![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 21 januari 2014 - 20:12
Postad 21 januari 2014 - 20:20
Jag tror att svare kring riaan är rätt enkelt. Förstärkaren är för billig för att det skall finnas utrymme att sätta i ett ordentligt riia. I nya förstärkare läggs det nog till lite som ett tillval, jämfört med gamla 70-talare då riian var halva förstärkaren. En högst personlig och lekmannamässig analys dock. Hade ordentligt brum med den inbyggda riaan och gjorde mig ofta lustig över regas "behöver inte jorda" princip - det försvann med än gång med externt phonosteg.
Postad 25 juli 2014 - 12:34
Postad 25 juli 2014 - 12:47
Mvh
Joel
Postad 27 juli 2014 - 14:50
Postad 28 juli 2014 - 11:29
Kanske frågats om innan, men ger SUB OUT utgången på denna samma signal som PRE OUT?
Det är samma signal.
Postad 24 januari 2015 - 14:38
Någon som har en aning om vad felet kan vara?
Postad 24 januari 2015 - 18:24
Analog eller digital volymkontroll ?Har fått problem med min D3a. Har haft den i närmare 6år och aldrig varit några problem men nu så slutar vänster kanal ibland att spela om man kör på låg volym, man får du höja och då hoppar den igång igen. Mycket märkligt!
Någon som har en aning om vad felet kan vara?
Postad 25 januari 2015 - 11:34
Går i tankarna at köpa surroundförstärkare och använda D3:an som slutsteg, tror du att felet kommer hänga med då, svårt att veta kanske?
Postad 26 januari 2015 - 11:40
Vet ej tyvärr, inte superhajen på sånt här (kan man kolla upp det på något sätt?)
Går i tankarna at köpa surroundförstärkare och använda D3:an som slutsteg, tror du att felet kommer hänga med då, svårt att veta kanske?
Hej!
Hör av dig direkt till oss via PM här eller mail ([email protected]) så ska vi hjälpa dig där.
Mvh
Joel
Postad 04 februari 2015 - 17:23
Postad 04 februari 2015 - 17:48
Om du inte kan uppfatta disten i klass AB, då hör du inte skillnaden hos i A-läget etc.
Klass A är tekniskt bättre, men har nackdelar som värme och energiåtgång och lägre effekt, generellt.
Här är två trådar att läsa om du vill veta mer:
http://www.faktiskt....opic.php?t=5873
http://www.faktiskt....pic.php?t=13165
Postad 05 februari 2015 - 07:55
Nej, det krävs ett bättre hörselsinne.
Om du inte kan uppfatta disten i klass AB, då hör du inte skillnaden hos i A-läget etc.
Klass A är tekniskt bättre, men har nackdelar som värme och energiåtgång och lägre effekt, generellt.
Här är två trådar att läsa om du vill veta mer:
http://www.faktiskt....opic.php?t=5873
http://www.faktiskt....pic.php?t=13165
Tack för input tvett!
Postad 11 februari 2015 - 15:44
Tycker främst att basen känns mer tajt om man kör i klass A.Testar flac-filer från datorn (Toslink) och byter via fjärren mellan class A och class AB. Hör inte den minsta skillnad. Krävs bättre källa, typ bra cd-spelare för att kunna åtnjuta skillnad mellan class A- och AB?
Postad 11 februari 2015 - 16:03
Om förstärkarens dämpfaktor är helt i samklang med ett par bättre högtalare är det en rätt påtaglig skillnad.
Själv kör jag jämt med klass A tillsammans med ett par Swans F2.2A med ett mycket mer detaljrikt och mjukt ljud som resultat.
Postad 17 juli 2015 - 14:18
Uppmärksammade ni fyndbörsens mail för en vecka sen:
Nu säljer vi ut våra sista exemplar av den poplulära förstärkare Class-A 100 D3 från 4500kr. OBS endast för avhämtning i Torup! Finns i svart, silver och silver/ svart.
Betyder detta att det är en ny modell på G? Jag börjar bli sugen på en uppgradering av min DII.
Redigerat av elov, 17 juli 2015 - 14:18.
Postad 17 juli 2015 - 14:41
Uppmärksammade ni fyndbörsens mail för en vecka sen:
Betyder detta att det är en ny modell på G? Jag börjar bli sugen på en uppgradering av min DII.
Nej den slutade att tillverkas hos Tone Winner i Kina för c:a 1,5 år sen utan att det har blivit någon uppföljare av samma slag.
Postad 17 juli 2015 - 16:24
Det blev lite otydligt i utskicket. De exemplaren vi säljer är demoex i varrierande skick. Allt från perfekt nyskick med låda och fjärr till utan låda, fjärr och med några smårepor.
//Anders
Postad 11 september 2015 - 10:53
Är det någon som har en vettig lösning på att lyssna i hörlurar genom D3:an? Krävs det kanske en separat hörlursförstärkare?
Postad 12 september 2015 - 13:00
Eftersom du inte kan koppla in lurarna direkt i förstärkaren så är svaret, ja. Du behöver en separat hörlursförstärkare.
//Anders
Postad 12 september 2015 - 13:44
Eller så kan du bygga en dämpsats om du vet hur man löder. Blir mycket billigare så.
Kolla här: http://sound.westhos.../project100.htm
Postad 22 september 2015 - 11:52
En dämpsats verkar svårt att bygga då jag knappt har någon kunskap gällande lödning, men tack ändå för tipset perri!
Om jag skulle koppla en hörlursförstärkare gör jag det enklast till "REC OUT" på baksidan? Utgången skall ju inte vara volymstyrd om jag har förstått det rätt. Kan förstärkaren sättas på MUTE i så fall när jag endast vill lyssna genom hörlurarna men via D3:ans inbyggda DAC?
Postad 25 september 2015 - 08:00
En dämpsats verkar svårt att bygga då jag knappt har någon kunskap gällande lödning, men tack ändå för tipset perri!
Om jag skulle koppla en hörlursförstärkare gör jag det enklast till "REC OUT" på baksidan? Utgången skall ju inte vara volymstyrd om jag har förstått det rätt. Kan förstärkaren sättas på MUTE i så fall när jag endast vill lyssna genom hörlurarna men via D3:ans inbyggda DAC?
Jag tycker inte att REC OUT borde mutas men jag vet inte och har ingen möjlighet att testa just nu men om du kopplar hörlursförstärkaren direkt till din källa (t ex CD spelaren) så är det bara att stänga av förstärkaren.
//Anders
Postad 23 december 2015 - 22:25
Hej
Min D2 har slutat att ge ljud ifrån sig. Reläena klickar igång som vanligt vid uppstart men det kommer inget ljud oavsett klass A/AB eller ingång. Någon som känner igen detta?
edit: Det visar säg att jag hade glömt byglarna mellan för- och slutsteg
Redigerat av fackamato, 10 april 2023 - 20:36.
Postad 14 december 2019 - 17:08
Hej!
Köpte den första generationens Class A100 förstärkare igår (begagnat givetvis). Spelar fantastiskt fint efter att ha använt hembioförstärkare i alla år. Jag har den än så länge kopplad till 2 st små Audio Pro satelliter.
Idag kopplade jag in basen (en Audio Pro B3) genom att köra den direkt in på höger/vänster högtalarterminaler på förstärkaren med högtalarkabel och high level input på subben. Gillar verkligen ljudbilden, basen följer ju faktiskt med i musiken nu. MEN jag vill ha högre bas, den är knappt hörbar nu trots att den är upp-pumpad på max på både crossover o level.
Denna generation av förstärkaren har ju ingen bas justering. Vad finns de för alternativ då? Måste jag köpa kraftigare subb?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar