Postad 02 April 2011 - 21:59
Väldigt fint, stämningsfullt fotad!Ytterligare ett porträtt vid fönstret.
Postad 03 April 2011 - 13:00
Dustin Expo i Globens Annex igår:

Sony A850, Sony CZ 24/2
Postad 03 April 2011 - 14:47
Körde du skak testet med telelinsen?
Anonymous...
Postad 03 April 2011 - 17:24
Tyckte mässan, som vanligt, var en liten besvikelse. Inga häftiga produktnyheter att tala om direkt, och deras "gamezone" attraherar bara massa ungar och tonåringar som stökar runt. Hade vart bättre med fler mässmontrar där. Men jag tycker å andra sidan likadant varje år, förstår inte varför jag fortsätter gå.
Fin bild!
Postad 03 April 2011 - 19:46
Snyggt Mange! Bilderna passar bra ihop.Riktigt nöjd med skärpan här för en gång skull
Mycket fint!Anonymous...
Postad 03 April 2011 - 20:12
Nej, hade precis vart och tränat så det var ingen idé att köra skaktest
Tyckte mässan, som vanligt, var en liten besvikelse. Inga häftiga produktnyheter att tala om direkt, och deras "gamezone" attraherar bara massa ungar och tonåringar som stökar runt. Hade vart bättre med fler mässmontrar där. Men jag tycker å andra sidan likadant varje år, förstår inte varför jag fortsätter gå.
Fin bild!
Håller med angånde mässan!
Kom på en 5:e plats, lite förvånande
IMG_3062__3_.jpg 29.09K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Timpolanen, 03 April 2011 - 20:16.
Postad 03 April 2011 - 20:26
Postad 03 April 2011 - 20:36

Portobello Road!
Måste säga att Overhard hade ett sjukt snyggt ljus där. Ser riktigt naturligt! Enda som stör är väl tapetkanten (?) man ser till höger om honom men ljuset är helt klockrent!
Postad 03 April 2011 - 20:57
Jag stannar bilen på någon gård och går på åkern och kommer denna väldigt nära
DSC_0742.jpg 355.55K
0 Antal nerladdningar
Postad 03 April 2011 - 23:00
Vilken utrustning använde du för att fånga den där notimetochill?
Overhard: Ja det var ett test för att se hur mkt man skakar. Eftersom jag inte skulle göra testet tittade jag inte jättenoga på utrustningen, men det var ngn Nikon med ett långt objektiv på. Motivet var en svart prick i en vit ruta om jag inte minns fel, Timpo kan säkert berätta mer.
Postad 04 April 2011 - 05:05
Snyggt från er allihop, Grokken, Manord och notimetochill!
Vilken utrustning använde du för att fånga den där notimetochill?
Overhard: Ja det var ett test för att se hur mkt man skakar. Eftersom jag inte skulle göra testet tittade jag inte jättenoga på utrustningen, men det var ngn Nikon med ett långt objektiv på. Motivet var en svart prick i en vit ruta om jag inte minns fel, Timpo kan säkert berätta mer.
Jag använder D90 + Sigma 120-400
Postad 04 April 2011 - 15:08
(sorry för snedtrampet, har nu lärt mig)

By mikolino at 2011-04-05
Bilder bortplockade då de inte uppfyllde kraven på storlek. De var alldeles för stora.
Sedan är det EN bild om dagen som gäller, inte flera.
Tack för visad hänsyn i framtiden.
Berggren/Admin
Redigerat av Mikolino, 05 April 2011 - 18:35.
Postad 04 April 2011 - 16:17
Mitt bidrag för idag:
Redigerat av Orbitaliztic, 04 April 2011 - 16:46.
Postad 04 April 2011 - 16:36
Postad 04 April 2011 - 16:51
Mycket snyggt Miko! Gillar särskilt den första. Man undrar vad som hänt där inne..
Tack, frågan är om man vill veta vad som försigått därinne
Blir dock inte klok på din bild, ser ut som ett eldhärjat rivningsobjekt? snygg med MÅNGA detaljer!
Postad 04 April 2011 - 17:41
Bifogad fil(er)
Postad 04 April 2011 - 21:05
Broby sanatorium: Tagna igår Söndag!
Där fångade du verkligen en kuslig känsla!
Postad 04 April 2011 - 21:43
Fin bild, gillar din redigering framförallt!Portobello Road!
Spännande bildBroby sanatorium: Tagna igår Söndag!
Intressant bild att titta påMitt bidrag för idag:
Hittade en kopparödla som var ganska villig att fotograferas.
Bra macrobildersista makro för idag
Through time and space

Pentax K-5 + Cosina 55mm [email protected]
Postad 05 April 2011 - 18:21
Ormen var en av de vackraste bilderna jag sett!

By mikolino at 2011-04-05
Postad 05 April 2011 - 21:42
Läckert!Water drops
Postad 05 April 2011 - 21:45
+1 men sen är det gonatt. Eller ja, den förra du postade var också fin men jag glömde bort den för den var på den förra sidan... Hörs imorrn!Läckert!
Postad 05 April 2011 - 23:22
Takdropp
110405_1.jpg 802.28K
0 Antal nerladdningar
Postad 06 April 2011 - 05:19
Läckert!
Tackar!+1 men sen är det gonatt. Eller ja, den förra du postade var också fin men jag glömde bort den för den var på den förra sidan... Hörs imorrn!
Spider web

Postad 06 April 2011 - 06:26
Jag gillar för det första motivet och omgivningen. Skärpedjupet gör nästan att det ser ut som ett gigantiskt nät i en gömd dal eller bred gammal bergsspricka eller nåt. Färger och kontrast förstärker mystiken i bilden, eller ja iofs hade du kanske kunnat dämpa ljus och kontrast på några ställen om du ville få fram det mystiska. Men jag gissar på att det inte var något du var ute efter heller utan det är bara de associationer jag får upp.
Postad 06 April 2011 - 08:28
Tack Overhard, nu slipper jag skriva allt det därHmm, jag undrar om inte det där mycket väl kan vara den mest intressanta bild jag sett här på Dagens Bild... Det är lätt din bästa bild i mitt tycke och smak! Full pott av mig. Tänkte bara skriva så men det är alltid kul med lite mer kreativa kommentarer så jag ska försöka anstränga mig lite trots att det är tidigt...
Jag gillar för det första motivet och omgivningen. Skärpedjupet gör nästan att det ser ut som ett gigantiskt nät i en gömd dal eller bred gammal bergsspricka eller nåt. Färger och kontrast förstärker mystiken i bilden, eller ja iofs hade du kanske kunnat dämpa ljus och kontrast på några ställen om du ville få fram det mystiska. Men jag gissar på att det inte var något du var ute efter heller utan det är bara de associationer jag får upp.Nu vet jag inte om jag kommer på nåt mer...
så.... +1 för böveln! Helt underbart!
Edit: kastar in en bild också...
Leka sig till sömns
IMGP4085.jpg 673.33K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Mikael_R, 06 April 2011 - 09:41.
Postad 06 April 2011 - 16:42
DSC_0741.jpg 359.11K
0 Antal nerladdningarDet är inte lätt att ha koll på allt när man har en ny leksak i händerna!
Postad 06 April 2011 - 16:48
Haha! Vad var det jag sa, en vidvinkel i händerna på dig blir farligt..... på många sätt...Och vad hände medan pappa stod och kikade i sökaren för att se om gungställningen var rätt komponerad?
Det är inte lätt att ha koll på allt när man har en ny leksak i händerna!
Snyggt komponerad bild för övrigt!
Postad 06 April 2011 - 16:48
...Och vad hände medan pappa stod och kikade i sökaren för att se om gungställningen var rätt komponerad?
DSC_0741.jpg 359.11K 0 Antal nerladdningar
Det är inte lätt att ha koll på allt när man har en ny leksak i händerna!
Näe va elakt!
Snyggt komponerad bild, dock...
Postad 06 April 2011 - 16:52
Grattis föresten Overhard, till både B-day och nya objektivet!
Postad 06 April 2011 - 16:59
Postad 06 April 2011 - 19:00
Hmm, jag undrar om inte det där mycket väl kan vara den mest intressanta bild jag sett här på Dagens Bild... Det är lätt din bästa bild i mitt tycke och smak! Full pott av mig. Tänkte bara skriva så men det är alltid kul med lite mer kreativa kommentarer så jag ska försöka anstränga mig lite trots att det är tidigt...
Jag gillar för det första motivet och omgivningen. Skärpedjupet gör nästan att det ser ut som ett gigantiskt nät i en gömd dal eller bred gammal bergsspricka eller nåt. Färger och kontrast förstärker mystiken i bilden, eller ja iofs hade du kanske kunnat dämpa ljus och kontrast på några ställen om du ville få fram det mystiska. Men jag gissar på att det inte var något du var ute efter heller utan det är bara de associationer jag får upp.Nu vet jag inte om jag kommer på nåt mer...
Tack det var fina ord:blush:. Jag övervägde som du sa om jag skulle mörka ner lite. Jag har mörkt de mest suddiga till vänster och höger eftersom det var för ljust tyckte jag. Kom fram till att jag ändå brukar ha så mörka bilder i vanliga fall så varför inte låta den vara lite ljus tänkte jagTack Overhard, nu slipper jag skriva allt det där
![]()
så.... +1 för böveln! Helt underbart!
Bra komposition av bilden men mest gillar jag den svartvita konvertering, riktigt härlig dynamik i den!...Och vad hände medan pappa stod och kikade i sökaren för att se om gungställningen var rätt komponerad?
Postad 06 April 2011 - 19:56
Det var inte någon mysig lekplats overhard men fint kort blev det iaf!
Är det ett 10-20 4-5,6 du har köpt? fick liknande ahaupplevelse när jag köpte mitt..
Jag byggde ny dator för ett tag sedan och i den gamla så hade jag ett enkelt program för att se exif genom att högerklicka på en bild och i listan där fanns det med ett prog som man kan se exif datan, nu minns jag inte vad det heter men jag saknar det mycket! Någon som vet vad jag pratar om?
Tack på förhand.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7 bilder
22 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?