Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 15 January 2012 - 12:36
Nja men i mattsvarta enheter så kan det nog se rätt ballt ut med belysning på. Blir det för mycket alienrymdskepps feeling så är det ju bara att slänga upp lite akustiskttransparant tyg över.
Ben Harper - Excuse me Mr
Undrar hur många gånger man har spelat den låten nu, man måste ju värma upp sakerna innan test eller hur ![]()
Postad 15 January 2012 - 15:33
Postad 15 January 2012 - 17:29
Mina golden horn har "käkat" över 2 burkar spray. Får in till biltema och köpa en burk till.
Där har du det.
Hade du köpt en riktig färg hade det förmodligen räckt med en halv burk.
Biltemas sprayfärg innehåller bara en massa lösningsmedel och knappt något pigment. TOTALT kass.
Man biter sej i svansen om man köper färg på biltema bara för att den är billig.
Man får ALLTID vad man betalar för...
Postad 15 January 2012 - 17:38
Men hur den funkar på trä, plast mm har jag ingen aning om.
Postad 15 January 2012 - 17:47
Har du blindtestat?Man får ALLTID vad man betalar för...
Sorry, var tvungen
Postad 15 January 2012 - 18:31
Möjligt, köper aldrig sprayfärg. Men det är ju även så att det tar en hel del färg att kunna täcka alla hålen på 2 st 55x55 cm.Där har du det.
Hade du köpt en riktig färg hade det förmodligen räckt med en halv burk.
Biltemas sprayfärg innehåller bara en massa lösningsmedel och knappt något pigment. TOTALT kass.
Man biter sej i svansen om man köper färg på biltema bara för att den är billig.
Man får ALLTID vad man betalar för...
Postad 15 January 2012 - 19:15
Jag funderar på om du har funderat på att bygga en Öhmandiffusor annars?
Tror jag såg att du fått denna gratis iofs.
Postad 15 January 2012 - 20:01
Postad 15 January 2012 - 20:06
Postad 15 January 2012 - 21:09
Lyckades med konststycket att få förstärkaren att gå i skyddsläge till Tron idag med
Om jag vore en förstärkare så skulle jag defitivt gå i skyddsläge och stänga av mig om man försökte spela en sån skitfilm...
Postad 15 January 2012 - 21:13
Scenen där dom kör motorcyklar på den där banan masserar subbarna brutalt gott, var visst ansträngade för övriga högtalare med iom att den gick i skyddsläge
Postad 15 January 2012 - 21:32
Självklart säger man så när man inte har någon bottendel att bli imponerad av
Snart så...
Om allt vill sig så åker jag och hämtar matrial nu i veckan
Postad 15 January 2012 - 21:37
Hydde tittade på mig och sa att han hade rysningar på armarna " Jag VILL MEEEED kunna spela såhär!!"
Tittade även på Captain America, ganska medioker rulle men dra på ******** vad dom bakre kanalerna fick jobba i endel scener. Dom som säger " jaja men det är bara lite bakgrunds sus, lite löv och sådant dom mixar in i dom" får nog tänka om REJÄLT.
Postad 15 January 2012 - 22:06
Hydde bor i lägenhet och har en arg granne en trapp bort, kör med Px 2 modulerna.Vad har Hydde för bas då ?
Postad 15 January 2012 - 22:16
Funderar på några "Vingar" till bakväggen om man ev. kan få lite mässpris i februari.
Postad 15 January 2012 - 22:23
Såg precis att det har kommit riktiga snikvarianter utav vingen, i pappSåg ut som ett mysigt rum det där, svanås diffusorer är verkligen tilltalande för ögat.
Funderar på några "Vingar" till bakväggen om man ev. kan få lite mässpris i februari.
1m2 för 1000kr, kan man sätta dessa bakom något tyg så har man kommit billigare undan än dom i akryl/mdf.
Tyvärr så ser dom ju inte så vidare bra ut med tanke på materialet, men dom blir ju lätta och billiga för han att tillverka.
Postad 15 January 2012 - 22:30
Självklart säger man så när man inte har någon bottendel att bli imponerad av
Scenen där dom kör motorcyklar på den där banan masserar subbarna brutalt gott, var visst ansträngade för övriga högtalare med iom att den gick i skyddsläge
Grymt skönt ljud i den filmen. Filmen i övrigt känns lite som älska eller hata. Jag tycker den är skön, även om det egentligen är en barnfilm
Ibland räcker gott ljud, bra bild och oneliners rätt så långt
Postad 15 January 2012 - 22:36
Såg precis att det har kommit riktiga snikvarianter utav vingen, i papp
1m2 för 1000kr, kan man sätta dessa bakom något tyg så har man kommit billigare undan än dom i akryl/mdf.
Tyvärr så ser dom ju inte så vidare bra ut med tanke på materialet, men dom blir ju lätta och billiga för han att tillverka.
Jo jag såg det, tyvär grymt fula som du säger. Jag vill helst ha dom synliga för jag gillar hur dom ser ut.
Alternativet vore ju att tillverka egna om man hade måtten, det är ju ingen avancerad design direkt.
Postad 15 January 2012 - 22:42
Jo jag såg det, tyvär grymt fula som du säger. Jag vill helst ha dom synliga för jag gillar hur dom ser ut.
Alternativet vore ju att tillverka egna om man hade måtten, det är ju ingen avancerad design direkt.
Känns lite fult mot Matts att göra så, men det är en jäkla massa pengar om man skall ha två stycken 120x60 i bak.
Stannar inte på 3K stycket va?
Har en vän som har vingar....
Postad 15 January 2012 - 22:46
Känns lite fult mot Matts att göra så...
Bara för att det är någon du träffat, och att du får fjong av hans produkter ?
Du har aldrig köpt en piratkopia av något va ?
Eller laddat hem en film...
Eller musik...
Postad 15 January 2012 - 22:50
Enda man egentligen skulle behöva är ju en överhandsfräs, köra ett par spår i över och underplattan och sen sätta tunn mdf eller kanske masonit för att hålla nere vikten lite där imellan.
wooddiffussor.jpg 92.62K
6 Antal nerladdningar
Redigerat av Evil Homer, 15 January 2012 - 22:54.
Postad 15 January 2012 - 22:51
Är det samma rum som diskuterades på component för ett tag sedan? Det med en jäkla massa v4/6 i?Hydde bor i lägenhet och har en arg granne en trapp bort, kör med Px 2 modulerna.
Postad 15 January 2012 - 22:56
Jag har aldrig träffat Matts, närmsta jag har kommit var via telefon när jag och hydde höll på att justera in hans saker.
Enda man egentligen skulle behöva är ju en överhandsfräs, köra ett par spår i över och underplattan och sen sätta tunn mdf eller kanske masonit för att hålla nere vikten lite där imellan.wooddiffussor.jpg 92.62K 6 Antal nerladdningar
Skulle jag få ritning på dom där så skulle min polare som jag lånade finsnickeriverkstaden av kunna bygga ett helt gäng för en spottstyver...
Postad 15 January 2012 - 23:07
Stämmer fint detÄr det samma rum som diskuterades på component för ett tag sedan? Det med en jäkla massa v4/6 i?
Postad 15 January 2012 - 23:14
Skulle jag få ritning på dom där så skulle min polare som jag lånade finsnickeriverkstaden av kunna bygga ett helt gäng för en spottstyver...
Hmm.. Man kanske får införskaffa lite mått på high-end mässan
Bild som illustrerar kanalerna:
Postad 15 January 2012 - 23:14
Det är egentligen bara V former, bottenplattan är 60cm. Så den som orkar kan enkelt räkna ut med hjälp av bilderna skulle jag tro.
Postad 15 January 2012 - 23:23
Hehe, hur djup är den då?Det är egentligen bara V former, bottenplattan är 60cm. Så den som orkar kan enkelt räkna ut med hjälp av bilderna skulle jag tro.
Postad 15 January 2012 - 23:35
Svenne slänger ihop detta på 10min på datorn
Postad 16 January 2012 - 00:33

Input sensitivity: 1.55 Vrms Input impedance: 10 kohm Voltage gain: +41 dB or +26 dB, switch-selectable Peak power output: 4kW/8ohm; 8kW/4ohm; 2ohm stable
Postad 16 January 2012 - 00:50
Hur funkar rummet nu då? Börjar han känna sig nöjd?Stämmer fint det
Postad 16 January 2012 - 06:42
Slå till direkt Bagarn! Om du byter in dina Behringer så behöver du inte lägga så mycket i mellanskillnad. Bara typ 1,200,000:-
Postad 16 January 2012 - 07:38
2st till topparna och 2st till modulerna, eller vill dom ha fler i en order kanske... något som är sugen på ett par om jag beställer fler ?
annars får jag väll bestälal och ha dom överflödiga som sängbord, kan ju bara bra att ha i reserv
Postad 16 January 2012 - 10:43
Någon mer som kikat på captain America och tyckte att den var lite hård i ljudet på sina ställen?
Postad 16 January 2012 - 23:25
Postad 17 January 2012 - 06:18
Edit.. jahaaa... dääärrr
Redigerat av Unregistered757ca215, 17 January 2012 - 06:20.
Postad 17 January 2012 - 08:07
Vart hamnade dom?Fick upp 2 av golden horn difussorerna idag. Blev skitbra, enligt mig. Ska få upp den tredje delen imorgon.
Hade gärna kört ett gäng i bak hos mig men dom hamnar för nära så dom gör knappt nytta, så alla hamnade i fram för min del.
Postad 17 January 2012 - 11:34
Postad 17 January 2012 - 11:43
Dom vill ju gärna ha ett visst avstånd för att fungera som det är tänkt, annat är det med vingen som du kan placera direkt mot soffan om man nu inte har mera plats.
Postad 17 January 2012 - 11:54
Chitt... E som att väggen bakom en inte längre är där, fast utan att tappa rumsinformationen bakom en, ibland på film och musik så kan det låta som att saker far omkring bakom en,
Postad 17 January 2012 - 15:00
Tänk då att få dit riktiga saker, hur stora är facken på hyllan?Jag kör med en bokhylla som diffusor bakom lyssningsplats, fungerar lååångt över förväntan och vad jag först trodde...
Chitt... E som att väggen bakom en inte längre är där, fast utan att tappa rumsinformationen bakom en, ibland på film och musik så kan det låta som att saker far omkring bakom en,![]()
Postad 17 January 2012 - 16:21
Här bör det ju finnas några roliga kan man tycka, inte testat den själv iom att jag bara kör med laptopen här nere. Sist jag testade så knäckte jag hdmi-kabeln
Redigerat av Evil Homer, 17 January 2012 - 16:24.
Postad 18 January 2012 - 06:51
Tänk då att få dit riktiga saker, hur stora är facken på hyllan?
Jo ja vet att de skulle blir jätte bra med en diffusor där, därför bokhyllan äntligen hamnade där som kag tänkt så länge...
Variationen är ca:
Djup : 35cm
höjd: 30cm
Bredd 5mm till 8cm
Så det är en tämligen bredbandig diffusor det
Allt placerat efter maximal variation i både höjd (därmed även djup på köpet!) djup och tjocklek på böckerna.
Så en del häften är 5mm tjocka typ och en del böcker 80cm breda, en del utdragna andra inteyckta och placerade så att alla variationer ska bli stora
Bakväggen är i dagsläget helt "borta" (man "hör" inte väggen bakom, Bara rumsinformationen i inspelngarna som råkar ligga där) så tror inte det kan bli så vansinnigt mycket bättre faktiskt
Redigerat av DVD-ai, 18 January 2012 - 06:55.
Postad 18 January 2012 - 16:52
Jo ja vet att de skulle blir jätte bra med en diffusor där, därför bokhyllan äntligen hamnade där som kag tänkt så länge...
det är att rekommendera när man sitter förhållandevis nära bakväggen som jag gör.
Variationen är ca:
Djup : 35cm
höjd: 30cm
Bredd 5mm till 8cm
Så det är en tämligen bredbandig diffusor det
Allt placerat efter maximal variation i både höjd (därmed även djup på köpet!) djup och tjocklek på böckerna.
Så en del häften är 5mm tjocka typ och en del böcker 80cm breda, en del utdragna andra inteyckta och placerade så att alla variationer ska bli stora
Bakväggen är i dagsläget helt "borta" (man "hör" inte väggen bakom, Bara rumsinformationen i inspelngarna som råkar ligga där) så tror inte det kan bli så vansinnigt mycket bättre faktiskt
Du gillar tjocka böcker va
Postad 18 January 2012 - 20:42
och beroende på hur m,an ställer dom långt in eller långt ut så kan jag få 35cm i diff
Postad 18 January 2012 - 21:05
Redigerat av Unregistered95265801, 18 January 2012 - 21:30.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
49 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?