Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Canal Digital boxen (HDTV box med hÄrddisk)

12255 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 26 January 2008 - 20:23

jrj
  • jrj
  • Amatör

• 65 inlĂ€gg
  • 0

Jag har problem med min bild om jag kopplar ihop TV och box med en HDMI-DVI kabel. Det fungerar bra med komponentanslutningen.
Problemet Àr att jag fÄr horisontella streck som Àr ett par centimeter lÄnga och en pixel hög dÀr det vertikala övergÄngar mellan mörkt och ljust. Man drar med sig samma fÀrg ett par centimeter Ät vÀnster. Linjerna kommer och gÄr pÄ olika platser med nÄgra cm till ett par dm mellan. Hoppas ni förstÄr. Det Àr lite svÄrt att förklara men hÀr Àr 2 bilder som kanske hjÀlper till.

TV:n Àr en LG 42PX12X
Jag har fÄtt en ersÀttningsbox frÄn CD men det var samma problem med den.
Det fungerar bra med DVD-spelare och PC pÄ DVI-ingÄngen.

Jag har ocksÄ samma problem. Jag har ocksÄ boxen kopplad med HDMI-DVI kabel. Har ocksÄ bytt box pga detta men det har inte hjÀlpt. Jag har Àven bytt kabel till en Supra. Detta resulterade i att det blev lite mindre störningar, men det Àr inte borta helt. Det verkar bli mindre störningar nÀr box o TV varit pÄslagna en lÀngre tid.
Har nÄgon nÄn idé var problemet ligger sÄ Àr jag ocksÄ tacksam.

Postad 26 January 2008 - 22:49

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlĂ€gg
  • 0
Inte för att det hjÀlper er kanske men jag har aldrig sett ngt sÄdant...
Kör HDMI till Receiver Yamaha RX-V1800 som Àr kopplad till Panasonic plasma 50PZ70.

Har ni provat att stÀlla boxen i 1080i-lÀge ?

Postad 27 January 2008 - 05:32

Unregistered5e408931
  • Unregistered5e408931
  • Wannabe

• 40 inlĂ€gg
  • 0
Funderar pÄ att bestÀlla en box frÄn Canal Digital men Àr lite fundersam inför att byta huvud och dra en ny kabel.

Hur svÄrt Àr det att byta huvudet?
Jag har redan en parabol pÄ plats som tar emot Canal Digital och undrar om man behöver Àndra antenninstÀllningen med det dubbla huvudet?

Hade installatör som satte upp parabolen och drog kabel förra gÄngen och det verkade ju inte sÄ svÄrt.
Men dÄ var det Ä andra sidan sommar...

GÄr det att anvÀnda boxen med bara en kabel? MÄste man dÄ byta huvudet?
DÄ skulle man kunna vÀnta med att ut och klÀttra pÄ huset tills vÄren.

Postad 27 January 2008 - 08:23

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

Funderar pÄ att bestÀlla en box frÄn Canal Digital men Àr lite fundersam inför att byta huvud och dra en ny kabel.

Hur svÄrt Àr det att byta huvudet?
Jag har redan en parabol pÄ plats som tar emot Canal Digital och undrar om man behöver Àndra antenninstÀllningen med det dubbla huvudet?

Hade installatör som satte upp parabolen och drog kabel förra gÄngen och det verkade ju inte sÄ svÄrt.
Men dÄ var det Ä andra sidan sommar...

GÄr det att anvÀnda boxen med bara en kabel? MÄste man dÄ byta huvudet?
DÄ skulle man kunna vÀnta med att ut och klÀttra pÄ huset tills vÄren.

Du kan behÄlla huvud och kabel som du har men det finns dÄ begrÀnsningar pÄ vad du kan spela in för kanaler parallellt med det som du tittar pÄ. SÄ du kan inte anvÀnda boxen fullt ut.

Du ska normalt inte behöva att justera in parabolen för att du byter huvud, och om det Àr en justering sÄ Àr det enbart mm Ät nÄgot hÄll (gör en markering hur parabolen Àr i för lÀge innan du justerar sÄ du vet vad du utgÄr ifrÄn). Byta sjÀlva huvudet Àr inget problem det tar bara 10minuter med att ta fram en stege och lossna nÄgra skruvar och sÄ dit med det nya. Du kanske kan hÀnga pÄ en provisorisk kabel som du kan sÀtta fast snyggare nÀr det blir bÀttre vÀder.

Postad 27 January 2008 - 08:55

Unregistereddd7b2651
  • Unregistereddd7b2651
  • Amatör

• 64 inlĂ€gg
  • 0

Jag har ocksÄ samma problem. Jag har ocksÄ boxen kopplad med HDMI-DVI kabel. Har ocksÄ bytt box pga detta men det har inte hjÀlpt. Jag har Àven bytt kabel till en Supra. Detta resulterade i att det blev lite mindre störningar, men det Àr inte borta helt. Det verkar bli mindre störningar nÀr box o TV varit pÄslagna en lÀngre tid.

Det var intresant att höra att det Àr fler med samma problem.

Jag var ocksÄ inne pÄ att det kan vara sÀmre signalkvalitet sÄ jag har prövat med att separera just HDMI-kabeln frÄn alla övriga men med samma resultat. Det kÀnns som 50Hz stör över pÄ signalen.

Har Àven prövat med att vÀnda kontakten för att vÀnda fas och nolla utan resultat. Boxen Àr ju ansluten med trafo utan jord annars kunde man tÀnkt sig jord-slingor kanske?

Utbytesboxen kom utan trafo. Det Àr kanske oren spÀnning frÄn trafon?

Redigerat av theSwede, 27 January 2008 - 09:00.

Postad 27 January 2008 - 08:58

Unregistereddd7b2651
  • Unregistereddd7b2651
  • Amatör

• 64 inlĂ€gg
  • 0

Inte för att det hjÀlper er kanske men jag har aldrig sett ngt sÄdant...
Kör HDMI till Receiver Yamaha RX-V1800 som Àr kopplad till Panasonic plasma 50PZ70.

Har ni provat att stÀlla boxen i 1080i-lÀge ?

Tack för tipset.
Det blir samma störning pÄ alla kanaler, dvs pÄ SDTV, SVT HD (720p) och de övriga HD kanalerna (1080i)

Redigerat av theSwede, 27 January 2008 - 09:00.

Postad 27 January 2008 - 09:37

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0
Fick en ny hÀngning, genom att vÀlja en uppspelning i listan över inspelat och sedan val OK, sÄ blev allt svart! Displayen visade Play men det gick inte att gÄ ur play eller gör nÄgot. Gick att stÀnga av och starta om boxen och dÄ gick det helt OK att starta uppspelningen. Det ser ut pÄ samma sÀtt som nÀr man delar en inspelning i tvÄ delar och sista delen bilr svart, men i detta fallet sÄ syntes det att det fanns en inspelning i den lilla bilden innan valet OK gjordes (har bara hÀnt en gÄng)

LĂ€gger in en uppdaterad ”bugglista”

* Ser nu ut att vara OK efter uppdateringen:
- marknÀtsmottagaren inkopplad (har inte testat den, men den lÀr fungera (dock med ny bugg, se nedan))
- krypteringsspĂ€rren pĂ„ SCART borttagen. Nu OK att spela över till Video/DVD recorder. Fungerar bra, men det kan vara vĂ€rt att vĂ€xla till RGB nĂ€r man kopierar över frĂ„n HDD’n). Man ska nog ocksĂ„ tĂ€nka pĂ„ ljudsynkproblemet sĂ„ att man inte spelar över med fel synk.
- signalstyrkan Àr nu riktig pÄ HD kanalerna (ser ut att blivit högre ocksÄ av nÄgon anledning)
- det gick att starta boxen i stand-by mode och rec, bra att det Àr fixat
- info knappen fungerar fint, med att man kan fÄ EPG info samt skifta kanal upp/ner
- gÄr att vÀlja kanal via EPG'n (men man ska anvÀnda TV istÀllet för OK). Det verkar nu inte lÀngre vara möjligt att snabbt komma tillbaka till dÀrifrÄn man kom. "OK" borde ta med sig valet och "TV knapp" att man kom tillbaka dÀr man va (liten miss i implementeringen kan man tycka)
- man behöver inte lĂ€ngre ha Discovery Travel & Living i favoritlistan för att EPG’n inte ska vĂ€xla lista vid utgĂ„ng frĂ„n EPG

* Ej Ànnu fixat:
- radiolist buggen, att man kan fÄ en hÀngning, lÀr inte var fixad enligt CD, har inte vÄgat testa detta
- tittar man pÄ en uppspelning samtidigt som en schemalagd inspelning startar sÄ lÀmnar man uppspelningen, det gÀller samma för timeshift (man har dÄ ocksÄ förlorat allt uppbackat, irriterande)
- kraftigt ljudsynksproblem vid timeshift, sÀrskilt efter snabbspolning, ÄtgÀrdas med paus/start men mÄste fixas i mjukvaran. Ibland ocksÄ ljudsynkproblem pÄ vanligt uppspelat (fixas med paus/start) men inte sÄ farligt som vid timeshift
- ljudproblemet med missljuuuuud frÄn flÀkten inte ÄtgÀrdat pÄ nÄgot sÀtt (sÄsom annan tempstyrning, möjlighet att stÀnga av HDD'n etc). Ska ÄtgÀrdas genom HW uppgradering enligt CD. CD vÀntar pÄ besked frÄn Sagem om garantiÄtagande mm.
- digitalljud via HDMI ej fixat
- att man inte fÄr ljud via HDMI (bara 1 kanals ljud, inte 2 eller mer) om man sÀtter ljud till HEMBIO, vilket gör ett evigt vÀxlande i menyn om man önskar att kunna anvÀnda bÄda
- boxen kan inte vĂ€xla automatiskt mellan 720p och 1080i om man vĂ€l har gjort det valet nĂ„gon gĂ„ng (reset av boxen mĂ„ste göras för att fĂ„ detta i automatik igen), borde finnas ett tredje val i menyn, överföring ”as is”.
- om boxen Àr pÄ före TV'n sÄ kommer det inte ut ljud via HDMI, om man inte aktiverar utgÄngen med att vÀxla kanal
- om man trycker OK i EPG'n och byter kanal i lill-TV'n bort frÄn Travel&Living, dÄ stoppas ocksÄ EPG data nedlagring till kanaler som man inte besökt. T&L borde ligga som bakgrundsprocess och borde inte visas i lill-TV'n, det borde vara sÄ att bilden visar den kanal som man markerar och med OK sÄ gÄr man ut med vald kanal och med TV-knapp sÄ gÄr man ur EPG utan byta kanal. EPG data listar ocksÄ ibland morgondagens program före dagens (vilket uppdateras efter en tid, men har man varit snabb och markerat inspelningar sÄ hamnar dessa pÄ fel dag, vilket hÀnt flera gÄnger för mig)
- redigering av inspelat, vid en delning i tvÄ delar sÄ försvinner sista delen, visas i listan men kan inte visas Àr svart
- kÀnslig för störningar (mottagning) vid inspelning, inspelningen till HDD avbryts vid störning men rec fortsÀtter att visas (ska inte vara nÄgot problem om man har bra mottagning)
- ibland kort ”hack” (vĂ€ldigt korta stopp (ms)) i uppspelat material, inget Ă€nnu pĂ„ livesĂ€ndningar, men det mĂ„ste testas mera
- nÄgon (fÄtal?) har störningar (horisontella streck som Àr ett par centimeter lÄnga) via HDMI utgÄngen, med HDMI/DVI kabel.

* Vet ej Ànnu status pÄ dessa problem, mÄste testas mer:
- har Ànnu inte fÄtt hÀngning vid kanalbyte runt SVT-HD kanalen. Tidigare sÄ har det hÀnt att man inte har kunnat vÀxla kanal efter att man har varit och tittat pÄ SVT HD som sÀnder i 720p vid byte till annan kanal, ocksÄ hÀnt att man mÄste vÀxla interface pÄ TV'n för man fÄr nÄgon hÀngning via TV'n pÄ HDMI som slÀpper om man skiftar ingÄng.
- har inte fÄtt frysning/hÀngning (Ànnu) vid uppspelning av inspelat, det man tittar pÄ har stannat/fruset, ibland lÀtt hÀngning att man kan starta om inspelat, ibland har man fÄtt starta om boxen.
- hĂ€ngning om man lĂ€mnar EPG’n för att gĂ„ direkt till listan med inspelat material (knappen intill) och sedan med knapp TV, sĂ„ hade jag fĂ„tt med mig Travel&Living frĂ„n EPG’n och boxen hĂ€ngt sig (enbart hĂ€nt en gĂ„ng)

* Har inte testat (har sjÀlv inte haft dessa fel):
- redigering med flera klipp och sammanslagning, om dÄ allt ihop försvinner
- att fjÀrrkontroll störs ut av vissa TV, sÀrskilt om man har automatisk ljusreglering pÄ TV'n pÄ
- att det skulle ligga en bÀrvÄg ut pÄ SPDIF utgÄngen under rec, kan störa förstÀrkare som har gemensam ljudingÄng

*Nya buggar:
- Ser ut att vara problem, och att mÄste starta om boxen, om man passerar en kanal med dÄlig signalnivÄ (marknÀt), boxen gÄr dÄ ner och kan inte visa nÄgot pÄ de andra kanalerna med korrekt signalstyrka heller (gÀller dÄ ocksÄ satellitkanalerna).
- CD rapporterade en ny bugg, men det Àr inte sÀkert att det Àr sÄ, nÄgon har testat och att det fungerar OK. Om man har satt en programmerad inspelning pÄ satellit sÄ mÄste mottagaren stÀngas av i satellit mode, har man en programmerad inspelning satt pÄ marknÀt sÄ mÄste man stÀnga av i marknÀtslÀge. Man kan ocksÄ ha den pÄ dÄ vÀxlar den sjÀlv. Har man programmerat bÄde satellit och mark sÄ mÄste man ha den pÄ för att den ska fixa detta. Den kan alltsÄ inte vÀxla mottagare i stand-by mode.
- Fick en ny hÀngning, genom att vÀlja en uppspelning i listan över inspelat och sedan val OK, sÄ blev allt svart! Displayen visade Play men det gick inte att gÄ ur play eller gör nÄgot. Gick att stÀnga av och starta om boxen och dÄ gick det helt OK att starta uppspelningen. Det ser ut pÄ samma sÀtt som nÀr man delar en inspelning i tvÄ delar och sista delen bilr svart, men i detta fallet sÄ syntes det att det fanns en inspelning i den lilla bilden innan valet OK gjordes (har bara hÀnt en gÄng)

Postad 27 January 2008 - 09:48

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

Det var intresant att höra att det Àr fler med samma problem.

Jag var ocksÄ inne pÄ att det kan vara sÀmre signalkvalitet sÄ jag har prövat med att separera just HDMI-kabeln frÄn alla övriga men med samma resultat. Det kÀnns som 50Hz stör över pÄ signalen.

Har Àven prövat med att vÀnda kontakten för att vÀnda fas och nolla utan resultat. Boxen Àr ju ansluten med trafo utan jord annars kunde man tÀnkt sig jord-slingor kanske?

Utbytesboxen kom utan trafo. Det Àr kanske oren spÀnning frÄn trafon?

Har du provat att flytta bort hela boxen nÄgot frÄn TV'n?

Är det jordproblem sĂ„ kanske man kan prova att dra en "jordkabel" mellan boxen metall yta och TV'n metall yta, man kanske ska ha bĂ„da avstĂ€ngda nĂ€r man drar kabeln sĂ„ att man inte fĂ„r nĂ„gon spik i jordsladden som förstör nĂ„got. Man kan ocksĂ„ istĂ€llet för mot TV'n testa att dra en jordsladd frĂ„n boxen till ett vĂ€rmeelement eller till jordpunkt i vĂ€gguttag, om man har jord dĂ€r.

Kolla ocksÄ om det Àr nÄgon skillnad med/utan andra anslutningar till boxen sÄsom markantenn om ni har dragit in detta eller scart till annan utrustning

Postad 27 January 2008 - 09:50

tv-kort
  • tv-kort
  • Amatör

• 91 inlĂ€gg
  • 0
Om man bara har en kabel kopplad till boxen sÄ ska det vÀl inte gÄ att spela in en kanal och titta pÄ en annan?

Eller?

Jo, för mig gick det. Jag blev minst sagt förvÄnad...

Jag har tvÄ kablar kopplade frÄn samma LNB (CD:s quattro som dom skickar med). LÄt oss kalla dom kabel A och kabel B :D

Jag provade att koppla kabel A till Sat1-ingÄngen pÄ boxen (om man bara kopplar in EN kabel sÄ ska man tydligen
koppla den till SAT-1). Kabel B kopplade jag alltsÄ inte in.

Jag kunde titta pÄ en kanal och spela in en annan.

HĂ€r kommer det konstiga:

NÀr jag kopplade in kabel B till Sat1-ingÄngen gick det inte att göra sÄ. (kabel A kopplade jag alltsÄ inte in)

Att det gÄr att titta pÄ en kanal och spela in en annan med bara en kabel inkopplad förstÄr jag. Boxen fungerar vÀl som en splitter. Men det gÀller vÀl bara kanaler med samma polarisation. Dvs man kan inte titta pÄ en kanal och spela in en annan kanal som inte har samma polarisation (?)

DÀremot begriper jag inte varför detta bara fungerade med en av kablarna. Kan nÄn förklara det?

Postad 27 January 2008 - 10:10

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

Att det gÄr att titta pÄ en kanal och spela in en annan med bara en kabel inkopplad förstÄr jag. Boxen fungerar vÀl som en splitter. Men det gÀller vÀl bara kanaler med samma polarisation. Dvs man kan inte titta pÄ en kanal och spela in en annan kanal som inte har samma polarisation (?)

DÀremot begriper jag inte varför detta bara fungerade med en av kablarna. Kan nÄn förklara det?

Nej, jag kan nog inte förklara det, ganska förvirrad jag ocksÄ, men jag kanske kan bidra med fler undringar :D

En "vanlig box" har en kabel och boxen styr dÄ polariseringen genom att skicka ut en signal till hornet, som dÄ vÀxlar, för det Àr vÀl sÄ?

Vad jag har sett nÀr man lÀser av signalstyrkan Àr att den kanal man tittar pÄ som alltid ligger pÄ SAT1 och SAT 2 Àr reserv (om ingen inspelning pÄgÄr). Vill man mÀta signalstyrkan via SAT2 pÄ den kanal man tittar pÄ sÄ börjar man att gÄ till en annan kanal och startar dÄ en inspelning, denna hamnar dÄ pÄ SAT1, sedan kan man gÄ till den kanal som "man tittar pÄ" och titta pÄ signalstyrkan pÄ SAT2 dÀr den nu finns.

Detta borde betyda att bÄda ingÄngarna kan hantera polarisationen, oberonde av varandra, eller??

Kan just nu inte förstÄ hur detta kan vara svaret pÄ din frÄga :D

Redigerat av Unregistered124686ac, 27 January 2008 - 10:11.

Postad 27 January 2008 - 10:55

steninge
  • steninge
  • Amatör

• 76 inlĂ€gg
  • 0

NÀr jag kopplade in kabel B till Sat1-ingÄngen gick det inte att göra sÄ. (kabel A kopplade jag alltsÄ inte in)

Var det samma kanaler i dom tvÄ fallen?
För ligger dom tvÄ kanalerna pÄ samma transponder frÄn satelliten i ena fallet sÄ kan det vara förklaringen.
Min över 5 Är gamla Topfield 4000 :D klarar att med bara en ingÄng spela in och visa en annan kanal bara dom ligger pÄ samma transponder.

Redigerat av steninge, 27 January 2008 - 11:26.

Postad 27 January 2008 - 11:13

Unregistereddd7b2651
  • Unregistereddd7b2651
  • Amatör

• 64 inlĂ€gg
  • 0

Är det jordproblem sĂ„ kanske man kan prova att dra en "jordkabel" mellan boxen metall yta och TV'n metall yta, man kanske ska ha bĂ„da avstĂ€ngda nĂ€r man drar kabeln sĂ„ att man inte fĂ„r nĂ„gon spik i jordsladden som förstör nĂ„got. Man kan ocksĂ„ istĂ€llet för mot TV'n testa att dra en jordsladd frĂ„n boxen till ett vĂ€rmeelement eller till jordpunkt i vĂ€gguttag, om man har jord dĂ€r.

Kolla ocksÄ om det Àr nÄgon skillnad med/utan andra anslutningar till boxen sÄsom markantenn om ni har dragit in detta eller scart till annan utrustning

JodÄ, jag har flyttat runt boxen ocksÄ, men det hjÀlpte inte heller.

Jag har inte prövat att jorda ihop TV med box, men det borde signalkabeln göra. Varken TV eller box Àr jordade i sig. Ingen av all utrustning som Àr ihopkopplade (reciver, dvd, Relook sat reciver, CD sat reciver, TV) Àr jordade pga hus med ojordat vÀggutag i vardagsrummet. MÄnga av apparaterna har den "nya" smala ojordade kontakten.

Jag hade inte kopplat in markantennen för det fungerade inte ÀndÄ nÀr jag höll pÄ med detta. Hade bara komponent och hdmi inkopplat. Man kan iofs pröva att dra ut den ocksÄ, men jag hade nog inte den inkopplad vid första försöket, men hade ev scart dÄ istÀllet. Ska kanske labba lite mer med detta...

Jag lutar mer och mer Ät att det kan vara transformatorn som ger oren spÀnning som överlagras pÄ hdmi-signalen. Ska prova att ringa kundtjÀnst för att be om en ny.

Postad 27 January 2008 - 12:36

tv-kort
  • tv-kort
  • Amatör

• 91 inlĂ€gg
  • 0

Nej, jag kan nog inte förklara det, ganska förvirrad jag ocksÄ, men jag kanske kan bidra med fler undringar :(

En "vanlig box" har en kabel och boxen styr dÄ polariseringen genom att skicka ut en signal till hornet, som dÄ vÀxlar, för det Àr vÀl sÄ?

Vad jag har sett nÀr man lÀser av signalstyrkan Àr att den kanal man tittar pÄ som alltid ligger pÄ SAT1 och SAT 2 Àr reserv (om ingen inspelning pÄgÄr). Vill man mÀta signalstyrkan via SAT2 pÄ den kanal man tittar pÄ sÄ börjar man att gÄ till en annan kanal och startar dÄ en inspelning, denna hamnar dÄ pÄ SAT1, sedan kan man gÄ till den kanal som "man tittar pÄ" och titta pÄ signalstyrkan pÄ SAT2 dÀr den nu finns.

Detta borde betyda att bÄda ingÄngarna kan hantera polarisationen, oberonde av varandra, eller??

Kan just nu inte förstÄ hur detta kan vara svaret pÄ din frÄga ;)

Det Àr mystiskt...men det Àr trots allt inget problem.

Problem finns det ju dÀremot gott om med boxen. FÄr jag frÄga dig om följande, som Àr mitt största problem?

Du skrev: "- ibland kort ”hack” (vĂ€ldigt korta stopp (ms)) i uppspelat material, inget Ă€nnu pĂ„ livesĂ€ndningar, men det mĂ„ste testas mera"

Jag har sÄdana hack Àven vid "live-tittande", ungefÀr en gÄng i kvarten. Dock bara pÄ HD-kanaler.

SD-kanaler hackar inte vid "live-tittande alltsÄ. DÀremot inspelningar. Och dÄ hackar det inte bara EN gÄng i taget som det gör pÄ HD kanaler, utan flera hack i rad under flera sekunder.

OvanstÄnde gÀller före OCH efter uppdateringen.

KÀnner du (eller nÄn annan) igen detta. Har uppdaeringen förÀndrat nÄgot?

Tack för alla dina inlÀgg que. jag har lÀrt mig mer om boxen av inlÀggen i detta forum Àn av instruktionsboken.
Den Àr vÀldigt kortfattad, förresten. Man fÄr lÀsa mellan raderna...

Postad 27 January 2008 - 12:48

tv-kort
  • tv-kort
  • Amatör

• 91 inlĂ€gg
  • 0

Var det samma kanaler i dom tvÄ fallen?
För ligger dom tvÄ kanalerna pÄ samma transponder frÄn satelliten i ena fallet sÄ kan det vara förklaringen.
Min över 5 Är gamla Topfield 4000 ;) klarar att med bara en ingÄng spela in och visa en annan kanal bara dom ligger pÄ samma transponder.

Det var Kanal 5 och TV400, som INTE ligger pÄ samma transponder, men bÄda sÀnder med vertikal polarisation.*

Men varför funkar det med ena kabeln men inte med den andra??

* http://www.telenorsb...age.aspx?id=399

Postad 27 January 2008 - 13:59

Falukorv
  • Falukorv
  • ForumrĂ€v

• 680 inlĂ€gg
  • 0
Nej hacken kÀnner jag inte igen nu sen uppdateringen, kör fortfarande med min första box och jag hade hack förut vid inspelat hdmaterial, men inte nu sen uppdateringen. mysko!!
Inget laggande vid tittande heller, jippi har nog fÄtt en av de bÀsta som fransmÀnnen inte skruvade ihop en mÄndagsmorgon efter en helg med vinpimplande ;).
Men man ska nog inte ropa hej Ànnu kan ju börja falera (hemska tanke).

Postad 27 January 2008 - 14:06

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

Nej hacken kÀnner jag inte igen nu sen uppdateringen, kör fortfarande med min första box och jag hade hack förut vid inspelat hdmaterial, men inte nu sen uppdateringen. mysko!!
Inget laggande vid tittande heller, jippi har nog fÄtt en av de bÀsta som fransmÀnnen inte skruvade ihop en mÄndagsmorgon efter en helg med vinpimplande ;).
Men man ska nog inte ropa hej Ànnu kan ju börja falera (hemska tanke).

Jag har inte sett nÄgra hack Ànnu pÄ livesÀndningar, dÀremot pÄ uppspelningar (med det kanske ligger inspelat??, ska kolla det nÀsta gÄng).

Jag tror att nÀr det gÀller hÀngningar och dessa hack vid live-tittande sÄ har nog inte uppdateringen gjort nÄgot Ät det, det Àr nog bara en tidsfrÄga tills de dyker upp. Jag hade ocksÄ hack vid live-tittande förrut, kommer inte ihÄg om det bara var vid HD, ska titta mer..

Jag skickade in den nya buggrapporten till CD, men jag har inte hört nÄgot Ànnu. De lÀr ha en ny version att testa nu, sÄ förhoppningsvis sÄ kommer det inom en framtid nya uppdateringar

Postad 27 January 2008 - 14:17

jrj
  • jrj
  • Amatör

• 65 inlĂ€gg
  • 0

Jag har inte prövat att jorda ihop TV med box, men det borde signalkabeln göra. Varken TV eller box Àr jordade i sig. Ingen av all utrustning som Àr ihopkopplade (reciver, dvd, Relook sat reciver, CD sat reciver, TV) Àr jordade pga hus med ojordat vÀggutag i vardagsrummet. MÄnga av apparaterna har den "nya" smala ojordade kontakten.

Jag hade inte kopplat in markantennen för det fungerade inte ÀndÄ nÀr jag höll pÄ med detta. Hade bara komponent och hdmi inkopplat. Man kan iofs pröva att dra ut den ocksÄ, men jag hade nog inte den inkopplad vid första försöket, men hade ev scart dÄ istÀllet. Ska kanske labba lite mer med detta...

Jag lutar mer och mer Ät att det kan vara transformatorn som ger oren spÀnning som överlagras pÄ hdmi-signalen. Ska prova att ringa kundtjÀnst för att be om en ny.

I mitt senaste byte av box sÄ skickade CD ett helt komplett paket (sÀkert av misstag). Jag bytte dÄ ut den gamla transformatorn men problemet kvarstod iallafall.

Postad 27 January 2008 - 16:32

Unregistereddd7b2651
  • Unregistereddd7b2651
  • Amatör

• 64 inlĂ€gg
  • 0

I mitt senaste byte av box sÄ skickade CD ett helt komplett paket (sÀkert av misstag). Jag bytte dÄ ut den gamla transformatorn men problemet kvarstod iallafall.

Jag ringde CanalDigital och beskrev mitt fel. De ville inte skicka en trafo utan sa att jag borde kontakta LG och frÄga efter en programuppdatering. Dom har hört talas om detta fel tidigare med Samsung och dÄ lÀr det ha hjÀlpt med uppdatering av TV:n. Han var lite svÀvande pÄ om det var kÀnt Àven tillsamans med LG.

Postad 28 January 2008 - 08:43

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlĂ€gg
  • 0

Jag ringde CanalDigital och beskrev mitt fel. De ville inte skicka en trafo utan sa att jag borde kontakta LG och frÄga efter en programuppdatering. Dom har hört talas om detta fel tidigare med Samsung och dÄ lÀr det ha hjÀlpt med uppdatering av TV:n. Han var lite svÀvande pÄ om det var kÀnt Àven tillsamans med LG.

Grejen med Samsung var ju problem med HDMI 1.1 -> HDMI 1.3. i ditt fall var det vÀl HDMI 1.1 -> DVI som Àr problemet? Det Àr sÀkert nÄgot kompatibilitetsproblem mellan utgÄng och ingÄng som inte har med boxens utsignal att göra. Det finns alltsÄ ingen HDMI pÄ TV'n?

Postad 28 January 2008 - 19:13

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • AnvĂ€ndare

• 215 inlĂ€gg
  • 0

Min bror hade ett liknande problem fast med en marksÀnd box och en LG plasma han fick ingen bild alls han skaffade en konverter tror det blir en för dÄlig singnal om man anvÀnder en adapter.
Kolla in den hÀr sidan om det kan hjÀlpa.
http://www.digitaltv...dukt.php?p=1030

Redigerat av Unregisteredafc8f69d, 28 January 2008 - 19:34.

Postad 28 January 2008 - 21:12

Unregistereddd7b2651
  • Unregistereddd7b2651
  • Amatör

• 64 inlĂ€gg
  • 0

Grejen med Samsung var ju problem med HDMI 1.1 -> HDMI 1.3. i ditt fall var det vÀl HDMI 1.1 -> DVI som Àr problemet? Det Àr sÀkert nÄgot kompatibilitetsproblem mellan utgÄng och ingÄng som inte har med boxens utsignal att göra. Det finns alltsÄ ingen HDMI pÄ TV'n?

Nej, den Ă€r sedan slutet av 2004 och pĂ„ den tiden var det dvi som dominerade. Köpte sedan en dvd med hdmi-utgĂ„ng och kopplade ihop med hdmi->dvi kabel och det fungerar bra. Även PC.n fungerar bra pĂ„ detta sĂ€tt.

Postad 28 January 2008 - 21:21

Unregistereddd7b2651
  • Unregistereddd7b2651
  • Amatör

• 64 inlĂ€gg
  • 0

Min bror hade ett liknande problem fast med en marksÀnd box och en LG plasma han fick ingen bild alls han skaffade en konverter tror det blir en för dÄlig singnal om man anvÀnder en adapter.
Kolla in den hÀr sidan om det kan hjÀlpa.
http://www.digitaltv...dukt.php?p=1030

Det lÄter onekligen som ett liknande problem som Àr beskrivet i texten för lÄdan. RZ-42PY10 som nÀmns var en alternativ TV som hade en lite anorlunda design mot min men elektoniskt samma TV, kostade ett par tusen mer. KÀnns tokigt att köpa en sÄdan lÄda istÀllet för att köpa en ny TV :rolleyes:

Postad 28 January 2008 - 22:24

Hasse22
  • Hasse22
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Jag har en LG TV modell RZ-42PX12X/H och har kopplat den via analog komponent video uttaget mellan box och TV och sedan DVD video kabel frÄn digital audio connector pÄ boxen till en BOSE 3.2.1 och har bra bild och ljud.

Problemet jag har Àr det höga vibrationsljudet frÄn skalet pÄ boxen. Har talat med CD och de skall sÀnda en ny box.

Postad 28 January 2008 - 22:33

Unregistered4063b8d2
  • Unregistered4063b8d2
  • Amatör

• 53 inlĂ€gg
  • 0
Är det bara jag som upplever det som störande att man inte kan starta en inspelning ifrĂ„n EPG nĂ€r starttiden för programmet har passerats? Det Ă€r ocksĂ„ störande om man försöker göra en manuell timerinstĂ€llning, dĂ„ mĂ„ste man flytta fram starttiden nĂ„gon minut för att inspelningen ska starta. Eller Ă€r det bara jag som har det problemet? Bug?

Jag mÄste vara lyckligt lottad nÀr det gÀller min box, den Àr hyfsat tyst och jag har inte mÀrkt av nÄgra "lagg" pÄ inspelat hd-material. DÀremot har jag problem med att viss typ av ljud försvinner ifrÄn HD-kanalerna, berÀttarrösten t.ex vid national geographic HD hörs men personerna i handlingen hörs inte det hörs bara ett dovt mumlande. :rolleyes:

Ser fram emot nÀsta uppdatering, blev besviken pÄ denna, de borde ju kunna fÄ med fler buggfixar, den har ju trots allt varit ute pÄ marknaden ett tag nu. Det lÀr ju dröja flera Är innan hela que:s bugglista Àr ÄtgÀrdad.

Postad 28 January 2008 - 22:47

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

Är det bara jag som upplever det som störande att man inte kan starta en inspelning ifrĂ„n EPG nĂ€r starttiden för programmet har passerats? Det Ă€r ocksĂ„ störande om man försöker göra en manuell timerinstĂ€llning, dĂ„ mĂ„ste man flytta fram starttiden nĂ„gon minut för att inspelningen ska starta. Eller Ă€r det bara jag som har det problemet? Bug?

Jag mÄste vara lyckligt lottad nÀr det gÀller min box, den Àr hyfsat tyst och jag har inte mÀrkt av nÄgra "lagg" pÄ inspelat hd-material. DÀremot har jag problem med att viss typ av ljud försvinner ifrÄn HD-kanalerna, berÀttarrösten t.ex vid national geographic HD hörs men personerna i handlingen hörs inte det hörs bara ett dovt mumlande. :rolleyes:

Ser fram emot nÀsta uppdatering, blev besviken pÄ denna, de borde ju kunna fÄ med fler buggfixar, den har ju trots allt varit ute pÄ marknaden ett tag nu. Det lÀr ju dröja flera Är innan hela que:s bugglista Àr ÄtgÀrdad.

Jo, det Àr sÄsom du beskriver vid inspelning (men jag vet inte om man kan kalla det bugg, brist kanske), bÀst Àr vÀl att starta inspelning direkt med rödknapp, vill man inte passa avstÀngningen sÄ kan man trycka flera gÄnger och lÀgga till 30min för varje tryckning för sÀtta slut.

Postad 29 January 2008 - 12:51

klurig
  • klurig
  • Amatör

• 99 inlĂ€gg
  • 0

Jag mÄste vara lyckligt lottad nÀr det gÀller min box, den Àr hyfsat tyst och jag har inte mÀrkt av nÄgra "lagg" pÄ inspelat hd-material. DÀremot har jag problem med att viss typ av ljud försvinner ifrÄn HD-kanalerna, berÀttarrösten t.ex vid national geographic HD hörs men personerna i handlingen hörs inte det hörs bara ett dovt mumlande. :(

Jo, det Àr sÄsom du beskriver vid inspelning (men jag vet inte om man kan kalla det bugg, brist kanske), bÀst Àr vÀl att starta inspelning direkt med rödknapp, vill man inte passa avstÀngningen sÄ kan man trycka flera gÄnger och lÀgga till 30min för varje tryckning för sÀtta slut.

Jag testade den röda knappen för att fÄ igÄng bandningen :lol: av en film som just startad. StÀllde in generösa tvÄ timmar för att vara pÄ den sÀkra sidan. Det rÀckte sjÀlvklar inte nÀr alla reklamavbrotten lagts till. Kanske kommer det en repris nÄgon gÄng sÄ att jag, och framför allt den pikande hustrun, fÄr veta hur det slutade. :lol:

Postad 29 January 2008 - 15:50

Unregistered4063b8d2
  • Unregistered4063b8d2
  • Amatör

• 53 inlĂ€gg
  • 0

Det var en funktion som jag inte visste fanns! Kanske ska lÀsa igenom bruksanvisningen lite bÀttre. :(

Postad 29 January 2008 - 16:13

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlĂ€gg
  • 0

Det var en funktion som jag inte visste fanns! Kanske ska lÀsa igenom bruksanvisningen lite bÀttre. :(

...och vill du ha med början sÄ Àr det bara att backa och sedan starta rec med den röda knappen (under förutsÀttning att just den kanalen har varit pÄ sedan programmet startade och det inte har gÄtt mer Àn 30 min).

Postad 29 January 2008 - 16:43

Falukorv
  • Falukorv
  • ForumrĂ€v

• 680 inlĂ€gg
  • 0
1 timme buffrar han pÄ den senast tittade kanalen !!!

Postad 29 January 2008 - 18:25

Unregistereddd7b2651
  • Unregistereddd7b2651
  • Amatör

• 64 inlĂ€gg
  • 0

Var i kontakt med LG support idag. NÀr jag beskrivit mitt problem sÄ sattes jag pÄ hold med en hemsk musik i örat medan "proxyn" pratade med second line support. NÀr proxyn var tillbaks lÀt det som en pappegoja som sa att second line support sÀger att det inte fungerar att anvÀnda hdmi->dvi kabel. Jag kan bara anvÀnda component eller scart enligt dom. Det hjÀlpte inte att protestera och sÀga att det fungerar bra med dvd-spelaren.
"Det ska vara sÄ pÄ den modellen"

Bilden Ă€r vĂ€l ganska bra med component, men det kĂ€nns fel att gĂ„ över till analogt. ÖvervĂ€ger att backa pĂ„ CD-boxen och gĂ„ tillbaks till viasat.

Postad 29 January 2008 - 18:53

johnwa
  • johnwa
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Uppgradering med en kabel?

NÄn som har en lösning pÄ att ta emot uppdateringen med tillgÄng till bara en kabel?
Liknar moment 22!

Mvh/John

Postad 29 January 2008 - 19:07

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

Uppgradering med en kabel?

NÄn som har en lösning pÄ att ta emot uppdateringen med tillgÄng till bara en kabel?
Liknar moment 22!

Mvh/John

Förslag frÄn SEHLBERG

Uppdatering av boxen om det inte sker automatiskt kan göras pÄ följande sÀtt.SÀtt boxen i standby, starta om den med fjÀrrens knapp.VÀnta till displayen visar 8888 dÄ trycker man pÄ ok och sedan menu och vÀntar till boxen startar om (ca: 5 min.) och vips sÄ Àr boxen uppdaterad med ny programvara.

Har ingen aning om det fungerar med en kabel, men du kan ju alltid pröva

Postad 29 January 2008 - 20:42

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0
MÄste frÄga om ni har samma problem, som jag, att nÀr man gÄr in och backar i en sÀndning (timeshift) att man sÄ gÄtt som alltid mÄste göra ett pause/start för att fÄ ljudet i synk, Àr det verkligen sÄ dÄligt pÄ era boxar ocksÄ?

Har inte detta i samma omfattning pÄ sparat inspelat material.

Postad 29 January 2008 - 20:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlĂ€gg
  • 0

Var i kontakt med LG support idag. NÀr jag beskrivit mitt problem sÄ sattes jag pÄ hold med en hemsk musik i örat medan "proxyn" pratade med second line support. NÀr proxyn var tillbaks lÀt det som en pappegoja som sa att second line support sÀger att det inte fungerar att anvÀnda hdmi->dvi kabel. Jag kan bara anvÀnda component eller scart enligt dom. Det hjÀlpte inte att protestera och sÀga att det fungerar bra med dvd-spelaren.
"Det ska vara sÄ pÄ den modellen"

Bilden Ă€r vĂ€l ganska bra med component, men det kĂ€nns fel att gĂ„ över till analogt. ÖvervĂ€ger att backa pĂ„ CD-boxen och gĂ„ tillbaks till viasat.

Har inte lagt mÀrke till om den har component, men om det Àr sÄ borde det vÀl bli rÀtt ok med 720p, det ska den klara. Vet inte om component fixar 1080i, dock.

EDIT: Har lÀst manualer: HDMI-DVI ska gÄ om DVI-ingÄngen stödjer HDCP.
Component ut kan ge max 1080i (enligt min TV's manual), men det stĂ„r inget om hur man aktiverar den. Är det alltid signal ut pĂ„ bĂ„de HDMI och Component? Det enda som stĂ„r Ă€r att Scart RGB Ă€r avaktiverad vid Component och det Ă€r den ju Ă€ven för HDMI.

Redigerat av agpath, 29 January 2008 - 21:09.

Postad 29 January 2008 - 22:03

Unregistered4063b8d2
  • Unregistered4063b8d2
  • Amatör

• 53 inlĂ€gg
  • 0

MÄste frÄga om ni har samma problem, som jag, att nÀr man gÄr in och backar i en sÀndning (timeshift) att man sÄ gÄtt som alltid mÄste göra ett pause/start för att fÄ ljudet i synk, Àr det verkligen sÄ dÄligt pÄ era boxar ocksÄ?

Testade precis och hade inga som helst problem med synkningen. Testade att spela tillbaka pĂ„ en kanal som varit pĂ„ lĂ€ngre Ă€n en halvtimme, testade Ă€ven att pausa och sen starta och spela tillbaka. Är det pĂ„ alla kanaler eller Ă€r det Ă€r det bara vissa?

Postad 29 January 2008 - 22:06

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

Testade precis och hade inga som helst problem med synkningen. Testade att spela tillbaka pĂ„ en kanal som varit pĂ„ lĂ€ngre Ă€n en halvtimme, testade Ă€ven att pausa och sen starta och spela tillbaka. Är det pĂ„ alla kanaler eller Ă€r det Ă€r det bara vissa?

Tycker nog att det Àr pÄ de flesta.

Postad 30 January 2008 - 10:08

lundis68
  • lundis68
  • LĂ€rjunge

• 442 inlĂ€gg
  • 0
Ni som har problem med hÀngningar som resulterar i strömkabel ut/in: Har detta blivit bÀttre efter
uppdateringen?
SjÀlv hade jag denna box ca 2 mÄn innan uppdateringen utan en enda hÀngning. Efter uppdateringen fÄr
jag rycka strömkabeln nÀstan varje kvÀll!! Fler??

MVH lundis

Postad 30 January 2008 - 10:13

Falukorv
  • Falukorv
  • ForumrĂ€v

• 680 inlĂ€gg
  • 0
Hade som du inga problem med totalhÀngningar innan uppdateringen, men den hÀngde sig hÀrom kvÀllen sÄ jag fick dra sladden.
Har Àn sÄ lÀnge bara haft en hÀngning.

Redigerat av Falukorv, 30 January 2008 - 12:39.

Postad 30 January 2008 - 10:22

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlĂ€gg
  • 0
Min box fungerar bra (nr 2) men Àr sÄ trött pÄ oljudet frÄn den.

Tror jag har en av de som Àr halvtysta men vad hjÀlper det??!!
Jag vill ha en tyst box!

FÄr bara en massa luddiga svar frÄn CD.
Att de inte lÀr sig efter alla dessa Är de hÄllt pÄ... Jag menar en apa borde kunna rÀkna ut att kunderna lÀr klaga pÄ en box som för sÄ pass mkt vÀsen plus alla andra buggar och att deras boxar alltid Àr halvfÀrdiga..
Vi e ju för f-n produktutvecklare alla vi som har deras boxar, och dÄ borde vi fÄ betalt istÀllet för betala!

Postad 30 January 2008 - 10:40

steninge
  • steninge
  • Amatör

• 76 inlĂ€gg
  • 0

Jo, sÄ Àr det ofta för mig med, det Àr inte mycket ur synk bara sÄ att det ser dubbat ut.

Postad 30 January 2008 - 11:10

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

Hade som du inga problem med totalhÀngningar innan uppdatreingen, men den hÀngde sig hÀrom kvÀllen sÄ jag fick dra sladden.

Har haft en hÀngning efter uppdateringen enligt nedan, det Àr den första av detta slag (nÄgon annan som har sett nÄgot liknade)? Har som sagt bara haft denna efter uppdateringen sÄ för mig sÄ har det blivit fÀrre hÀngningar, finns det nÄgon logik i nÀr hÀngningarna intrÀffar?

Fick en ny hÀngning, genom att vÀlja en uppspelning i listan över inspelat och sedan val OK, sÄ blev allt svart! Displayen visade Play men det gick inte att gÄ ur play eller gör nÄgot. Gick att stÀnga av och starta om boxen och dÄ gick det helt OK att starta uppspelningen. Det ser ut pÄ samma sÀtt som nÀr man delar en inspelning i tvÄ delar och sista delen bilr svart, men i detta fallet sÄ syntes det att det fanns en inspelning i den lilla bilden innan valet OK gjordes (har bara hÀnt en gÄng)

Postad 30 January 2008 - 11:20

TygelBy
  • TygelBy
  • Wannabe

• 22 inlĂ€gg
  • 0

Sedan har jag problem med ljudet. Stor skillnad i ljudnivÄ mellan kanaler med dolby digital ljud och dolby P2 ljud.

Prova att dra upp 'box-volymen' (boxens volymkontroll) pÄ max sÄ slipper du det problemet iallafall.

edit: Förutsatt dÄ att du inte anvÀnder denna volymkontroll för att hantera ljudvolymen utan anvÀnder receivern/TVn till det.

/TygelBy

Redigerat av TygelBy, 30 January 2008 - 11:24.

Postad 30 January 2008 - 12:01

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlĂ€gg
  • 0

Jo, sÄ Àr det ofta för mig med, det Àr inte mycket ur synk bara sÄ att det ser dubbat ut.

Inspelat i HD blir det ofta ur synk. Brukar hamna rÀtt om man trycker paus.

Postad 30 January 2008 - 12:05

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlĂ€gg
  • 0

Hade som du inga problem med totalhÀngningar innan uppdatreingen, men den hÀngde sig hÀrom kvÀllen sÄ jag fick dra sladden.

Har haft en hÀngning efter uppdateringen enligt nedan, det Àr den första av detta slag (nÄgon annan som har sett nÄgot liknade)? Har som sagt bara haft denna efter uppdateringen sÄ för mig sÄ har det blivit fÀrre hÀngningar, finns det nÄgon logik i nÀr hÀngningarna intrÀffar?

Har ni 2 kablar in frÄn parabolen, ni som fÄr hÀngningar? Jag har det och den hÀnger sig ytterst sÀllan, kanske 2 gÄnger totalt. Har dÄ kunnat stÀnga av den med knappen pÄ boxen, jag har aldrig dragit ur sladden. Den har aldrig hÀngt sig efter uppdateringen. Dock har den startat om sig sjÀlv en gÄng nÀr jag var i EPG (efter uppdat.).

Redigerat av agpath, 30 January 2008 - 12:07.

Postad 30 January 2008 - 12:43

Falukorv
  • Falukorv
  • ForumrĂ€v

• 680 inlĂ€gg
  • 0
Ja jag har 2 kablar in.
Citat taget frÄn que:

"Fick en ny hÀngning, genom att vÀlja en uppspelning i listan över inspelat och sedan val OK, sÄ blev allt svart! Displayen visade Play men det gick inte att gÄ ur play eller gör nÄgot. Gick att stÀnga av och starta om boxen och dÄ gick det helt OK att starta uppspelningen."

Det var sÄ jag gjorde nÀr min box hÀngde sig.....

Skumt!

Postad 30 January 2008 - 13:24

miclak
  • miclak
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0

Ja, det Àr sÄ dÄligt....har aldrig lyckats fÄ ljudet i synk utan att anvÀnda pause/start ner man har anvÀnt "timeshift".
Ganska störande

Postad 30 January 2008 - 20:52

nugent
  • nugent
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0
till cd Hej Fortsatta problem mid eran inspelningsbara dekodermed hĂ„rddisk. NĂ€r man spelar in och ska spola fram eller bak sĂ„slocknar dekodern ibland och stĂ€nger av sig sjĂ€lv 7-10 gĂ„nger underen film?????? Är det nĂ„got ni kĂ€nner till??
Hej och tack för ditt mail Detta Àr ett problem vi kÀnner till och som vi skickat vidare förundersökning. I nulÀget har vi ingen lösning för detta problem men vihoppas kunna presentera en lösning sÄ snart som möjligt. Det vi undrar Àr om dessa problem uppstÄr vi en och sammainspleningen eller om det Àr oberoende vilken inspelning du ser pÄ.StÀnger boxen av sig Àven om du undviker att spola fram och tillbaka? Med vÀnlig hÀlsningIsabelle MarklundCanal Digital Kundservice Tel: 0770-33 22 11Fax: 08-772 27 77http://www.canaldigital.seOn 27 Jan 2008 19:30:15 +0100 you wrote:

Postad 30 January 2008 - 20:53

Unregistered5e408931
  • Unregistered5e408931
  • Wannabe

• 40 inlĂ€gg
  • 0
Fick min box idag. Den verkar vara vÀldigt kÀnslig för signalstyrkan.

Kopplade in min befintliga kabel till SAT 1 och körde installtionen.
133 kanaler hittades och jag kunde tidvis se en del av dem. Men oftast fick jag meddelandet att jag skulle kolla antennen.

Anslöt min gamla Force 1189s och fick kanonbild.

Är signalen för svag? Kan det vara nĂ„got fel pĂ„ anslutningen till boxen?

Postad 30 January 2008 - 21:42

Unregistereddd7b2651
  • Unregistereddd7b2651
  • Amatör

• 64 inlĂ€gg
  • 0

Har inte lagt mÀrke till om den har component, men om det Àr sÄ borde det vÀl bli rÀtt ok med 720p, det ska den klara. Vet inte om component fixar 1080i, dock.

EDIT: Har lÀst manualer: HDMI-DVI ska gÄ om DVI-ingÄngen stödjer HDCP.
Component ut kan ge max 1080i (enligt min TV's manual), men det stĂ„r inget om hur man aktiverar den. Är det alltid signal ut pĂ„ bĂ„de HDMI och Component? Det enda som stĂ„r Ă€r att Scart RGB Ă€r avaktiverad vid Component och det Ă€r den ju Ă€ven för HDMI.

JodÄ, visst fungerar det med bÄde 720p och 1080i via component, men jag vill ha digitalt sÄ mycket det gÄr. Man tappar kvalitet vid varje övergÄng sÄ det ska vara sÄ fÄ som möjligt.

TVn stödjer HDCP pÄ DVI enligt min TV-manual sÄ det Àr inte problemet. Det kommer signal pÄ bÄde HDMI och Component parallellt, jag har signal pÄ bÄda men med störning pÄ DVI.

Postad 30 January 2008 - 22:08

hugeman
  • hugeman
  • ForumrĂ€v

• 985 inlĂ€gg
  • 0
Just nu kÀnner jag mig dummast i vÀrlden. Testade att söka i trÄden men hittade inget. Hur gÄr man över till att anvÀnda den marksÀnda mottagaren? Hittar inget i manualen och jag har tryckt pÄ alla knappar kÀnns det som...

2 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 2 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.