Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 januari 2014 - 12:02

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Men är inte det en helt annan tjänst än HBO Nordic? Har för mig att man i US inte kan beställa HBO på nätet annat än via sin kabelleverantör (eller kanske snarare att man får den ihop med att man beställer kanlerna).

Så har det varit, men numera kan man få tjänsten via vissa internetoperatörer i USA. Men poängen är att appen finns, så varför vill inte Nordic släppa den?

Postad 08 januari 2014 - 13:58

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

Så har det varit, men numera kan man få tjänsten via vissa internetoperatörer i USA. Men poängen är att appen finns, så varför vill inte Nordic släppa den?

Men är inte HBO Nordic en helt egen teknisk lösning än "riktiga" HBO? Har iaf fått för mig att det är så och då borde inte samma app passa. Är det inte dessutom bara för de Internetoperatörer som likt Telia m.fl. har egna TV lösningar?

Redigerat av improwise, 08 januari 2014 - 13:59.

Postad 08 januari 2014 - 14:42

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Men är inte HBO Nordic en helt egen teknisk lösning än "riktiga" HBO? Har iaf fått för mig att det är så och då borde inte samma app passa. Är det inte dessutom bara för de Internetoperatörer som likt Telia m.fl. har egna TV lösningar?

Nej, det finns en fristående mobilapp men ingen för tex Apple TV i Sverige. Telia har ingen app men tjänsten ingår i deras box.

Postad 08 januari 2014 - 14:49

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Nej, det finns en fristående mobilapp men ingen för tex Apple TV i Sverige. Telia har ingen app men tjänsten ingår i deras box.

Jag har fått för mig, precis som improwise, att HBO Nordic inte kör samma tekniska plattform som HBO i USA. Då är det inte säkert att appen HBO Go passar till HBO Nordic rakt av?

edit: iof så borde det vara enkelt att göra en anpassad app i så fall. Det är ju bara en videospelare i stort sett.

Redigerat av distortion2, 08 januari 2014 - 14:52.

Postad 08 januari 2014 - 15:24

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

Jag har fått för mig, precis som improwise, att HBO Nordic inte kör samma tekniska plattform som HBO i USA. Då är det inte säkert att appen HBO Go passar till HBO Nordic rakt av?

edit: iof så borde det vara enkelt att göra en anpassad app i så fall. Det är ju bara en videospelare i stort sett.

Sett till tidigare tekniska framgångar för HBO Nordig så är nog även "bara" ett rätt stort hinder :) Men det lär krävas lite mer än bara en vidospelare, autentisering, sessionshantering, buffring, hastighetsbedömning osv. Vet inte hur mkt som är egenutvecklat av HBO Nordic, annars går det väl mer och mer mot att man köper färdiga plattformar från en tillverkare som redan har allt. Gissar att det kanske är därför Viaplay byter plattform.

Postad 09 januari 2014 - 09:10

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Sett till tidigare tekniska framgångar för HBO Nordig så är nog även "bara" ett rätt stort hinder :) Men det lär krävas lite mer än bara en vidospelare, autentisering, sessionshantering, buffring, hastighetsbedömning osv. Vet inte hur mkt som är egenutvecklat av HBO Nordic, annars går det väl mer och mer mot att man köper färdiga plattformar från en tillverkare som redan har allt. Gissar att det kanske är därför Viaplay byter plattform.

De kanske kan be Netflix snickra ihop något som funkar?
http://techblog.netflix.com/

Postad 09 januari 2014 - 11:58

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

De kanske kan be Netflix snickra ihop något som funkar?
http://techblog.netflix.com/

Eller ComHem :D

Postad 15 januari 2014 - 16:44

Unregistered0455b57b
  • Unregistered0455b57b
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Jag har nu testat Xbox-appen några kvällar, och då jag kör trådlöst så blir det ibland lite suddig bild. Dåligt tycker jag, det borde den väl klara av? Generellt är det sämre bild än Netflix, även när "HD"-statusen lyser under info-menyn.

Men det stora problemet är att panoreringar hackar som sjutton. Det är rätt jobbigt att titta på. Har googlat en del på det, och har inte hittat något om det. Är det ingen annan som har det problemet?

Postad 16 januari 2014 - 08:30

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag har nu testat Xbox-appen några kvällar, och då jag kör trådlöst så blir det ibland lite suddig bild. Dåligt tycker jag, det borde den väl klara av? Generellt är det sämre bild än Netflix, även när "HD"-statusen lyser under info-menyn.

Men det stora problemet är att panoreringar hackar som sjutton. Det är rätt jobbigt att titta på. Har googlat en del på det, och har inte hittat något om det. Är det ingen annan som har det problemet?

På vilket sätt skulle trådlöst ha med suddig bild på just HBO att göra? Har du dålig signal så lär det ju påverka annat också.

Postad 16 januari 2014 - 08:37

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Så igår testa jag denna tjänst eftersom jag så gärna ville se True Detective. Så fast jag har läst alla varningar både här och på andra ställen så tänkte att 79kr kunde jag betala för att utvärdera tjänsten själv.

Jag har enbart möjligheten att spela upp från min iPad till min ATV genom mirroring.

Jag brydde mig inte om gränsnittet just nu utan ville bara se avsnittet.

Så jag satte igång avsnittet och bilden täckte hela skärmen 16:9 i ca. 30min för att sedan krympa ned till ipad-upplösningen resten av avsnittet, bildkvalitén var under all kritik och texten försvann då och då samt kändes som den låg lite för tidigt.

Känns verkligen inte som något jag vill betala vidare för när man vet hur bra Netflix är. Synd på serierna för dom är ju extremt sevärda.

Postad 16 januari 2014 - 08:57

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Så igår testa jag denna tjänst eftersom jag så gärna ville se True Detective. Så fast jag har läst alla varningar både här och på andra ställen så tänkte att 79kr kunde jag betala för att utvärdera tjänsten själv.

Jag har enbart möjligheten att spela upp från min iPad till min ATV genom mirroring.

Jag brydde mig inte om gränsnittet just nu utan ville bara se avsnittet.

Så jag satte igång avsnittet och bilden täckte hela skärmen 16:9 i ca. 30min för att sedan krympa ned till ipad-upplösningen resten av avsnittet, bildkvalitén var under all kritik och texten försvann då och då samt kändes som den låg lite för tidigt.

Känns verkligen inte som något jag vill betala vidare för när man vet hur bra Netflix är. Synd på serierna för dom är ju extremt sevärda.

Med mirroring blir det inte bättre än ipads upplösning. Dock borde du kunna zooma med TVn så att bilden åtminstone fyller upp hela skärmen.
Lite surt när Netflix kan visa HD från iPad med ios 7.

Postad 16 januari 2014 - 09:08

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Med mirroring blir det inte bättre än ipads upplösning. Dock borde du kunna zooma med TVn så att bilden åtminstone fyller upp hela skärmen.
Lite surt när Netflix kan visa HD från iPad med ios 7.

Nä men det var ju det som var så lustigt. Jag bara startade, lade iPaden ifrån mig, rörde den inte men men. Det är ju det minsta problemet =)

Postad 16 januari 2014 - 09:13

Unregistered0455b57b
  • Unregistered0455b57b
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

På vilket sätt skulle trådlöst ha med suddig bild på just HBO att göra? Har du dålig signal så lär det ju påverka annat också.

Ja, sorry, skulle ha skrivit att Netflix funkar bra med samma uppkoppling.

Postad 16 januari 2014 - 09:19

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Ja, sorry, skulle ha skrivit att Netflix funkar bra med samma uppkoppling.

HBO är max 720p medan Netflix har max 1080p är en skillnad. Finns säkert flera tekniska skillnader på distributionen som är till HBOs nackdel.

Postad 16 januari 2014 - 23:58

bigfoss
  • bigfoss
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Skaffade HBO för nu tänkte jag att de borde ha skärpt till sig och jag var sugen på att se True Detective. Än så länge är jag allt annat än imponerad över tjänsten. Bildkvalitén lämnar mycket att önska och uppspelningen via ios-appen krånglar titt som tätt för mig (den bara laddar när man skall börja se ett avsnitt). Det mest irriterande är dock att oavsett vad jag än tittar på så är bilden "ryckig". :angry: Är det någon mer som upplever detta och/eller har löst det?

Jag har testat både 50 och 60 Hz som inställning i min Apple-TV. Kopplade in datorn till TVn (då fick jag åtminstone skarpare bild) men kunde ändå inte eliminera rycket helt oavsett uppdateringsfrekvens (24/25/50/60 Hz). Har inga bildförbättrare igång i TVn (är allergisk mot sådant). Kör Netflix och Magine utan dessa problem.

Har tyvärr "för ny" blu-ray-spelare annars hade jag kunnat testa via den också (har 2013 års modell och HBO finns bara till 2011 och 2012 års Samsung-spelare :wacko: )

Postad 17 januari 2014 - 04:38

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1 551 inlägg
  • 0
Upplevde själv samma sak när jag testa HBO. Testade Ipad och från Mac Mini. Synd att det ska vara så dålig kvalité.

Postad 17 januari 2014 - 09:25

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Läste idag på IGN.com att HBO GO ska komma till PS3 samt PS4 inom "kort". Om det innebär att vi också får tillgång till appen vet jag ej.

Postad 17 januari 2014 - 10:17

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0

Läste idag på IGN.com att HBO GO ska komma till PS3 samt PS4 inom "kort". Om det innebär att vi också får tillgång till appen vet jag ej.

Tror tyvärr inte det, inte på ett svenskt konto i varje fall.

Postad 17 januari 2014 - 11:55

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

Tror tyvärr inte det, inte på ett svenskt konto i varje fall.

Finns det något alls som tyder på att HBO Go och HBO Nordic skulle ha något gemensamt förutom en del av namnet?

Postad 17 januari 2014 - 13:28

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Finns det något alls som tyder på att HBO Go och HBO Nordic skulle ha något gemensamt förutom en del av namnet?

Kollar man i app store så är det 2 olika appar som inte ens har samma grännsnitt. Både där och på HBO Gos hemsida framgår att man måste abonnera på HBO US TV-kanal för att ha tillgång till HBO Go. Således helt oanvändbart på PS3/4 i Sverige. Såvida man inte via tex unlocator skulle kunna komma åt HBO US. Men troligen faller det ändå på att man inte abonnerar på TV-kanalen.

Redigerat av agpath, 17 januari 2014 - 13:29.

Postad 18 januari 2014 - 01:15

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Jag kör Xboxappen men via trådat och det flyter på bra.
Det enda som stör är att appen alltid måste klaga på att servern inte är tillgänglig eller nåt liknande när jag startar ett avsnitt.
Avsnitten startar alltid efter 3 försök, helt sjukt :)
Sen låter ju Xboxen alldeles för mycket men just nu är det tyvärr det enda alternativet om man vill ha HD och 5.1.

Postad 20 januari 2014 - 14:13

Gubblock
  • Gubblock
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Har nu skaffat HBO på 360n och här är mina omdömen:

Jättefult och tråkigt gränssnitt utan någon information om tv-serierna (jo, det finns information om avsnitten men inte om serierna i sig). En hel del funktioner saknas, bl a sökning. Här har de väldigt mycket att lära av Netflix.

Buffrar mycket, mycket snabbare än Netflix och helt ok bild och ljud (dock ej lika bra som Netflix men det är definitivt HD). Kör med Bredbandsbolaget 100/100. Har inte haft problem med textning, läppsynk eller att den skulle tappa kontakten till servern.

Dåligt utbud av filmer. Bra utbud (kvalitativt iallafall) av serier. True Detective verkar mycket lovande :)

Postad 22 januari 2014 - 08:43

Unregistered0455b57b
  • Unregistered0455b57b
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Jag har en Sony W4500 tv, och när jag mixtrade lite med inställningarna så flöt bilden bättre. HBO appen gillar inte motion flow... Bytte från filmläge "Auto 1" till "Auto 2" och då blev det bättre.

Sist jag tittade så var bildkvaliten bättre också, så det kanske vara tillfälligt dålig lina eller nåt...

Postad 24 januari 2014 - 09:47

Unregistered7aa88fe3
  • Unregistered7aa88fe3
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har kört HBO och Netflix via Xbox och det fungerar toppen. Finns mycket övrigt att önska gällande HBOs app men man ser serierna iallafall ;)

Dock är jag inte intresserad av att betalat 300 kr i guldmedlemskap samt att xboxen tar upp stor plats och låter en hel del så har investerat i en ATV:

Netflix har inte fungerat alls (kass bild och lååång buffring) fram tills i går då det verkar ha åtgärdats. Detta var ett känt problem. Finns en post med över 77 tusen views och 1100+ inlägg som går igenom problemet. Nu fungerar bilden toppen, men laddningen är i längsta laget. Men accepterar det.

HBO tänkte jag köra via airmirroring då jag läst att det skall fungera okay iallafall. För mig går det inte alls, då bilden blir dålig, laggar och hänger sig.
Då det inte funkar har jag sagt upp HBO abonnemanget i väntan på en bättre lösning, ex riktig airplay eller ännu hellre en app i atv´n.

Är lite tråkigt då det finns en hel del intressant att kika på i HBOs utbud.

Postad 24 januari 2014 - 10:31

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Har kört HBO och Netflix via Xbox och det fungerar toppen. Finns mycket övrigt att önska gällande HBOs app men man ser serierna iallafall ;)

Dock är jag inte intresserad av att betalat 300 kr i guldmedlemskap samt att xboxen tar upp stor plats och låter en hel del så har investerat i en ATV:

Netflix har inte fungerat alls (kass bild och lååång buffring) fram tills i går då det verkar ha åtgärdats. Detta var ett känt problem. Finns en post med över 77 tusen views och 1100+ inlägg som går igenom problemet. Nu fungerar bilden toppen, men laddningen är i längsta laget. Men accepterar det.

HBO tänkte jag köra via airmirroring då jag läst att det skall fungera okay iallafall. För mig går det inte alls, då bilden blir dålig, laggar och hänger sig.
Då det inte funkar har jag sagt upp HBO abonnemanget i väntan på en bättre lösning, ex riktig airplay eller ännu hellre en app i atv´n.

Är lite tråkigt då det finns en hel del intressant att kika på i HBOs utbud.

Mirroring kan aldrig bli ok på en större tv, då materialet inte kan hålla bättre upplösning än vad din mobila skärm har.

Postad 24 januari 2014 - 11:34

Unregistered7aa88fe3
  • Unregistered7aa88fe3
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
köper jag. bilden i sig är okay för mig, dock hackar och fryser bilden. Det är mitt största problem vilket gör det otittbart.

Har sagt upp HBO med hänvisning till bristande teknik för mig. Får väl se ifall de kommer med förbättringar framöver.

Postad 24 januari 2014 - 15:38

Unregistered0455b57b
  • Unregistered0455b57b
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Mailade HBO Nordics support med frågan om frame rate m m, med tanke på att min Sony TVs "Cinemotion" funktion måste vara avslagen för att det ska flyta, men fick bara rådet att tömma cachen i Xboxen... Som om det skulle ha något med saken att göra? Men det kostar väl inget att testa.

Postad 27 januari 2014 - 21:23

tony97
  • tony97
  • Forumräv

• 502 inlägg
  • 0
Hur går det med appar för HBO Nordic och Netflix på Samsung BD-F7500?

Postad 28 januari 2014 - 08:48

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hur går det med appar för HBO Nordic och Netflix på Samsung BD-F7500?

Netflix-app finns redan:
https://help.netflix.....&q=samsung bd

Redigerat av agpath, 28 januari 2014 - 08:49.

Postad 28 januari 2014 - 19:00

niklas1590
  • niklas1590
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag prövade HBO nordic lite mer än en månad, men valde att säga upp det. När jag körde med google chrome så hackade bilden en del. Något som dock löste sig i Internet explorer. Dock så frös videon en hel del och när man sen tryckte på play så hoppade den fram 5-10 minuter. Jag skulle gärna betala för HBO Nordic om det var bra, jag föredrar att betala framför att ladda ner. Men tyvärr är tjänsten närmast oanvändbar när man inte ens kan spela upp en hel video utan att det fryser. Det känns tyvärr som att HBO räknade med att folk skulle betala för vilken skit som helst bara för att det står "HBO" på det.

Postad 29 januari 2014 - 19:44

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0
Testade till ipaden nu när man legat sjuk men efter en dags användande sa jag upp skiten, appen hänger sig hela tiden, går ej att hoppa fram för många gånger för då hänger sig appen, bilden är skit, airplay är ett skämt, hackig bild m.m.
Att jämföra mot Netflix som jag också har är orättvist eftersom HBO inte lirar i samma liga ens, Netflix har inget negativt, allt funkar perfekt, jag skulle inte rekommendera HBO till någon, inte ens om de var gratis, spelar ingen roll om innehållet är de bästa som finns när programvaran är skit och man inte kan se nått, försökte se min första film idag, gav upp när filmen bröts för 10 gången och jag fick starta om appen igen, skulle vara förbjudet att tillhandahålla en tjänst som inte fungerar. Jag har nog ett 20 tal tv appar i min ipad och jag kan lugnt säga att HBO appen är den sämsta av dom alla.

Postad 30 januari 2014 - 13:49

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Tråkigt att det faller på tekniken, utbudet är tillräckligt bra för 79kr/mån.

Postad 01 februari 2014 - 09:55

Unregistered357c7524
  • Unregistered357c7524
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Jag har testat HBO Nordic 3 månader (i olika sammanhang), nu senast avslutades min "prenumeration" igår. Har spelat via en mac mini ansluten till tvn, och tyvärr verkar inget ha blivit bättre sen de startade. I Julhelgen använde jag deras "14 dagars testperiod" och kollade på Masters of Sex, nästan problemfritt. Köpte 1 månad till för att se Boardwalk Empire men inte ett enda avsnitt fungerade problemfritt? Vissa dagar startade inget alls (Varken på ipad eller i webläsare), andra dagar så stannade det med jämna mellanrum och man fick försöka ladda om sidan för att få det att vakna. Buffering ikonen dyker upp i tid och otid, oftast så snabbt att det bara pausar under en sekund.

Funderar på att köpa en bluray spelare så ungarna får se filmer med svenskt prat (vilket verkar vara omöjligt att hitta på streaming tjänster). Finns det någon som har inbyggt stöd för HBO Nordic i det nuvarande utbudet? Enligt deras hemsida stöds endast Samsung's TVn, och enligt listan någon sida tillbaka omfattar endast 2012 och äldre modeller. Det vore trevligt att få hd kvalitet och multikanalsljud, vilket inte är tillgängligt via webläsaren. Game of Thrones kommer snart och då tvingas jag väl återigen köpa någon månad.

Postad 01 februari 2014 - 14:28

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 1

Jag har testat HBO Nordic 3 månader (i olika sammanhang), nu senast avslutades min "prenumeration" igår. Har spelat via en mac mini ansluten till tvn, och tyvärr verkar inget ha blivit bättre sen de startade. I Julhelgen använde jag deras "14 dagars testperiod" och kollade på Masters of Sex, nästan problemfritt. Köpte 1 månad till för att se Boardwalk Empire men inte ett enda avsnitt fungerade problemfritt? Vissa dagar startade inget alls (Varken på ipad eller i webläsare), andra dagar så stannade det med jämna mellanrum och man fick försöka ladda om sidan för att få det att vakna. Buffering ikonen dyker upp i tid och otid, oftast så snabbt att det bara pausar under en sekund.

Funderar på att köpa en bluray spelare så ungarna får se filmer med svenskt prat (vilket verkar vara omöjligt att hitta på streaming tjänster). Finns det någon som har inbyggt stöd för HBO Nordic i det nuvarande utbudet? Enligt deras hemsida stöds endast Samsung's TVn, och enligt listan någon sida tillbaka omfattar endast 2012 och äldre modeller. Det vore trevligt att få hd kvalitet och multikanalsljud, vilket inte är tillgängligt via webläsaren. Game of Thrones kommer snart och då tvingas jag väl återigen köpa någon månad.

Netflix har mycket på svenska, HD bild och 5.1 ljud och funkar till 100%, aldrig något strul, jag brukar köra via AppleTV och bild och ljud är i topp klass.

Postad 01 februari 2014 - 14:52

Unregistered44e1cbef
  • Unregistered44e1cbef
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med att bilden "släpar" ?
Har haft HBO-Nordic i några månader och kör genom pc till projektor. Hade inga problem förens jag installerade ett nytt Windows, då började bilden att juddra något förskräckligt. Bandbredden ska det inte vara något problem med. Netflix funkar kalas. Tycker det är synd då jag verkligen gillar serierna men som det är nu är det inte hållbart.

Postad 01 februari 2014 - 15:08

Unregistered357c7524
  • Unregistered357c7524
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Netflix har mycket på svenska, HD bild och 5.1 ljud och funkar till 100%, aldrig något strul, jag brukar köra via AppleTV och bild och ljud är i topp klass.

Jotack, jag har haft Netflix sen releasen och den använder vi dagligen på AppleTVn. Orsaken till att jag behöver komplettera med HBO samt optisk media är bara när utbudet inte räcker till. För tillfället vill ungarna se på Narnia serien, och den verkar inte finnas tillgänglig digitalt med svenskt prat. (itunes har den men bara med engelskt prat).

Postad 01 februari 2014 - 17:10

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

Någon mer som har problem med att bilden "släpar" ?
Har haft HBO-Nordic i några månader och kör genom pc till projektor. Hade inga problem förens jag installerade ett nytt Windows, då började bilden att juddra något förskräckligt. Bandbredden ska det inte vara något problem med. Netflix funkar kalas. Tycker det är synd då jag verkligen gillar serierna men som det är nu är det inte hållbart.

De upptäckte jag dag 1 oavsätt källa, provat via app och via dator men de spelar ingen roll.

Postad 03 februari 2014 - 10:39

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Samsungs Blu Ray-spelare har app för både Netflix och HBO Nordic.

Jotack, jag har haft Netflix sen releasen och den använder vi dagligen på AppleTVn. Orsaken till att jag behöver komplettera med HBO samt optisk media är bara när utbudet inte räcker till. För tillfället vill ungarna se på Narnia serien, och den verkar inte finnas tillgänglig digitalt med svenskt prat. (itunes har den men bara med engelskt prat).

Nu vet jag iofs inte vad Narnia har med saken att göra. Den finns väl varken på Netflix eller HBO?

Postad 06 februari 2014 - 07:57

Unregistered44e1cbef
  • Unregistered44e1cbef
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

De upptäckte jag dag 1 oavsätt källa, provat via app och via dator men de spelar ingen roll.

Men provade på fruns Ipad och upplevde inget av ryckigheten i bilden.

Postad 07 februari 2014 - 15:04

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

Men provade på fruns Ipad och upplevde inget av ryckigheten i bilden.

Nä inte om du ser direkt i paddan men om du försöker köra via airplay till appletv då hackar de ordentligt.

Postad 07 februari 2014 - 15:46

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Nä inte om du ser direkt i paddan men om du försöker köra via airplay till appletv då hackar de ordentligt.

Det har jag inte upplevt. Kanske wifi-problem då airplay kräver en stabil uppkoppling mellan enheterna.

Postad 07 februari 2014 - 20:01

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

Det har jag inte upplevt. Kanske wifi-problem då airplay kräver en stabil uppkoppling mellan enheterna.

Funkar perfekt med alla andra appar, svt play, netflix, tv3, tv4, tv5, tv6, tv8, tv10, viaplay, magine ja de spelar ingen roll vilken annan app jag kör, alla funkar utom HBO appen, jag har 1000mbit lina och kör 500mbit trådlöst så inte fasen beror de på någon instabil lina inte, appen är skit helt enkelt eftersom allt annat funkar.

Postad 07 februari 2014 - 20:24

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 0
Ja, HBO har haft en lång lista av problem, med den plattform som de använt sig av, att rätta till.
Jag hoppas och ser fram emot att de betar av listan ordentligt och i snabbare takt.
Saker jag vill se rättas till:
5.1 ljud
Att om jag tittar i min bärbara dator skall inte bilden frysa hela tiden, så att jag måste trycka escape för att det skall fortsätta spelas upp. (Vilket tyvärr inte alltid räddar hem situationen, utan jag får logga in igen) händer inte med macminin.
Bättre flyt i undertexterna som inte alltid hänger med.
Få ut appar till t.ex apple tv.

Ja, det var mina tankar..

Postad 07 februari 2014 - 21:02

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Med den farten HBO har lär det inte hända medan vi ännu är unga. Dom har fått ut en till XBox och mirror till apple på 1,5 år förutom dom som fanns vid starten

Postad 10 februari 2014 - 12:07

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Funkar perfekt med alla andra appar, svt play, netflix, tv3, tv4, tv5, tv6, tv8, tv10, viaplay, magine ja de spelar ingen roll vilken annan app jag kör, alla funkar utom HBO appen, jag har 1000mbit lina och kör 500mbit trådlöst så inte fasen beror de på någon instabil lina inte, appen är skit helt enkelt eftersom allt annat funkar.

Ok, jag bara förutsatte att det skulle funka om andra appar funkar. När det endast är mirroring så kan man dock kanske inte kräva mer...

Postad 26 februari 2014 - 09:19

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0
Nu kanske jag är ute och seglar och blandar ihop boxar här med val av 24p.

Men som köra nyare Telia-boxar, visst kan man välja 1080@24p i dem? Och då kommer nästa fråga, innebär HBO via Teila att deras val i Play-kanalerna vid 1080p är just 1080@24p?

Om det inte är så, vad körs HBO i via Telia annars, 50 eller 60 HZ?

Postad 26 februari 2014 - 09:24

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Nu kanske jag är ute och seglar och blandar ihop boxar här med val av 24p.

Men som köra nyare Telia-boxar, visst kan man välja 1080@24p i dem? Och då kommer nästa fråga, innebär HBO via Teila att deras val i Play-kanalerna vid 1080p är just 1080@24p?

Om det inte är så, vad körs HBO i via Telia annars, 50 eller 60 HZ?

Gissningsvis 60hz då det handlar om TV som är producerat i USA. Kan inte tänka mig att de spelar in TV i 24p för att konvertera till 1080/60i när de sänder i USA

Redigerat av agpath, 26 februari 2014 - 09:32.

Postad 26 februari 2014 - 10:16

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

Gissningsvis 60hz då det handlar om TV som är producerat i USA. Kan inte tänka mig att de spelar in TV i 24p för att konvertera till 1080/60i när de sänder i USA

Med största sannolikhet är det inspelat i 24p och just omgjort till 60i när det sänds i USA därav min fundering! Kolla bara på Netflix, har du bara rätt inställning så får du ut 24p ur väldigt många nya moderna serier på Netflix! Testa att ställ in datorn eller en mediaspelare som du kan tvinga ut 24p på så kommer du att upptäcka vilket härligt flyt du får!

Redigerat av hugeman, 26 februari 2014 - 10:18.

Postad 26 februari 2014 - 11:32

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Fick erbjudande att börja jobba för HBO Nordic för att vidare utveckla deras strömmande tjänst men tackade nej ;)

Postad 26 februari 2014 - 13:48

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Inte det säkraste jobbet men det finns onekligen saker att förbättra i åratal

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.