Whiskytråden
4731 svar till detta ämne
Postad 20 February 2009 - 22:05
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1377 inlägg
Man kan få fantasisummor för den där fälgtvätten... kicka här: http://www.auktionsv...goritext=Whisky
http://www.systembol...yckesauktioner/
Tack så mycket ska kolla lite på det där. Men du som tycker att det är avfettning  Vad tror du man kan få? Man ska ju ändå inte dricka det =)
Postad 20 February 2009 - 22:10
EmotioN
-
EmotioN
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Självklart ska det vara rökig whiskey i form av Highland Park eller Laphroaig. Fast favoriten är nog ändå den 21-åriga varianten från Highland Park.. mums
Postad 21 February 2009 - 01:06
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Tack så mycket ska kolla lite på det där. Men du som tycker att det är avfettning Vad tror du man kan få? Man ska ju ändå inte dricka det =)
Brukar ligga mellan 10-20.000:- men har man tur kan man få mer på auktionssiter. På whiskyaction.com tex ligger just nu en macmyra preludium 1 för 350€ och en 02 för 300€ .. komplett kit som sagt 10-20k utan problem. Attans att man var för slö för att köa, har inte alla själv. Kikade du inte på länken där jag postade. Gick ett kit för 25.000:- http://rocksoff.se/p...ktionsverk.aspx
Redigerat av Martin, 21 February 2009 - 01:09.
Postad 21 February 2009 - 08:48
cocktail
-
cocktail
-
Amatör
-
-
68 inlägg
börjar gilla whiskey mer och mer.. bushmills black bush är min absoluta favoit!
rökig trögflytande vätska som smakar tjärat 100 årigt trädäck har jag inte fått smak på ännu men kanske kommer med åren...
black bush lär förresten vara kungens favorit...
Postad 21 February 2009 - 10:22
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Är kanske lite tråkig men för tillfället så smakar Laphroaig bäst...
Postad 24 February 2009 - 15:41
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Fick just leveransen jag och kusin min beställt ifrån Whiskyexchange.com i England.
Alltid trevligt med en låda whisky
DSCF0015.JPG 758.66K
2 Antal nerladdningar
Line up:en
DSCF0021.JPG 765.35K
3 Antal nerladdningar
Är mina 6st längst åt vänster, är 2st Talisker 1993 D.E. ena som står skymd lite bakom. Allra längs ut en Oban 1992 D.E. Sen Longrow 1995 Tokai Cask, Longrow 10y 100 Proof och Caol Ila 1995 D.E.
Redigerat av HenkeEdge, 24 February 2009 - 15:56.
Postad 24 February 2009 - 16:07
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Fick just leveransen jag och kusin min beställt ifrån Whiskyexchange.com i England.
är 2st Talisker 1993 D.E. ena som står skymd lite bakom. Allra längs ut en Oban 1992 D.E. Sen Longrow 1995 Tokai Cask, Longrow 10y 100 Proof och Caol Ila 1995 D.E.
Funkar
Postad 24 February 2009 - 16:27
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Funkar 
Jo då, vinner Djurgården ikväll så firar man nog med en liten provsmak av ena Taliskern och förlorar dom så tar man sig nog en tröst-talisker Kan tilläggas att man är ledighela veckan, men bilkörning t.o.r. till Gävle hindrar en från att ta en under match. Hoppas nu bara att det inte blir oavgjort
Redigerat av HenkeEdge, 24 February 2009 - 16:46.
Postad 24 February 2009 - 16:50
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Jo då, vinner Djurgården ikväll så firar man nog med en liten provsmak av ena Taliskern och förlorar dom så tar man sig nog en tröst-talisker
Kan tilläggas att man är ledighela veckan, men bilkörning t.o.r. till Gävle hindrar en från att ta en under match. Hoppas nu bara att det inte blir oavgjort 
Vinner dom ska jag dricka aceton (Jack D) Nog det äckligast jag smakat...
Postad 24 February 2009 - 16:56
plastanka
-
plastanka
-
Amatör
-
-
51 inlägg
DSCF0015.JPG 758.66K
2 Antal nerladdningar
Line up:en
DSCF0021.JPG 765.35K
3 Antal nerladdningar
Är mina 6st längst åt vänster, är 2st Talisker 1993 D.E. ena som står skymd lite bakom. Allra längs ut en Oban 1992 D.E. Sen Longrow 1995 Tokai Cask, Longrow 10y 100 Proof och Caol Ila 1995 D.E.
Högra sidan är min! Å en annan får inte dricka av andra anledningar, va fan ska man med så mycket whisky till då ;-)
Postad 24 February 2009 - 16:59
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Vinner dom ska jag dricka aceton (Jack D) Nog det äckligast jag smakat... 
Hehe, håller du på Sk-eå då eller? (dom som spelar ikväll och ursäktar off-topic:en) Högra sidan är min! Å en annan får inte dricka av andra anledningar, va fan ska man med så mycket whisky till då ;-)
Jo riktig orutin att bli sjukskriven sådär och gå på annat medikament än "Uisge Beatha"
Postad 24 February 2009 - 17:01
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Hehe, håller du på Sk-eå då eller? (dom som spelar ikväll och ursäktar off-topic:en)
Nä fyyyy heller Gillar inte Jack bara *asg* Seriöst, första gången jag smakade Jack trodde jag det var ett skämt, så illa kan väl inget ändå smaka.. Andra gången fick jag precis samma känsla.. Nu är man inne på 47 vändan och jag kan banne mig inte bli vän av den dyngan *hick* För mig är en trivsam virre en som smakar mkt tjära, behöver inte vara jätterökig bara den luktar o smakar gammal träbåt..
Postad 25 February 2009 - 11:36
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8314 inlägg
Sugen. Nyfiken - Vad är det för Ardbeg? Finns inte några av de köpta även på systemet? Blir det verkligen billigare från WE?
Redigerat av Unregistered37573cc1, 25 February 2009 - 11:38.
Postad 25 February 2009 - 13:37
Schonning
-
Schonning
-
Användare
-
-
148 inlägg
Har inte riktigt hunnit läsa alla 400 sidorna i denna tråd ännu, men jag läggar ändå ut en lista på mina 5 favorit Sorter
* Springbank (20410)
* Bowmore Enigma
* Talisker Destillers Edition (10374)
* The Balvenie Doublewood 12 Years (10477)
* Laphoraig 10 Years (571)
Bubblare (billig och bra bjud-malt)
Drumguish (278)
Springbank är en underbar och len singelmalt med toner av smörkola i slutet, en absolut favorit
Bowmore Enigma är en otroligt rökig och brutal whisky, mycket gott.
Balvanie Doublewood har jag gillat länge och har en underbart fyllig smak.
Talisker och Laphroaig är ju kända så de behöver jag väl inte presentera ytterligare?
//schonning
Finns det en bättre plats att avnjuta whisky än i Fjällen? (Akka i bakgrunden)
taliskertext.jpg 88.73K
2 Antal nerladdningar
Postad 25 February 2009 - 14:16
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Sugen. Nyfiken - Vad är det för Ardbeg? Finns inte några av de köpta även på systemet? Blir det verkligen billigare från WE?
Ardbeg:en är en "Airigh Nam Beist", jo säkert går det att hitta någon på systemet men det är rätt skralt även på bolagets beställningssortiment om man vill ha något visst och Oouja att det blir billigare ifrån W. Exchange, men köper man bara en enstaka flarra blir det väl knappast det då grundfrakten är på 20£. Sen beror det ju lite på hur kursen står om pundet är i 11 eller 14kr tex. Ett exempel iaf: Inte någon av dom jag köpte men: Longrow 10y som nu gick att hitta på bägge ställerna (£37.49 inc. VAT på WE) vs. (795kr på Systembolaget) I det exemplet så tjänar/sparar du på att tom bara köpa en flaska om man räknar in fraktkostnad.
Postad 25 February 2009 - 17:58
plastanka
-
plastanka
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Av de jag handlade och dagens pundkurs så blir det
Airigh Nam Beist
WE: £46.5 = 590 sek
Systembolaget = 650 sek
Aberlour a'bunadh
WE: £35 = 445 sek
Systembolaget = 599 sek
Sedan har de inte de andra, för småflaskorna kan man räkna om med literpriset på systemet och får då:
Lagavulin 16
WE: £10.5 = 134 sek
Systembolaget: 166 sek
Oban 14
WE: £9.5 = 121 sek
Systembolaget: 143 sek
Totalt på de fyra flaskorna blir det:
WE: 1290 sek
Systembolaget: 1558 sek
268 kr billigare
Till det kommer två flaskor som inte finns på systemet, sedan går det alltid att hitta de som är större skillnad på och nu har vi även räknat på en rätt hög pundkurs. Är pundet nere i 11 så blir det ju ännu större skillnad.
Men det bästa är nog att du får tag på lite annorlunda flaskor.
Postad 26 February 2009 - 09:25
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8314 inlägg
Där ser man. Vet att enstaka har man kunnat tjäna på, men att de varit rätt sällsynta. Å andra sidan var pundet starkare då ... Airigh Nam Beist WE: £46.5 = 590 sek Systembolaget = 650 sek
Aberlour a'bunadh WE: £35 = 445 sek Systembolaget = 599 sek
Frakt inräknad? (Det var oftast det som spräckte det för vår del ... men vi vågade aldrig beställa så mycket som du/ni gjort ..) Aberlour a'bunadh har verkligen blivit skjukt mycket dyrare på systemet. Tyvärr inte prisvärd längre enl min mening. Beisten köpte jag en låda av på systemet då den gick på ca 550:-. Att den stigit så mycket ... Sedan har de inte de andra, för småflaskorna kan man räkna om med literpriset på systemet och får då:
Lagavulin 16 WE: £10.5 = 134 sek Systembolaget: 166 sek
Oban 14 WE: £9.5 = 121 sek Systembolaget: 143 sek
Totalt på de fyra flaskorna blir det: WE: 1290 sek Systembolaget: 1558 sek
268 kr billigare
Hänger inte med på priserna. Kan väl inte vara literpris? Till det kommer två flaskor som inte finns på systemet, sedan går det alltid att hitta de som är större skillnad på och nu har vi även räknat på en rätt hög pundkurs. Är pundet nere i 11 så blir det ju ännu större skillnad.
Men det bästa är nog att du får tag på lite annorlunda flaskor.
Som du säger - klart mer intressant då pundet vikit. (Det har mest legat mellan 13 och 15 då jag köpt).... Vi köpte bara "specialare" ... Ser fram mot att läsa lite om intrycken.
Postad 26 February 2009 - 15:10
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Där ser man. Vet att enstaka har man kunnat tjäna på, men att de varit rätt sällsynta.
Å andra sidan var pundet starkare då ...
Frakt inräknad? (Det var oftast det som spräckte det för vår del ... men vi vågade aldrig beställa så mycket som du/ni gjort ..)
Hänger inte med på priserna. Kan väl inte vara literpris?
Som du säger - klart mer intressant då pundet vikit. (Det har mest legat mellan 13 och 15 då jag köpt).... Vi köpte bara "specialare" ...
Ser fram mot att läsa lite om intrycken. 
Blev 12 flarror för oss nu när vi beställde är det över 12st så går ju grundfrakten upp 10£. Så är nog mest ekonomiskt att ligga där men beror ju förstås på hur många som är med och beställer. Tror kusin-"plast" jämförde literpriset rakt av per cl. sen räknade det på 20cl som flaskstorleken var på två av hans. Där på WE. så var tex en Lagavulin 16år inte dyrare per centiliter i 20cl versionen än 70cl flaskan. Vet inte om det är så generellt men är ju riktigt bra om man vill testa oprovade kort och det är så. När vi började fundera på beställning så var pundet på låga 11 nu hade vi lite otur med växelkursen som låg på 12kr ganska jämt just när vi lade ordern och när beloppet blev "skyddatbelopp". Sen när det väl drogs så blev det nån hundring till då pundet var uppe i 12.7kr. Men det är väl bankens fel eller hur man kan uttrycka det. Men som sagt vissa sorter kan man spara en hel del på och enbart lite på andra, sen även om systemet har vissa Distillers Edition så har det vart äldre årgångar av dom på Whisky Exchange. Är svårt att jämföra priser då också. Sen att man kan få sånna som man inte hittar på systemet alls är väl den stora behållningen. Har en del annat öppnat så vet inte när man sprättar nytillskotten, Ena av mina Talisker riskerar nog att öppnas först men självklart kan jag skriva vad man tycker om man kommer ihåg. =) Longrow, på tokaji-fat eller om det nu kan ha vart på madeira-fat (minnet sviker) har jag faktiskt druckit förrut men var så pass längesedan att jag inte kan ge några direkta målande utläggningar om den mer än att jag minns att jag gillade den skarpt.
Redigerat av HenkeEdge, 27 February 2009 - 10:26.
Postad 27 February 2009 - 10:50
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Nån mer än jag här som har testat och gillar den aningen udda 18-åriga Knockando.
Satt och slösurfade tillbaka i tråden och såg detta inlägg. Jag har en sån flaska men inte öppnad. Vet faktiskt inte om jag druckit någon Knockando över huvudtaget, köpte den när jag var i Frankrike ..av alla whisky-drickar ställen  på jobb. Var faktiskt riktigt bra priser på Single Malt där jag var och det blev ju att köpa endel sorter: En Glenfarclas Heritage, en Oban 14, en Talisker 10år (med någon specialoffer-plunta) också Knockando 18år. Kommer du ihåg om "Knocken" var lik någon annan, eller hur smakupplevelsen var?
Postad 27 February 2009 - 11:03
Dixxon
-
Dixxon
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Min absoluta favorit är Famous Grouse med Cocacola ca 50/50 Med mycket IS!!!! DE E NAJS GRABBAR !!
Har druckit mycket Laphroaig o Lagavulin För 8 år sen när jag var ca 20-22 Men Drack för mkt av det så jag smakade sunking brasa i min mun i flera dagar , DET VAR INTE NAJS!!
Postad 28 February 2009 - 14:52
plastanka
-
plastanka
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Precis, på systemets hemsida står alltid literpriset så det var det jag tog och räknade om till 20cl.
När vi började räknade vid 11 kr pundet så var det ju helt klart fördelaktigare.
Man spar väl inte in så där jättemycket på att beställa de vanliga sorterna via t.ex. WE, men om man vill beställa lite specialsorter och inte känna att frakten drar iväg så förbannat per flaska så kan man lägga till lite standards. De är i vart fall inte dyrare på WE än på systemet.
Postad 02 March 2009 - 18:44
Triscali
-
Triscali
-
Rookie
-
0 inlägg
Är det någon på detta forum som har haft chansen att smaka på både Talisker Distillers edition och Bowmore 17 årig. Jag funderar just nu på vilken av dem jag ska köpa, det kan visserligen bli bägge två jag har inte bestämt mig. Vilken av dem hade ni valt? Prismässigt är det ingen skillnad där jag ska köpa, ca 520 kr. Fattar inte heller varför Bowmore 17 är så dyr drygt 1000 kr på systemet men det är den kanske värd. Jag har redan en bowmore 17 och av de sorter jag har provat (Laphroaig QC, Caol Ila 12, Glenlivet 15) så är den bäst och det känns som ett säkert kort men samtidigt vill man prova lite nytt så kom gärna med fler förslag från denna listan http://www.vikinglin...asp?category=95
Redigerat av Triscali, 02 March 2009 - 18:51.
Postad 02 March 2009 - 18:57
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Är det någon på detta forum som har haft chansen att smaka på både Talisker Distillers edition och Bowmore 17 årig. Jag funderar just nu på vilken av dem jag ska köpa, det kan visserligen bli bägge två jag har inte bestämt mig. Vilken av dem hade ni valt? Prismässigt är det ingen skillnad där jag ska köpa, ca 520 kr. Fattar inte heller varför Bowmore 17 är så dyr drygt 1000 kr på systemet men det är den kanske värd.
Jag har redan en bowmore 17 och av de sorter jag har provat (Laphroaig QC, Caol Ila 12, Glenlivet 15) så är den bäst och det känns som ett säkert kort men samtidigt vill man prova lite nytt så kom gärna med fler förslag från denna listan http://www.vikinglin...asp?category=95
Talisker 18år är riktigt sjysst. Balvenie Double Wood 12år är en goding med ifrån den listan. På första frågan kan jag tyvärr inte svara har inte öppnat någon av Talisker D.E. flarrorna jag har men var förlängesedan jag drack någon Bowmore 17år för att kunna jämföra med. Är den ganska lik Mariner (Bowmore 15år) i smaken? Eller har du något så där du kan sätta fingret på som skiljer?
Postad 03 March 2009 - 09:30
plastanka
-
plastanka
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Jag tror väl att jag ska ha testat bägge även om det nu var ett tag sen och fast jag är Bowmore fantast skulle jag nog välja Taliskern om det skiljer mycket i pris till Taliskerns fördel. Då det gäller Bowmore 17 så tycker jag Bowmore 15 är bättre och dessutom hälften så dyr.
Postad 03 March 2009 - 11:04
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8314 inlägg
Då det gäller Bowmore 17 så tycker jag Bowmore 15 är bättre och dessutom hälften så dyr.
Kul att det är fler som tycker som jag. Trodde jag var ensam. Ruggigt vad 17åringen dragit iväg i pris.
Postad 06 March 2009 - 20:33
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Ser fram mot att läsa lite om intrycken. 
Talisker Destillers Edition 1993 (Jerez Amaroso Cask) Är nu sprättad. Nu har jag inte någon referens utan bara har druckit av denna nu ikväll. Börjar med synintrycket: Rätt mörk till färgen. Lukt: påtaglig rökighet =P Fin rykighet även i smaken men finns även en riktigt elegant fatkaraktär och den är rätt fyllig i smaken. Enligt mig så lirar den i klass med Laphroaig QC och 15år. Tur att man köpte 2st =) Gillade den. [Edit] Hoppas ni hade en trevlig kväll det hade jag och Taliskern =)
Redigerat av HenkeEdge, 07 March 2009 - 00:41.
Postad 14 March 2009 - 15:55
Unregisteredb7e5102f
-
Unregisteredb7e5102f
-
Användare
-
-
135 inlägg
Kan inte direkt säga att jag är någon kännare men, iaf, Islay Mist är i stort sett den enda whiskey jag dricker som jag själv betalar för. Riktigt prisvärd för sitt pris. http://www.systembol...mp;SokStrangar=
Postad 14 March 2009 - 16:18
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Kan inte direkt säga att jag är någon kännare men, iaf, Islay Mist är i stort sett den enda whiskey jag dricker som jag själv betalar för. Riktigt prisvärd för sitt pris. http://www.systembol...mp;SokStrangar=
Ja den är helt okej, dricks en del här hemma  Kan inte direkt säga att jag är någon kännare men, iaf, Islay Mist är i stort sett den enda whiskey jag dricker som jag själv betalar för. Riktigt prisvärd för sitt pris. http://www.systembol...mp;SokStrangar=
Ja den är helt okej, dricks en del här hemma
Postad 14 March 2009 - 16:44
Unregisteredb7e5102f
-
Unregisteredb7e5102f
-
Användare
-
-
135 inlägg
Ja den är helt okej, dricks en del här hemma 
Har du möjligtvis några tips på liknande whiskey? ungefär samma prisklass, 200-400kr.
Postad 22 March 2009 - 16:54
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Hade lite single-malt provning med några polare i helgen. Eller så några var vi ju inte ändå utan 8st efter att två lämnat återbud i sista sekund, så tyvärr dök inte Glenfarclas 21år upp vilket hade varit ett intressant inslag.
Ardbeg Nam Biest tog 1:a plats.
Longrow 100proof, 2:a plats.
Delad 3:a kom Lagavulin 12år Cask Strengh och Laphroaig 10år.
(Placeringarna utifrån snittbetyg)
Dom andra sorterna som också var med: Ardmore, Glenlivet 12år, Glen Moray 16år, Auchentoshan och Clynelish 14år.
Vi körde blindprovning och hade sorterna indelade i följande:
Omgång 1: Glenlivet 12år, Glen Moray 16år, Auchentoshan och Clynelish 14år.
Jämnt segment och det var inte någon jättestor skillnad på de olika sorterna men Clynelish och Auchentoshan fick något sämre betyg än Glen Moray och Glenlivet. Glenlivet fick högst medelbetyg och Clynelish lägst.
Omgång 2: Lagavulin Cask Strengh 12år (2004), Longrow 100proof och Ardmore.
Laggan var inte meningen att vara med först men för att få med någon mer i närheten av Longrow´s procent (~57%) så tog jag fram den och dom fick reda på vilka 2st "blinda glas" som innehöll cask strengh whisky. Även fast bägge kom rätt högt (top 3) så fick dom rätt spridda betyg vilket nog kan bottna i att vissa var mindre försiktiga när det kom till att vattna.
Omgång 3: Ardbeg Nam Biest (1990) och Laphroaig 10år.
Ett "battle of the Islay" där Ardbeg tog segern.
Redigerat av HenkeEdge, 22 March 2009 - 17:02.
Postad 24 March 2009 - 11:24
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Drack Dun Bheagan Island 8 årig i helgen och måste säga att den var en riktigt god rökik whiskey som tyvärr inte finns på bolaget.. Får skaffa på mig lite i Danmark vid nästa resa.
Postad 10 April 2009 - 16:36
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Någon som har druckit Fifty Fifty (Macallan & Laphroaig) och vill dela med sig av intryck? Funderar på att köpa en flaska vid nästa resa.
Postad 14 April 2009 - 01:52
Unregistered5ee49fef
-
Unregistered5ee49fef
-
Användare
-
-
194 inlägg
Bekantade mig med en Glenlivet Nadurra under påsken, vilket var en mycket trevlig bekantskap
Postad 15 April 2009 - 20:26
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
,
Redigerat av Unregisteredb8e57d04, 17 June 2009 - 07:04.
Postad 17 April 2009 - 12:18
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Bowmore Darkest 15 y! (Bild)
Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 17 April 2009 - 12:20.
Postad 18 April 2009 - 01:22
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Vill inte göra dig besviken, men jag tycker faktiskt att den vanliga 12-åriga Bowmore är godare än den 15-åriga Darkest.
Postad 04 May 2009 - 10:29
Schonning
-
Schonning
-
Användare
-
-
148 inlägg
Vill inte göra dig besviken, men jag tycker faktiskt att den vanliga 12-åriga Bowmore är godare än den 15-åriga Darkest.
...Fast nog är Enigman ett par snäpp vassare än den vanliga 12 åriga. Men det är ju inte alla som gillar rökigheten. köpte själv en liter Enigma i helgen på Eckerölinjen...
Postad 04 May 2009 - 11:28
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Ja alla har ju olika smak och det är ju så det skall vara.
Själv tycker jag att Enigma är en av de äckligaste whisky jag druckit.
Postad 14 May 2009 - 16:38
speffy
-
speffy
-
Användare
-
-
103 inlägg
Någon som har tips på ett snyggt whisky/vitrinskåp har kollat igenom på dom vanliga ställena som ikea, mio osv men inte hittat något. Vill att det ska vara i valnöt och helst inte bredare än 1m. Alla tips är välkomna
Postad 15 May 2009 - 16:42
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Då var favoriten inköpt
Postad 15 May 2009 - 20:36
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Senaste inköpet.
DSC02158.JPG 563.77K
0 Antal nerladdningar
Postad 15 May 2009 - 20:41
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Nån som testat nya Mackmyra special 02?
Postad 27 May 2009 - 21:14
plastanka
-
plastanka
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Handlade Bowmore 15 Laimrig Cask Strength idag, det ska bli intressant, sherryfat och allt.
Tråkigt värre från TWE:
I just got this message from my colleagues back at TWE Towers in Park Royal, asking me to announce the following on the blog:
“It is with regret to inform our Swedish friends that shipping to Sweden has been stopped until further notice. We are in discussions with the Swedish Tax Agency on a working format for shipments and the levy of Swedish duty and vat on top of the prices shown on the TWE website.
We hope to get an answer in the next few weeks.
TWE”
I haven’t spoken to anyone at TWE about this yet, but will post up any news as and when we get it.
Special 02 från Mackmyra har jag testat, helt ok måste jag säga, men värd 700 spänn, njaaa :-)
Postad 27 May 2009 - 22:05
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Special 02 från Mackmyra har jag testat, helt ok måste jag säga, men värd 700 spänn, njaaa :-)
Misstänkte att den var bra, men som du säger för dyr.
Postad 02 June 2009 - 19:41
Molgan^
-
Molgan^
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Laphroaig Quarter Cask 10 årig, är en stor favorit
Postad 02 June 2009 - 19:44
PH2000
-
PH2000
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Postad 17 June 2009 - 07:06
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
*ändrat*
Redigerat av Unregisteredb8e57d04, 16 August 2009 - 09:32.
Postad 03 September 2009 - 15:06
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Jag hoppas att jag kommer äga dom här 3 på måndag!   Macallan är en helt ok whisky tycker jag men Caol Ilan slår den med hästlängder. Dock så har jag budat på dessa bägge nästan enbart för att jag vill ha whisky's från -78. Ja, jag är född då. Men sen har jag lagt ett bud på denna goding också.  Vad tycker ni, kommentera! Förresten, vad tycker ni om åldern på en whisky? Många säger/tycker att efter 18 år så blir dom "sämre". Jag tycker att det varierar från fall till fall. Men sen är jag inte heller någon expert, långt ifrån.
Postad 03 September 2009 - 16:42
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Allt mellan 18 och 30 är gångbart.
Angående whisky så passar det in där också  Men det finns inga tumregler när det gäller virre. Det finns så många faktorer som ska tas i beaktande. Har inte smakat mycket över 30 år men det brukar ju vara riktigt bra. Dock är det inte prisvärt för fem öre, inte för min plånbok i alla fall.
Redigerat av Martin, 03 September 2009 - 16:43.
Postad 04 September 2009 - 09:22
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Jag skulle vilja hävda att det är ett misstag att bara sikta på "gammal" whisky.
Många av de godaste och mest komplexa smakerna har jag avnjutit hos unga whiskys.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|