Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 17 mars 2011 - 19:08
matkol
-
matkol
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hej,
Är du säker på att det är en Humax? Modellbeteckningen ser ut som en Samsung. I vilket fall som helst, HD-boxar går bra att använda även för SD-kanaler. Det går alldeles utmärkt att titta på Digital-tv med den boxen under förutsättning att boxen är godkänd för Com Hem och att adressen är kopplad till vårt nät.
Med vänlig hälsning Stefan Wallman Kundservice
Hej Jag menar givetvis Samsung DCB-P850 ZS och inte Humax. I våran bostadsrättsförening har vi idag Com Hem men den är inte uppgraderad till HD standarden. Men då kan jag alltså köpa den nya boxen och koppla in den hemma med mina befintliga kort jag har idag?
Postad 17 mars 2011 - 19:38
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2 573 inlägg
Just för tillfället kan kunder som har möjlighet binda Digital-tv- Medium 8 Favoriter, Large eller Extra Large 12 månader och köpa Samsung SMT-C7160 för 1495:- (Ev. tillkommande fraktavgift 99:- ).
Se där ja...  Det tackar jag för (och hoppas på väl fungerande box i nästa vecka).
Postad 18 mars 2011 - 15:43
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej har en liten fråga om OnDemand vip1920! Kommer det någon lösning på att kanalerna i favoriter inte sparas där man lägger dom,börjar bli lite less på detta faktiskt!
Hej, Det ska fungera att lägga kanalerna i en egen ordning. För att bläddra bland kanalerna rekommenderar vi att du använder dig av det stora pilkorset. Använder du siffrorna på fjärrkontrollen hamnar du på kanalernas grundplacering. I vissa fall har det hänt att boxen har tappat minnet för favoritlistan och då behöver man programmera om listan på nytt, det jobbas på en lösning på detta till kommande mjukvara. Tilläggas ska att vi inte har något datum för när nästa mjukvaruuppdatering kommer att ske. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 18 mars 2011 - 15:57
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Vi som inte vill se skit 3D kan inte vi också få se DIF-aik gratis?
Postad 18 mars 2011 - 16:20
jan_bananberg
-
jan_bananberg
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Vi som inte vill se skit 3D kan inte vi också få se DIF-aik gratis?
Gratis? Det får du säkert betala för.
Postad 18 mars 2011 - 17:34
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Ringde till comhem precis för att reda ut om vi kunde se matchen gratis även om vi inte ville se den i 3d. Och jag har läst på deras sida och tyckte att det stog lite luddigt av vad som krävs. Även dom på kundservicen tyckte det såg mycket märkligt ut och skulle ringa tillbax till mej när dom fått fram vad som gäller för oss kunder.
Postad 18 mars 2011 - 17:55
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej Jag menar givetvis Samsung DCB-P850 ZS och inte Humax. I våran bostadsrättsförening har vi idag Com Hem men den är inte uppgraderad till HD standarden.
Men då kan jag alltså köpa den nya boxen och koppla in den hemma med mina befintliga kort jag har idag?
Hej, Ja, du kan köpa den nya Samsung SMT-C7160 och koppla in med befintliga kort, under förutsättning att korten har möjlighet att pairas. Kundservice kan se om korten kan pairas. Vanliga digitala kanaler skall fungera utan problem, dock bör du tänka på att HD-sändningar inte kommer att fungera korrekt om inte fastigheten är uppgraderad. Med vänliga hälsningar Johan Åström Kundservice
Postad 18 mars 2011 - 17:58
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Ringde till comhem precis för att reda ut om vi kunde se matchen gratis även om vi inte ville se den i 3d. Och jag har läst på deras sida och tyckte att det stog lite luddigt av vad som krävs. Även dom på kundservicen tyckte det såg mycket märkligt ut och skulle ringa tillbax till mej när dom fått fram vad som gäller för oss kunder.
Frågan är väl helt enkelt om sändningen på "3D-kanalen" kan ses i vanlig HD för den som inte har en 3D-tv. Det står ju att alla som har en HD-box och ett digital-tv-abonnemang ska kunna se matchen och de som har en 3D-tv och 3D-glasögon (om inte det är en glasögonfri 3D-tv förstås) ska kunna se matchen i 3D. Så Comhem, hur kommer det att bli för oss som inte har en 3D-tv (än) ? Kan vi se matchen i 2D HD på specialkanalen? (För egen del kommer jag att titta på Canal+ Sport HD men det är en annan sak - jag tänker på alla de kunder som inte har Canal+).
Postad 18 mars 2011 - 18:03
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
andylin: Det var ju bla det jag ringde och frågade comhem. Och varför det stog så luddigt på deras sida.
Postad 18 mars 2011 - 18:15
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
andylin: Det var ju bla det jag ringde och frågade comhem. Och varför det stog så luddigt på deras sida.
Just, det står inte på hemsidan om man kan se sändningen i 2D om man inte har en 3D-tv. Det är säkert inte Comhems avsikt att bjuda några på matchen i onödan men frågan är ändå om det fungerar att titta utan 3D-tv. Du gjorde rätt i att försöka få fram det beskedet. Meddela oss när du hört av Comhem, tack.
Postad 18 mars 2011 - 18:26
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Absolut det vet du
Postad 18 mars 2011 - 19:02
matkol
-
matkol
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hej,
Ja, du kan köpa den nya Samsung SMT-C7160 och koppla in med befintliga kort, under förutsättning att korten har möjlighet att pairas. Kundservice kan se om korten kan pairas.
Vanliga digitala kanaler skall fungera utan problem, dock bör du tänka på att HD-sändningar inte kommer att fungera korrekt om inte fastigheten är uppgraderad.
Med vänliga hälsningar Johan Åström Kundservice
Hej Johan Jag vill tacka dig för svar. Mattias.
Postad 18 mars 2011 - 19:05
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Frågan är väl helt enkelt om sändningen på "3D-kanalen" kan ses i vanlig HD för den som inte har en 3D-tv. Det står ju att alla som har en HD-box och ett digital-tv-abonnemang ska kunna se matchen och de som har en 3D-tv och 3D-glasögon (om inte det är en glasögonfri 3D-tv förstås) ska kunna se matchen i 3D. Så Comhem, hur kommer det att bli för oss som inte har en 3D-tv (än) ? Kan vi se matchen i 2D HD på specialkanalen?
(För egen del kommer jag att titta på Canal+ Sport HD men det är en annan sak - jag tänker på alla de kunder som inte har Canal+).
Det stod i någon annan tråd att de 3D sändningar som finns nu via satellit sänds i ett format där två anamorfiska bilder i upplösningen 960x1080 läggs bredvid varandra, sedan drar tv:n ut bilderna och gör 3D av det. Om ComHem sänder på samma sätt så lär det se ut så här i 2D HD:  Det var outdoor_miner som förklarade här.
Postad 18 mars 2011 - 19:39
jan_bananberg
-
jan_bananberg
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Det stod i någon annan tråd att de 3D sändningar som finns nu via satellit sänds i ett format där två anamorfiska bilder i upplösningen 960x1080 läggs bredvid varandra, sedan drar tv:n ut bilderna och gör 3D av det. Om ComHem sänder på samma sätt så lär det se ut så här i 2D HD:

Det var outdoor_miner som förklarade här.
Riktigt kässt såg det ut. Kan ju nästan tro att det är vanlig SD och inte HD
Postad 18 mars 2011 - 19:54
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
OK. Om det ser ut på det sättet kan man väl dra slutsatsen att det inte blir särskilt njutbart att titta om man inte har en 3D-tv.
Eftersom bilderna inte kan läggas över varandra i en 2D-tv så blir det nog att titta på Canal+ Sport 1 alt. Canal+ Sport HD för de allra flesta av oss.
Postad 19 mars 2011 - 00:08
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Riktigt kässt såg det ut. Kan ju nästan tro att det är vanlig SD och inte HD 
Det är ju bara halva upplösningen horisontellt mot vanlig HD iof. Sen är det väl en stillbild tagen då det var mycket rörelse i bilden också kanske. OK. Om det ser ut på det sättet kan man väl dra slutsatsen att det inte blir särskilt njutbart att titta om man inte har en 3D-tv. Eftersom bilderna inte kan läggas över varandra i en 2D-tv så blir det nog att titta på Canal+ Sport 1 alt. Canal+ Sport HD för de allra flesta av oss.
Om bilderna skulle läggas på varandra skulle det se ut som att kolla på 3D fast utan glasögonen (suddigt), bilderna är ju något fasförskjutna. Det är därifrån 3D-effekten kommer. För att det skulle kunna se ok ut på en icke-3D-tv måste ena halvan av bilden kastas bort hela tiden. Men då måste ju tv:n fatta att den ska göra det också = det är nog kört för 2D-tv.
Postad 19 mars 2011 - 06:20
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Det är ju bara halva upplösningen horisontellt mot vanlig HD iof. Sen är det väl en stillbild tagen då det var mycket rörelse i bilden också kanske.
Om bilderna skulle läggas på varandra skulle det se ut som att kolla på 3D fast utan glasögonen (suddigt), bilderna är ju något fasförskjutna. Det är därifrån 3D-effekten kommer. För att det skulle kunna se ok ut på en icke-3D-tv måste ena halvan av bilden kastas bort hela tiden. Men då måste ju tv:n fatta att den ska göra det också = det är nog kört för 2D-tv.
Jo, 3D-sändningar verkar vara enbart avsedda för 3D-tvmottagare och man kan alltså dra slutsatsen att om inte 3D-tekniken kan "bäddas in" tillsammans med 2D-bilden och alltså "packas upp" på rätt sätt i både 2D- och 3D-mottagare, kommer 3D-sändningar att finnas bara på särskilda programplatser, troligen som spegling av 2D/HD-kanaler eller som "showcase". Bara det faktum att den horisontella upplösningen i en 3D-bild är 960 pixlar måste betyda att en vanlig 2D/HD-bild i 1920x1080 erbjuder betydligt bättre kvalitet och fortsättningsvis blir det som kommer att gälla för den som inte prompt måste kika i 3D.
Postad 19 mars 2011 - 10:19
stickan08
-
stickan08
-
Användare
-
-
186 inlägg
EN VECKA TILL F1 PREMIÄREN OCH ÄNNU INTE VIASAT MOTOR HD I COM HEMS UTBUD!!
Snälla Snälla Com Hem snabba på!!
Postad 19 mars 2011 - 10:25
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
EN VECKA TILL F1 PREMIÄREN OCH ÄNNU INTE VIASAT MOTOR HD I COM HEMS UTBUD!! Snälla Snälla Com Hem snabba på!!
Jag hoppas iaf på Turkish GP, Istanbul, 6-8 maj - det går på europeisk tid om inte annat. Instämmer dock i att det brådskar för Comhem att komma överens med MTG. Ta med TV3 HD också - den kanalen kan ni nog få på köpet.
Postad 19 mars 2011 - 14:17
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Jag hoppas iaf på Turkish GP, Istanbul, 6-8 maj - det går på europeisk tid om inte annat. Instämmer dock i att det brådskar för Comhem att komma överens med MTG. Ta med TV3 HD också - den kanalen kan ni nog få på köpet. 
sporten är en sak men vem tittar på TV3 i dag de har oändligt dåligt med program va bättre förr och att de dessutom har TV3HD äcklar mig = dålig tv i HD nej tack... Lika med kanal5 och att de har en HD kanal yack
Postad 19 mars 2011 - 16:49
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
sporten är en sak men vem tittar på TV3 i dag de har oändligt dåligt med program va bättre förr och att de dessutom har TV3HD äcklar mig = dålig tv i HD nej tack... Lika med kanal5 och att de har en HD kanal yack
Är det inte snarare så att deras HD-versioner kräver att de satsar på bättre och nyare program? På samma sätt var det väl när färg-tv infördes, att tittarna då krävde tv-program i färg. Jag tror vi tittare tjänar på att just dessa två kanaler börjar med HDTV.
Postad 20 mars 2011 - 02:14
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Är det inte snarare så att deras HD-versioner kräver att de satsar på bättre och nyare program? På samma sätt var det väl när färg-tv infördes, att tittarna då krävde tv-program i färg. Jag tror vi tittare tjänar på att just dessa två kanaler börjar med HDTV.
Bättre tv program? som vad (äntligen fredag?) (svenska Hollywood fruar?) oavsett om programmen blir i bättre kvalité så kommer de ha samma låga standard .. bara kolla = tittar siffrorna räknat 4år tebax både tv3 och kanal 5 har tappat stora mängder tv tittare .. så ser liksom ingen ide med att ha tv3 i HD eller 5an..
Redigerat av Duckface21, 20 mars 2011 - 03:49.
Postad 20 mars 2011 - 14:34
stickan08
-
stickan08
-
Användare
-
-
186 inlägg
Jag håller fullständigt med tidigare inlägg om TV3 och Kanal 5 .Det är till 80% procent skit program på dessa kanaler.
Men det som är intressant är ju en del serier som dessa kanaler har exempelvis CSIx4,Fringe och Bones m.m och att få se dom serierna i HD lockar mig iallafall.Och jag menar att COM HEM borde ta in dessa kanaler p.g.a utvecklingen mot fler HD kanaler och inte minst i striden om kunder i framtiden och HD är absolut framtiden!
Postad 20 mars 2011 - 15:07
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jag håller fullständigt med tidigare inlägg om TV3 och Kanal 5 .Det är till 80% procent skit program på dessa kanaler. Men det som är intressant är ju en del serier som dessa kanaler har exempelvis CSIx4,Fringe och Bones m.m och att få se dom serierna i HD lockar mig iallafall.Och jag menar att COM HEM borde ta in dessa kanaler p.g.a utvecklingen mot fler HD kanaler och inte minst i striden om kunder i framtiden och HD är absolut framtiden!
Det är kunderna som ska avgöra om de vill titta på en kanal eller inte. Comhem är endast en mellanhand mellan programleverantören och oss kunder. Som sådan kan alltså inte Comhem sätta sig till doms över vad som är skräp och vad som är sevärt. Jag tror för övrigt inte att Comhem vill ha den rollen heller. Självklart ska breda kanaler som TV3 och Kanal 5 distribueras av Comhem även i HD när nu detta finns - oavsett nivå på kanalernas program. Eftersom det är två speglade kanaler skulle man isf snarare sluta sända TV3 och Kanal 5 även i SD om programmen skulle anses för "dåliga" för HD! Det faller på sin egen orimlighet. Sedan är det en annan sak att andelen "riktigt" HD-material bör bli så stor som möjligt men det gäller de flesta HD-kanaler som idag många gånger sänder mycket lågupplöst material. Självklart kan inte Comhem tillhandahålla alla kanaler - det finns ju hundratals, tusentals om man tar med alla satellitkanaler. Comhem har alltså att avgöra om det finns ett rimligt tittarintresse för en kanal eller inte. Men självklart är både TV3 och Kanal 5 långt ifrån att falla pg av att de är för små eller smala. Det finns dessutom några kanaler som vi väntar på som borde ingå i Comhems utbud. Det är framför allt Viasat Motor HD och Eurosport 2 HD. Det brådskar med dessa kanaler eftersom de är aktuella både för F1 och fotboll!
Postad 20 mars 2011 - 15:31
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Jag håller fullständigt med tidigare inlägg om TV3 och Kanal 5 .Det är till 80% procent skit program på dessa kanaler. Men det som är intressant är ju en del serier som dessa kanaler har exempelvis CSIx4,Fringe och Bones m.m och att få se dom serierna i HD lockar mig iallafall.Och jag menar att COM HEM borde ta in dessa kanaler p.g.a utvecklingen mot fler HD kanaler och inte minst i striden om kunder i framtiden och HD är absolut framtiden!
oki du har en poäng i tex CSI men det är för lite för det ska va nytta med kanal5HD ... sen är det ju upp till kanalen sen om de skalar upp innehållet eller kör det i nativeHD troligen kommer kanalerna innehålla/innehåller mycket uppskalat
Postad 20 mars 2011 - 17:24
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Hej Comhem!
Något nytt om när ni kommer att få in Kanal 5 HD samt TV3 HD i erat utbud?
Postad 21 mars 2011 - 15:49
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej Comhem!
Något nytt om när ni kommer att få in Kanal 5 HD samt TV3 HD i erat utbud?
Ingen ytterligare information i nuläget, Vi förhandlar om kanalerna men kan i nuläget inte ge något datum om när dessa finns i vårt utbud. Gå in på vår hemsida samt blogg där vi alltid uppdaterar med ny information om bl.a lansering av nya kanaler och övriga nyheter: http://www.comhem.se...40/-/index.htmlMed Vänlig Hälsning Patrick Norberg Kundservice
Postad 22 mars 2011 - 14:29
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej, Testsändningar i 3D kommer att påbörjas 2011-04-04. Matchen Djurgården – AIK kommer då att frivisas, dock endast i 3D och ej i 2D format. Det som behövs för att kunna se matchen i 3D är givetvis en 3D-tv, 3D-glasögon, en HD-box (eller vår Tv-modul för HD) och givetvis ett digital-tv-abonnemang. Med Vänlig Hälsning Michael Hansson Kundservice
Postad 22 mars 2011 - 15:28
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Hej,
Testsändningar i 3D kommer att påbörjas 2011-04-04. Matchen Djurgården – AIK kommer då att frivisas, dock endast i 3D och ej i 2D format.
Det som behövs för att kunna se matchen i 3D är givetvis en 3D-tv, 3D-glasögon, en HD-box (eller vår Tv-modul för HD) och givetvis ett digital-tv-abonnemang.
Med Vänlig Hälsning Michael Hansson Kundservice
Varför visas inte matchen i 2D?? Förstår inte logiken i det!
Redigerat av Majorglenn, 22 mars 2011 - 15:28.
Postad 22 mars 2011 - 15:58
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Varför visas inte matchen i 2D?? Förstår inte logiken i det!
Det är en testsändning i 3D. Kanske i samarbete med radio- och TV-handeln, vad vet jag? Den som inte har en 3D-mottagare är hänvisad till Canal+ som har "2D-rättigheterna".
Redigerat av Unregistered558ade6e, 22 mars 2011 - 15:59.
Postad 22 mars 2011 - 17:16
stickan08
-
stickan08
-
Användare
-
-
186 inlägg
F1 Premiären närmar sig COM HEM!
Snälla ge oss VIASAT MOTOR HD!!
Postad 23 mars 2011 - 12:08
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
Comhem...vad händer på "Syskonkortfronten" ?
Är det tänkt så att ni satt er till ro och bara håvar in pengar för denna inkomstbringande tjänst, eller är det så att de kan bli fler kanaler som man har rätt till/betalar för. VILL HA VIASATT-Paketen fritt i denna tjänst......
ERE-NÅT-PÅ-GÅNG ? ? ?
Postad 23 mars 2011 - 12:33
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Comhem...vad händer på "Syskonkortfronten" ? Är det tänkt så att ni satt er till ro och bara håvar in pengar för denna inkomstbringande tjänst, eller är det så att de kan bli fler kanaler som man har rätt till/betalar för. VILL HA VIASATT-Paketen fritt i denna tjänst......
ERE-NÅT-PÅ-GÅNG ? ? ?
Du menar att syskonabonnemanget ska inkludera fler (alla?) de kanaler man har abonnemang på? Håller med - jag frågade tidigare här om man inte kunde åtminstone mot en extra månadsavgift få en tillvalskanal dubblerad och alltså öppen på syskonkortet - men naturligtvis "går" det inte... Canal+ -kanalerna ingår numera i syskonabonnemanget om man har dem på huvudabonnemanget. Visst borde det kunna ordnas även för Viasat om man har sådant abonnemang. Åtminstone mot en liten extra avgift om det inte går annars. Vet inte vad MTG skulle förlora på detta - troligen skulle man vinna. Inte många betalar väl nu för två huvudabonnemang på Viasat-paketen?
Redigerat av Unregistered558ade6e, 23 mars 2011 - 22:48.
Postad 23 mars 2011 - 21:08
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Comhem...vad händer på "Syskonkortfronten" ? Är det tänkt så att ni satt er till ro och bara håvar in pengar för denna inkomstbringande tjänst, eller är det så att de kan bli fler kanaler som man har rätt till/betalar för. VILL HA VIASATT-Paketen fritt i denna tjänst......
ERE-NÅT-PÅ-GÅNG ? ? ?
+1 på den! Innan jag ens funderar på syskonabonemang så vill jag ha viasatkanalerna...
Postad 23 mars 2011 - 22:48
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
F1 Premiären närmar sig COM HEM! Snälla ge oss VIASAT MOTOR HD!!
Kan bara instämma. Vi väntar på Viasat Motor HD och Eurosport 2 HD. (För mig personligen mer angelägna än både Kanal 5 HD och TV3 HD för den delen).
Postad 23 mars 2011 - 23:06
mjp
-
mjp
-
Användare
-
-
134 inlägg
Några nyheter om Viasat Motor HD?
Det är inte många dagar kvar nu till F1 säsongen börjar.
Ge oss ett besked, ska man stanna kvar som CH kund eller ska man skaffa en parabol med Viasat abb till helgen?
Postad 24 mars 2011 - 08:57
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
ERE-NÅT-PÅ-GÅNG ? ? ?
Med vårt Syskonabonnemang får du en spegling av ditt ordinarie abonnemang på Digital-tv Medium 8 Favoriter, Large eller XL. Abonnerar du på CANAL+ kanalerna så speglas även dessa. Vilka kanaler och paket som speglas från huvudabonnemanget till ett Syskonabonnemang beror på rättigheter och avtal mellan programbolagen och Com Hem. Med Vänlig Hälsning Patrick Norberg Kundservice
Postad 24 mars 2011 - 09:34
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Med vårt Syskonabonnemang får du en spegling av ditt ordinarie abonnemang på Digital-tv Medium 8 Favoriter, Large eller XL. Abonnerar du på CANAL+ kanalerna så speglas även dessa.
Vilka kanaler och paket som speglas från huvudabonnemanget till ett Syskonabonnemang beror på rättigheter och avtal mellan programbolagen och Com Hem.
Med Vänlig Hälsning Patrick Norberg Kundservice
Tack för klarläggandet av nuläget. Att vi kunder tjatar om vissa saker på detta forum beror på att vi är övertygade om att det går att ändra på det mesta till det bättre. Vi tror inte att rättigheter och avtal mellan Comhem och programbolagen är huggna i sten likt runor. Därför tror vi t ex att Viasat snart ska kunna tillåta abonnenter på Viasat-paket att se dessa kanaler även på syskonabonnemanget. Dessutom tror vi att Viasat Motor HD, Eurosport 2 HD, TV3 HD och Kanal 5 HD inom en nära framtid kommer till våra Comhem-boxar.
Postad 24 mars 2011 - 12:48
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
Käre Patrick Norberg / Comhem, varför inte svara på själva frågan, har ni tagit upp och fins det några diskussioner
om att få in mera kanaler på Syskonkortet. Är det så att det inte kommer något nytt över ca, ett år eller så så säg det...........VI VILL VETA, KUNDEN HAR ALLTID RÄTT
Redigerat av Stagger Lee, 24 mars 2011 - 12:48.
Postad 24 mars 2011 - 13:20
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Måste säga att hela debatten om syskonab, tvillingkort och vad dom nu kan heta är ju en debatt som skulle lyftas fram mera.
Varför ska man behöva betala flera gånger för kanalerna. Betalar man en gång så har man ju kanalerna och då ska man kunna ha dom på hur många TV-apparater som helst.
Detta är ju inte specifikt för Comhem. Alla leverantörer gör ju lika men tycker det är fel.
Redigerat av TomasL, 24 mars 2011 - 13:21.
Postad 24 mars 2011 - 13:41
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Måste säga att hela debatten om syskonab, tvillingkort och vad dom nu kan heta är ju en debatt som skulle lyftas fram mera. Varför ska man behöva betala flera gånger för kanalerna. Betalar man en gång så har man ju kanalerna och då ska man kunna ha dom på hur många TV-apparater som helst. Detta är ju inte specifikt för Comhem. Alla leverantörer gör ju lika men tycker det är fel.
Jag tycker också att syskonabonnemanget ska omfatta alla de kanaler - vare sig de är tillvalskanaler eller ingår i grundabonnemang/tillvalspaket - man betalar månadsavgift för. Canal+ har ju gått med på detta så jag tror nog motsvarande avtal går att få för Viasat och alla tillvalskanalerna. Jag tror inte heller att det skulle minska intäkterna eftersom det ändå inte är många kunder som har mer än ett fullprisabonnemang med nuvarande prissättning. Att syskonkort i obegränsad mängd skulle bli gratis är dock inte realistiskt - så länge Comhem (och övriga distributörer) har tillgång till krypteringsnyckeln och utfärdar programkorten som vi kunder behöver så kommer syskonabonnemang att kosta pengar - i syskonabonnemanget ingår för övrigt en extra (rabatterad) digitalbox alt. TV-modul som man vill ha tillbaka pengar på. Det vi kan hoppas på är dock att vi får mer för pengarna genom att fler av de kanaler vi redan betalar för speglas på det extra programkortet samt att man kan tänka sig att ett syskonabonnemang ger rätt till två extra programkort - eventuellt det första för 99 kr/mån och det andra för, säg, 49 kr/mån.
Postad 24 mars 2011 - 18:58
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Att syskonkort i obegränsad mängd skulle bli gratis är dock inte realistiskt - så länge Comhem (och övriga distributörer) har tillgång till krypteringsnyckeln och utfärdar programkorten som vi kunder behöver så kommer syskonabonnemang att kosta pengar - i syskonabonnemanget ingår för övrigt en extra (rabatterad) digitalbox alt. TV-modul som man vill ha tillbaka pengar på.
Jo jag håller med dig att det inte är realistiskt. Tycker bara att det känns så dumt att behöva betala för samma sak flera gånger.
Postad 25 mars 2011 - 08:23
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Några nyheter om Viasat Motor HD?
Det är inte många dagar kvar nu till F1 säsongen börjar.
Ge oss ett besked, ska man stanna kvar som CH kund eller ska man skaffa en parabol med Viasat abb till helgen?
Australiens GP fredag - lördag - söndag. Jag får väl kika på Viasat Motor i SD tills vidare - bor i lägenhet och har ingen möjlighet att gå över till satellitabonnemang på Viasat. Jag är dock besviken på att Comhem inte lyckats få till avtalet med MTG/Viasat ang Viasat Motor HD. Det är ju nu som F1-säsongen rullar igång. Visserligen finns Viasat Motor HD ännu inte varken i digitala marknätet eller kabel-tv/ip-tv men varför skulle inte Comhem med över 620,000 digital-tv-kunder kunna vara först någon gång? Ingen idé iaf att vänta på Canal Digital för det är ju en Viasat-kanal och Boxer har väl andra HD-kanaler att lansera före Viasat Motor HD. Nu vill vi ha en positiv signal ang Viasat Motor HD - sätt ut ett datum för lanseringen så vi kan börja räkna ned!
Postad 25 mars 2011 - 14:28
Mediekonsumenten
-
Mediekonsumenten
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej Comhem
För vissa kanaler, t.ex 3SAT, saknas innehåll i programtablån i EPGn. Varför är det så, och varför gör Comhem inget åt det?
Redigerat av Mediekonsumenten, 25 mars 2011 - 16:15.
Postad 26 mars 2011 - 19:59
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Jag har glömt mitt lösenord till mina sidor på comhems sida. Och försökt få ett nytt lösenord skickat till min mail 4 gånger nu utan att det lyckats  Tycker det är ofta som mailet inte kommer fram när man vill ha ett nytt.
Postad 26 mars 2011 - 22:09
Rickard Andersson
-
Rickard Andersson
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Försökte precis byta kanaler (8 favoriter), men hur jag än gör så står det "Du har valt fel antal" trots att jag helt klart inte gjort det. Jag ser de 8 kanaler jag vill ha i listan till höger på sidan, men det går ändå inte att gå vidare.
Bland mina nuvarande 8 favoriter har jag bland annat TV3, men den finns inte med i listan på kanaler, så jag kan inte välja bort den och ta en annan kanal. Huh?
Postad 27 mars 2011 - 09:53
chosl
-
chosl
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Försökte precis byta kanaler (8 favoriter), men hur jag än gör så står det "Du har valt fel antal" trots att jag helt klart inte gjort det. Jag ser de 8 kanaler jag vill ha i listan till höger på sidan, men det går ändå inte att gå vidare.
Bland mina nuvarande 8 favoriter har jag bland annat TV3, men den finns inte med i listan på kanaler, så jag kan inte välja bort den och ta en annan kanal. Huh?
Exakt samma problem som jag upplever, TV3 verkar va boven. Jag ringde kundtjänst och fick det fixat manuellt denna gång. Ändringar i programutbudet trodde hon det berodde på. Hade ju varit skönt o slippa ringa varje gång ;-)
Postad 28 mars 2011 - 07:35
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Exakt samma problem som jag upplever, TV3 verkar va boven. Jag ringde kundtjänst och fick det fixat manuellt denna gång. Ändringar i programutbudet trodde hon det berodde på. Hade ju varit skönt o slippa ringa varje gång ;-)
Hej, I samband med den ompaketering av våra Digital-tv-abonnemang som gjordes i januari har det uppdagats att kunder med den äldre paketeringen av Digital-tv Medium 8 Favoriter får problem med att byta ut vissa kanaler via Mina Sidor. Vi arbetar med att ta fram en lösning på detta och tillsvidare kan ni som är berörda vända er till vår Kundservice för att kostnadsfritt genomföra bytet. Berörda kanaler: • TV3 • TV8 • Disney Channel • TV4 Plus • TV4 Fakta Med vänlig hälsning Siméla Lidén Kundservice
Postad 29 mars 2011 - 14:30
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej Comhem För vissa kanaler, t.ex 3SAT, saknas innehåll i programtablån i EPGn. Varför är det så, och varför gör Comhem inget åt det?
Hej, Anledning till att vissa kanaler saknar EPG, beror på att kanalerna själva inte levererar EPG-data till distributören som Com Hem tar in EPG-data via. Det är kanalbolagen själva som ansvarar för att leverera EPG-datan. Med vänlig hälsning Siméla Lidén Kundservice
Postad 29 mars 2011 - 15:02
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Hej,
Anledning till att vissa kanaler saknar EPG, beror på att kanalerna själva inte levererar EPG-data till distributören som Com Hem tar in EPG-data via. Det är kanalbolagen själva som ansvarar för att leverera EPG-datan.
Med vänlig hälsning Siméla Lidén Kundservice
Jag vet att frågan har varit uppe här tidigare och även fått svar ("det går inte") men jag vill ändå lägga in ett önskemål som flera framfört. Det gäller hur många dagar framåt som EPG uppdateras. Inte ens den nya Samsung HD PVR SMT-C7160 erbjuder mer än tre dagars framförhållning. Och någon möjlighet till uppdatering längre tid framåt via internet finns inte heller: Comhem är noga med att förklara detta under "Vanliga frågor" på hemsidan (så ingen ska hoppas förmodar jag): "Boxen har en nätverksport (LAN). Vad används den till? I dagsläget används nätverksporten inte." Kan inte processen åtminstone startas mot veckouppdatering av EPG? Ingen kan påstå annat än att tablåerna är kända åtminstone en vecka i förväg för alla kanaler - finns det undantag så får man väl hoppa över dessa kanaler. Internet är ju fullt av programguider som anger de kommande sju dagarnas program - och för vissa kanaler betydligt längre än så. T ex SVT-tablån går fyra veckor framåt och Canal+ 30 dagar framåt. Så vilken skillnad kan det vara för kanalerna att rapportera till EPG när de ändå uppdaterar sina tablåer i andra sammanhang inkl tablåerna på deras egna hemsidor? Comhem har över 620 000 digital-tv abonnenter med EPG och kanalerna är säkert intresserade av dessa intäkter. Det bör alltså finnas möjligheter för Comhem att få gehör för ett önskemål om veckouppdatering av EPG. Skulle vi behöva vänta tills nya boxar har kommit får vi väl göra det fast visst borde väl uppdatering av mjuk- eller firmware räcka? Om kravet inte ställs nu kommer säkert nästa box som lanseras också att ha futtiga tre dagars EPG.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Screen Research FSD ram
Globe
2025-05-22 08:19:07
-
Montering av ram
Globe
2025-05-22 08:14:32
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|