Senaste filmen jag såg...
15633 svar till detta ämne
Postad 03 April 2017 - 13:23
Thehomeboy
-
Thehomeboy
-
Rookie
-
7 inlägg
Härligt tips 
Känner du till när biljettsläpp sker?
På SF Bios hemsida står ingenting överhuvudtaget om detta. De enda filmerna som finns på deras Klassiker-sida är Nattportieren och Stadens ljus.
Om inte jag ser fel förstås...
Jag gick in alldeles nyss, och den finns inte kvar under fliken "Kommande filmer". Jag har kontaktat SF på Facebook kring detta, så vi får vänta och se vad som hänt! Senast för en vecka sedan så stod det att visningen skulle ske den 16e!
http://www.sf.se/ark...mm---Klassiker/
Postad 03 April 2017 - 13:30
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4200 inlägg
Jag gick in alldeles nyss, och den finns inte kvar under fliken "Kommande filmer". Jag har kontaktat SF på Facebook kring detta, så vi får vänta och se vad som hänt! Senast för en vecka sedan så stod det att visningen skulle ske den 16e! 
http://www.sf.se/ark...mm---Klassiker/
Tack för svar 
Enligt din länk så har de lagt in den under Arkiverat... har de kanske då skrotat idéen helt? Jag hoppas inte det.
Postad 03 April 2017 - 17:21
Neatless
-
Neatless
-
Användare
-
-
245 inlägg
Veckans dokumentärtips: Hot Coffee (2011)
De flesta av er har garanterat hört historien och skrattat åt USA's konstiga rättssystem. En person köper kaffe på Mcdonalds - spiller den heta vätskan över sig och stämmer dem på miljonbelopp. Och vinner - haha vilka idioter det finns i USA ändå... Den här dokumentären berättar vad som hände och i stora drag stämmer den allmänna uppfattningen, men detaljerna är hårresande och kommer garanterat få dig att sätta skrattet i halsen.
Utöver att lära en att vara källkritiskt, så tar dokumentären upp storföretagens oetiska försök till att lura kunden att skriva på kontrakt som gör det omöjligt att stämma dem. Man kan tycka att det är löjligt att vem som helst kan stämma företag på mångmiljonbelopp - men alternativet, att företag kan gå fria från allt ansvar är faktiskt värre.
Ett annat fall den tar upp är Jamie Leigh Jones som 2005 åkte över till Irak för att jobba åt Halliburton. Nästan omedelbart blev hon drogad och gängvåldtagen på militäranläggningen Camp Hope där hon bodde. Hon kämpade (och kämpar) i åratal för att ställa Halliburton till ansvar för händelsen men företaget kunde bara peka på kontraktet hon skrev på som friade dem. Den lilla människans kamp mot det enorma företaget. Även om hennes historia kanske inte stämmer till 100%, det finns motstridiga uppgiter, så är inte det poängen. Poängen är rätten man ska ha att kunna ställa företag till ansvar oavsett om man har rätt eller fel och den rätten har företag försökt lagstifta bort i årtionden.
En intressant dokumentär, framförallt den beryktade Mcdonalds-händelsen som varit en historia man alltid vetat om får man veta bakgrunden till och det gör att man tänker till lite. Den avhandlas den första halvtimmen, sen blir det om företag och USA's lagar i stora drag och då sjunker intresset en smula. Den förklarar bra och att sätta företag i strålkastarljuset är förstås oerhört viktigt, således är det en dokumentär man bör se. Läs igenom anställningskontraktet innan ni skriver på gott folk, här handlar det om USA men Sverige gillar ju att apa efter USA så vem vet.
Finns på Youtube.
Postad 03 April 2017 - 18:42
Thehomeboy
-
Thehomeboy
-
Rookie
-
7 inlägg
Tack för svar 
Enligt din länk så har de lagt in den under Arkiverat... har de kanske då skrotat idéen helt? Jag hoppas inte det.
Ja, la märke till det nyss, haha. Fick alldeles nyligen svar om att visningen skjutits upp. Dom vet just nu inte när den kommer att visas. Vi får hålla oss uppdaterade helt enkelt! 
Postad 03 April 2017 - 18:50
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4200 inlägg
Ja, la märke till det nyss, haha. Fick alldeles nyligen svar om att visningen skjutits upp. Dom vet just nu inte när den kommer att visas. Vi får hålla oss uppdaterade helt enkelt! 
Då kanske skjuter upp den till 50-årsjubileet nästa år 
Postad 04 April 2017 - 12:09
Voldo
-
Voldo
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Fantastic Beasts and Where to Find Them

Helt okej tidsfördriv. De flesta Potter-filmerna är dock bättre.
6/10
Postad 04 April 2017 - 12:26
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Håller inte med. "De flesta" HP-filmerna är sämre. 2-3 av dem kan dock anses som bättre än denna.
Postad 04 April 2017 - 14:17
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Håller inte med. "De flesta" HP-filmerna är sämre. 2-3 av dem kan dock anses som bättre än denna.
Det känns som om du är i minoritet här. De flesta - inkluderandes mig - tycker att den här är klart svagare än Harry Potter.
Enligt IMDB så får den här 7.5 och den enda Harry Potter som rankas längre är Order of the Fenix med 7.4
Jag tycker ofta att filmer sjunker i IMDB-ranking efter ett tag. Oftast är det entusiasterna som ser filmen/serien först och då får den i regel högre betyg. När sedan den stora massan får chansen så går i regel snittet ned en bit. Det är mycket som pekar på att Fantastic beasts... kommer att rankas en bit under samtliga Harry Potter-filmer... (Inte för att IMDB är facit, men ofta en hygglig indikation när det rör sig om filmer i samma målgrupp/genre).
Postad 04 April 2017 - 15:41
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Det känns som om du är i minoritet här. De flesta - inkluderandes mig - tycker att den här är klart svagare än Harry Potter.
Enligt IMDB så får den här 7.5 och den enda Harry Potter som rankas längre är Order of the Fenix med 7.4
Nåja, jag har sett alla HP x antal gånger. Nu får jag hem FB på BD i veckan och jag får se om jag vidhåller min åsikt efter att ha sett även den ett par gånger till. Efter det kommer därtill 4 filmer till så det blir några spännande år för oss Rowling-fans.
Postad 05 April 2017 - 14:36
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Nåja, jag har sett alla HP x antal gånger. Nu får jag hem FB på BD i veckan och jag får se om jag vidhåller min åsikt efter att ha sett även den ett par gånger till. Efter det kommer därtill 4 filmer till så det blir några spännande år för oss Rowling-fans.
Det finns ju knappast något facit, utan bara olika åsikter:)
Postad 06 April 2017 - 22:21
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Postad 07 April 2017 - 07:50
Neatless
-
Neatless
-
Användare
-
-
245 inlägg
SSF: Dune (1984) | 1/5 |
Baserat på Frank Herbert's episka bokserie tar regissören David Lynch sci-fi-äventyret till den vita duken. I en avlägsen framtid pågår ett krig mellan två fraktioner över en speciell "krydda" som bara finns på ökenplaneten Dune där gigantiska sandmaskar lurar under sanden och slukar allt som går på dess yta.
Jag var tvungen att pausa redan den första minuten när förtexterna rullade. Regisserad av Alan Smithee? Det här är ju en David Lynch film, har jag fått tag på fel version? Efter snabb research så visar det sig att David Lynch skäms så mycket över filmen att han inte önskar förknippas med den - Alan Smithee är bara ett pseudonym. Som om inte dess rykte redan fått varningsklockorna att ringa så var klingandet nu öronbedövande.
Och mycket riktigt är det här en röra som känns B-film rakt igenom. Jag gav den en chans, jag gjorde verkligen det. Jag var beredd att se förbi föråldrade specialeffekter och mediokert skådespel som jag hade förväntat mig och koncentrerade mig på att komma in i historien. Men jag har inte läst böckerna och filmen gör mig inte ett dugg sugen på att göra det - den misslyckas fatalt med att bygga upp en spännande och trovärdig värld och historien blir snabbt obegriplig och tråkig.
Berättartekniken där en berättarröst viskar fram karaktärers tankar medans deras uttryckslösa ansikte är i bild är ett märkligt sätt att "berika" historien. Starka såpopera-vibbar, och det indikerar inte kvalitet direkt. Sen är det flygande, skrikande fettot en hemskt irriterande karaktär i en film fylld med svaga karaktärer och grovt överspel. Kyle MacLachlan gör en slät hjälte i sin debut och utmanas inte av någon karismatisk skurk. Max von Sydow är bra dock, som alltid.
Det finns glimtar av kvalitet och scener som fungerar bra. Jag gillade till exempel maskarna som är rätt mäktiga ändå, men självklart så följs såna bra grejer upp med bottenapp som att när de skjuter så ska skotten skrikas fram av någon löjlig anledning som har med magi att göra. Ungefär som vi gjorde i lumpen innan vi fick riktig ammunition. Pang pang!
Det var en totalvilsen David Lynch som gjorde detta och jag förstår hans skamkänslor idag.
Postad 07 April 2017 - 08:10
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Var iofs bara 3 timmars versionen som han "tog avstånd" från, 2 timmars versionen (har inte sett 3 timmars versionen) tycker jag är kanon (gillar iofs Dune och kommer även ihåg spelet som jag körde mycket).
Hollywood pseudonym "Alan Smithee;" the name used by directors whose film was taken away and recut against their wishes
Postad 07 April 2017 - 13:32
zephir
-
zephir
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Mothers day. Oerhört dåligt hantverk av alla inblandade från början till slut.
/r
Postad 07 April 2017 - 15:44
Neatless
-
Neatless
-
Användare
-
-
245 inlägg
Var iofs bara 3 timmars versionen som han "tog avstånd" från, 2 timmars versionen (har inte sett 3 timmars versionen) tycker jag är kanon (gillar iofs Dune och kommer även ihåg spelet som jag körde mycket).
Okej. Jag skulle nog ha sett två timmars versionen, för det här kändes utdraget och otajt.
Postad 07 April 2017 - 15:54
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Okej. Jag skulle nog ha sett två timmars versionen, för det här kändes utdraget och otajt.
Tror nog tyvärr inte ens att 2-timmars versionen skulle göra att du höjde ditt betyg speciellt mycket om du gav 3-timmars versionen en 1:a :-).
Den är lite speciell och lite B men som sagt jag gillar den av olika anledningar.
Postad 08 April 2017 - 21:15
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3037 inlägg
Postad 09 April 2017 - 22:48
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Law Abiding Citizen
Helt ok rulle som jag missat att se tidigare. Historien är ju ganska överdriven men tycker ändå filmen hade nåt som fick mig att fastna och kändes underhållande. Klart sevärd.
6/10
lawabidingcitizen.JPG 44.95K
0 Antal nerladdningar
Postad 10 April 2017 - 06:12
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Miss Hokusai
En bra Anime om en far och hennes dotter som tecknar åt ortsbefolkningen i början på 1800-talet. Hög bit-rate är det nog, för varje in-och ut-toning sker utan solarization.
Lone Wolf And Cub
Oerhört våldsam Samurai-serie. Dock är allt blod så fejkat så man ibland skrattar. Men det flyger kroppsdelar till höger och vänster som det ska i alla fall. Dock lider handlingen nu mot slutet av serien. Hoppas det finns extramaterial på den här Criterion-utgåvan.
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 10 April 2017 - 06:13.
Postad 10 April 2017 - 07:59
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Kan ju inte vara värre fejk än Zatoichi
Postad 10 April 2017 - 11:16
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Såg Guardians Of the Galaxy ikväll igen för andra gången, med grabben på 10 bast som såg den första gången nu, toppbetyg från både mig och honom! 
Men han visste nästan allt om karaktärerna när vi börja kolla, går tydligen nån serie på nån av barnkanalerna som han har sett på för ett tag sen... 
Men han tyckte filmen va möe bättre 
Lite lurigt det där med vilka marvelfiler man kan se med kidsen... Deadpool är ju den bästa hittils, men den får han nog f*n inte se på ett tag... snacka om övervåld och sex i den! 
Jag håller nog Deadpool som femma-sexa av Marvelfimerna. Lite för lättsam för att göra ett bestående intryck. Bra film ändå.
Redigerat av hassesolo, 10 April 2017 - 11:17.
Postad 10 April 2017 - 11:19
Voldo
-
Voldo
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Law Abiding Citizen
Helt ok rulle som jag missat att se tidigare. Historien är ju ganska överdriven men tycker ändå filmen hade nåt som fick mig att fastna och kändes underhållande. Klart sevärd.
6/10
Håller med. Den kanske inte är smartaste filmen egentligen men bra underhållande ändå.
Postad 10 April 2017 - 11:22
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Kan ju inte vara värre fejk än Zatoichi 
Är det inte den som handlar om en blind Samurai? I så fall tycker jag den var mindre blodig.
Postad 10 April 2017 - 11:35
htiawe
-
htiawe
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
The autopsy of Jane Doe. Inte det värsta jag sett men riktigt bra stämning!
Postad 10 April 2017 - 12:13
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Är det inte den som handlar om en blind Samurai? I så fall tycker jag den var mindre blodig.
Tänkte på just det fejkade blodstänket, inte hur blodig.
Postad 10 April 2017 - 14:15
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4154 inlägg
Passengers, skön rulle som hade tjänat lite på mer intrig. Lite lång men skön story.
8/10 planterade träd.
Postad 10 April 2017 - 18:11
Neatless
-
Neatless
-
Användare
-
-
245 inlägg
Veckans dokumentärtips: McConkey (2013)
Extremskidåkaren Shane McConkey gillade inte att följa regler under tävlingar och göra det som förväntades av proffs. En flyktig barndom med en speciell relation till sin farsa hade format en... smått galen man. En extrem råtalang men väldigt oslipad - på tävling kunde han lika gärna sluta på 17:e plats som att vinna i överlägsen stil. Han brydde sig inte så mycket helt enkelt, han ville ha kul. Kände han att vinsten var utom räckhåll inför andra åket eller att han hade blivit orättvist behandlad av domarna kunde han helt sonika klä av sig naken och lattjo-åka nedför backen inför en jublande publik.
Den här dokumentären är om hans liv. Från barndomen och de vilda ungdomsåren till en mognare Shane McConkey som började utmana gränserna på ett mer professionellt sätt och utvecklade inte bara skidsporten till nya höjder, han var även en pionjär inom BASE hoppning och började tidigt experimentera med kombinationer få vågade pröva. Det inleds med ett stunt i bergen i Italien, men vi får inte se hela utan istället återvänder vi dit filmen igenom med små, olycksbådande snuttar som indikerar att något är på väg att gå åt ****. Ett smart sätt att hålla spänningen vid liv.
Det är en extremsportfilm som efter en långsam inledning där de tidiga åren avhandlas sätter fart i ett rasande tempo med adrenalinfyllda stunts och otroligt coola kameravinklar - Shane McConkey var en av de första som började leka med GoPro kameror. Men framförallt är det här en mänsklig och livsbejakande historia om en speciell man. Giganter som Tony Hawk och Travis Pastrana beundrar självklart hans bidrag till sporten, men det är personen Shane McConkey de minns allra bäst under intervjuerna. En man som levde livet till fullo och inspirerade alla runtom honom.
Inte lika välgjord som The Crash Reel (2013) men likväl en otroligt rörande hyllning till en personlighet som var något utöver det vanliga. Precis när han mognat till sig, träffat den stora kärleken och bildat familj så kom den där dagen i Italien. När den händelsen slutligen avtäcks så träffar den hårt. Den har då skickligt skapat en beundran för Shane McConkey och hans resa genom livet.
Postad 10 April 2017 - 22:21
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10547 inlägg
Logan 7/10
Riktigt bra film. Vilken film är den en remake av? Vilken västernrulle är det de visar månne den det hämtats inspiration från?
Postad 12 April 2017 - 10:48
knobloch
-
knobloch
-
Guru
-
-
4023 inlägg
Logan 7/10
Riktigt bra film. Vilken film är den en remake av? Vilken västernrulle är det de visar månne den det hämtats inspiration från?
"According to James Mangold, this film is influenced by the crime story Hetsjakten (1977), and the dramas Paper Moon (1973), Little Miss Sunshine (2006), and The Wrestler (2008); and the Wild West movies The Cowboys (1972) and Mannen från vidderna (1953) (Charles and Laura watch this film as a tribute)." IMDB Trivia
Postad 13 April 2017 - 05:16
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3037 inlägg
Postad 13 April 2017 - 06:04
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Legend of tarzan
Förväntade mig skit, men den var ok. Troligen inget jag ser om dock.
Postad 13 April 2017 - 09:19
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4200 inlägg
Bion Skandia visade på Stockholms Filmfestival filmen Your Name som får betyget 3 av 5

En mycket vacker skapelse
Nu har filmen till slut fått svensk distribution 
Se den!
En sak jag inte begriper är varför de valt att dubba den till svenska. Tycker de att japanska med textremsa skulle vara för svårt att ta in för oss svenskar?
Filmen är ju inte till för barn så skippa den dubbade versionen och se den på originalspråket (om den visas i det formatet i din stad)
Vilken mardröm det vore om SF Bio började göra som i t.ex. Tyskland och dubbade alla filmer 
Postad 13 April 2017 - 09:33
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Nu har filmen till slut fått svensk distribution 
Se den!
En sak jag inte begriper är varför de valt att dubba den till svenska. Tycker de att japanska med textremsa skulle vara för svårt att ta in för oss svenskar?
Filmen är ju inte till för barn så skippa den dubbade versionen och se den på originalspråket (om den visas i det formatet i din stad)
Vilken mardröm det vore om SF Bio började göra som i t.ex. Tyskland och dubbade alla filmer 
Den är från 7 år så det är kanske inte konstigt att det finns en dubbad version? I Malmö visas den i vilket fall både med svenskt och japanskt tal.
Postad 13 April 2017 - 09:52
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4200 inlägg
Den är från 7 år så det är kanske inte konstigt att det finns en dubbad version? I Malmö visas den i vilket fall både med svenskt och japanskt tal.
Jag förstår.
Jag uttryckte mig lite felaktigt.
Det är inte en barnfilm, ska det stå. Trots att den är tecknad 
Jag tror inte att 7-åringar begriper så mycket av den.
Postad 13 April 2017 - 11:45
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3205 inlägg
Jag såg den igår på Sergel (med japanskt tal) och blev inte så värst imponerad. Antingen gillar man dess ojämna balans mellan skämt och allvar eller så gör man inte det. Plus att den sliskiga sentimentaliteten ligger över som en enda hinna, vilket gör att fastän man vill uppskatta den så blir griperiet sällan något att hurra för.
Däremot kan jag hålla med FEA gällande dubbningen. Filmen har så pass mycket fanservice (hela titelsekvensen är som en anime OP) att en sjuåring förmodligen kliar sig i huvudet, men skälet till åldersgränsen är helt enkelt för att barn i den åldern skulle klara av att se den utan att få mardrömmar.
Postad 13 April 2017 - 12:08
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1918 inlägg
Såg om Dark knight rises igår. För sista gången. Stundtals är den usel och faktiskt skrattretande dålig. Finns en del bra stunder också men allt som allt så är den inte mycket mer än godkänd. Chris Nolan måste ha haft några dåliga år när han gjorde filmen. Absolut det svagaste han har gjort.
Filmbolaget "krävde" en tredje film och han tog pengarna men lade ingen själ i arbete
Redigerat av budwhite, 13 April 2017 - 12:24.
Postad 13 April 2017 - 17:08
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Jag satt också och skruvade mig rejält i biostolen när jag tvingades se dark knight rises... mest aburda var ju alla spån i salongen som sa att det var den bästa filmen någonsin.
Redigerat av Unregistered577c6879, 13 April 2017 - 17:09.
Postad 13 April 2017 - 17:31
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4200 inlägg
Hemmabion visade Rogue One: A Star Wars Story. Betyg 5 av 5.

Äntligen fick jag se den i 2D. Den är bättre då än på bio 
Postad 13 April 2017 - 17:51
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Fast & Furious 8
Sedvanlig inledning med ett annorlunda slut 
3.5/5 Färjestadare
Redigerat av mcmike, 13 April 2017 - 17:52.
Postad 13 April 2017 - 19:18
Neatless
-
Neatless
-
Användare
-
-
245 inlägg
SSF: Arizona Dream (1993) | 4.5/5 |
Axel Blackmar jobbar i New York med att kontrollera fisk. En dag kommer hans kusin Paul och berättar att farbror Leo ska gifta sig i Arizona och att han måste komma på bröllopet. Egentligen vill dem att Axel ska komma dit och börja jobba i familjeföretaget som är att sälja Cadillacs, något Axel motvilligt går med på att åtminstone testa. Där träffar Axel två udda kvinnor och blir förälskad.
En tråkig synopsis, jag vet. Men den här surrealistiska komedin/dramat signerad Emir Kusturica är inte bara svårbeskrivlig, strukturen är ändå så rörig att man till slut ger upp handlingen och, i mitt fall, bara njuter av allt det underbara bisarra. För det här är en älska/hata film. Flygande fiskar till tonerna av Iggy Pop och Johnny Depp som kacklar som en kyckling medans Lili Taylor lurpassar i bakgrunden spelandes ett dragspel med cigarett i mungipan är en aning... speciellt. Jim Jarmusch känslan är stark, men framförallt har ingen film fångat känslan av att vara i en dröm som den här. Fotot och musiken är rent magisk och karaktärerna är briljanta.
Skådespelet är strålande från alla inblandade och det märks att dem hade fruktansvärt kul under inspelningen. Mycket känns improviserat och att dem har tillåtits forma karaktärerna på sina sätt. Vincent Gallo är störtskön som aspirerande skådespelare som kan recitera varenda film (älskar filmreferenserna) och särskilt Lili Taylor gör sitt livs roll som emotionellt ostabil. Johnny Depp är självklart också suverän och i högform.
Komedin blandas med bitvis otäck drama - en scen där Taylor och Depp spelar rysk roulette är faktiskt ganska omskakande. Så det är inte bara bisarrt för sakens skull utan jag kom verkligen nära de här karaktärerna och brydde mig om dem. Jag ler mig igenom nästan hela filmen och skrattet är alltid nära, men tragiken slår också hårt.
Ett nästan fulländat mästerverk men jag ser också bristerna, även om de knappt stör mig. Lite lång, lite ofokuserad. Men en film man kan se precis hur många gånger som helst och upptäcka detaljer som gör att förälskelsen bara blir starkare - precis som de bästa filmerna är. Vackert, knäppt och fullkomligt underbart.
Postad 14 April 2017 - 00:15
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1201 inlägg
Film: Room
Format: Bluray
http://www.imdb.com/...2/?ref_=nv_sr_1
Tungt men bra drama, klart sevärd. I vanliga fall skulle filmen ha slutat efter halva, men här får man även fortsättningen och får redan på vad som händer sen. Det uppskattas!
Postad 14 April 2017 - 19:23
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2899 inlägg
Fast and the furious 8: Sjukt underhållande ! Bästa som går att se på bio just nu!! 10/10
Postad 14 April 2017 - 22:44
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Fast and the furious 8: Sjukt underhållande ! Bästa som går att se på bio just nu!! 10/10
Tycker att sjuan var en av de sämsta filmerna jag sett på senare är. Är åttan mycket bättre?
Postad 15 April 2017 - 06:08
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2899 inlägg
Tycker att sjuan var en av de sämsta filmerna jag sett på senare är. Är åttan mycket bättre?
Du ska nog hålla dig ifrån FF serien helt klart!
Postad 15 April 2017 - 07:41
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Tycker 1a va asbra... sen har det dalat sakteligen neråt efter varje... nu har jag inte sett 7an och 8an än... men tror inte jag kommer ändra mig....
Varför avslutar du alltid meningar med utropstecken?
Känns som du gapar hela tiden!
Postad 15 April 2017 - 07:59
Colonel
-
Colonel
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
Jag älskar dig - en skilsmässokomedi
Herregud vilken usel film - undvik!
Betyg 0/5
Postad 15 April 2017 - 10:46
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Fair enough. Alla filmer är inte för alla människor.
Postad 15 April 2017 - 23:29
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Deepwater Horizon
Välgjord och spännande. Inga skådespelarinsatser som sticker ut direkt men på det stora hela så gillade jag filmen.
Bilden var mycket bra och detsamma gäller ljudet, Atmos spåret är ett av dom bättre jag upplevt.
6.5/10
deepwater_horizon.jpg 94.69K
0 Antal nerladdningar
Postad 16 April 2017 - 17:09
zephir
-
zephir
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Deepwater horizon, 8/10.
Tycker filmen hanterade händelsen på ett respektfullt sätt genom den något långsamma men välgrundade inledningen. Det behövs ju litet fingertoppskänsla när man ska göra underhållning av tragedier.
/R
Postad 16 April 2017 - 17:18
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2899 inlägg
Deepwater horizon, 8/10.
Tycker filmen hanterade händelsen på ett respektfullt sätt genom den något långsamma men välgrundade inledningen. Det behövs ju litet fingertoppskänsla när man ska göra underhållning av tragedier.
/R
Såg Wahlbergs och Bergs andra alster Patriots day häromdagen som jag gillade .... ska bli kul att se denna oxå!!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|