![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
92:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
7 799:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
2 549:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
5 129:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
7 790:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
2 549:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
6 290:- |
Postad 22 februari 2013 - 08:30
Postad 22 februari 2013 - 13:20
Det sitter ingen DAC i en PMA1500AE, så det kommer inte låta alls.
Fan också att du hann före med den godbiten...

Postad 22 februari 2013 - 16:24

Tack för input.
Postad 22 februari 2013 - 18:25
Jaha då har man lärt sig något nytt idag också... Då förstår jag varför folk köper dessa DAC
Tack för input.
Jamen då så.

En High-End DAC till väldigt lågt pris som är helt överlägsen den som finns i Sonos Connect.
Postad 24 februari 2013 - 09:52
Kan Connect och Connect Amp monteras på vägg alternativt upp och ner i tak, dvs finns fästen för skruv? (Har inga hyllor eller garderober där jag kan gömma dem och med den design de har tycker jag de gott kan få synas.)
Lite OT, men ni kan ju dessa olika bitar där min nivå är långt under trådens:
Skall börja bygga Sonos i sinom tid men vill först bygga ut mitt 2.1-system i TV-rummet till 5.1 och kommer primärt köra Spotify med Sonos.
Fråga:
Om jag byter min Marantz NR 1601 till en 1603 kommer jag ju åt Spotify, men på vilket sätt? Är det bara för att lyssna på färdiga spellistor eller kan man söka och redigera?
Sedan kompletterar jag med Bridge och Connect innan jag bygger ut till nästa zon.
Med vänlig hälsning,
TMC
Redigerat av TMC, 24 februari 2013 - 16:31.
Postad 01 mars 2013 - 13:33
Hur "läser man på" vilken typ av nätverkshårddisk som är att föredra egentligen?
Kan själv ingenting mer än att en tyst utan fläkt vore att föredra samt att man givet vill ha så stor som möjligt.
HIFI-klubben erbjuder ju Verbatims Mediashare NAS 2TB nätverksdisk - innebär det att den är ett lämpligt alternativ i samband med Sonos?
Prismässigt vet jag inte hur deras 2500 kr står sig, men det kan jag ju googla.
Mvh
TMC
Postad 01 mars 2013 - 14:57
Hej!
Hur "läser man på" vilken typ av nätverkshårddisk som är att föredra egentligen?
Kan själv ingenting mer än att en tyst utan fläkt vore att föredra samt att man givet vill ha så stor som möjligt.
HIFI-klubben erbjuder ju Verbatims Mediashare NAS 2TB nätverksdisk - innebär det att den är ett lämpligt alternativ i samband med Sonos?
Prismässigt vet jag inte hur deras 2500 kr står sig, men det kan jag ju googla.
Mvh
TMC
Det var dyrt...
Kolla upp Western Digital My Book Live 2TB. Kostar runt 1200:- och är antagligen lika tillförlitlig som föregångaren som jag hade i 2 år.
Den står för övrigt och puttrar hos grannen nu sen 1,5 år utan några som helst problem.
Skall du bara ha den till Sonos är 2TB mer än nog.
Själv kör jag numera med en Qnap värsting NAS som faktiskt krånglar en del. Så kan det gå...

Redigerat av perri, 01 mars 2013 - 14:59.
Postad 03 mars 2013 - 13:53
Är det nån av er som har en svagt brusande ljud från basporten bak till på era PLay5'or
Jag hade en som man hörde brus från en meters avstånd framifrån, men det felanmälde jag till Sonos som skickade mig en ny på 2 dagar.
Den nya är tyst framifrån, men stoppar man örat baktill så kan man höra lite brus. Är ju störande om man har den i sovrummet t.ex.
Postad 03 mars 2013 - 23:47
Den nya är tyst framifrån, men stoppar man örat baktill så kan man höra lite brus. Är ju störande om man har den i sovrummet t.ex.
Tänker du ha den bredvid kudden eller?

Postad 04 mars 2013 - 00:01
Det var dyrt...
Kolla upp Western Digital My Book Live 2TB. Kostar runt 1200:- och är antagligen lika tillförlitlig som föregångaren som jag hade i 2 år.
Den står för övrigt och puttrar hos grannen nu sen 1,5 år utan några som helst problem.
Skall du bara ha den till Sonos är 2TB mer än nog.
Själv kör jag numera med en Qnap värsting NAS som faktiskt krånglar en del. Så kan det gå...
Blev lite nyfiken. Vilken Qnap har du och vad har du haft för problem med den? Har funderat på att köpa en QNAP TS-669 Pro, men med en prislapp på 8 tusen utan diskar skall den ju helst inte strula allt för mycket...
(beklagar om det blir lite väl OT)
Postad 04 mars 2013 - 02:13
Blev lite nyfiken. Vilken Qnap har du och vad har du haft för problem med den? Har funderat på att köpa en QNAP TS-669 Pro, men med en prislapp på 8 tusen utan diskar skall den ju helst inte strula allt för mycket...
QNAP TS-419P ll. Hade en del strul i början som troligtvis var störningar från WD TV Live men som sen försvann vid en uppdatering av spelaren. Tyvärr så har den senaste firmware uppdateringen av QNAP:en gjort att den inte vill gå och knoppa när den känner av en Apple-enhet på nätet trots att Bonjour och enheternas IP-nummer är spärrade.
Kanske kan fixas med ett script men dit har jag inte kommit än.
För övrigt är den ok och rätt tyst med sina 4 gröna WD 3TB diskar. Kör inte i RAID utan i single disk volume.
OT and out...

Redigerat av perri, 04 mars 2013 - 02:21.
Postad 05 mars 2013 - 20:17
Kör med TS-669 här och det funkar utmärkt. Har Play:5 och Connect.Blev lite nyfiken. Vilken Qnap har du och vad har du haft för problem med den? Har funderat på att köpa en QNAP TS-669 Pro, men med en prislapp på 8 tusen utan diskar skall den ju helst inte strula allt för mycket...
Edit. Kör 6 diskar Hitachi 3tb i Raid5.
Redigerat av Karl-Johan, 05 mars 2013 - 20:19.
Postad 06 mars 2013 - 11:39
Lätt och smidig installation som vanligt med Sonos.

https://www.minhembi...c_id=437121.jpg
Redigerat av Unregistereda3b082eb, 06 mars 2013 - 11:44.
Postad 06 mars 2013 - 12:52
Hur grymt som helst! Inte det minsta avis...Hämtade min Playbar och en Sub igår, han bara att testa dom lite snabt men hitils riktigt nöjd!

Jag väntar fortfarande på att en vit variant ska släppas. Det borde väl ske hoppas jag.
Postad 06 mars 2013 - 13:56
Hur grymt som helst! Inte det minsta avis...
Du får återkomma med nytt omdöme när du hunnit hårdtesta.
Jag väntar fortfarande på att en vit variant ska släppas. Det borde väl ske hoppas jag.
Har kontaktat sonos och dem säger att dem inte vet om eller när det ska släppas en vit sub eller bar
Postad 06 mars 2013 - 14:01
Underligt med tanke på att Play finns i både och. Hoppas på att dom tar sitt förnuft tillfånga. Jag tar och mailar dom också för att visa intresse.Har kontaktat sonos och dem säger att dem inte vet om eller när det ska släppas en vit sub eller bar
Postad 06 mars 2013 - 15:43
Underligt med tanke på att Play finns i både och. Hoppas på att dom tar sitt förnuft tillfånga. Jag tar och mailar dom också för att visa intresse.
Ja gör det
Om fler vill ha vita så kanske dem gör dem
Tycker faktiskt att det är lite dåligt av dem att inte göra vita när dem gör play3&5 vit
Postad 06 mars 2013 - 16:11
Har mailat så får se vad dom svarar. Tycker det borde vara mer attraktivt för de flesta att sätta upp en vit "klump" framför en svart.Ja gör det
Om fler vill ha vita så kanske dem gör dem
Tycker faktiskt att det är lite dåligt av dem att inte göra vita när dem gör play3&5 vit
Postad 06 mars 2013 - 17:38
At the moment we have no official plans of introducing a white PLAYBAR.
We love to hear the voice of our customers and have forwarded your suggestion to our Development Department for consideration.
Please do not hesitate to contact us if you come up with additional great ideas.
Postad 07 mars 2013 - 22:02

Postad 08 mars 2013 - 13:11
Fick samma svar, fast på svenska. Rekommenderar alla som är intresserade av vita modeller att höra av sig till Sonos. Ju fler dom hör av desto intressantare förstår dom att det är.Thank you for contacting Sonos Support.
At the moment we have no official plans of introducing a white PLAYBAR.
We love to hear the voice of our customers and have forwarded your suggestion to our Development Department for consideration.
Please do not hesitate to contact us if you come up with additional great ideas.
Postad 11 mars 2013 - 09:36
Hämtade min Playbar och en Sub igår, han bara att testa dom lite snabt men hitils riktigt nöjd!
Hur fungerar ljudsyncen ? Finns det någon möjlighet att justera denna manuellt om så krävs ?
Postad 11 mars 2013 - 11:17
Förutsatt att TVns optiska utgång skickar ut signalen i realtid så finns det en maximal latency i PLAYBAR på 30ms, vilket i princip inte är märkbart alls. Det är en normal latency som många hemmabioreceivers också har. Tyvärr finns det ingen riktigt bra/avancerad möjlighet till justering av lip sync idag, men det man kan göra är att ändra latency en aning för PLAYBAR med appen (Settings->Room Settings->Advanced Audio->TV Dialog Settings).Hur fungerar ljudsyncen ? Finns det någon möjlighet att justera denna manuellt om så krävs ?
Postad 16 mars 2013 - 09:49
Jag har sonos connect, allt fungerar klockrent förutom när jag vill lägga till en hårddisk till musikbiblioteket.
Hårddisken är extern ikopplad till en dator. Jag försöker lägga till den genom sonsoprogrammet på samma dator den är ikopplad till.
Det står att det blir fel varje gång. Har läst lite om att virusskyddet från telia och sonos inte lirar särskilt bra.
Men att ansluta till allt annat var ju inga problem? Spotify,radio m.m.
Kan det ha något med formatet på hårddisken att göra? Den är i FAT32 är jag ganska säker på.
Konstigt om det vore svaret för sonos hittade hårddisken när jag smällde i den i in gateway, men det var alldeles för ostabilt för en långsiktig lösning. Nån med liknande problem?
Postad 16 mars 2013 - 11:35
Visserligen ingen lösning tyvärr, men jag upplevde samma problem.
Postad 16 mars 2013 - 12:28
Jag hade jätteproblem med extern hd på en win7-dator. Något i nätverkshanteringen gjorde att sonos inte fick tillgång till hdn även om jag försökte dela ut den. Det slutade med att jag när jag bytte router blev det en med usb-ingång för hd, och delade ut den därifrån. Då fungerade allt.
Visserligen ingen lösning tyvärr, men jag upplevde samma problem.
Ok, hade den via routern förut. Men störde mig på att hårddisken alltid är påslagen och långsam. Den är inte så bra tyvärr..
Har funderat på en NAS, så jag kan samla musik och filmer på å byta ut mina hårddsikar.
Någon som har ett tips på en stabil NAS till vettigt pris`?
Postad 16 mars 2013 - 14:26
Har ett problem!
Jag har sonos connect, allt fungerar klockrent förutom när jag vill lägga till en hårddisk till musikbiblioteket.
Hårddisken är extern ikopplad till en dator. Jag försöker lägga till den genom sonsoprogrammet på samma dator den är ikopplad till.
Det står att det blir fel varje gång. Har läst lite om att virusskyddet från telia och sonos inte lirar särskilt bra.
Men att ansluta till allt annat var ju inga problem? Spotify,radio m.m.
Kan det ha något med formatet på hårddisken att göra? Den är i FAT32 är jag ganska säker på.
Konstigt om det vore svaret för sonos hittade hårddisken när jag smällde i den i in gateway, men det var alldeles för ostabilt för en långsiktig lösning. Nån med liknande problem?
Hittade en lösning. Det var brandväggen som stoppade allt.
https://sonos.custhe...692/kw/firewall
Här är guiden som hjälpte mig, bara att fylla vilket system och virusprogram man har så får man en guide.
Postad 25 mars 2013 - 19:49
Någon som vet vad det beror på? Ändrade avtal med Spotify?
Postad 26 mars 2013 - 07:52
Det ska absolut fungera att spela Spotify hur man vill inom sitt Sonos-system, inga avtalsförändringar har skett vad jag vet. Det verkar dock som att detta är ett återkommande problem nån gång då och då över året, men att det försvinner relativt fort. Du kan ju prova ta bort tjänsten Spotify ur Sonos, och lägga till den igen. Eller göra en reset av Sonos-systemet. Om inte det löser problemet så kontakta Sonos svenska suppor och hör med dom. Det kan ju vara så att en avtalsförändring har skettHar kört Sonos ganska problemfritt i ett par år. Men nu på sistone har det börjat krångla med Spotify. Jag har fyra enheter, och innan gick det att spela olika Spotifylåtar på alla enheter om man ville. Men nu verkar det bara gå att spela Spotify på en enhet i taget. Om man försöker spela upp via en anna enhet, pausas ljudströmmen i den första efter ett par sekunder. Riktigt surt, för det här har varit något av största fördelen för mig.
Någon som vet vad det beror på? Ändrade avtal med Spotify?

Postad 04 april 2013 - 11:54
Postad 06 april 2013 - 14:22
Postad 20 april 2013 - 11:12
Postad 23 april 2013 - 19:40
Postad 23 april 2013 - 19:58
Redigerat av lobo, 23 april 2013 - 20:00.
Postad 23 april 2013 - 20:19
Jag har haft en Bridge och en Play 5 sen i augusti och det har fungerat bra. Jag har styrt Play5 antingen från min pc, iPad eller iPhone.
Nu fungerar bara iPadstyrningen, både iPhonen och pc säger att det inte finns någon enhet ansluten. Detta samtidigt som jag lyssnar på nån Internetradiostation via Play5 styrd av Ipaden

Jag hittar ingenting som tyder på vad som kan vara fel, uppdateringar verkar inte finnas varken till iPhonen eller pc'n.
Är det någon som har en idé om vad som kan göras, det är ju ganska gott att kunna styra Play5 från pc'n oxå ibland.
//T
Postad 24 april 2013 - 07:08
Postad 25 april 2013 - 02:40

Postad 25 april 2013 - 05:48
ZP120 kommer den inte heta, för det är det "riktiga" namnet på Connect:AMPSäg till när ZP120 kommer i uppgraderad version med fler analoga ingångar. Då ska jag ha en. Det var därför jag sålde den för att den saknade analoga ingångar. En räcker inte för mig. Minst 3 skulle ju vara toppen så man kan använda den fullt ut och inte bara som köks enhet
Sonos läs detta!

Hur som haver, hela idén är ju att bara behöva fippla med en kontroll från soffan, så jag undrar lite vad du vill koppla in till din potentiella ZP190 (som vi döper den till här och nu

Postad 28 april 2013 - 10:13
Det är både en begränsning och rätt befriande. Styrningen blir ju väldigt mycket enklare med färre enheter och sätter man en airport express på en line in så har man skaffat väldigt mycket flexibilitet.
Postad 30 april 2013 - 15:01
Redigerat av Unregistered7f802c91, 30 april 2013 - 15:07.
Postad 04 maj 2013 - 17:34
Så, min fråga är, har jag nytta av den DAC jag precis köpt in om jag kör all musik genom zp90 till förstärkaren? Kommer det höja ljudet tror ni? Annars lämnar jag tillbaka den :-)
Postad 04 maj 2013 - 18:26
Helt ärligt tror jag inte du kan peka ut vilken som är vilken av HRT MS2 och ZP90 i ett blindtest, och har du andra saker att lägga pengarna på så klarar du dig fint på ZP90s egna DAC, tycker jag. Visst, det är ingen super-DAC i ZP90, men det är inte HRTn heller.Köpte precis en HRT music streamer II (en DAC) för typ 1500 kr att ha mellan datorn och min förstärkare. Börjar dock fundera över att skaffa ett sonos-system, där jag då istället kopplar en zp90 till min förstärkare (en marantz sr7001, som har en inbyggd DAC, som jag dock hört ska vara betydligt sämre än den HRT jag köpte precis).
Så, min fråga är, har jag nytta av den DAC jag precis köpt in om jag kör all musik genom zp90 till förstärkaren? Kommer det höja ljudet tror ni? Annars lämnar jag tillbaka den :-)
Redigerat av Libell, 04 maj 2013 - 18:27.
Postad 04 maj 2013 - 20:00
aha, ok tack!Helt ärligt tror jag inte du kan peka ut vilken som är vilken av HRT MS2 och ZP90 i ett blindtest, och har du andra saker att lägga pengarna på så klarar du dig fint på ZP90s egna DAC, tycker jag. Visst, det är ingen super-DAC i ZP90, men det är inte HRTn heller.
Postad 14 maj 2013 - 01:56
Alternativet vore ju att köpa en zp90 och en ok stereoförstärkare som klarar att driva två par högtalare, men det blir lite bökigt, och nån tusenlapp dyrare.
Postad 14 maj 2013 - 07:09
Postad 14 maj 2013 - 21:38
Tack, det låter ju bra! Och bra fråga om inbyggnadshögtalaren.. jag vet faktiskt inte. Det är en Preference K-62. Så här beskrivs den: K-62 består av ett 6 1/2 tums element för bas och mellanregister samt två stycken diskanter som man kan ställa åt olika håll vilket gör högtalaren kan användas separat och ändå få ett stereoljud.Jag har provat att driva totalt fyra par inbyggnadshögtalare med en zp120 och en mer avancerad högtalarswitch, och det fungerade alldeles utmärkt. Så att köra två par borde vara lugnt, däremot vet jag inte hur sonosen reagerar om du bara lastar en kanal mer, eller är din takhögtalare stereo i en burk så att säga?
Nån som vet?
Postad 15 maj 2013 - 06:32
Det står under egenskaperna för den att den är gjord för stereo, så ja.Tack, det låter ju bra! Och bra fråga om inbyggnadshögtalaren.. jag vet faktiskt inte. Det är en Preference K-62. Så här beskrivs den: K-62 består av ett 6 1/2 tums element för bas och mellanregister samt två stycken diskanter som man kan ställa åt olika håll vilket gör högtalaren kan användas separat och ändå få ett stereoljud.
Nån som vet?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar