Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 January 2012 - 21:19

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Glöm inte bort att ta bort skruvarna när limmet torkar, annars kommer dom resa i lacken så småningom.
Ser bra ut. :)

Postad 31 January 2012 - 21:24

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Glöm inte bort att ta bort skruvarna när limmet torkar, annars kommer dom resa i lacken så småningom.

Tack! :)

Det enda som kommer målas är gavlarna på lådorna, dom är det enda man kommer kunna se ;)

Om du tittar på min bild jag la upp till Niklas så det gula kommer vara ACO-skum med något schysst (linne?)tyg utanpå, och över basarna kommer det byggas en ram som ska spännas med vitt högtalartyg. :)

Postad 31 January 2012 - 21:25

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Ok. Då tar du hand om det problemet sen när du flyttar då...? ;)

Postad 31 January 2012 - 21:35

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Ok. Då tar du hand om det problemet sen när du flyttar då...? ;)

Ja det är ju onödigt att måla något som ändå inte kommer synas... :)

Postad 31 January 2012 - 21:37

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Tolv st W121 plus byggmaterial kostar ungefär lika mycket som Infra Y-6 färdiga.
Allså kan man få Infra Y-12 för samma pengar som Infra Y-6.
Förstår inte varför man inte skulle bygga själv.
Om man inte har högvis med pengar då, men då beställer man väl nåt i stil med Infra Z-12 färdigt direkt.

Det håller jag med om. När det finns riktigt stora pengar att tjäna så skulle t o m jag bygga själv.

Postad 31 January 2012 - 21:42

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Palle. MDF är inte ett tätt material. Du måste tyvärr måla alla sidorna för att få ut maximal prestanda ur dina bejsers. Gör ett ordentligt jobb nu, så kommer du inte att ångra dig senare.

Postad 31 January 2012 - 22:01

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Palle. MDF är inte ett tätt material. Du måste tyvärr måla alla sidorna för att få ut maximal prestanda ur dina bejsers. Gör ett ordentligt jobb nu, så kommer du inte att ångra dig senare.

Klart man inte vill fuska, men ÄR det verkligen så? Det känns ju väldigt tätt... :unsure:

Postad 31 January 2012 - 22:27

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Tack! :)

Det enda som kommer målas är gavlarna på lådorna, dom är det enda man kommer kunna se ;)

Om du tittar på min bild jag la upp till Niklas så det gula kommer vara ACO-skum med något schysst (linne?)tyg utanpå, och över basarna kommer det byggas en ram som ska spännas med vitt högtalartyg. :)

Skall det inte gärna vara ett akustikstransparant tyg framför en sådan?

Postad 31 January 2012 - 22:28

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Klart man inte vill fuska, men ÄR det verkligen så? Det känns ju väldigt tätt... :unsure:

Det är så. MDF är inte tätt.

Postad 31 January 2012 - 22:29

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Skall det inte gärna vara ett akustikstransparant tyg framför en sådan?

Jo det lär vara hyffsat glest om det inte ska reflektera.

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Jagar man dom sista db så skall man väl helst köra rundade lister i alla hörn inne i lådan med, sett flertalet som har gjort så i dbrace byggen. Skulle tro att det ger mer än att måla burkarna faktiskt.

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
...

Redigerat av spuj, 31 January 2012 - 22:29.

Postad 31 January 2012 - 22:52

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Tror att mdf:ens täthet är ett teoretiskt problem. När man spelar så förflyttas flera liter. Lådan trycksätts med en massa tryck åt båda håll. Hur mycket skulle smita genom skivan ?
Tror inte någon skulle kunna skilja på en målad eller omålad låda i ett blindtest.

Sen skulle jag personligen fixa finishen runt om på alla lådorna.
Vem vet om det blir en flytt till ett ställe med ett rum där dom inte kan placeras likadant ? Dom får kanske inte plats på höjden, och det finna kanske inget bra ställe man kan ställa dom och spänna tyg över.
Då finns alternativen att börja kladda färg, eller bygga nya...

Nä.. Nu när det byggs är det smidigt att måla hela. Sen kan det bli riktigt knöligt..

Postad 31 January 2012 - 23:26

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Hmm, mängden bas i Uppsala verkar öka under dom närmsta dagarna. :P

Hur går det för er gubbar?

Jodå, men ytterligare lite positionering och sen en kalibrering på det så kommer det bli mumma :P

Tror det är hockeyklubborna som gör det... :D

Gissade jag rätt? :)

Kanske :rolleyes:

Postad 31 January 2012 - 23:39

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Läster just nu om en rätt häftigt system, Lååååååångt över oss dödligas prislapp det har SKAPLIGA prestanda :wub:
Overall sensitivity: 1 Watt related to 8 Ohm produces +100dB @1 meter on axis.

Max output level (SPL): +143dB at rated power, +146dB at Peak power

Total Distortion @ 100dB SPL: Not measurable.

-"- -"- @ 110dB SPL: Bass: Less than 0,2%, Mid/HF: less than 0.02%

-"- -"- @ 120dB SPL: Bass: Less than 0.5%, Mid/HF: less than 0,05%

Varför ska alla vara så hemliga i den här tråden? :P Jag frågar rakt ut: Vad är det för system? (det tror jag dom att dom flesta undrar.) :)

Sen så undrar jag vad som anses med "Bass"? Det är ju rätt stor skillnad på 0.5% vid 0.1Hz och vid 40Hz. :) Båda skulle jag dock anse som "Bass". :) Dessutom så anger dom ju inte THD vid varken 143dB eller 146dB som dom ju uppenbarligen ska fixa. Undrar varför... :)

Sorry för att jag är lite negativ Niklas. Men om vi ska vara riktigt ärliga så tror jag att du hade varit lika skeptisk till många andra märken också. ;) :D

Jag, David och Palle var ju och lyssnade på ett svindyrt system för några veckor sedan. När någon av oss frågade vad f3 på detta system låg på så svarade säljaren att dom specade: "Tillräckligt lågt". Detta var på MBL Extreme systemet. Detta system har ju också en prislapp som överstiger dom allra flestast budget rätt skapligt. Vi var alla eniga om att vi hört system som spelat djupare och bättre än så. Så prislappen är inte alltid avgörande. :) Notera dock att detta är det bästa "high end" system jag har hört. Det lät väldigt, väldigt trevligt med mycket dynamik som jag älskar. :)

Postad 31 January 2012 - 23:42

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Jodå, men ytterligare lite positionering och sen en kalibrering på det så kommer det bli mumma :P

Hödde-diu, vi bor ju i samma by. Är man välkommen hem till dig någon dag framöver? Är rätt övertygad om att vissa andra läsare ifrån denna tråd är minst lika sugen på att lyssna också. ;)

:)

Postad 31 January 2012 - 23:44

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Tror det drar iväg än värre än MBL systemet, var visst bara två stycken "preliminär bokade"
Detta är en av hans skapelser alá mini variant av det som specades innan.

Postad bild

Postad 31 January 2012 - 23:48

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Tror det drar iväg än värre än MBL systemet, var visst bara två stycken "preliminär bokade"
Detta är en av hans skapelser alá mini variant av det som specades innan.

Hmm, är sugen på att lyssna på hans system. Han håller ju trots allt till i samma stad som man bor i. :)

Har du lyssnat på nånting som Transmission Audio har gjort Niklas?

Postad 31 January 2012 - 23:53

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Nopp men jag streckläste en 27sidor lång tråd förut, verkar ha gjort en spännade resa den mannen. Vilka historier!
Dynamik och distfritt är ledorden iaf :)
Stora systemets elementspecar är rena rama fantasierna egentligen :D
Eller vad sägs om...

Transmission Audio ULTIMATE, specifications:

Number of units for a full stereo 2 channel setup
:

Total of 4 Dipole Subwoofers panels, each containing ten (10) pcs of 15" Ultra Class Sub woofer elements. (Total of 40 elements).

Total of 2 Dipole Woofer panels, (one per channel) each containing 24pcs Ultra low distortion 8" Wide band woofers.

Total of 4 Dipole MF/HF ribbon panels (2 per channel)each containing 14 meters of 2" wide ribbons.
(Total of 56 meters ribbon length).

Total of 2 Dipole HF Super ribbon panels (1 per channel)each containing 2 meters of 1" ribbons.

Postad 31 January 2012 - 23:59

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Han kikar även på någon infra panel, 2x1m :wacko:

Postad 01 February 2012 - 00:05

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Kan bara nämna att jag fick sänka min egen basnivå ett par dB efter jag fick tummen ur och målade mina egna basmoduler. Jag borde väl ha mätt skillnaden, men jag trodde inte det skulle göra sådan skillnad heller. Men det gör det. Tusan.

Om jag minns rätt så är det egentligen främst återgivningen av lååånga toner som drabbas. T.ex orgeltoner.

Palle, du kan ju kanske täta lådan med limblandning? Du sparar pengarna för färgen iaf.

Postad 01 February 2012 - 00:28

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Hödde-diu, vi bor ju i samma by. Är man välkommen hem till dig någon dag framöver? Är rätt övertygad om att vissa andra läsare ifrån denna tråd är minst lika sugen på att lyssna också. ;)

:)

Det tycker jag absolut att vi kan göra, skall få sakerna kalibrerade och tillfixade den 13/2 så någonstans efter det kan vi väl kika på? :)
Just nu låter det mest "skit" - har inte orkat kånkat runt den tillräckligt mkt ännu och jag behöver ta till teknikfusk (mer än vad Audyssey XT32 klarar av) för att få det att låta "bra" (då jag inte vill klä lägenheten i äggkartong) :P

Redigerat av Unregistered95265801, 01 February 2012 - 00:30.

Postad 01 February 2012 - 00:59

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

KUL !

hur går det för dig ? ;)

Om du menar mig så går det faktiskt framåt. Men kanske inte just på inköpsfronten om det var det du syftade på. Kommer inte att kunna ha något större i nuvarande boendet ändå. :(

Men jag har iaf lekt lite med placering nu. Om det var helt ok innan så tycker jag att det har blivit riktigt bra nu. Både scenen, djupet och bredden på "sweet spot" är kanon. Det är snarare ett "sweet area". :P Jag upphör aldrig att förvånas över basen på piP. När man har problem med att fönster och saker i köket vibrerar för mycket så tycker jag att man har lyckats rätt bra med en stativare. :P

Scenen kan jag förstå att den ha blivit bättre i och med att jag fått isär dom. Men basen är ett litet mysterium tycker jag. Det jag har gjort är att sära på högtalarna en del. Jag var ju övertygad om att jag skulle förlora väldigt mycket bas på att ha dom så pass nära dörröppningarna, som är på vardera sida om högtalarna. Men detta visade sig vara totalt totalt i motsats till mina tankar. Men jag klagar inte över det, då jag bara har vunnit på den nya placeringen. Ja, det skall väl vara lite tjatande från min bättre hälft då. Men när jag säger att alternativet är två basmoduler vid dörröppningarna istället så brukar det bli tyst. :P

Du är varmt välkommen att lyssna igen. Det är stor skillnad mot när du var här sist. :)

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 01 February 2012 - 01:51.

Postad 01 February 2012 - 02:02

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Det tycker jag absolut att vi kan göra, skall få sakerna kalibrerade och tillfixade den 13/2 så någonstans efter det kan vi väl kika på? :)
Just nu låter det mest "skit" - har inte orkat kånkat runt den tillräckligt mkt ännu och jag behöver ta till teknikfusk (mer än vad Audyssey XT32 klarar av) för att få det att låta "bra" (då jag inte vill klä lägenheten i äggkartong) :P

Vad trevligt! Vi får styra upp det snarast tycker jag. Har dock två skivinspelningar som jag ska medverka på strax efter den 13:e. Så det kan hända att jag måste skjuta på lyssning tills i mars.

Dessutom så vill jag hänga lite med Mats så fort vi får tid. Men vi kan kanske kombinera detta på något häftigt sätt? Eller vad säger ni? :)

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 01 February 2012 - 02:14.

Postad 01 February 2012 - 02:23

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Jag har svårt att se hur man skulle få ihop en bra ljudbild av alla moduler till Transmission Audio ULTIMATE.
Känns mest som ett skrytbygge utan verklig förankring.

Postad 01 February 2012 - 03:29

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Vad trevligt! Vi får styra upp det snarast tycker jag. Har dock två skivinspelningar som jag ska medverka på strax efter den 13:e. Så det kan hända att jag måste skjuta på lyssning tills i mars.

Dessutom så vill jag hänga lite med Mats så fort vi får tid. Men vi kan kanske kombinera detta på något häftigt sätt? Eller vad säger ni? :)

Det skall vi säkerligen kunna kombinera, skulle gärna också få slänga ett öga och öra på Mats italienska skönheter :) samt få lyssna på dina inosar. Har bara lyssnat lite kort på ett par piP, Pi60 samt Komoroks i14 med basmoduler i hans filmrum. Inosar spelar fint (men är tyvärr inga fagra skapelser dock med ett undantag :) ).

Redigerat av Unregistered95265801, 01 February 2012 - 03:31.

Postad 01 February 2012 - 08:51

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jag har svårt att se hur man skulle få ihop en bra ljudbild av alla moduler till Transmission Audio ULTIMATE.

Jag kände exakt samma sak. Verkar bara löjligt att bygga tre ladugårdsväggar med en miljon element på varje.
Helt meningslöst faktiskt. Dels måste det det bli snudd på omöjligt att få ihop en vettig ljudbild, sen finns det nästan ingen som har plats att placera dom. Det måste dessutom bli löjligt dyrt med alla dom elementen.

Nä.. Håller med Karlsson.. Skrytbygge som förmodligen inte alls låter som det kostar...

Postad 01 February 2012 - 09:31

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Varför ska alla vara så hemliga i den här tråden? :P Jag frågar rakt ut: Vad är det för system? (det tror jag dom att dom flesta undrar.) :)

Sen så undrar jag vad som anses med "Bass"? Det är ju rätt stor skillnad på 0.5% vid 0.1Hz och vid 40Hz. :) Båda skulle jag dock anse som "Bass". :) Dessutom så anger dom ju inte THD vid varken 143dB eller 146dB som dom ju uppenbarligen ska fixa. Undrar varför... :)

Sorry för att jag är lite negativ Niklas. Men om vi ska vara riktigt ärliga så tror jag att du hade varit lika skeptisk till många andra märken också. ;) :D

Jag, David och Palle var ju och lyssnade på ett svindyrt system för några veckor sedan. När någon av oss frågade vad f3 på detta system låg på så svarade säljaren att dom specade: "Tillräckligt lågt". Detta var på MBL Extreme systemet. Detta system har ju också en prislapp som överstiger dom allra flestast budget rätt skapligt. Vi var alla eniga om att vi hört system som spelat djupare och bättre än så. Så prislappen är inte alltid avgörande. :) Notera dock att detta är det bästa "high end" system jag har hört. Det lät väldigt, väldigt trevligt med mycket dynamik som jag älskar. :)

Håller med, helt klart det bästa Hi-END systemet jag någonsin hört !
men jag är inte säker på om dom delar plats med TAD eler om dessa är bättre,... Hmmm bra fråga..

skulle behöva lyssna mer på båda för att avgöra den saken.

fast Mycket väljudande system dom där MBL och dynamiken är ENORM + att högt, jahh de går att spela vansinnigt högt med dom utan att karaktären förändras något :)

Om du menar mig så går det faktiskt framåt. Men kanske inte just på inköpsfronten om det var det du syftade på. Kommer inte att kunna ha något större i nuvarande boendet ändå.

Men jag har iaf lekt lite med placering nu. Om det var helt ok innan så tycker jag att det har blivit riktigt bra nu. Både scenen, djupet och bredden på "sweet spot" är kanon. Det är snarare ett "sweet area". :P Jag upphör aldrig att förvånas över basen på piP. När man har problem med att fönster och saker i köket vibrerar för mycket så tycker jag att man har lyckats rätt bra med en stativare. :P

Scenen kan jag förstå att den ha blivit bättre i och med att jag fått isär dom. Men basen är ett litet mysterium tycker jag. Det jag har gjort är att sära på högtalarna en del. Jag var ju övertygad om att jag skulle förlora väldigt mycket bas på att ha dom så pass nära dörröppningarna, som är på vardera sida om högtalarna. Men detta visade sig vara totalt totalt i motsats till mina tankar. Men jag klagar inte över det, då jag bara har vunnit på den nya placeringen. Ja, det skall väl vara lite tjatande från min bättre hälft då. Men när jag säger att alternativet är två basmoduler vid dörröppningarna istället så brukar det bli tyst.

Du är varmt välkommen att lyssna igen. Det är stor skillnad mot när du var här sist. :)

Jepp, de va dig jag menade

KUL !
Ja de är ena små roliga stativare piP och man kommer långt om man inte lyssnar så högt, det är bredbandigt nog för att man ska kunna leva med det

Postad 01 February 2012 - 10:29

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Jättestora scener, tyckte han pratade om någon teater.

Han verkar vara generös med att bjuda in till lyssningar, han har lokal i el stockholmo som jag gärna hade besökt om jag hade bott närmare.

Postad 01 February 2012 - 11:02

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Om någon far dit och lyssnar på hans skapelser så kan ni väl passa på att fråga hur det går med denna.

Postad bild

Postad 01 February 2012 - 16:46

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
Dra mig så långt in i h-vete det bara går..... den är såååååååå brutal!!!!!!!!!!! - det värsta jag varit med om!!!! I am in luuuuuuuvvvvv :wub: och det är tom utan PRO-kalibrering :D!

Postad 01 February 2012 - 17:00

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Nu börjar jag klura lite på om det inte är JL's värsting du har köpt :o

Postad 01 February 2012 - 17:03

Rilly89
  • Rilly89
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

I så fall hade jag blivit avundsjuk.

Postad 01 February 2012 - 17:50

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Det är ju en sån här han köpt!

Postad bild

:P

Postad 01 February 2012 - 18:00

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
Palle har nästan rätt x 2 :)

Postad 01 February 2012 - 18:17

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Åhh... Den berömda Proson Rumble 8...
Ja.. Jag har läst att en del blåser ut fönstren och knäcker fasaden med en sån...

Postad 01 February 2012 - 18:48

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Bör placeras så här. :)

Nästa duma följdfråga:

Byggbeskrivningen säger halvdämpad låda, bör jag göra som du gjort, dvs fylla halva sidan och låta resten vara tom eller bör man se till att alla "väggarna" är täckta?

Postad 01 February 2012 - 19:09

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0

Nästa duma följdfråga:

Byggbeskrivningen säger halvdämpad låda, bör jag göra som du gjort, dvs fylla halva sidan och låta resten vara tom eller bör man se till att alla "väggarna" är täckta?

Släng in en tempur kudde, det är så basproffsen jobbar.....

Postad 01 February 2012 - 20:16

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Och basprofsens lådor låter inte sällan apa :(

Postad 01 February 2012 - 21:04

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Nästa duma följdfråga:

Tror inte det har någon större betydelse. Det har nog mest med isoterm att göra.
Själv skulle jag nog dämpa alla väggar, fast inte fullt.
Inte massor direkt bakom elementet bara. Låt det andas fritt. :)

Postad 01 February 2012 - 21:56

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Palle har nästan rätt x 2 :)

Åhhh, dubbla... :wub:

Ja.. Jag har läst att en del blåser ut fönstren och knäcker fasaden med en sån...

Kanske vore nåt att satsa på i ditt biorum? :P

Är det så? :lol: :lol:

Tror inte det har någon större betydelse. Det har nog mest med isoterm att göra.
Själv skulle jag nog dämpa alla väggar, fast inte fullt.
Inte massor direkt bakom elementet bara. Låt det andas fritt. :)

Lådorna blir ju inte så djupa, har bara typ 9cm bakom elementet...

---------------------------

Blev inte mycket gjort idag, limmat sista gaveln fixat stagningen som ska sitta vid elementen och påbörjat tillskärning av dämp :)

Riktig sugpassning på dämpmatrialet! :D

Bifogad fil  DSC00261.JPG   27.39K   2 Antal nerladdningar

Postad 01 February 2012 - 22:04

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
Det där kommer bli bra Palle, kul när det tar sig också :)
Nja den "lilla" lådan jag har innehåller 2st element iaf, av 15-tums typ ;)

Redigerat av Unregistered95265801, 01 February 2012 - 22:04.

Postad 01 February 2012 - 22:18

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Nu får du allt klämma ur dig vad du införskaffat tycker jag! ^_^

Postad 01 February 2012 - 22:28

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
Niklas hade rätt :rolleyes:, en P15.

Postad 01 February 2012 - 22:42

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Åhhh, dubbla... :wub:

Kanske vore nåt att satsa på i ditt biorum? :P

Är det så? :lol: :lol:

Lådorna blir ju inte så djupa, har bara typ 9cm bakom elementet...

---------------------------

Blev inte mycket gjort idag, limmat sista gaveln fixat stagningen som ska sitta vid elementen och påbörjat tillskärning av dämp :)

Riktig sugpassning på dämpmatrialet! :D

Bifogad fil  DSC00261.JPG   27.39K   2 Antal nerladdningar

Postad 02 February 2012 - 07:27

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

:lol: :huh: :D :lol: :lol: :lol: :lol:

Fick så jävla roliga bilder i huvudet...

Nästa duma följdfråga:

Mindre kritiskt i sammanhanget, men då du använder dämp med lite för låg densitet så fårdu kempensera genom att trycka in lite mer, altså komprimera lite !

Men försök att ha en skiva på väggen bakom elementet också, då borde du får någorlunda rätt mängd :)

alltså, 1st skiva extra i den delen som är där elementet sitter! :)

Niklas hade rätt :rolleyes:, en P15.

EN !!!

Fyyy! :angry:

Gå du bumms och köpa 3st till med dig !!!
Skäms !

Alla:

Jag ska ta en liten Paus, alltså kanske inte vara helt frånvarande, men betydligt mycket mindre/ knappt något allt.
På båda forumen.
Jag behöver det... Jag känner mig stressad och trött av alal möjliga orsaker just nu...
Så jag orkar inte hänga så mycket framför datorn, jag behöver få chilla lite och "bara vara".

ha de gött boys !
och ni vet ju att jag bara är ett telefonsamtal/SMS bort !

Edit: Brallan, Hmmpz och Palle, vi hörs av inför mässan.
Och hur ni har tänkt göra, om ni ska komma dagen innan eller samma dag som mässan osv...
vi hörs på Telen.

Redigerat av DVD-ai, 02 February 2012 - 07:31.

Postad 02 February 2012 - 10:24

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Sköt om dig tokstolle så syns vi nästa helg!

Postad 02 February 2012 - 10:32

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Ja, sköt om dig och lyssna på kroppen. Det sägs vara bra ;)

Postad 02 February 2012 - 10:50

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Tror att samtliga i denna tråden skulle behöva göra en David, vi är allt ett par jäkla forumråttor hela bunten :D

Postad 02 February 2012 - 11:05

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Vi är fångade!!

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.