postad 19 September 2016 - 12:38
Tror det funkar såhär. Du har ett PS4 spel. Sony vill att du ska göra ett Pro läge oxå. Bland minsta möjliga arbetsinsats är att man här slår på checkerboard renderingen. Lär vara en öppen, enkel feature i SDKn. 4Kinda ut i 2160p-output läget.
Att härifrån supersampla denna 4Kinda buffer när man kör 1080p output lär inte heller vara en dyr insats så det kan man ju ana kan bli vanligt.
Guerrilla snackar Pro-versionen av Horizon. Tycks vara exakt så som de hade tänkt sig iaf.
http://venturebeat.c...izon-zero-dawn/
Postad 19 September 2016 - 12:38
Men iaf, pris till konsument är ju ett strategiskt verktyg. Inte minst på den extremt priskänsliga konsolmarknaden. Har man då lägre tillverkningskostnad har man större manöverutrymme, dvs det är en faktor man inte kan bortse ifrån även om konsumenten kanske inte kommer märka det under hösten 2017.
Det jag hela tiden har tänkt är att 6 TF om ett år inte är så jättemycket dyrare än 4.2 TF nu? Men hur som helst så nä man kan ju inte bortse från det totalt, men så fasligt mycket dyrare kan det väl inte vara och framförallt så har MS mycket större ekonomiska muskler, samt just det att de själva har sagt att deras strategi inte nödvändigtvis är att gå plus på konsolerna, utan det de förlorar initialt på varje kund tar de in med råge på Live, spelförsäljning och sånt. Så på så sätt kan det vara smartare att ta kostnaden för att få fler kunder.
Men du trodde inte på Zen eller? Jag läste nån post på Gaf igår om semi-custom solutions september 2017 för AMD och att de hade räknat med 1,5 miljarder över 3-4 år, där de nämnde Scorpio men inte Pro. Känns ju som att det är för att Scorpio ska använda saker som inte är ute ännu, annars borde de ha räknat med Pro.
Sen återstår det att se hur det kommer gå för PSVR också. Det känns som att spel som Summer Lesson kommer slå rätt bra i Japan, det skulle kunna vara en guldgruva som sagt. Så Sony kan/lär få in intäkter på annat håll.
Guerrilla snackar Pro-versionen av Horizon. Tycks vara exakt så som de hade tänkt sig iaf.
Mm, tycker det lät rätt bra. Att närmast slippa jaggies, stabilare framerate, bort med shimmer och lite annat lull, värt att pynta 4 papp för mig iaf ![]()
Redigerat av Zoiler, 19 September 2016 - 12:40.
Postad 19 September 2016 - 14:00
Det jag hela tiden har tänkt är att 6 TF om ett år inte är så jättemycket dyrare än 4.2 TF nu?
6 TF+Jaguar kan man nog kanske tänka sig kostar som 4.2 TF+Jaguar nu ja (vilket förstås även ger att 4.2 TF+Jaguar är billigare om ett år). Typ.
Ev grymmare CPU och 12 GB GDDR5X @ 10 Gbps minne (om det nu är det Scorpio kommer ha, det lirar med 320 GB/s-uppgiften iaf) ökar dock kostnaden. edit: Inser nu att det säkerligen är klokare att köra med 384 bits buss och klart långsammare minnen istället. I vilket fall som helst dyrare än Pro.
Men hur som helst så nä man kan ju inte bortse från det totalt, men så fasligt mycket dyrare kan det väl inte vara och framförallt så har MS mycket större ekonomiska muskler,
Mmm, var inne på det tidigare. Att Sony inte väntra till 2017 för en prestandafajt med MS, en match de säkerligen ändå kommer förlora (för man kan ju ana att MS accepterar att blöda mer), kanske kan vara en bra idé...
Men du trodde inte på Zen eller? Jag läste nån post på Gaf igår om semi-custom solutions september 2017 för AMD och att de hade räknat med 1,5 miljarder över 3-4 år, där de nämnde Scorpio men inte Pro
Jag tror inte på 8-kärnig Zen ala Summit Ridge (ala vad AMD har tänkt ska tävla med intel i7).
Zen i färre kärnor eller enklare kärnor ("Zen Lite", om nu nått sånt kommer, saknas på AMD roadmaps men de berättar ju inte hela sanningen) känns ju inte helt omöjligt dock.
Mm, tycker det lät rätt bra. Att närmast slippa jaggies, stabilare framerate, bort med shimmer och lite annat lull, värt att pynta 4 papp för mig iaf
Ja det ska bli spännande att se.
Redigerat av pacman, 21 September 2016 - 10:03.
Postad 19 September 2016 - 15:09
Mmm, var inne på det tidigare. Att Sony inte väntra till 2017 för en prestandafajt med MS, en match de säkerligen ändå kommer förlora (för man kan ju ana att MS accepterar att blöda mer), kanske kan vara en bra idé...
Jo men om Sony hade gjort en Pro nästa år som är snäppet svagare istället för 50 % svagare + eventuellt sämre CPU så hade det inte gjort lika mycket känns det som, eftersom Sony ändå har ett naturligt övertag på MS med sina exklusiva spel. Om kostnaden för dem ändå hade blivit ungefär som idag i och med billigare komponenter ett år senare. För MS kan blöda lite, men de tänker ju inte göra en 10 TF-maskin, de måste hålla sig inom rimliga gränser de också.
Det hade ju inte vart som att MS hade kunnat slå på stora trumman på samma sätt, vi har en 15 % starkare maskin. Folk hade knappast brytt sig, men nu blir prestandaövertaget såpass stort att de bryr sig. Tror jag ![]()
Oh well, kommer aldrig få reda på det.
Postad 19 September 2016 - 17:32
Ett aber blir Nintendo. Men deras enhet blir väl iaf som en ps4 är? Lägre än så är väl otänkbart?
Postad 19 September 2016 - 18:08
Witcher 3 kommer inte propatchas. För mycket jobb säger utvecklarna.
"Since we want to fully focus on Cyberpunk 2077 and Gwent, and converting The Witcher 3: Wild Hunt from a full HD game into a 4K one would be too much of a time and resource-consuming process, we decided not to release an edition of Wild Hunt supporting the new features of PlayStation Pro," the developer said.
Men deras enhet blir väl iaf som en ps4 är? Lägre än så är väl otänkbart?
Inte otänkbart. Håll förväntningarna i schack, det är en bärbar primärt enligt ryktena.
Redigerat av Zoiler, 19 September 2016 - 18:09.
Postad 19 September 2016 - 18:40
...converting The Witcher 3: Wild Hunt from a full HD game into a 4K one would be too much of a time and resource-consuming process
De får det att låta som om spelet var låst till 1080p oavsett plattform, vilket såklart inte stämmer eftersom PC-versionen stödjer 4K.
Blood and wine är förövrigt väldigt snyggt i riktig 4K, och såklart krävande...
https://www.youtube.com/watch?v=QR-Gj5C3dV4
Redigerat av Ageve, 19 September 2016 - 18:41.
Postad 19 September 2016 - 21:45
Postad 19 September 2016 - 22:04
Vad tycker egentligen speltillverkarna ? 4 olika konsoler att leverera spel till? Ps4, Ps4Pro, One o scorpio ... O då har jag medvetet inte tagit med NX...
Tja, de är ju vana vid generationsövergångar och PC. De hade 5 konsoler med PS4/XB1/PS3/360/Wii också, fast detta är ju inte lika stora skillnader. Så det är inget nytt för dem.
Postad 20 September 2016 - 07:02
Blev faktiskt mer imponerad av Horizon (och HDR versionen lär ju vara ännu trevligare).
Witcher ser förhållandevis platt och sterilt ut. Det har en smula omodern aura över sig. Den fula karaktärsdesignen hjälper ju inte till heller.
Att det dessutom är krävande imponerar ju inte direkt. Jag imponeras mkt mer av de som utför mirakel iförh till hårdvaran.
Redigerat av pacman, 20 September 2016 - 09:03.
Postad 20 September 2016 - 07:41
Tja, de är ju vana vid generationsövergångar och PC. De hade 5 konsoler med PS4/XB1/PS3/360/Wii också, fast detta är ju inte lika stora skillnader. Så det är inget nytt för dem.
Med tanke på att arkitekturen är samma så ska det inte vara något problem, frågan är hur mycket man jobbar på speciella versioner av dom nya systemen och hur strippade framtida spel kommer vara på den gamla hårdvaran.
Som det verkar så ser det ut som att multiplayer spel inte kommer få någon fördel av extra fps vilket är synd. Kan även tänka mig att spel som Fifa och NHL kommer spelas i 1080p även i framtiden för att få stabila 60 fps.
Jag hoppas 4K endast blir i single player.
Postad 20 September 2016 - 08:22
De får det att låta som om spelet var låst till 1080p oavsett plattform, vilket såklart inte stämmer eftersom PC-versionen stödjer 4K.
https://www.youtube.com/watch?v=QR-Gj5C3dV4
Jäklar vad det såg bra ut... ![]()
Postad 20 September 2016 - 09:10
Blir nog en 4K skärm till datorn i vinter, tror mina 980 Ti i Sli kan fungera hyfsat ![]()
Postad 20 September 2016 - 12:29
Som det verkar så ser det ut som att multiplayer spel inte kommer få någon fördel av extra fps vilket är synd.
Extra fps kan det bli. Men inte några hopp från [upp t.o.m] 30 fps till [upp t.o.m] 60 fps. Som vi var inne på i några inlägg tillbaks.
Kan även tänka mig att spel som Fifa och NHL kommer spelas i 1080p även i framtiden för att få stabila 60 fps.
Om de spelen snurrar i 1080p60 på OG PS4 så lär de gå att få i högre upplösning på Pro.
Jag hoppas 4K endast blir i single player.
Så länge det är valbart (vilket vi verkligen får hoppas att det är) att köra i 1080p eller 4Kinda spelar det ju egentligen ingen roll.
Postad 20 September 2016 - 22:22
Postad 21 September 2016 - 06:33
Blir nog en 4K skärm till datorn i vinter, tror mina 980 Ti i Sli kan fungera hyfsat
Jag kör med 4K-skärm, men när jag körde Win7 så sög det... skalning av skrivbord till det lite mer normala fungerade inte särskilt bra. Nu i Windows 10 så har de faktiskt fixat till det någolunda. Själv sitter jag med en 970 och kört saker som CS:GO och CoH2 i 4k, men man har ju tagit bort AA och lite grejjer för att få det att flyta och för att skruva upp lite andra detaljnivåer.
Det blir ju crisp clear verkligen, något som jag uppskattar. Kör dessutom min PS4:a på samma skärm. Dock stödjer min skärm enbart 4K via DisplayPort, så jag lär ju inte kunna dra nytta av PS Pro :-( Skulle vara om man hittar en DP->HDMI2.0 converter, men sånt misstänker jag ger lagg m.m.
Postad 21 September 2016 - 07:21
Hur är det, skalar potato upp alla spel eller bara dom som blir patchade? Ingen billig automatiskt uppskalning?
Skriv inte Potato
Får ögonfluss och kommer någon ny in i tråden så blir det svårt att förstå
Postad 21 September 2016 - 07:39
Hur är det, skalar potato upp alla spel eller bara dom som blir patchade? Ingen billig automatiskt uppskalning?
Behöver patch.
Den skalar upp samtliga spel (precis som One S), om du kopplat den till en 4K display.
Däremot måste spelen vara "Pro Enhanced"-patchade för att få nån form av grafikförbättring.
Redigerat av pacman, 21 September 2016 - 07:42.
Postad 21 September 2016 - 08:27
Marcus, jag slutar skriva Playstation Pro(Potato) när du slutar döda folk i dz ![]()
Pacman: som jag tänkte, tom dvd-spelare har ju kunnat skala upp saker
min uppföljande fråga: blir det den bra uppskalningen (checkerboard) eller den vanliga sämre linjer?
I så fall så är Playstation Pro (Potato) inte en så dålig investering iaf. Givet att man sitter på något som är 4k kompatibelt ![]()
Redigerat av hifimarcus, 21 September 2016 - 09:54.
Postad 21 September 2016 - 08:38
Checkerboard är ingen uppskalning. Det är i första hand en renderings-princip (som dock nyttjar uppskalning som en delmängd).
tom dvd-spelare har ju kunnat skala upp saker
Eftersom 4K displayen ändå hade skalat upp signalen så är det iofs inte säkert att man vinner nått på att Pro gör jobbet istället. Så att dra slutsatsen att Pro är en bra inverstering bara för att den kan skala är, ahm, lite konstigt...
Hur bra uppskalningen i Pro är har jag förstås ingen aning om.
Redigerat av pacman, 21 September 2016 - 08:42.
Postad 21 September 2016 - 10:57
Klart de gör. Annars skulle ju en insignal som innehåller färre pixlar än skärmen bara visas som ett litet frimärke i mitten. Hade ju ingen accepterat.
Postad 21 September 2016 - 11:23
Den skalar upp samtliga spel (precis som One S), om du kopplat den till en 4K display.
Däremot måste spelen vara "Pro Enhanced"-patchade för att få nån form av grafikförbättring.
Ah sorry, var den sista delen jag tänkte på.
Postad 21 September 2016 - 14:09
Postad 21 September 2016 - 14:18
Skulle stå skalar upp
alltså, är det bara det uppskalning gör? Lägger det inte till och fyller i linjer också?
uppskalning lägger till information, utifrån en algoritm (finns många sätt att skala en bild) och gissar vad som skall vara mellan originalpixlarna och målstorleken med bilden.
Postad 21 September 2016 - 14:48
I brist på bättre ord, drar isär två linjer, lägger en eller flera emellan och sen fyller linjerna med information som rimligtvis bör finnas mellan linjerna som blivit isärdragna.
Typ:
Original:
III
IIIIII
Med magi:
III
IIII
IIIII
IIIIII
😁
Redigerat av Zartok, 21 September 2016 - 14:48.
Postad 21 September 2016 - 16:05
Hahaha, jo tjena, med mitt ordförråd? Folk fattar ju inte vad jag menar förrän jag börjar rita mina ord och förklara det med magi, eventuellt svart sådan 😂Aldrig funderat på att bli lärare?
Postad 22 September 2016 - 07:00
Skulle stå skalar upp
alltså, är det bara det uppskalning gör? Lägger det inte till och fyller i linjer också?
Också? Vad är du menar att uppskalning gör förutom att "lägger till och fyller i linjer"?
En annan sak, som iofs har viss relation till detta:
TLOU:R kommer köra i native 2160p30 på Pro. Men kommer det även kunna köras i 4Kinda i 60Hz?
Originalet kör ju i 1080p60 så det vore en no-brainer att utgå från det och köra det i checkerboard-maskinen (det är ju så de flesta andra kommer göra). Vore intressant av den anledningen att man då får en bra chans att jämför native med checkerboard.
"4Kinda i 60Hz", vad fult det blev. Kommer nog kalla det 2160cb60 i fortsättningen... ![]()
Redigerat av pacman, 22 September 2016 - 07:04.
Postad 22 September 2016 - 09:41
Original:
III
IIIIII
Förstorat:
III
III
III
IIIIII
IIIIII
IIIIII
1 användare läser detta ämne