Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson P1i *

1847 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 september 2007 - 14:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Stämmer bra.Kan ansluta till öppet wlan,mitt låsta wlan och surfa via 3G..
På min P990 så ser jag enkelt vilket konto som är anslutet.bara klicka på jordgloben :rolleyes:
Har haft vissa problem med en del fria wlan..Max funkar fint..Mcdonalds funkar ej..Leos lekland funkar ej.Kan även strula hemma ibland..Tycker opera mini 4 beta funkar lite sämre än opera mini

feb2
Vad händer när du försöker ansluta ?

Prova Opera min 4 beta om du inte gjort det..

Edit'stavfel

Redigerat av moparman, 19 september 2007 - 15:52.

Postad 19 september 2007 - 15:00

Wage_
  • Wage_
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Fugnerar TMC med GPS:en i P1i? Tex för omdirigering för trafikköer? Fungerar det med både TomTom och WF?

Har inte lyckats hitta någon info om detta innan...

Postad 19 september 2007 - 17:31

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
En lite oroande sak har inträffat.

Då jag försökte synka fick jag följande felmeddelande:

programmet har stängts

program
com.symbian.syncmlinit

orsakskod
SyncML::Client

Orsaksnummer
0

Någon som vet vad det kan bero på?

Ska prova synka på min dator hemma och se om det blir samma fel.

Postad 19 september 2007 - 17:32

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Meddelandet ovan visas i telefonen kanske jag borde tillägga.

Postad 19 september 2007 - 18:48

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
ingen som har program för att kunna spela upp mpeg i P1i? Jäkligt störande att vi 2007 inte kan spela upp mpeg i mobilen...

Postad 19 september 2007 - 18:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Menar du mpeg4?

De är ju bara att spela upp om du har rätt upplösning..
Kör då Mpeg4 i min P990..
Såg Prisonbreak S01E02 idag..

Jag konverterar om filer till mpeg4 i M3.

Postad 19 september 2007 - 18:58

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Menar du mpeg4?

De är ju bara att spela upp om du har rätt upplösning..
Kör då Mpeg4 i min P990..
Såg Prisonbreak S01E02 idag..

Jag konverterar om filer till mpeg4 i M3.

<{POST_SNAPBACK}>

möjligt att mpeg4 funkar, men denna gamla t.ex funkar ju inte
liedetector.mpeg

och ingen annan gammal hederlig film heller för den delen. Bara nya scrubs, heroes osv som funkar

Postad 19 september 2007 - 19:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Då får du lov att konvertera det till Mpeg4.
Eller fixa coreplayer..Den ska fixa mpeg1
Finns att få tag i "låneversion" :rolleyes:

http://www.coreplayer.com/

Postad 19 september 2007 - 20:05

slackie
  • slackie
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Tja,

Jag har idag en HTC P3600 - saknar just knappsatsen då jag gärna skriver mkt på den. Känner mig inte låst till WM då jag främst mailar, sms:ar och syncar calender. Det skulle möjligen vara GPS:n. Inte för att jag använder GPS:en i P3600 särskilt ofta, men det känns tryggt att ha den om det skulle behövas. Vet att SE skickar med en BT GPS till p1:an, men just att det är en separat del gör att den säkert inte är med när den väl behövs (likaså hålla koll på laddning etc).

Är det ngn som möjligtvis har testat HTC:n och P1:an och jämfört dess för- och nackdelar? Är det ett ett klart nerköp att skaffa en p1:a?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade en p3600 som jag för övrigt tyckte var en grym telefon/handdator.
Nackdelarna för mej var följande.
Bluetooth-stereo funktionen är under all kritik. Ska tydligen bero på att den använder sig av microsofts bt-stack.
Att köra spelemulatorer som använder virtuella knappar fungerade mkt dåligt (den segar ner sig nå fruktansvärt vid varje "knapptryckning").
Skärmen är ej nog ljusstark för soligt väder.

P1an som jag har nu slår p3600an med hästlängder på alla punkter ovan plus att den har qwerty och ett smidigare format å användbar kamera.

Jag är jättenöjd över mitt byte.
Är allt annat än ett nerköp.

<{POST_SNAPBACK}>

Stort tack för snabbt svar. Då var P1:an beställd.

Postad 19 september 2007 - 20:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Men vill man ha det bästa så är det väl inte mycket som slår Htc TyTN II skulle jag tro.

Postad 19 september 2007 - 20:14

von Henric
  • von Henric
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har lite frågor angående installation av TOMTOM 6 Navigator UIQ3 i min P1i.
Jag har lyckats installera Wayfinder utan några problem, och det fungerar bra. Men sen har jag även Tomtom6 på datorn och försöker installera det utan något bra resultat. Då wayfinder var i .sis(x)-format (tror jag) så kunde jag installera filerna direkt via PC suite. Men Tomtom har jag inte i .sis format eller något format som går att köra via PC suite.
Jag har försökt att lägga in tomtom i minneskortets root-meny genom att starta usb-överföring med endast filöverföring. Jag får över filerna lätt till telefonen och kan gå in i telefonen via Kontrollpanelen -> Annat -> Installera. O där ligger TOMTOM6 blabla.sis och jag väljer installera, installationen går på 2 sekunder, inga felmeddelanden kommer upp. Men det finns då inget tomtom-program i telefonen.. Endast filerna i filhanteraren, och dessa filerna kan inte telefonen öppna, den visar bara i text-format.

Några tips hur jag ska bära mig åt? pm går jättebra

Toppen telefon i övrigt! mycket nöjd

Med vänlig hälsning Henric

Postad 19 september 2007 - 20:23

ovev
  • ovev
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Avvis med SMS

Hei.
Beklager, jeg er ikke sikker på hva dette heter på svensk, men under anropsinnstillinger finnes som nr to fra toppen funskjonen "Avvis med SMS" på norsk (mulig det heter "Avbøj via SMS" på svensk. Skal ikke denne gjøre at anropet blir avvist og at den som ringer mottar en SMS med oppgitt tekst? :)
Jeg får ikke dette til å virke!

Har prøvd å søke etter svar på dette problemet i forumet, men finner ikke noe om det.

Redigerat av ovev, 19 september 2007 - 20:31.

Postad 19 september 2007 - 20:45

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0

Men vill man ha det bästa så är det väl inte mycket som slår Htc TyTN II skulle jag tro.

<{POST_SNAPBACK}>

LOL. Du kunde inte låta bli va? :)

Postad 19 september 2007 - 22:02

Unregisterede9d792d2
  • Unregisterede9d792d2
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har fått ett problem..

alla sms sparas på sim kortet vilket gör att inkorgen är otroligt seg! Smsen har sparats i telefonen hela tiden. jag starta om den för nån dag sen och nu sparas dom på sim.kortet.
Så hur får man tillbaka att dom sparas på telefonen?

Postad 19 september 2007 - 22:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
:D heh ja var på hugget så :)

Men alla är ju inte ute efter samma användningsområde så det är klart att P1 kan funka mycket bra likväl som att Iphone säkert funkar bra om man inte har så höga krav :lol:

Heh nää nu är de bäst ja går å lägger mig innan nån tar mig på för stort allvar :)

Postad 20 september 2007 - 07:19

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

omfg

Postad 20 september 2007 - 07:21

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

Hej,

<{POST_SNAPBACK}>

En motfråga, är det en köpt version hoppas jag?
Isåfall lär du väl ha support från Tomtom vad gäller installationer.

Redigerat av Unregisteredd1a8fe77, 20 september 2007 - 07:22.

Postad 20 september 2007 - 12:32

berabe
  • berabe
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Hej Alla,

Någon av Er P1i-användare som vet om, och isf var, man kan få tag på MSN eller Live Messenger-programvaran till denna telefon?

Postad 20 september 2007 - 12:56

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Hej Alla,

Någon av Er P1i-användare som vet om, och isf var, man kan få tag på MSN eller Live Messenger-programvaran till denna telefon?

<{POST_SNAPBACK}>

gratis: www.fring.com väl?
betala: prata med din operatör lr nåt <_<

Postad 20 september 2007 - 13:02

Wage_
  • Wage_
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tja... försöker väl igen... får P1i:an in trafikinfo typ RDS i GPS:en? Och fungerar omdirigering pga av köer etc?

Postad 20 september 2007 - 14:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
feb2
Vilken annan mobil kan visa samma spec som TyTN II ?

Ser man till spec så finns det inte många som är i samma liga.
Nokia N95 är väl den som är närmast.

Postad 20 september 2007 - 16:14

Hasse.A
  • Hasse.A
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har lyckats installera Wayfinder utan några problem, och det fungerar bra. Men sen har jag även Tomtom6 på datorn och försöker installera det utan något bra resultat. Då wayfinder var i .sis(x)-format (tror jag) så kunde jag installera filerna direkt via PC suite. Men Tomtom har jag inte i .sis format eller något format som går att köra via PC suite.
Jag har försökt att lägga in tomtom i minneskortets root-meny genom att starta usb-överföring med endast filöverföring. Jag får över filerna lätt till telefonen och kan gå in i telefonen via Kontrollpanelen -> Annat -> Installera. O där ligger TOMTOM6 blabla.sis och jag väljer installera, installationen går på 2 sekunder, inga felmeddelanden kommer upp. Men det finns då inget tomtom-program i telefonen.. Endast filerna i filhanteraren, och dessa filerna kan inte telefonen öppna, den visar bara i text-format.

Några tips hur jag ska bära mig åt? pm går jättebra

Toppen telefon i övrigt! mycket nöjd

<{POST_SNAPBACK}>

Hade också det problemet, tror att jag försökte installera Nokias version när jag misslyckades och installationen gick på 2 sekunder.
Testade med tomtom_uiq3_6.021.8120 som jag lade i "root-menyn" och då började installationen av sig själv när jag kopplade ifrån usb kabeln!

Mvh

Postad 20 september 2007 - 17:16

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1 627 inlägg
  • 0

feb2

<{POST_SNAPBACK}>

är så less på att inte ha en riktig knappsats så jag skulle inte ta emot en tytn2 om nån så kasta den efter mig
(har en qtek 9100 nu som ska bytas ut, mot en riktig telefon)

Postad 20 september 2007 - 18:00

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Tja... försöker väl igen... får P1i:an in trafikinfo typ RDS i GPS:en? Och fungerar omdirigering pga av köer etc?

<{POST_SNAPBACK}>

Trafikinfon kommer in via GPRS-nätet, eller hur(?) En omdirigering borde göras pga köer m fl om detta finns som inkommande trafikinfoalternativ i programmet. Vilken programvara är det vi pratar om föresten?

Postad 20 september 2007 - 18:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
mattek
Du vill alltså inte ha en me qwerty tangentbord ?
Eller ett halvt som P1 ?

Du menar ett vanligt som typ N95 ?

Jag skulle aldrig vilja ha ett sånt igen..
inte kul att skriva mail/sms på ett "vanlig" knappsats..

Postad 20 september 2007 - 18:34

von Henric
  • von Henric
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tack Hasse!

/Henric

Postad 20 september 2007 - 19:27

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0

feb2

<{POST_SNAPBACK}>

som en vis man sade "spec dont make a good phone. not even a desent one" <_<

Postad 20 september 2007 - 19:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Heh näee det är klart att det säger väl inte allt men såvida man inte äger alla telefoner så är det ju lite svårt att gå på nå annat heller <_<

Då kan man bara gå på spec och såklart på vad andra människor tycker :angry:

Postad 20 september 2007 - 23:37

slackie
  • slackie
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

mattek
Du vill alltså inte ha en me qwerty tangentbord ?
Eller ett halvt som P1 ?

Du menar ett vanligt som typ N95 ?

Jag skulle aldrig vilja ha ett sånt igen..
inte kul att skriva mail/sms på ett "vanlig" knappsats..

<{POST_SNAPBACK}>

Min P1:a dyker upp imorgon, är lite orolig om man nu verkligen vänjer sig vid knapparna.

Postad 21 september 2007 - 05:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Tror inte du behöver vara orolig för det..
Vad jag har läst iaf så brukar man vänja sig rätt fort..
Du får väl ge de nån dag :P

Lycka till med din mobil.Tror säkert at du blir nöjd..
P1 är en helt ok telefon :)

Postad 21 september 2007 - 07:30

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

feb2

<{POST_SNAPBACK}>

Säkert ingen, men ditt spammande av TyTN II kommentarer kan du ju ta i den dedikerade tråden för den telefonen. I vart och vartannat inlägg poängterar du ju fördelarna med den telefonen, som inte ens har kommit?

Redigerat av Unregisteredd1a8fe77, 21 september 2007 - 07:31.

Postad 21 september 2007 - 07:49

sideline
  • sideline
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Min P1:a dyker upp imorgon, är lite orolig om man nu verkligen vänjer sig vid knapparna.

<{POST_SNAPBACK}>

Grattulerar till köpet av en underbar telefon.

Som moparman sa behöver du inte vara orolig för tangenterna. Det kan kännas lite konstigt i början men efter att ha använt den ett par dar kommer du älska den. Jag tycker att det går otroligt mycket smidigare att skriva med min P1i än med min gamla K750i. Visserligen kan det vara lite småpilligt att trycka på rätt sida av knappen utan att träffa nästa men det lär man sig snabbt.

Postad 21 september 2007 - 09:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
feb2
Om du skulle kolla på mina tidigare inlägg så ser du att det inte är många skrivna om TyTN II i den här tråden utan jag har hjälpt till med problem som personer har haft i den här tråden.

Men visst jag lämnar tråden

Postad 21 september 2007 - 09:27

Unregistered07766a08
  • Unregistered07766a08
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Jag har också problemet med metalliskt ljud ibland, låter som om nån del i luren har ett mellanrum eller nåt o borde skruvas åt hårdare :P Nån som fixat detta än?

Postad 22 september 2007 - 10:13

Pinarello
  • Pinarello
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

feb2

<{POST_SNAPBACK}>

Nu kommer vi OT, men min TyTN är den sämsta telefon jag någonsin ägt. Visst, den är säkert bra som PDA, men själva telefondelen är extremt seg, har ologiska menyer, totalt värdelös tryckskärm Försök tex att ringa från den när du kör bil i rusningstrafik, trycka med naglarna på "knapparna" är ingen höjdare precis. Och hur ringer man någon om man är utomhus i starkt solsken? Då går inte att se ett skit på skärmen... osv osv. TyTN känns som en PDA med en dålig telefoniapplikation som någon skrivit ihop på en halvtimme. Jag har svårt att se att TyTN II skulle vara bättre på själva telefonidelen.

Just nu är jag inne på att skaffa en P1. Men det som oroar mig är att man måste använda tryckskärmen när man ska göra fundamentala saker som att ringa. Jag vill ha en telefon med en massa bra funktioner som radio, mp3, stor skärm, surf och msn. Men det absolut viktigaste är en klockren telefonidel som funkar 100%. Är P1 rätt telefon för mig?

Postad 22 september 2007 - 10:44

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1 627 inlägg
  • 0

feb2

<{POST_SNAPBACK}>

Nu kommer vi OT, men min TyTN är den sämsta telefon jag någonsin ägt. Visst, den är säkert bra som PDA, men själva telefondelen är extremt seg, har ologiska menyer, totalt värdelös tryckskärm Försök tex att ringa från den när du kör bil i rusningstrafik, trycka med naglarna på "knapparna" är ingen höjdare precis. Och hur ringer man någon om man är utomhus i starkt solsken? Då går inte att se ett skit på skärmen... osv osv. TyTN känns som en PDA med en dålig telefoniapplikation som någon skrivit ihop på en halvtimme. Jag har svårt att se att TyTN II skulle vara bättre på själva telefonidelen.

Just nu är jag inne på att skaffa en P1. Men det som oroar mig är att man måste använda tryckskärmen när man ska göra fundamentala saker som att ringa. Jag vill ha en telefon med en massa bra funktioner som radio, mp3, stor skärm, surf och msn. Men det absolut viktigaste är en klockren telefonidel som funkar 100%. Är P1 rätt telefon för mig?

<{POST_SNAPBACK}>

precis min åsikt om min qtek 9100, omöjlig att ringa med utan att hålla på och fippla med penna och skärm, nu ska jag ha en telefon med knappsats och jag tror P1 kan bli min nästa lur.

Postad 22 september 2007 - 15:16

jelvis
  • jelvis
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Någon som har ett tips på ett annat videokonverteringsprogram än M3? Jag får inte det programmet att fungera på min Windows-burk.

Postad 22 september 2007 - 15:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
jelvis
Vad är det som inte funkar ?

Finns ett program som heter Super och är gratis.
Dock så tycker ja det var rätt svårt att använda.

Postad 22 september 2007 - 15:50

slackie
  • slackie
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

feb2

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

precis min åsikt om min qtek 9100, omöjlig att ringa med utan att hålla på och fippla med penna och skärm, nu ska jag ha en telefon med knappsats och jag tror P1 kan bli min nästa lur.

<{POST_SNAPBACK}>

Exakt så resonerade jag - nu sitter jag meden P1:a och är väldigt nöjd. Finns helt klart grejer som jag saknar, menysystemet i P1:an är väl inte så vääldigt genomtänkt, men det går.

Postad 22 september 2007 - 16:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Man kan ju faktiskt använda knappar för att få upp senast ringda nummer och telefonboken.
Enda gången ja kan tänka mig att det är lite jobbigt är väl om man ringer ett nummer man inte "har"

Vad ni borde sakna som jag iaf gör efter 1 år med SE p990 är den stora bristen på program/spel
för att UIQ3 är så låst...Men om man stör sig på det är väl från person till person..
Jag blir tokig över att alla andra program kommer till WM och S60 mååånga månader före UIQ3.

Sen kan man ju fundera över bristen på support från SE.
Min P990 fungerar då inte än som det var sagt från början.

Men helt klart är P1 ett steg i rätt riktning.
Ska bli kul att se vad deras nästa värsting telefon blir.

Postad 22 september 2007 - 16:57

jelvis
  • jelvis
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

jelvis
Vad är det som inte funkar ?

Finns ett program som heter Super och är gratis.
Dock så tycker ja det var rätt svårt att använda.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag var lite lat och orkade inte ge mig in på vad som var fel. :-)

Programmet installerades utan knussel, problemen börjar när jag ska konvertera. Jag väljer M600 (läste någonstans här på prisjakt att det skulle funka för P1i) alla inställningar default, lägger till en fil att konvertera och klickar på "Convert Files".

Får upp ett felmeddelande:
"error retrieving video properties" plus en programtrace.

och sedan "Couldn't open input file in HIDE mode!" Exiting...

Har avinstallerat och ominstallerat och googlat lite men inte blivit klokare. Så nu vill jag prova något annat.

Tack för tipset, jag håller på att ladda ned SUPER medan jag skriver detta. Spelar inte så stor roll om det är lite svårare, då tvingas jag att lära mig lite nytt.

Postad 22 september 2007 - 17:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Hmm skumt att det inte funka..Testade du att stoppa i en dvd å konvertera ?

Jag har problem med M3 att konvertera xvid filer..Får först konvertera i ett annat program..

Hoppas Super funkar för dig..Jag fick de inte å funka bra men jag hade inte riktigt tid att mixtra för mycket.. :)

Ett tips om du har problem är att gå in på www.my-symbian.com>forum>uiq3
Ett mycket bra forum om man har problem :unsure:

Postad 23 september 2007 - 12:54

m00nie
  • m00nie
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Någon som har ett tips på ett annat videokonverteringsprogram än M3? Jag får inte det programmet att fungera på min Windows-burk.

<{POST_SNAPBACK}>

Personligen kör jag Nero Recode som ingår i Nero Reloaded. Det fungerar otroligt bra! Går kanske lite långsammare än andra program jag har testat, men kvaliteten väger upp det många gånger om. Har inga problem med vare sig ljud-, bildkvalitet eller lipsync.

//m00nie

Postad 23 september 2007 - 17:04

jelvis
  • jelvis
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hmm skumt att det inte funka..Testade du att stoppa i en dvd å konvertera ?

Jag har problem med M3 att konvertera xvid filer..Får först konvertera i ett annat program..

Hoppas Super funkar för dig..Jag fick de inte å funka bra men jag hade inte riktigt tid att mixtra för mycket.. :)

Nej, jag testade aldrig DVD. Jag är mest ute efter att konvertera XVid till något som kan visas på P1i. Första försöket gick dock sådär, P1:an ville inte visa bilden men spelade upp ljudet. Förmodligen får jag skifta codec.

Vilken codec använder ni?

Personligen kör jag Nero Recode som ingår i Nero Reloaded. Det fungerar otroligt bra! Går kanske lite långsammare än andra program jag har testat, men kvaliteten väger upp det många gånger om. Har inga problem med vare sig ljud-, bildkvalitet eller lipsync.
//m00nie

<{POST_SNAPBACK}>

Nero är tilltalande men jag försöker gå snikvägen och använda något som är open source och gratis. Tack för tipset!

Postad 24 september 2007 - 07:13

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

En lite oroande sak har inträffat.

Då jag försökte synka fick jag följande felmeddelande:

programmet har stängts

program
com.symbian.syncmlinit

orsakskod
SyncML::Client

Orsaksnummer
0

Någon som vet vad det kan bero på?

Ska prova synka på min dator hemma och se om det blir samma fel.

<{POST_SNAPBACK}>

Citerar mig själv då jag provade synka på hemdatorn och det gick utan problem.

Mao fungerar telefonen utmärkt och Windows strular - som förväntat. :)

Postad 24 september 2007 - 07:57

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
Gjorde en upptäckt imorse. På mitt vanliga HPM-70 stereoheadset som följde med W800i som man använda svarsknappen på HF som play/pause med ett tryck. Håller man den inne så blir det röstuppringning som vanligt. Kanske jag som är dum, men jag visste inte om det.

Däremot gick det sönder en timme senare, tror jag iaf. Är väldigt lågt ljud genom lurar, och som vanligt utan med P1ans högtalare

Postad 24 september 2007 - 18:03

Unregisteredd4498683
  • Unregisteredd4498683
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Buhu! Stora problem för mig med min P1a. Hade den i 20minuter, körde uppdateringstjänsten. Datorn startar om av misstag, mitt P1as skärm dog. Nu går det att starta den och tangentbordet och skärmen lyser men får ingen bild. nån som kan hjälpa mig? =)

Postad 24 september 2007 - 18:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Vad händer om du kopplar den till datorn å kör en uppdatering igen ?
Du kanske har testat ?

Annars ska det gå att göra en hard reset..
Men då ryker nog allt..

*#7370# hard reset
*#7780# soft reset

ingen aning hur det funkar..Läste om det här

Lycka till B)

Edit
Vet inte om det funkar med en hard reset i ditt fall eftersom din uppdatering inte är klar
På egen risk heh

Edit2
Om inte det funkar att uppdatera igen så skulle jag nog ändå lämna in den..

Redigerat av moparman, 24 september 2007 - 18:27.

Postad 24 september 2007 - 18:43

Unregisteredd4498683
  • Unregisteredd4498683
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
tack för ditt snabba svar. när jag kopplar den till datorn igen så hittar den inte mobilen längre :/
det luktar service center besök det här :/ känns för jävligt efter 20minuter B)

länken går till en sida om Tre´s mobilkanaler :/

Redigerat av Unregisteredd4498683, 24 september 2007 - 19:01.

Postad 24 september 2007 - 19:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Joo men scrolla ner till kommentarerna..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.