Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny generation Samsung plasma till kanonpris!

2163 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 september 2005 - 12:26

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Kan inte plasma tekniken exakt men handlar om cellerna den är uppbyggd av och gasen i dom. Dom behövs eller är bäst att köras in under en tid då färger och sånt stabiliseras. Efter det kan man kalibrera sin bild för då ändras den inte nå mer.

Exakt vad inbränningsskyddet gör har du nog i manualen du fick med. Bla så har du en "vittvätt" som kör pixlarna (cellerna?) vit/svart i en svepande funktion. Den är tydligen effektivast, sen har du en helt vit bild som alltså bränner alla celler samtidigt i vitt och sen finns det nåt som flyttar menyer med några pixar åt gången så de inte sitter still på samma ställe. Liknande sägs vissa kanaler själva ha så inte deras logga sitter på samma ställe hela tiden. Men alla loggor är vita och oftast alldeles för starka vilket nästan alltid ger en tillfällig inbränning beroende på hur länge man tittar.

Tur att man aldrig kollar på tv utan bara hd material som är skalat till 1:78 så det passar perfekt in på en 16:9 skärm  :D Blir väl lite dvdfilmer me men dom svarta kanterna får man leva med.

Nån som kan säga vart det står i servicemenyn hur länge man kört plasman?Senast jag kollade hittade jag inget sånt. Endast vanliga menyerna och högst upp massa modellnamn o grejs.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok tack det klarnade lite för mig nu, jag trodde inbränningskyddet var där man ställde in 2 4 4 men det har alltså med menyerna att göra. Den här tvätten ska man väl göra om man har råkat bränna in något.

Postad 15 september 2005 - 12:33

Deman
  • Deman
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats med inställningar i servicemenyn som har förbättrat svärtan, dvs minskat alla grå-lila skuggor etc??

Har varit in där två ggr men blivit nervös och vänt direkt.

Postad 15 september 2005 - 13:57

SysOp
  • SysOp
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Sysop: svar ja du ska köra full bild så långt det går i början, alltså tvsändningar osv. Undvika för mycket filmer med annat format så du får svarta kanter.

Men du behöver nog inte vara för rädd för samsungen har bra skydd mot inbränningar och använder du den förnuftigt så är det nog lugnt.

Edit: Raptorxx: har själv testat denon 2910 med dvi mot samsungens hdmi. Alla problem kvarstod va gällde gråtoner och färgövergångarna i både data och videosvärta.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack tack för informationen! :D

Postad 15 september 2005 - 14:05

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Det måste vara något fel på era skärmar, då min gammla var likadan. Den nya hanterar gråskalorna fint. Iaf från datorn.

Får hem nya grejerna idag, dvs yamahasarna och xtz:n!

//Lorryquai

Postad 15 september 2005 - 14:13

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Det måste vara något fel på era skärmar, då min gammla var likadan. Den nya hanterar gråskalorna fint. Iaf från datorn.

Får hem nya grejerna idag, dvs yamahasarna och xtz:n!

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du ta lite bilder på Gladiator??

Postad 15 september 2005 - 14:16

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Har inte gladiator hemma än... sorry. Men jag dealar på här hemma iaf.

//Lorryquai

Postad 15 september 2005 - 14:23

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Har inte gladiator hemma än... sorry. Men jag dealar på här hemma iaf.

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, men kan du inte ta någon "sunking" film med massor med grått och svart??

Postad 15 september 2005 - 14:55

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Ok, tar nån grå scen ur LOTR. Men nu ska jag iväg och hämta grejerna. Blir lite tajt med fottograferingen då jag börjar jobba 21.

Ska försöka men lovar inget.

//Lorryquai

Postad 15 september 2005 - 16:10

Kind of Blue
  • Kind of Blue
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Nån som vet om min Pioneer 575 dvd spelare har den här "datasvärta"

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror att det bara gäller progressive signalen på koponentutgången. Vilken av svärtorna den har från början vet jag inte, har ingen TV med komponentingång. Däremot så finns det i de senaste inofficiella FW versionerna både inställning för chroma deley och blacker than black. 575 har ingen digital videoutgång.

Postad 15 september 2005 - 16:29

Unregisteredba341f94
  • Unregisteredba341f94
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Har nu lyckats fått tag på Gladiator och kollat den "omtalade" scenen, kan bara säga att det ser helt underbart ut, det är bara om man står en meter från tvn och verkligen tittar ordentligt som man kan se något som skulle kunna tyda på "plasmaansikte" och det kan ju iofs lika gärna vara formatet (dvd) eller min dvd-spelare som visar sina brister... I´m so happy ;)

Postad 15 september 2005 - 17:35

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Meanhenke: Bra bilder vore fint me på det så man får se.

Postad 15 september 2005 - 17:37

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Jepp ge oss lite bilder.

Postad 15 september 2005 - 18:27

Unregisteredba341f94
  • Unregisteredba341f94
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Har tyvärr ingen kamera, ska försöka låna en från jobbet dock, ev. kan bilder komma imorgon (om jag kommer ihåg att låna kamera)

Postad 15 september 2005 - 22:17

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Inställningar är runt 40-50 och inbränningsskyddet är på enligt manual 2,4,4. Jag har kört pixelskift en halvtimme.

Redigerat av Danhill, 19 september 2005 - 07:55.

Postad 15 september 2005 - 22:20

Seren
  • Seren
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Jepp då har det hänt, tv3 loggan inbrännt, jag fattar inte hur jag har inte sett speciellt mycket på tv3 och kontrast är på 45 hos mig alla andra inställningar är runt 40-50 och inbränningsskyddet är på enligt manual 2,4,4. Jag har kört pixelskift en halvtimme men loggan syns där ändå, kul, jättekul.

<{POST_SNAPBACK}>

Tråkigt dude. :/ Man kan inte få se pic, om det inte är alltför mycket begärt ?

Mvh Seren.

Postad 16 september 2005 - 05:31

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Nä fy vad surt! Seriöst! ;)

//Lorryquai

Postad 16 september 2005 - 05:40

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

• 2 015 inlägg
  • 0

Jepp då har det hänt, tv3 loggan inbrännt, jag fattar inte hur jag har inte sett speciellt mycket på tv3 och kontrast är på 45 hos mig alla andra inställningar är runt 40-50 och inbränningsskyddet är på enligt manual 2,4,4. Jag har kört pixelskift en halvtimme men loggan syns där ändå, kul, jättekul.

<{POST_SNAPBACK}>

NNeejjjj ;) ... vad segt ! Och du har haft skyddet men ändå blev det... :D
Verkar som att det skulle vara nått strul med inbränningskyddet eller ?

Hur lång tid uppskattar du att det tog, när inbränningen kom ? För du skriver ju att du inte tittat så mycket. :D

Efterssom ämnet varit uppe förut och jag fattat det som att det inte alls var speciellt stor risk för inbränningar, så blir jag nu lite fundersam. :D

Hoppas att det löser sig :P
/Passerati

Postad 16 september 2005 - 06:26

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Igår hade jag ändå beställt en tekniker som ska komma och titta på tv;n så han kanske kan hjälpa mig med detta (gällde inte detta utan andra saker)

Redigerat av Danhill, 19 september 2005 - 07:55.

Postad 16 september 2005 - 06:58

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1 021 inlägg
  • 0
Nu har jag tagit lite bilder både analogt och på Gladiator DVD:n. Får nog ta fler bilder på Maximus och skägget tror jag ...

Obs! Är ingen proffsfotograf ..

Postad 16 september 2005 - 06:59

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1 021 inlägg
  • 0
Nu har jag tagit lite bilder både analogt och på Gladiator DVD:n. Får nog ta fler bilder på Maximus och skägget tror jag, känns inte som bilden blev så bra ;) ...

Obs! Är ingen proffsfotograf .. Ska ta fler bilder och jämföra med nya dvd:n om den kommer idag.

/Motin

Bifogad fil(er)

Postad 16 september 2005 - 07:03

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1 021 inlägg
  • 0
Man kan väl kanske inte se det på bilden på Maximus men jag har nog också tendens på att mörka ytor och hår smälter ihop i en gegga.. svårt att förklara utan en vettig bild på fenomenet..

/Motin

Postad 16 september 2005 - 07:09

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Man kan väl kanske inte se det på  bilden på Maximus men jag har nog också tendens på att mörka ytor och hår smälter ihop i en gegga.. svårt att förklara utan en vettig bild på fenomenet..

/Motin

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp det verkar som det, men ökar man ljusstyrkan något + kontrasten så är fenomenet nästan borta.

Jag kan säga att när man kör via HDMI så syns det sällan eller inte alls.

Postad 16 september 2005 - 07:14

Headster
  • Headster
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Angående TV3 loggan.
Jag läste i tråden om Samsungs Slimfit CRT att TV3 loggan lyser!. Antagligen så sänder 3:an med för starka färger och kontrast. Jag vet inte om det specifikt av någon leverantör men kolla upp om det inte kan vara så att dom inte får ha det så. Ungefär som om man inte får höjja ljudet under reklam i USA!?

Bara en tanke / Henke

Postad 16 september 2005 - 07:19

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Angående TV3 loggan.
Jag läste i tråden om Samsungs Slimfit CRT att TV3 loggan lyser!. Antagligen så sänder 3:an med för starka färger och kontrast. Jag vet inte om det specifikt av någon leverantör men kolla upp om det inte kan vara så att dom inte får ha det så. Ungefär som om man inte får höjja ljudet under reklam i USA!?

Bara en tanke / Henke

<{POST_SNAPBACK}>

Det stämmer nog för 3;ans logga och likaså z-tv; är väldigt ljusstarka.

Redigerat av Danhill, 19 september 2005 - 07:53.

Postad 16 september 2005 - 08:22

Headster
  • Headster
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Det är bara och hoppa på honom och rycka av han jackan på stan. Man har ju sett hur han far fram i sina program!

Hoppas att det löser sig på något sätt för dig Danhill.

Postad 16 september 2005 - 08:36

Deman
  • Deman
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Igår hade jag ändå beställt en tekniker som ska komma och titta på tv;n så han kanske kan hjälpa mig med detta (gällde inte detta utan andra saker)

<{POST_SNAPBACK}>

Hur gick du tillväga när du beställde en tekniker? Vart har du köpt plasman? Jag känner mig fortfarande missnöjd med bilden på min TV och är i valet o kvalet om jag ska reklamera till HBB där jag köpte den. Undrar om dom kan skicka en tekniker till mig också som kan kolla om det är fel på den innan jag skickar tillbaka den??

Trist med inbränningen annars, hoppas det löser sig!

Postad 16 september 2005 - 11:26

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Har du kört den svepande vittvätten? den e mer effektiv än bara vita bilden. Har alltid fått bort saker efter 10-20 min med den om man råkat få en inbränning.

Postad 16 september 2005 - 11:30

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hur gick du tillväga när du beställde en tekniker? Vart har du köpt plasman? Jag känner mig fortfarande missnöjd med bilden på min TV och är i valet o kvalet om jag ska reklamera till HBB där jag köpte den. Undrar om dom kan skicka en tekniker till mig också som kan kolla om det är fel på den innan jag skickar tillbaka den??

Trist med inbränningen annars, hoppas det löser sig!

<{POST_SNAPBACK}>

Via samsung. Tror det har fixat sig, körde helvit skärm i c.a 1 timme och det fixade sig.

Jag beställde en tekniker för jag ville se vad han säger om bilden.

Postad 16 september 2005 - 11:32

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Har du kört den svepande vittvätten? den e mer effektiv än bara vita bilden. Har alltid fått bort saker efter 10-20 min med den om man råkat få en inbränning.

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp den kördes i 2 timmar inatt.

Redigerat av Danhill, 19 september 2005 - 07:53.

Postad 16 september 2005 - 11:35

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1 021 inlägg
  • 0
Fick ingen Samsung 950 idag så utlåtande ang svärta o grötig bild med mycket svart och grått får vänta till tidigast måndag.

/Motin

Postad 16 september 2005 - 14:06

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

Jepp den kördes i 2 timmar inatt med 0 i resutlat.

Ush, man blir mycket sne på sånt! När skulle tekniker komma till dig och vad ska du säga till honom?

Antar att du kanske inte vet på rak arm men hur länge har du kört din skärm totalt? 20-30tim? Tror att du kan kräva en ny om 3-loggan sitter kvar då teknikern kan se drifttiden. Sen så står det inget om inbränning i manualen heller så varför inte bara spela "svennson"?

Wish you luck!
//Lorryquai

Postad 16 september 2005 - 14:14

Deman
  • Deman
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Danhill: Okej, jag gissar att du kommer med ett inlägg så fort du fått höra hans synpunkter? Det ska bli intressant att höra om det är något fel på din tv (eftersom jag har samma symptom) eller om det bara är vi som är kräsna....vilket man iofs har rätt att vara när man lagt ut 20+ tkr på en tv.

Postad 16 september 2005 - 14:20

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Jepp den kördes i 2 timmar inatt med 0 i resutlat.

Ush, man blir mycket sne på sånt! När skulle tekniker komma till dig och vad ska du säga till honom?

Antar att du kanske inte vet på rak arm men hur länge har du kört din skärm totalt? 20-30tim? Tror att du kan kräva en ny om 3-loggan sitter kvar då teknikern kan se drifttiden. Sen så står det inget om inbränning i manualen heller så varför inte bara spela "svennson"?

Wish you luck!
//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har faktsikt ingen aning, det var det jag egentligen ville kolla i servicemenyn igår när jag "råkade" reseta den istället ;)

Jag fick denna nya den 02 sept och kan väl gissa på en c.a 20-30 timmar max.

Anledningen till att jag vill ha hem teknikern är väl mest en inställningsfråga, jag vill visa honom den taskiga kvalitén på analogt och vill även visa honom grådassigheten som uppstår i just analog sändning, kommer att bli svårt att visa honom på dvd;n :P

Deman; Jag håller med dig, 24000 ÄR mycket pengar och då kräver jag nästan perfektion!!

Redigerat av Danhill, 19 september 2005 - 07:52.

Postad 16 september 2005 - 15:20

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Har kollat nu och loggan är helt borta!!! Körde vitskärm på den i c.a 1 timme och det finns inga spår av den.

Skönt!!!

Postad 16 september 2005 - 16:22

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Det inbyggda inbränningsskyddet då??? Det visste dem inte utan jag fick vänta i 15 minuter innan hon pratade med en tekniker (fan ge mig en sådan istället) sa att detta gällde bara i tv spel eller bildvisning, då flyttade hela skärmen sig i bakgrunden, men det hjälpte ingeting vid vanlig tv tittande.

Nehej, kul kanske ni borde upplysa om detta i er manual??????

Så vi får se vad teknikern säger när han kommer!!

Redigerat av Danhill, 19 september 2005 - 07:52.

Postad 16 september 2005 - 16:45

alex6699
  • alex6699
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Men inbränning på plasma är väl inget nytt. Det är ju ett av problemen, även om det blivit bättre. Fast det är ju trist när det blir.

Postad 16 september 2005 - 18:10

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Snacka om kasst "inbränningasskydd"... Tyvärr så är dagens fina marknadföring så bra så dom "glömmer" alla negativa saker som produkterna lider av.

//Lorryquai

Postad 16 september 2005 - 18:16

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Snacka om kasst  "inbränningasskydd"... Tyvärr så är dagens fina marknadföring så bra så dom "glömmer" alla negativa saker som produkterna lider av.

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp det är sant, jag körde ytterliggare 1 timme av helvit mönster men loggan syns där ändå fast bara i ljusa färger nu, jag vet inte riktigt hur jag ska lösa detta nu, det kanske försvinner efter tag det vet jag inte.

Någon som har tips???

Postad 16 september 2005 - 18:36

Filmtoken
  • Filmtoken
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Sökte runt lite på "plasma burn-in". En TV-handlare i USA skriver att dom låter maskinerna stå på med "vitt brus" (just unplug the aerial) och att det var bättre än de inbyggda åtgärderna.

Sedan har vi ju detta; ett nytt "white paper" som slår fast(?!) att det bara är en myt alltihop, och att "ghosts mistaken for permanent burn-ins" försvinner efter ett (ospecificerat) tag vanligt TVtittande.

Jag stod i begrepp att beställa en när jag läste din post, alltså. Trekvart (varav 20 min med logga)? OK, kontrasten var för tillfället på max "men ändå". Nästan så man börjar fundera på LCD istället ju...

edit: Glömde länken http://broadcastengi..._tech/20050817/

edit igen: Laddade ner PDF'n , white-paper:t är rätt nytt ändå (17 aug 05) och tänkte att jag lika gärna kunde citera den aktuella biten så alla slipper ladda ner och leta:
"First, while image retention can occur in modern plasmas, the effect is temporary. After the 48.hour torture test, all three of the plasma TVs that were tested showed clearly visible signs of the game manu, [...] However, after regular video material (a DVD movie set continuously to loop) was played through the sets for 24 hours, the image completely disappeared from all three plasmas, leaving no trace."

edit nummer tre <_< - ladda ner PDF:n. Jävligt intressant läsning (och detaljerat) med utförlig redovisning för olika tester en rad plasmaskärmar ställdes inför och jämförelser mot annan teknik etc. Rekommenderas. Nu *ska* jag inte redigera den här posten mer...

Redigerat av Filmtoken, 16 september 2005 - 18:46.

Postad 16 september 2005 - 18:46

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Sökte runt lite på "plasma burn-in". En TV-handlare i USA skriver att dom låter maskinerna stå på med "vitt brus" (just unplug the aerial) och att det var bättre än de inbyggda åtgärderna.

Sedan har vi ju detta; ett nytt "white paper" som slår fast(?!) att det bara är en myt alltihop, och att "ghosts mistaken for permanent burn-ins" försvinner efter ett (ospecificerat) tag vanligt TVtittande.

Jag stod i begrepp att beställa en när jag läste din post, alltså. Trekvart (varav 20 min med logga)? OK, kontrasten var för tillfället på max "men ändå". Nästan så man börjar fundera på LCD istället ju...

edit: Glömde länken http://broadcastengi..._tech/20050817/

edit igen: Laddade ner PDF'n , white-paper:t är rätt nytt ändå (17 aug 05) och tänkte att jag lika gärna kunde citera den aktuella biten så alla slipper ladda ner och leta:
"First, while image retention can occur in modern plasmas, the effect is temporary. After the 48.hour torture test, all three of the plasma TVs that were tested showed clearly visible signs of the game manu, [...] However, after regular video material (a DVD movie set continuously to loop) was played through the sets for 24 hours, the image completely disappeared from all three plasmas, leaving no trace."

<{POST_SNAPBACK}>

Aha det lyser upp min himmel något <_<. Kanon då kanske det försvinner med tiden efter ett tags användade, jag har min på tvätt :P just nu men får väl titta som vanligt och se ifall det försvinner, kanske man ska loopa en film :D

Men hur som helst, skitbra att du hittade detta, jag bugar och tackar!!!

Postad 16 september 2005 - 22:42

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Får man fråga vad du sa till samsung som så villigt skickade ut en tekniker danhill? Senaste gången jag ringde och tyckte saker vägra dom och bara hänvisa till försäljningsställets tekniker så det där med "samsungs" komma hem o mecka garanti ger jag inte ett skit för.

Postad 16 september 2005 - 22:46

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Får man fråga vad du sa till samsung som så villigt skickade ut en tekniker danhill? Senaste gången jag ringde och tyckte saker vägra dom och bara hänvisa till försäljningsställets tekniker så det där med "samsungs" komma hem o mecka garanti ger jag inte ett skit för.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har en tendes att låta mer arg än vad jag egentligen är och kan spela rätt dum också <_<

Jag sa till dem att jag betalar inte 24000 för en tv som ser ut som en taskig höstdag vid tv tittande (analogt) jag krävde att dem i kundtjänst skulle koppla mig vidare till någon sakkunnig men det kunde dem inte så de sa att dem skulle skicka ut en tekniker till mig istället.

Postad 16 september 2005 - 22:58

Filmtoken
  • Filmtoken
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hur bra fungerar 4:3 Autowide etc? Har läst om vissa modeller som behåller de mittersta 80% av bilden eller använder andra logartimer för att "fylla ut" skärmen utan att platta och feta till allt sådär gräsligt *ryser* Hur bra är valfriheten på Samsungen? Har kollat i manualen men den ger inte mycket ledtråd.

Postad 17 september 2005 - 09:30

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Filmtoken,

fungerar bra tycker jag kan inte klaga på det.

Redigerat av Danhill, 19 september 2005 - 07:50.

Postad 17 september 2005 - 12:34

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Surt, då får man vara lite försiktig när man nu vet hur det så kallade inbränningsskyddet verkligen fungerar. Föt övrigt så tycker jag att whitewash är skräp då man bränner in hela skärmen istället för loggan. REKOMENDERAS ej.

//Lorryquai

Postad 17 september 2005 - 12:44

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Surt, då får man vara lite försiktig när man nu vet hur det så kallade inbränningsskyddet verkligen fungerar. Föt övrigt så tycker jag att whitewash är skräp då man bränner in hela skärmen istället för loggan. REKOMENDERAS ej.

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp, som jag har förstått detta så blir allting vitt istället.

Redigerat av Danhill, 19 september 2005 - 07:50.

Postad 17 september 2005 - 12:48

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
DU får gnälla lite när tekniker kommer till dig, dom ser oftast det på ett annat sätt än vad samsung gör. För dom så slinker ordet _ny tv_ ut rätt så lätt tror jag.

Berätta extakt ditt senaste inlägg för honom. Ser inte att han har så stor chans till att komma undan där.

Snart så har du säker värsta valsen:) Lite tårar också så blir det bra <_<

//Lorryquai

Postad 17 september 2005 - 12:54

Filmtoken
  • Filmtoken
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Om jag var du hade hade jag faktiskt testat att reklamera den... Om den levereras i "torch mode" och man inte kan se på TV ens en timme utan att loggan bränner in, det är bara *för* dåligt. Helt sanslöst. Vill fan inte tro att det är sant.

*börjar fundera på LCD istället*

Postad 17 september 2005 - 14:09

slice
  • slice
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Har laddat ner lite HD-klipp för att testa tv:n ordentligt.

Någon som har rekomendationer på vad för sorts kabel man ska skaffa för att få bästa möjliga resutlat? mellan datorn och tv:n alltså.

/Slice

Postad 17 september 2005 - 15:24

Filmtoken
  • Filmtoken
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Danhill: Var inne på Expert och kollade på TV:n idag (igen ehrm... dom börjar nog tröttna på mig nu). Frågade säljaren om inbränning, berättade om ditt fall. (Jag sa faktiskt att TV3loggan hade brännt in på en kväll, för han hade inte trott mig om jag sa en timme). Han blev helt paff, sa att det måste vara fabrikationsfel isf. Att stillbilder är en sak, men inte ens med maxinställningar ska en tv-logo bränna fast om du inte kör dygnet runt i ett par veckor, typ.

Själv kollade jag mest på vanlig TV. S-Video-matad från en digitalbox iofs, men ändå. Auto wide är ett jobbigt kapitel för mig, tycker allt sånt där bara suger; zoomlägena funkade riktigt bra dock så man behåller 4:3-proportionen. (Och med lite lagom flinka fingrar kan man nog zooma bort TV-logor med under de första 200 timmarna :P)

Det verkar ju svårt att motstå den där DVD HD-950 eller vad den heter, verkar vara perfekta kompisen till den här TV:n. Läste att den fixar att spela DivX/Xvid etc från skiva, då föds den spännande frågan: är den kraftfull nog att spela HD-DivX-filer med? Laddade ner Fifth Element 4.3GB HD DivX nämligen. OK, nu har jag ju den förvisso som vanlig DVD, men tanken är intressant. Någon som vet om Samsungen fixar det? Datamässigt är jag rädd att det hackar en smula om jag ber XBOXen leka Media Center med en så mastig fil <_< (även om den klarade 70MB-trailern av Skeleton Key utan att darra särskilt mycket på manschetten).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.