* Officiell Tråd - Iphone 3gs *
4188 svar till detta ämne
Postad 04 August 2009 - 17:59
TriNitro
-
TriNitro
-
Användare
-
-
153 inlägg
Såg även att de hade Mobilsurf Maxtaxa: Halebop Mobilsurf Maxtaxa – surfa för max 9 kr/dygn Halebop Mobilsurf Maxtaxa gäller för all mobilsurf, oavsett om du läser nyheter, mailar, eller tittar på videoklipp. Med maxtaxan surfar du i en hastighet upp till 1 mbit/s.
Priset per MB är 14,99 kr vilket gör att du upp till en förbrukning av 0,6 MB betalar 1,5 kr per 100 kB, därefter träder maxtaxan in (14,99 * 0,6 = 9 kr) . Minsta debiterade belopp vid användande av mobilsurf blir 1,5 kr och maximala debiterade belopp blir 9 kr per dygn.
Debiteringsintervallet för mobil surf är 100 kb/session.
Om man då surfar så det blir 9kr per dag hamnar man ju på 270kr/månad för en surftjänst med max 1mbit. Tycker det är lite dyrt. Fan att dom inte har någon vettig surftjänst, då hade det tammefan varit perfekt
Redigerat av TriNitro, 04 August 2009 - 18:00.
Postad 04 August 2009 - 18:30
aspire
-
aspire
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Ett tips till er som funderar på Iphone 3Gs med operatören Tre https://www.flashbac...ad.php?t=970553Det går att få svar på frågor och funderingar i den tråden. Det finns en representant från tre som svarar på frågor angående abonnemang, beräknad leveranstid för Iphone osv Ja forumet är Flashback men tråden är hyffsat seriös och rör det jag skrev ovan För er som tycker att det är "FÖR" billigt med Halebops prissättning. Jämför man med vad du betalar för telefonen hos Tre så skiljer det inte många kronor. Ett exempel för att få så låg månadskostnad som möjligt och telefonen så billigt som möjligt: 3 Pott 199 kr mån 24 mån 99 kr/mån för Iphone 3GS 16 GB och 1695 vid leverans = 4071 för telefonen 3 Pott 299 24 mån 99 kr/mån för Iphone 3GS 16 GB och 495 vid leverans = 2871 för telefonen Så 3600 kronor är ju inte så otroligt billigt vid en jämförelse. Det enda som talar till Halebops fördel är att månadskostnaden blir endast 59 kr efter 3600 kr betalning vid leverans. Men det man ska tänka på är ju att du väl har tänkt att använda telefonen också för samtal, sms, mms osv? Och fri surf är ju i stort sett ett måste när man äger en Iphone? Så Halebops erbjudande med 59kr/mån gör ju att räkningen kommer bli bra mycket högre än så med tanke på 9 kr/dag för surfningen och alla samtal och sms/mms tillkommer ju också. Så 3 Pott 199 - fri surf = 110 kr att ringa för. De som inte har en högre förbrukning än en hundring i månaden bör ju ändå lägga sig isånafall på 3 Pott 199 för att kunna baka in surfningen i potten och då få en billigare telefon än att ta låt säga 3 pott 99 och sedan beställa fri surf = 9 kr kvar till samtal/sms. Bara några funderingar kring Iphone hos 3. Och nej, jag jobbar inte på 3 // aspire
Redigerat av aspire, 04 August 2009 - 18:33.
Postad 04 August 2009 - 18:44
NiNEmund
-
NiNEmund
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Var hos 3 och Telia idag för att kolla deras respektive leverans- och lagerstatus. På 3 kunde man få en vit 32gb omgående, det fanns ett tiotal som kunde skickas ut direkt. Övriga modeller var slut. I nästa 3-butik sa de att de hade meddelat mig vid beställning (29/7) att det skulle ta 6-12 arbetsdagar och att det gällde fortfarande. De får kontinuerligt telefoner från Apple påstod han, och det här med att nästa leverans skulle komma om en månad var totalt felaktigt. De skulle ha fått en leverans till butiken idag egentligen, men pga många förhandsbeställningar hade den leveransen gått till dessa istället. 3 har fått 15000 beställningar hittills sa han också.
Hos Telia hade de satt upp lappar överallt där de förklarade att trycket hade varit över all förväntan och att det därför hade blivit förseningar. De sa också att det står nu på hemsidan att nästa leverans kommer om tre veckor, men att de skulle få in till butikerna om två veckor.
Postad 04 August 2009 - 18:52
Tallani
-
Tallani
-
Användare
-
-
117 inlägg
Har beställt en svart 16gb från Halebop.
Någon som hört om deras leveranstid?
Postad 04 August 2009 - 18:52
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
Den här sidan kanske kan skapa lite reda i förvirringen. http://www.iphonepriser.com/En annan sak är ju att sms ingår i abbonemanget från Halebop plus 500mb Surf så du betalar ju noll kronor för sms upp till 3000sms i månaden och noll kronor för surf upp till 500mb. Tror inte att det går att kombinera med Mobilsurf maxtaxa för 9 kronor per dag när potten är slut utan då sänks tyvärr hastigheten, rätta mig om jag har fel. Så är man storförbrukare av data eler har tänkt använda mobilen som modem så är det andra operatörer som gäller. Klarar man sig med 500mb så är ju erbjudandet å andra sidan mycket fördelaktigt. Kjell
Postad 04 August 2009 - 18:55
Niklaze
-
Niklaze
-
Rookie
-
6 inlägg
Såg även att de hade Mobilsurf Maxtaxa:
Om man då surfar så det blir 9kr per dag hamnar man ju på 270kr/månad för en surftjänst med max 1mbit. Tycker det är lite dyrt. Fan att dom inte har någon vettig surftjänst, då hade det tammefan varit perfekt 
Det är därför man tar Surfa snabbare till fast pris: *Har du abonnemang och vill surfa supersnabbt? Då kan du istället teckna vår fastpristjänst Mobilsurf Fastpris, och surfa i upp till 7,2 mbit/s för 59 kr i månaden. Beställ genom att messa FASTSURF till 4433.
Postad 04 August 2009 - 18:59
Niklaze
-
Niklaze
-
Rookie
-
6 inlägg
Ett tips till er som funderar på Iphone 3Gs med operatören Tre
https://www.flashbac...ad.php?t=970553
Det går att få svar på frågor och funderingar i den tråden. Det finns en representant från tre som svarar på frågor angående abonnemang, beräknad leveranstid för Iphone osv
Ja forumet är Flashback men tråden är hyffsat seriös och rör det jag skrev ovan
För er som tycker att det är "FÖR" billigt med Halebops prissättning. Jämför man med vad du betalar för telefonen hos Tre så skiljer det inte många kronor.
Ett exempel för att få så låg månadskostnad som möjligt och telefonen så billigt som möjligt:
3 Pott 199 kr mån 24 mån 99 kr/mån för Iphone 3GS 16 GB och 1695 vid leverans = 4071 för telefonen
3 Pott 299 24 mån 99 kr/mån för Iphone 3GS 16 GB och 495 vid leverans = 2871 för telefonen
Så 3600 kronor är ju inte så otroligt billigt vid en jämförelse.
Det enda som talar till Halebops fördel är att månadskostnaden blir endast 59 kr efter 3600 kr betalning vid leverans. Men det man ska tänka på är ju att du väl har tänkt att använda telefonen också för samtal, sms, mms osv? Och fri surf är ju i stort sett ett måste när man äger en Iphone? Så Halebops erbjudande med 59kr/mån gör ju att räkningen kommer bli bra mycket högre än så med tanke på 9 kr/dag för surfningen och alla samtal och sms/mms tillkommer ju också.
Så 3 Pott 199 - fri surf = 110 kr att ringa för. De som inte har en högre förbrukning än en hundring i månaden bör ju ändå lägga sig isånafall på 3 Pott 199 för att kunna baka in surfningen i potten och då få en billigare telefon än att ta låt säga 3 pott 99 och sedan beställa fri surf = 9 kr kvar till samtal/sms.
Bara några funderingar kring Iphone hos 3. Och nej, jag jobbar inte på 3
// aspire
Är inte så insatt i kostnader, men skulle gissa attinte tre är mycket billigare om det är som du säger, att om man betalar 399 kr i månaden, så får man ta olika paket och kan ringa för större delen av summan. Men nu är det så att jag vill ha en så låg månadsavgift som möjligt, och ändå bara använda mobilen som mp3/kamera/surfa med, ska i princip inte ringa/smsa något, och med tanke på att jag inte jobbar utan studerar, så ville jag helst av allt köpa mobilen kontakt, och då är halebops alternativ med abonemanget det närmsta jag kan komma, men visst om man ringer en hel del så borde 3 komma mycket väl till hands eftersom man kan ringa för större delen av månadskostnader och ta olika paket etc. Såg även att med Halebop smsar man gratis "Med abonnemanget Halebop Vänner SMS:ar du fritt till alla i hela världen, oavsett vilken operatör de har (max 3000 SMS/månad). Gäller för SMS skickade från Sverige, från mobil till mobil, till operatörer i hela världen med vilka vi har samarbete. " och eftersom jag betalar samma minuttaxa som tre med halebop, samt att månadskostnaden på mobilen är i princip samma, så är det ju bara ringa på, blir inte ens dyrare. möjligtvis att mobilen blir 600 kr dyrare hos halebop. Men samtidigt verkar 59 kr för fri surf helt okej, betydligt billigare än tre's surf. Tyvärr så begränsar halebop hastigheten, vet någon om tre gör det?
Redigerat av Niklaze, 04 August 2009 - 19:19.
Postad 04 August 2009 - 19:21
relg
-
relg
-
Användare
-
-
184 inlägg
Har precis beställt en svart 3gs 16gb från telenor, den vita är så sjuukt snygg men jag lärde mig av min vita ipod att den färgen inte är något för mig.
Kom fram till att 549:-/mån i 24månader blir billigast, då kan man ringa och smsa i princip hur mycket man vill.
399:- i pott.
0,19:- minuten till alla nät
0,69:- sms
0,79 öppningsavgift
och helt fri surf utan några spärrar.
3600:- är inget dåligt pris för mobilen.
Är så trött på att snåla med samtalen, särskilt när man inte har någon fast telefon.
Hoppas att leveranstiden på 1-3 veckor stämmer.
Usbladdaren som följer med är väl en sån man sätter in i ett vanligt vägguttag? Och precis som ipod så laddar den väl när man ansluter den till datorn?
Postad 04 August 2009 - 19:28
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Jag har en iPhone 3G och sambon köpte nu en 3Gs. En intressant detalj är att 3Gs:en har ett klart rödstick i bilden. Inget man kanske direkt ser utan att jämföra, jag tänkte inte på det innan i alla fall. Men vid en direkt jämförelse är hennes bild väldigt röd i jämförelse med min färgneutrala bild.
Sedan klagar hon lite på att det är lite trögare att röra fingret över ytan, förmodligen pga "anti-fett" ytan på den. Inget jag bryr mig om men hon spelar mest på sin telefon så hon tyckte det var lite jobbigt.
Kan dock trösta alla med att telefonen är mycket snabbare än min, öppna aftonbladet.se i den via snabbt WLAN så ser man skillnaden! Hon hann surfa runt rejält mycket på sidan innan förstasidan var inladdad på min 
Och så är det ju mycket bättre kamera och filmfunktionen är riktigt trevlig, bra bild för att vara så liten "kamera" så att säga! Bättre än jag trodde.
Postad 04 August 2009 - 19:53
Unregisteredca490738
-
Unregisteredca490738
-
Användare
-
-
155 inlägg
Har läst på en del forum att det är många som har problem med sprickande skal och lösa "mute" switchar. Någon här som har något av dessa problem?
Lyfter min fråga!
Postad 04 August 2009 - 20:37
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
Iphone 3GS 16GB Kostar 3600:- och 32 GB 4499:- hos halebop. 59 Kr i månaden med halebop vänner + 59 kr i månaden för surf abonnemang. Det är nästan för billigt
halebops hemsida
Något svårtolkat dock, ...... edit. Jag läste det en gång till och kom till en ny slutsats....rörigt.... Nu verkar det som att det är 118:-/mån som gäller, för fri SMS och fri surf. De 59:- är enbart de första 6 månaderna om man tecknar på 24 månader. Tror nog att jag håller mig till Telia och deras 29:- + 69:- för surf/mån.
Redigerat av Unregistered124686ac, 04 August 2009 - 20:43.
Postad 04 August 2009 - 20:50
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
Något svårtolkat dock, ...... edit. Jag läste det en gång till och kom till en ny slutsats....rörigt....
Nu verkar det som att det är 118:-/mån som gäller, för fri SMS och fri surf. De 59:- är enbart de första 6 månaderna om man tecknar på 24 månader.
Tror nog att jag håller mig till Telia och deras 29:- + 69:- för surf/mån.
Fast då får du inga gratis sms.
Postad 04 August 2009 - 21:01
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
Fast då får du inga gratis sms.
nä det är rätt, det är 29öre, så man får räkna på hur mycket man använder tjänster utöver surf, och jag tror för min del så är det kanske 100 SMS per månad dvs 29:- till + lite telefoni Jag tittade lite mer på stand-by tider och ser man på uppgivna siffror i prisjakt så är det inte så dåligt för iphone. Iphone 360 tim Sony W995 370 tim Nokia 6220C (som jag har nu) har enbart 250tim det är väl det att man använder telefonen mer och drar ut batteri än att det är ren stand-by förbrukning. Det tycker jag är mer OK, för då har en känsla av när den behöver laddas, mer än om den på någon dag skulle laddas ut utan att den hade varit använd.
Redigerat av Unregistered124686ac, 04 August 2009 - 21:08.
Postad 04 August 2009 - 21:19
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
nä det är rätt, det är 29öre, så man får räkna på hur mycket man använder tjänster utöver surf, och jag tror för min del så är det kanske 100 SMS per månad dvs 29:- till + lite telefoni
Jag tittade lite mer på stand-by tider och ser man på uppgivna siffror i prisjakt så är det inte så dåligt för iphone.
Iphone 360 tim Sony W995 370 tim Nokia 6220C (som jag har nu) har enbart 250tim
det är väl det att man använder telefonen mer och drar ut batteri än att det är ren stand-by förbrukning. Det tycker jag är mer OK, för då har en känsla av när den behöver laddas, mer än om den på någon dag skulle laddas ut utan att den hade varit använd.
Själv skickar jag mellan 1000-1500 sms så för mig är det en stor kostnad. Hos Telia är det ju fast pris sms som gäller för 99:- månad. Har oxå en 6220C som jag gillar, men batteriet är ju bland dom sämsta som jag har haft, laddning varje dag är standard. Lär nog tyvärr bli samma sak med Iphone för den lär ju användas ännu mera för surfning osv. Bara att gilla läget, en laddningsdocka vore nog inte så dumt dock. Kjell
Postad 04 August 2009 - 21:25
DVA
-
DVA
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Kan någon hjälpa mig. Jag vet inte hur jag skall få över mina kontakter från mitt sim-kort till min Iphone. Har haft en ericsson innan.
Tack på förhand
Postad 04 August 2009 - 21:31
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Kan någon hjälpa mig. Jag vet inte hur jag skall få över mina kontakter från mitt sim-kort till min Iphone. Har haft en ericsson innan.
Tack på förhand
inställnigar - E-post, kontakter - importera SIM-kontakter
Postad 04 August 2009 - 21:36
DVA
-
DVA
-
Amatör
-
-
65 inlägg
inställnigar - E-post, kontakter - importera SIM-kontakter
Strålande! Tackar!
Postad 04 August 2009 - 21:38
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Beställde från 3 tidigare idag men nästan så jag blev sugen på Halebop nu istället.
En 32gb med bidnningstid på 18månader. Engångsavgift 3399kr sen 218kr/mån. Om jag kör på 100kr förhöjd månadsavgift. Ingår 3000 sms/månad också. Men de verkar ju som sagt bara ha den där Fastpris Surf som endast går till 500mb/månad innan den begränsas till 57kb/sec? Finns det inget vettigare surfpaket hos dom?
Ingen som kan säga lite negativa saker om Halebop så jag slipper avboka 3 och krångla.... 
edit: Ännu ett skäl att köra på Halebop istället för 3 vore ju att man kunde stänga av 3G för att spara batteri och fortfarande ta emot samtal vilket är helt kört med 3 om jag fattat det rätt eftersom dom inte har ngt GSMnät längre.
negativt om Halebop, det är omöjligt att ha en vettig konversation med deras support då den endast sker genom email. Räkna med att ett samtal som skulle tagit 15 minuter tar 2-3 dagar. lite konstigt det här med att TRE får telefoner snabbare än telia, nån som vet varför det kan vara så? kan man få tag på en svart 32gb i en butik i stockholm någonstans? TRE, Telia, telenor, phonehouse?
Redigerat av Christopher_A, 04 August 2009 - 21:42.
Postad 04 August 2009 - 21:52
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Min iphone hängde sig nyss! Surfade (hemma via wifi) och tryckte på "bokmärken" och så fort den kom upp så låste sig "internet". Allt annat funkade, laddade hem apps, kollade mailen men så fort jag gick in på "Safari" så står den där och tuggar på "bokmärken", går inte att trycka på något när man gått in på "safari".
Blev till att göra en återställning och nu funkar allt som det skall igen.
Vet inte om det är vanligt att en iphone hänger sig då o då, är min första.
Redigerat av DennisA, 04 August 2009 - 21:54.
Postad 04 August 2009 - 22:00
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Går det att ladda ner filer i Safari, såsom zip, pdf, doc etc?
Om det går, hur sparas dessa filer då? Om jag t.ex. vill bifoga en pdf eller zip-fil in ett mail, hur görs det?
Redigerat av Golgo_13, 04 August 2009 - 22:01.
Postad 04 August 2009 - 22:01
malkavian800
-
malkavian800
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Någon som vet om/hur man kan skicka bilder/video från en iPhone 3gs till en annan mobil via bluetooth?
Postad 04 August 2009 - 22:22
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Någon som vet om/hur man kan skicka bilder/video från en iPhone 3gs till en annan mobil via bluetooth?
Inte utan att göra JB.
Postad 04 August 2009 - 22:24
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Endast headsets och för att köra som modem till datorn funkar genom bluetooth i iPhone. Tyvärr
Postad 04 August 2009 - 22:47
malkavian800
-
malkavian800
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Inte utan att göra JB.
Endast headsets och för att köra som modem till datorn funkar genom bluetooth i iPhone. Tyvärr 
Okej. Kasst.... :/ Är inte jätte hemma på det där med JB men det finns ingen som funkar till den nya uppdateringen än eller? Antar att det brukar ta ett tag? Läste lite om JB till 3.0 men den var väll lite buggig? Vad är det annars för fördelar med att JB:a en iPhone?
Redigerat av malkavian800, 04 August 2009 - 22:49.
Postad 04 August 2009 - 22:47
mikkluss
-
mikkluss
-
Rookie
-
9 inlägg
Kan någon som har fått den nya 3Gs berätta om de finns typ några Profiler som man kan ha egna ringsignaler och typ en bild kopplad till personen som ringer.....
Postad 04 August 2009 - 22:53
malkavian800
-
malkavian800
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Kan någon som har fått den nya 3Gs berätta om de finns typ några Profiler som man kan ha egna ringsignaler och typ en bild kopplad till personen som ringer.....
Ja det går att välja olika ringsignaler till olika kontakter och det går även att tilldela kontakten en bild.
Postad 04 August 2009 - 22:54
wynalda
-
wynalda
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Okej. Kasst.... :/ Är inte jätte hemma på det där med JB men det finns ingen som funkar till den nya uppdateringen än eller? Antar att det brukar ta ett tag? Läste lite om JB till 3.0 men den var väll lite buggig? Vad är det annars för fördelar med att JB:a en iPhone? https://www.minhembi...howtopic=212037Här står allt du behöver veta.
Postad 04 August 2009 - 23:19
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Min iphone hängde sig nyss! Surfade (hemma via wifi) och tryckte på "bokmärken" och så fort den kom upp så låste sig "internet". Allt annat funkade, laddade hem apps, kollade mailen men så fort jag gick in på "Safari" så står den där och tuggar på "bokmärken", går inte att trycka på något när man gått in på "safari". Blev till att göra en återställning och nu funkar allt som det skall igen. Vet inte om det är vanligt att en iphone hänger sig då o då, är min första.
Hoppas att du provade göra en force quit av Safari alternativt en omstart av telefonen innan du gjorde en återställning?
Postad 05 August 2009 - 00:27
relg
-
relg
-
Användare
-
-
184 inlägg
Har precis beställt en svart 3gs 16gb från telenor, den vita är så sjuukt snygg men jag lärde mig av min vita ipod att den färgen inte är något för mig.
Kom fram till att 549:-/mån i 24månader blir billigast, då kan man ringa och smsa i princip hur mycket man vill.
och helt fri surf utan några spärrar. 3600:- är inget dåligt pris för mobilen. Är så trött på att snåla med samtalen, särskilt när man inte har någon fast telefon.
Hoppas att leveranstiden på 1-3 veckor stämmer. Usbladdaren som följer med är väl en sån man sätter in i ett vanligt vägguttag? Och precis som ipod så laddar den väl när man ansluter den till datorn?
bump
Postad 05 August 2009 - 00:33
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Det följer med vägg laddare och så laddas den när man har den inkopplad i datorn. Antar att det är samma grejer som till ipod.
Redigerat av New Player, 05 August 2009 - 00:33.
Postad 05 August 2009 - 05:07
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Går det att ladda ner filer i Safari, såsom zip, pdf, doc etc?
Om det går, hur sparas dessa filer då? Om jag t.ex. vill bifoga en pdf eller zip-fil in ett mail, hur görs det?
Ja, det skulle jag gärna vilja veta. Kan man läsa bifogade filer i mail, såsom word, excel, pdf?
Postad 05 August 2009 - 05:20
tjabo20
-
tjabo20
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Ja, det skulle jag gärna vilja veta. Kan man läsa bifogade filer i mail, såsom word, excel, pdf?
Ingen aning än har ej fått min än hehe, men detta programmet ser kompetent ut http://www.quickoffi...koffice_iphone/
Postad 05 August 2009 - 06:08
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1160 inlägg
Du kan ha ringsignal och bild per kontakt.
Postad 05 August 2009 - 06:25
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1160 inlägg
Har inte haft problem med att läsa bilagor från Excel 2007, Word 2007 och PDF:er. Dock så går det inte att skicka bilagor med den inbyggda appen - gud förbjude att man använder sin apdyra iPhone för jobbrelaterade saker :-)
Postad 05 August 2009 - 06:40
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Har inte haft problem med att läsa bilagor från Excel 2007, Word 2007 och PDF:er. Dock så går det inte att skicka bilagor med den inbyggda appen - gud förbjude att man använder sin apdyra iPhone för jobbrelaterade saker :-)
Ja, jag märker det. Jag kommer inte kunna använda den alls för jobbet, bla pga att java inte funkar i safari.
Postad 05 August 2009 - 07:59
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Eh, vänta nu, går det inte att bifoga i mailappen?? Det är ju isf katastrofalt illa. Fan vad trött jag blir på Apples överdrivna kontrollbehov... rädd att detta blir en allt för smärtsam övergång för en WinMo-användare.
Postad 05 August 2009 - 08:01
Unregistered194b97e7
-
Unregistered194b97e7
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Till alla er som beställt från 3. Jag var inne i 3-butiken i Farsta centrum i fredags och beställde en svart 3Gs 16gb kring lunchtid. Killen i kassan sa att det skulle vara 4-5 arbetsdagars leveranstid samt att jag skulle få SMS avisering när den var framme, dvs inget kolli-id eller så.
I måndags fick jag ett SMS att min abbonemangsform var bytt och när jag loggade in och kollade på "Mina Sidor" på 3 så har dom uppdaterat informationen om "Min mobil" från N95 till "iPhone 3GS 16GB Black" samt att det står IMEI osv på luren i informationen.
Känns nästan som att det borde innebära att dom skickat den, hur annars skulle de veta om vilket IMEI jag kommer att få.
Postad 05 August 2009 - 09:15
Jejjee
-
Jejjee
-
Användare
-
-
169 inlägg
Eh, vänta nu, går det inte att bifoga i mailappen?? Det är ju isf katastrofalt illa. Fan vad trött jag blir på Apples överdrivna kontrollbehov... rädd att detta blir en allt för smärtsam övergång för en WinMo-användare.
det går ju att "kopiera in" saker i ett "nytt mail".. säg att du vill bifoga 10st bilder.. då går man bara till sitt galleri.. markerar dom 10bilderna (det får ni lista ut själva).. sen starta ett nytt tom mail.. och välj klistra in.. så klistras dom 10 bilderna in i mailet..
Postad 05 August 2009 - 09:21
TriNitro
-
TriNitro
-
Användare
-
-
153 inlägg
Ändrade till Halebop nu iaf. 18 månader, förhöjd månadsavgift med 30kr så månadsavgift på 148kr och engångsavgift på 4659kr. Sen tillkommer ju givetvis samtamsminuter på det men skickar mycket mer sms än vad jag ringer och eftersom det ingår 3000 per månad tror jag aldrig jag kommer över 200kr/månad. Enda smolket i bägaren är ju det där med 500mb gräns men dom stryper ju iaf till 57kb/sec så det funkar ju fortfarande att surfa, om än lite segare
Postad 05 August 2009 - 09:32
zentz
-
zentz
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
För oss som har beställt en iPhone 3Gs från TRE så kommer de först få information om när de nya enheterna beräknas vara i lager på fredag (7e). Så det är ingen idé att ringa och höra med dem nu utan invänta fredagen så får vi se. Killen jag snackade med bad mig att ringa så sent på fredag som möjligt och fråga då de inte vet när meddelandet kommer från Apple. Så jag ringer vid 17:30 och så skriver jag ner resultatet av det samtalet här.
EDIT: Det var någon som nämnde att TRE skulle få in iPhonen före Telia, vart grundar sig den informationen?
Redigerat av zentz, 05 August 2009 - 09:32.
Postad 05 August 2009 - 09:58
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
det går ju att "kopiera in" saker i ett "nytt mail".. säg att du vill bifoga 10st bilder.. då går man bara till sitt galleri.. markerar dom 10bilderna (det får ni lista ut själva).. sen starta ett nytt tom mail.. och välj klistra in.. så klistras dom 10 bilderna in i mailet..
Hah, ja det var ju att göra det onödigt komplicerat av Apple. Jag är dock mer angelägen om att kunna maila pdf:er och .doc - möjligt? Kan man åtminstone vidarebeforda mail inkl bilagor?
Redigerat av Golgo_13, 05 August 2009 - 09:58.
Postad 05 August 2009 - 09:59
NiNEmund
-
NiNEmund
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
EDIT: Det var någon som nämnde att TRE skulle få in iPhonen före Telia, vart grundar sig den informationen?
Vet inte om du syftar på det jag sa, men i 3-butiken frågade jag om de visste när de skulle få leverans. Han svarade då att de får in löpande från Apple. Jag frågade för att vara säker om han alltså menade att de får in hela tiden och att de inte väntade på en storleverans, och han bekräftade då att det är så det fungerar. Tyvärr vågar jag dock inte tro på det med tanke på all annan information man får från andra säljare på 3. I Teliabutiken sa de att nästa leverans från Apple kommer till butikerna om två veckor och till webbutiken om tre veckor. I Telias fall verkade det alltså handla om en stor leverans, och jag tycker att detta låter mer trovärdigt än att Apple levererar hela tiden (dvs i stort sett dagligen). Just nu räknar jag med att min 32gb svart från 3 som jag beställde 29 juli (förlängning) kommer att skickas någon gång i mitten/slutet av augusti. Killen från 3:s kundtjänst i Flashbacktråden känns mest trovärdig just nu tycker jag.
Postad 05 August 2009 - 10:10
Unregistered194b97e7
-
Unregistered194b97e7
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Just nu räknar jag med att min 32gb svart från 3 som jag beställde 29 juli (förlängning) kommer att skickas någon gång i mitten/slutet av augusti. Killen från 3:s kundtjänst i Flashbacktråden känns mest trovärdig just nu tycker jag.
Du har inte fått upp nån information om IMEI osv på "Mina Sidor" på tre? Min 16gb svart har uppdaterats där, så borde nästan vara på väg tycker man, annars skulle dom ju inte veta vilket IMEI det blir på just min telefon.
Postad 05 August 2009 - 11:02
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Kan man åtminstone vidarebeforda mail inkl bilagor?
Japp, det går bra.
Postad 05 August 2009 - 11:04
zentz
-
zentz
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Vet inte om du syftar på det jag sa, men i 3-butiken frågade jag om de visste när de skulle få leverans. Han svarade då att de får in löpande från Apple. Jag frågade för att vara säker om han alltså menade att de får in hela tiden och att de inte väntade på en storleverans, och han bekräftade då att det är så det fungerar. Tyvärr vågar jag dock inte tro på det med tanke på all annan information man får från andra säljare på 3.
Okej, nej det verkar ju inte stämma men du är inte ensam om att få fel information från 3 angående iPhone 3gsen. Jag har nog pratat med ett tiotal nu och jag får olika information hela tiden. Så vi får hoppas på att informationen kommer på Fredag
Postad 05 August 2009 - 11:43
Johnny_R
-
Johnny_R
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Vad är det för priser om man köper 3gs 16 el 32 kontant? asså låst till en operatör men kontant?
Postad 05 August 2009 - 11:53
Eufemism
-
Eufemism
-
Forumräv
-
-
861 inlägg
Vad är det för priser om man köper 3gs 16 el 32 kontant? asså låst till en operatör men kontant?
Priserna finns på respektive operatörs hemsida, t.ex. kostar 32GB iPhone 3GS 6995kr med kontantkort hos Tre, 1000kr billigare om man väljer 16GB istället.
Postad 05 August 2009 - 11:58
ak3r
-
ak3r
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Någon som har iphone 3gs och är lite av en audiofil..
Hur är ljudet när man lyssnar på musik i iphonen.. Är det värt att köpa typ dr. dre eller senheisser IE8 / HD 650??
Redigerat av ak3r, 05 August 2009 - 12:13.
Postad 05 August 2009 - 11:59
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Japp, det går bra.
Ok, tack för det. Alltid något, men hur vad det nu med Safari och nedladdning? Går det att t.ex. ladda ner en pdf?
Postad 05 August 2009 - 12:00
Johnny_R
-
Johnny_R
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Priserna finns på respektive operatörs hemsida, t.ex. kostar 32GB iPhone 3GS 6995kr med kontantkort hos Tre, 1000kr billigare om man väljer 16GB istället.
Kan inte hitta Telias kontantpriser..... står att de hänvisar till teliabutikerna
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|