1 on 1, inget fusk, tack
Är det inte svårare att lira 2 i ett lag? Blir ju rörigare?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 20 May 2008 - 14:27
Är det inte svårare att lira 2 i ett lag? Blir ju rörigare? Postad 20 May 2008 - 15:32
Håller med om att vi kör en match på kval. Blir skön nerv:)
2man blir rörigare om man inte är samspelt. Ett samspelt par kan ställa till det rejält för en spelare. Håller med om att vi bara ska köra 1vs1. Du & brorsan får turas om att spela Liman:) Aengus, Ska inte du vara med på Listan? Redigerat av RealDaBratt, 20 May 2008 - 15:33. Postad 20 May 2008 - 16:54
Känns kanske ok att kvala om vilket lag man får men det känns kanske mindre ok när man inte fick det lag man valde och sedan
har typ LA och Phoenix kvar att välja på... Problem... Eller? Postad 20 May 2008 - 17:01
Jo Topper så blir det ju. Ett vågspel att kvala onekligen.
Problem blir det bara för den som förlorar;) Postad 20 May 2008 - 17:56
Självklart spelar man med samma lag i kvalet, exempelvis Ottawa Vs Ottawa. Eller vad menar du? Postad 20 May 2008 - 19:08
ok, låter som det blir kval för mig då, har inte lirat på LÄÄÄNGE, så nu är det dags att slipa skridskorna igen då!!! Jag heter MrAndreaz på Live förresten...
Postad 20 May 2008 - 19:50 ´ skickade ett pm till wade att jag ville va med Redigerat av Unregisteredcadb2904, 20 May 2008 - 19:51. Postad 20 May 2008 - 20:14
har inget PM...
Aengus - ?? alienrebel - ?? Beliavski - Dallas BioBerra - Detroit RealDaBratt - Anaheim PES86 - ?? spaten - jackman55 - Calgary Topper Harley - Pittsburgh Wade - DarkoWade - Washington Wizeguy - Buffalo Whillis - Ottawa Soulmat - Colorado Z-man75 - MrAndreaz - Ottawa Morge - OscarVincent - Pittsburgh Postad 20 May 2008 - 21:14
Precis så ja menar När ska vi lira om Pittsburgs äganderätt då Topper?? Redigerat av Unregisteredc00b10ee, 20 May 2008 - 21:16. Postad 20 May 2008 - 21:31
Känns som jag får vika ner mig vad gäller Ottawa, då det kan dröja innan vi kan kvalspela... Frågan är ju vad jag ska lira med för lag då??
När är det tänkt att säsong 2 ska dra igång?? Postad 20 May 2008 - 21:42
Kan du inte spela någon annan tid än 01:00-03:00. Om du jobbar kväll borde det funka att spela dagtid någongång. Äen om det funkar bra för mig att spela dessa tider ibland så kanske det i sin helhet blir ett problem.
Förra säsongen hade vi 33% avhoppning, något jag i alla fall vill undvika under en andra säsong. Ni som var med förra rundan men hoppade av, vad är skillnad nu, större sug att spela klart? Postad 20 May 2008 - 21:45
Då jag har en son på 10 månader går dagarna fort, spelar ALDRIG på dagarna, men kan väl klämma in några matcher nån helgdag på bättre tider..
Postad 20 May 2008 - 22:17
Aengus - ??
alienrebel - Nilfisk47- Montreal Beliavski - Dallas BioBerra - Detroit RealDaBratt - Anaheim PES86 - ?? spaten - jackman55 - Calgary Topper Harley - Pittsburgh Wade - DarkoWade - Washington Wizeguy - Buffalo Whillis - Ottawa Soulmat - Colorado Z-man75 - MrAndreaz - Ottawa Morge - OscarVincent - Pittsburgh Postad 21 May 2008 - 04:32
Personligen så söker ja revansch efter att ha gett upp förra omgången. Postad 21 May 2008 - 07:00
Ja Vincent, personligen håller jag dig som storfavorit Säsong2 efter alla dina självsäkra utspel:) Det kommer bli känslosamma möten....
Postad 21 May 2008 - 07:37
Aengus - jorgentoresten - New York
alienrebel - Nilfisk47- Montreal Beliavski - Dallas BioBerra - Detroit RealDaBratt - Anaheim PES86 - Calgary spaten - jackman55 - Calgary Topper Harley - Pittsburgh Wade - DarkoWade - Washington Wizeguy - Buffalo Whillis - Ottawa Soulmat - Colorado Z-man75 - MrAndreaz - Ottawa Morge - OscarVincent - Pittsburgh Redigerat av Unregistered24038, 21 May 2008 - 14:34. Postad 21 May 2008 - 12:01
Skjuta pucken förbi målvakten Postad 21 May 2008 - 12:05
Ojoj d börjar inte bra detta... Postad 21 May 2008 - 13:41
rangers är just nu i europa på träningsläger inför den andra säsongen i swedleague, man bröt efter några matcher i den första säsongen, pga spelaravhopp och dålig organisation i klubben. men nu har styrelsen strukturerat upp och alla är jättenöjda med deras arbete.
spelartruppen är intakt o utan skador i dagsläget. man har spelat 10 matcher mot europeìskt motstånd vilket har resulterat i 6 vinster o 4 förluster, vilket ses som en stor framgång i klubben. laget är snart tillbaka och skall spela ytterligare 10 träningsmatcher på hemmaplan mot de stora stjärnlagen för att se hur vi står i konkurrensen. vår spelstil är mycket tufft försvarsspel, viker inte en tum utan tar hellre en utvisning istället för ett friläge för motståndaren. tacklingarna brukar ligga på runt 90 träffar per match. offensivt så är det inget finlir, vi har inte de spelarna i laget utan vår skottstatistik talar, ligger runt 40 per match. vi håller pucken mycket inom lagen vilket resulterar i långa anfall. ja, detta skall väl få våra motståndare i swedleague att darra av skräck. tuff spelstil innebär många skador för motståndarna;) inget som klubben hymlar om utan vi SKA vinna till varje pris, och ibland kostar det,.....mest för motståndaren. med hårda hälsningar jorgentoresten HC NY Rangers Postad 21 May 2008 - 19:55
det kan tyckas så, ja. men vi ska ta trofe`n från pingvinerna denna säsong. målsättningen är final. iom att de andra lagen är tvungna att plocka in från farmarligan för alla skador.
Postad 22 May 2008 - 07:56
Nu när det är snart dax för en ny säsong tänkte jag vi kunde enas om regler.
Man får inte avbryta eller hoppa av av seriespelet. Man får inte avbryta pågående match. Vinnaren i matchen är ansvarig för att registrera matchen på hemsidan. Matcher skall spelas med 5 min perioder, medium speed & nhl regler. o.s.v, Fyll på med fler förslag på regler. Tänkte även göra en sida för varje medverkande spelare. Vad vill ni skall vara med på denna siga... Namn? Ålder? Favoritmat......? kom med förslag. Redigerat av Unregistered24038, 22 May 2008 - 10:25. Postad 22 May 2008 - 08:50
Avbryts en match i slutet av andra perioden, räcker det om man kör om 1 period, istället för att börja om och köra en helt ny match.
Bor .. ? Postad 22 May 2008 - 10:44
Hm, måste nog börja träna nhl snart... men nån ska väl vara slagpåse i ligan oxå, he he he.. Just nu är det GTA 4 som gäller, tar ju sin tid när jag bara spelar 2-3 timmar per natt... men snart så..
Postad 22 May 2008 - 13:25
När skall detta gå av stapeln?
Bra att veta så man kan planera lite Wade, San Jose för mig om det går bra? Postad 22 May 2008 - 13:54
alienrebel - Nilfisk47- Montreal Beliavski - Dallas BioBerra - Detroit RealDaBratt - Anaheim Liman - San Jose PES86 - Calgary spaten - jackman55 - Calgary Topper Harley - Pittsburgh Wade - DarkoWade - Washington Wizeguy - Buffalo Whillis - Whillis - Ottawa Soulmat - Colorado Z-man75 - MrAndreaz - Ottawa Morge - OscarVincent - Pittsburgh Regler: * Respektera din motståndare: Inget överdrivet skitsnack eller personliga påhopp. * Spelförstörande hembackning: Att i överdriven utsträckning spela runt pucken i egen zon för att undvika motståndaren är inte tillåtet. *Man får inte avbryta eller hoppa av av seriespelet. *Man får inte avbryta pågående match. *Vinnaren i matchen är ansvarig för att registrera matchen på hemsidan. * Avbryts en match utan påverkan från någon spelare, t.ex "dirty disc" skall man starta om en ny match men räna med ställningen i den avbrutna. Te.x Lag Olle leder med 2-1 mot lag Bosse i andra perioden, då skall en ny match startas och två perioder spelas. Efter dessa perioder Leder lag Bosse med 4-1 mot lag Olle. Resultaten räknas ihop. Slutresultatet för matchen Lag Olle 3-5 Lag Bosse. *Matcher skall spelas med 5 min perioder, medium speed & nhl regler. Redigerat av Unregistered24038, 22 May 2008 - 15:09. Postad 22 May 2008 - 16:24
Z-Man75 Hur ser det ut för dig i helgen? Tänkte på en kvalmatch. På dagarna är svårt för mig. 3 barn att underhålla. Postad 22 May 2008 - 20:35
Har ni ligan börjat ännu ?
Vore ju lämpligt att köra igång nu till helgen då NHL finalerna drar igång så man får lite sug Postad 22 May 2008 - 21:21
Verkar som det kan dröja lite, dom ska ju kvala först och sedan ska andra lag väljas, dom lagen som förlorar då? Får dom välja fritt sedan och så ska dom kvala om det laget, eller får dom lagen som ingen annan vill ha ?! :-) Bara en undran för det verkar ju kunna bli en del kvalmatcher.
Postad 22 May 2008 - 22:09
Får bli att man får ta ett lag som är ledigt om man förlorar kvalet. Annars är det orimligt, kan inte kvala hur mycket som helst.
Det är ett vågspel med andra ord, en kvalförlust innebär att man får plocka ett lag som kanske inte toppar rankingen direkt. Eller så spelar man safe och väljer redan nu om man tror sig ha dåliga möjligheter att vinna kvalmatchen. Men kvalspelet är väl redo att börja? Vi är 15man på listan nu, vore kul att sätta igång. Vi väntar ju inte på något direkt. Redigerat av RealDaBratt, 22 May 2008 - 22:09. Postad 22 May 2008 - 22:41
Får väl ta och jämna ut det till 16 man då!
Har småkikat på forumet under en tid men tyckte det var dags att regga sig nu när ni startat detta! Hoppas ingen har något emot en forum-rookie Väljer i sånna fall Philadelphia! Redigerat av Namil, 22 May 2008 - 22:42. Postad 23 May 2008 - 02:20
Ja är redo att vinna Pittsburgh från Topper anytime
P.S Kommer garanterat bli sist i ligan för att ja är så stor i käften Postad 23 May 2008 - 03:54
alienrebel - Nilfisk47- Montreal Beliavski - Dallas BioBerra - Detroit RealDaBratt - Anaheim Liman - San Jose PES86 - Calgary spaten - jackman55 - Calgary Topper Harley - Pittsburgh Wade - DarkoWade - Washington Wizeguy - Buffalo Whillis - Whillis - Ottawa Soulmat - Colorado Z-man75 - MrAndreaz - Ottawa Morge - OscarVincent - Pittsburgh feppa - Fredamn76 - Minnesota Jag är gärna med å. Kör på Minnesota. Postad 23 May 2008 - 08:03
Oj, oj, oj. 17 lag i ligan. Förhoppningsvis kan de som skall kvalspela om ett lag göra det under helgen så vi kan köra igång säsongen i början av nästa vecka. Jag har lite saker jag måste fixa på hemsidan.
Viktigt: Fyll i er GAMERTAG Aengus - jorgentoresten - New York alienrebel - Nilfisk47- Montreal Beliavski - Dallas BioBerra - Detroit RealDaBratt - Anaheim Liman - San Jose Namil - Philadelphia PES86 - Calgary spaten - jackman55 - Calgary Topper Harley - Pittsburgh Wade - DarkoWade - Washington Wizeguy - Buffalo Whillis - Whillis - Ottawa Soulmat - Colorado Z-man75 - MrAndreaz - Ottawa Morge - OscarVincent - Pittsburgh feppa - Fredamn76 - Minnesota Om alla kunde skicka svar på nedanstående frågor till [email protected] Namn? Ålder? Bor? Äter? Favoritlag elitserien/NHL Dricker? Favortspel? Favoritfilm? Favoritmusik? Favoritsport? Redigerat av Unregistered24038, 23 May 2008 - 10:37. Postad 23 May 2008 - 09:50
På söndag kväll kan jag lira. från 22:00 o framåt Wade, mailade svaren till dig nu, men jag la till en fråga som jag tycker är viktig. Favoritlag elitserien/NHL? Redigerat av Z-man75, 23 May 2008 - 10:00. Postad 23 May 2008 - 13:15
Ja detta ser lovande ut, ska bli riktigt kul att komma igång.
Funderar på om vi ska skapa en liga via Live!, kanske förenklar möjligheterna att hålla reda på vem man har kvar att möta och hur många gånger etc. Dessutom tar det bort tvivel kring "spelar vi ligamatch eller inte" syndromet. Anaheim befinner sig just nu i hårdträning. Gamla veteraner som Teemu Selänne och Chris Pronger får massage dagligen för att hålla stela muskler vid liv medans Getzlaf och Påhlsson nöter tekningar på träningen. Z-Man75, Är du säker på att du angivit rätt gamertag? Får den inte att fungera när jag ska adda dig av någon anledning. Redigerat av RealDaBratt, 23 May 2008 - 14:32. Postad 23 May 2008 - 14:05
Hey Hey Hey Bitches!
I morgon köper jag nog en ny xbox 360 så då ######r får ni smaka mer av mig i en ny liga! Postad 23 May 2008 - 15:18
Hur många kan man vara i en liga, är det inte max 12st, om det går med fler vore det bra. Hemsidan har ju annars koll på hur många ggr man mött ett lag i serien, men detta hjälper inte mot ligamatch/träningasmatch problematik. Jag tycker det räcker med 2 matcher mot varje lag, blir för många matcher annars. Vidare tycker jag alla regler skall vara bestämda innan vi kör igång så det inte blir några tveksamheter senare i serien/slutspelet. * Slutspelet skall spelas bäst av 7 matcher. Övertid 5 mot 5 tills någon gör mål. Ingen straffläggning. Postad 23 May 2008 - 15:38
Users är inga problem Wade, man kan ha upp till 32st. Däremot kan man bara ha 1 alt 3 matcher, inte 2 matcher på motståndare märkligt nog.
Absolut att regler ska vara glasklara, är det några speciella otydligheter som återstår? Vore ju kanon om du för in det som står skrivet tidigare i tråden på hemsidan:) Håller med om att vi kör 2matcher på motståndare. Redigerat av RealDaBratt, 23 May 2008 - 16:07. Postad 23 May 2008 - 15:59
Ska kolla upp det ikväll, återkommer senare så ska det nog ordna sig.. Postad 23 May 2008 - 16:22
Ja fick mig en lektion i NHL08 inatt när jag spelade en match mot RealDaBratt´s Anaheim.
Mitt montreal fick se sig besegrade med 0-9 Postad 23 May 2008 - 16:58
Min otroliga hjärna har nu utnyttjat sin kapacitet till max och kommit på att om man vill ha två matcher men samtidigt köra i ligaformat så går det att skapa två st ligor med en match i varje... Knäck den.....
Det är därför jag tjatar en massa om det nu så jag kan fixa det innan ligan drar igång. Redigerat av Unregistered24038, 23 May 2008 - 17:08. Postad 23 May 2008 - 18:04
Kanon. Låter bra. Vet inte precis tidpunkt jag kan. Men söndag kväll låter bra Redigerat av Whillis, 23 May 2008 - 18:04. Postad 23 May 2008 - 19:46
Wade, Du har överträffat dig själv! Två ligor låter som en utmärkt lösning. Liga 1 & 2.
Till er som råkat ut för Anaheim såhär på försäsongen, bli inte knäckta av mina mäktiga ankor. Pucken är hal och ligan lång... Ser att token Spuute är på väg att göra Comeback, det kommer bli många hårda meningsutbyten och hot om det ena och det andra framöver. Redigerat av RealDaBratt, 23 May 2008 - 19:49. Postad 23 May 2008 - 21:47
Låter trevligt bra med 2 ligor, vettigt om inte annat. Jaaaa, får se om spuute får fingrarna ur och skaffar sig en box så man får höra nå svärord för att man råkar göra mål för en gångs skull, blir trevligt :-)
Jo btw ni som ska joina ligan nu, Soulmat heter jag på live, adda mig som kompis så kan vi lira lite ni som inte gjort det. Redigerat av soulmat, 23 May 2008 - 21:48. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |