Under vilken flik ska jag gå in och hitta radion om jag har gjort installationen rätt?
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser |
Postad 16 August 2009 - 14:09
Under vilken flik ska jag gå in och hitta radion om jag har gjort installationen rätt?
Postad 16 August 2009 - 15:32
Jag försöker streama spotifymusik via pms till ps3an genom att använda broadwave enligt manualen här, men jag lyckas inte hitta något att starta på ps3an.
/web/radios/ enligt den guiden.
Får du det inte att funka så går denna guiden bra oxå:
http://playstation-3...rum/t13551.html
Redigerat av endumen, 16 August 2009 - 15:32.
Postad 16 August 2009 - 19:57
Jag har precis köpt en PS3 och installerat PMS. När jag försöker köra filmer från min dator (mkv, iso) så hackar ljudet mycket. Bilden rullar dock på som den skall.
Jag kör trådat nätverk med netgear gigabit router. HP dator med dubbla AMD processorer och windows vista använder jag.
Är det några speciella inställningar som jag måste göra??
Jag har provat mkv-filer med 720p upplösning, och de funkar perfekt.
Tacksam för nybörjarhjälp.
Postad 16 August 2009 - 21:33
Ljudet fungerar med AvySynth/FFmpeg men inte med MEncoder.
Postad 17 August 2009 - 07:07
Hej!
Jag har precis köpt en PS3 och installerat PMS. När jag försöker köra filmer från min dator (mkv, iso) så hackar ljudet mycket. Bilden rullar dock på som den skall.
Jag kör trådat nätverk med netgear gigabit router. HP dator med dubbla AMD processorer och windows vista använder jag.
Är det några speciella inställningar som jag måste göra??
Jag har provat mkv-filer med 720p upplösning, och de funkar perfekt.
Tacksam för nybörjarhjälp.
Det hackar när du försöker köra 1080p alltså. Vad heter din processor? Jag kan inte köra 1080p med min 4400+. Så du måste åtminstone ha snabbare än så iaf för att kunna köra 1080p.
Postad 17 August 2009 - 11:14
Postad 17 August 2009 - 12:26
För mig fungerar inte en del av ljudet på vissa MKV-filmer. Bakgrundsljudet och -musiken brukar fungera men talet är helt tyst. Någon som har en aning om vad det kan vara?
Ljudet fungerar med AvySynth/FFmpeg men inte med MEncoder.
Jag löste problemet genom att ta bort bocken i DTS/FLAC -> LPCM muxning. Men ska inte denna vara ibockad om PS3:at går via en reciever med HDMI? Har en Onkyo TX-SR606.
Redigerat av jeppoo, 17 August 2009 - 12:29.
Postad 17 August 2009 - 12:27
jag kör ju ffs 1080p (ja iaf 10gb-varianterna) med min acer-laptop för 6500:-! trådat såklart
Alla kanske inte har köpt en ny dator det senaste året... Min server uppgraderade jag (budget-paket) för 2 år sen. (amd 4400+)
Postad 17 August 2009 - 14:02
/web/radios/ enligt den guiden.
Får du det inte att funka så går denna guiden bra oxå:
http://playstation-3...rum/t13551.html
Tack så mycket, fungerar hur bra som helst nu. Men jag ser även att det finns Youtubelänkar att trycka på. Men de fungerar inte, vad ska göras för att "aktivera" dem?
Postad 17 August 2009 - 14:16
Tack så mycket, fungerar hur bra som helst nu. Men jag ser även att det finns Youtubelänkar att trycka på. Men de fungerar inte, vad ska göras för att "aktivera" dem?
Den funktionen är ganska seg. Det fungerar mycket bättre om du går in i webläsaren på ps3 och går till http://www.youtube.com/xl
Postad 17 August 2009 - 14:22
Den funktionen är ganska seg. Det fungerar mycket bättre om du går in i webläsaren på ps3 och går till http://www.youtube.com/xl
Ja, det stämmer. vissa länkar fungerar och vissa buffrar och buffrar hur länge som helst. Jag har däremot sett folk posta länkar till andra sidor, vet du några länkar till tex svenska kanaler? Hade gärna haft svt play på ps3an
Postad 17 August 2009 - 14:25
Ja, det stämmer. vissa länkar fungerar och vissa buffrar och buffrar hur länge som helst. Jag har däremot sett folk posta länkar till andra sidor, vet du några länkar till tex svenska kanaler? Hade gärna haft svt play på ps3an
Kolla igenom denna sida och se om du hittar något du gillar:
http://ps3mediaserve...ic.php?f=2&t=31
Svt play finns inte som en stream vad jag vet.
Postad 17 August 2009 - 14:47
Kolla igenom denna sida och se om du hittar något du gillar:
http://ps3mediaserve...ic.php?f=2&t=31
Svt play finns inte som en stream vad jag vet.
thx, hittade några svenska radiokanaler som är tillagda i servern nu =)
Postad 17 August 2009 - 21:06
1. Jag har problem med mediabilioteket. Fungerar om jag har lite filer i en mapp men mitt musikbiliotek så funkar det inte. Står och tuggar en stund sen blir det dlna error på ps3. Det fungerar om jag väljer mapp med ett album i men väljer jag all music blir det detta fel. Jag kör trådat
2. Dts endast på filmer hur funkar det?
3. Vad är imdb plugin förnågot? EDIT: Fattar nu fixat
Redigerat av qwerty76, 17 August 2009 - 21:31.
Postad 17 August 2009 - 22:07
Jag har kört ett tag nu och har en del frågor..
2. Dts endast på filmer hur funkar det?
Menar du att filmen har enbart dtsljud och pms vill köra det som DDljud?
Postad 18 August 2009 - 10:44
Jag har ett konstigt problem jag la in sista säsongen av ncis på min dator så att jag kunde streama ner det till mitt ps3.
Problemet är att det sak vara fyar avsnitt men ps3 mediaservern visar endast 3 avsnitt fick köra med skivan vad beror det på
Postad 18 August 2009 - 14:03
Menar du att filmen har enbart dtsljud och pms vill köra det som DDljud?
Jag menar att filmen har bara DTS och det blir inget ljud alls...
Postad 18 August 2009 - 14:20
Jag menar att filmen har bara DTS och det blir inget ljud alls...
Beroende hur du kopplat ljudet, så finns det lite olika inställningar i PMS du kan klicka i/ur. nåt i stil med "convert DTS -> LPCM" osv. Prova dig fram.
Postad 18 August 2009 - 14:27
Inget som vet nåt om DLNA felet jag får?
Postad 18 August 2009 - 14:30
Jag har kopplat ifrån ps3 till förstärkare med optiskt toslink. Jag trodde den skulle stream det med som den gör med DD. Får väl grotta ner mig mer då.
Inget som vet nåt om DLNA felet jag får?
Prova avaktivera mediabiblioteket och se om det funkar bättre då. Det kan ju vara att du har för stort bibliotek helt enkelt?
Postad 18 August 2009 - 14:33
HUr gör man annars om man ska spela upp dem på ps3:an?
Postad 18 August 2009 - 14:53
JA det fungerar om jag avaktiverar musikbilioteket, men jag vill ju kunna spela mina mp3:or via detta system.
HUr gör man annars om man ska spela upp dem på ps3:an?
Du missförstod mig, du har en knapp i PMS som heter "aktivera mediabibliotek" som behandlar dina filer på ett annat sätt. Prova det.
Postad 18 August 2009 - 14:59
Du missförstod mig, du har en knapp i PMS som heter "aktivera mediabibliotek" som behandlar dina filer på ett annat sätt. Prova det.
Jag har provat att aktivera bilioteket, testat att avaktivera det igen och sedan sökt igonom filerna igen. funkar inte.
Postad 18 August 2009 - 15:34
Hej!
Jag har ett konstigt problem jag la in sista säsongen av ncis på min dator så att jag kunde streama ner det till mitt ps3.
Problemet är att det sak vara fyar avsnitt men ps3 mediaservern visar endast 3 avsnitt fick köra med skivan vad beror det på
Jag hade börjat med att kolla så att alla filer ligger på samma ställe och har samma filtyp. Det är de enda gångerna jag inte har hittat det jag skulle genom pms.
Postad 19 August 2009 - 01:21
Har ett litet prob. (igen
)
Ny formaterad dator, slängde in nyaste versionen av PMS allt bara fryser efter ca 30 sec in i en video.
Gick tillbaka till 1.04 å allt fungerade igen.
Något jag missat i någon inställning på nyaste versionen?
Jag testar igen.
Asså vad jag menar e att den slutar buffra helt å hållet.
Tack på förhand
Postad 19 August 2009 - 14:20
Postad 19 August 2009 - 14:22
Går det att streama winamp/windows media player lika lätt som spotify till ps3 genom pms?
Varför vill du göra det? Allt som de programmen kan spela upp spelas ju av ps3 oxå...
Postad 19 August 2009 - 14:29
wmp spelar man på ps3an genom mediasharing?
eh... jag förstår inte riktigt vad du menar, men ja wmp och PMS och TVersity och Nero Media Home m fl använder alla samma sätt för att kommunicera med ps3 = DLNA eller uPnP eller vad man nu vill kalla det.
Postad 19 August 2009 - 15:12
mkv med Dts är inga problem alls. funkar fin fint.
Tips?
Postad 19 August 2009 - 16:27
Jag har ju upptäckt detta eminenta program och börjat använda de så smått, men nu har jag stött på lite patrull. Jag har en extern hårddisk (en WD elements 500GB) och när jag försöker spela upp .mkv filer så säger PS3:an att "det finns skadade data". Men om jag kopierar över filen till datorns hårddisk så går det finfint att spela den. Men filen fungerar att spela upp i datorn när jag öppnar den från den externa hårddisken, så den borde ju inte va trasig tycker man?
Någon som vart med om samma problem och har en aning om vad som kan vara fel?
Postad 19 August 2009 - 20:10
Det hackar när du försöker köra 1080p alltså. Vad heter din processor? Jag kan inte köra 1080p med min 4400+. Så du måste åtminstone ha snabbare än så iaf för att kunna köra 1080p.
Jag har "AMD Athlon 64 X2 Dual core processor 5500+ 2,6Ghz". Det är ju snabbare än din.
Som det ser ut är det när jag försöker köra 5.1 ljud (DTS). "Vanliga" ljudkällor verkar funka bra.
Är det någon "bock i rutan" som jag glömt? Nybörjare som sagt
Snälla hjälp...
Postad 21 August 2009 - 11:04
Hallå!
Jag har ju upptäckt detta eminenta program och börjat använda de så smått, men nu har jag stött på lite patrull. Jag har en extern hårddisk (en WD elements 500GB) och när jag försöker spela upp .mkv filer så säger PS3:an att "det finns skadade data". Men om jag kopierar över filen till datorns hårddisk så går det finfint att spela den. Men filen fungerar att spela upp i datorn när jag öppnar den från den externa hårddisken, så den borde ju inte va trasig tycker man?
Någon som vart med om samma problem och har en aning om vad som kan vara fel?
Inte för att jag vill idiotförklara dig, ta inte illa upp.
men du har din externa disk i PC´n va? inte i ps3:an?
Postad 21 August 2009 - 11:31
Jag har fler filmer där subs ligger i en separat mapp utanför MKV-filen.
Skall jag bara ta SRT-filerna och lägga dem i samma mapp som MKV-filen och döpa dem till samma sak?
Jag behåller givetvis namnet i slutet för att ange filtypen.
Vissa av min filmer blir också ihoptryckta när jag streamar dem, vad beror detta på?
Postad 21 August 2009 - 23:25
(har 4gb ram)
Använd sladd, annars kan det hacka.
Stäng av alla onödiga program såsom msn, windows siderbar osv annars kan det hacka.
Reboota datorn helst varje dag annars kan det hacka.
Om det står att filen är corrupt, reboota ps3 och media server så brukar det fungera.
(om du bara stänger mediaserver på krysset så ligger det kvar nere i aktivitetsfältet
högerklicka istället på den lilla gröna pilen ach avsluta och starta sedan om.)
Redigerat av Demon Slayer, 21 August 2009 - 23:25.
Postad 22 August 2009 - 14:23
Inte för att jag vill idiotförklara dig, ta inte illa upp.
men du har din externa disk i PC´n va? inte i ps3:an?
No offence taken
Postad 22 August 2009 - 15:33
Har lite problem med subtitles.
Jag har fler filmer där subs ligger i en separat mapp utanför MKV-filen.
Skall jag bara ta SRT-filerna och lägga dem i samma mapp som MKV-filen och döpa dem till samma sak?
Jag behåller givetvis namnet i slutet för att ange filtypen.
Vissa av min filmer blir också ihoptryckta när jag streamar dem, vad beror detta på?
Yes, lägg in .srt filerna i samma mapp som filmerna med samma namn. PMS kommer att lägga till resten om du har gjort rätt inställningar i servern. Detta kräver en del av datorn, skulle din dator inte orka det - så kan du lägga till undertexterna innan du streamar till ps3an genom till exempel AVIaddxSub.
Vilken typ av filmer är det som blir ihoptrycka? HDmaterial?
Postad 22 August 2009 - 16:03
Yes, lägg in .srt filerna i samma mapp som filmerna med samma namn. PMS kommer att lägga till resten om du har gjort rätt inställningar i servern. Detta kräver en del av datorn, skulle din dator inte orka det - så kan du lägga till undertexterna innan du streamar till ps3an genom till exempel AVIaddxSub.
Vilken typ av filmer är det som blir ihoptrycka? HDmaterial?
Funkar AVIladdxSub med .mkv? Jag undrar om man kan kan lägga till subs på en .mkv och spela upp genom TxMuxer, eftersom min PC inte har resurser att transcoda själv?
Redigerat av Drem, 22 August 2009 - 16:07.
Postad 22 August 2009 - 19:01
Funkar AVIladdxSub med .mkv? Jag undrar om man kan kan lägga till subs på en .mkv och spela upp genom TxMuxer, eftersom min PC inte har resurser att transcoda själv?
hur går det för din pc att streama enbart .mkv utan .srt? Jag förutsätter att du kör trådat nät från pc -> router -> ps3
ska testa att baka in .srt till en .mkv senare ikväll med addxsub!
Redigerat av jeffkan, 22 August 2009 - 19:03.
Postad 22 August 2009 - 19:47
hur går det för din pc att streama enbart .mkv utan .srt? Jag förutsätter att du kör trådat nät från pc -> router -> ps3
ska testa att baka in .srt till en .mkv senare ikväll med addxsub!
Min gamla pc verkar inte klara att transcoda någonting, även med det lägsta inställningarna för Mencoder. Det börjar hacka efter några sekunder. Tsmuxer funkar kanonfint men som jag förstår det så är det i det fallet PS3an som transcodar, eller om ingen transcoding alls behövs utan bara skickas genom vidare till bildkällan? Men jag saknar ju subs så det skulle vara trevligt om det gick att lösa subs via Tsmuxer på något sätt.
Japp jag kör trådat. PCn är en P4 3Ghz, 1Gb Ram och gammalt Geforce 3-kort
Redigerat av Drem, 22 August 2009 - 19:47.
Postad 22 August 2009 - 22:16
Du kommer aldrig kunna få med subs via TSmuxer eftersom PS3 inte stödjer "soft" subs (förrutom det idiotiska formatet XSUB inbakade i Divx-filer)Min gamla pc verkar inte klara att transcoda någonting, även med det lägsta inställningarna för Mencoder. Det börjar hacka efter några sekunder. Tsmuxer funkar kanonfint men som jag förstår det så är det i det fallet PS3an som transcodar, eller om ingen transcoding alls behövs utan bara skickas genom vidare till bildkällan? Men jag saknar ju subs så det skulle vara trevligt om det gick att lösa subs via Tsmuxer på något sätt.
Japp jag kör trådat. PCn är en P4 3Ghz, 1Gb Ram och gammalt Geforce 3-kort
Därför måste subsen hårdkodas i filmen, vilket görs vid transcoding on-the-fly (EJ via tsmuxer)
Om din PC inte orkar med det så får du transcodea filmen separat innan du streamar den till PS3an.
Testa mkv2vob. (du hittar massor med info om det här)
Ställ in så att output blir m2ts-fil.
Ett tips är att låta datorn tugga igenom detta nattetid då det tar lång tid!
Den resulterande m2ts-filen kan du sedan köra via TSmuxer till PS3an.
Postad 23 August 2009 - 00:29
Du kommer aldrig kunna få med subs via TSmuxer eftersom PS3 inte stödjer "soft" subs (förrutom det idiotiska formatet XSUB inbakade i Divx-filer)
Därför måste subsen hårdkodas i filmen, vilket görs vid transcoding on-the-fly (EJ via tsmuxer)
Om din PC inte orkar med det så får du transcodea filmen separat innan du streamar den till PS3an.
Testa mkv2vob. (du hittar massor med info om det här)
Ställ in så att output blir m2ts-fil.
Ett tips är att låta datorn tugga igenom detta nattetid då det tar lång tid!
Den resulterande m2ts-filen kan du sedan köra via TSmuxer till PS3an.
Tack för informativt svar ! Då vet jag hur det ligger till.
Postad 23 August 2009 - 20:36
Postad 23 August 2009 - 20:44
Hur får jag in undertexterna på en film som jag streamar från pcn till PS3 an?
Antingen codar du in texten med mkv2vob eller så döper du om subben till samma namn som filmen, subben ska vara i samma mapp som filmen, programmet kommer känna av texten.
Postad 23 August 2009 - 20:45
Jag har en liten fråga......
När jag startar min media server och sätter mig vid mitt ps3:a kan jag komma in i .rar arkiv, väl där inne kan jag se vad som finns där. Om det ligger en .mkv fil spelar den upp den utan problem men om det ligger en .avi fil så vill den ej spela upp filen.....
Personligen tycker jag detta är lita konstigt, finns det någon som vet om man kan fixa detta.
tack på förhand
Postad 23 August 2009 - 20:48
Hej på er,
Jag har en liten fråga......
När jag startar min media server och sätter mig vid mitt ps3:a kan jag komma in i .rar arkiv, väl där inne kan jag se vad som finns där. Om det ligger en .mkv fil spelar den upp den utan problem men om det ligger en .avi fil så vill den ej spela upp filen.....
Personligen tycker jag detta är lita konstigt, finns det någon som vet om man kan fixa detta.
tack på förhand
Hmm, låter konstigt. Har testat massvis med format och inget format har inte funkat än så länge. Testa att trycka på mappen "Transcode"(på ps3an) och välj filen där, kommer högst troligen funka.
Postad 26 August 2009 - 08:30
Skulle man kunna strema mkv-filer till ps3 om filmen ligger på USB-disk kopplad till routern D-Link DIR-655 eller är det helt enkelt för slött?
Funkar grymt bra när filerna ligger direkt på datorn iaf.
Postad 26 August 2009 - 08:35
Kanske inte något som någon kan svara på men jag testar iaf.
Skulle man kunna strema mkv-filer till ps3 om filmen ligger på USB-disk kopplad till routern D-Link DIR-655 eller är det helt enkelt för slött?
Funkar grymt bra när filerna ligger direkt på datorn iaf.
Du menar att du skulle gå från usb-disken till datorn och sen ps3? Kanske skulle funka, men jag ser inte riktigt vitsen. Du kan inte koppla bort datorn nämligen. Den måste sköta transcodingen/muxningen, en router eller annan NAS skulle aldrig klara det.
Postad 26 August 2009 - 08:36
Du menar att du skulle gå från usb-disken till datorn och sen ps3? Kanske skulle funka, men jag ser inte riktigt vitsen. Du kan inte koppla bort datorn nämligen. Den måste sköta transcodingen/muxningen, en router eller annan NAS skulle aldrig klara det.
Ja jag vet att det ändå går vi datorn, meningen med att sätta USB-disken i routern är att alla i hemmet kommer åt den. Men det är ju ingen idé om USB-överföringen ändå går för segt*.
*För segt för att streama mkv alltså.
Redigerat av davidrone, 26 August 2009 - 08:37.
Postad 26 August 2009 - 08:42
Ja jag vet att det ändå går vi datorn, meningen med att sätta USB-disken i routern är att alla i hemmet kommer åt den. Men det är ju ingen idé om USB-överföringen ändå går för segt*.
*För segt för att streama mkv alltså.
nja, det tror jag väl inte att det gör. Jag har inga problema att streama från en extern disk som är kopplad till datorn...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
.-*- Min Hembio Clan -*-.
10 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?