Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Call of Duty: World at War (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(22)
|
Inga priser |
Postad 25 March 2009 - 07:23
tror jag å döden kommer vara inne från 19 och framåt
på torsdag då alltså
Blir nog samma här. Är ju spännande nu,har nästan lika stora förväntningar som innan Killzone
Postad 25 March 2009 - 09:44
Postad 25 March 2009 - 13:09
Blir nog samma här. Är ju spännande nu,har nästan lika stora förväntningar som innan Killzone
![]()
Vi lirade igår igen, och det gick lite bättre, kommit till L14 nu iaf. på 2pers..
Var dock ett par gånger då allt gick från helt perfekt (och nytt rekordkänslan kom krypande) till totalcrash och GAME OVER på ett par sekunder...
Allt händer mycket snabbare här, men helt ärligt så känns det ibland som att det är nåt som inte stämmer 100%.
Tex. man tittar ner i en korridor, vänder sig 90grader, och sen i princip direkt tillbaka och då har man helt plötsligt en zombie nästan ända uppe på sig! Likadant så känns det som att medspelaren teleporterar sig ibland..
Vet inte vad det beror på men i de flesta FPS spel, så "VET" man lite hela tiden var man har sin(a) medspelare, men det har jag svårt för här, även om man ibland står bredvid varann typ...
En annan sak, man kan se de olika positionerna där vapenlådan kan hamna, ser ut som en liten brädhög med en Nalle ovan på. Igår så flyttade sig lådan ca. 5-6m, vilket var väldigt bekvämt i vår sits just då...
Vi Har oxå märkt att det inte alltid kommer fler Zombies bara för att det är en högre level, det var nån level som det var färre på om jag inte minns fel, men då var det många sprinter/häcklöpar zombies, vilka är en pain in the ass..
Man blev lite sketas när man hade en planka kvar på ett fönster och det kommer en zombie i galopp och hoppar jämfota rakt igenom brädorna rakt på dig!
Postad 25 March 2009 - 13:15
haha låter kul, vad hände?
Har man högt ljud på så blir man lite överraskad i början när en snubbe med Zombie-monster röst vrålar "MAX AMMO" i nacken på en...
Kör fortfarande med Pioneerstärkaren som inte går att ställa in korrekt pga. avsaknad av fjärrkontroll, så det kan vara det som gör att det blir så massivt hemma hos mig, och det känns som att Vrålet kommer bakifrån?..
Redigerat av Dr. Death, 25 March 2009 - 13:15.
Postad 25 March 2009 - 17:29
Postad 25 March 2009 - 17:41
Så det finns nya zombies me,som hoppar? Jag brukar köra med rätt låg volym när jag har micken på,tycker det är svårt att höra andra när dom har sitt ljud högt så jag föröker att hålla en skaplig nivå så det inte ska tas upp för mycket av headsetet,så jag kanske slipper bli så rädd...men man vet aldrig...dom är lite läskiga dom där zombiesarna!
jo där är några olika sorters zombies istället för att bara bli snabbare å snabbare så är det väldigt blandat hela tiden
Postad 25 March 2009 - 21:22
Postad 25 March 2009 - 21:30
Jag köpte Mappack1 genom USA's store... och installerade.... de funkar ändå inte!!!!!!!!!
nä du måste köpt spelet i us för att det ska funka bortslängda pengar mao
Postad 26 March 2009 - 09:05
Postad 26 March 2009 - 09:15
Nån som är hemma och har kollat om det dykt upp något map-pack än idag...??
Map-packen kommer nog inte separat utan kommer antagligen tillsammans med övriga PSS-uppdateringen.
Postad 26 March 2009 - 09:22
Postad 26 March 2009 - 09:23
Om den gör det så borde det ju betyda att den är gratis....??!! Det kan man ju hoppas på även om jag tror att det kommer kosta 80-90:-......
Nej, varför skulle det betyda att den är gratis?!?
Postad 26 March 2009 - 10:03
Kan ju bara vara jag som missuppfattat dig oxå....
Postad 26 March 2009 - 10:07
Menar du inte att den skulle följa med i den nya firmwareuppdateringen...?? Gör den det så kan jag inte tänka mig att dom tar betalt för det.... det skulle ju betyda att alla som inte lirar COD får betala för nåt dom inte vill ha...?
Firmware?!?! PSS skrev jag, d v s Playstation Store Update..
Självklart kommer den inte tillsammans med någon FW-update.
Angående FW-update så är jag inte ens så säker på att det kommer någon den här veckan.
Några rykten säger nu april.
Postad 26 March 2009 - 10:12
Då stämde det ovanstående rätt bra mao...!!
Missade det där med PSS.....
Men å andra sidan så kan jag inte tänka mig att PSS updaten kommer kosta pengar väl..?
Redigerat av Unregistered36883, 26 March 2009 - 10:13.
Postad 26 March 2009 - 10:17
Tack för zombiespel igår döden och kerren! Kul, synd att jag inte alltid fattade vad jag skulle göra men jag hängde på er så gott det gick!
Postad 26 March 2009 - 10:18
Då stämde det ovanstående rätt bra mao...!!
![]()
Missade det där med PSS.....![]()
Men å andra sidan så kan jag inte tänka mig att PSS updaten kommer kosta pengar väl..?
han menar ju att map-packet kommer ut på pss när den under eftermiddagen uppdateras. Alltså som separat nerladdning till de som vill, därav kan de ta betalt för det. Som de gjorde för CoD 4 ...
Postad 26 March 2009 - 11:10
Postad 26 March 2009 - 13:08
Mappacken är väl det som kostar pengar...
Tack för zombiespel igår döden och kerren! Kul, synd att jag inte alltid fattade vad jag skulle göra men jag hängde på er så gott det gick!
Ja, det var kul!
Vi är fortfarande ganska gröna på nya zombiemode, men vi ska väl komma på nån bra strategi där med till slut, som med ettan!
Akerren är rätt vass och bra på att hantera stressiga och jobbiga situationer, det var därför vi bytte HOST så att du och jag skulle komma i samma rum och han fick köra själv, du hade ju det lite tufft ett tag där..
När man väl dött en eller två ggr., så finns ju risken att man står där själv med ENBART en pistol och utan poäng till att köpa från väggen, då känns det rätt meningslöst när det bara väller in zombies, och allt man kan göra är att dö och vänta till nästa runda bara för att dö direkt igen...
Postad 26 March 2009 - 13:32
Hade ju fantiserat lite friskt att det skulle finnas tillgängligt direkt efter jobbet.... men men... kan väl vänta ett par timmar om jag måste...
Postad 26 March 2009 - 15:17
Postad 26 March 2009 - 15:45
de där med att man är två och två, betyder det att man ALDRIG spelar alla fyra på samma ställe? eller "samlas" man i ett och samma rum så fort det börjar?
när man är uppe i level 7-8 så är man samlade igen så du behöver inte vara orolig
Postad 26 March 2009 - 15:54
de där med att man är två och två, betyder det att man ALDRIG spelar alla fyra på samma ställe? eller "samlas" man i ett och samma rum så fort det börjar?
Man är åtskilda i början men man ser varandra ändå, ganska häftigt! Man kan i viss mån hjälpa varandra men ibland kan man se att ens "kollega" blir stekt utan att man kan hjälpa till.
Postad 26 March 2009 - 15:58
Postad 26 March 2009 - 16:08
ser man dom två andra genom fönster då eller? hur kan man hjälpa dom i viss mån?
Ja, typ. Man kan skjuta vissa av zombisarna som kommer mot dina kompisar genom fönster etc.
Postad 26 March 2009 - 16:15
Man är åtskilda i början men man ser varandra ändå, ganska häftigt! Man kan i viss mån hjälpa varandra men ibland kan man se att ens "kollega" blir stekt utan att man kan hjälpa till.
Hur lirar man zombie mode då? Har inte sett det i något online läge.
Postad 26 March 2009 - 16:24
Hur lirar man zombie mode då? Har inte sett det i något online läge.
i co-op läget
Postad 26 March 2009 - 17:12
Postad 26 March 2009 - 17:16
gör det jag ska snart iväg å handla men kommer sen vid 18:30 typingen uppdatering på pss än
kanske ska ta och äta så llänge så jag inte behöver tänka på de sen
Postad 26 March 2009 - 17:50
hippo, skynda att ladda ner
Postad 26 March 2009 - 18:15
kom igen nu då,, jag väntar på er,, har redan testat 2 mp banor också,, tycker att grafiken är ett skämt i detta spel
tur att zombie mode är så roligt som det verkligen är
Redigerat av andreassofus, 26 March 2009 - 18:54.
Postad 26 March 2009 - 18:56
Om jag väljer "Map pack" så står det" This playlist requires a map pack that you do not have. You can download map packs from the Playstation Store"
Har startat om spelet men det hjälpte inte.
har även kollat så att jag laddat ner dom.
Nån som har någon ide?
Postad 26 March 2009 - 19:06
Har laddat ner och installerat dom nya kartorna men det funkar inte!
Om jag väljer "Map pack" så står det" This playlist requires a map pack that you do not have. You can download map packs from the Playstation Store"
Har startat om spelet men det hjälpte inte.
har även kollat så att jag laddat ner dom.
Nån som har någon ide?
Kan inte vara så att du har ett US eller annan region än Europa på ditt CoD 5??
Då får du väl ladda ner mappacket från den region du har köpt spelet???
MVH
Postad 26 March 2009 - 19:10
måste vara samma, dvs. du har tyvärr us-spel?
Postad 26 March 2009 - 19:10
S-atanKan inte vara så att du har ett US eller annan region än Europa på ditt CoD 5??
Då får du väl ladda ner mappacket från den region du har köpt spelet???
MVH
Du har rätt, har ju importerat det...
Det var dom sämst spenderade 90 spännen på länge. hahaha
Redigerat av Unregistereda1381774, 26 March 2009 - 19:11.
Postad 26 March 2009 - 21:12
tycker att grafiken är ett skämt i detta spel
Skojar du...?? Tycker att det är riktigt bra grafik... speciellt om man kör 5:an och hoppar tebax till 4:an så är det ju en markant skillnad....
Postad 26 March 2009 - 21:27
Skojar du...?? Tycker att det är riktigt bra grafik... speciellt om man kör 5:an och hoppar tebax till 4:an så är det ju en markant skillnad....
kolla på träden och omgivningen, ser ut som ditklistrade pappträd,, rör sig ingenting,, tycker grafiken i 4:an är bättre
Redigerat av andreassofus, 26 March 2009 - 21:32.
Postad 26 March 2009 - 22:07
Menar du att du tycker att femman har bättre grafik än fyran?
Har efter många om och men nu beställt femman.. hoppas den kommer imorgon!
Postad 26 March 2009 - 22:12
Jag kan inget annat än hålla med, fyran är bäst i cod serien både grafikmässigt och spelmässigt.kolla på träden och omgivningen, ser ut som ditklistrade pappträd,, rör sig ingenting,, tycker grafiken i 4:an är bättre
Postad 26 March 2009 - 23:48
Jag kan inget annat än hålla med, fyran är bäst i cod serien både grafikmässigt och spelmässigt.
WORD!
Postad 27 March 2009 - 06:29
Menar du att du tycker att femman har bättre grafik än fyran?
Har efter många om och men nu beställt femman.. hoppas den kommer imorgon!
Jag tyckte inte det i början men efter att ha spelat bra mycket så har jag svängt i den frågan....
Postad 27 March 2009 - 10:49
Jag tyckte inte det i början men efter att ha spelat bra mycket så har jag svängt i den frågan....
Spelen är rätt så olika på många sätt men jag måste säga att båda är riktigt bra. Som jag tidigare har sagt så har de flesta härifrån inte spelat w@w tillräckligt länge för att komma in i de nya banorna eller lära sig bössorna ordentligt. Vad gäller grafiken så tycker jag inte att den är snyggare men inte direkt fulare heller utan snarare annorlunda.
Postad 27 March 2009 - 12:53
Fyran är ju mycket mer fotorealistiskt, och gubbarna ser ut och rör sig väldigt verkligt (om än inte HELT perfekt), sånt uppskattar jag iaf.
Men sen har ju W@W sitt Äss i ärmen i form av Zombiemode som är sjukt kul!
Redigerat av Dr. Death, 27 March 2009 - 12:53.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
.-*- Min Hembio Clan -*-.
46 filmer
45 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?