Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SONOS

2436 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sonos ZonePlayer ZP100 (Mediaspelare) 2 9,12 (7) Inga priser
Sonos ZonePlayer ZP80 (Mediaspelare) 2 9,42 (11) Inga priser
Sonos BU130 (Mediaspelare) 1 9,22 (8) Inga priser
Sonos CC100 Cradle (Övrigt) 0 8,75 (7) Inga priser
Sonos CR100 Controller (Fjärrkontroller) 1 8,58 (11) Inga priser
Sonos Bridge (ZoneBridge BR100) (Trådlös ljud- och bildöverföring) 4 8,86 (27) Inga priser
Sonos Connect (ZonePlayer ZP90) (Mediaspelare) 6 9,18 (97) Inga priser
Sonos Connect: Amp (ZonePlayer ZP120) (Mediaspelare) 6 8,59 (33) Inga priser
Sonos Control (CR200) (Fjärrkontroller) 3 9,17 (11) Inga priser
Sonos Play5 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8,89 (95) Inga priser
Sonos BU250 (Mediaspelare) 1 9,2 (9) Inga priser
Sonos Play3 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8,76 (41) 92:-
Sonos Sub (Subwoofers) 9 8,85 (19) 7 799:-
Sonos Playbar (Soundbar) 9 7,98 (43) Inga priser
Sonos Play1 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8,58 (105) Inga priser
Sonos Play1 2 Room Starter Set WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 (0) Inga priser
Sonos Play5 II WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 7,92 (23) Inga priser
Sonos Playbase (Soundbar) 9 9 (4) Inga priser
Sonos One WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 7,73 (21) 2 549:-
Sonos Beam (Soundbar) 9 8 (51) 5 129:-
Sonos Amp (Stereoförstärkare) 7 8 (9) 7 790:-
Sonos One Gen 2 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 8 7,48 (24) 2 549:-
Sonos Arc (Soundbar) 9 8,26 (26) 6 290:-
42 relaterade trådar
Samsung 75QN95A problem med Sonos ARC och Dolby Atmos (3 inlägg) 2 år sedan
Problem med Sonos och Samsung (5 inlägg) 5 år sedan
Någon som har en soundbar till en LG 55" 4K OLED55C8? (6 inlägg) 5 år sedan
Nya Sonos Amp för tv-ljudet och mer HIFI likt ljud (19 inlägg) 5 år sedan
Sonos hemmabio eller ett "riktigt" paket? (35 inlägg) 7 år sedan
Intryck DAC, Sonos Connect vs DacMagic (6 inlägg) 7 år sedan
Köpråd - multiroom/högtalare (20 inlägg) 8 år sedan
Hjälp! Flerkanalsförstärkare eller Connect AMP/ WXA-50 (4 inlägg) 8 år sedan
Heos AMP vs Sonos AMP (12 inlägg) 8 år sedan
Sonos Connect:AMP - Sänka maxvolymen? (4 inlägg) 8 år sedan
Små högtalare - tänker jag rätt? (9 inlägg) 9 år sedan
Byta normalt 5.1 mot Sonos 5.1? (10 inlägg) 9 år sedan
Råd inför ljudbygge (14 inlägg) 9 år sedan
sonos Play 5 vs Audiopro T10 (4 inlägg) 9 år sedan
Sonos Playbar (98 inlägg) 9 år sedan
harman/kardon eller Sonos (8 inlägg) 10 år sedan
Heos vs Sonos (7 inlägg) 10 år sedan
Fler Line in på Samsung H750 Multiroom möjliga via M7 högtalare? (1 inlägg) 10 år sedan
Sonos, vad är det här? Ett j*vla skämt? Kanske det sämsta ljudsystemet som (283 inlägg) 10 år sedan
Subbygge 4x8 eller 2x10? Det blev TB 4x6,5" Färdigbyggda! (266 inlägg) 10 år sedan
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg) 11 år sedan
Kopplingsschema 6 Högtalare i Taket (0 inlägg) 11 år sedan
Inbyggnad av högtalare i köks-ö (5 inlägg) 12 år sedan
Hjälp mig hitta takhögtalare (22 inlägg) 12 år sedan
Bästa musikstreamern? (72 inlägg) 12 år sedan
Koppla Sonos Connect till Samsung HT-D6750W på bästa sätt (0 inlägg) 12 år sedan
Ny anläggning, vilken förstärkare? (1 inlägg) 12 år sedan
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg) 13 år sedan
Sonos -> Onkyo 709 (RCA eller Toslink)? (7 inlägg) 13 år sedan
"Limpa" "Soundbar" Ha på väggen under tv:n...Vilken? (3 inlägg) 14 år sedan
Val av högtalare i badrummet (1 inlägg) 14 år sedan
Streama trådlöst till B&O-högtalare. Förslag! (3 inlägg) 14 år sedan
Receiver med flera zoner, eller sonos? (2 inlägg) 14 år sedan
trådlöst hem (1 inlägg) 14 år sedan
Spotify --> DAC/DLNA Reciver (7 inlägg) 14 år sedan
Sonos BU250 (4 inlägg) 15 år sedan
Från Förstärkare (HDMI) till bildskärm (Dvi) funkar? (9 inlägg) 15 år sedan
Från förstärkare (HDMI) - Bildskärm (dvi)? (0 inlägg) 15 år sedan
Sonos utökar sortimentet (4 inlägg) 15 år sedan
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg) 15 år sedan
Hjälp med högtalare i kök (0 inlägg) 16 år sedan
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg) 17 år sedan

Postad 22 februari 2013 - 08:25

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Det sitter ingen DAC i en PMA1500AE, så det kommer inte låta alls.

Postad 22 februari 2013 - 08:30

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3 433 inlägg
  • 0
När Sonos Playbar presenterades för ett tag sidan skickade hifiklubben ut en intresseanmälan angående förbokning. Jag passade då på att förboka. Är det någon som har fått något svar på detta? Det har varit helt tyst från hifiklubben.

Postad 22 februari 2013 - 13:20

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Det sitter ingen DAC i en PMA1500AE, så det kommer inte låta alls.

Fan också att du hann före med den godbiten... :)

Postad 22 februari 2013 - 16:24

Unregisteredb42cf0ff
  • Unregisteredb42cf0ff
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jaha då har man lärt sig något nytt idag också... Då förstår jag varför folk köper dessa DAC :D
Tack för input.

Postad 22 februari 2013 - 18:25

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Jaha då har man lärt sig något nytt idag också... Då förstår jag varför folk köper dessa DAC :D
Tack för input.

Jamen då så. :) Kolla in den här DAC:en: http://shop.emotiva....s/products/xda2
En High-End DAC till väldigt lågt pris som är helt överlägsen den som finns i Sonos Connect.

Postad 24 februari 2013 - 09:52

TMC
  • TMC
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0
Hej!

Kan Connect och Connect Amp monteras på vägg alternativt upp och ner i tak, dvs finns fästen för skruv? (Har inga hyllor eller garderober där jag kan gömma dem och med den design de har tycker jag de gott kan få synas.)

Lite OT, men ni kan ju dessa olika bitar där min nivå är långt under trådens:

Skall börja bygga Sonos i sinom tid men vill först bygga ut mitt 2.1-system i TV-rummet till 5.1 och kommer primärt köra Spotify med Sonos.

Fråga:

Om jag byter min Marantz NR 1601 till en 1603 kommer jag ju åt Spotify, men på vilket sätt? Är det bara för att lyssna på färdiga spellistor eller kan man söka och redigera?

Sedan kompletterar jag med Bridge och Connect innan jag bygger ut till nästa zon.

Med vänlig hälsning,

TMC

Redigerat av TMC, 24 februari 2013 - 16:31.

Postad 01 mars 2013 - 13:33

TMC
  • TMC
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0
Hej!

Hur "läser man på" vilken typ av nätverkshårddisk som är att föredra egentligen?

Kan själv ingenting mer än att en tyst utan fläkt vore att föredra samt att man givet vill ha så stor som möjligt.

HIFI-klubben erbjuder ju Verbatims Mediashare NAS 2TB nätverksdisk - innebär det att den är ett lämpligt alternativ i samband med Sonos?

Prismässigt vet jag inte hur deras 2500 kr står sig, men det kan jag ju googla.

Mvh

TMC

Postad 01 mars 2013 - 14:57

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Hej!

Hur "läser man på" vilken typ av nätverkshårddisk som är att föredra egentligen?

Kan själv ingenting mer än att en tyst utan fläkt vore att föredra samt att man givet vill ha så stor som möjligt.

HIFI-klubben erbjuder ju Verbatims Mediashare NAS 2TB nätverksdisk - innebär det att den är ett lämpligt alternativ i samband med Sonos?

Prismässigt vet jag inte hur deras 2500 kr står sig, men det kan jag ju googla.

Mvh

TMC

Det var dyrt...
Kolla upp Western Digital My Book Live 2TB. Kostar runt 1200:- och är antagligen lika tillförlitlig som föregångaren som jag hade i 2 år.
Den står för övrigt och puttrar hos grannen nu sen 1,5 år utan några som helst problem.
Skall du bara ha den till Sonos är 2TB mer än nog.
Själv kör jag numera med en Qnap värsting NAS som faktiskt krånglar en del. Så kan det gå... :rolleyes:

Redigerat av perri, 01 mars 2013 - 14:59.

Postad 03 mars 2013 - 13:53

sondell
  • sondell
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hej
Är det nån av er som har en svagt brusande ljud från basporten bak till på era PLay5'or
Jag hade en som man hörde brus från en meters avstånd framifrån, men det felanmälde jag till Sonos som skickade mig en ny på 2 dagar.

Den nya är tyst framifrån, men stoppar man örat baktill så kan man höra lite brus. Är ju störande om man har den i sovrummet t.ex.

Postad 03 mars 2013 - 23:47

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Den nya är tyst framifrån, men stoppar man örat baktill så kan man höra lite brus. Är ju störande om man har den i sovrummet t.ex.

Tänker du ha den bredvid kudden eller? :)

Postad 04 mars 2013 - 00:01

ljudvåg
  • ljudvåg
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Det var dyrt...
Kolla upp Western Digital My Book Live 2TB. Kostar runt 1200:- och är antagligen lika tillförlitlig som föregångaren som jag hade i 2 år.
Den står för övrigt och puttrar hos grannen nu sen 1,5 år utan några som helst problem.
Skall du bara ha den till Sonos är 2TB mer än nog.
Själv kör jag numera med en Qnap värsting NAS som faktiskt krånglar en del. Så kan det gå... :rolleyes:

Blev lite nyfiken. Vilken Qnap har du och vad har du haft för problem med den? Har funderat på att köpa en QNAP TS-669 Pro, men med en prislapp på 8 tusen utan diskar skall den ju helst inte strula allt för mycket...

(beklagar om det blir lite väl OT)

Postad 04 mars 2013 - 02:13

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Blev lite nyfiken. Vilken Qnap har du och vad har du haft för problem med den? Har funderat på att köpa en QNAP TS-669 Pro, men med en prislapp på 8 tusen utan diskar skall den ju helst inte strula allt för mycket...

QNAP TS-419P ll. Hade en del strul i början som troligtvis var störningar från WD TV Live men som sen försvann vid en uppdatering av spelaren. Tyvärr så har den senaste firmware uppdateringen av QNAP:en gjort att den inte vill gå och knoppa när den känner av en Apple-enhet på nätet trots att Bonjour och enheternas IP-nummer är spärrade.
Kanske kan fixas med ett script men dit har jag inte kommit än.
För övrigt är den ok och rätt tyst med sina 4 gröna WD 3TB diskar. Kör inte i RAID utan i single disk volume.
OT and out... :ph34r:

Redigerat av perri, 04 mars 2013 - 02:21.

Postad 04 mars 2013 - 08:51

ljudvåg
  • ljudvåg
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
@perri: Thx!

Postad 05 mars 2013 - 20:17

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Kör med TS-669 här och det funkar utmärkt. Har Play:5 och Connect.

Edit. Kör 6 diskar Hitachi 3tb i Raid5.

Redigerat av Karl-Johan, 05 mars 2013 - 20:19.

Postad 06 mars 2013 - 11:39

Unregistereda3b082eb
  • Unregistereda3b082eb
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Hämtade min Playbar och en Sub igår, han bara att testa dom lite snabt men hitils riktigt nöjd!
Lätt och smidig installation som vanligt med Sonos. :)

https://www.minhembi...c_id=437121.jpg

Redigerat av Unregistereda3b082eb, 06 mars 2013 - 11:44.

Postad 06 mars 2013 - 12:52

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

Hämtade min Playbar och en Sub igår, han bara att testa dom lite snabt men hitils riktigt nöjd!

Hur grymt som helst! Inte det minsta avis... :) Du får återkomma med nytt omdöme när du hunnit hårdtesta.

Jag väntar fortfarande på att en vit variant ska släppas. Det borde väl ske hoppas jag.

Postad 06 mars 2013 - 13:56

Unregistered3e96b206
  • Unregistered3e96b206
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hur grymt som helst! Inte det minsta avis... :) Du får återkomma med nytt omdöme när du hunnit hårdtesta.

Jag väntar fortfarande på att en vit variant ska släppas. Det borde väl ske hoppas jag.

Har kontaktat sonos och dem säger att dem inte vet om eller när det ska släppas en vit sub eller bar

Postad 06 mars 2013 - 14:01

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

Har kontaktat sonos och dem säger att dem inte vet om eller när det ska släppas en vit sub eller bar

Underligt med tanke på att Play finns i både och. Hoppas på att dom tar sitt förnuft tillfånga. Jag tar och mailar dom också för att visa intresse.

Postad 06 mars 2013 - 15:43

Unregistered3e96b206
  • Unregistered3e96b206
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Underligt med tanke på att Play finns i både och. Hoppas på att dom tar sitt förnuft tillfånga. Jag tar och mailar dom också för att visa intresse.

Ja gör det
Om fler vill ha vita så kanske dem gör dem
Tycker faktiskt att det är lite dåligt av dem att inte göra vita när dem gör play3&5 vit

Postad 06 mars 2013 - 16:11

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

Ja gör det
Om fler vill ha vita så kanske dem gör dem
Tycker faktiskt att det är lite dåligt av dem att inte göra vita när dem gör play3&5 vit

Har mailat så får se vad dom svarar. Tycker det borde vara mer attraktivt för de flesta att sätta upp en vit "klump" framför en svart.

Postad 06 mars 2013 - 17:38

carinashem
  • carinashem
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Thank you for contacting Sonos Support.

At the moment we have no official plans of introducing a white PLAYBAR.

We love to hear the voice of our customers and have forwarded your suggestion to our Development Department for consideration.

Please do not hesitate to contact us if you come up with additional great ideas.

Postad 07 mars 2013 - 22:02

benke_berguv
  • benke_berguv
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Sonos brukar aldrig kommentera produkter innan de släpps tyvärr men nå borde de släppa vita varianter, jag vill då ha det :)

Postad 08 mars 2013 - 13:11

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

Thank you for contacting Sonos Support.

At the moment we have no official plans of introducing a white PLAYBAR.

We love to hear the voice of our customers and have forwarded your suggestion to our Development Department for consideration.

Please do not hesitate to contact us if you come up with additional great ideas.

Fick samma svar, fast på svenska. Rekommenderar alla som är intresserade av vita modeller att höra av sig till Sonos. Ju fler dom hör av desto intressantare förstår dom att det är.

Postad 11 mars 2013 - 09:36

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Hur fungerar ljudsyncen ? Finns det någon möjlighet att justera denna manuellt om så krävs ?

Postad 11 mars 2013 - 11:17

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Hur fungerar ljudsyncen ? Finns det någon möjlighet att justera denna manuellt om så krävs ?

Förutsatt att TVns optiska utgång skickar ut signalen i realtid så finns det en maximal latency i PLAYBAR på 30ms, vilket i princip inte är märkbart alls. Det är en normal latency som många hemmabioreceivers också har. Tyvärr finns det ingen riktigt bra/avancerad möjlighet till justering av lip sync idag, men det man kan göra är att ändra latency en aning för PLAYBAR med appen (Settings->Room Settings->Advanced Audio->TV Dialog Settings).

Postad 16 mars 2013 - 09:49

GataJ
  • GataJ
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Har ett problem!

Jag har sonos connect, allt fungerar klockrent förutom när jag vill lägga till en hårddisk till musikbiblioteket.

Hårddisken är extern ikopplad till en dator. Jag försöker lägga till den genom sonsoprogrammet på samma dator den är ikopplad till.

Det står att det blir fel varje gång. Har läst lite om att virusskyddet från telia och sonos inte lirar särskilt bra.
Men att ansluta till allt annat var ju inga problem? Spotify,radio m.m.

Kan det ha något med formatet på hårddisken att göra? Den är i FAT32 är jag ganska säker på.

Konstigt om det vore svaret för sonos hittade hårddisken när jag smällde i den i in gateway, men det var alldeles för ostabilt för en långsiktig lösning. Nån med liknande problem?

Postad 16 mars 2013 - 11:35

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Jag hade jätteproblem med extern hd på en win7-dator. Något i nätverkshanteringen gjorde att sonos inte fick tillgång till hdn även om jag försökte dela ut den. Det slutade med att jag när jag bytte router blev det en med usb-ingång för hd, och delade ut den därifrån. Då fungerade allt.

Visserligen ingen lösning tyvärr, men jag upplevde samma problem.

Postad 16 mars 2013 - 12:28

GataJ
  • GataJ
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jag hade jätteproblem med extern hd på en win7-dator. Något i nätverkshanteringen gjorde att sonos inte fick tillgång till hdn även om jag försökte dela ut den. Det slutade med att jag när jag bytte router blev det en med usb-ingång för hd, och delade ut den därifrån. Då fungerade allt.

Visserligen ingen lösning tyvärr, men jag upplevde samma problem.

Ok, hade den via routern förut. Men störde mig på att hårddisken alltid är påslagen och långsam. Den är inte så bra tyvärr..

Har funderat på en NAS, så jag kan samla musik och filmer på å byta ut mina hårddsikar.

Någon som har ett tips på en stabil NAS till vettigt pris`?

Postad 16 mars 2013 - 14:26

GataJ
  • GataJ
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Har ett problem!

Jag har sonos connect, allt fungerar klockrent förutom när jag vill lägga till en hårddisk till musikbiblioteket.

Hårddisken är extern ikopplad till en dator. Jag försöker lägga till den genom sonsoprogrammet på samma dator den är ikopplad till.

Det står att det blir fel varje gång. Har läst lite om att virusskyddet från telia och sonos inte lirar särskilt bra.
Men att ansluta till allt annat var ju inga problem? Spotify,radio m.m.

Kan det ha något med formatet på hårddisken att göra? Den är i FAT32 är jag ganska säker på.

Konstigt om det vore svaret för sonos hittade hårddisken när jag smällde i den i in gateway, men det var alldeles för ostabilt för en långsiktig lösning. Nån med liknande problem?

Hittade en lösning. Det var brandväggen som stoppade allt.

https://sonos.custhe...692/kw/firewall

Här är guiden som hjälpte mig, bara att fylla vilket system och virusprogram man har så får man en guide.

Postad 25 mars 2013 - 19:49

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Har kört Sonos ganska problemfritt i ett par år. Men nu på sistone har det börjat krångla med Spotify. Jag har fyra enheter, och innan gick det att spela olika Spotifylåtar på alla enheter om man ville. Men nu verkar det bara gå att spela Spotify på en enhet i taget. Om man försöker spela upp via en anna enhet, pausas ljudströmmen i den första efter ett par sekunder. Riktigt surt, för det här har varit något av största fördelen för mig.

Någon som vet vad det beror på? Ändrade avtal med Spotify?

Postad 26 mars 2013 - 07:52

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Har kört Sonos ganska problemfritt i ett par år. Men nu på sistone har det börjat krångla med Spotify. Jag har fyra enheter, och innan gick det att spela olika Spotifylåtar på alla enheter om man ville. Men nu verkar det bara gå att spela Spotify på en enhet i taget. Om man försöker spela upp via en anna enhet, pausas ljudströmmen i den första efter ett par sekunder. Riktigt surt, för det här har varit något av största fördelen för mig.

Någon som vet vad det beror på? Ändrade avtal med Spotify?

Det ska absolut fungera att spela Spotify hur man vill inom sitt Sonos-system, inga avtalsförändringar har skett vad jag vet. Det verkar dock som att detta är ett återkommande problem nån gång då och då över året, men att det försvinner relativt fort. Du kan ju prova ta bort tjänsten Spotify ur Sonos, och lägga till den igen. Eller göra en reset av Sonos-systemet. Om inte det löser problemet så kontakta Sonos svenska suppor och hör med dom. Det kan ju vara så att en avtalsförändring har skett :(

Postad 04 april 2013 - 11:54

nimrod23
  • nimrod23
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Ett tips för er som vill beställa Sonos playbar så finns den i lager på netonnet

Postad 06 april 2013 - 14:22

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Sonopad har nu släppt en uppdatering som bl.a gör det möjligt att komma åt Sonos innifrån ex.vis irule och tillbaka. Stöd för playbar. Sonopad är enligt min uppfattning bättre än Sonos egen app. Du kan få info om låten du spelar direkt på goggle eller andra musiktjänster.

Postad 20 april 2013 - 11:12

Unregistered4ac35b52
  • Unregistered4ac35b52
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Antar att fler här önskar denna funktion? Klicka på Kudos-knappen så kanske det händer något.

http://community.spo...os/idc-p/373152

Postad 23 april 2013 - 19:40

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0
Om jag lägger in CD musik till en hårddisk och spelar upp de från min sonos får jag cd kvalité då eller blir den försämrad?

Postad 23 april 2013 - 19:58

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0
Beror ju på hur du rippar cd:n, wav/flac/mp3 samt ev. vilken bitrate. Har rippat mina cd:s till FLAC och spelar upp genom SONOS, upplever ingen hörbar skillnad (i mina öron...) jämfört med frpn cd som source

Redigerat av lobo, 23 april 2013 - 20:00.

Postad 23 april 2013 - 20:07

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0
okej. jag menar ju skivans original format. :)

Postad 23 april 2013 - 20:19

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Nu är jag hyfsat irriterad...
Jag har haft en Bridge och en Play 5 sen i augusti och det har fungerat bra. Jag har styrt Play5 antingen från min pc, iPad eller iPhone.
Nu fungerar bara iPadstyrningen, både iPhonen och pc säger att det inte finns någon enhet ansluten. Detta samtidigt som jag lyssnar på nån Internetradiostation via Play5 styrd av Ipaden :angry: Det funkade perfekt för ett par dagar sedan...
Jag hittar ingenting som tyder på vad som kan vara fel, uppdateringar verkar inte finnas varken till iPhonen eller pc'n.
Är det någon som har en idé om vad som kan göras, det är ju ganska gott att kunna styra Play5 från pc'n oxå ibland.
//T

Postad 24 april 2013 - 07:08

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Prova att installera om de icke fungerande enheterna. På iPhonen finns en funktion bland inställningarna, typ "Reset Controller", och det borde heta liknande i Windows-versionen.

Postad 25 april 2013 - 02:40

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

• 1 106 inlägg
  • 0
Säg till när ZP120 kommer i uppgraderad version med fler analoga ingångar. Då ska jag ha en. Det var därför jag sålde den för att den saknade analoga ingångar. En räcker inte för mig. Minst 3 skulle ju vara toppen så man kan använda den fullt ut och inte bara som köks enhet :) Sonos läs detta! :D

Postad 25 april 2013 - 05:48

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Säg till när ZP120 kommer i uppgraderad version med fler analoga ingångar. Då ska jag ha en. Det var därför jag sålde den för att den saknade analoga ingångar. En räcker inte för mig. Minst 3 skulle ju vara toppen så man kan använda den fullt ut och inte bara som köks enhet :) Sonos läs detta! :D

ZP120 kommer den inte heta, för det är det "riktiga" namnet på Connect:AMP :D

Hur som haver, hela idén är ju att bara behöva fippla med en kontroll från soffan, så jag undrar lite vad du vill koppla in till din potentiella ZP190 (som vi döper den till här och nu :P)? Om du ändå kommer att behöva gå fram till någon enhet, typ en vinylspelare eller CD-spelare, så kan du ju köpa en schysst RCA-switch och ha innan din ZP90.

Postad 28 april 2013 - 10:13

_rikard_
  • _rikard_
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Tricket är att skaffa fler sonos-prylar. Man får ju en line in per play 5/conect/connect AMP. =)

Det är både en begränsning och rätt befriande. Styrningen blir ju väldigt mycket enklare med färre enheter och sätter man en airport express på en line in så har man skaffat väldigt mycket flexibilitet.

Postad 30 april 2013 - 15:01

Unregistered7f802c91
  • Unregistered7f802c91
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Har inte lyssnat på denna planka, men undrar hur den kunnat få så pass bra omdöme (nästan) överallt när den inte har DTS-stöd och man går ut i informationen att den ska stödja de flesta ljudformat? Är inte DTS-ljud lite av en självklarhet 2013? Kritiken är massiv på ett annat forum då folk inte kan använda inkopplade enheter och tex. spel på ett optimalt sätt då den har en tydlig begränsing... men kritiken kommer kanske här med ju fler som upptäcker detta? Synd, för man har varit nyfiken på denna ett tag men tvekar nu...

Redigerat av Unregistered7f802c91, 30 april 2013 - 15:07.

Postad 04 maj 2013 - 17:34

hawkster77
  • hawkster77
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Köpte precis en HRT music streamer II (en DAC) för typ 1500 kr att ha mellan datorn och min förstärkare. Börjar dock fundera över att skaffa ett sonos-system, där jag då istället kopplar en zp90 till min förstärkare (en marantz sr7001, som har en inbyggd DAC, som jag dock hört ska vara betydligt sämre än den HRT jag köpte precis).
Så, min fråga är, har jag nytta av den DAC jag precis köpt in om jag kör all musik genom zp90 till förstärkaren? Kommer det höja ljudet tror ni? Annars lämnar jag tillbaka den :-)

Postad 04 maj 2013 - 18:26

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Köpte precis en HRT music streamer II (en DAC) för typ 1500 kr att ha mellan datorn och min förstärkare. Börjar dock fundera över att skaffa ett sonos-system, där jag då istället kopplar en zp90 till min förstärkare (en marantz sr7001, som har en inbyggd DAC, som jag dock hört ska vara betydligt sämre än den HRT jag köpte precis).
Så, min fråga är, har jag nytta av den DAC jag precis köpt in om jag kör all musik genom zp90 till förstärkaren? Kommer det höja ljudet tror ni? Annars lämnar jag tillbaka den :-)

Helt ärligt tror jag inte du kan peka ut vilken som är vilken av HRT MS2 och ZP90 i ett blindtest, och har du andra saker att lägga pengarna på så klarar du dig fint på ZP90s egna DAC, tycker jag. Visst, det är ingen super-DAC i ZP90, men det är inte HRTn heller.

Redigerat av Libell, 04 maj 2013 - 18:27.

Postad 04 maj 2013 - 20:00

hawkster77
  • hawkster77
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Helt ärligt tror jag inte du kan peka ut vilken som är vilken av HRT MS2 och ZP90 i ett blindtest, och har du andra saker att lägga pengarna på så klarar du dig fint på ZP90s egna DAC, tycker jag. Visst, det är ingen super-DAC i ZP90, men det är inte HRTn heller.

aha, ok tack!

Postad 14 maj 2013 - 01:56

hawkster77
  • hawkster77
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en zp120 för att driva både mina monitor audio radius 90 (som jag har i sovrummet) och en sån där rund takhögtalare (som jag har i badrummet). Högtalarsladden från badrummet går till sovrummet så rent fysiskt är det inga problem, jag får väl i så fall bara köpa till en switch så jag kan koppla in båda. Men frågan är om zp120 klarar att driva båda? Det är ju inga jätteljudlvolymer vi pratar om och högtalarna som sådana är ju inga monster direkt. Och oftast kommer jag nog använda switchen för att styra så ljudet bara går till badrummet eller sovrummet, inte båda samtidigt även om jag gärna har den möjligheten. Nån som har några synpunkter eller erfarenheter? Och kan switchen påverka ljudkvaliteten negativt?

Alternativet vore ju att köpa en zp90 och en ok stereoförstärkare som klarar att driva två par högtalare, men det blir lite bökigt, och nån tusenlapp dyrare.

Postad 14 maj 2013 - 07:09

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Jag har provat att driva totalt fyra par inbyggnadshögtalare med en zp120 och en mer avancerad högtalarswitch, och det fungerade alldeles utmärkt. Så att köra två par borde vara lugnt, däremot vet jag inte hur sonosen reagerar om du bara lastar en kanal mer, eller är din takhögtalare stereo i en burk så att säga?

Postad 14 maj 2013 - 21:38

hawkster77
  • hawkster77
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Jag har provat att driva totalt fyra par inbyggnadshögtalare med en zp120 och en mer avancerad högtalarswitch, och det fungerade alldeles utmärkt. Så att köra två par borde vara lugnt, däremot vet jag inte hur sonosen reagerar om du bara lastar en kanal mer, eller är din takhögtalare stereo i en burk så att säga?

Tack, det låter ju bra! Och bra fråga om inbyggnadshögtalaren.. jag vet faktiskt inte. Det är en Preference K-62. Så här beskrivs den: K-62 består av ett 6 1/2 tums element för bas och mellanregister samt två stycken diskanter som man kan ställa åt olika håll vilket gör högtalaren kan användas separat och ändå få ett stereoljud.
Nån som vet?

Postad 15 maj 2013 - 06:32

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Tack, det låter ju bra! Och bra fråga om inbyggnadshögtalaren.. jag vet faktiskt inte. Det är en Preference K-62. Så här beskrivs den: K-62 består av ett 6 1/2 tums element för bas och mellanregister samt två stycken diskanter som man kan ställa åt olika håll vilket gör högtalaren kan användas separat och ändå få ett stereoljud.
Nån som vet?

Det står under egenskaperna för den att den är gjord för stereo, så ja.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.