Nu står det 26 November... vet någon om det stått 24 på sidan ?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 17 november 2010 - 11:15
Postad 17 november 2010 - 11:17
Postad 17 november 2010 - 11:26
Redigerat av MattEng76, 17 november 2010 - 11:51.
Postad 17 november 2010 - 11:51
Postad 17 november 2010 - 12:25
oo splitscreen online har jag aldrig lirat, finns det några spel till ps3 som har detbland det roligaste som finns är ju splitscreen online som finns i några få bilspel.
pgr2 t.ex var ju en av grejerna som gjorde det spelet så otroligt kul!
men men splitscreen offline är ju bättre än inget splitscreen...

mvh
Postad 17 november 2010 - 13:39
Ratt fungerar fint i split screen i GT5P, så det förutsätter jag att ni kan.
Så trevligt, tack !!

Postad 17 november 2010 - 14:10

Edit: Såg att vissa äldre modeller fanns nu, men inte muskelbilarna. Jag vill dundra fram inte surra fram!
Edit 2: Kikade visst en lista från 2008. Hittade en ny och det fanns gamla tuffa muskelbilar, nu måste jag börja fundera om jag ska köpa eller inte.
Redigerat av Unregisteredbdbbb6aa, 17 november 2010 - 14:33.
Postad 17 november 2010 - 14:31
jag hörde från en säker källa att det låg för tryck för en månad sedan så för hoppningsvis så kan det stämma:)
haha alla dessa "säkra" källor...
Postad 17 november 2010 - 14:35
Aldrig varit ett stort bilspelsfan men jag tänkte pga hypen så skulle jag kika närmare på GT5. Det föll pladask då det bara är moderna bilar som figurerar. Hmpf
Edit: Såg att vissa äldre modeller fanns nu, men inte muskelbilarna. Jag vill dundra fram inte surra fram!
Edit 2: Kikade en lista från 2008. Det fanns gamla tuffa muskelbilar, nu måste jag börja fundera om jag ska köpa eller inte.
Inget att fundera på, K Ö P!
Räcker för mig att Mach 1 -71 och GT40 -69 finns med. Där snackar vi muskler!
Postad 17 november 2010 - 16:47
Klicka på länken igen: Magic!http://se.playstatio...ran-Turismo®-5/

Postad 17 november 2010 - 17:14
Klicka på länken igen: Magic!
oooooh! men de var skönt, just nu när man börjar känna " måååste spelaaaa" så är det psykologiskt väldigt jobbigt att vänta 2 dar till.
Postad 17 november 2010 - 17:54
Det är frestande att skicka ett PM till dig för att undersöka dina möjligheter att smuggla ut några exemplar, men jag nöjer mig med att fira beskedet med en folköl så här på lillördagen.Gt5 har nu kommit till lagret
(CDON)

Postad 17 november 2010 - 18:10
Hmm, skicka en till mig så jag får se om det verkligen stämmer!Gt5 har nu kommit till lagret
(CDON)

Postad 17 november 2010 - 18:37
Gt5 har nu kommit till lagret
(CDON)
Härliga tider, strålande tider

Får man fråga om collectors- och signature edition också kommit?
Postad 17 november 2010 - 19:16
Postad 17 november 2010 - 19:18
Ex har man ju läst om folk som inhandlat ratt för att ytterligare kunna träna på bilkörning inför framtida övningskörningar i verkligheten. Vore ju därmed trevligt att veta hur nära verklig bilkörning man egentligen kommer genom att använda ratt, pedaler och växelspak i en bilsimulator som GT5.
EDIT: @ VincentVegasSWE - Skrev om det så att det passar herrn och tråden lite bättre

Redigerat av MattEng76, 17 november 2010 - 19:56.
Postad 17 november 2010 - 19:23
Härliga tider, strålande tider
Får man fråga om collectors- och signature edition också kommit?
Vågar inte säga säkert ja men det ska de ha gjort, ska kolla imorrn
Postad 17 november 2010 - 19:48
Postad 17 november 2010 - 19:56
Queen rules.its a kinda magic ....

Så även amar som just nu sitter och testar en garanterat RIKTIG version av GT5:
It took 40 minutes. First bunch of installed data is actually 6.4GB, but we have already learned that game will continue to install (decompress) the data during playtime. And off we go...
Gran Turismo 5 Retail Overview
Redigerat av pacman, 18 november 2010 - 08:22.
Postad 17 november 2010 - 20:28

Postad 17 november 2010 - 20:52
Ingen big deal för mig, men för vissa andra här kan det vara värt att citera följande: "NO MULTISCREEN OR LAN OPTIONS SO FAR."Queen rules.
![]()
It took 40 minutes. First bunch of installed data is actually 6.4GB, but we have already learned that game will continue to install (decompress) the data during playtime. And off we go...
Postad 17 november 2010 - 21:00
(CDON)

Just nu är jag i ett så överhypat tillstånd att jag kommer få svårt att sova i natt. Tack för den Eason!

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 17 november 2010 - 21:01.
Postad 17 november 2010 - 21:12

Postad 17 november 2010 - 21:24
Queen rules.
![]()
Riktigt störande att HUDen inte verkar gå att stänga av. Hade velat kunna stänga av allt utom möjligtvis en notis om varvtid när man korsar mållinjen. Aja, får hoppas att det löses i en uppdatering framöver.
Postad 17 november 2010 - 21:45

Redigerat av Unregisterede3e9db38, 17 november 2010 - 21:46.
Postad 18 november 2010 - 00:04
Får man bättre varvtider med ratt? Eller ni köper ratt för att det är mer realism/roligt med ratt?
Vilken butik är känd för att råka skicka spelet för tidigt? El-Giganten?
Postad 18 november 2010 - 00:33
Jag kommer inte åt tråden...
Är tråden låst eller är den fellänkad?
Vilken beslutsångest jag har över rattköp!
Får man bättre varvtider med ratt? Eller ni köper ratt för att det är mer realism/roligt med ratt?
De flesta brukar få bättre varvtider när man väl vant sig vid ratten! Och sen är ju force-feedback det bästa sen skivat bröd

Postad 18 november 2010 - 02:15
Du kan nog tjäna in några sekunder. Blir ju mer exakt styrning med ratt så kurvorna tas bättre.
Postad 18 november 2010 - 06:04
De har klistrat den, vilket tydligen gav den en ny adress. Här är den: http://www.gtplanet....ad.php?t=132738Jag kommer inte åt tråden...
Postad 18 november 2010 - 07:36
Beställde Rock Band 3 från El-G men avbokade den onsdagen efter fredagens release då dom fortfarande inte hade skickat den. Så undvik gärna är mitt tips. Webhallen möjligtvis.Vilken beslutsångest jag har över rattköp!
Och ratt? Ja. Kurvor tas bättre och varvtiderna blir således mycket bättre. Sen är det otroligt mycket roligare med ratt. Kommer nog aldrig köra utan ratt igen... Love you G27.

Postad 18 november 2010 - 07:48
Beställde från EG sist och fick spelet dagen innan, beställde ett spel i våras från CDON och lika där...Vilken butik är känd för att råka skicka spelet för tidigt? El-Giganten?
Postad 18 november 2010 - 08:23
Riktigt störande att HUDen inte verkar gå att stänga av. Hade velat kunna stänga av allt utom möjligtvis en notis om varvtid när man korsar mållinjen. Aja, får hoppas att det löses i en uppdatering framöver.
Återigen så var det Arcade-mode. Vi får väl se vad Simulation Mode har att erbjuda.
Regarding PHYSICS - the Professional / Standard is gone. I referred to Professional in my previous update as an AI setting in Arcade. However, physics are "Professional" with everything OFF - it seems that new assist "SKID RECOVERY" actually determines the complexity of the tyre physics.
---
Online så lär jag inte välja "Narrower" som view angle, då är det standard som gäller.
6 dagar kvar!
Postad 18 november 2010 - 08:24
Indeed. Varför INTE ha den finessen lixom!!??Riktigt störande att HUDen inte verkar gå att stänga av. Hade velat kunna stänga av allt utom möjligtvis en notis om varvtid när man korsar mållinjen. Aja, får hoppas att det löses i en uppdatering framöver.
Klicka på länken igen: Magic!Jag kommer inte åt tråden...

Skoja bara, som VincentVegaSWE sa, pga låsning fick den ny adress.
Postad 18 november 2010 - 08:24
Det är roligare, mer realistiskt (tänk dig att köra till jobbet med en Dual Shock...) OCH man får (iallafall jag= bättre varvtider, lyckas aldrig komma ner på samma tider med en DS.Vilken beslutsångest jag har över rattköp!
Jag beställde Fallout:NV från game, fick det dagen innan release.
Redigerat av Widar, 18 november 2010 - 08:25.
Postad 18 november 2010 - 08:44
Postad 18 november 2010 - 08:46
Nu mera brukar jag boka på media markt för dom krigar mot elgihanten & siba så då brukar man få spelan
ca. 100-150kr billigare men dom får man hämta ut tidigast på release dagen.
Priset för dom nyaste spelen som jag hämtat ut på senare tid har kostat 349:-

Postad 18 november 2010 - 08:48
första testare av spelet. han uppdaterar första sidan då o då.
(jaha..länken fanns visst redan tidigare)
Redigerat av Unregistered8947db47, 18 november 2010 - 08:49.
Postad 18 november 2010 - 08:49
Antar att det bör funka, i alla GT spel har det gått att ändra kameran. minst i 4-5 lägen.Dum fråga kanske men visst går det få kameran bakom bilen? Aldrig gillat köra bilspel när man har kameran inne i bilen.
Postad 18 november 2010 - 09:19
Ja, det kommer du att få.Vilken beslutsångest jag har över rattköp!
Du kan ta kurvor mycket mer precist.Men även gasen och bromsen, på kontroll så är det full gas eller full broms som gäller

Postad 18 november 2010 - 10:15
Ja, det kommer du att få.
Du kan ta kurvor mycket mer precist.Men även gasen och bromsen, på kontroll så är det full gas eller full broms som gäller
@UTBMF: Tänk bara på att det kan ta ett tag att lära sig bara.
Hmm, är grymt sugen på att byta upp mig till G27, Webhallen har en bundle för 3290:- vilket jag tycker är helt ok pris.
Postad 18 november 2010 - 11:10
Nja, alla knappar är ju tryckkänsliga på PS3-kontrollern så fullt eller inget blir det aldrig ens med en handkontroll.Ja, det kommer du att få.
Postad 18 november 2010 - 11:14
Min tanke är ju att jag ville få mer känsla. Jag gillar att köra ute på kurviga vägar med min bil, hur skoj som helst!! Att köra med kontrollen, som jag gjorde med GT4 bla, är skoj, men med ratt så är det helt klart ett steg närmare att köra bilen man kör i spelet på riktigt.
Jag provade för någon månad sedan en gameseat med riktig sportstol (vill tro att det var en recaro, men kan ha fel), en g27, 3x 24" skärmar + 3D brillor. Tror spelet var Need for Speed Shift eller nått av de olika GTR spelen.
DET VAR HELT GRYMT !!
Blev så fruktansvärt sugen på 3d-tv och glasögon till just GT5 efter det, sicken känsla !! Man satt verkligen i bilen, tyckte jag!
Dock väntar jag lite med 3dtv, men kanske kan bli av nått nästa år

Redigerat av flovv, 18 november 2010 - 11:14.
Postad 18 november 2010 - 13:16
Postad 18 november 2010 - 13:34
(CDON)
Det verkade ta slut lika snabbt efter som de inte verkar finnas i lager nu... aja
jag bokade mitt för några dagar sen, en eller 2 dagar senare då stod det orderstatus dellevererad, (beställde gt5 och lite annat) men nu till min förvåning står det postad, gt5 står också som postad innebär detta att de kanske kommer innan den 24:e någon som vet?
pallar inte vänta mer nu!
Redigerat av chris_one, 18 november 2010 - 13:36.
Postad 18 november 2010 - 13:41
Ni som kör med ratt och manuella växlar, är det inte stressande eller svårare? Kopplingspedalen fungerar som i praktiken? Om man inte trampar ner den och växlar...vad händer då?
Aldrig sett ngt spel som har stöd för koppling. Stödjer GT5 koppling också?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar