Alltså i human prisklass, är det SVS som gäller?
Tacksam för svar!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 11 January 2012 - 12:32
Vad är det mest brutalaste kommersiella subwoofer som går att få tag i, någon?
Alltså i human prisklass, är det SVS som gäller? Tacksam för svar! Postad 11 January 2012 - 12:35
Ja dom där är jätte trevliga, tittade på dom och kan inte säga annat än att ett visst sug infann sig...
Postad 11 January 2012 - 12:36 Aldrig ägt ett par ens, men Pro serie och kolfiber + vändbara mellan och diskant fick det att vattnas lite Postad 11 January 2012 - 12:36
ja det skulle jag nog vilja påstå, en av dom bästa är i alla fall SVSPB13. sedan kan det ju finnas bättre prylar mer, men som är mindre kända, men antagligen dyrare också... Postad 11 January 2012 - 12:40
Dom låter jätte bra !
Dom gånger jag lyssnat till dom, fast vist har dom en del "färgning" av den karaktären att jag inte hade kunnat leva med dom i längden. Fast roliga som fan å spela med Postad 11 January 2012 - 12:41
Jag är inte helt övertygad med tanke på att jag träffat ägaren av HA och han berättade då om sitt intresse för trevägaren. "Prototyp för eget bruk och demo" får mig att tro att det inte är O&G. Men vi får väl se! Jag fick iaf inget svar på mitt pm när jag frågade vad det var, hemligt hemligt Redigerat av spuj, 11 January 2012 - 12:42. Postad 11 January 2012 - 12:42 INTE att glömma, vad som är SUPER brutalt för en är rätt så lamt för en annan. Försök få till en provlyssning hos någon som har dom du är intresserad av. Postad 11 January 2012 - 12:43
Har bara hört JBL pro i studiosammanhang. Tänkte mest på hur mixen lät och inte på själva högtalarna. Men det kan nog anses som ett bra betyg då.
Har någon haft chansen att lyssna in sig mer på JBL pro? Postad 11 January 2012 - 12:45
ja, men i sådant fall är det inte Decisive Audio heller som många verkar ha missuppfattat det som... trevägaren, ingvar inblandade högtalaren som varit på gång lääääääääääääääääääääää, haaa, äääääääääääääääääännnge ! menar du ?! kul om det är den, fan va spännande !
jag tycker dom har en sådan där jobbig "studiodiskant" som med tiden "tär på en".... Annars låter dom ju som sagt lysande bra för det mesta Postad 11 January 2012 - 12:48 Är det den som han sagt att "om man behöver fråga om priset så har man inte råd" eller nåt sånt? Med studiodiskant, menar du hissad diskant då? Postad 11 January 2012 - 12:48
Någon dag så skall jag ner till skåningarna, är RUSKIGT sugen på att lyssna på deras Pro saker!
" det är bara att sätta limitern, sen skruva sakerna i bott och du så känner för det. Men jag står fanimig inte kvar i rummet!" Postad 11 January 2012 - 12:50
Mmm, exakt den trevägaren kan det vara frågan om Jepp, lätt hissad i toppen för att vara avslöjande i studion på ett sätt som är helt ointressant och bara "negativt" hemma i vardagsrummet... alltså inte transparent på det viset, utan hissad för att göra fel större än vad dom i självaste verket är, för att man absolut ska kunna höra dom och åtgärda. Så dom fyller ju sin fungtion väl i den miljö dom är skapta för Postad 11 January 2012 - 12:54
Ja precis den jag menar, kanske inte framgick så väl som jag trodde :b
Den lär ska bli brutalt häftig misstänker jag. Edit: Om jag minns rätt skulle dessutom O&G högtalaren ha en 10" bas från ino, inte 12". Redigerat av spuj, 11 January 2012 - 12:56. Postad 11 January 2012 - 12:59 Ja, det finns ju flera rum som man kan göra så i. Men vissa av dom har du ju redan bestämt dig för, utan att ha lyssnat, att dom inte låter bra. Dessutom så är det ju lite töntigt att ha HP-filter vid 20Hz. Men jag skulle väldigt gärna lyssna i någon av dom anläggningarna. Dom låter säkert kanon! Och att spela starkt är det inget tvivel om att man kan göra heller. Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 11 January 2012 - 13:01. Postad 11 January 2012 - 13:00
O&G högtalaren har i dasläger 2x8" från Ino.
Nya Ino trevägaren (om det är den?!?!) borde ha 1 eller 2x12" ?! om man ska utgå från vad som lästs tidigare Postad 11 January 2012 - 13:03
Nya Ino trevägaren (om det är den?!?!) borde ha 1 eller 2x12" ?! om man ska utgå från vad som lästs tidigare Stämmer, men jag menade den kommande högtalaren från O&G och då vill jag minnas att det var tal om 10" bas. Ja det borde vara 12" i Ino trevägaren, så det talar för att det är den Citat: Vi ställer ut på High End mässan i Stockholm den 11 & 12 februari. Vi kommer att spela på två olika anlaggningar; PRE TwentyFive, AMP SevenTeen, INO Audio piP respektive PRE TwentyFive Remote, AMP TwentySeven (2x500W) samt en helt ny 3-vägs högtalare med dubbla 12" basar! Välkomna till rum 216! Redigerat av spuj, 11 January 2012 - 13:06. Postad 11 January 2012 - 13:03
Ja, svanårummet ja... ochkan inte annat än att hålla med NiklasF om att det är skit... Postad 11 January 2012 - 13:05
Haha neru lille gubbe, jag vill gärna lyssna i ett ino rum och är övertygad om att det kommer spela jättebra. Enda rummet som jag har fått erbjudande om är din brors Jo pikade om att det är rätt mesigt att ha filter vid 20Hz, och att dom borde skaffa subbar som kan lira längre ner. Får väl se vad som händer, men lyssnar man inte på elektronisk musik eller kikar på film så kan jag förstå dom att det dom har räcker till ett tag.
Skit, vad har ju nu sagt? Postad 11 January 2012 - 13:07
ja de låter ju som att det skulle kunna vara just dom golvarna, lär bara pulver i dom du ! Hoppas att dom INTE bara kör sådan där trist "mässjazz" (sorry brallan!) på dom... skulle jag bli himla ledsen... edit: brallan / Du lyssnar ju på riktig Jazz, för det mesta så du är okey ändå ska du veta
Redigerat av DVD-ai, 11 January 2012 - 13:11. Postad 11 January 2012 - 13:13
Man har väl med sig egen musik till mässa?? Ingen som sagt nej till min usbsticka än sålänge iaf... Krumelur skall testas på den som säger att dom har en kompetent botten iaf Postad 11 January 2012 - 13:14 Bagareländet är ju sugen på att ta en tripp till Kramfors. Du är givetvis välkommen du också. Om ni känner att det blir långt att köra i ett svep så är det bara att mellanlanda här i Uppsala. Vore riktigt trevligt. Postad 11 January 2012 - 13:16
jag tycker att krumelur är "sådär", finns ju myyyycket roligare och mer extrema låtar att testa med
Och vi ska se rökstrimmor ur dina piP... Postad 11 January 2012 - 13:17 Haha, har ju fortfarande inte fått svar på vad mässjazz är för något. Jag spelade en skiva som du och Palle kanske tyckte var mässjazz. Men det kändes inte som att ni var helt överens. Postad 11 January 2012 - 13:20 Bagareländet var lite sugen på att ta sig hit med, vi får väl se om man kan limma ihop något. Han kanske hade spritdilerium då han sa det iofs... Gaah det är ju 40mil Sådär Postad 11 January 2012 - 13:20 Haha, när jag tycker att det blir för starkt så stänger jag bara av förstärkaren. Då får vi aldrig igång den igen och därmed räddar jag stackars piP Postad 11 January 2012 - 13:39 40mil är väl ingenting? Postad 11 January 2012 - 13:42 Du körde inte hem ifrån bagaren va? Dit är väl en sak, men hem när man mår sådär dagen efter och man vet om att det är 40mil.... Postad 11 January 2012 - 13:47
Jag tar med mig EP4000 ut i fall att det skulle hända...
Ne det e ju ett norrländskt stenkast ! Postad 11 January 2012 - 13:49 Jojo, nog har jag också kört dagen efter. Ni får la stanna i två dagar då. Ta det lite lugnare andra kvällen. Du är snäll du David. Postad 11 January 2012 - 14:00
Det märker du på mässan... Haha, sedan sade Bagarn "men detta är ju inte riktig musik"... ?! och så bytte han till snubben som hånglar upp en trumpet i stället.... Postad 11 January 2012 - 14:02
Kramfors är allt over the top för min del iaf, Uppsala skulle jag kunna tänka mig
Jaha, kom det inget värre än Krumelur - Minimal nu då Devedaj? Postad 11 January 2012 - 14:05
Är på jobbet
har inte allt i huvudet... men nog ska du få några saftiga att bita i allt Edit: Krumelur är bara "bonka bonka" bas, typisk psy-bas... inte så jätte rolig, bara dom första 10 sekunderna sedan inser man att den går exakt likadant helatiden och inte går den så djupt heller Då finns det ju roligare låtar som går djupare och med med "OMPF !" Postad 11 January 2012 - 14:11
Njaa, jo klart att dm inte har totalt tappat där, men de mesta ligger nog runt 30-40Hz av dom låtar jag lyssnat på, ska dock lyssna nogrannare idag när jag komemr hem
Postad 11 January 2012 - 14:23
Vad heter det där programmet som man kör låtarna i så ser man hur djupt ner det går?
Postad 11 January 2012 - 15:01
NiklasF
denna är inte super låg bas i, men väldigt rolig sådan efter ca 1min in i låten DJ Madd - Pitch black (original) Och denna är brutal i djupbasen, i alla fall vissa partier som går mycket djupt: synd bara att den har typ den mest påfrestande diskant man kan tänka sig... Jag har haft funderingar på att lägga in den i något program och "stympa" den lite så att den blir lyssningsbar Excision - Subsonic (bong remix) Sedan har vi ju även denna som kan vara värd att testa: Altimeter - Astronought (original) Eller denna som har en del roliga hyss för sig i basen Detsik & Excision - Calypso (original) eller denna: Blank & Jones - counting clouds (original) Har fler, Två som är överlägsta på lågbasen men har inte namnen på dom i huvudet... får dom när jag kommer hem... Men garanterar inte att någon av dessa är jätte lätta att få tag i dock... alla låtar är inte så basboostade, Men det är inte huvudsaken tycker jag Postad 11 January 2012 - 15:04
Men så sjukt tråkig på alla sätt... : / jag har två låtar som du ska få tipps om sedan som har väldigt mysiga "dropps" och väldigt häftiga lekar för sig i basgången. en av dom har nog mycket konstant under 20Hz... den låten har jag ej än hunnit testa i något riktigt kompetent system, men vill gärna Postad 11 January 2012 - 15:11
Nu har den ju aldrig testats bredvid ett par i56. Men med topparnas känslighet på 97-98dB/w/m så finns det ju potential Vad ledsen jag vart nu, jag har ju faktiskt beställt både basar, steg och miniDSP Redigerat av Svenn3SaataN, 11 January 2012 - 15:12. Postad 11 January 2012 - 15:30 Skall ta mig en kik efter dessa senare, tackar Hittade ett program som jag slängde in av krumelur låtarna i. Mycket info i 40hz och 20, men fanns ända ner till 10hz på rött. Postad 11 January 2012 - 15:37
Jo, men hur ligger energin nere vid 10 och 20Hz ?
alltså jämnförelsevis med 40 Hz ? Postad 11 January 2012 - 15:38 Ok, trist. Tror att du hade diggat rummet. Livenivå är ju inget problem och du gick igång som fan på John Mayer på lite högre volymer hos Bagarn. Postad 11 January 2012 - 16:47
Då ska vi se...
Namnlös.jpg 160.45K
16 Antal nerladdningar
Postad 11 January 2012 - 16:52
Fasiken, trodde muspekaren skulle vara kvar när jag tryckte printscreen.
Klicka upp bilden så ser ni en tunn blå linje, vänster till höger nu då. Första klacken är 0-10Hz andra 10-21 tredje 21-32 osv Postad 11 January 2012 - 17:05 Förstår inte ALLS vad du menar nu " Ööööh ( torka lite grogg ifrån hakan ) Ööööööh TOMMY får jag höja mera! Ööööö TOOOMMYYY FÅR JAG HÖJA MEEERA!!" 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |