The Nice Guys - precis i min smak 8/10
Hardcore - sådär 5/10
Triple 9 - 5/10
Kungens hologram - bättre en vad jag trodde den skulle vara 7/10
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 17 April 2017 - 09:38
Angry Birds The Movie - den var urkass! 2/10 får den.
The Nice Guys - precis i min smak 8/10 Hardcore - sådär 5/10 Triple 9 - 5/10 Kungens hologram - bättre en vad jag trodde den skulle vara 7/10 Postad 17 April 2017 - 12:25
Filmerna riktar sig till barn nu för tiden och då får man räkna med att kvaliteten försämras. Postad 17 April 2017 - 16:53 Låter iaf inte mina barn 3,5 och 10) se någon av dem, känns inte riktigt lämpliga som barnfilmer... Postad 17 April 2017 - 17:28 Veckans dokumentärtips: Salesman (1969) Postad 17 April 2017 - 17:38 Hemmabion visade The Fast and the Furious. Betyg 3 av 5
Bra bild och ljudkvalitet.
Den var klart bättre än jag mindes. Grym action och skön musik. Hög volym rekommenderas! Redigerat av FEA, 17 April 2017 - 17:38. Postad 17 April 2017 - 19:09
Vet du om denna finns tillgänglig på någon streamingtjänst eller hur bör man se den? Postad 17 April 2017 - 19:41 Hemmabion visade 2 Fast 2 Furious. Betyg 3 av 5.
Bra bild bättre ljudkvalitet.
En helt okej popcornrulle! Postad 17 April 2017 - 19:50
Rogue one på BD.
Har svårt att bestämma mig om den här filmen är bra eller rätt medioker. Skådespelarna gjorde väl inga dunderinsatser och man hade nog kunnat ge bättre bakgrunder till karaktärerna. Storyn tyckte jag däremot fångade min uppmärksamhet. Betyg 6/10 Postad 17 April 2017 - 21:21
Såg den igår ! Faktiskt bra och spännande film! Tyvärr inget Atmos spår på den svenska utgåvan. Postad 17 April 2017 - 22:38
Den finns faktiskt på Youtube, en lite grynig video. Jag har den på DVD - Criterion Collection med en massa extra godis. Kan tänka mig den utgåvan finns att ladda ned på piratbukter. Postad 17 April 2017 - 22:41 Jag har Masters of Cinema-utgåvan av Salesman men aldrig sett. Inte ens öppnat den. Kanske borde göra det snarast... Postad 18 April 2017 - 06:59
Haft den liggandes ett tag, men inte haft suget att titta på den då den fått så himla dålig kritik. Men jag tycker den var helt ok faktiskt, ganska rolig, uppskattade alla cameos som var med. För min del får dom gärna göra en uppföljare.
Betyget blir 3/5 ändå. Postad 18 April 2017 - 12:57 Hemmabion visade The Fast and the Furious: Tokyo Drift. Betyg 3½ av 5
Funkar fint som lunchbio. Postad 18 April 2017 - 16:46 Hemmabion visade Fast & Furious. Betyg 3 av 5.
OK film när det snöar och är trist ute.
Four down, four to go. Postad 18 April 2017 - 18:48
Såg Fences, en film som var Oscarnominerad och som jag misstänkte kunde vara bra och även kanske värd att se. Högt betyg på IMDB (7,3) och en hel del media uppmärksamhet.
Filmen då? Hur ska man beskriva en dålig film, dåligt på alla plan. Filmen är för lång (2t 18 min), för mycket snack i filmen som inte tillför något överhuvudtaget, seg rakt genom och inget att se egentligen. Inget att se, helt enkelt.
0 av 10 möjliga staketer Postad 18 April 2017 - 19:07
Stort +1 på det. Hade stora förhoppningar efter att läst recensioner, men vilken j*vla smörja. Postad 19 April 2017 - 12:34 Hemmabion visade Furious 6 (Extended Edition) Betyg 4 av 5
Riktigt skön actionrulle! Postad 19 April 2017 - 18:11 Hemmabion visade Furious Seven. Betyg 4 av 5
Då återstår bara ett biobesök. Postad 20 April 2017 - 10:11 SSF: The Flight of the Phoenix (1965) | 3.5/5 | Ett fraktplan blir överrumplad av en sandstorm och kraschar i Saharas öknen. Ombord finns ett dussin män och de överlevande ställs nu inför en hopplös situation. Med mat och vatten som räcker drygt en vecka, en obarmhärtig sol och ingen räddning att hoppas på är chansen för överlevnad liten. Men en av passagerarna är flygplansdesigner Heinrich Dorfmann (Hardy Krüger) och han kommer med en djärv plan: använda delar från det kraschade planet för att bygga ett mindre plan och flyga därifrån.
Ett riktigt härligt matiné-äventyr med legendariska skådespelare som James Stewart, Richard Attenborough, Peter Finch och Ernest Borgnine. Jag älskar överlevnadshistorier med hopplösa odds och den här gör det trovärdigt med ett grymt manus (baserad på en bok) och spektakulära ökenmiljöer. Lite överdramatiskt är såklart skådespelet och musiken - men det får man räkna med från en 1965-film.
Inledningen är lite trevande och framförallt är det en karaktär man stör sig ordentligt på, men han försvinner tack och lov snabbt och sen är gruppdynamiken riktigt skön mellan resterande. Karaktärerna är oerhört välskrivna med djup och personlighet och dialogen slutar aldrig att överraska. De konflikter som uppstår är logiska, gubb-tjafset är inte bara underhållande utan det är ett smart manus som fångar utsattheten, desperationen och den psykologiska påfrestningen.
Man måste bara älska tysken som personifierar en tvättäkta besserwisser men som en av männen irriterat erkänner: han har ju fanimej rätt hela tiden. Det finns inte tid att skaffa vänner när man försöker överleva och han bryr sig inte om någon får sina känslor sårade. Deras agerande på att vara i situationen känns trovärdig och innehåller flera intressanta detaljer - frestelsen att låta någon dö för att få mer vatten för sig själv, tankar på att försöka vandra ut och så vidare.
Den når aldrig några fantastiska höjder utan det är bara bra hela tiden. Men twisten på slutet är helt fantastisk och höjer spänningen ordentligt när upplösningen närmar sig. Jag drar mig inte så långt för att kalla den en klassiker men den borde definitivt få mer uppmärksamhet och uppskattning. Postad 20 April 2017 - 17:25 Filmstaden Scandinavia 12 VIP visade Fast & Furious 8. Betyg stark 5 av 5.
Jag blev verkligen förvånad... eller kanske inte... filmen har ju slagit rekord. Det är en av de mest underhållande actionrullarna jag sett på mycket länge Postad 21 April 2017 - 20:35 Då jag sett alla åtta Fast & Furious filmer på rad var det dags för något (lite) lugnare.
Hemmabion visade Flightplan. Betyg 3 av 5.
Jag hade faktiskt glömt slutet på denna film, vilket var bra, jag satt och funderade hela tiden på hur det skulle gå Postad 21 April 2017 - 21:40
"Get out". Lite av en besvikelse, lurades av det höga IMDB-betyget. Svag trea av fem.
Postad 21 April 2017 - 22:25
Den har ju fått otroligt bra recensioner av nästan hela kåren också, nån kallade den t.o.m. för årets film. Så inte så bra alltså... Postad 21 April 2017 - 22:53
Rogue one på BD.
Ser mycket sällan (aldrig gällande filmer jag faktiskt är intresserad av) på trailers nuförtiden, så var rätt nollad inför filmstarten. Hade helt enkelt ingen koll alls på vad den skulle handla om. Var faktiskt redo på en episod 8 (därav frågan i ep8-tråden), så blev lite förvirrad inledningsvis. Helt ok film, men jösses vad politik gör sig dåligt på film. Mer skjuta och pang-pang ska det vara i Star Wars. För övrigt ganska mjäkigt ljud i filmen, som flera andra påpekat i tråden. Kanske var det bara lägre än vanligt generellt, ids inte undersöka just nu Rätt fin starwars-känsla när filmen väl kom igång; pew-pew-pistoler, stormtroopers med historiens sämsta rustning, stormtroopers med historiens sämsta sikte, wilhelmscream (väl maskerat, faktiskt, men jag hörde det allt) och tiefighters som låter uuuuuuuuuuurrrrgghhhhh från vänster till höger. Redigerat av Unregistereda9666aa5, 22 April 2017 - 13:11. Postad 22 April 2017 - 19:05 Hemmabion visade Zodiac (Directors Cut) av mästaren David Fincher. Betyg 5 av 5.
De tidstypiska miljöerna och fotot är skäl nog att se filmen.
Det är för övrigt alldeles snart 10 år sedan filmen gick upp på bio i Sverige. Redigerat av FEA, 22 April 2017 - 19:09. Postad 23 April 2017 - 12:28
Saving private Ryan
Grymt bra film som jag kan se om hur många ggr som helst. Postad 23 April 2017 - 17:50
Så du tycker Furious 7 och Black Hawk Down håller samma klass?? Intressant filmsmak.. Postad 23 April 2017 - 18:27
Man kan väl vara mångfaldig vad gäller genrer och filmsmak eller? Jag gillar allt från dokumentärer till scifi... det enda jag har svårt för är romantiska komedier...
Vi har precis sett dom 2 TV filmerna Moariet som gått på TV4, riktigt bra engelsk kriminalare... i Frankrike då... Postad 23 April 2017 - 18:30
Tack
Filmerna är mycket olika. Har du sett dem? Furious Seven är en popcornrulle med kul-för-stunden action, och gjord på ett högklassigt sätt. Black Hawk Down är en mycket välregisserad krigsfilm som på ett grymt sätt visar fasorna. Jag betygsätter filmerna i deras respektive klasser/genrer. Postad 23 April 2017 - 22:00 Har du sett Arrival så vet du varför det inte går att skriva nåt om den. En massa obegripliga cirklar i luften som någon tror sig kunna förstå Postad 23 April 2017 - 22:26
Japp, jag har sett (och äger båda på BD) båda filmerna. BHD är en av mina favoritfilmer. Själv brukar jag ju inte direkt betygsätta respektive film i en specifik klass. Vad är "klassen" för Furious filmerna? Hjärndöd action, utan någon som helst samband med verkligheten. Klart man kan jämföra det med BHD som bygger på en sann historia. Själv försöker jag dock hålla samma betygskala oavsett film. Furious 7 får en 2:a och BHD en mycket stark 4:a Postad 24 April 2017 - 05:23 Livet är underbart
Handlar om när världskriget bryter ut!
5/5 Färjestadare Postad 24 April 2017 - 07:31
Det skrev jag redan: popcornrulle med kul-för-stunden action.
'Hjärndöd action, utan någon som helst samband med verkligheten' fungerar också - hur roande som helst i biorummet
En av mina femmor, en absolut favoritfilm, ALIEN, har inte heller den någon som helst samband med verkligheten. Det finns en hel drös filmer som jag älskar som inte har något med verkligheten att göra.
Jag tror inte heller att gänget bakom FF-filmerna har tänkt göra seriösa dokumentärer. De ska nog snarare vara en verklighetsflykt. Förbannat välgjorda verklighetsflykter i mitt tycke!
Jag menar bara att vissa filmer inte alls går att jämföra - det är ingen idé. Det är därför de läggs i olika klasser/genrer av mig Postad 24 April 2017 - 08:09 Meningen med tråden är att medlemmar ska dela med sig av sina upplevelser av filmer som dom sett, sen att medlemmar har olika smak är väl bara bra? Nog om off topic. Postad 24 April 2017 - 08:15 Warcraft (gratis på Viaplay) Måste vara bland den sämsta sörja jag någonsin sett i fantasy-genren. Egentligen en skymf mot genren att ens kalla det fantasy. Det är ju baserat på en spelserie (som jag aldrig spelat). Vilken fantasy-författare som helst borde kunde sno ihop bättre världar, mytologi och karaktärer på en kafferast. Sen att slutet verkar introducera en fortsättning?
Varför?
1/5 Redigerat av agpath, 24 April 2017 - 08:16. Postad 24 April 2017 - 09:13 Inferno UHD.
Ännu en jorden kan gå under film fast i lite ny tappning.
Filmen 3/5, väldigt skum film, lite för mycket zombie över det hela utan att avslöja för mycket. Bilden 3/5, UHD 4k men inte direkt så snygg som jag hade förväntat mig. Ljudet 2/5, har tyvärr inga Atmos högtalare att prova med men inget speciellt i övrigt. Totalt 3/5
En relativt medelmåttig film som kanske är sevärd om man följt Dan Browns noveller, tycker ändå Tom Hanks gör ett godkänt jobb, främst i inledningen. Postad 24 April 2017 - 11:04
Ja det finns många filmer som är overkliga, även dom man tror är verklighetstrogna är inte det MEN det går ju till nån gräns. När vanliga människor gör Matrix-grejer och inte befinner sig i Martix så tappar man ju filmen all trovärdighet och allt blir helt ointressant om man inte är ett barn som inte kan se skillnad på vad som är vad.
Om James Bond i nästa film kan göra sig osynlig och ha en förmåga att gå igenom väggar, skulle du fortfarande anse att filmen är underhållande eller skulle du börja inse att filmskaparna tar dig för att vara en korkad idiot? Postad 24 April 2017 - 13:48
Jag är vare sig barn eller korkad idiot.
... och var i FF gör de sig osynliga och går genom väggar?
Hemmabion visade Star Wars Episode VII: The Force Awakens. Betyg 5 av 5.
Postad 24 April 2017 - 14:52
Morran & Tobias – som en skänk från ovan
Jag fick vad jag väntade mig. En rolig komedi som är bra tidsfördriv utan att vara mer.
5/10 Postad 24 April 2017 - 17:31 Veckans dokumentärtips: Overnight (2003) Postad 24 April 2017 - 18:32
Det var bara ett exempel så du förstår vad jag menar men vi tar ett annat. Om en bil åker i 70 km/h och du sitter på taket, bilen tvärnitar och du flyger 50 meter, kan du sen gå från platsen du landat på utan en skråma? Om du inte heter Neo eller Vin Diesel förstås.
Får bidra med lite ontopic.
RIOT, gick att se men inte ens i närheten av den action som fanns i Punisher på Netflix
Postad 26 April 2017 - 09:13 Hemmabion visade Guardians of the Galaxy. Betyg 4 av 5.
VARNING: Filmen är inget för de som vill ha verklighetstroget filmberättande, snarare för de som älskar serietidningsbaserad utomjordisk verklighetsflykt med massor av action och humor
En perfekt uppladdning inför dagens biobesök för att se uppföljaren. Redigerat av FEA, 26 April 2017 - 09:16. Postad 26 April 2017 - 15:36 Filmstaden Scandinavia 1 visade Guardians of the Galaxy Vol. 2 (IMAX® 3D) Betyg 4½ av 5
Tydligen får vissa stackare vänta till 5 maj för att se filmen... (USA verkar det som)
Jag blev glatt överraskad av uppföljaren! Redigerat av FEA, 26 April 2017 - 20:38. Postad 26 April 2017 - 18:34 Såg Arrival häromdagen. Hade vissa förväntningar och de infriades. Mycket bra film. 8/10. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |