Vi Vinylsamlare
3715 svar till detta ämne
Postad 17 februari 2011 - 14:40
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Fick ett par Stonesskivor från USA idag, köpta via Discogs. Flowers. US-utgåva på London Records -67. Mono (min första mono-skiva) Sticky Fingers. US-utgåva på Rolling Stones Records -71. Fungerande blixtlås och Andy Warhol "signerad" kalsongpojke. Båda med lite slitna omslag och original innerpåsar.
nytt.jpg 212,18K
0 Antal nerladdningar
Postad 17 februari 2011 - 16:36
Unregistered35856
-
Unregistered35856
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Får man fråga vad din uppfattning och erfarenhet kring att handla på discogs var? Har hittat otroligt mycket där både som är lite svårare att hitta här hemma men också relativt billigt! Men aldrig vågat handla pga av frakt tid osv.
Postad 17 februari 2011 - 17:30
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Får man fråga vad din uppfattning och erfarenhet kring att handla på discogs var? Har hittat otroligt mycket där både som är lite svårare att hitta här hemma men också relativt billigt! Men aldrig vågat handla pga av frakt tid osv.
Första o hittills enda gången via Discogs, funkade klockrent. Beställde o betalade den 9/2 och hade dem hemma idag. Egentligen igår men det blir en dag extra pga "stort brev" som inte går ner i brevlådan. Jo, man kan hitta en hel del där, ofta till bra priser, dessa gick på $9.99 per styck vilket jag tyckte var helt ok. Men som alltid, titta på feedback, speciellt hur mycket negativt och vad. Frakt och tid är samma oavsett om du handlar på Discogs/Musicstack/eBay osv. Beror mest på vad avsändaren använder. Har fått skivor från Canada på bara 3 dagar tex. Edit: En bra sak med Discogs är att säljarna får inte lägga säljprovisionen (6%) att belasta köparen. Pris plus frakt, inget mer. På Music Stack åkte jag på en gång en kille som la till avgiften på priset men i deras regler står heller inget om det.
Redigerat av tomano58, 17 februari 2011 - 17:32.
Postad 17 februari 2011 - 17:52
Unregistered35856
-
Unregistered35856
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Första o hittills enda gången via Discogs, funkade klockrent. Beställde o betalade den 9/2 och hade dem hemma idag. Egentligen igår men det blir en dag extra pga "stort brev" som inte går ner i brevlådan. Jo, man kan hitta en hel del där, ofta till bra priser, dessa gick på $9.99 per styck vilket jag tyckte var helt ok.
Men som alltid, titta på feedback, speciellt hur mycket negativt och vad.
Frakt och tid är samma oavsett om du handlar på Discogs/Musicstack/eBay osv. Beror mest på vad avsändaren använder. Har fått skivor från Canada på bara 3 dagar tex.
Edit: En bra sak med Discogs är att säljarna får inte lägga säljprovisionen (6%) att belasta köparen. Pris plus frakt, inget mer. På Music Stack åkte jag på en gång en kille som la till avgiften på priset men i deras regler står heller inget om det.
Blir till att prova det då. Har lite jazzskivor jag är sugen på. Tack!
Postad 17 februari 2011 - 18:54
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Blir till att prova det då. Har lite jazzskivor jag är sugen på. Tack!
Ett tips, försök hitta flera skivor från samma säljare så får du ner portot. Från USA brukar det ligga på ca $17 för första skivan och sen $4 för de övriga.
Postad 17 februari 2011 - 22:41
Människor
-
Människor
-
Rookie
-
9 inlägg
Rolig tråd! På vinylsidan vågar jag nog påstå att jag har Sveriges mest exklusiva Siouxsie and the Banshees samling! Men blir gärna överbevisad
Postad 18 februari 2011 - 08:56
Unregisterede37298c6
-
Unregisterede37298c6
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Ett tips, försök hitta flera skivor från samma säljare så får du ner portot. Från USA brukar det ligga på ca $17 för första skivan och sen $4 för de övriga.
...tillkommer det inga mer avgifter än frakt när du handlar utanför EU?
Postad 18 februari 2011 - 11:55
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
...tillkommer det inga mer avgifter än frakt när du handlar utanför EU?
Normalt inte. Tror det beror lite på värdet. Några få skivor skall inte vara något problem. Har handlat ett antal gånger ifrån USA och aldrig fått trassel med tullen. Men som sagt, tror det beror på värdet, lär finnas nån gräns på 300:-
Postad 18 februari 2011 - 19:33
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Lite " nytt " Dave Edmunds - Early works 68 -72 och Get it  Fairground Attraction - Ay fond kiss ( ersättningsex )
Postad 18 februari 2011 - 22:05
Unregistered85f16d8f
-
Unregistered85f16d8f
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Rolig tråd! På vinylsidan vågar jag nog påstå att jag har Sveriges mest exklusiva Siouxsie and the Banshees samling! Men blir gärna överbevisad 
Kul  har ivartfall sett Siouxsie på tidl -80 i London, många look alike i publiken vill jag minnas
Postad 18 februari 2011 - 22:26
Människor
-
Människor
-
Rookie
-
9 inlägg
Kul har ivartfall sett Siouxsie på tidl -80 i London, många look alike i publiken vill jag minnas 
Åh gud vad avundsjuk jag blir! Det måste ha varit helt otroligt, skulle ge vad som helst för att ha varit där, vad deprimerad jag blir när jag tänker på det, haha Själv har jag faktiskt inte sett henne någon gång(!), men väntar för fullt på en comeback. Förövrigt så är det väl skivmässa uppe i Stockholm nästa Lördag om jag minns rätt, ska nog försöka ta mig dit och räknar med att hitta iallafall ett fynd.
Postad 19 februari 2011 - 20:28
Unregistered85f16d8f
-
Unregistered85f16d8f
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Åh gud vad avundsjuk jag blir! Det måste ha varit helt otroligt, skulle ge vad som helst för att ha varit där, vad deprimerad jag blir när jag tänker på det, haha
Själv har jag faktiskt inte sett henne någon gång(!), men väntar för fullt på en comeback.
Förövrigt så är det väl skivmässa uppe i Stockholm nästa Lördag om jag minns rätt, ska nog försöka ta mig dit och räknar med att hitta iallafall ett fynd.
På den tiden fick man se det meste live, utan att gå på noen stora stadion. Kommer ihåg en spontan konsert i London 1. band Laughing clown's 2. The Smiths 3. Sisters of mercy inte så verst før 5£ men i -82
Postad 19 februari 2011 - 20:31
Unregistered85f16d8f
-
Unregistered85f16d8f
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Var idag en tur i Andralånggatan och handla litt vinyl. Russinet idag var Hellacopter's "High visibility" very rare!
Postad 20 februari 2011 - 08:52
Unregisteredc8b702f4
-
Unregisteredc8b702f4
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Gårdagens loppisbesök utökade samlingen med:
Crosby, Stills, Nash & Young - American Dream
Kiss - Animalize
Redigerat av Unregisteredc8b702f4, 20 februari 2011 - 08:53.
Postad 21 februari 2011 - 14:10
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Lite Wilmer X som inte redovisats pga felleverans samt ett samlingsalbum med Rolling Stones som jag hittade för 1:- - Wilmer X - Under Hot. Utgiven på MNW -85
- Wilmer X - Tungt Vatten. Utgiven på MNW -86
- Wilmer X - ...V-I-L-D!. Utgiven på MNW -91. Livealbum
- Rolling Stones - Metamorphosis. Utgiven på Decca -75. Samlingsalbum
nytt.jpg 363,45K
0 Antal nerladdningar
Postad 22 februari 2011 - 14:41
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
nytt.png 31,66K
0 Antal nerladdningar
Postad 23 februari 2011 - 18:29
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Kul har ivartfall sett Siouxsie på tidl -80 i London, många look alike i publiken vill jag minnas 
Du råkade inte se Stray cats vid denna tid i London? Tyvärr var jag lite för ung för att ränna runt i England tidigt 80 tal. Här är lite nytt på skivfronten, Några av dessa kunde man se i London vid denna tidpunkt med lite tur!  Stray Cats korea press med " fel " baksida. En riktig holy grail för oss Setzer fanatiker!  Allt ser ganska normalt ut tills man vänder på omslaget och hittar baksidan från debutskivan!  Baksida första plattan.
Postad 23 februari 2011 - 19:03
Unregistered85f16d8f
-
Unregistered85f16d8f
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Nej du Sidelakebob, men menar jag såg dem på Roskilde ett år av84,85,86,87,89, får kolla deras konsert historia, inte
lett och hålla reda på allt som skjedde der
Men The Cramps på Gøta Lejon var heftigt  , nått før dej kanske?
Postad 23 februari 2011 - 19:13
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Konserthistorian vad gäller Stray cats / Brian Setzer i Scandinavien har jag i skallen, Det var -89. Ska ha flyern någonstans  Tyvärr har jag inte sett Cramps live.
Redigerat av Sidelakebob, 23 februari 2011 - 19:14.
Postad 23 februari 2011 - 21:36
Bummmer
-
Bummmer
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
På tiden när det begav sig... ja då blev det en del Bootlegs och här är några
Från vänster:
Zappa, Sthlm -82
Yngvie Malmsteen -85
Marillion, Fish out of water/practise(demos) -82/-83
Van Halen, Sthlm -84
Rainbow, Liverpool -77
Rainbow, Sthlm -82
Rainbow, Donnington -80
Rainbow(picturedisc), -82?
Deep Purple, Knebworth -85
Deep Purple, Sthlm -87
Deep Purple, Budapest -87
Deep Purple, Detroit -85
Deep Purple, Sthlm -70
Deep Purple, Zürich -85
Ozzy, Cleveland -81
Whitesnake, Sthlm -84
Gillan, Oxford -82
Dio, Sthlm? -83(picturedisc)
Zeppelin, We done the best -69/-71
Zeppelin, ..to satisfy the best -69/-71
Zeppelin, Knebworth -79
bootlegs.jpg 158,19K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Bummmer, 23 februari 2011 - 21:40.
Postad 25 februari 2011 - 08:08
Unregistered1061
-
Unregistered1061
-
Forumräv
-
-
528 inlägg
På tiden när det begav sig... ja då blev det en del Bootlegs och här är några
Från vänster: Zappa, Sthlm -82 Yngvie Malmsteen -85 Marillion, Fish out of water/practise(demos) -82/-83 Van Halen, Sthlm -84 Rainbow, Liverpool -77 Rainbow, Sthlm -82 Rainbow, Donnington -80 Rainbow(picturedisc), -82? Deep Purple, Knebworth -85 Deep Purple, Sthlm -87 Deep Purple, Budapest -87 Deep Purple, Detroit -85 Deep Purple, Sthlm -70 Deep Purple, Zürich -85 Ozzy, Cleveland -81 Whitesnake, Sthlm -84 Gillan, Oxford -82 Dio, Sthlm? -83(picturedisc) Zeppelin, We done the best -69/-71 Zeppelin, ..to satisfy the best -69/-71 Zeppelin, Knebworth -79
bootlegs.jpg 158,19K
0 Antal nerladdningar
Oj, det var ingen dålig bootleg samling. lite fräckt att ha skivor som många av kompisarna inte har eller har sett. Deep Purple och Led Zeppelin skivorna skulle jag själv vara otroligt stolt över att ha i min skivsamling.
Postad 25 februari 2011 - 13:32
Bummmer
-
Bummmer
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
@ turismo:
Jo Man nördade till det rätt kraftigt på framförallt Deep Purple från -85 och fram ett tag där
Zepp plattorna är coola, framförallt "We done.." skivorna med lite kul tidigt live material.
Singlar är nåt jag gillar annars, här är ett gäng i samma anda som Bootleggs skivorna.
Orkar inte lista allt just nu.. men personliga guldkorn här är Rainbow Live singeln, DP Black Night, ELF singlarna bla..
singlar.jpg 229,43K
0 Antal nerladdningar
Postad 26 februari 2011 - 08:13
Unregistered1061
-
Unregistered1061
-
Forumräv
-
-
528 inlägg
@ turismo: Jo Man nördade till det rätt kraftigt på framförallt Deep Purple från -85 och fram ett tag där Zepp plattorna är coola, framförallt "We done.." skivorna med lite kul tidigt live material.
Singlar är nåt jag gillar annars, här är ett gäng i samma anda som Bootleggs skivorna. Orkar inte lista allt just nu.. men personliga guldkorn här är Rainbow Live singeln, DP Black Night, ELF singlarna bla..
singlar.jpg 229,43K
0 Antal nerladdningar
Led Zeppelin med deras tidiga låtar är mina favoriter. Kom ihåg att jag spelade slut på de två första LP-skivorna i mina ungdomsår. Såg du hade en singel med Deep Purple med "In Rock" omslag, verkar vara en Japan press. Vilka låtar ligger på den? Child in time, Black night eller kanske Speed king? Var det Dio som sjöng i gruppen ELF. Har tyvärr inte hört så mycket av dom. Men är Dio med så borde det vara bra musik på dom plattorna. Det är lite farligt att se hur många bra plattor du har i din samling. Man blir sugen att rusa ut och köpa ännu mer vinylskivor. Tack för bra och intressanta bilder.
Postad 26 februari 2011 - 11:00
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Dessa två plattor är som en tidskapsel, Ospelade mintex. Shelby Singleton köpte Sun records 1969 och fick med ett restlager, Dom här två kommer därifrån. Sun 309 och Sun 1245    Här är en bra sida om ni springer på Sun skivor ni undrar över http://www.boija.com...r/sun_index.htm
Postad 26 februari 2011 - 11:11
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Lite mer som kommit in den senaste tiden.  Nypress av denna klassiska singel.   Örebros punkrock kungar! 10" + 7" Vinyl.  10" Vinyl.
Postad 26 februari 2011 - 11:24
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Dessa två plattor är som en tidskapsel, Ospelade mintex. Shelby Singleton köpte Sun records 1969 och fick med ett restlager, Dom här två kommer därifrån. Sun 309 och Sun 1245
Cool! Var kommer du över dessa? Kan inte vara billigt...
Postad 26 februari 2011 - 11:32
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Skivorna har jag köpt av en svensk samlare som satt på en hel bunt ospelade skivor från detta lager.
Postad 26 februari 2011 - 11:35
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Skivorna har jag köpt av en svensk samlare som satt på en hel bunt ospelade skivor från detta lager.
Fantastiskt. Man gratulerar!
Postad 26 februari 2011 - 14:29
Bummmer
-
Bummmer
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Dio sjöng mycket riktigt i ELF, det var ju hans band och egentligen förutom Blackmore även hela Rainbow's sättning på deras första platta. Dom spelade förband till Deep Purple och det var på den vägen dom slog sina påsar ihop. ELF är glad och riktigt trevlig musik, bitvis inte så långt ifrån hur första Rainbow låter. Crapp, insåg att jag missa skivmässan i Solna idag... nåja det går fler tåg B sidan på japan singel är "Into the Fire".
dpjp_singel_blacknight_intothefire.jpg 88,44K
0 Antal nerladdningarLed Zeppelin med deras tidiga låtar är mina favoriter. Kom ihåg att jag spelade slut på de två första LP-skivorna i mina ungdomsår. Såg du hade en singel med Deep Purple med "In Rock" omslag, verkar vara en Japan press. Vilka låtar ligger på den? Child in time, Black night eller kanske Speed king?
Var det Dio som sjöng i gruppen ELF. Har tyvärr inte hört så mycket av dom. Men är Dio med så borde det vara bra musik på dom plattorna.
Det är lite farligt att se hur många bra plattor du har i din samling. Man blir sugen att rusa ut och köpa ännu mer vinylskivor.
Tack för bra och intressanta bilder.
Postad 26 februari 2011 - 15:52
JocPoc
-
JocPoc
-
Användare
-
-
202 inlägg
På tal om skivmässan i Solna idag så gick jag hem 5 plattor gladare än innan  Mycket nöjd då jag hade planerat att gå hem med kanske max 2 med min budget den här månaden.  Alla spelar jättebra utom A night at the Opera sida två där det var lite väl mycket knaster i Bohemian Rhapsody. Hade lite tur med Sepultura skivan då den var i mycket fint skick och jag fick den 100 spänn billigare p.g.a. att nån idiot hade satt fast tuggummi på baksidan. Morbid Angel plattan trodde jag aldrig att jag skulle få tag på i det skicket för det priset, men synd bara på klisterlappen. Det stod en kille bredvid mig och sneglade lite sorgset på skivan när jag köpte den  En femhundring för allt, bra eller anus?
Redigerat av JocPoc, 26 februari 2011 - 15:52.
Postad 26 februari 2011 - 16:06
Bummmer
-
Bummmer
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Morbid & Spultura.. Mums
Postad 26 februari 2011 - 16:28
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
[quote name='JocPoc' date='Feb 26 2011, 15:52 ' post='3216959'] På tal om skivmässan i Solna idag så gick jag hem 5 plattor gladare än innan  Mycket nöjd då jag hade planerat att gå hem med kanske max 2 med min budget den här månaden. Hade tyvärr inte möjlighet att gå den här gången. Var det mycket folk? Nya säljare?
Postad 26 februari 2011 - 16:45
JocPoc
-
JocPoc
-
Användare
-
-
202 inlägg
Såg ut som samma gamla gäng. Hårdrocken närmast ingången och lite annat såg ut att vara på ungefär samma plats(typ fodral- och tillbehörssäljaren, dom längst ner i hörnet osv.). Det var tillräckligt mycket folk för att man fick stå och vänta på sin tur att bläddra hos hälften av alla säljare.
En sak jag inte såg förra gången (eller brydde mig om) var dom som stog bredvid "rare metal" ungefär vid ingången som sålde en massa svenskt/barn/flum skivor, typ disney, astrid lindgren och gamla julkalendrar. Lite småroligt
Såg ut att vara lite mindre säljare utanför själva hallen där vid kiosken.
Postad 27 februari 2011 - 13:53
Unregistered35856
-
Unregistered35856
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Fem nya videor i bloggen. Massa nytt på vinylfronten sen nån vecka tillbaka! http://theneedleandt....wordpress.com/
Postad 27 februari 2011 - 16:56
k.rydberg
-
k.rydberg
-
Forumräv
-
-
609 inlägg
Hittade en del trevligt på dagens mässa här i götet. Fick lämna en del då budgeten inte räckte till allt jag hittade
Redigerat av k.rydberg, 27 februari 2011 - 16:56.
Postad 27 februari 2011 - 21:21
Unregistered1061
-
Unregistered1061
-
Forumräv
-
-
528 inlägg
Hittade en del trevligt på dagens mässa här i götet. Fick lämna en del då budgeten inte räckte till allt jag hittade 
Jaha, välkommen herr Rydberg till vinylgänget. Ser att du också lägger dina pengar på vinyl. Lite kul är det att Cash och Marley letat sig in bland de hårda grabbarna. Om jag inte minns helt galet har Judas Priest lp'n den härliga låten "Breaking the law". AC/DC - Back in black är också en höjdare.
Postad 27 februari 2011 - 22:02
k.rydberg
-
k.rydberg
-
Forumräv
-
-
609 inlägg
Jaha, välkommen herr Rydberg till vinylgänget. Ser att du också lägger dina pengar på vinyl. Lite kul är det att Cash och Marley letat sig in bland de hårda grabbarna. Om jag inte minns helt galet har Judas Priest lp'n den härliga låten "Breaking the law". AC/DC - Back in black är också en höjdare.
Tack ska du ha  det är så mycket trevligare att hellre lägga pengarna på vinyl än på cd. Vinylen är ett underbart ljudformat  Det finns allt för mycket bra musik där ute för att man ska kunna hålla sig till en genre. Så jag lyssnar på mycket olika men det är den hårdare musiken som ligger mig varmast om hjärtat... och nej,du missminner dig inte, "Breaking the law finns med på den judas skivan.
Postad 28 februari 2011 - 09:44
JocPoc
-
JocPoc
-
Användare
-
-
202 inlägg
Tack ska du ha  det är så mycket trevligare att hellre lägga pengarna på vinyl än på cd. Vinylen är ett underbart ljudformat  Det finns allt för mycket bra musik där ute för att man ska kunna hålla sig till en genre. Så jag lyssnar på mycket olika men det är den hårdare musiken som ligger mig varmast om hjärtat... och nej,du missminner dig inte, "Breaking the law finns med på den judas skivan.
Håller med där. Förut försökte jag hålla mig 100% till hård hårdrock men det går ju inte att skita i all annan musik bara för principens skull.
Postad 28 februari 2011 - 19:45
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Var inte Cash hård nog menar du?
Postad 28 februari 2011 - 23:23
Unregistered1061
-
Unregistered1061
-
Forumräv
-
-
528 inlägg
Var inte Cash hård nog menar du? 
Ha, ha, som privatperson var Cash säkert tuffare än många hårdrockare. Även om musiken inte kan räknas som hård.
Postad 02 mars 2011 - 18:39
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Fick denna 7" vinyl idag från en spansk samlare. Brian Setzer - The knife feels like justice ( Spanskpress ) Mycket nära mint skick.  Brian släpper ett nytt instrumental album i April, Om jag får gissa lite tror jag att målsättningen är att knycka en grammy då instrumental klassen inte brukar vara så märkvärdig. Har hört plattan och gillar den skarpt. Skulle mer än gärna vilja nörda ner mig i vilka gitarrer och förstärkare som användes vid inspelningen. Nya plattan http://www.briansetz...es-instrumental
Postad 02 mars 2011 - 19:26
Unregistered1061
-
Unregistered1061
-
Forumräv
-
-
528 inlägg
#Sidelakebob#
Brian Setzer har jag tyvärr inte hört. Men kul att du fick tag i en spansk pressning i mint skick.
Såg din "Gretsch 6118" i din forumprofil. Du spelar gitarr förstår/hoppas jag. En sån fin gitarr kan inte stå oanvänd. Fast det är klart den stod ju fint där framför LP skivorna.
Härlig skivspelare Vpi Scout och pickupen Tranfiguration Spirit MK 3 är nog inte ett dugg sämre. Dina övriga HiFi apparater verkar tyda på att du har höga krav på ljudåtergivningen. Fina bilder i din profil.
Postad 02 mars 2011 - 20:12
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Hej Turismo! När det gäller stereon började det hela med en liten Musical fidility förstärkare samt en Dual skivspelare köpt för muckbidraget 1989 sen har det urartat lite eftersom.. Gretschen spelas men hålls inom huset, Dock är jag ingen Gary Moore direkt. Här är en bild på min andra " Baby " En 6129 Green sparkle 2005  Smakprov Setzer http://www.youtube.c...h?v=L5I-1utexOIUrsäkta att vi gled från ämnet, Tillbaka till vinylens förlovade land! Tomano! Var är du, Har du en vit vecka?
Redigerat av Sidelakebob, 02 mars 2011 - 20:33.
Postad 02 mars 2011 - 20:26
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
..
Redigerat av Sidelakebob, 02 mars 2011 - 20:30.
Postad 02 mars 2011 - 20:26
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Dubbelpost.. Kan man inte ta bort längre?
Redigerat av Sidelakebob, 02 mars 2011 - 20:28.
Postad 02 mars 2011 - 21:32
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Tomano! Var är du, Har du en vit vecka? 
Sitter på ett hotellrum i Zürich just nu. Hemma sentsent på Tordag. På Fredag bär det av till Posten. Har en rackarns massa inköp som kommer nu. Två batchar m Bowie och en massa blandat. HAr lugnat mig lite nu men det blev ett ryck vid löningen. 42 skivor på väg hem (ett par dubletter)
Redigerat av tomano58, 02 mars 2011 - 21:35.
Postad 03 mars 2011 - 18:52
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Postad 04 mars 2011 - 14:00
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Är lite rebell och postar denna 15 CD box med Hank Williams, Både Hank och boxen är ju lite retro!
Fick hem 35 lp idag så avlyssning pågår  . Hank-boxen var jäkligt cool. Helt rätt! Här är ett litet smakprov. Två kul kap. Wilmer X - S/T. Utgiven av Svensk Pop -81. Skivan är signerad av alla medlemmarna. Som synes fick Sticky inte lära sig skrivstil i skolan... Davy Jones (aka David Bowie). Nyutgåva på See For Miles Records Ltd med tidiga låtar från -65 i mono med Manish Boy och Davy Jones and the Lower Third. Lite förvirrande angående utgivningsår. Omslaget säger "This compilation 1979" men på skivetiketterna står det "This compilation 1982" Edit: Hittade förklaringen till utgivningsåret. "Licensed from EMI (1979) to "See For Miles Records" 1982"
nytt.jpg 291,96K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av tomano58, 04 mars 2011 - 14:30.
Postad 04 mars 2011 - 18:05
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Wilmer x skivan var trevlig, När det gäller signerade skivor är det ju extra roligt om det är en tidig och komplett signering som din. Har just fått hem en ram från Frame33. Testex Sun 1235 i nära mint.
Postad 05 mars 2011 - 15:16
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Här är vad jag rasslade ihop på dagens skivmässa i Falun. Mickey Jupp - Juppanese. Stiffrecords -78 Samt John Mayall - The blues alone. Ace of clubs - 67.   Sun 392. Johnny Cash - Belshazah / Wide open road. Vit DJ Copy.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Musik
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|