Har inte en aning, låter som din telefon inte mår bra O_o ...
Den har vart sån ända från första start... vad kan jag göra för att fixa det tror du då?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
3 relaterade trådar
Postad 27 July 2008 - 09:29
Den har vart sån ända från första start... vad kan jag göra för att fixa det tror du då? Postad 27 July 2008 - 09:38
Jag vet inte, men sparas dina kontakter och sånt? för det känns ju som nått har hakat upp sig, den calibrationen ska du bara göra 1 gång... Känns som om du Hard Resetar varje gång du startar om... Postad 27 July 2008 - 09:41
Allt verkar funka som det ska för övrigt. Hade vart skönt att bara gjort en gång ja... Edit, Kanske skulle testa en Hard reset? Vad händer då? kommer alla installerade program att försvinna? kontakter, sms & mail? Redigerat av CrachMan, 27 July 2008 - 09:50. Postad 27 July 2008 - 09:54
ja, du formaterar om den då, allt går tillbaka till fabriksinställningar / det skick du fick den i om du köpte den ny från butik hur gör du för att få upp kalibrationen gång på gång, klickar du på knappen där uppe (sätta på/stänga av skärmen) eller sitter du och klickar in den röda pluppen vid pennan ? edit: du kan ju ta backup på allt Redigerat av br3nt, 27 July 2008 - 09:55. Postad 27 July 2008 - 10:01
Asså kan ngn säga mig vad de egentliga skillnaden är mellan diamon och pro? Är det bara att det finns en minneskortsplats i pro + utseendet (tangentbord osv)? Eller?
Postad 27 July 2008 - 10:01
Den kommer upp när jag startar efter att ha stängt av helt, (hållt in knappen där uppe) kommer även upp vid återstart på den röda knappen. Hur gör jag en backup på allt? gäller det även inställningar av konton för mail, MMS mm? Postad 27 July 2008 - 10:07 Hitta en version som fungerar bra. En moddad av en snubbe vid namn "n0b". Men det är inte lätt att spela med touch-knappar, tycker det är svårt att träffa rätt och den verkar rätt buggig. Hoppas någon utvecklar en ny version.. Den till iphone ska tydligen vara super Du hade sparat tid om du jämfört själv på HTC's hemsida, men men. Pro har tangentbord, mer minne, snabbare processor, minneskortsplats, TV-out och bättre batteri.
Ingen som har detta problem?? Man vill ju inte rensa alla nummer på telefonkortet, om luren skulle skita sig. Men det är ser ju otroligt fullt ut i kontaktlistan nu.. hjäääälp! Postad 27 July 2008 - 10:10
Tjena! nu har jag lite tid över idag, och hade då tänkt att köra in hard-spl. Är det fortfarande Un-signed 1.40 som gäller och är den "bästa"? Jag såg någonstans i forumet att någon länkade till en sida där dom beskrev bra hur man skulle göra för att flasha hard-spl, men kan inte hitta den. är det nån som vet sidan? Det är inte nån som vet en svensk beskrivning för att flasha?
/ kristoffer Postad 27 July 2008 - 10:13
Tror det är den sidan du söker, har inte testat själv men... http://www.modmydiamond.info Postad 27 July 2008 - 10:20
den ja, man tackar! Postad 27 July 2008 - 10:41
Nu ska ni fan va tacksamma... snackade med Dutty och hjälpte han lite så nu har han fixxat så vi kan ha Svensk Touch Flo 3D på hans ROM... Fördel av att man Donata'r lite hihi
Postad 27 July 2008 - 11:00
Om du inte vill ha en hel kan du använda MP3 Trimmer programmet som komm med mobilen... ligger på All Programs. Efter att du har gjort det du vill med den så sparar den ringsignalen i rätt mapp och du kan välja den,,, Postad 27 July 2008 - 11:07
sådär:D nu har jag lagt in hard-spl unsigned 1.40! Är det nån som har förslag på en bra rom?
Postad 27 July 2008 - 11:09
Skickade pm till dig [July 26] Duttys Diamond WWE_1.93.831.1 Rom Release V1.0 [See Post 2 Full + Lite ] Han ska släppa v1.1 med språk fixx så vi kan köra svenneska inom 1 timma... så vänta lite.. EDIT: Genom TF3D Config Tool! Inte helt svensk ROM utan bara Svensk Touch Flo 3D vilket får den att kännas som svensk Redigerat av Gucci, 27 July 2008 - 11:10. Postad 27 July 2008 - 11:10
första visste jag, det andra fungerar inte om ja nu sparar det i ringsignalsmappen... edit: Radio..de är väl gratis att använda..så de inte går via internet eller något? Redigerat av Royael, 27 July 2008 - 11:28. Postad 27 July 2008 - 11:49
Jag har nu kört in Hard-SPL 1.40 unsigned och väntar nu på Duttys romversion 1.1
Men var hittar jag den radioversion som är bra? (0.5 eller vad den nu heter) EDIT: Jag har hittat den.
Vanliga Fm-radion går inte över internet så det kostar inga pengar att använda. Redigerat av crest, 27 July 2008 - 12:03. Postad 27 July 2008 - 11:51
När jag installerat RUU, och lagt in radion i samma mapp och kör igång så står det: to run tis application you must install one of the following versions of the .net framework v2.0.50727.
vad är detta? Edit: bytte dator, funkar:D Redigerat av dream_theater_, 27 July 2008 - 12:05. Postad 27 July 2008 - 12:32
Jag brukar inte byta Rom på mina telefoner, så det är lite nytt för mig...
Behöver man installera om radion varje gång man byter rom, om man vill ha 0.5? Postad 27 July 2008 - 12:38
Hej!
Är ny på WM prylar så ha förbarmande med mig Installeradse mitt första program idag Schap's Advanced Configuration Tool och valde att installera på enheten. Men var f*n hittar man programmet så man kan starta det Det enda stället jag hittar det är att avinstallera det, så det måste ju ivf blivit installerat OK men hittar det som sagt inte. Postad 27 July 2008 - 12:58
[July 27] Duttys Diamond WWE_1.93.831_Rom Release V1.1 e färdig... go and get it...
Flashar... Redigerat av Gucci, 27 July 2008 - 13:02. Postad 27 July 2008 - 13:18 den tar vi! Postad 27 July 2008 - 13:29
Varför vill man inte köra iTunes ? okunskap eller männsikor som inte vill ha det snyggt och ordning ? iTunes iTunes iTunes iTunes Redigerat av motif, 27 July 2008 - 13:32. Postad 27 July 2008 - 13:31
Hur har det gått med romm'en? Är du nöjd? Vilken radio använder den?
Skulle man kunna få en länk kanske? Vänliga hälsningar Adam Postad 27 July 2008 - 13:40
Jag kör PC och har bra ordning på min musik (ett måste när man har en Squeezebox), sedan vill jag kunna föra över musik till och från andras datorer utan att behöva installera program. Visst det ser bra ut på bilderna du länkar till men för mig som aldrig spelar upp musik på datorn är det inte intressant. Postad 27 July 2008 - 13:46
Vart kollar Duttys Diamond WWE_1.93.831_Rom Release V1.1 efter kamerabilder? V1.0 kollade iallafall i my pictures. Men nu dyker det inte upp några bilder även fast de ligger där. Nån som vet?
Postad 27 July 2008 - 13:50
Duttys Diamond WWE_1.93.831_Rom Release V1.1 Lite
Svenskan funkar här, helt underbart... Postad 27 July 2008 - 13:52
Något hände med min telefon...
Jag har kört Hard SPL och skulle nu installera Dutty, MEN nu fungerar inte anslutningen till Windows mobile device center. Telefonen/datorn försöker ansluta men sen står det att telefonen inte är ansluten. Datorn vill inte kännas vid telefonen längre. Vad har hänt??? Postad 27 July 2008 - 13:53
Hände mig en gång... men jag bara drog ut telefonen o bytte USB port... då funkade det... sen när jag startade om datorn funkade allt igen O_o
Postad 27 July 2008 - 15:35
Hej,
Jag har haft nu min Diamond sen den släpptes men har inte gjort något med den ännu. Nu så är jag sugen på att flasha om den med följande Duttys Diamond WWE_1.93.831_Rom Release V1.1 Lite Hur går jag till väga. Har aldrig hållt på med detta tidigare.. Tacksam för svar Redigerat av Ebzzon, 27 July 2008 - 15:36. Postad 27 July 2008 - 15:40
http://www.modmydiamond.info Läs den, förstå den, VET den, Bli ett med den innan du ens försöker... Nej du ska inte försöka, du ska VETA vad du gör. HardSPL e den farliga biten, flashning är den lätta... läs o lär--- Postad 27 July 2008 - 15:41
jag spelar upp musiken i min HK förstärkare med hjälp av Apple TV utan behöva föra över musiken fysiskt, styr den med iPhonen väljer vilka högtalare jag vill höra musiken från oavsett vart den ligger hur smidigt som helst Omslagen kommer upp på TVn och i telefeonen, likaså alla filmer Tycker inte det kan bli smidigare, sedan kan jag komma åt alla filmer, musik från vilken bärbar dator jag har hemma utan behöva föra över det minsta, en HD film laddas på under 2 sek och inga hack under de 300 filmer jag fram tills nu kollat på. Postad 27 July 2008 - 15:42
Tack så mycket.. Då går jag och läser bibeln då. Postad 27 July 2008 - 15:45
Hörru... Troll... Skönt att höra att nån tycker iPhone e sweet... Men borde inte du ta upp det på iPhone's lilla avgudar tråd? Du e på HTC Diamond nu, här tycker vi att den här telefonen är bra, vissa tycker tillochmed att den är bättre än iPhone, det tycker jag. Inga Nazi / storföretags Fasoner när det handlar om program och dylikt där du enbart kan köra program dom tillåter... JailBreak bevisar bara ännu mer hur låst den är -.- Så skippa detta nu, finns redan en annan tråd med "Diamond vs iPhone" poll eller nått så börja inte här. Snälla nån... Postad 27 July 2008 - 16:39 Tack! Nu funkade det. Har installerat Duttys nya men var finns opera läsaren??? Man kan ju inte komma ut på nätet. Ingenting händer när man trycker på Launch Browser. Opera finns inte i programmen, inte vad jag kan se iallafall... Jag har installerat Full versionen. Postad 27 July 2008 - 16:43
Bara ta ner Opera mini eller 9.5 beta.
Borde väl funka? Redigerat av moparman, 27 July 2008 - 16:43. Postad 27 July 2008 - 16:43
Han har tatt bort Opera... men CABen finns i forumen någonstans... Diamond Forumen på XDA-Dev e ruskigt rörigt Postad 27 July 2008 - 16:46
Då blir ju fliken Launch Browser värdelös och YouTube klienten letar väl efter webbläsaren...
Eller? Dessutom stod det väl på Duttys specar att opera skulle ingå i romen? Postad 27 July 2008 - 17:04
Verkar var rejält mycket buggar om man läser på forum.xda-developers.com...
Behöver en 2a lur till min E71... blir nog att vänta in omnian Postad 27 July 2008 - 17:05
Installera Opera CAB'en så funkar både opera, shortcuten och youtube... Postad 27 July 2008 - 17:12
9.5 Beta caben från opera.com eller någon som ligger på xda?
Beta caben funkar inte! = går inte att nyttja YouTube klienten och launch browser... Redigerat av crest, 27 July 2008 - 17:34. Postad 27 July 2008 - 17:46
Vad snackar du om? Funkar hur fint son helst här, både Youtube och launch browser... Testa att flasha om och innan du gör något annat så installerar du Opera... har alltid funkat fint för mig... Crest, jag kan kanse maila min CAB--- den har funkat varje gång ... Redigerat av Gucci, 27 July 2008 - 17:47. Postad 27 July 2008 - 18:27 Jag PM:ar dig. Postad 27 July 2008 - 20:41
Okej, en gång för alla nu då..
Hur svårt är det att byta ROM och liknande? Jag antar att man inte behöver vara raketforskare för att göra det och jag är väl lite över medel när det gäller "datorkunskap" Men jag vill verkligen inte sulla till telefonen så att den inte går att använda, risken finns men jag tycker det verkar som att den är väldigt liten. Hittar jag verkligen allt jag behöver veta på http://www.modmydiamond.info/ ? Just nu lutar det åt "Duttys Diamond WWE_1.93.831_Rom Release V1.1 Lite" eftersom ni verkar gilla den. Jag ser att det kommit upp många liknande trådar men jag har sökt och åter sökt i denna tråden, och 44sidor är jobbigt att gå igenom.. =) Stort tack! Mvh Anders Postad 27 July 2008 - 20:56
Tja.
Jag har en multiladdare till min IPOD nano. (jag kan alltså ladda den i olika uttag i olika länder) Och i den är det ett vanligt USB-uttag. Vågar man ladda sin Diamond i den tro? Alltså att dra i usb-kabeln i den? Någon som vet? Postad 27 July 2008 - 20:59
har använt mig av duttys tidigare versioner och valde att "uppgradera" till v1.1.. Saken är den att telefonen blir grymt j**** seg. När jag går in o tittar vad telefonen har för version så står det 1.93.831.1WWE.. så det borde va den rätta ROMen i.. Ingen som har stött på liknande problem? kan nämna att det är LITE versionen jag har..
Kan det bero på att jag har program installerade på internminnet? Postad 27 July 2008 - 21:44
När du flashat telefonen och startar upp den har du då gjort en hard reset direkt innan du ens kalibrerat skärmen ?
Om man nu gör det på Diamond ? Postad 27 July 2008 - 21:45
Du som tog upp iTunes från ingenstans! Vem vill ha windows i sin mobil överhuvudtaget ? HTC 2 min för att starta haha vilken leksaksmobil jag förstår att folk gillar mobiler som man kan in o gräva och ändra om allt så den till slut inte funkar men andra föredrar slutna system där allt bara funkar som det skall varför ändra på ngt som tillverkarna vet bäst om. Japp lägger ner snacket fel forum men skaffa kompetens först WIN Trollpacka! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |