At this time we believe that the player will not be upgraded to 3D Blu-ray. It may be possible that we add support for half-resolution (1080i) 3D BD, but we do not know yet if there are hardware limitations which will prohibit this.
Asus WL-330gE
(Accesspunkter, bryggor & repeatrar)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83 Regionsfri
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
5
|
(9)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83SE
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
5
|
(3)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83 Region A
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
5
|
(0)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83SE NuForce Edition
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Oppo BDP-83 Teknisk tråd (90 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 14 February 2010 - 11:27
At this time we believe that the player will not be upgraded to 3D Blu-ray. It may be possible that we add support for half-resolution (1080i) 3D BD, but we do not know yet if there are hardware limitations which will prohibit this.
Postad 18 February 2010 - 14:29
http://hometheaterma...yer/index.html#
http://www.avguide.c...rfect-vision-86
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 18 February 2010 - 14:29.
Postad 18 February 2010 - 19:55
Postad 18 February 2010 - 21:18
Oppo BDP-83 är ett självklart köp.
Postad 18 February 2010 - 21:26
Oppo hade bara 30/36-bit. Hur stor betydelse har detta egentligen?
Bara
Börja istället att räkna i grunden vad som finns på en blu ray
8 bitar x 3 = 24
De flesta blu ray spelare, tv apparater och projjar som kommer ut idag har
en processor som gör om bilden till ..
10 bitar x 3 = 30
Vissa har
12 bitar x 3 = 36
Jag tror inte du skulle se någon skillnad och om du gör det, så skulle det inte
vara till det bättre
Oppo är bästa spelarena i vilket fall som helst
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 18 February 2010 - 21:26.
Postad 19 February 2010 - 15:55
Snacka tung gedigen spelare,andas verkligen kvalitet rakt igenom.
Kopplade analogt och testade hur den funkar som CD,och det va ett väldigt bra ljud.
Den ligger i en mycket hög klass,behövs ingen CD spelare separat.
Ska senare testa DVD uppspelning,ska bli spännande att se hur den klara av det.
Postad 19 February 2010 - 17:17
Man tycker ju Oppo/pioneer borde kunna sina tekniker vid detta laget och inte behöva sjunka till resten av säljarna där man lovar guld och gröna skogar men säljer tenn och kalhyggen.
Postad 19 February 2010 - 21:05
Hur står den sig i uppskalning av dvd?.
Själv har jag idagsläget en ps3 och en bd-spelare sony bdp 550.
Postad 19 February 2010 - 22:38
Postad 19 February 2010 - 22:52
Postad 20 February 2010 - 14:06
Nej, skillnaden är inte väsentlig om du ska köra digitalt. Uppgraderingarna i SE- och NuForce-modellerna handlar om att förbättra ljudet från spelarens analoga ljudutgångar. Tar du ut ljudet via HDMI/koax/optiskt kan du lugnt köpa den "vanliga" modellen istället.Då jag inte är så sugen på att gå över till analog så är jag nyfiken om skillnaden är väsentlig med uppgraderade komponenter för digitalt, ni vet ju mantrat, digitalt är alltid digitalt och kan ej förbättras som ältats i årtal.
Postad 20 February 2010 - 15:42
Postad 22 February 2010 - 10:32
Menar du någon piratuppdatering? Det finns många sådana på nätet. På SE och Nuforce finns ingen digital uppdatering att tala om mer än kanske strömförsörjningen.voz: jag är inte intresserad av de analoga moddarna utan den 3e modden som är endast digital, alltså inte 83 original. Och den har jag inte sett tester på.
Postad 22 February 2010 - 10:47
http://www.custom-ht.com/oppo.html
Postad 23 February 2010 - 16:13
Bara
Börja istället att räkna i grunden vad som finns på en blu ray
8 bitar x 3 = 24
De flesta blu ray spelare, tv apparater och projjar som kommer ut idag har
en processor som gör om bilden till ..
10 bitar x 3 = 30
Vissa har
12 bitar x 3 = 36
Jag tror inte du skulle se någon skillnad och om du gör det, så skulle det inte
vara till det bättre
Oppo är bästa spelarena i vilket fall som helst
Maveric
Och har detta någon betydelse om man har den som transport till en Denon AVR-3310 (som är beställd)?
Eller ska (om man köper en BDP-83) låta den sköta vido delen och bara köra rakt igenom AVR-3310 eller tvärt om?
/TZ
Postad 25 February 2010 - 14:24
Postad 25 February 2010 - 20:43
Postad 26 February 2010 - 16:23
6000 för den bästa regionsfria spelaren ser jag inte som supermycket pengar. Ska också handla en sen som kan ta över från PS3an. Tänk va du lagt på tvn
Haha, ja det är sant...
Postad 02 March 2010 - 17:08
Jag har frågor.
1: Gör jag en dålig affär om jag beställer den för 6990.- från hembiobutiken.se?
2: Vad har ni andra gett för den?
3. Finns den billigare nånstans överhuvudtaget?
Har skickat 3 mail till DVDirect men inget svar.
Mvh/ Lion_Paw
Postad 02 March 2010 - 18:45
Eller köp den från Vibrations då dom har den i lager.
Postad 02 March 2010 - 20:03
Jag gav 6990 för min 83a,det är bara DVDirect som säljer den billigare.
Eller köp den från Vibrations då dom har den i lager.
Tjo Jonas,
Tack för snabbt svar, Jag får se hur jag gör men kan inte köpa från Vibrations för dom har ingen banköverföring.
Mvh
Postad 02 March 2010 - 20:20
Vet inte om jag hamnat rätt och kan få ett svar här men letat runt lite.
Finns det möjlighet med denna Blue Ray-spelare eller någonannan att koppla in datorn till och använda spelarens DAC till att göra ljudet bättre? Eller är enda alternativet att skaffa sig en extern DAC?
Vill ha så lite apparater som möjligt men största möjliga funktion! =)
Redigerat av Brempa_86, 02 March 2010 - 20:26.
Postad 02 March 2010 - 20:28
Finns det möjlighet med denna Blue Ray-spelare
Nej det går inte ...
Skriv DAC i sökrutan ( uppe till höger ) så får du upp flera trådar som ger dig svar på frågan
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 02 March 2010 - 20:31.
Postad 03 March 2010 - 12:05
Jag har nu plöjt igenom hela Oppo-tråden från början till slut för att bilda mig en någorlunda bra uppfattning om vad denna maskin går för och jag måste säga att jag känner mig väldigt sugen på en Oppo jag med.
Till en början hade jag siktet inställt på standardvarianten av BDP-83 men desto mera jag läst i tråden desto mera har mina blickar gått mot SE-modellen.
Jag har rätt så länge haft i bakhuvudet att uppdatera även CD-ljudet i min anläggning men alltid har det stått andra prioriteringar högre upp på listan och nu hade jag enbart tänkt gå inför BD eran men på samma gång byta upp mig från min nuvarande DVD.
Just nu är jag nog väldigt sugen på SE-modellen för att kunna slänga ut såväl min gamla Sony CDP-XE520 och min Philips DVP 5980 och framför allt inte ångra mig efteråt. Dock är det ju en märkbar prisskillnad mellan standardvarianten och SE-modellen.
Jag får nog fundera ännu ett tag på saken men inte så lite "ha-begär" har jag fått efter att ha läst alla lovprisande ressensioner.
Postad 03 March 2010 - 19:01
Inget är som väntans tider.
Redigerat av Lion_Paw, 05 March 2010 - 01:27.
Postad 06 March 2010 - 12:33
Härligt välkommen i Oppo klubben.
Tack Jonas, ska bli spännande.
Redigerat av Lion_Paw, 06 March 2010 - 12:33.
Postad 06 March 2010 - 20:13
Det jag undrar över är om någon kan tala om hur mycket ljudinställningar man kan göra på spelaren?.
Saknar idag:val av delning till sub,samt om det finns dubbla subutgångar/rcautgångar.
Och hur mycket inställniar det finns på inställning av högtalarnivåer och avstånd.
Postad 07 March 2010 - 01:30
Postad 23 March 2010 - 22:31
imponerande....riktigt imponerande med tanke på priset för dessa oppo....
blir nog en för min del......
Postad 23 March 2010 - 22:33
Postad 23 March 2010 - 22:42
Ja du blir inte besviken,den är klockren och som CD analogt kopplat sviker den inte.
ja jag hade tänkt köra den enbart till film..behöver högkvalitiv 7.1 utgång till min reciver...
valet står mellan denna och marantz bd-7004.....men helst ud9004....ska sälja min själ först
Redigerat av robert293, 24 March 2010 - 06:56.
Postad 24 March 2010 - 23:44
1. Jag behöver den för annars kan jag inte se MMA via USB:n.
2. Regionsfri.
3. Rätt snabb vad jag förstått.
4. Innehållet.
Osv.
Postad 25 March 2010 - 07:43
verkar ju fortfarande vara samma dacar men annan analog del....med tanke på betyg-omdömmen mm borde vanliga modellen prestera minst lika bra på musik o film fronten (analogt).....någon som vet mer exakt vad skillnaderna innebär?
Postad 25 March 2010 - 08:22
Det enda som är samma mellan STD och SE är bildsidan. Ljuddelen skiljer på nästan alla punker dvs DACar, trasistorer, kondensatorer m.m. Dvs en totalomkonstruktion. Så analogsidan skiljer väldigt mycket. Så den du väljer beror på vad du vill ha ut och hur du använder den. Det står redan mycket i de två trådar om Oppon om just detta och hur olika personer upplever det. Så det är bara att surfa igenom trådarna.kan det verkligen skilja sig nått större mellan vanliga 83 och se modellen?
verkar ju fortfarande vara samma dacar men annan analog del....med tanke på betyg-omdömmen mm borde vanliga modellen prestera minst lika bra på musik o film fronten (analogt).....någon som vet mer exakt vad skillnaderna innebär?
Postad 25 March 2010 - 13:25
ja jag hade tänkt köra den enbart till film..behöver högkvalitiv 7.1 utgång till min reciver...
valet står mellan denna och marantz bd-7004.....men helst ud9004....ska sälja min själ först
Då tycker jag du ska kolla in Oppo BDP-83 NuForce edition,där har du allt i högsta klass och bra mycket billigare än ud9004.
Detta + mycket annat finns i NuForce.
* Replacing critical analog components with the high-grade equivalents NuForce uses in its high-end audio components.
* Superior high-speed power regulation on both DACs and all analog power rails. Improved power supply regulation also applies to the 7.1 channels.
* High-performance parts and related circuits/component values replacing the stereo channels’ monolithic devices.
* Bypass the Stereo and 7.1 channels’ output muting circuits. The SE’s relays are better than the standard BDP-83’s muting transistors. Nevertheless, imposing as little as possible along critical signal paths is clearly preferable.
Postad 26 March 2010 - 09:43
Då den aldrig verkar komma in på lager på dvdirect, finns det något bra ställe att beställa den ifrån inom europa? Hur funkar det med garanti då?
Är det någon som har en erfarenheter av försäkringar på saker köpta utanför sverige, gäller hemförsäkringen?
Postad 26 March 2010 - 09:56
Beställde en från Hembioconsult i veckan & de har den på lager.Hej,
Då den aldrig verkar komma in på lager på dvdirect, finns det något bra ställe att beställa den ifrån inom europa? Hur funkar det med garanti då?
Är det någon som har en erfarenheter av försäkringar på saker köpta utanför sverige, gäller hemförsäkringen?
http://www.hembiocon...ckID=Prisjakt-9
Postad 26 March 2010 - 10:22
Ja. Men då har du 2 års garanti, om man nu värde sätter det.Det är mest att de tar en tusenlapp mer.
Postad 26 March 2010 - 11:42
Jag köpte en av CRT Projectors i tisdags.Hej,
Den ska levereras idag.
Det är flera här på forumet som har beställt av dem tidigare.
Postad 30 March 2010 - 00:45
Gediget byggd och bara så snygg.
Har allt en man kan önska sig och mer därtill.
Postad 30 March 2010 - 10:54
Då va man en lycklig Oppo BDP-83 ägare, vilken lyxmaskin.
Gediget byggd och bara så snygg.
Har allt en man kan önska sig och mer därtill.
Blev det standard eller SE?
Har så galet svårt att bestämma mig:)
Postad 30 March 2010 - 10:57
Den går som smör i solsken.
Postad 30 March 2010 - 11:09
Uppdateringarna består av följande:
1. When there is no disc playing, the player shows the OPPO background screen instead of the "Home Menu". The "Home Menu" can be accessed by pressing the "Home" button on the remote control.
2. Improvement to MKV compatibility. Some MKV files do not play or play with severe video artifacts when using previous firmware. This version improves the playback of such files.
3. Some users have reported hearing pops or crackles between SACD tracks. This issue happens to certain discs that have data frames that are not aligned with track boundaries. This version removes such pops or crackles.
4. Other general disc compatibility improvement based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.
Givetvis finns alla funktioner/uppdateringar från senaste firmware kvar.
Postad 30 March 2010 - 11:27
Det blev en standard, slut i lager igen på alla 4 ställena hos prisjakt.
Den går som smör i solsken.
Jo jag hade tänkt slänga iväg en beställning jag också när den skulle komma in i lager men de tycks ryka iväg liga snabbt som de kommer in.
Postad 30 March 2010 - 13:19
Är mitt system bra nog för att kunna uppskatta den förbättrade analoga delen i SE? Förstärkare NAD T747, 2-kanalsslutsteg NAD C275BEE, Frontar B&W 683, Center B&W HTM61, Bakkanaler B&W M-1.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Oppo BDP-83 Teknisk tråd
171 filmer
33 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?