VU+ Satellitmottagare
3303 svar till detta ämne
Postad 16 januari 2011 - 11:07
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
installera xbmc öppna programmet gå in på "videos" välj add source skriv in: tuxbox://USER:PASSWORD@TUXBOX_IP:PORT/ (där USER och PASSWORD är användarnamn resp password (root, root är default i PLi. TUXBOX_IP är IP-adressen till din dreambox och PORT är porten till webinterfacet, default är den 80).
När detta är tillagt och du i XBMC klickar på "Dreambox" eller vad du nu valt att kalla den så får du upp en lista på dina favoritlistor i din box, välj en lista så får du kanaler, välj en kanal så streamas den 
För att byta kanal måste du trycka stop och välja en ny. tyvärr funkar inte epg, men textning funkar. dock bara på kanaler med dvb-textning, dvs bara HD-kanalerna vad jag vet.
lycka till! =)
Det gick ju utmärktEnda kanalen som trilskas är SVT HD men Canal+ HD fungerar som en dröm. Tyvärr den enda av filmkanalen som jag får till textningen smärtfritt men huvudsaken att jag, när jag vill, kan komma åt BBC World från valfri PC. Ok då beskriver jag hur jag gjorde i BlackHoleInstallerade först Tuxbox från vanliga plug in menyn i boxen:
2vuplus.jpg 1,53MB
1 Antal nerladdningarSedan gick jag till http://xbmc.org/download/ och ladda ner XMB till Windows och Linux.
1windows.JPG 63,75K
2 Antal nerladdningarInstallerade i Windows samt öppnade programmet och gjorde inställningar för accelerering till grafikkortet och ställde in att ljudkort och förstärkaren skulle koda av allt ljud vilket är valfritt för det fungerar ändå för den som inte är så noga. Gick därefter in på "videos" valde add source skrev in: tuxbox://root:MITT HEMLIGA LÖ [email protected]:80/ (Fejkat ip) Kallade min box för: Canal Digitals drömmottagare Ett tips är att ställa in svenska som språk i inställningsmenyn. Bra jobbat "KoktGrus" och du har gjort mitt liv lite lättare. PS - MC remoten fungerar nästan perfekt i XMB Linux Ubuntu Version 9 och framåt:Öppna Synaptic (eler vad det heter) och sök på xbmc och installera det lilla paketet ni får som val. Öppna Terminal (Yahha!) och skriv eller kopiera denna text rad för rad och Enter mellan varje. sudo add-apt-repository ppa:team-xbmc
sudo apt-get update
sudo apt-get install xbmc
sudo apt-get update AndroidVore lycklig om det hade fungerat med mobilen också.
Redigerat av ruva, 16 januari 2011 - 11:51.
Postad 16 januari 2011 - 13:50
ulfis
-
ulfis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Har du en VU+Duo? Kodar kortet i CA modulen av 2 kanaler samtidigt, så att du kan spela in en kanal och titta på en annan?
Jag kör kortet med softcam och nyss blev det svart i rutan. Men en omstart av ccam via menyn löste det hela.
Säg den glädje som varar. Det verkar inte fungera. Jag provade ccam istf CA-modulen men det blev ingen bild. Igår blev det svart hos mig också. Även i extraboxen från CD. Kom igång igen efter en stund.
Postad 16 januari 2011 - 14:14
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Nu hängde jag inte med ulfis
Kom bilden tillbaka på både extraboxen och VU+ Duon?
Jag har inga problem med att köra Softcam.
Postad 16 januari 2011 - 14:38
ulfis
-
ulfis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Nu hängde jag inte med ulfis 
Kom bilden tillbaka på både extraboxen och VU+ Duon?
Jag har inga problem med att köra Softcam.
Sorry Igår så försvann bilden på både Vu+ Duon och min extrabox, men den kom igång igen efter en halvtimme Jag får inte softcam att fungera. Jag måste prova lite till. ccam är en, finns det fler som passar för CD? CA-modulen går fint, även på HD nu sen jag valde hög bitrate, fast det går inte att titta på någon annan kanal när man spelar in. Jag har kollat signalnivåerna på både tuner A och B. Den visar jyssta värden (86% och Lock) när man väljer ut en transponder att lyssna på. Jag användet Satfinder funktionen i kanalsökningsmenyn.
Postad 16 januari 2011 - 15:05
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Android
Vore lycklig om det hade fungerat med mobilen också.
Ta hem DreamDroid och vplayer från market så funkar det fint
Postad 16 januari 2011 - 16:01
ulfis
-
ulfis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Jag får inte softcam att fungera. Jag måste prova lite till. ccam är en, finns det fler som passar för CD?
Om man vänder kortet rätt så fungerar det. Duh... Nu går det dessutom att spela in en kanal samtidigt som man tittar på en annan. Märkligt att det inte ska fungera med CDs CA-modul. Men, det är väl som vanligt. Försöker man göra "som man ska" så blir det sämre.
Postad 16 januari 2011 - 17:28
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Nu går det dessutom att spela in en kanal samtidigt som man tittar på en annan. Märkligt att det inte ska fungera med CDs CA-modul. Men, det är väl som vanligt.Försöker man göra "som man ska" så blir det sämre.
+1
Postad 16 januari 2011 - 19:15
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
+1
Hur går det med BH?
Postad 16 januari 2011 - 20:11
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Om man vänder kortet rätt så fungerar det. Duh...
Nu går det dessutom att spela in en kanal samtidigt som man tittar på en annan. Märkligt att det inte ska fungera med CDs CA-modul. Men, det är väl som vanligt. Försöker man göra "som man ska" så blir det sämre.
Ofta så funkar det bara med 1 kanal samtidigt i CA moduler. För CA moduler som stöder flera kanaler samtidigt så måste man aktivera stödet för det i CA modul inställningarna.
Redigerat av Leatherface, 16 januari 2011 - 20:12.
Postad 16 januari 2011 - 21:07
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Hur går det med BH? 
Jodå, kör BH 1.4.3.B på min ena Vu men stött på patrull .Har inspelningar som textningen ligger 5sek före på  ,samma insp är rätt synkad på PLi. Annars är allt under kontroll men saknar "mapparna" som man kan ha i PLi video, om man vill visa insp filmer visas bara det som är insp. i BH. I PLi har jag skapat undermappar i /hdd/movie ex Hig Def Movies, Konserter osv dessa mappar får jag inte fram i BH utan att jag går in i Mediaplayer. Annars är BH mkt bra och snabb image, fast textningen suger. PLi teamet har fixat problemet med frysningar på insp. i dagens Open PLi 2.0 ,så den kör jag i min andra box. Hade man kunnat ta det bästa från dessa två images så huva vilken bra image det hade kunnat vara.
Postad 16 januari 2011 - 22:20
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Jag skulle vilja ha hjälp och orkar inte leta
Kör nu Pli på både min DB 800 och VU+
Jag vill från den ena kunna se vad jag spelat in på den andra och tvärtom
Dvs se det som är inspelat på respektive box HDD från den andra boxen.
Enklast möjligaste väg ?
Tacksam för en liten guide om det är invecklat ..
Har liksom aldrig brytt mig, men nu när man är gammal och trött så vill man ju se det man spelat in
i vardagsrummet i sovrummet istället ...
Maveric
Postad 16 januari 2011 - 22:42
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Jag skulle vilja ha hjälp och orkar inte leta
Kör nu Pli på både min DB 800 och VU+
Jag vill från den ena kunna se vad jag spelat in på den andra och tvärtom Dvs se det som är inspelat på respektive box HDD från den andra boxen.
Enklast möjligaste väg ?
Tacksam för en liten guide om det är invecklat .. Har liksom aldrig brytt mig, men nu när man är gammal och trött så vill man ju se det man spelat in i vardagsrummet i sovrummet istället ...
Maveric 
Finns 2 sätt ,under plugins->upnp->ushare installera detta på båda boxar. Eller plugins->pli->nfsserver installera på båda boxar och mounta. Men har ett svagt minne av det hackar som fanken nar man skulle spela upp det som fanns på 800, men det är längesen jag testade detta så funkar kanske bättre idag. Guide får du ordna själv din slöfock
Postad 16 januari 2011 - 23:30
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Finns 2 sätt ,under plugins->upnp->ushare installera detta på båda boxar. Eller plugins->pli->nfsserver installera på båda boxar och mounta. Men har ett svagt minne av det hackar som fanken nar man skulle spela upp det som fanns på 800, men det är längesen jag testade detta så funkar kanske bättre idag.
Guide får du ordna själv din slöfock 
Tack Håkan Jag orkar knappt skriva detta så trött jag är Ushare är enklast. Bara in med pluginet och sedan söka respektive box i nätverkssök och spara Sedan spela upp med mediaspelaren. Har aldrig haft behovet av detta tidigare, men kom på att göra det nu och det är ju nimt. HD material flöt på som smör i solsken från 800 till VU+ Maveric
Redigerat av Unregistered1939, 17 januari 2011 - 01:04.
Postad 17 januari 2011 - 20:47
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Såg i canal digital tråden att Pairing är på gång med deras skitbox senaste uppdatering. https://www.minhembi...s...t&p=3165793
Postad 17 januari 2011 - 20:52
krister67
-
krister67
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hakon, jag läste på nåt annat forum att du testat en annan fläkt i vuduon, en Aimaxx eNVicooler 5.
Jag har en likadan fläkt men får den inte att starta av sig själv i vuduon, den går om jag "rullstartar" den.
Har du fått din fläkt att fungera i vu+?
Postad 17 januari 2011 - 21:48
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Såg i canal digital tråden att Pairing är på gång med deras skitbox senaste uppdatering.
https://www.minhembi...s...t&p=3165793
Blir så trött på sånt här, enda anledningen dom ska paira är att dom vill ha kontroll av kunderna samt att dom ska tjäna pengar på att bara sälja sina egna boxar.
Postad 17 januari 2011 - 23:22
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Såg i canal digital tråden att Pairing är på gång med deras skitbox senaste uppdatering.
Är det pairing uppdateringen omfattar då? Dom har ju lite buggfixar att släppa om man säger så... Vore lite... lite... ledsamt om dom skulle para korten nu, såhär en vecka efter att man köpt en vu+..
Postad 18 januari 2011 - 01:40
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Är det pairing uppdateringen omfattar då? Dom har ju lite buggfixar att släppa om man säger så...
Vore lite... lite... ledsamt om dom skulle para korten nu, såhär en vecka efter att man köpt en vu+.. Leatherface kanske kan svara på det? I andra tråden skriver kundtjänst att man kan köra CA modulen som de säljer med vilken mottagare som helst när de slår på chipspairingen? stämmer det? Det går ju inte kortdela antar jag med den modulen med nuvarande lösningar?
Redigerat av BGPv4, 18 januari 2011 - 01:41.
Postad 18 januari 2011 - 04:22
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Ska inte vara nåt problem om man använder Smartwi med deras pairing cam och pairar kortet till alla cams.
Det funkar redan idag t.ex på Comhems pairing med deras Humax boxar.
Sen om det funkar i Vu+ eller inte hänger ju om det blir krav på CI+ eller inte.
Redigerat av Leatherface, 18 januari 2011 - 04:25.
Postad 18 januari 2011 - 11:33
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Det roliga är ju att CD inte har fått en enda box att fungera riktigt oavsett hur många uppdateringar de släpper. Det blir till att skaffa en CA modul ifall de börjar med pairing.
Postad 18 januari 2011 - 11:43
krister67
-
krister67
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Det roliga är ju att CD inte har fått en enda box att fungera riktigt oavsett hur många uppdateringar de släpper. Det blir till att skaffa en CA modul ifall de börjar med pairing.
Någon som vet om Strong CA-modul fungerar i Vu+Duo? Det blir väl den man måste använda när dom slår på cardpairing.
Postad 18 januari 2011 - 12:25
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Någon som vet om Strong CA-modul fungerar i Vu+Duo? Det blir väl den man måste använda när dom slår på cardpairing.
Frågan är ju också om de kommer köra med Ci+ för då funkar det inte.
Postad 18 januari 2011 - 13:10
ulfis
-
ulfis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Ja, den fungerar för ETT!!! program i taget. Det finns en setup för "multiprogram" (tror jag det hette), men det gjorde ingen skillnad. Jag gick över till ccam igen. Man måste även välja "hög bitrate" i CI/CA setupen för att alla HD-kanaler ska fungera.
Redigerat av ulfis, 18 januari 2011 - 13:32.
Postad 18 januari 2011 - 13:19
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Ja, den fungerar för ETT!!! program i taget. Det finns en setup för "multiprogram" (tror jag det hette), men det gjorde ingen skillnad. Jag gick över till ccam igen.
Jag misstänker att det genom lite stöd i mjukvaran gått att få hyfsad funktion även med en CA-modul som bara avkodar ett program åt gången, men det är väl ett driftfall som utvecklarna inte prioriterar så det är nog inget vi kan vänta oss. Jämför med exempelvis äldre Dilog eller Topfield boxar där man bara använder CA-modulen för att avkoda det som skall visas, det som spelas in lagras oavkodat. Poängen är att man fortfarande kan spela in ett (eller fler) program samtidigt som man tittar på något annat live eller från hårddisken. Det blir självklart inte lika kraftfullt som med en softcam, men man kan ändå nyttja en hel del av boxens kapacitet.
Postad 18 januari 2011 - 17:24
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
I värsta fall får man väl ha två CA moduler och ett extra kort.
Postad 18 januari 2011 - 18:07
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Hakon, jag läste på nåt annat forum att du testat en annan fläkt i vuduon, en Aimaxx eNVicooler 5. Jag har en likadan fläkt men får den inte att starta av sig själv i vuduon, den går om jag "rullstartar" den. Har du fått din fläkt att fungera i vu+?
Ja den fungerar men det är inte i min box utan en bekant, vi tog ut 12V ström via HDD kabel med en adapter (finns på Kjell O Co) till Aimax fläkten medföljer det en adapter som innehåller ett motstånd som sänker spänningen till 7V vilket är den lägsta spänning den måste ha. Tidigare uppgifter att det är 7V på moderkortets fläktanslutning verkar då fel,troligtvis endast 5V och det klarar inte Aimax av att snurra ingång på. Jag har orginalfläktar i mina boxar då dessa går tystare än Aimax 5. Min bekant var inte riktigt nöjd med detta byte så vi skall titta på en annan lösning, vi har lite ideer för att få den tystare med fläkt.
Postad 18 januari 2011 - 18:55
krister67
-
krister67
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Ja den fungerar men det är inte i min box utan en bekant, vi tog ut 12V ström via HDD kabel med en adapter (finns på Kjell O Co) till Aimax fläkten medföljer det en adapter som innehåller ett motstånd som sänker spänningen till 7V vilket är den lägsta spänning den måste ha. Tidigare uppgifter att det är 7V på moderkortets fläktanslutning verkar då fel,troligtvis endast 5V och det klarar inte Aimax av att snurra ingång på. Jag har orginalfläktar i mina boxar då dessa går tystare än Aimax 5. Min bekant var inte riktigt nöjd med detta byte så vi skall titta på en annan lösning, vi har lite ideer för att få den tystare med fläkt.
Okej, tack för info! Posta gärna hur det går med era tester.
Postad 21 januari 2011 - 10:36
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Har efter 8 månaders användande kastat ut Black Hole nu för att testa PLi 2.0 istället. Måste säga att det var betydligt enklare att komma igång med PLi än BH.  DVB-T med USB Nova T-sticka fungerar perfekt.
Blev dock lite besviken på den förinstallerade multi-EPGn i PLi. Tänkte kolla; är det någon som har några rekommendationer på alternativ? Vad kör ni andra med för multi-EPG?
Postad 21 januari 2011 - 16:12
Unregistered1669805e
-
Unregistered1669805e
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Testa Cool tv guide, den har jag till min dm8000.
Gå till plugins--> extensions i openPLI
Postad 21 januari 2011 - 22:05
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Testa Cool tv guide, den har jag till min dm8000. Gå till plugins--> extensions i openPLI
Tack för tipset, tror inte att jag behöver något annat nu.  Cool tv guide var både mer och bättre än vad jag förväntat mig.
Postad 21 januari 2011 - 22:06
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Har efter 8 månaders användande kastat ut Black Hole nu för att testa PLi 2.0 istället. Måste säga att det var betydligt enklare att komma igång med PLi än BH. DVB-T med USB Nova T-sticka fungerar perfekt.
Blev dock lite besviken på den förinstallerade multi-EPGn i PLi. Tänkte kolla; är det någon som har några rekommendationer på alternativ? Vad kör ni andra med för multi-EPG?
Gjorde tvärt om. Kastade ut PLi för BlackHole. Smaken är som... Något jag inte gillade med PLi var att det var svårare att rensa eller kopiera vissa saker från hårdisken till datorn. Den där papperskorgen retade mig också. Fast bra att man kunde ställa in så man återkom till filmlistan när man stoppade en film.
Postad 21 januari 2011 - 22:09
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Gjorde tvärt om. Kastade ut PLi för BlackHole. Smaken är som...
Något jag inte gillade med PLi var att det var svårare att rensa eller kopiera vissa saker från hårdisken till datorn. Den där papperskorgen retade mig också. Fast bra att man kunde ställa in så man återkom till filmlistan när man stoppade en film.
Jag spelar in direkt till server, så jag upplever inte några sådana problem.
Postad 22 januari 2011 - 10:10
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Håkan
Säg vad jag inte provat 
Nej detta är ett mycket känt problem och en del sopboxar ute i världen dras med detta Men då detta i grunden inte är en sopbox så skall det fungera Hade bara VU+ varit lite duktigare på att göra sin egen kod och inte levt på dreambox hade det funkat bra. Som sagt är det inget problem med dreambox.
Har du inte en uppskalningsfunktion i din AVR ?
Maveric 
Maveric nu har jag fått tummarna loss och kopplat Vu+ till min Onkyo 906 och Autores. funkar utan problem,alltid. Native ut från Vu+(autores) och 1080p uppskalat i AVR till TV.
Postad 23 januari 2011 - 12:23
krister67
-
krister67
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Har läst i forumet att Canal Digital håller på att införa Cl+.
Kan någon förklara vad det innebär?
Tydligen ska Miraclebox klara av Cl+ via mjukvaruuppdatering, kommer Vu+ klara det, om inte varför?
Postad 23 januari 2011 - 12:31
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Har läst i forumet att Canal Digital håller på att införa Cl+. Kan någon förklara vad det innebär? Tydligen ska Miraclebox klara av Cl+ via mjukvaruuppdatering, kommer Vu+ klara det, om inte varför?
Jag är tveksam till at Miraclbox skulle få mjukvaruppdatering för det, tror det är skitsnack för att dom är rädda inte få sålt några boxar. Jag kan nästan garantera att det kommer inte komma och inte till Vu+ eller nån annan alternativ box som inte är godkänd av programbolaget.
Postad 24 januari 2011 - 22:15
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Gäller nog endast Canal+ HD och kanske Sport HD, skulle jag gissa på.
Postad 25 januari 2011 - 02:37
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Tror jag inte om det blir CI+ så blir det nog på alla utom möjligen SVT1 HD och SVT2 HD tyvärr.
Postad 25 januari 2011 - 02:42
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Maveric nu har jag fått tummarna loss och kopplat Vu+ till min Onkyo 906 och Autores. funkar utan problem,alltid. Native ut från Vu+(autores) och 1080p uppskalat i AVR till TV.
Kanon Då vet jag var felet ligger .. Och vad jag skall göra åt det  Maveric
Postad 25 januari 2011 - 06:32
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Kanon
Då vet jag var felet ligger ..
Och vad jag skall göra åt det 
Maveric
Perfekt ju
Postad 27 januari 2011 - 12:43
ulfis
-
ulfis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
När jag tittar på på TV så kommer det upp snurrande kugghjul (typ timglas om man kör en annan image) i en halv sekund. Det händer med c:a 5 min mellanrum. Inte speciell irriterande men ändå. Jag vet att man kan disabla "busy indicator" helt men det vill jag inte. De enda plugins jag har är ccam och CoolEPG (tror jag den heter). Kör PLi image.
Några ideer om hur man får bort detta?
Postad 27 januari 2011 - 13:52
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
Stämmer det att Viasats HDkanaler är kodade på så vis att det ej går att se med denna och andra icke-Viasat boxar?
Postad 27 januari 2011 - 13:58
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
När jag tittar på på TV så kommer det upp snurrande kugghjul (typ timglas om man kör en annan image) i en halv sekund. Det händer med c:a 5 min mellanrum. Inte speciell irriterande men ändå. Jag vet att man kan disabla "busy indicator" helt men det vill jag inte. De enda plugins jag har är ccam och CoolEPG (tror jag den heter). Kör PLi image.
Några ideer om hur man får bort detta?
Låter som att boxen har något fuffens för sig var 5:e minut.  Jag kör med PLi 2.0, cccam, Cool TV Guide och Youtube; inget annat installerat förutom drivisar till min DVBT-sticka. Har heller inte gjort några märkliga inställningar förutom att konfigurera mountning till NAS för inspelning och gjort lite favoritlistor. För mig sker inget sådant fenomen. Du har inte installerat eller gjort något annat som kan tänkas behöva göra något med jämna mellanrum, t.ex. EPG-refresh, swap-hantering, någon form av auto-uppdatering eller liknande? Stämmer det att Viasats HDkanaler är kodade på så vis att det ej går att se med denna och andra icke-Viasat boxar?
Japp!
Postad 27 januari 2011 - 23:29
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Då tycker jag vi skiter i Viasat och bojkottar dom. Får dom tillräckligt lite kunder så kanske dom tänker om!
Postad 27 januari 2011 - 23:32
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Stämmer det att Viasats HDkanaler är kodade på så vis att det ej går att se med denna och andra icke-Viasat boxar?
Förutom något annat litet skitföretag i europa, är dom de enda som valt den vägen Svensken är så dum att han inte bryr sig om sådana storebrorsfasoner Inget annat företag skulle våga göra så, ute i europa då det är mer vanligt där att man har egen box än vad det är i Sverige. Såklart borde man bojkotta Viasat, men försök att få Svensson att förstå detta .. Maveric
Postad 28 januari 2011 - 08:32
krister67
-
krister67
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Satt och jämförde ljudet på "Black Dynamite" som gick på Canal+ First och Canal+ Film HD igår kväll.
På Film HD kom dialogen ur sidohögtalarna medan det på First kom ur centern.
Båda kanalerna skickade 5.1 ljud via HDMI genom min Yamaha-förstärkare.
Är det någon mer som märkt att dialogen på vissa filmer som sänds på Canal+ Film HD går ut genom sidohögtalarna och inte genom center som det borde?
Har det något med Vu+/OpenPli att göra eller är det sändningen?
Kör OpenPli 2.0.
Postad 28 januari 2011 - 09:34
cliff666
-
cliff666
-
Användare
-
-
187 inlägg
Jag har ett problem som jag inte lyckats lösa själv. Igår satt jag och kollade på tv4, när sedan 2st inspelningar startade på TV6 och TV4+ så hoppade boxen över till tv4+. När jag försökte byta tillbaka så stod det att jag inte hade någon tuner ledig. Det verkar som om boxen endast använder den ena av dom 2 DVB-S tunerna. Någon som vet hur jag ska lösa det?
Postad 28 januari 2011 - 12:33
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Förutom något annat litet skitföretag i europa, är dom de enda som valt den vägen
Svensken är så dum att han inte bryr sig om sådana storebrorsfasoner
Inget annat företag skulle våga göra så, ute i europa då det är mer vanligt där att man har egen box än vad det är i Sverige.
Såklart borde man bojkotta Viasat, men försök att få Svensson att förstå detta ..
Maveric
Faktiskt är dom inte ensamma idag, det kommer nästa en ny operatör varje månad i Europa som låser sina kort helt till deras eget system Operatörer där inte en alternativ box fungerar idag är: - T-Home - Conax CAS7 Hardware paired - Dsmart - NDS4 locked - OSN/Showtime Network NDS4 locked with layer of Betacrypt2 - DigiALB - Conax CAS7 paired for HDTV channels only - Dolce - NDS4 locked - N - Conax CAS7 hardware paired - TNK HD - Conax CAS7 hardware paired - Penthouse HD - Drecrypt paired - MyTV 1W - NDS4 locked - Fransat - locked - Viasat Sverige - NDS4 locked HDTV channels - AFN - PowerVU locked hardware
Redigerat av BGPv4, 28 januari 2011 - 12:35.
Postad 28 januari 2011 - 19:41
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Har Sky i England släppt sin låsning?
Kommer ihåg när landets Dreambox-ägare gick i taket när låsningen infördes.
Postad 28 januari 2011 - 22:03
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Har Sky i England släppt sin låsning?
Kommer ihåg när landets Dreambox-ägare gick i taket när låsningen infördes.
Nej Sky kör vidare, men det är ingen märkvärdig låsning de kör med, kortet är kopplat till boxens serienummer. Jag kör Sky med CCcam utan problem, bara lägga in rätt boxid från din Skybox i configfilen så funkar det.
Redigerat av BGPv4, 28 januari 2011 - 22:03.
Postad 28 januari 2011 - 22:21
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Faktiskt är dom inte ensamma idag, det kommer nästa en ny operatör varje månad i Europa som låser sina kort helt till deras eget system
Operatörer där inte en alternativ box fungerar idag är:
- T-Home - Conax CAS7 Hardware paired - Dsmart - NDS4 locked - OSN/Showtime Network NDS4 locked with layer of Betacrypt2 - DigiALB - Conax CAS7 paired for HDTV channels only - Dolce - NDS4 locked - N - Conax CAS7 hardware paired - TNK HD - Conax CAS7 hardware paired - Penthouse HD - Drecrypt paired - MyTV 1W - NDS4 locked - Fransat - locked - Viasat Sverige - NDS4 locked HDTV channels - AFN - PowerVU locked hardware
Har alla dessa operatörer de billigaste möjliga boxarna med slöa processorer, dåligt minne samt spärrad DiSEqC funktion? Om de vill låsa sina egna boxarr är ju en sak, men att distribuera sunkboxar som är spärrade för FTA-kanaler är ju extra dåligt.
Redigerat av AC3, 28 januari 2011 - 22:22.
6 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|