Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tele2vision Digital TV Box

2306 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 January 2009 - 21:45

Dillsa
  • Dillsa
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Finns en hel del orter som inte ens digitaliserats än...

vi i åkersberga digitaliseras den 3 feb.

Redigerat av Dillsa, 05 February 2009 - 17:46.

Postad 28 January 2009 - 22:04

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
samma som här då ungefär fast vi fick sänkt med 30:- då vi digitaliserades...

Postad 29 January 2009 - 07:39

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Verkar som någon i Tele2:s personal har läst här och skvallrat...

Nu är inte Discovery HD och Eurosport HD fria kanaler längre... :)

Postad 29 January 2009 - 09:21

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Ja en del från Tele2 läser här självklart och svarar tom ibland :)

Postad 29 January 2009 - 12:37

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Skulle hållt tyst...vill faktiskt ha Discovery HD...men inte för 79:-.

Postad 29 January 2009 - 18:22

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Tror nog det hade försvunnit iaf... nån som kollat om pairing är påslaget eller inte då?

Postad 29 January 2009 - 21:00

Dillsa
  • Dillsa
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
men finns Svt hd kvar eller?

Postad 29 January 2009 - 21:18

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Det är en fri kanal så klart den funkar... Tele2 är inte som comhem och tar betalt för kanaler vi betalar licens...

Postad 30 January 2009 - 10:39

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

Tror nog det hade försvunnit iaf... nån som kollat om pairing är påslaget eller inte då?

Funderade också på det. Så länge de inte var kodade kunde man ju titta. De kanske bara har krypterat kanalerna i vanlig ordning? :) Skulle vara intressant att veta, för jag skulle aldrig i mitt liv vilja vara bunden till deras box.

Redigerat av Sardaukar, 30 January 2009 - 10:40.

Postad 30 January 2009 - 13:23

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Ja en del från Tele2 läser här självklart och svarar tom ibland :)

Vet att det är tele2folk som läser detta.
Precis som ja fortfarande gör ibland som gammal tele2are..

Men vet också att tele2 folket inte får uttala sig om saker här, men de som skrivs kommer ibland upp till tele2s ledning o chefer.

Postad 30 January 2009 - 23:51

LowLife
  • LowLife
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Ja idag så fick jag min Tele2vision digitalbox och det var inte särskilt muntert kan jag tala om. Eftersom det verkar finnas lite och ingen info om detta så tänkte jag att kunde berätta lite granna om hur det ligger till.

För det första så är inte SVT1-2,TV4,SVT24, Kunskapskanalen/Barnkanalen digitaliserade. De skriver klart o tydligt och använder till och med utropstecken att "alla kanaler är digitala!". Sen ringer jag kundtjänst och de har inte den blekaste aning om när och om de överhuvudtaget kommer att åtgärda detta så nu måste man fippla med två kontroller hela tiden då dessa kanaler alltså enbart existerar i det analoga nätet.

Sedan så är kanalbytena relativt långsamma ca 3-4sek.

Bilden hackar o rycker på vissa kanaler som tex Eurosport.

Bitraten på en del kanaler verkar vara ganska dålig dock mycket beroende på vad det är som visas för tillfället.

När man signar upp så får man 2 veckor gratis med alla intressepaket samt TV1000 Nordic.

Tack och lov så verkar det inte vara något större fel på Nöjespaketets bildkvalité som jag valt medans de som tex valt sportpaketet lär bli besviken med alla ryckningar och rena stopp i bilden som händer på Eurosport.

Blev mest tvungen att skaffa boxen för att de ryckte bort TV3 och ZTV från det analoga grundutbudet och ersatte dem med skräpiga SVT24 och Kunskapskanalen bara för att tvinga till sig nya kunder.

För att komma undan alla avgifter som Startavgift, Programkortsavgift och dekoderhyra måste man signa upp sig för 24 månadersbindningstid detta abonnemang kan dock brytas inom 14 dagar från att man fått boxen eller då man flyttar då behöver man isåfall skicka en kopia på hyreskontraktet.

Väljer man alltså ett intressepaket för 59:- blir det 708:- per år.

Skulle man välja abonnemang med bara 6 månaders bindningstid skulle kostnaden bli 249*2 + 20*12 + 399 + 59x12 = 498 + 240 + 399 +708 = 1845:- per år alltså enormt mycket dyrare.

Då abonnemang med 24 månadersbindningstid bara kostar 1416:- totalt för två år och då har man kommit undan dekoderhyra, programkortsavgift och startavgift. Så är det det mest vettiga alternativet om man vill komma undan så billigt som möjligt annars får man betala 1138:- i extra avgifter det första året och sedan 738:- i extra avgifter per år för de resterande åren man är abonnent om man väljer 6 månadersbindningstid.

De nämner inte på något ställe att SVT kanalerna inte är tillgängliga digitalt förjävligt minst sagt. Falsk marknadsföring nån borde anmäla dem till Sverker på Plus.

Den signal styrka jag har är på 75% enligt boxen kanske därför det är strul med vissa kanaler ? Vore intressant o höra vad ni andra har för erfarenheter av Tele2vision.

Slutsatsen man kan dra är dock att detta inte är en fullt utvecklad tjänst med rejäla barnsjukdomar som inte skulle ha varit med från början. Lite lustigt med tanke på att Tele2vision väntat så länge med att införa digital-tv och nu när det ska finnas bra o stabil utrustning endå misslyckas :)

Jag har också Fele2vision och har precis samma problem som du har och till mig hade dom (Fele2's kundtjänst) sagt "det ska inte vara några problem med att att emot dom fri kanalera, gör bara en ny sökning så ska du få in dom" men ICKE! Senare på omvägar har jag hört att Fele2 har blockat en del fria kanaler, varför vet jag inte. Vad det gäller bilden så har jag haft samma problem, den hackar och fryser till allt för ofta, ca 1 gång i veckan, minst! (trots att jag mindre än 1 km från närmaste sändare) samt att ljudet försvinner frekvent, ca 2-3 gånger i veckan för ca 30 sekunder åt gången, jäkligt irriterande när man ska kolla på ett bra program som inte är textat. För att summera Fele2's digital TV: Den är skit och kan du, byt!

notera att mycket har inte hänt sen Fele2vision startade sin digital TV satsning.

Postad 31 January 2009 - 01:00

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Tycker det låter som du har dålig signal.... testa om en annan kabel kanske hjälper...
funkar iaf alldeles utmärkt hos mig iaf... bara missnöjd över att det tar 100 år att fixa fulla utbudet här + att bla inte alla Canal+ kanalerna finns men ändå va tvungen betala fullt pris....
Boxarna dom har är ju skit med så har ni råd köp er en egen bättre box eller bygg en HTPC så funkar det ännu bättre :)

Redigerat av Leatherface, 31 January 2009 - 01:03.

Postad 31 January 2009 - 12:55

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Jag har också Fele2vision och har precis samma problem som du har och till mig hade dom (Fele2's kundtjänst) sagt "det ska inte vara några problem med att att emot dom fri kanalera, gör bara en ny sökning så ska du få in dom" men ICKE! Senare på omvägar har jag hört att Fele2 har blockat en del fria kanaler, varför vet jag inte. Vad det gäller bilden så har jag haft samma problem, den hackar och fryser till allt för ofta, ca 1 gång i veckan, minst! (trots att jag mindre än 1 km från närmaste sändare) samt att ljudet försvinner frekvent, ca 2-3 gånger i veckan för ca 30 sekunder åt gången, jäkligt irriterande när man ska kolla på ett bra program som inte är textat. För att summera Fele2's digital TV: Den är skit och kan du, byt!

notera att mycket har inte hänt sen Fele2vision startade sin digital TV satsning.

Blokerat vilka kanaler?

Ang hacknignar/pixeleringar
Då ställer jag samma fråga som tele2 supporten gör..

hur lång antenn kabel har du?
och hur gammal är den?

För har du mer än några meter kabel kan du behöva en förstärkare.

Och är allt nytt, så är det ju inget fel på din utrustning då kan du få ut en tekniker på deras bekostad.

Redigerat av Hexxia, 31 January 2009 - 12:57.

Postad 31 January 2009 - 15:22

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

Tycker det låter som du har dålig signal.... testa om en annan kabel kanske hjälper...
funkar iaf alldeles utmärkt hos mig iaf... bara missnöjd över att det tar 100 år att fixa fulla utbudet här + att bla inte alla Canal+ kanalerna finns men ändå va tvungen betala fullt pris....
Boxarna dom har är ju skit med så har ni råd köp er en egen bättre box eller bygg en HTPC så funkar det ännu bättre :D

Angående boxarna tycker jag Humax-boxen funkar riktigt bra. Sedan jag fick den, har jag aldrig haft problem.

Postad 01 February 2009 - 02:07

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Visst dom funkar bättre än första skiten dom skickade ut förstås :)
Men man har ju blivit bortskämd med den underbara box jag har nu.... fast då är det mer som en kompakt linuxdator med tvkort kan man säga så man kan göra det mesta...

Postad 01 February 2009 - 02:22

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Angående boxarna tycker jag Humax-boxen funkar riktigt bra. Sedan jag fick den, har jag aldrig haft problem.

Tror jag faktist att de flesta håller med dig, de flesta humax boxar fungerar riktigt bra, men lite känsliga för signal störningar.

saknar lite saker som vore bra..
typ en reset knapp bland annat och en display.

Visst dom funkar bättre än första skiten dom skickade ut förstås :)
Men man har ju blivit bortskämd med den underbara box jag har nu.... fast då är det mer som en kompakt linuxdator med tvkort kan man säga så man kan göra det mesta...

"första skiten "
de underbara kjearulf boxarna som tele2 bytt ut typ vad jag hörde för ca: 1år sen var det 40-45% för de hade gått sönder.

låter som en bra felmarginal:)

Postad 02 February 2009 - 23:09

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

samma som här då ungefär fast vi fick sänkt med 30:- då vi digitaliserades...

50kr/mån inkl ett valfritt intresspaket + box betalar vi här

Postad 03 February 2009 - 05:56

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
nästan som här då.... 45:-/mån efter sänkningen.... fast det där 89:-/mån med 1 intressepaket + mix8 paket lät ju väldigt bra tycker jag som nån hade... fast mix8 är värdelöst iofs sålänge man inte kan välja från alla paketen...

Redigerat av Leatherface, 03 February 2009 - 06:04.

Postad 03 February 2009 - 15:11

Dillsa
  • Dillsa
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

nästan som här då.... 45:-/mån efter sänkningen.... fast det där 89:-/mån med 1 intressepaket + mix8 paket lät ju väldigt bra tycker jag som nån hade... fast mix8 är värdelöst iofs sålänge man inte kan välja från alla paketen...

Hehe, sorry! Fick höra i efterhand att man fick bara 8 valfria kanaler. Det är inte lätt när Tele2 säger först Mix8 + 1 intressepaket och sen säger vår förening att man får bara Mix8 =(

Postad 04 February 2009 - 15:52

Dillsa
  • Dillsa
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
hmm, kan inte få in några kanaler på vår Bravia tv (W4500) fast jag har skaffat Ca-Modul och gör allting rätt! vad ska man göra nu? man vill ju inte ha Tele2-boxen när man har en digitalbox i tvn!

Redigerat av Dillsa, 05 February 2009 - 17:44.

Postad 04 February 2009 - 19:19

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
säkert att du söker på dvb-c tunern så du inte har sökt på dvb-t tunern istället?

Postad 04 February 2009 - 20:11

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

hmm, kan inte få in några kanaler på min Bravia tv (W4500) fast jag har skaffat Ca-Modul och gör allting rätt! vad ska man göra nu? man vill ju inte ha Tele2-boxen när man har en digitalbox i tvn!

Ange Finland som land. Fick jag göra på vår Samsung. Låter knäppt, men det är väl Tele2 i ett nötskal...

Postad 04 February 2009 - 21:42

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Behövs inte på Sony apparater... och att man är tvungen att välja Finland som land på Samsung har inget med Tele2 att göra... det måste man göra med alla operatörer förutom comhem....

Redigerat av Leatherface, 04 February 2009 - 21:43.

Postad 05 February 2009 - 17:36

Dillsa
  • Dillsa
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Behövs inte på Sony apparater... och att man är tvungen att välja Finland som land på Samsung har inget med Tele2 att göra... det måste man göra med alla operatörer förutom comhem....

Nej! Funkar inte heller!

Redigerat av Dillsa, 05 February 2009 - 18:04.

Postad 05 February 2009 - 18:31

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
som sagt det med Finland gäller bara Samsung TV och inte sony.. jag tror du försökt hitta kanalerna på DVB-T tunern och inte DVB-C tunern...

Postad 05 February 2009 - 18:53

Dillsa
  • Dillsa
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

som sagt det med Finland gäller bara Samsung TV och inte sony.. jag tror du försökt hitta kanalerna på DVB-T tunern och inte DVB-C tunern...

men är inte DVB-T för marknätet och DVB-C för kabel? Jag väljer iaf "Sök på Kabel-tv" när jag söker.

Postad 05 February 2009 - 20:15

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
ja DVB-T är för marknätet därför jag undrar om du sökt på det... det du ska söka på är iaf
Nätid: 100
Frekvens: 306mhz och framåt med 8mhz steg...
Symbolrate: 6875
Modulation: 64QAM

Redigerat av Leatherface, 05 February 2009 - 20:15.

Postad 05 February 2009 - 20:19

Dillsa
  • Dillsa
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

ja DVB-T är för marknätet därför jag undrar om du sökt på det... det du ska söka på är iaf
Nätid: 100
Frekvens: 306mhz och framåt med 8mhz steg...
Symbolrate: 6875
Modulation: 64QAM

det har man gjort!

Vi fick digital-tv för två dagar sedan. Och dom har lagt på kanaler flera gånger per dag. Ibörjan när jag sökte på boxen så fick jag ca 86 kanaler, idag så får jag 108 kanaler.
jag ger tele2 två veckor då dom släcker det analoga nätet, då kanse allt är klart och fungerar!

Postad 05 February 2009 - 21:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
men om du hittar kanalerna så förstår jag inte problemet.... om du menar att du inte får bild kanske kortet är vänt fel väg i CA modulen eller att CA modulen kanske inte funkar med TVn... dom är inte alltid kompatibla med varandra...

Postad 05 February 2009 - 21:11

Dillsa
  • Dillsa
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

men om du hittar kanalerna så förstår jag inte problemet.... om du menar att du inte får bild kanske kortet är vänt fel väg i CA modulen eller att CA modulen kanske inte funkar med TVn... dom är inte alltid kompatibla med varandra...

Vi får bara bild i vår Tele2-box, men vår tv hittar inga kanaler alls. Vi har prövat varje håll. både programkortet och Ca-modulen.

Postad 06 February 2009 - 00:31

Unregisteredfc13d93f
  • Unregisteredfc13d93f
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Den nya HD boxen från Humax damp ner här igår Onsdag. Riktigt trevlig box vad jag kan se hittills. Bra gränssnitt å den känns hittills väldigt stabil. Dock har jag inte behöriget till varken Eurosport Hd eller Discovery Hd, trots att jag betalar för dessa. Så det får bli ett samtal till Tele2 imorgon fredag.

Postad 06 February 2009 - 02:30

fäta mätz
  • fäta mätz
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Fick också boxen idag, så det första jag gjorde var att koppla in den med detsamma. Fick ingen bild på en halvtimme, ringde tekniska supporten där dem la på i örat pga för lång kö(inte ovanligt hos tele2).
Men sen när jag kom hem efter jobbet så fungerade boxen kanon, VILKEN BILD! Alla tre Hd-kanalerna lirade finfint.
Nu är det bara att hålla tummarna på att de utökar HD-kanalsutbudet och då tänker jag på i första hand Canal Plus hd-kanaler.

Postad 06 February 2009 - 08:17

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Nån som kan testa ifall dom går att få in med HTPC eller annan HD box för att se om hd kanalerna är pairade eller inte?

Redigerat av Leatherface, 06 February 2009 - 08:17.

Postad 06 February 2009 - 11:30

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Fick också boxen idag, så det första jag gjorde var att koppla in den med detsamma. Fick ingen bild på en halvtimme, ringde tekniska supporten där dem la på i örat pga för lång kö(inte ovanligt hos tele2).
Men sen när jag kom hem efter jobbet så fungerade boxen kanon, VILKEN BILD! Alla tre Hd-kanalerna lirade finfint.
Nu är det bara att hålla tummarna på att de utökar HD-kanalsutbudet och då tänker jag på i första hand Canal Plus hd-kanaler.

Hur bra sköter sig boxen bildmässigt på icke-HDkanaler?

Postad 08 February 2009 - 15:14

Paradox^
  • Paradox^
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hittade en intressant nyss. En kortsplittare som gör att man kan anväda ett kort på flera tv:n. Från http://www.smartasak...i...&prodid=762 Funkar den? Om ja, tar det längre tid att byta kanaler och är det risk för at bilden kanske hackar?

Postad 09 February 2009 - 23:46

mrcrowlswimmer
  • mrcrowlswimmer
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Några fler än jag som tröttnat på tele2 och dyra avgifter samt få kanaler?

Hittade erbjudande hos canal digital (givetvis krävs att man får sätta upp parabol).
209 kr / månad för 63 kanaler inkl 13 HDTV kanaler
Box 399 kr INKL parabol OCH basinstallation!! Bara boxen är alltså mycket billigare än Tele2 boxarna!

Jag har själv tele2 idag, men då jag har möjlighet att sätta upp parabol så beställde jag detta!
Obs detta är ett tips!! Ingen "betald" reklam!

http://www.canaldigi...epaketet-HD-box

Hoppas iaf några fler hoppar av så kanske tele2 får upp ögonen för sin dyra, sega och bristfälliga utbud! Dock ska de ha lite cred för att öht lanserat hdtv ;P haha... segare företag får man leta efter.

Postad 12 February 2009 - 15:11

proban
  • proban
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Lite OT.

Någon som har problem med att digital ljuden på Canal+ har försvunnit?
Det blir bara tyst och ingen kanalindikering på förstärkaren.
Jag har haft det nu en vecka.

Postad 12 February 2009 - 18:28

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
märkte nu också att Canal+ inte har några ac3 ljudspår längre utan enbart 2st MPEG ljudspår och bara Swedish ljudspäret har ljud...

Redigerat av Leatherface, 13 February 2009 - 00:04.

Postad 14 February 2009 - 19:49

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Har haft Tele2 TV i snart 2 månader och är väl hyffsat nöjd med dom, kör med ett mix8 paket + Canal+ Total + TV4 guld och betalar 278:- för detta (Mix8 ingår i hyran)
Det jag inte är riktigt nöjd med är att det saknas 2 st kanaler i deras "Canal+ Total" paket, dvs. hits + sport extra.
Jag förstår inte varför Tele2 inte kan erbjuda dessa också när alla dom andra leverantörerna kan det?

Upplever också att det går segt att byta mellan kanaler på digitalboxen, det blir liksom en eftersläpning och man får trycka dubbelt på fjärren ibland för att den ska reagera, nån mer som upplevt detta?

Överväger faktiskt att byta till CanalDigital mycket tack vare deras HD-tv utbud men eftersom jag har allt samlat hos Tele2 (bredband+tele+TV) så missar man ju isåfall rabatten.

Vad tycker ni om Humax boxen?

Postad 15 February 2009 - 00:26

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Ja det är katastrofalt... ge oss Canal+ Sport Extra och Canal+ Hits eller sänk priset med några 10or....
och fixa ac3 ljudet på kanalerna...
Kan du inte ha Tele2 med enbart kanalerna du har i hyran? Räknas inte även dom då?

Redigerat av Leatherface, 15 February 2009 - 00:30.

Postad 15 February 2009 - 16:34

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Ja det är katastrofalt... ge oss Canal+ Sport Extra och Canal+ Hits eller sänk priset med några 10or....
och fixa ac3 ljudet på kanalerna...
Kan du inte ha Tele2 med enbart kanalerna du har i hyran? Räknas inte även dom då?

för att få trippelplay rabatten så måste man ha utökat utbud på huvudabonemanget
man kan inte ha Extra ab med utökat utbud och få rabatten heller, utan de utökat utbudet måste vara på HA

Redigerat av Hexxia, 15 February 2009 - 17:06.

Postad 17 February 2009 - 21:51

groggvirke
  • groggvirke
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Har haft Tele2 TV i snart 2 månader och är väl hyffsat nöjd med dom, kör med ett mix8 paket + Canal+ Total + TV4 guld och betalar 278:- för detta (Mix8 ingår i hyran)
Det jag inte är riktigt nöjd med är att det saknas 2 st kanaler i deras "Canal+ Total" paket, dvs. hits + sport extra.
Jag förstår inte varför Tele2 inte kan erbjuda dessa också när alla dom andra leverantörerna kan det?

Upplever också att det går segt att byta mellan kanaler på digitalboxen, det blir liksom en eftersläpning och man får trycka dubbelt på fjärren ibland för att den ska reagera, nån mer som upplevt detta?

Överväger faktiskt att byta till CanalDigital mycket tack vare deras HD-tv utbud men eftersom jag har allt samlat hos Tele2 (bredband+tele+TV) så missar man ju isåfall rabatten.

Vad tycker ni om Humax boxen?

Angående att det inte är "Totalt" när man har Canal+ så har det dykt upp Hits för mig nu, medan Drama försvunnit. Likaså har Comedy Central fått en egen kanalplats, dock är den svart som natten men bilden finns kvar på Nickleodeons plats. Hur som helst så har jag varit i kontakt med Tele2 i ärendet om "Canal Total" och även pushat lite för att de ska få in Säsongskortet Allsvenskan och inte bara tramsa med Elitserien som de gör nu. Det svar jag fått tidigare, för någon månad sen kanske, är följande:

"Som det ser ut i dagsläget kommer vi inte att sända allsvenskan som
säsongskortet. Men vi kan lägga det som ett önskemål så kanske det
kommer i framtiden.

Det finns tekniska frågeställningar som behöver lösas innan vi kan ta in
Canal+ Hits och Canal+ Extra. Tele2 och Canal+ är överens om att vi ska
ha kanalerna, men det finns ännu inget datum för detta.
"

Det enda jag/du/kunder kan göra är väl att kontakta deras kundtjänst om våra ärenden om fullt utbud eller några tior mindre på Canal+, speciellt nu när det verkar som "något" är på väg att hända i och med att Hits kommit in, men Drama försvunnit.

Postad 18 February 2009 - 01:40

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Angående att det inte är "Totalt" när man har Canal+ så har det dykt upp Hits för mig nu, medan Drama försvunnit. Likaså har Comedy Central fått en egen kanalplats, dock är den svart som natten men bilden finns kvar på Nickleodeons plats. Hur som helst så har jag varit i kontakt med Tele2 i ärendet om "Canal Total" och även pushat lite för att de ska få in Säsongskortet Allsvenskan och inte bara tramsa med Elitserien som de gör nu. Det svar jag fått tidigare, för någon månad sen kanske, är följande:

kommer i framtiden.

"

Det enda jag/du/kunder kan göra är väl att kontakta deras kundtjänst om våra ärenden om fullt utbud eller några tior mindre på Canal+, speciellt nu när det verkar som "något" är på väg att hända i och med att Hits kommit in, men Drama försvunnit.

ang allsvenskan vad jag vet förra året i alla fall så tror jag de handrade om kostnadsfråga att de inte tog in kanalerna. då inte alla städer kunde ha de då.

and kontakta kuse, det är bara ett slöseri med tid, menar de kan inte göra nått åt de, inte änns om ni envisar att prata med "chef"= produktkunnig/gruppledare
så kan de itne göra nått åt detta, detta med att tele2 inte visar alla kanaler ligger vääldigt högt upp i ledningen, och inget som har med kuse att göra.
och and några tior mindre, är nog några 100tals personer som försökt få det vid de här laget, men tele2s ledning säger att de ska vara samma pris.

och de tekniska frågeställningar har tidigare varit platsbrist i nätet, fast jag som många andra undrar varför de inte var bort några utlänska 19:-/mån kanaler och lägger till Canal+ Hits och Canal+ Extra.

Redigerat av Hexxia, 18 February 2009 - 01:41.

Postad 18 February 2009 - 08:15

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Ja jag tycker alla utländska kanaler är slöseri med utrymme. De flesta invandrare som vill se sina hemkanaler, sätter ändå upp egen parabol.

Redigerat av Sardaukar, 18 February 2009 - 08:15.

Postad 18 February 2009 - 13:22

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

kommer i framtiden.

"

Jaha, du har fått hits istället för drama, intressant. Dök denna bara upp i kanallistan eller var det efter att du gjort en ny kanalsökning?
Jag är själv bortrest för tillfället så jag kan tyvärr inte se efter om jag också fått den men detta måste kollas upp.

Vore intressant att veta vad dessa "tekniska fågeställningar" handlar om men om nu båda parter är överens så tror jag bara det är en tidsfråga innan vi har dom saknade kanalerna.

Ska själv kontakta kundtjänst och tjata lite på dom :D , bra nyheter hur som helst. Tack för info :)

Redigerat av Mentos, 18 February 2009 - 13:24.

Postad 18 February 2009 - 15:36

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Angående att det inte är "Totalt" när man har Canal+ så har det dykt upp Hits för mig nu, medan Drama försvunnit.

Kollade precis upp detta och jag har nu också fått "drama" utbytt mot "hits". Tittade så sällan på drama ändå så detta var välkommet hos mig iallafall :)

Postad 18 February 2009 - 18:03

groggvirke
  • groggvirke
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Kollade precis upp detta och jag har nu också fått "drama" utbytt mot "hits". Tittade så sällan på drama ändå så detta var välkommet hos mig iallafall :)

Kom i kontakt med en granne i huset som ringt och frågat vad det handlade om och han fick svaret att de bytt ut Drama mot Hits av den anledningen att filmerna sänds först på Canal+ Hits innan de sänds på Canal+ Drama tydligen. Verkar inte som "tekniska lösningarna" är klara än att ta in de två kanalerna som saknas än, trots tillståndet dock. Men det är ett bra "byte" ändå som sagt.

Postad 18 February 2009 - 19:26

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Är ju förjävligt iaf... Vi ska ha alla kanalerna vi betalar för eller några 10or mindre månadskostnad... släng ut nå Al-Blaha kanaler som ingen ändå ser på...
När det gäller Comedy Central ser jag ingen egen kanalplats för den...

Redigerat av Leatherface, 18 February 2009 - 19:51.

Postad 18 February 2009 - 20:21

groggvirke
  • groggvirke
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

När det gäller Comedy Central ser jag ingen egen kanalplats för den...

Efter en ny kanalsökning finns den på kanlaplats 47, dock svart fortfarande.

Postad 18 February 2009 - 23:06

Unregisteredd8860d4b
  • Unregisteredd8860d4b
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Usch va trött jag är på tele2vision. Eftersom jag bor i studentboende så är vi låsta till just tele2vision om vi vill ha "kabelkanalerna". Har fått min box utbytt 3 gånger de senaste 2 åren då kvalitén är allt annan än bra på dessa.
De slocknar av sig själva och går inte att starta alls efter ett tag. Skulle avsluta mitt abonnemang efter två år då det hade gått ut. Dock så är uppsägningstiden på 3 månader och under den tiden så måste jag betala avgift för att jag har boxen. För detta får man betala en 6-månaders avgift eftersom kortavgiften betalas en gång i halvåret.
Så bara att säga upp abonnemanget kostar 600:-. Att behålla det och köra på i ett år till kostar typ 7-800:-.

Bitraten är oerhört dålig och trots nytt kort och ny box (samt ny antenkabel) så har jag väääldigt dålig mottagning (ligger på mellan 5-30% på många kanaler). Nu vet jag iofs inte om det är något fel på anslutning i övriga huset man jag antar att det inte är det. Sitter med en LCD-TV och kvalitén på t.ex kanal 5 är är bitvis så dålig att man kan räkna pixlarna rätt upponer. Har en Sony Bravia KDL för övrigt.

För min del blir det aldrig mer Tele2 när jag byter bostad inom ett år. Inte beroende på deras support som faktiskt har varit mer än trevliga när jag kontaktet dem. Sist hade de glömt aktivera mitt nya programkort varav jag fick en månad gratis tv-tittande samt 2 nöjespaket i en månad extra. Men deras teknik är alldeles för billig och på tok för dyr när man vill göra sig av med den :/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.