Fin bild och grattis till objektivet, vilket Sigma blev det?Tack båda ni. Ja, jag hann ju inte testa det så mycket idag men det kändes otroligt kul att ställa in det på 17-18mm och komponera en bild som vanligt och sedan vrida ut till 10mm och ta några kliv längre fram och ta en helt annorlunda bild! Kommer bli en trevlig bekantskap det här.
Postad 06 April 2011 - 20:20
Postad 07 April 2011 - 05:46
Amazing!!!Spider web
Pentax K-5 + Cosina 55mm [email protected]
Underbar bild. Du får till så fint ljus på dina inomhusbilder. Denna bild berättar så mycket. Jättebra.Leka sig till sömns
Så här ska en vidvinkel användas. Att du sedan fångade dyket i basängen gjorde ju inte bilden sämre....Och vad hände medan pappa stod och kikade i sökaren för att se om gungställningen var rätt komponerad?
Det är inte lätt att ha koll på allt när man har en ny leksak i händerna!
Vad är det för leksak du pratar om? Vidvinkelzoom?
Rykande färsk...eller ja, fast det va ju igår redan nu.
![]()
Takdropp
En bra iaktagelse och snyggt foto. Hade kanske blivit ännu bättre om du kommit närmare och haft ännu kortare slutartid så att allt frusits? Befintligt ljus kanske inte tillät detta. Hur som helst. Jättebra bild med vårkänsla. En iaktagelse av det som man ständigt hör omkring sig nu när man är ute.
Dina krämiga f1.2 bilder inspirerar. Jag ska själv klura ut motiv som gör sig i f1.2 när jag får lite tid till foto.Water drops
Postad 07 April 2011 - 05:54
Tack! Jag vet att det finns en Nikon f1.2 länk och att det objektivet jag har gjordes i en m42 variant som skulle passa, heter isf Tomioka 55 1.2. Men det kanske finns någon Nikon användare här som har bättre kollVansinnigt snyggt grocken! Finns det objektiv med liknande egenskaper till Nikon?
Tack x-country! Vad kul, yes då är det bara att ute och fota. Man behöver inte klura så mycket utan det är mest att ta på saker. Natur passar bra iaf har jag märkt, tråkigt nog blir det mycket grenar och så för tillfället eftersom det inte finns så mycket grönt så jag ser fram emot vår/sommarAmazing!!!
Dina krämiga f1.2 bilder inspirerar. Jag ska själv klura ut motiv som gör sig i f1.2 när jag får lite tid till foto.

Postad 07 April 2011 - 06:22
Postad 07 April 2011 - 08:01
Postad 07 April 2011 - 08:03
Postad 07 April 2011 - 12:44
Snyggt ponken! Super bra redigerat.Pentax K-5 + Cosina 55mm [email protected]
Mycket bra och kreativ bild!Hemma vård av barn och den lille sjuke sover då passar pappa på att experimentera lite men dottern ville inte riktigt göra som jag ville, men blev ganska nöjd ändå
Postad 07 April 2011 - 17:31
IMGP4136.jpg 407.33K
0 Antal nerladdningarDA 70 Ltd @ 2,4
Redigerat av Mikael_R, 07 April 2011 - 17:32.
Postad 07 April 2011 - 19:55
Inte så hajj på porträtt och sånt men jag blev j-ligt glad utav den bilden.Hemma vård av barn och den lille sjuke sover då passar pappa på att experimentera lite men dottern ville inte riktigt göra som jag ville, men blev ganska nöjd ändå
Den äggformade skuggan på väggen bakom bildar lixom en "mössa" över hennes huvud.
Sjukt bra.
Tack för kommentaren till min förra bild...tål att tänkas på.
Kör väl en vers. 1.2 (med något hårdare red.) bara för det.
110405_22.jpg 684.81K
0 Antal nerladdningar
Postad 07 April 2011 - 22:42
Fina färger och fint ljus! Vet inte om kompositionen kunde ha varit bättre eftersom jag vill se lite mer av vänster stolsrygg.Pentax K-5 + Cosina 55mm [email protected]
Postad 08 April 2011 - 05:24
Done!Snyggt igen Grokken. Skulle gärna se en före och efter i den tråden, med en liten snabb beskrivning på vad du har gjort om du har lust.
Öhm tackSnyggt ponken! Super bra redigerat.
Tack xray,bra kritik där.Fina färger och fint ljus! Vet inte om kompositionen kunde ha varit bättre eftersom jag vill se lite mer av vänster stolsrygg.
Mina föräldrar gör om sitt badrum hemma och det här hittade hantverkarna i en takventil på toaletten
Trapped

Postad 08 April 2011 - 08:48
Har mörkat högdagrarna och ljusat upp skuggorna + lite till så man kan väl säga att det är en fusk-HDR av en bild som endast gått genom Lightroom.
EDIT: Flyttade bilden HIT istället.
Här kommer en bild som blev lite roligare att titta på.
DSC_0821.jpg 374.08K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av overhard, 08 April 2011 - 11:31.
Postad 08 April 2011 - 08:58
Hehe! Det är roligt att fota med vidvinkel! Man får hålla koll på ytterkanterna och linjer så det inte spårar ur, korrigera i höjd från marken + vinkel upp/ner.Skruttbil. Kan nämna att jag uppskattningsvis stod ungefär 1-1½ meter ifrån bilen när bilden togs. Ovant med så vid vinkel.
Har mörkat högdagrarna och ljusat upp skuggorna + lite till så man kan väl säga att det är en fusk-HDR av en bild som endast gått genom Lightroom.
Trevlig bild i alla fall, tycker den fisk HDR ser ganska bra ut, lite lagom sådär.
Edit: du har bytt bild... Snyggt tycker jag, speciellt ljuset på byggnaden!
Redigerat av Mikael_R, 08 April 2011 - 12:27.
Postad 08 April 2011 - 19:32
Ojojoj! Detta var ett mycket bra foto + PP. Wow!Här kommer en bild som blev lite roligare att titta på.
Postad 08 April 2011 - 20:27
följde med en kompis och köpa en bil passade på att ta med mig kameran och lekte lite i bilen fick denna
vart ganska nöjd med denna:)
cola.jpg 1.9MB
1 Antal nerladdningartagen på intrumentpanelen medans han körde.
Postad 09 April 2011 - 09:15
Fint komponerat och väldigt snygg pp! Tunnelbilden är inte dum den hellerHär kommer en bild som blev lite roligare att titta på.
DSC_0821.jpg 374.08K 0 Antal nerladdningar
Postad 09 April 2011 - 09:29
Här kommer en bild som blev lite roligare att titta på.
Coolt!
Huvva va mycket fint i denna tråden!
Badstrand, lekplats men ungarna ville varken bada eller leka, måste vart den lätt smekande vind som skrämde.
Gillar din bild hurrurr, utstrålar ett härligt lugn.
Hur diggar ni den här då?
The Tonnell
I like the tonnel.
fräck bild megax
en bild från igår kväll
Fint Que!
Inget nytt att komma med så fick gräva lite i bibblan.
Postad 09 April 2011 - 09:40
Postad 09 April 2011 - 11:14
Trevlig bild Malko. Fattar inte hur du får till sån trevligt analog känsla i dina bilder. Kombinationen av FF, varm vitbalans och färgbehandling kanske som gör det? Tack för kommentaren dessutom!
Ja det är möjligt
Postad 09 April 2011 - 12:14
Done!
![]()
Öhm tack![]()
Tack xray,bra kritik där.
Mina föräldrar gör om sitt badrum hemma och det här hittade hantverkarna i en takventil på toaletten.
Trapped
"http://www.[/img
Häftigt!
Under the railway platform..
Redigerat av Timpolanen, 09 April 2011 - 12:16.
Postad 09 April 2011 - 14:01
Men gör det iaf,har knappt haft tid att fota nåt det senaste men idag blev det några bilder. Blev lite nöjd med denna,gillar kontrasten mellan blommorna och den ganska färglösa marken.
Bifogad fil(er)
Postad 09 April 2011 - 15:23
Inget nytt att komma med så fick gräva lite i bibblan.
Trevlig bild Malko. Fattar inte hur du får till sån trevligt analog känsla i dina bilder. Kombinationen av FF, varm vitbalans och färgbehandling kanske som gör det? Tack för kommentaren dessutom!
Håller med Overhard på allt. Det samt den trevliga 3d känslan!
En Dagens i "nästan svartvit" (färg version i annan tråd)
IMGP4193.jpg 326.83K
0 Antal nerladdningarDA 70 Ltd @ f2,4
Postad 09 April 2011 - 15:47
Fin bild! Kanske går att beskära bort grenarna till höger i bilden, enda jag ser som kan förbättrasBadstrand, lekplats men ungarna ville varken bada eller leka, måste vart den lätt smekande vind som skrämde.
Sådär ja, trevlig bild Mikael! Har du beställt något sådant macrofilter till din DA70 än förresten?DA 70 Ltd @ f2,4
Högre Allmänt Läroverk

Pentax K-5 + DA15 Ltd
Postad 09 April 2011 - 19:10
Tack, nepp.. har inte fixat det än. Vet inte om jag ska prova Raynow eller mellanringar än...Sådär ja, trevlig bild Mikael! Har du beställt något sådant macrofilter till din DA70 än förresten?
Högre Allmänt Läroverk
Pentax K-5 + DA15 Ltd
Mycket snyggt GroKKen, imponerande att du fått till ljuset på byggnaden så bra trots solen!
Postad 09 April 2011 - 20:47
Grokken: Skulle nog vilja se den upprätad eller korrigerad eller vad man säger.
Micke: Den var bättre i färg... En sak till. Raynox känns smidigare än mellanringar va? Bara att snäppa på när det behövs. Kör på den du.
Postad 09 April 2011 - 21:58
Ah ok på det viset, vad är skillnaden mellan dem egentligen?Tack, nepp.. har inte fixat det än. Vet inte om jag ska prova Raynow eller mellanringar än...
Mycket snyggt GroKKen, imponerande att du fått till ljuset på byggnaden så bra trots solen!
Tack så mycket, finns bara en lösning på sådant där, HDR
Tack Timpo, grym bild! Fast jag skulle vilja ha bort det där svarta i övre vänster hörn då min blick dras dit hela tiden, tillför inte så mycket till bilden i övrigt tycker jag.Snyggt grokken! Håller med föregånde!Q
Bulb
TackSnyggt GroKKen, bra kraft i bilden
Tack, ja det ville jag också, kom på det i efterhand att jag var lite snål med beskärningen så när jag försökte räta upp den kapades flaggan bort i princip och jag tyckte om den så då fick den luta...Snyggt Timpo och Grokken.
Grokken: Skulle nog vilja se den upprätad eller korrigerad eller vad man säger.
Postad 10 April 2011 - 06:25
Riktigt bra bild TimBulb
Mellanringar mellan kamera och objektiv, finns i set om tre olika längdet...typAh ok på det viset, vad är skillnaden mellan dem egentligen?
Tack så mycket, finns bara en lösning på sådant där, HDR
Raynox är en extra lins grejimoj man sätter framför objektivet
http://www.raynox.co...dexdcr150eg.htm
Postad 10 April 2011 - 08:10
Bifogad fil(er)
Postad 10 April 2011 - 19:50
Mycket skön bild Que, gillar bokehn där!krokus utan bi
Friend or foe?
IMGP4220.jpg 950.29K
0 Antal nerladdningarDA 70 Ltd
Postad 10 April 2011 - 20:07
Friend or foe?
Skarp och fin bild Micke!
Mycket skön bild Que, gillar bokehn där!
+1
Det finns bin i krokusarna Så nu hoppas jag väl på att kunna komma med lite fler bilder än hittills i år
Mycket fin smurvel !
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 10 April 2011 - 20:09.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
106 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?