Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15633 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 September 2017 - 21:17

Neatless
  • Neatless
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

För manlig huvudroll, finns många yngre vinnare i andra kategorier.

Stämmer bra. Det kändes som ganska självklart och onödigt att lägga till dock.

Postad 06 September 2017 - 21:24

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

The Punisher (1989) 4/5

- Överraskande bra B-action med Dolphan.

Vanishing Point 3/5

- Full gas! Underhållande men lite tunn.

Invasion of the Body Snatchers (1978) 4,5/5

- Grymt spännande film. välgjorda effekter.

Drag Me to Hell .../5

- Stängde av efter halva... Har dock sett den förut och gav den då runt 3,5/5.

Men denna gång bara: Nope! it sucks! Avoid!

Postad 06 September 2017 - 21:29

Neatless
  • Neatless
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

The Punisher (1989) 4/5

- Överraskande bra B-action med Dolphan.

Vanishing Point 3/5

- Full gas! Underhållande men lite tunn.

Invasion of the Body Snatchers (1978) 4,5/5

- Grymt spännande film. välgjorda effekter.

Drag Me to Hell .../5

- Stängde av efter halva... Har dock sett den förut och gav den då runt 3,5/5.

Men denna gång bara: Nope! it sucks! Avoid!

Håller med om Drag Me to Hell. Såg den på bio och ville lämna salongen. Förstår inte alls varför vissa hyllar den.

Postad 09 September 2017 - 15:48

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Everybody Wants some på dvd

Gillar verkligen Linklaters dialogdrivna filmer. Den här filmen är inget undantag.

Betyg 7.5/10

Postad 09 September 2017 - 18:51

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Wonderwoman,gillar man matinefilmer så funkar den.

Postad 10 September 2017 - 13:02

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 0

The Mummy 1/5.

Mr Brooks 4/5.

Postad 10 September 2017 - 14:31

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

The Revenant på UHD blu-ray

Helt underbar film!

10/10

Bifogad fil  revenant.jpg   41.91K   0 Antal nerladdningar

Postad 10 September 2017 - 14:45

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0

The Mummy 1/5.

Nu vet jag inte vilken film du syftar på, om du menar den ifrån 1999 eller den nyaste.

Men om det är den nyaste så kan jag bara hålla med om betyget.

Postad 10 September 2017 - 14:52

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte vilken film du syftar på, om du menar den ifrån 1999 eller den nyaste.

Men om det är den nyaste så kan jag bara hålla med om betyget.

Det är den nyare jag gillade den första remaken. Det uråldriga originalet från 200bc har jag inte sett.

Kanske hade gått utan Tom Cruise men nä jag lyckades bara inte hålla något som helst intresse uppe. X-men Apocalypse på tema mumie var bra mycket bättre :)

Postad 10 September 2017 - 16:30

Neatless
  • Neatless
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

SSF: Wonder Woman (2017) | 3/5 |

På ön Themyscira, skyddad från omvärlden, lever Amazonerna - krigarkvinnor som skapades av Zeus för att vaka över mänskligheten. Bland dem är Diana som sedan hon var ett barn har tränats till att bli den mäktigaste krigaren av dem alla. En dag knackar omvärlden bryskt på när piloten Steve Trevor kraschlandar och tvingar Diana att rädda hans liv. Genom honom får Amazonerna veta att första världskriget rasar utanför, miljontals människor dör och det finns inget slut i sikte. Övertygad att det är guden Ares som håller på att utplåna mänskligheten lämnar Diana sitt hem för att stoppa honom.

En typisk superhjältefilm som jag normalt sett inte är intresserad av men fin kritik gjorde mig nyfiken. Dessutom ser jag allt som David Thewlis är med i. Men Wonder Woman har ju såklart uppmärksammats mest för att - gud bevare mig jag börjar svettas - en KVINNA spelar huvudrollen. En detalj som jag inte kunde bry mig mindre om när jag ser film men vissa gör tydligen det och då är det glädjande att Wonder Woman blivit en sån succé.

Gal Gadot är perfekt som Wonder Woman, ingen tvekan. Hon gör kulturkrocken väldigt underhållande med sina nyfikna och klumpiga steg ute i den verkliga världen, är totalt hänsynslös när hon blir arg och börjar volta genom luften och stoppar kulor med sina armar men det är också en emotionell resa hon gör som imponerar. Gal Gadot är lysande. Samspelet med talanglösa Chris Pine räddar hon dessutom upp och får det att fungera. Andra karaktärer är det si och så med, Doctor Poison är en katastrof och hjältegänget som senare samlas ihop och drar på äventyr är inte speciellt utvecklade.

Nä, Wonder Woman är egentligen den enda karaktär jag bryr mig om men det räcker för att det ska bli en bra film. Det är bra, enkelt berättat med läckert fotade slagsmål och krigsscener och en hyfsat engagerande historia. Sen är det alldeles för barnvänligt och på gränsen till tramsigt ett par gånger för min smak, superhjältefilmer är så förbannat tillgjorda, men regissören Patty Jenkins ger filmen en stabil grund att stå på som sedan Gal Gadot kan lyfta till en högre nivå.

Postad 10 September 2017 - 18:11

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

The Hitmans Bodyguard

Helt OK popcorn-actionrulle, även om den kunde varit roligare - 3.5/5.

Redigerat av frollic, 10 September 2017 - 18:11.

Postad 10 September 2017 - 21:35

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 0

Borg 4/5

Klart sevärd. Hade vart kul om de hittat någon mer lookalike till mcenroe inte för att Shia gör ett dåligt jobb.

Postad 11 September 2017 - 16:41

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales

Bättre än föregående On Stranger Tides. Ett upplyft för sagan överlag.

7/10

Postad 11 September 2017 - 16:52

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Cabaret 1972 . Det är nog 30 år sen jag såg den sist. Lika bra nu som då. 10/10

Postad 11 September 2017 - 17:40

Neatless
  • Neatless
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Veckans dokumentärtips: Murder on a Sunday Morning (2001)

15-åriga Brenton Butler var på morgonen den 7 maj, 2000, i Jacksonville, Florida, gåendes mot en Blockbuster affär för att lämna in en jobbansökan när han blev arresterad och anklagad för mord. 90 minuter tidigare hade 65-åriga Mary Ann Stephens - när hon gick tillbaka från hotellfrukosten hon och hennes man nyss avnjutit - blivit skjuten i huvudet av en man som krävde hennes handväska, mitt framför ögonen på maken.

Efter många timmars förhör, där polisen bland annat ska ha fört Brenton ut i skogen och misshandlat honom i jakt efter mordvapnet, erkänner Brenton mordet. Uppbackad av makens vittnesmål som stensäkert pekar ut Brenton som den man som kallblodigt sköt hans fru börjar rättegången med lite hopp om annat än en fällning. Men försvarsadvokaten Patrick McGuinness och hans team upptäcker att detaljerna inte stämmer. Förutom ett forcerat erkännande och makens utpekande så saknas bevisen. Inget mordvapen har hittats och makens vittnesmål är fullt med motstridigheter mot vad han först uppgav. Istället blir det uppenbart att polisen plockade in första bästa svarta man från gatan, lät maken identifiera honom i ett förvirrat tillstånd och arbetade utifrån det.

En rättegångsdokumentär som följer samma scenario vi sett många gånger förr där poliskorruption tvingar fram ett erkännande från en utsatt individ och att det sen hålls en farsartad rättegång. Den här skiljer sig dock på en punkt jag inte tänker avslöja, but it's a big one. Sen måste man älska Patrick McGuinness - den kedjerökande advokaten som outtröttligt söker efter sanningen och slaktar poliser under korsförhören. Eller i hans egna ord: "I'm gonna screw him". En fantastisk advokat.

Fallet är inte det mest komplicerade med häpnadsväckande bevis och spektakulära vändningar eller så, men det är en ton över dokumentären som gör den speciell. Förmodligen mest den känslosamma biten med familjen som våndas över utgången, men också en uppgivenhet över rättssystemet som tillåter det här att hända om och om igen.

Finns på Youtube.

Postad 11 September 2017 - 21:03

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Samspelet med talanglösa Chris Pine

Måste ändå säga att jag inte stör mig fullt ut på honom tillskillnad från Ryan Reynolds "hej jag har bajsat på mig så jag öppnar munnen lite, vilket jag ärvt  från min talanglösa far som pippat varje sak jag kommit över"-leende i varje scen i varje film.

Maze runner - överkomplicerad historia...

Postad 11 September 2017 - 21:19

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Måste ändå säga att jag inte stör mig fullt ut på honom tillskillnad från Ryan Reynolds "hej jag har bajsat på mig så jag öppnar munnen lite, vilket jag ärvt från min talanglösa far som pippat varje sak jag kommit över"-leende i varje scen i varje film...

Jasså du känner till hans pappa?😉

Postad 11 September 2017 - 21:23

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0

Måste ändå säga att jag inte stör mig fullt ut på honom tillskillnad från Ryan Reynolds "hej jag har bajsat på mig så jag öppnar munnen lite, vilket jag ärvt  från min talanglösa far som pippat varje sak jag kommit över"-leende i varje scen i varje film.

Maze runner - överkomplicerad historia...

Värst vad du var insatt i Ryan Reynolds fars liv då.

Postad 11 September 2017 - 21:33

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Pippandet ledde ju till detta!

https://www.youtube.com/watch?v=_x0UxzvAbBY

Baywatch - vems ide var det att finansiera denna? Efron måste typ haft 3% body fat... helt stört

Postad 11 September 2017 - 21:47

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Värst vad du var insatt i Ryan Reynolds fars liv då.

Precis! Kul att så många tror att Burt är hans pappa!😉

Postad 11 September 2017 - 21:56

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Precis! Kul att så många tror att Burt är hans pappa!

äh DNA ljuger inte... vi vet alla liknelser

270ED17E00000578-3015240-image-a-3_1427487128747.jpg

270DE53600000578-3015240-image-a-1_1427487120555.jpg

Postad 12 September 2017 - 08:28

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Ryan Rodney Reynolds was born on October 23, 1976 in Vancouver, British Columbia, Canada, the youngest of four children. His father, James Chester Reynolds, was a food wholesaler, and his mother, Tammy, worked as a retail-store saleswoman.

Men det var ju nästan en mysig bild på Burtan :D

Redigerat av Unregistereda299ec85, 12 September 2017 - 08:29.

Postad 12 September 2017 - 22:37

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Hacksaw ridge på bd.

Hur många krigsfilmer har man inte sett genom åren?
Känns som om redan sett varenda karaktär, twist och explosion tidigare.
Inte speciellt nyskapande men ganska sevärt ändå.

Betyg 6,5/10

Postad 13 September 2017 - 07:25

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Hacksaw ridge på bd.

Hur många krigsfilmer har man inte sett genom åren?
Känns som om redan sett varenda karaktär, twist och explosion tidigare.
Inte speciellt nyskapande men ganska sevärt ändå.

Betyg 6,5/10

nja hur många krigsfilmer har du sett där huvudkaraktären vägrar använda vapen?

Själv tycker jag inte krigsfilmer behöver vara nyskapande utan de ska vara råa, smutsiga och innehålla bra karaktärer. en okej handling är också att föredra ;)

Tyckte Hacksaw var stundtals riktigt bra men ibland blev det lite för ostigt.

Jag ger den en 7a i betyg.

Postad 13 September 2017 - 07:36

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0

28 Days Later och 28 Weeks Later.

Fortfarande riktigt bra filmer, bland de bättre inom Zombie/Virus-genren, hoppas dock att vi kommer att få se en 28 Months Later någon gång.

Postad 13 September 2017 - 07:48

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

nja hur många krigsfilmer har du sett där huvudkaraktären vägrar använda vapen?

Själv tycker jag inte krigsfilmer behöver vara nyskapande utan de ska vara råa, smutsiga och innehålla bra karaktärer. en okej handling är också att föredra ;)

Tyckte Hacksaw var stundtals riktigt bra men ibland blev det lite för ostigt.

Jag ger den en 7a i betyg.

Sen att den är byggd på verkliga händelser, visst, kanske väldigt mycket dramatiserad, men ändå! Ger den en stark 8a! :D 

Postad 13 September 2017 - 20:32

Neatless
  • Neatless
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

SSF: It (2017) | 4/5 |

Det är något speciellt med den lilla staden Derry. Genom historien har den regelbundet drabbats av mystiska hemskheter som lämnat drivor med döda. Och nu, sommaren 1989, verkar det ha återvänt när flera barn plötsligt börjar försvinna. Bill och hans kompisgäng sammansvetsas av deras enskilda möten med en ondskefull clown som spelar på deras största rädslor. Tillsammans bestämmer de sig för att döda det.

Blev jag rädd? Njä. Men det säger ingenting om filmens skrämselfaktor för rädsla är subjektivt, det var gott om personer i biosalongen som hoppade rejält och verkade ha ett järngrepp om armstödet. Helt oberörd var jag definitivt inte under de läskiga scenerna utan jag kände obehaget jag också. Men som skräckfilm, för mig, skrämde den inte mycket. Bill Skarsgård som Pennywise gör en fantastisk, krypande obehaglig, insats - de gånger han får agera utan specialeffekter, för CGI'n håller inte måttet och överanvänds.

De gör ett mästerfullt jobb med att bygga upp hela sju huvudkaraktärer så man känner för var och en när något hemskt drabbar dem. The Losers club - sju mobbade ungar som upplever sin värsta, och bästa, sommar i livet. Man måste bara älska dem! Alla har en distinkt personlighet och kemin i gruppen är underbar, snabbpratande Richie lockar fram skratt var femte minut. Kul att Bill stammar också - stamning fungerar sällan på film men här stör man sig inte, det är bara ett karaktärsdrag. Sophia Lillis som Beverly gör den mest minnesvärda skådespelarinsatsen och hennes utstrålning visar vilken stjärna hon kommer bli i framtiden.

Filmen känns ibland stressad. Det vittnar till dels om att den ständigt var underhållande och tiden bara flög iväg (och också att jag precis läst boken och tänkte på hur mycket de skippade), men man listar ut hur scenerna är uppbyggda och när det läskiga ska komma. Regin är annars mycket bra. Man sjunker in i deras värld, det underbara 80-talet med musiken (en låt av XTC används perfekt) och Street Fighter i arkadhallen.

Jag hade höga förväntningar och de infriades! Inte perfekt men det är bara detaljer i slutändan. Det här är ett episkt äventyr som roar, skrämmer och chockerar.

Postad 14 September 2017 - 10:48

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

28 Days Later och 28 Weeks Later.

Fortfarande riktigt bra filmer, bland de bättre inom Zombie/Virus-genren, hoppas dock att vi kommer att få se en 28 Months Later någon gång.

28 Days Later är riktigt bra. 

Postad 15 September 2017 - 12:33

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
Bättre än föregående On Stranger Tides. Ett upplyft för sagan överlag.

7/10

Jag tyckte den var rent skräp. När t o m frugan säger att CGIn är dålig, då har det gått långt.

3/10

Kikade också på senaste Transformers, imponerande inte den heller, lite väl rörig, och Anthony Hopkins som förvirrad väktare av hemligheter funkade inte heller. Ända roliga var väl Hopkins robot...

Redigerat av frollic, 15 September 2017 - 12:33.

Postad 16 September 2017 - 17:59

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 1

Wyrmwood: Road of the Dead

Zombiefilm från Australien, blev riktigt överraskad av denna då den är riktigt bra, en av de bästa Zombiefilmerna som kommit de senaste åren.

Mycket sevärd.

8 av 10 surfbrädor.

Postad 16 September 2017 - 18:42

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4154 inlägg
  • 0
T2 Trainspotting - Fantastiskt tidsepos.

9 av 10 hjärnskador

Redigerat av PML73, 16 September 2017 - 18:45.

Postad 17 September 2017 - 10:10

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

White of the eye 4/5

- Bra film men tappar lite mot slutet.

Erik the Conqueror 3/5

- Långt ifrån det bästa jag sett av Mario Bava men klart sevärd.

Postad 17 September 2017 - 12:14

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlägg
  • 1
Life. (science fiction) 3/10
-Ingen spänning, ingen mystik och trötta skådespelare

Redigerat av Buddypresley, 17 September 2017 - 12:26.

Postad 17 September 2017 - 14:00

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4154 inlägg
  • 0
Buddy,

Håller med dig gällande Life. Helt heltrött rulle.

Just nu ser jag Sausage Party. Galet bra animerad rulle. Med bl Seth Rogan och många andra sköna skådisar som röster. Inte för barn men väl för ungdomar och vuxna.

9 av 10 Stephen Hawkins som tuggummi i rullstol.

Redigerat av PML73, 17 September 2017 - 14:12.

Postad 17 September 2017 - 18:52

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

Alien: Covenant
Klichéfylld monsterfilm utan överraskningar. Jag gillade föregångaren däremot.

5/10

Postad 18 September 2017 - 18:11

Neatless
  • Neatless
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Veckans dokumentärtips: An Honest Liar (2014)

James Randi är mannen som evangelister, homeopater, medium och andra charlataner som svindlar folk på pengar har fruktat i årtionden. Efter att ha blivit förälskad i magi i ung ålder blev James snart känd som "The Amazing Randi" - en skicklig illusionist och utbrytarkung. Han älskar att lura folk, men bara för underhållningens skull. Som skeptiker med passion för sanningen och en vetenskaplig världsuppfattning blev han irriterad på personer som hävdade att de hade övernaturliga krafter och började syna deras bluff, rejält, ofta på nationell tv för maximal förnedring. Men för att vara en sån förespråkare för sanningen så har han ironiskt nog själv levt med en livslång hemlighet.

En beundransvärd man som gjort så mycket för världen vilket det här välgjorda porträttet vittnar om. Privatlivet är ganska ointressant och tar lite för stor plats, men berättelsen om hans fascinerande karriär uppväger det med råge. Hans kamp har pågått (och pågår fortfarande vid 89 års ålder) så länge och är fylld med underhållande tv-klipp.

Som Uri Geller. Denna israeliska byfåne som hävdar att hans vetenskapligt bevisade superkrafter låter honom utföra stordåd som att böja skedar. James Randi sa bullshit, och besökte samma tv-program Geller medverkat i någon vecka innan och utförde exakt samma trick. Han förnedrade honom dessutom på Johnny Carson Show inför miljontals tv-tittare, något han upprepade med Peter Popoff - en avskyvärd faith healer som i Jesus namn smälte tumörer och fick blinda att se.

Tyvärr är inte James Randi hyllad till skyarna och betraktad som en hjälte utan han stötte märkligt nog på enormt mycket motstånd. Det är skrämmande många som vill leva i en fantasivärld, som vill tro på ovetenskaplig dynga för att det får dem att må bättre. Uri Geller försvann aldrig utan han är idag världskänd och intervjuas också i filmen från sin lyxvilla. Peter Popoff gjorde comeback några år senare och drar fortfarande in miljoner.

Vi låter fortfarande medium traska runt i tv och mumla om andar och hyllar den falskheten. Det är tragiskt. Vi behöver mer James Randi's i världen som lär ut kritiskt tänkande.

Postad 19 September 2017 - 17:08

Neatless
  • Neatless
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

SSF: Straight Time (1978) | 3.5/5 |

Efter sex år på kåken släpps äntligen tjuven Max Dembo ut på samhällets gator igen. Nu är det dags att gå straight - finna en bostad, skaffa ett jobb och följa reglerna. Nu gäller det. Hans övervakare visar sig vara en jobbig paragrafryttare dock och efter ett minimalt brott hamnar Max återigen bakom galler. När han återigen släpps känner han sig sviken och sårad, samhället vill ändå inte ha honom så varför vara laglydig? Fuck it. Han är och förblir en tjuv och det är lika bra att gå in stenhårt för det.

Ett kriminaldrama från 70-talet blir inte mycket stiligare än så här. Los Angeles visas upp från sin gruffigaste sida men fotot och atmosfären gör det till en fröjd att titta på. Jag älskar amerikansk 70-tals film. Den realistiska och vemodiga stämningen tillsammans med ett långsamt tempo som bygger upp den där roadmovie-känslan är så underbar att falla in i, och Straight Time gör det väldigt bra.

Dustin Hoffman i huvudrollen under sin storhetstid är såklart briljant, en av hans bästa roller. Sympati väcks direkt för hans karaktär när han försöker bygga upp ett liv i början för att man sen vänder sig något emot honom när han visar upp mindre smickrande sidor. Sen backas han upp av underbara skådespelare där främst Harry Dean Stanton är suverän som hans gamla partner in crime som nu hatar sitt inrutade liv och välkomnar lite tjuveri och kaos igen - jag jublar inombords för samspelet de sedan har - men även Gary Busey, Kathy Bathes, M. Emmet Walsh och Theresa Russell gör ett magnifikt jobb.

Historien är till en början riktigt engagerande och man anar även lite skön samhällskritik som gör den djupare. Det håller tyvärr inte hela vägen, förutom ett par läskigt trovärdiga rån så tappar jag lite av intresset och slutet mynnar inte ut i något minnesvärt. En omotiverad nakenscen känns oerhört malplacerad också.

Men atmosfären, skådespelet, ett par oförglömliga scener (motorvägen... haha) och spänningen över hur det ska sluta för stackars Max Dembo gör det här till en favorit för mig.

Postad 20 September 2017 - 21:48

Unregisteredbde15c46
  • Unregisteredbde15c46
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Pirates of the Caribbean - Dead man tell no tales (2D)

Näst bäst i serien (första är fortfarande svårslagen). Skurken är kanonbra (Javier Bardem). Välspelad. Högt underhållningsvärde. Men storyn är tunn...

Bild i referensklass.

Ljudmixen är helt galen, kolla att du har extra säkringar hemma innan du drar igång denna på referensvolym :-)

Postad 21 September 2017 - 22:20

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

• 1393 inlägg
  • 0

Såg suicide squad, mest för att se om den verkligen var så dålig som jag hört att den är. Jag satt och blev upprörd flera gånger över det övertydliga, det ologiska, det schablonmässiga, det förutsägbara, det onödiga... allt! Det gick ju att skratta åt i alla fall.

Postad 22 September 2017 - 10:08

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

• 1918 inlägg
  • 0
Hur stora rum har ni om ni kör på referens nivå? Jag kör sällan lägre/högre än -18. Blir alldeles för högt

Postad 22 September 2017 - 10:21

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0

Hur stora rum har ni om ni kör på referens nivå? Jag kör sällan lägre/högre än -18. Blir alldeles för högt

Mitt rum är ca 25 kvadratmeter och jag tycker det börjar bli jobbigt vid -15 men det är väl olika i olika system också. 

Postad 23 September 2017 - 07:28

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2008 inlägg
  • 1

Life:

Vilket jäkla skit!..........

Postad 23 September 2017 - 21:48

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

Millennium Actress

Fängslande småsurrealistiskt drama som hyllar japansk film. Ett bevis på varför regissörens tidiga bortgång var en förlust för filmvärlden.

8/10

Postad 24 September 2017 - 09:23

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0
Kimgsman: the golden circle

Helt ok action, men en j-a massa Sverige-referenser *och* en massa Elton John.
Hade inte heller koll på att Pedro Pascal skulle vara med.

4/5.

Postad 24 September 2017 - 09:26

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

King Artur: Legend Of The Sword

Nja var inget för mig! Lite för mycket hokus pokus för min del tyvärr..

2/5 Färjestadare

Redigerat av mcmike, 24 September 2017 - 09:26.

Postad 24 September 2017 - 09:27

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlägg
  • 0
En klassiker, eye of the needle. 7/10

Postad 24 September 2017 - 09:38

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3255 inlägg
  • 0

Mitt rum är ca 25 kvadratmeter och jag tycker det börjar bli jobbigt vid -15 men det är väl olika i olika system också. 

har ni vadd i öronen, eller ska man lyssna så högt, hehe.

jag kör som mest -25db, t ex på war of the worlds kör jag på -28db, mina subbar går på -6db i receivern och de står på under 0 db på gainen, hela rummet är fyllt av högt ljud och allt vibrerar.... högre än detta så får jag ha hörselskydd..

Vad har jag missat?

Postad 24 September 2017 - 10:16

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0

har ni vadd i öronen, eller ska man lyssna så högt, hehe.
jag kör som mest -25db, t ex på war of the worlds kör jag på -28db, mina subbar går på -6db i receivern och de står på under 0 db på gainen, hela rummet är fyllt av högt ljud och allt vibrerar.... högre än detta så får jag ha hörselskydd..

Vad har jag missat?

Samma här, -25db som max.

Postad 24 September 2017 - 10:28

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3255 inlägg
  • 0

när jag tänker efter, om nu vissa spelar -15db och vissa ännu högre, ja menar, det är 10db skillnad, det är en skillnad på nästan 10ggr mer effekt som behövs från receivern.. man ska vara glad man klarar sig på låg effekt då :)

Postad 24 September 2017 - 11:32

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 2
Rummet måste ha bra akustik och bra dämpning i alla register (inklusive bas) om man skall spela högt. Annars blir det ett bullerkaos.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.