Vilken svårighetsgrad?Dammat av Alien Isolation igen. 4 nivåer kvar nu plus DLC. Har väl bara hållit på ett par år
Vad spelar du just nu?
Postad 28 January 2017 - 11:29
Postad 28 January 2017 - 14:20
Vilken svårighetsgrad?
Jag kör fusk så alien är immobil
Jag gjorde misstaget att börja spela på hard och nerverna tog för mycket stryk. Pallar inte med monster du inte kan komma åt på något sätt ![]()
Men jag hoppar bort från det i perioder då det ska liras annat mer därav de tar tid. Enligt steam har jag bara kört 16h.
Postad 28 January 2017 - 16:53
Dra igenom Penumbra: Black plague. Gör mjukis av många hårdingar
Alien Isolation på hard är verkligen inte rättvist ![]()
Postad 28 January 2017 - 20:47
Får sänka, jag tar mig inte igenom första mötet med fanskapet på Hard.
Postad 28 January 2017 - 21:26
På hard så är inte ens skåp säkert. Och det blir väldans många turer fram och tillbaka då fanskapet patrullerar jädrans effektivt och du har den konstant på motion trackern... Och hör den motion trackern så spårar den dig direkt! Smart idé sätta pip på den...
Men det får bli en framtida challenge. Dra igenom liret igen på easy. Spelet känns ändå inte broken med paralyserad alien AI. Man känner ändå hotet även om det inte är terroriserande på samma sätt. Vissa set pieces får man alien iaf bara de dynamiska mötena man tappar. Är man ute efter maximal skräck så tappar man ju en hel del förvisso men själva spelmekaniken springa och gömma sig i ett hörn och repetera blir fort tröttsamt.
Postad 28 January 2017 - 22:02
Spelet känns ändå inte broken med paralyserad alien AI. Man känner ändå hotet även om det inte är terroriserande på samma sätt
Hur kan du känna hotet när du vet att du är helt safe för det enda skrämmande på rymdstationen
. "Bara" de dynamiska mötena är ju 90 % av spelet. Du vet att du kommer till nästa sparpunkt utan problem, hade förtagit poängen för mig.
Hard bör man väl inte köra på direkt nä, easy körde jag på av just den anledningen. AI:n är inte överdrivet smart på easy, det är inte meningen att du ska gömma dig i skåp, du ska smyga runt honom = aktiv stealth. Göm dig bakom möbler/lådor och grejer, han är inte så målsökande som man kan tro när man lärt sig honom. Jag lekte kurragömma med honom bakom ett biljardbord tills han stack iväg t.ex.
Postad 28 January 2017 - 22:19
Postad 30 January 2017 - 08:50
Såg en lirare som hade Fume ultra greatsword. Tyckte det gjorde helt makalöst stor skada.
Sagt och gjort så jagade jag upp detta svärd. När jag väl hade det så såg jag att det krävdes 50 i strength. Jag låg på 28.
Så nu krävs det lite farmande...
Postad 31 January 2017 - 00:18
Postad 31 January 2017 - 10:08
Började på gamla Xcom igen. Fan va spö man får i spelet när man är ringrostig, känner mig som en rookie igen.
Postad 01 February 2017 - 15:59
DD är ett av få spel som jag faktiskt spelar om. Brukar aldrig spela om spel. Senast var på 360 och då valde jag att spela det som Ranger. Denna gång spelar jag som mage/sorcerer för att sedan sluta som Magic Archer. Jag håller detta spel som ett av de bättre jag har spelat. Gameplay är så himla bra och just nu i början dör jag på ett slag så jag måste verkligen tänka hur jag positionerar mig som mage. Så bra spel!
Postad 02 February 2017 - 22:59
Drog igång Origin för att köra lite Titanfall 2. Såg de hade Mass Effect 2 gratis så då drogs de igång. Har bara kört inledningen tidigare innan jag blev distraherad. Ska bli kul att dra igenom grafiken håller dock hoppas jag kunna köra första person för att lida mindre av de styltiga animationerna. Lite förvånad över att inte gamepad stöds? Måhända bara xbox one kontrollen i windows 10?
Postad 02 February 2017 - 23:08
Du spelar med fördel med mus har jag för mig, mineralletandet på planeter och lås och sånt.
Postad 03 February 2017 - 22:35
Helt rasande omöjligt att klara dansen Coron. Jag byter till Zelda Seasons.
Postad 11 February 2017 - 14:55
Känt lite på Total War: Warhammer. Köpte också Mass Effect 3. Animationerna är bra mycket smidigare än i Mass Effect 2 och mer detaljer överlag men börjar inte riktigt lika episkt. Hoppas de inte tonar ner såpoperan för mycket. Inte riktigt sugen på en Shepard totalt styrd av militära doktriner heller igen. Återigen importera jag karaktären är jag låst till en manlig Shepard
... Tog Sentinel den här svängen istället för Adept. Antar jag att jag vid någon sväng kan bli betrodd ett sniper gevär. Sniper och shotguns var det man inte körde i Mass Effect 2 ![]()
Finns det något tricks för att få hem DLC till vettigt pris. Hur stort är Citadel kostar 150 spänn bara det DLC:t.
Redigerat av oqvist, 11 February 2017 - 14:55.
Postad 13 February 2017 - 08:50
Införskaffat både BF1 och Rainbow Six Siege till PC, två riktigt bra spel som varvas just nu
På PS4an så fortsätter jag spela Division, Rocket League och NHL17.
Postad 13 February 2017 - 10:06
Postad 14 February 2017 - 16:27
Kom på ett till spel som jag nöter ganska frekvent, PARAGON!
Spelade det förut och fastnade inte alls, kändes segt och obalanserat. Numera är det betydligt bättre, balanserat så länge man någorlunda håller sina positioner och movement speed är ökat. Kartan har även fått sig ett rejält lyft. Kan tipsa er att testa det
Spelat både på PC och PS4, funkar nästan lika bra på båda plattformarna.
Postad 14 February 2017 - 19:41
Vänta till det färggranna slutet
Gått mycket rykten om de men hade de förväntat sig bättring från tidigare i liret? De ska ha klippt om slutet i alla fall så det är väl förhoppningsvis lite bättre. Det är fortfarande sönderbuggat åkt på en bug i the shroud. Får hoppas restart mission saven kan fixa det men mina tidigare saves är körda.
Postad 14 February 2017 - 19:59
Gått mycket rykten om de men hade de förväntat sig bättring från tidigare i liret? De ska ha klippt om slutet i alla fall så det är väl förhoppningsvis lite bättre. Det är fortfarande sönderbuggat åkt på en bug i the shroud. Får hoppas restart mission saven kan fixa det men mina tidigare saves är körda.
Slutet tycker jag är helt ok. Jag spelade med den patchade varianten. Speciellt om du har Leviathan DLC.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 14 February 2017 - 20:03.
Postad 14 February 2017 - 21:11
Har inte lyckats motivera DLC än. Ibland är man dumsnål man har ju råd men citadel plus leviathan typ 300 spänn? Hur många timmar är det?
Postad 25 February 2017 - 10:31
The Hunter: COTW. En spinoff på the hunter som nu kallas The Hunter Classic. Använder Just cause 3 motorn med utmärkt resultat.
Har en del buggar men flyter på bra på min burk. Finns inget vackrare än moder natur så det är nog det snyggaste spelet jag kört någonsin ![]()
Postad 25 February 2017 - 12:49
Utan xbone?
Jepp.
Jag har blivit en pc masterrace! Muahahaha!
#canevenplaycrysis
Postad 25 February 2017 - 13:02
Jag har blivit en pc masterrace! Muahahaha!
Trodde aldrig dagen skulle komma. Är det inte för komplicerat då? ![]()
Postad 25 February 2017 - 13:21
Det vet jag inte, har inte installerat något spel ännu. Att planera datorn och sätta ihop den var dock rätt komplicerat och inget som jag hade kunnat göra själv. Jädrans luftflöden åt alla hållTrodde aldrig dagen skulle komma. Är det inte för komplicerat då?
Men nu blir det äkta 30 fps!
(3200 MHz ramhastighet, tidernas största kylare till en överklockningsvänlig i5 och tvetts vätskekylda fury x
Redigerat av Zartok, 25 February 2017 - 13:24.
Postad 25 February 2017 - 20:44
Det vet jag inte, har inte installerat något spel ännu. Att planera datorn och sätta ihop den var dock rätt komplicerat och inget som jag hade kunnat göra själv. Jädrans luftflöden åt alla håll
Men nu blir det äkta 30 fps!
(3200 MHz ramhastighet, tidernas största kylare till en överklockningsvänlig i5 och tvetts vätskekylda fury x
En mycket vacker post det där. ![]()
Postad 25 February 2017 - 20:55
Zartok, välkommen till andra sidan!
Köpte en PC för ett tag sen också...
Postad 25 February 2017 - 21:00
TackZartok, välkommen till andra sidan!
Köpte en PC för ett tag sen också...
Sååå... Går det bara att köpa forza Horizon 3 i msstore för ockerpriser?
Postad 25 February 2017 - 21:18
Farming Simulator 17 på PC:n
Avslutade precis ett dubbelmöte i FIFA 17 på XBOX One-S:en mot snart 11-åringen, 2-2 på White Hart Lane och 0-1 på Old Trafford, trots Vertongen utvisad i 36:e minuten... en mycket "upprörd" son, perfekt innan läggdags tyckte Mrs. Erikderek...
EK
Postad 26 February 2017 - 16:24
Postad 26 February 2017 - 19:36
Postad 26 February 2017 - 23:12
Ser så mycket fram emot mass effect andromeda dock. Ojoj..
Postad 27 February 2017 - 08:11
Börjat med The Witcher. Är inte riktigt kompis med kontrollen än, men det kommer väl hoppas jag.
Kontrollen är egentligen det enda som är smått negativ på konsol när man spelar Witcher 3, men man vänjer sig ändå hyffsat efter ett tag.
Postad 27 February 2017 - 13:57
Kontrollen fixade de väl i en patch som man kan ändra under inställningar?
Postad 27 February 2017 - 15:02
Postad 05 March 2017 - 12:17
nope. win 10 ska uppdateras. ok.
sen då?
nope. kontrollen skulle installeras.
nu?
nope. inget kontrollstöd.
*in på cyberhaxxorgrupp*
"me 1 controller support"
yay!
*laddar ner*
"unpack with winzip"
*laddar ner winzip*
öppnar zippen.
finns mängder med filer.
kollar instruktioner för hur allt ska installeras...
kopiera det här hit, gör backuper.
gå in här och kopiera det här hit och gör backuper före.
ta det här, gör backup på det här och sen...
jaha. ok. en timme senare. det här var ju verkligen lätt. pc ÄR superlätt att hålla på med, inte alls krångligt för fem öre det här.
nu ska vi se om det fungerar...
OM det gör det så spelar jag just nu... första mass effect på pc!
ps. jag kör allt på högsta. går inte riktigt att välja full hd *asg*
Kontrollen fungerar inte. Dra åt **** ditt j*vla mög!
Spelar mass effect med billigt tangentbord. Med inbyggd mus.
Oldschool.
Redigerat av Zartok, 05 March 2017 - 12:23.
Postad 05 March 2017 - 12:22
Jag la ner Witcher. På tok för långsamt för min smak. Håller istället helt och hållet på med Zelda. Finns inte tid för annat nu
6 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
59 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?