Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Com Hem + TIVO = sant!

2093 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 april 2015 - 11:15

Robbis76
  • Robbis76
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Har en felanmälan ligger hos ComHem att TV12 är svart. De säger att det är fler som har problem med det men undrar om det stämmer? Har varit svart i över veckan nu.

Fler som har problem med detta som bor i Norrköping eller kanske annanstans?

Postad 28 april 2015 - 11:28

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Men med Tivo kan du ju se ditt inspelade vart du vill med, så jag förstår inte ditt problem...

Hur gör man det?

Såg inget på min ipad-app sist jag kollade.

Postad 29 april 2015 - 13:11

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Hur gör man det?

Såg inget på min ipad-app sist jag kollade.

Det stämmer att man inte kan se sina inspelade program i TivoToGo utan det är om den ligger kvar som play dessa personer tror att det går att se allt man spelat in men bara det som ligger kvar som play går som sagt att se.

Dock vore det grymt om det nån gång i framtiden gick & kolla på allt man spelat in, när det kommer är Tivo fullständigt.

Postad 29 april 2015 - 13:21

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 1

...när det kommer är Tivo fullständigt.

:blink: :rolleyes: :blink: :rolleyes:

Postad 30 april 2015 - 00:29

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

comhem skriver, "logga in med ditt personnummer", när jag gör det så säger det att jag måste logga in med mitt kundnummer. vad är det för jvla skit?!

Postad 30 april 2015 - 03:50

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 477 inlägg
  • 0
Kan ha att göra med om du från början tecknande kontraktet med ett av kabelbolagen som Com Hem köpt upp. Kundnummer ska i så fall stå på fakturan.

Postad 30 april 2015 - 07:43

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

comhem skriver, "logga in med ditt personnummer", när jag gör det så säger det att jag måste logga in med mitt kundnummer. vad är det för jvla skit?!

Jag har för mig att personnummer ska kunna användas. Om det sedan är med 10 eller 12 siffror kommer jag inte ihåg längre, men om man använde fel så fick man samma felmeddelande som du fick.

Postad 30 april 2015 - 07:56

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 318 inlägg
  • 0

Det stämmer att man inte kan se sina inspelade program i TivoToGo utan det är om den ligger kvar som play dessa personer tror att det går att se allt man spelat in men bara det som ligger kvar som play går som sagt att se.

Dock vore det grymt om det nån gång i framtiden gick & kolla på allt man spelat in, när det kommer är Tivo fullständigt.

Stämmer. Det är jag som blivit missvisad av Comhem...

Reklamen säger ju faktiskt: "Se dina program var du vill", och mina program är det som ligger på boxen enligt mig...

Samma problem här...

Redigerat av MartinAberg, 30 april 2015 - 07:57.

Postad 30 april 2015 - 08:10

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

För mig fungerar personnummer alt. kundnummer så jag kan välja vad som känns bäst för stunden.
Mitt abonnemang kommer från f.d. UPC som Com hem åtminstone tidigare kallade Com hem Stockholm. Man har slagit ihop flera kunddatabaser under årens lopp så det kan vara olika login som fungerar beroende på varifrån abonnemanget kommit.

Postad 30 april 2015 - 08:19

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Brukar vara regel att det man spelat in på en HD PVR inte ska kunna spelas upp annat än genom den krypteringskrets som skapat inspelningen. Detta naturligtvis som ett skydd för upphovsrättsinnehavarna mot olaglig kopiering. Det är orsaken till att inspelat material inte ska kunna lämna TiVo-boxen annat än genom HDMI och HDCP.
TiVoToGo använder de rättigheter Com hem avtalat avseende molnbaserade streamingtjänster och inspelningar man gjort på hårddisken i TiVo omfattas alltså inte av dessa avtal.
Sen är det naturligtvis synd att Com hems reklam kan missuppfattas avseende vad man kan se på TiVoToGo. Jag har sett flera frågor på Com hems Facebook just om man kan se inspelat material på annat sätt än via TiVo-boxen så frågan uppstår hos fler kunder.

Postad 30 april 2015 - 14:59

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Lösningen för detta har funnits länge:

https://www.tivo.com/shop/stream

Kanske kommer i framtiden.

Men som sagt gammal lösning i staterna.

Postad 02 maj 2015 - 20:55

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Ställer frågan igen : Fungerar alla era kanaler via TivoToGo på webben?

Stämmer. Det är jag som blivit missvisad av Comhem...

Reklamen säger ju faktiskt: "Se dina program var du vill", och mina program är det som ligger på boxen enligt mig...

Samma problem här...

Ja "dina program" tycker nog jag också är det som ligger på boxen.

Brukar vara regel att det man spelat in på en HD PVR inte ska kunna spelas upp annat än genom den krypteringskrets som skapat inspelningen. Detta naturligtvis som ett skydd för upphovsrättsinnehavarna mot olaglig kopiering. Det är orsaken till att inspelat material inte ska kunna lämna TiVo-boxen annat än genom HDMI och HDCP.
TiVoToGo använder de rättigheter Com hem avtalat avseende molnbaserade streamingtjänster och inspelningar man gjort på hårddisken i TiVo omfattas alltså inte av dessa avtal.
Sen är det naturligtvis synd att Com hems reklam kan missuppfattas avseende vad man kan se på TiVoToGo. Jag har sett flera frågor på Com hems Facebook just om man kan se inspelat material på annat sätt än via TiVo-boxen så frågan uppstår hos fler kunder.

Aha okej ja jag hade hört att det är rättigheter & trams som sätter käppar i hjulen för det, tack för utförlig förklaring ;)

Exakt, såg också denna när jag läste runt i samband med att Tivo skulle komma till Sverige.

Postad 02 maj 2015 - 22:33

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Jag har börjat få störningar på inspelat material, eller om det är boxen som inte hinner med. Det hackar till ibland och blir en massa fyrkanter. Någon som vet vad som är fel och hur man fixar det?

Jag har testat att starta om boxen men det hjälpte inte.

Redigerat av Christopher_A, 02 maj 2015 - 22:35.

Postad 03 maj 2015 - 07:15

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Com hems TiVo är baserad på den brittiska som Virgin Media har och inte heller där finns TiVo Stream. Orsaken är förmodligen att man inte kunnat eller velat betala för de ytterligare rättigheter som man behöver om inspelat innehåll i en TiVo-box ska kunna spelas upp på andra enheter via nätverk. Kan man överföra inspelat material från TiVo till mobil, surfplatta eller dator är naturligtvis steget inte långt till möjligheten att ladda upp materialet till en server på internet för otillåten fildelning vilket de som har rättigheterna inte är så pigga på.
Tills vidare får vi hålla tillgodo med möjligheten till livestreaming via molntjänsten TiVoToGo eftersom de flesta kanaler hos Com hem nu finns tillgängliga där.

Postad 03 maj 2015 - 07:25

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Jag har börjat få störningar på inspelat material, eller om det är boxen som inte hinner med. Det hackar till ibland och blir en massa fyrkanter. Någon som vet vad som är fel och hur man fixar det?

Jag har testat att starta om boxen men det hjälpte inte.

Jag känner igen fenomenet och tycker att det uppstår oftare i samband med att ett eller flera program spelas in när man samtidigt tittar på ett tidigare inspelat program. Logiskt att det kan uppstå vissa konflikter när boxen har mycket att göra, kanske...
Utan att jag har några direkta bevis tycker jag att hack och låsningar blir färre om jag tar bort filer permanent från hårddisken och inte bara markerar dem för borttagning om plats behövs. Min hårddisk försöker jag hålla runt 30% full dvs med listan över program som kan återskapas i princip tom.
Jag har avmarkerat TiVo-tips som jag aldrig har förstått nyttan av med tanke på vad jag hört och läst i ämnet.
Dessutom startar jag om TiVo (strömreset) i förebyggande syfte några gånger i veckan. På så sätt ser jag allt mer sällan det välkända felet "Söker efter signal för den här kanalen. (V52) Kontakta Comhem för mer information" eller irriterande låsning av boxen som bara löses med omstart mitt i program och inspelningar.
Värt att testa.

Postad 03 maj 2015 - 08:44

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Jag känner igen fenomenet och tycker att det uppstår oftare i samband med att ett eller flera program spelas in när man samtidigt tittar på ett tidigare inspelat program. Logiskt att det kan uppstå vissa konflikter när boxen har mycket att göra, kanske...
Utan att jag har några direkta bevis tycker jag att hack och låsningar blir färre om jag tar bort filer permanent från hårddisken och inte bara markerar dem för borttagning om plats behövs. Min hårddisk försöker jag hålla runt 30% full dvs med listan över program som kan återskapas i princip tom.
Jag har avmarkerat TiVo-tips som jag aldrig har förstått nyttan av med tanke på vad jag hört och läst i ämnet.
Dessutom startar jag om TiVo (strömreset) i förebyggande syfte några gånger i veckan. På så sätt ser jag allt mer sällan det välkända felet "Söker efter signal för den här kanalen. (V52) Kontakta Comhem för mer information" eller irriterande låsning av boxen som bara löses med omstart mitt i program och inspelningar.
Värt att testa.

ok, jag har kollat och det är själva inspelningen det hackar i. 

Jag har ca 90% fullt på min Tivo, kan det vara det? 

Postad 03 maj 2015 - 10:17

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

http://www.digitalin...xtreme/25747169

skulle en sån funka för att spela in från tivo till filer på datorn

Eller denna

https://www.prisjakt...kt.php?p=852375

Redigerat av Duckface21, 03 maj 2015 - 10:28.

Postad 03 maj 2015 - 10:58

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

http://www.digitalin...xtreme/25747169

skulle en sån funka för att spela in från tivo till filer på datorn

Eller denna

https://www.prisjakt...kt.php?p=852375

Till att börja med borde väl HDCP sätta stopp för inspelning av HD-material.
Möjligen kan SD-material fungera. Någon får försöka. 

Postad 03 maj 2015 - 11:29

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Till att börja med borde väl HDCP sätta stopp för inspelning av HD-material.
Möjligen kan SD-material fungera. Någon får försöka. 

Jo anade att HDCP skulle va ett problem.. men hur är det med tivo bryter de helt eller sänker HDCP kvaliteten?

Postad 03 maj 2015 - 13:32

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Jo anade att HDCP skulle va ett problem.. men hur är det med tivo bryter de helt eller sänker HDCP kvaliteten?

Detta kanske kan vara något http://www.hdfury.co...rdware/dr-hdmi/

Postad 03 maj 2015 - 14:00

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Detta kanske kan vara något http://www.hdfury.co...rdware/dr-hdmi/

Den som orkar kan läsa här:

https://www.avforums...ontent.1630236/
Om jag inte missförstått kan man sluta sig till att det finns vissa möjligheter att i realtid överföra dvs streama en inspelning från TiVo-boxen via HDMI till annan enhet än en tv-apparat - åtminstone om materialet är i SD.
Någon möjlighet att komma åt krypterade filer på TiVo-boxens hårddisk utan att passera boxens avkryptering och kopieringsskydd verkar inte finnas.
Jag tror man får acceptera att det är play- och on demand-funktionerna i TiVoToGo som gäller om man vill använda dator, mobil och surfplatta för att se tidigare program.
Inspelningar man själv gjort på TiVos hårddisk måste spelas upp via HDMI till en enhet i en obruten HDCP-kedja.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 03 maj 2015 - 14:01.

Postad 03 maj 2015 - 16:53

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Tycker de är värdelöst jag har kört htpc just för att få spara mina inspelningar i flera år och nu snart måste jag ha tivo bara för att bostadsbolaget har tecknat avtal med comhem om att riva ut coax systemet för fiber för tv  .. dagens digitala system suger då de kan spärra hur de vill för slutkund ska se sina tv program.. samhället är inte fritt mer

Redigerat av Duckface21, 03 maj 2015 - 16:59.

Postad 03 maj 2015 - 22:18

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Tycker de är värdelöst jag har kört htpc just för att få spara mina inspelningar i flera år och nu snart måste jag ha tivo bara för att bostadsbolaget har tecknat avtal med comhem om att riva ut coax systemet för fiber för tv  .. dagens digitala system suger då de kan spärra hur de vill för slutkund ska se sina tv program.. samhället är inte fritt mer

Skitsnack...... det finns faktiskt någonting som heter upphovsrätt.

Du kan se det du spelat in hur många år som helst på din TiVo box......

Notera att det var ingen skillnad tidigare heller på ComHem med de digitala boxarna med hårddisk som kunde spela in (t.ex. Humax 1000C), samma skydd i dem.

Postad 03 maj 2015 - 22:32

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Är det bara mig som det är fel på hade en tivo box gratis ett år använde den aldrig tycker nog tv börjar bli ett väldigt dött medium tack vare alla play tjänster där du kan välja själv när du vill titta .....

Postad 04 maj 2015 - 08:45

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Skitsnack...... det finns faktiskt någonting som heter upphovsrätt.

Du kan se det du spelat in hur många år som helst på din TiVo box......

Notera att det var ingen skillnad tidigare heller på ComHem med de digitala boxarna med hårddisk som kunde spela in (t.ex. Humax 1000C), samma skydd i dem.

Jag har haft alla de boxarna tidigare men förut har de funnits ett programkort så man kunnat köra vilken box man vill.. just nu kör jag ch tv modul bak på min tv pararellt med en htpc server med media portal som spelar in det jag vill och jag kan se de från vilken enhet jag vill tex mobilen eller plattan var jag en är... med att tivo inte har kort alls så låser dem allt till den boxen och med att coax försvinner här finns bara tivo  

Är det bara mig som det är fel på hade en tivo box gratis ett år använde den aldrig tycker nog tv börjar bli ett väldigt dött medium tack vare alla play tjänster där du kan välja själv när du vill titta .....

Play suger programmen finns oftast bara 30dagar sen då? Jag kanske vill se programmet om ett år eller då man har tid

Postad 04 maj 2015 - 08:49

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Play suger programmen finns oftast bara 30dagar sen då? Jag kanske vill se programmet om ett år eller då man har tid

I USA finns TiVo Roamio med 4TB hårddisk. Det skulle vara perfekt för den som vill samla program till mörka vinterkvällar.

Postad 04 maj 2015 - 11:10

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Jag har haft alla de boxarna tidigare men förut har de funnits ett programkort så man kunnat köra vilken box man vill.. just nu kör jag ch tv modul bak på min tv pararellt med en htpc server med media portal som spelar in det jag vill och jag kan se de från vilken enhet jag vill tex mobilen eller plattan var jag en är... med att tivo inte har kort alls så låser dem allt till den boxen och med att coax försvinner här finns bara tivo  

Det finns ju lätta lösningar för att rippa play material om man vill det...

Postad 04 maj 2015 - 11:25

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Discovery saknas play för helt!!

Postad 04 maj 2015 - 11:29

bigfoss
  • bigfoss
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Discovery saknas play för helt!!

Play via tivo-boxen suger. Du får ett betydligt större utbud genom att bläddra tillbaka via tv-guiden och starta om gamla program den vägen.

Postad 04 maj 2015 - 11:48

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Play via tivo-boxen suger. Du får ett betydligt större utbud genom att bläddra tillbaka via tv-guiden och starta om gamla program den vägen.

Innehållet i play är helt oöverskådligt. Begriper inte att man inte kan få till en programguide för Play som går att använda.

Håller med om att omstartfunktionen för program är väldigt bra. Synd att man inte alltför sällan råkar ut för att just det program man vill se inte finns som omstart. Det har med vilka rättigheter resp program har. Alltid dessa rättigheter...

Postad 18 maj 2015 - 16:43

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

såg att Plex kommer till TiVo :-D

Postad 22 maj 2015 - 15:18

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

såg att Plex kommer till TiVo :-D

Nu har jag bara hört talas om Plex men vad exakt innebär det, ska man kunna spela upp materialet på vilken enhet som helst eller?

Btw var läste du det?

Yes har försökt söka efter det :angry:

Postad 22 maj 2015 - 15:56

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Nu har jag bara hört talas om Plex men vad exakt innebär det, ska man kunna spela upp materialet på vilken enhet som helst eller?
Btw var läste du det?
Yes har försökt söka efter det :angry:

Plex är en programvara du har på datorn (Plex Server).

Du har en Plex server där all media sparas tex filmer och musik sen en Plex Client som Tivo tex eller en enhet som kan upp det som:

Dator, (Via webbläsare)
Windows mobil, (App)
Android, (App)
Ios (App)

Smart TV (App)

Raspberry PI rasPLEX (Eget Operativsystem)

kan även spela upp via DLNA på kompatibla enheter

jag tror inte du kommer kunna spela upp det du har på Tivo boxen utan här handlar de mest om en  Client för att spela upp det du har på  din Plex server

Redigerat av Duckface21, 22 maj 2015 - 16:22.

Postad 22 maj 2015 - 16:26

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Plex är en programvara du har på datorn (Plex Server).

Du har en Plex server där all media sparas tex filmer och musik sen en Plex Client som Tivo tex eller en enhet som kan upp det som:

Dator, (Via webbläsare)
Windows mobil, (App)
Android, (App)
Ios (App)

Smart TV (App)

Raspberry PI rasPLEX (Eget Operativsystem)

kan även spela upp via DLNA på kompatibla enheter

jag tror inte du kommer kunna spela upp det du har på Tivo boxen utan här handlar de mest om en  Client för att spela upp det du har på  din Plex server

Supertack för en mycket väl & snygg utförlig förklaring :wub:

Okej, men jag håller iaf. tummarna att jag ska kunna spela upp från TiVo-boxen, hoppet är det sista som överger en :P

Postad 22 maj 2015 - 23:05

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Klarar en Raspberry Pi B+ att driva en plex-server?

Postad 22 maj 2015 - 23:28

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

nej agerar client men kan spela upp lokala filer ... lite för mycket offtopic  

Postad 25 maj 2015 - 13:57

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0

Hej!

Finns det någon som vet om det går att använda någon annan USB-brygga än den som Comhem säljer? Är inte så sugen på att betala 299+99kr i frakt för att kunna styra boxen med mobilen...

Tidigare kunde jag använda ethernet-uttaget men den möjligheten finns inte längre då jag numera kör TiVO via IPTV och porten är upptagen.

Postad 25 maj 2015 - 22:25

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

vet 

Hej!

Finns det någon som vet om det går att använda någon annan USB-brygga än den som Comhem säljer? Är inte så sugen på att betala 299+99kr i frakt för att kunna styra boxen med mobilen...

Tidigare kunde jag använda ethernet-uttaget men den möjligheten finns inte längre då jag numera kör TiVO via IPTV och porten är upptagen.

TivoToGO annars?

https://www.comhem.s.../tivotogo-37394

Postad 26 maj 2015 - 16:03

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

vet 

TivoToGO annars?

https://www.comhem.s.../tivotogo-37394

Det han måste ha bryggan för att använda 

Postad 30 maj 2015 - 07:36

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0

Precis, för att TiVOToGO ska fungera som det är tänkt måste jag ha TiVO-boxen i nätverket. 

Men jag blev kontaktad via PM av en forumanvändare som hade en USB-brygga som han inte använde som jag får köpa :)

Postad 20 juni 2015 - 20:13

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Väcker denna tråd - eller det kanske finns en modernare tråd? Året är nu 2015 och skaffade nyss Tivo och är impad.

Postad 10 juli 2015 - 14:34

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Jag har plötsligt fått problem med att jag inte får någon bild från min Tivo om jag har den kopplad via min förstärkare (Onkyo TX NR 727). Om jag startar om min Tivo så ser jag bilden från startup-sekvensen (den i låg upplösning) men sen när den går vidare till normalt så är det ingen bild. 

Jag har testat flera hdmi-ingångar men det hjälper inte utan det fungerar bara när jag har den direktkopplad till TVn.

Någon som vet vad som har hänt och hur jag fixar det?

Postad 10 juli 2015 - 15:26

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Funkar andra enheter via HDMI till Onkyon?
Har du resettat både förstärkare och TiVo?

Jag har plötsligt fått problem med att jag inte får någon bild från min Tivo om jag har den kopplad via min förstärkare (Onkyo TX NR 727). Om jag startar om min Tivo så ser jag bilden från startup-sekvensen (den i låg upplösning) men sen när den går vidare till normalt så är det ingen bild.
Jag har testat flera hdmi-ingångar men det hjälper inte utan det fungerar bara när jag har den direktkopplad till TVn.

Postad 10 juli 2015 - 22:28

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Funkar andra enheter via HDMI till Onkyon?
Har du resettat både förstärkare och TiVo?

förstärkare vet jag inte om jag har "resetat", jag har stängt av och på den men den har väl varit i standby hela tiden.

Tivon har jag resetat.

Postad 18 juli 2015 - 13:32

jj-finn
  • jj-finn
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 1

Kan det vara så att HDMI Switch-boarden i Onkyo har gått sönder?

https://www.google.s...tch board onkyo

Jag löste problemet genom att köpa en Sony....

Redigerat av jj-finn, 18 juli 2015 - 13:34.

Postad 31 juli 2015 - 09:44

Robbis76
  • Robbis76
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Detta fick jag från ComHem idag. Synd att man ska behöva gå upp i paket för att få ta del av denna funktion.

Den 1 september 2015 upphör TiVoToGo

Hej,

Du är en av våra kunder som genom ditt abonnemang TiVo® Bas kan använda tjänsten TiVoToGo™ som fjärrkontroll och för att planera och ta bort inspelningar i din TiVo-box. Den 1 september 2015 släpper vi en uppdatering av tjänsten och byter samtidigt namn på den till Com Hem Play. I samband med detta kommer du som har TiVo Bas inte längre att kunna använda tjänsten.

Vad det här innebär för dig
Din TiVo-tjänst fungerar precis som vanligt, med samma kanalutbud som du har idag. Den enda skillnaden är att du i fortsättningen bara kan planera och ta bort inspelningar genom din TiVo-box och behöver använda fjärrkontrollen som hör till TiVo-boxen när du tittar på tv.

Bakgrunden till den här förändringen är att vi har valt att fokusera på att göra en ännu bättre tjänst för att streama innehåll och se tv på andra enheter. Eftersom du bara har kunnat använda TiVoToGo för vissa funktioner i TiVo-boxen, som inte har varit i fokus nu, kommer tjänsten endast att vara tillgänglig för kunder med TiVo Mellan, Plus och Max.

Hur gör jag för att fortsätta använda Com Hem Play?
Med våra abonnemang TiVo Mellan, Plus och Max ingår Com Hem Play utan extra kostnad. Med våra större abonnemang får du, utöver möjligheten att planera och ta bort inspelningar, dessutom möjligheten att se dina tv-kanaler på din dator, mobil och surfplatta - överallt i Sverige.

Är du sugen på att uppgradera har vi just nu ett kanonerbjudande på TiVo Mellan, speciellt framtaget för dig som är TiVo Bas-kund, där du får hela 30 tv-kanaler varav alla finns i Com Hem Play. Vill du veta mer om erbjudandet ringer du bara till oss på Kundservice, telefon 90 222, så berättar vi mer.

Med vänliga hälsningar

Com Hem AB
Kundservice

Postad 01 augusti 2015 - 14:28

Unregisteredd77fcd1d
  • Unregisteredd77fcd1d
  • Användare

• 238 inlägg
  • 0

I morse (i natt?) lade vår TiVo av helt, efter start får man meddelandet att "ett allvarligt fel inträffat och att boxen ska försöka lösa det. Det kan ta tre timmar."

Lät boxen försöka i drygt sex timmar, dock utan resultat. Ringde ComHemsupporten och fick rådet att göra en fabriksåterställning (skulle bli av med allt inspelat material, men å andra sidan kom jag ju inte åt det nu heller). Tyvärr svarade inte boxen ens på det, så då var det bara byte av box som var aktuellt. Den nya boxen ska komma i början/mitten av nästa vecka, så jag blir utan TV tills dess. Inget större problem iofs, det är väl mest ungarna som kommer att sakna Barnkanalen.

Blir av med allt inspelat material, men jag ser det som en oplanerad rensning. Tror jag haft filmer liggandes på boxen i snart två år utan att ha sett dem, chansen att det skulle bli av över huvud taget var nog ganska minimal.

Tråkigt med boxen, men snabb och bra service av ComHem (inte ens kö att komma fram på telefon).

Någon annan som råkat ut för samma sak? Trasig box alltså, inte bra service...

Postad 01 augusti 2015 - 14:45

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 477 inlägg
  • 0

Någon annan som råkat ut för samma sak? Trasig box alltså, inte bra service...

Ja och nej. Den första TiVo:n började starta om spontant efter ett tag och blev utbytt genom Anovo. De slängde originalkartongen och skickade den "nya" i en vanlig brun kartong med en bit bubbelplast runt fronten (kraftig sådan, men ändå). Typiskt verkstäder.

Nu äger ju tomtarna på Com Hem boxen i och för sig, men det är rätt mycket vit skåpbil över hur de sköter saker.

Postad 01 augusti 2015 - 15:09

Unregisteredd77fcd1d
  • Unregisteredd77fcd1d
  • Användare

• 238 inlägg
  • 0

Vi fick välja mellan att skicka in vår box och få den reparerad och med en väldig massa tur få tillbaka den efter 1-2 veckor med inspelningarna kvar, eller att invänta en ny box och sedan skicka in vår gamla. Valde det senare alternativet.

Postad 01 augusti 2015 - 20:37

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Min box har börjat starta om ibland, och den blir väldigt seg efter några dagar, kanske en vecka. Då måste jag starta om den (bryta strömmen). Den har låst sig några gånger också de senaste månaderna så jag tror att den snart kommer att behöva bytas ut. Netflix är särskilt svår att starta, inte ovanligt att allt låser sig då.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.