Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 January 2011 - 22:35

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

• 569 inlägg
  • 0

Märkligt för exakt så har jag det strukturerat. Alla mkv, img osv hittar den, även rar-arkiv slukas utan problem, men så snart det är en VIDEO_TS-mapp så skiter det sig.

Kör trådat mot en WHS om det skulle innebära något speciellt.

Jag har laddat ner Boxee till min pc och har samma problem som dig, nästan.

Förut körde jag med WMC med media browswer och hämtade all metadata med "media center master" funkade helt perfekt och såg snyggt ut.
Med Boxee så använder den inte samma meta data. Svenska filmer som tex. brollopsfotografen heter nu "The Wedding photoghrapher" Vissa DVD filmer hittas men inte vissa så nu fattas 15 filmer i listan och flera som den hittat har ingen metadata i Boxee.

Funkar pc versionen sämre än box versionen??????

Postad 29 January 2011 - 10:00

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Hej.
Jag har haft popcorn hours första maskin sen den släpptes. Dessvärre gick den sönder nu i veckan och de känns som att boxee är vägen man ska ta :-p
Har letat i tråden - inte hittat svaren.

Två frågor innan jag gör slag i saken.
Jag kör macbook air ssd (dvs inte så kraftfull) samt en nätverkshårddisk. Western Digital 1tb inkopplad i USB porten på en airport exreme.
Kommer boxeen att kunna komma åt filerna på min nätverkshårddisk eller måste jag ha filmerna på datorn?

Om man ska streama innehåll från datorn, vilket program använder man för att tala om för boxeen vilka mappar den ska komma åt?

Mvh jonathan

Postad 29 January 2011 - 11:08

Unregistered10f106ca
  • Unregistered10f106ca
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Då har man fått sin Boxee! Tycker verkligen om den måste jag säga. Grymt att jag kunde dela ut hårddisken via nätverket också.

Hade problem först med att det hackade till i vissa filmer. Hade ställt in boxen på 1080p 24hz. När jag då tittade på vissa tv program i avi format så hackade det till då och då. Hittade till slut en inställning som sa typ "matcha skärmens refresh räte till filmen", då ändrade den sig till 50hz när jag kollade avi och det slutade hacka! Så ett tips är att slå på den inställningen!

I övrigt så tycker jag YouTube Leanback och flash film överhuvudtaget verkar fungera sjukt dåligt för tillfället. Jag kör givetvis med senaste firmware.

YouTube leanback är ju ett skämt, svårt att söka, navigera osv och det känns som filmerna hackar. Tyckte Youtube applikationen verkade bättre innan firmware uppdateringen, då kunde man switcha till hd mm. Vad är er uppfattning om den? Finns det någon ersättare till Leanback appen?

Postad 29 January 2011 - 13:39

mukitelan
  • mukitelan
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Hej.
Jag har haft popcorn hours första maskin sen den släpptes. Dessvärre gick den sönder nu i veckan och de känns som att boxee är vägen man ska ta :-p
Har letat i tråden - inte hittat svaren.

Två frågor innan jag gör slag i saken.
Jag kör macbook air ssd (dvs inte så kraftfull) samt en nätverkshårddisk. Western Digital 1tb inkopplad i USB porten på en airport exreme.
Kommer boxeen att kunna komma åt filerna på min nätverkshårddisk eller måste jag ha filmerna på datorn?

Om man ska streama innehåll från datorn, vilket program använder man för att tala om för boxeen vilka mappar den ska komma åt?

Mvh jonathan

Fråga två: Jag har en MacBookPro och det är bara att gå in i inställningar och välja vilka filer som ska delas ut. Sitter inte vi datorn just nu men det heter "Delning" tror jag.

Postad 29 January 2011 - 14:23

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Märkligt för exakt så har jag det strukturerat. Alla mkv, img osv hittar den, även rar-arkiv slukas utan problem, men så snart det är en VIDEO_TS-mapp så skiter det sig.

Kör trådat mot en WHS om det skulle innebära något speciellt.

Kör också mot WHS och det har funkat, men några filmer saknar boxee som jag hittat metadata till tidigare i mediabrowser, meta browser eller medicenter master, frågan är ju varifrån boxee tar sin info.

Postad 30 January 2011 - 14:41

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Köpte en boxee över disk idag (jme data mobilia malmö) - importerad från staterna.
Har lyckats dela mappar på min macbook air utan problem, men min boxee kommer inte åt min hårddisk som är inkopplad via usb i min apple airport extreme. Nån som har erfarenhet av airport extreme som kanske kan hjälpa?

Mvh jonathan

Postad 30 January 2011 - 21:41

Moden19
  • Moden19
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har min share på en w7 dators hårddisk och sen den senaste uppdateringen, så blir sharen disconnected hela tiden. Nån mer som råkat ut för detta eller vet vad problemet är?

Postad 31 January 2011 - 17:31

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
hur är det om man spelar ett rar-arkiv och en srt/sub-fil till det? Går det?

Postad 31 January 2011 - 18:57

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

hur är det om man spelar ett rar-arkiv och en srt/sub-fil till det? Går det?

Jepp, det fungerar finfint. Dock så får man välja SRT filen separat har jag för mig...

Har precis installerat boxee idag. Har tyvärr inte hunnit testa allt... =)

Postad 31 January 2011 - 19:59

Helmsman
  • Helmsman
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Kan någon hjälpa mig med att få till mitt nätverk?
Har:
- PC stationär (Win 7)
- Laptop (Win 7)
- Router (D-Link DSL-2740B)
- Router 2 (Netgear WNDR37AB), skall funka som accesspunkt
- Boxee Box - med kabel till Router 2
- D-Link Powerline network
Jag får inte ihop detta till ett nätverk.. Har surfat runt, men ingen verkar ha samma problem. Tror det handlar om att få Router 2 att fatta att han (hon?) ska vara en access-punkt. Jag har stationära PCn och D-Link routern i källaren. Tjocka väggar så jag behöver en accesspunkt för att kunna köra trådlöst i resten av huset. Powerline network via elkontakterna funkar kalas.
Toppen om någon har förslag!

Postad 31 January 2011 - 21:22

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Jepp, det fungerar finfint. Dock så får man välja SRT filen separat har jag för mig...

Har precis installerat boxee idag. Har tyvärr inte hunnit testa allt... =)

Någon som kör NAS och DLNA och kan säga om SRT-texter fungerar då med? Med min WD TV live fungerar det inte, så man måste koda in subbarna i själva filmen... Strömmar man från en "vanlig" nätverksenhet så fungerar det med vanlig srt...

Postad 31 January 2011 - 22:10

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
New firmware RC available 1.0.4.17248

OBS! Läs noga instruktionerna. Installera inte denna BETA om ni vill köra repositories som hypernode, headweb etc.
(någon måste maila de som utvecklar apparna och be dem skaffa ett certifikat.)

Below you will find instructions on how to install the latest RC version of the firmware on your Boxee Box.
This version includes some minor bug fixes, but includes some deep changes to underlying code so we want to make sure we don't have any regressions with this build.
You can post your feedback on this thread or contact me directly at marcel{at}boxee{dot}tv.

This version includes mainly bug fix's such as :
* New/Experimental: support Dolby TrueHD bit streaming.
* New/Experimental: Fix the Black screen issue some users are having (only if you are able to view the start up video animation)
* Fix: Sometimes subtitle font was too small
* Fix: On some audio receivers (mainly Onkyo), audio was lost after switching screen

Known Issues:

* Apps from 3rd party repos will not run on this build. This is due to a new App signing process we are putting in place. Over the next few days the developers of these apps will be able to sign their apps, which will get them working again.

* Some users might experience when launching the Vudu application -”The VUDU application is not authorized for this device ” this is caused by the box not receiving a response from the NTP server and the date and time are incorrect (We are working hard to fix this as soon as possible in the meantime a temporary solution is to try a “Factory Reset” from the recovery mode and then manually upgrade to this firmware and/or make sure your firewall is not blocking UDP port 123.)

If you have at anytime want to revert to the previous version please use this link.
Installation
1. Please download this file
2. Follow the instructions here, to apply to your Box.
The Boxee source code will be available on our website later tonight

Mer info om varför signed.

This only means that they will have to sign the app I'm order to run it. once it is sign it will run the same way as before. We don't impose any restrictions on applications developers beside this.
It will run 3rd party applications as before
This is one of the reason we getting this out in rc. We want app dev to be able to do the signing process before this one is out.

Redigerat av Unregistered577c6879, 31 January 2011 - 22:59.

Postad 31 January 2011 - 22:31

aanee
  • aanee
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Kan någon skriva eller länka till en guide med det enklaste sättet att nå mina lokala filer på win7 64 bit? När jag går in på local sources - add source - dator (samba) så frågar den efter username och password men jag har ingen aning om vad jag ska skriva?

Jag har bara lyckats nå filerna på C:\Users\Public\Videos men problemet är att alla filer ligger på en annan partition som heter F och den kommer jag inte åt trots att jag har delat ut hela den disken och alla mappar.

Har sökt mycket på nätet men hittar ingen enkel guide utan bara massa forumtrådar med långa diskussioner och börjar verkligen tröttna nu, snälla hjälp mig kära hembio experter...

Postad 31 January 2011 - 22:43

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Har nu inhandlat en Boxee och måste säga att jag är sjukt nöjd. Kör den trådat via NAS'en och än så länge har jag inte stött på några problem alls. Möjligtvis är det något för många inställningar man kan pilla med för min smak :) Men det gör ingenting när den äter rar'ade mkv-filer i 1080p på 20 GB till frukost.

Postad 31 January 2011 - 23:31

planders
  • planders
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Kan någon skriva eller länka till en guide med det enklaste sättet att nå mina lokala filer på win7 64 bit? När jag går in på local sources - add source - dator (samba) så frågar den efter username och password men jag har ingen aning om vad jag ska skriva?

Jag har bara lyckats nå filerna på C:\Users\Public\Videos men problemet är att alla filer ligger på en annan partition som heter F och den kommer jag inte åt trots att jag har delat ut hela den disken och alla mappar.

Har sökt mycket på nätet men hittar ingen enkel guide utan bara massa forumtrådar med långa diskussioner och börjar verkligen tröttna nu, snälla hjälp mig kära hembio experter...

Du ska alltså ange användarnamn och lösenord till ett Windows-konto som har rättigheter att läsa dina lokala filer.

Enklaste sättet är att skapa ett nytt konto på din dator exklusivt för Boxee:
Control Panel\All Control Panel Items\User Accounts\Manage Accounts\Create New Account
Sen delar du ut de mappar som ska kunna nås till detta konto:
högerklicka på mappen -> Share with -> Specific people -> Ange Boxee-användaren

Nu ska du kunna logga in med ditt nya konto ifrån din Boxee och komma åt alla dina filer!

Postad 31 January 2011 - 23:56

aanee
  • aanee
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Du ska alltså ange användarnamn och lösenord till ett Windows-konto som har rättigheter att läsa dina lokala filer.

Enklaste sättet är att skapa ett nytt konto på din dator exklusivt för Boxee:

Control Panel\All Control Panel Items\User Accounts\Manage Accounts\Create New Account
Sen delar du ut de mappar som ska kunna nås till detta konto:
högerklicka på mappen -> Share with -> Specific people -> Ange Boxee-användaren

Nu ska du kunna logga in med ditt nya konto ifrån din Boxee och komma åt alla dina filer!

Tack för din hjälp men har ett par frågor:

Jag skapar ett nytt konto som heter Boxee. Ska den vara admin? Vad blir då username och password i Boxen som jag ska ange?

Postad 31 January 2011 - 23:56

Kim.Persson1
  • Kim.Persson1
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej,
Då kom den till sist, min kära Boxee box :-).
Trots denna glädje har det vridit sig lite till en frustration när jag inte lyckas få igång musiken, det är inte det primära men finns det där ska den fungera. Den andra installationen gick bra, då till problemet. Jag har hänvisat till min NAS där jag har min Itunes mapp med all musik. Boxee box hittar filerna med tillhörande omslag, perfekt, problemet är att det inte går att spela upp filen/rna, eller rättare sagt det går men det kommer inget ljud samt att sekunderna går ovanligt fort, precis som man spolar sig genom låten fast utan ljud. Är det någon själ i detta forum som vet var problemet ligger?
Jag kör optisk kabel och det fungar i apparna + filmerna.
Tacksam för all hjälp!!

Vi hörs!

/Kim

EDIT: Efter factory reset fungerade allt som det skulle. Fråga mig inte varför men nu går det fint.

/Kim

Redigerat av Kim.Persson1, 01 February 2011 - 17:55.

Postad 01 February 2011 - 10:03

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Testade en tung fil igår och fick lite problem. Det tog ca. 30 sekunder att ens få igång filmen och när den väl började spela så buffrade den ungefär var 5:e sekund. Någon som vet om man kan lösa detta på något sätt (öka buffern?) eller om det helt enkelt är så att jag nåt gränsen för vad maskinen klarar av :)

Postad 01 February 2011 - 10:10

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Blir inte riktigt klok på om spelararn klarar följande. Kanske någon har bra koll ?

1. Bitstreama Dolby true hd / DTS-HD ?
2. Bd-ISO ?
3. 23,976hz judderfritt ?

Postad 01 February 2011 - 10:18

Bernst-Gunnar
  • Bernst-Gunnar
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Testade en tung fil igår och fick lite problem. Det tog ca. 30 sekunder att ens få igång filmen och när den väl började spela så buffrade den ungefär var 5:e sekund. Någon som vet om man kan lösa detta på något sätt (öka buffern?) eller om det helt enkelt är så att jag nåt gränsen för vad maskinen klarar av :)

Har haft min BB i 2 månader och testat alla möjliga filer, tunga lätta stora och små. Buffrar aldrig utom en till 5 sek innan filmen börjar beroende på i princip storlek på fil. Ditt problem låter som nåt annat än BB i allafall.

//B-G

Postad 01 February 2011 - 10:41

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Har haft min BB i 2 månader och testat alla möjliga filer, tunga lätta stora och små. Buffrar aldrig utom en till 5 sek innan filmen börjar beroende på i princip storlek på fil. Ditt problem låter som nåt annat än BB i allafall.

//B-G

OK, bra att det inte är BB. Trist att jag inte vet hur man löser det. Någon?

Postad 01 February 2011 - 10:51

rky
  • rky
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Kör du trådlöst? Det kan isf ställa till det med laddtider och buffring.

Postad 01 February 2011 - 10:59

planders
  • planders
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Tack för din hjälp men har ett par frågor:

Jag skapar ett nytt konto som heter Boxee. Ska den vara admin? Vad blir då username och password i Boxen som jag ska ange?

Kontot behöver inte ha administrationsrättigheter. Däremot måste du sätta ett lösenord på kontot för att kunna använda det att logga in med. Då kommer användarnamnet bli kontots namn (ex. 'Boxee') och lösenordet det du tidigare angett.

Postad 01 February 2011 - 11:01

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Kör du trådlöst? Det kan isf ställa till det med laddtider och buffring.

Nix, trådat till routern och NAS'en är också trådad via routern.

Postad 01 February 2011 - 11:29

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Är det någon här som har en DIR-655 och kör Boxeen mot denna? Har ni ställt in WHISH eller kör ni på som vanligt?

Postad 01 February 2011 - 12:03

Bernst-Gunnar
  • Bernst-Gunnar
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Är det någon här som har en DIR-655 och kör Boxeen mot denna? Har ni ställt in WHISH eller kör ni på som vanligt?

Jag har Dir-655 och jag kör trådat helt vanligt, Samba. Har testat och kört trådlöst och det funkade också väldigt bra.

Nix, trådat till routern och NAS'en är också trådad via routern.

Kanske din NAS som har dålig överföring?!

Postad 01 February 2011 - 14:10

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Jag har aldrig haft dessa problem med min BB och kört dom flesta "killer" filer det enda är att det buffrar ca 2-3 sekunder innan dom startar.
Kan tilägga att jag kör trådat (25m) till en Netgear WNR3500L och Netgears Readynas Duo

Postad 01 February 2011 - 14:48

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Kanske din NAS som har dålig överföring?!

Den ska ha Gigabit RJ-45 Ethernet port enligt specen - borde inte det räcka?

edit: det är en Qnap TS-210

Redigerat av cpt, 01 February 2011 - 14:49.

Postad 01 February 2011 - 16:25

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Priset har börjat gå ner!

NetonNet listar den för 1990 nu! Dock bara ett begränsat antal enligt dem själv:

Vi får en begränsad leverans i mitten av februari som vi tar ett riktigt bra pris på! Förhandsboka idag. Priset gäller bara denna begränsade leverans!

http://www.netonnet....ox/142797.3141/

Postad 01 February 2011 - 18:34

Bernst-Gunnar
  • Bernst-Gunnar
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Den ska ha Gigabit RJ-45 Ethernet port enligt specen - borde inte det räcka?

edit: det är en Qnap TS-210

Jag har själv en Qnap, kanske taskiga kablar, kontakter, uttag. Om du streamar samma film till en pc är det samma sak?

Postad 01 February 2011 - 20:45

Pimpmaster
  • Pimpmaster
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Jag tror att Vudu endast har filmer. Jag har än så länge bara streamat den gratisfilm man får när man ger dem sin e-post adress i appen. Vad sedan gäller med US kreditkort etc har jag inte kollat faktiskt, men det står följande i deras avtal...

Jag hittar ingen direkt information om att man måste ha amerikanskt kreditkort eller att man måste vara amerikansk medborgare etc. Jag får väl testa vidare och se vad som händer

Nu har jag letat vidare och lyckats aktivera mitt konto hos vudu.com genom att fixa ett amerikanskt telefonnummer genom ring2skype. Men sen när man ska lägga till kreditkort, vilket är det enda sättet att ladda sitt konto, så måste man ange amerikansk adress för sitt kreditkort. Det känns inte som det blir helt lätt att titta på vudu.com i Sverige... :unsure:

Postad 01 February 2011 - 20:46

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Ingen ?

Blir inte riktigt klok på om spelararn klarar följande. Kanske någon har bra koll ?

2. Bd-ISO ?

Postad 01 February 2011 - 20:46

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Nu har jag letat vidare och lyckats aktivera mitt konto hos vudu.com genom att fixa ett amerikanskt telefonnummer genom ring2skype. Men sen när man ska lägga till kreditkort, vilket är det enda sättet att ladda sitt konto, så måste man ange amerikansk adress för sitt kreditkort. Det känns inte som det blir helt lätt att titta på vudu.com i Sverige... :unsure:

Känner vudu inte av att det är svenskt IP numer?

Postad 01 February 2011 - 21:16

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Ingen ?

Ja den klarar av allt detta dock inte utan buggar i dagsläget. Läs lite i tråden.

Postad 01 February 2011 - 21:49

Pimpmaster
  • Pimpmaster
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Känner vudu inte av att det är svenskt IP numer?

Den känner inte av det om man kör med Overplay.net VPN...

Postad 02 February 2011 - 06:47

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

2. Bd-ISO ?

1. Senaste firmware sp4 tillåter bitstreaming av dolby true hd. Innan har trueHD alltid först omvandlats till PCM och sedan skickat över hdmi. Tyvärr lider boxen i bitstremat läge av så kallade "audio drop-outs". Några ggr per film blir det tyst någon/några sekunder innan streamen åter igen hittas av förstärkaren. Grymt irriterande. Sedan länge har maskinen klarat av att bitstreama DTS-HD master audio (kan inte decodas till PCM pågrund av licenskonstnader). Tyvärr lider den i dts-hd ma också ut av audio dropouts. Oroväckande nog har boxee svårt att förstå varför. Det lovas en fix för problemet men lösningen skjuts upp hela tiden till nästa firmware release. Det sägs att man kan behöva blanda in Intel för att lösa situationen, vilket låter mer som hårvarufel än mjukvara.

2. Jo, den ska klara bd-iso. Dock utan menyer. Den spelar den största filen den kan hitta. Streaming av BD-iso har från början vart fylld av problem. Vissa rips bara buffrade konstant. För de flesta löste sig detta i firmware sp2 men fortfarande läser man ibland om folk med problem. BD-iso är ingen bra ide att köra över trådlöst, krävs nästan trådat.

3. Tycker också det är konstigt att ingen kan trovärdigt berätta hur detta ligger till. Problemet är att många sitter på tv apparateer som inte från början hanterar 23,976Hz korrekt. Hursomhelst, sägs det att boxee ska klara av detta. Har inte läst nått klagomål på avsforum om detta och där borde det rimligtvis ha dykt upp om det var en faktiskt issue. Utöver filmer som är masterade i 23,976Hz finns det ett del fimer som är mastrade i 24,000Hz (i minoritet jämf med 23,976 och gäller framförallt europeiska releaser). Man kan verkligen fråga sig huruvida boxee box kan särskilja på dessa två framerates korrekt.

Redigerat av Bonzichrille, 02 February 2011 - 06:53.

Postad 02 February 2011 - 07:54

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Tack för ett kanonsvar. Låter precis som du sa oroväckande med bitstreamen :unsure:

1. Senaste firmware sp4 tillåter bitstreaming av dolby true hd. Innan har trueHD alltid först omvandlats till PCM och sedan skickat över hdmi. Tyvärr lider boxen i bitstremat läge av så kallade "audio drop-outs". Några ggr per film blir det tyst någon/några sekunder innan streamen åter igen hittas av förstärkaren. Grymt irriterande. Sedan länge har maskinen klarat av att bitstreama DTS-HD master audio (kan inte decodas till PCM pågrund av licenskonstnader). Tyvärr lider den i dts-hd ma också ut av audio dropouts. Oroväckande nog har boxee svårt att förstå varför. Det lovas en fix för problemet men lösningen skjuts upp hela tiden till nästa firmware release. Det sägs att man kan behöva blanda in Intel för att lösa situationen, vilket låter mer som hårvarufel än mjukvara.

2. Jo, den ska klara bd-iso. Dock utan menyer. Den spelar den största filen den kan hitta. Streaming av BD-iso har från början vart fylld av problem. Vissa rips bara buffrade konstant. För de flesta löste sig detta i firmware sp2 men fortfarande läser man ibland om folk med problem. BD-iso är ingen bra ide att köra över trådlöst, krävs nästan trådat.

3. Tycker också det är konstigt att ingen kan trovärdigt berätta hur detta ligger till. Problemet är att många sitter på tv apparateer som inte från början hanterar 23,976Hz korrekt. Hursomhelst, sägs det att boxee ska klara av detta. Har inte läst nått klagomål på avsforum om detta och där borde det rimligtvis ha dykt upp om det var en faktiskt issue. Utöver filmer som är masterade i 23,976Hz finns det ett del fimer som är mastrade i 24,000Hz (i minoritet jämf med 23,976 och gäller framförallt europeiska releaser). Man kan verkligen fråga sig huruvida boxee box kan särskilja på dessa två framerates korrekt.

Postad 02 February 2011 - 09:48

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0
Här är ännu en glad Boxee ägare.

Jag har kört med en ACRyan Mini fram tills nu. Jag har kunnat spela upp allt jag har önskat, men gränssnittet var trist på den...och det är ju halva nöjet att det ska se snyggt och prydligt ut. Utvecklingen av nya firmware verkade också stanna av, och då det inte är några direkta pengar så valde jag att gå vidare till Boxee.

Installationen av Boxee:n gick som en dans. Jag kör film från min WHS, och inga problem alls att mappa upp sig mot den eller hämta information om de filmer jag hade. Mina filnamn har varit noga angivna sedan tidigare, så det mesta kunde hittas utan problem. De som kvarstod som "unsolved" kunde hittas manuellt i de flesta fall, men vissa kunde inte gå att få ner ändå då "informationen saknades".

Mot min HD-ready plasma så valdes 720p, och det såg helt ok ut. Jag gick upp till 1080p som också är helt ok, men då gavs undertexten i en grön färg. Jag har läst om detta fenomen tidigare i tråden, och det verkar alltså ha med vald upplösning att göra också.

En fråga som jag har är i vilket läge man ska lämna Boxee:n.
Ska den vara påslagen, standby eller avstängd?
Om man väljer att stänga av den, kan man då starta den via fjärrkontrollen...eller måste man trycka på knappen uppe på Boxee:n.

Hur går ni andra med detta?

Film via Headweb samt SVTPlay/TV4Play är andra önskemål som verkar vara möjliga, eller gå att fixa inom en snar framtid. Har jag uppfattat saken korrekt?

Postad 02 February 2011 - 11:05

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Det lovas en fix för problemet men lösningen skjuts upp hela tiden till nästa firmware release. Det sägs att man kan behöva blanda in Intel för att lösa situationen, vilket låter mer som hårvarufel än mjukvara.

Detta stämmer inte, vet inte var du fått dina uppgifter ifrån. DTS-HDMA/TrueHD är enbart mjukvaruproblem.
Först och främst saknades TrueHD från SDKn från Intel. Nu har de fått rätt SDK.
Dan har jobbat med drop outs under lång tid. Problemet är att det varit svårt att återskapa detta i och med att det sker slumpartat. Mjukvaran är något som behövts skrivas från grunden då XBMC helt saknat stöd för detta. För eller senare kommer detta att lösas...

SP4 är inte senaste fw. det är en release candidate.

Redigerat av Unregistered577c6879, 02 February 2011 - 11:12.

Postad 02 February 2011 - 11:11

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Mot min HD-ready plasma så valdes 720p, och det såg helt ok ut. Jag gick upp till 1080p som också är helt ok, men då gavs undertexten i en grön färg. Jag har läst om detta fenomen tidigare i tråden, och det verkar alltså ha med vald upplösning att göra också.

En fråga som jag har är i vilket läge man ska lämna Boxee:n.
Ska den vara påslagen, standby eller avstängd?
Om man väljer att stänga av den, kan man då starta den via fjärrkontrollen...eller måste man trycka på knappen uppe på Boxee:n.

Hur går ni andra med detta?

Film via Headweb samt SVTPlay/TV4Play är andra önskemål som verkar vara möjliga, eller gå att fixa inom en snar framtid. Har jag uppfattat saken korrekt?

Jag har testat ->720p till HD-ready och kan inte se samma fenomen. För att gå till botten med detta så kan det vara bra om vi kan kolla lite när det sker. Är det enbart med externa undertexter? Vilka format? Kolla mediainfo.

Boxee saknar standby (den stänger enbart av hdmi-signalen).
Stänger du av den så förlorar du allt som den temporärt cachat. tex covers över internet.
Det går att starta spelaren genom att trycka på menyknappen längst ned på fjärren.
SVTplay/TV4 är bara att surfa in på hemsidan via browsern i dagsläget. Fungerar utan problem
Headweb har en beta.

Postad 02 February 2011 - 11:30

grebo11
  • grebo11
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Jag har testat ->720p till HD-ready och kan inte se samma fenomen. För att gå till botten med detta så kan det vara bra om vi kan kolla lite när det sker. Är det enbart med externa undertexter? Vilka format? Kolla mediainfo.

Stänger du av den så förlorar du allt som den temporärt cachat. tex covers över internet.
Det går att starta spelaren genom att trycka på menyknappen längst ned på fjärren.
SVTplay/TV4 är bara att surfa in på hemsidan via browsern i dagsläget. Fungerar utan problem
Headweb har en beta.

Headweb fungerar inte efter den senaste fw-uppdateringen. Enligt Headweb så beror detta på Boxee och någon bugg där.

SVTplay, TV3 och TV4 finns det appar för på Hypernode (sök i tråden). De fungerar utmärkt (eller inte TV4 just nu, men allt TV4-innehåll fungerar via appen playkanalerna.se som också finns där)

Postad 02 February 2011 - 11:33

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
En dum fråga kanske, men jag hittar ingen VUDU-app? Eller är den dold för oss svennar tills man skaffat en amerikansk proxy?

Kommer VUDUs 3d-filmer de annonserat om gå att spela på min setup?

+ 2 st DLP-link 3d-glasögon.

Postad 02 February 2011 - 12:05

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Headweb fungerar inte efter den senaste fw-uppdateringen. Enligt Headweb så beror detta på Boxee och någon bugg där.

SVTplay, TV3 och TV4 finns det appar för på Hypernode (sök i tråden). De fungerar utmärkt (eller inte TV4 just nu, men allt TV4-innehåll fungerar via appen playkanalerna.se som också finns där)

Det beror inte på en bugg, utan att Headweb måste skaffa en API nyckel från Boxee.
Alla apps måste certifieras från och med SP4. Netflix kräver denna säkerhet på alla maskiner som har deras tjänster.

Testat hypernodeappen, men den är halvfärdig. Går inte att söka på program utan enbart efter kategorier. Funkar om just det avsnittet du letar efter finns i någon kategori. SVT appen klarar inte av fullscreen utan att ta bort tidslinjen osv. Håller med till respektive hemsida tills det kommer något bättre.

En dum fråga kanske, men jag hittar ingen VUDU-app? Eller är den dold för oss svennar tills man skaffat en amerikansk proxy?

Har du möjligen bockat i funktionen att den ska dölja alla tjänster som inte finns i Sverige? Den finns i SP3.

Redigerat av Unregistered577c6879, 02 February 2011 - 12:36.

Postad 02 February 2011 - 12:46

grebo11
  • grebo11
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Det beror inte på en bugg, utan att Headweb måste skaffa en API nyckel från Boxee.
Alla apps måste certifieras från och med SP4. Netflix kräver denna säkerhet på alla maskiner som har deras tjänster.

Ja, men jag har bara SP3 - SP4 är väl bara en RC fortfarande?

Postad 02 February 2011 - 13:24

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

Headweb har en beta.

Tack för ditt svar.
Jag tittade på en DVD-iso med svensk undertext då jag upptäckte att allt fungerade när jag körde 720p, men gav en grön undertext när jag ändrat till 1080p. Det kanske bara var temporärt, jag får testa vidare...

SvtPlay, TV4Play och Kanal5Play kunde jag köra direkt från browsern. Det verkade inte vara något strul alls med det. Jag navände alltså ingen app (liknande Hypernode som någon tipsade om) för detta.

Det verkar finnas ett "avstängningsval" som kallas "Sleep". Är det alltså det läget som rekommenderas. Att tappa alla covers innebär alltså att om man stänger av den helt så måste den skanna om rubbet igen...eller är det bara covers som försvinner?

Ytterligare en fråga är om man kör en DVD-iso med menyer. Kan man i filmen navigera sig tillbaka till menyn på något sätt, eller måste man starta om den från början igen då?

Det trodde jag också. Den senaste trodde jag t.o.m var en beta...den som kräver att apparna är "signerade" på ett speciellt sätt!!?

Postad 02 February 2011 - 14:49

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

SP3 finns ju i flera versioner.
Se till att ni har 1.0.3.17127.
Mig veterligen ska den fungera med den enligt vad jag läst.
SP4 är RC ja.

Postad 02 February 2011 - 15:02

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
I nya numret av HemmaBio får Boxee Box bäst omdöme av alla mediaextenders i artikeln. A.C. Ryan PlayOn! HD och Dune HD Max får kraftig kritik. Man kanske gjorde ett bra köp trots alla initiala buggar.

Redigerat av lostsoul, 02 February 2011 - 15:10.

Postad 02 February 2011 - 15:41

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Nu har den då anlänt.

Allt verkar funka fint. Den indexerade upp, och hittade i stort sett alla filmer.

Jag har dock en liten fundering som säkert nån här kan hjälpa till med. Jag har två versioner av vissa filmer, det kan tex vara en 720p och en 1080p version. Dessa ligger i varsin katalog, och är då döpta till tex:

- The.Book.Of.Eli.(2010).720p.mkv
- The.Book.Of.Eli.(2010).1080p.mkv

Det verkar dock bara som en av dessa indexeras.

Hur kan man komma runt detta?

/MrStarhouse

Postad 02 February 2011 - 15:52

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Hur kan man komma runt detta?

Det finns något som heter Identify - Add Parts
Därefter kommer du få alternativ att välja mellan versionerna när du klickar på filmen.
Minns inte om det gör någon skillnad men testa lägg till "[ ]" tex [1080p] ifall det inte funkar ändå.

Annars får du använda broswe files utan covers om du inte vill göra det för varje film.

Förhoppninsvis kommer helt manuell scraping i SP5 annars.

Redigerat av Unregistered577c6879, 02 February 2011 - 15:57.

Postad 02 February 2011 - 15:59

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

I nya numret av HemmaBio får Boxee Box bäst omdöme av alla mediaextenders i artikeln. A.C. Ryan PlayOn! HD och Dune HD Max får kraftig kritik. Man kanske gjorde ett bra köp trots alla initiala buggar.

Nu har jag inte läst artikeln, men jag har både en A.C Ryan och Boxee och gränssnittet är betydligt bättre/snyggare på Boxeen.

Uppspelning av filmer har dock aldrig varit något problem på A.C Ryan...den har grejat allt jag har testat, och detsamma har Boxee:n.

Det tristaste med A.C Ryan var att utvecklingen av nya firmware kom av sig i samband med en uppgradering av deras "utvecklingsmiljö". Efter det så har det bara varit strul, vilket innebar att jag med flit låg kvar på en äldre version som åtminstone fungerar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.