Isf bara om man har fulla utbudet... finns inge Comedy Cental hur mycke jag än söker här...Efter en ny kanalsökning finns den på kanlaplats 47, dock svart fortfarande.
Redigerat av Leatherface, 18 February 2009 - 23:53.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
8 relaterade trådar
Postad 18 February 2009 - 23:53 Isf bara om man har fulla utbudet... finns inge Comedy Cental hur mycke jag än söker här... Redigerat av Leatherface, 18 February 2009 - 23:53. Postad 18 February 2009 - 23:56 Låter som mottagningen är dålig hos dig och inte att det är dålig bitrate....vad jag sett så är Kanal 5 och dom andra standardkanalerna bra kvalite iaf... Har kollat bitrate på den kanalen och den låg runt 4500kbit/s vbr efter ett par minuter med min-max på 3000-5000kbit ungefär.... däremot har bla sportkanalerna dålig bitrate men jag tror dom är lika dåliga hos CD.... Däremot kan jag hålla med om att deras boxer är rena skräpet därför köper man en vettig box själv istället... Kostnader för att säga upp abb osv är ganska likvärdig hos alla operatörer så det är inget som är unikt för Tele2... Redigerat av Leatherface, 19 February 2009 - 00:51. Postad 19 February 2009 - 07:37
Absolut inte dålig bitrate. Den är ungefär dubbelt så hög som på Boxers marksända. Är bilden dålig, är det sändningen som är dålig. Postad 19 February 2009 - 10:18
Nej, boxen är verkligen ingen hit, har du nån vettigt alternativ till box som du kan rekommendera istället för deras egna? Jag är intresserad av att byta men är osäker på till vilken. Redigerat av Mentos, 19 February 2009 - 20:10. Postad 19 February 2009 - 18:19
ska ni försöka få nått att hända ang detta så sök folk högre upp i ledinngen. för att ni tjatar på kuse betyder inte att nån tjatar på de som bestämmer. utan de som sägs till kuse eller enl nån gruppchef ni pratar med har itne rättigheter att föra de vidare uppåt. Postad 19 February 2009 - 18:26
Du menar alltså att det är lönlöst att ta detta med kundtjänst för dom kommer inte att föra vidare önskemål/klagomål? Jag tvivlar på att så är fallet och jag hoppas verkligen att du har fel för isåfall är det ju inte mycket till kundtjänst. Hur kan du vara så säker på detta, jobbar/har du jobbat hos Tele2? Postad 19 February 2009 - 18:37 Jag kör med Dreambox 7025 med dubbla tuners och hårddisk... största fördelen med den är att den är en baserad på linux och helt opensource så det utvecklas mycket till den... den går att komma åt över nätverk så du kan ställa in timers och se på kanaler, inspelningar osv över ett webinterface även om du sitter i andra sidan världen.... fast det krävs en del bandbredd självklart för det.... Den har utbytbara tuners med så man kan köra en för kabel och en för satellit/marksänt med om man har lust... Funderar själv på skaffa nya dm8000 som är en hdbox med upp till 4 tuners, dvd, wifi men tyvärr är dom 2 tuners den kommer med inte utbytbara så det går bara ha 2 för kabel/marksänt... så jag rekomenderar den för dom som har råd med 11000:- för boxen Postad 19 February 2009 - 18:42 Ja han har jobbat på Tele2 kundtjänst... Postad 19 February 2009 - 20:24
Ok, jag kikade precis lite på dreamboxarna och dom verkar riktigt schyssta, ska kolla närmare på dom men jag hittade en som skulle passa mig rätt bra, letar framför allt efter en box med hårddisk eftersom jag inte har nån inspelningsbar dvd-spelare så denna med 160Gb hd för 3250:- hade funkat för mig: "DreamBox DM-600c 160Gb" Samtidigt borde man ju fundera över en HD-box eftersom förr eller senare kommer man ju alldeles säkert att vilja skaffa HD-tv och kommer ju då att behöva en sån box så man borde kanske lägga några extra kronor på att köpa en sån direkt. Tack för tipsen Redigerat av Mentos, 19 February 2009 - 20:46. Postad 19 February 2009 - 20:33
dm600c funkar utmärkt om man klarar sig med 1 tuner....
tyvärr tror jag inte hd kanalerna förutom svt hd kommer funka i nån annan box än deras egen... ingen som har kollat i annan box eller HTPC om hd kanalerna funkar? däremot så blir ju även SD kanalerna betydligt bättre på en HD box då man skickar signalen digitalt hela vägen... Redigerat av Leatherface, 19 February 2009 - 20:35. Postad 20 February 2009 - 01:56 har suttit på tele2tv stor del sen de blivit ditigalt, men är inte kvar i dagsläget men vet mkt. väl hur det hela sköts och har fortfarande massa kompisar som jobbar kvar på kuse. visst förs detta fram till ledningen , men bara nån gång. ingen som kundtjänst som ringer o tjatar på ledningen varje gång de ringer nån kund om de. De har viktigare saker att ta hand om så som byta ut boxar. menar tele2 köper in kundtjänsttjänser från så kallade callcenter, och ni som är insatta vet vilket o var de ligger. så kundtjänst har ingen kontakt med tele2s ledning eller änns möjlighet att kontakta dom. de flesta på kuse vet inte änns vilka som äger tele2 / eller vem chefen är på tele2"om de finns nån för tillfället" och för man fram det yttligare en gång"till kuses ledning" som inte har nått med tele2 att göra, så brukar alltid svaret vara att det ligger på listen som ska göras men "andra saker som prioriteras före" eller nått liknade. Postad 20 February 2009 - 11:59
Jag gjorde en ny kanalsökning igår, med TV:s inbyggda mottagare men hittar inte TV400 längre. Hur får jag fram den? Har ju haft den innan, och den ligger kvar på Tele2-boxen jag har.
Postad 22 February 2009 - 03:36
Måste säga att jag stör mig på att de byter ut en kanal (Canal+ Drama) mot en annan (Canal+ Hits) utan att meddela oss kunder om det hela. Har inget emot bytet som sådant, men jag tycker det tillhör god sed att meddela om det.
Förresten, nu när Tele2 uppenbarligen sänder SVT HD, borde inte vi som har boxar som stöder HD (men inte HD-abonnemang hos Tele2) kunna se den, då det är en kostnadsfri kanal? Redigerat av MrPerC, 22 February 2009 - 03:41. Postad 22 February 2009 - 09:09 Testa söka fram kanalen manuellt med frekvens, pids etc du hittar dom i orginalboxen... kan inte kolla själv eftersom vi inte har TV400 här.. Man tycker ju de men kollar man på deras sida står det inget om att SVT HD är fri kanal... Håller med om C+ men skiter egentligen i det... jag vill ha alla kanalern eller några 10or billigare för att vi inte har alla kanalerna... vi har inte ens nåt DD5.1 ljud heller nu... Redigerat av Leatherface, 22 February 2009 - 09:11. Postad 22 February 2009 - 10:28
Jag kan se SVT HD i min HTPC utan abonnemang.
Jag fick fram alla kanaler när jag gjorde en kanalsökning utan CA-modulen istoppad. Postad 22 February 2009 - 15:35
På vilken kanalplats (och/eller med vilka inställningar) hittar du SVT HD? Postad 22 February 2009 - 18:54
Är det bara jag som tycker att det bilden är lite utdragen på höjden när man kör via Tele2:s box? Jag har försökt med alla möjliga justeringar, men inte hittat något, vare sig på TV:n eller i boxen, men inte hittat rätt.
Det ser rätt ut när man kör med den analoga signalen, men då är ju bilden så grynig... Har en nyinköpt Samsung-TV i 5-serien och Tele2:s grå box. Postad 23 February 2009 - 10:59
Nej, det är ingenting som jag märkt av iallafall. Jag har också den gråa boxen. Postad 23 February 2009 - 11:24
Det är inte mycket alltså, men det huggs av lite i överkant, så typ toppen på hallårornas huvud försvinner, plus att alla är lite magrare än de borde... Postad 23 February 2009 - 11:40
Orginalboxen har mer overscan än andra boxar så har man overscan på TVn med så försvinner mycket...
Postad 23 February 2009 - 11:44
Kan man göra något åt det då? Postad 23 February 2009 - 12:02
Okej, har redan tänkt kolla upp det där lite mer med den inbyggda tunern. Postad 23 February 2009 - 14:18
Är boxen rätt inställd i bildinställningarna? Tänker då på bildformat m.m. Redigerat av Sardaukar, 23 February 2009 - 14:18. Postad 23 February 2009 - 14:45
Såvitt jag kan se så. Det är alltså ganska lite som det "flyter ut". Postad 23 February 2009 - 22:02
Går det att använda Comhems HD-box CXHD-1000C i Tele2s nät?
I så fall vilka inställningar ska man ha? Har flyttat från Comhemhus till Tele2 och skulle vilja använda comhem hd boxen eftersom det är HDMI och det ger bättre bild. Ingen som har provat? Postad 23 February 2009 - 23:10
är helt säker på att den funkar med SD kanalerna och SVT HD åtminstone... om Tele2 kör med pairing på HD kanalerna och är villig att paira till den HD boxen kan jag inte svara på...
Frekvens: 306 och framåt Modulation: 64QAM Symbolrate: 6875 Nätid: 100 Redigerat av Leatherface, 23 February 2009 - 23:11. Postad 25 February 2009 - 23:31 Och angående pairing så är väl det enda svar vi kommer få från Tele2 att endast de egna boxarna stöds. Detta har de ju sagt hela tiden även för SD boxarna, men vi vet ju beviserligen att att det går bra med vilken DVB-C box som helst. Pairing i sig borde vara helt ointressant för Tele2 själva utan det är kanal-leverantörern som står för de kraven. Min teori är att det är just därför Tele2 har ett så otroligt dåligt HD utbud. Man har helt enkelt inte köpt in platformen/logistiken som behövs för pairing (även om boxarna har pairingstöd så krävs det säkert byta av kort och en hel del extra admin) och får då heller inte avtal med de "bra" HD kanalerna. Postad 26 February 2009 - 08:51
Enklast är väl att prova... funkar Eurosport HD och Discovery HD i annan box/HTPC/TV apparat än deras egen så är kanalerna inte pairad... jo korten måste vara anpassad för CAS7 chip pairing... boxen dom använder är redan det så det enda dom behöver göra är skicka nya kort om de behövs till dom... men jag hoppas dom låter bli dom dumheterna och tänker på kunderna...
Redigerat av Leatherface, 26 February 2009 - 08:59. Postad 28 February 2009 - 13:41
Jag bor i ett tele2 hus men jag är inte så sugen på tele2 men jag vill ha canal + & viasatsport. Idag har jag BBB digital tv. Men då har jag inte canal + utan bara viasatsport. Det som hindrar mig från tele2 är måste man beställa max paketet från tele2 för att få pvr boxen eller går den att få ändå? Går det att köpa en separat pvr box & använda tele2? Sen gillar jag inte att det inte finns pay per view. Jag vill kunna sitta hemma & beställa en hockey match eller fotbolls match utan att ha säsongskortet. Varför har inte tele2 det? comhem har ju det & canaldigital vad jag vet. Tacksam för svar.
Postad 28 February 2009 - 17:22
Ja du kan köpa vilken DVB-C box som helst som stöder Conax eller TV med Conax CA modul...
Redigerat av Leatherface, 28 February 2009 - 17:23. Postad 01 March 2009 - 09:21 anledningen har varit det att bolaget som tele2 skulle köpa ppv ifrån har slutat leverera ppv och sen ansåg man väll att marknaden är inte så stor då är man intresserad så köper man säsongskortet, istället för betalar 50:- eller va de nu kostar för en match. ring till kuse och hör om pvr box, vet att de vill bli av med dom de har för att de väntar ju in hd boxar med pvr. Postad 01 March 2009 - 10:00
99:-/match kostar det väl? Då skulle det vara Bättre med Säsongskortet Klubb och se alla favoritklubbens matcher....
Fast det har ingen betydelse för mig då inget händer med uppgradering här i Piteå... Redigerat av Leatherface, 01 March 2009 - 10:01. Postad 01 March 2009 - 15:33 sak samma de har de inte och har inte kolla på de andra leverantörerna. fast håller med om att favoritklubbens matcher är egentligen ett bra mkt. bättre alternativ. men tele2 är ju så sega och inget händer så. tar väll nått år till innan de förstår att kunderna vill ha de. Postad 07 March 2009 - 05:11
Någon som vet om/när Tele2 kommer börja leverera Canal+'s HD-kanaler, samt de SD-kanaler som för närvarande saknas för oss som betalar fullpris för Canal+ Total?
Behöver man Tele2's HD-box för att se SVT HD? Jag får inte in den på min FireDTV. /MrPerC Redigerat av MrPerC, 07 March 2009 - 05:11. Postad 07 March 2009 - 08:14
Jag frågade om det häromdan till kundtjänst och killen jag pratade med vägrade svarade på det och menade att dom hade ju bytt ut till Hits... istället försökte han pracka på mig erbjudande om TV1000 istället och den nya kanal som TV1000 har startat TV1000 Drama har inte varit nå tekniska problem att lägga till...
Jag vill ha ALLA Canal+ kanalerna som jag betalar för och inget annat!!!! SVT HD ska du kunna se på vilken TV/mottagare som helst då den är fri men resten kan du nog glömma... Redigerat av Leatherface, 07 March 2009 - 08:16. Postad 09 March 2009 - 13:50
Satt precis och funderade om det verkligen stämde med Canal + på Tele2. Står på hemsidan 4 filmkanaler + 2 sportkanaler.. men Canal+ Total innebär la 6 filmkanaler? Samt HD kanalen. Samt tele2s HD utbud är ju skamligt!!! 3 Kanaler, varav SVT HD är gratis. Varför inte slänga in Animal Planet HD, Canal + Film HD, Sport HD etc.?? Ne, jag kommer nog tacka nej till tele2´s utbud i min nya lya. Får försöka fixa något annat. Postad 09 March 2009 - 14:04
Funderar på om man bara skulle behålla några enstaka kanaler som man inte kan få in med Canal Digital ifall jag kan få in det när jag flyttar till lägenhet med balkong...
Tele2 har ju inte ens nåt ac3 ljud på Canal+ längre heller... . Redigerat av Leatherface, 09 March 2009 - 14:04. Postad 12 March 2009 - 12:56
Förresten, någon som vet om det är ngn bindningstid på de olika paketen (tänker främst på TV4-paketet, Dokumentärpaketet och Fakta-paketet)?
Har nyss beställt dessa, och tycker TV4-paketet är skräp...och de två andra paketen skulle jag vilja byta mot det nya Discovery-paketet, då det ändå bara är Discovery-kanalerna jag tittar på. Jag är fullt medveten om att det är 3 månaders uppsägningstid (det kanske går att få slutbetala på en gång), men det vore trist om det t ex var 12- eller 24-månaders bindningstid. /MrPerC Postad 12 March 2009 - 21:56 Har du bara beställt paketen löst så är det ingen bindningstid, men har du tecknat dig för PVR eller HD boxen med rabatt eller liknande så är det 12 eller 24 mån. Postad 12 March 2009 - 22:15
Tydligen har jag HELT missat att Tele2 har HDTV nu, hur är de vanliga kanalerna med Humax boxen då? Märks det någon skillnad på dessa jämfört med den silvriga-skitboxen.
Postad 13 March 2009 - 04:08
Tack, e3henri. Då kan jag ringa och avbeställa paketen (trots att det bara var ett par veckor sedan jag beställde dem) utan att verka dum för att inte ha lyssnat på villkoren när jag beställde (vilket jag egentligen var, det är en god vana att faktiskt veta vad som gäller). /MrPerC Postad 14 March 2009 - 02:53
Detta är fel om de inte ändrat reglerna sista månaderna. För det är minst 6mån bindningstid på alla kanalpaket, men man kan säga upp de efter 3mån så de avslutas efter precis 6mån då man har 3mån uppsägningstid Postad 14 March 2009 - 17:04
På ett paket så slapp jag både bindningstid och uppsägningstid - kanske för att jag "hotade" med att inte beställa några nya kanaler annars, utan bara säga upp de gamla. På övriga paket fick jag uppfattningen att det var 3mån uppsägningstid, dock ingen bindningstid. Värt att veta i sammanhanget är kanske att jag haft Tele2 i flera år, så den bindningstid som fanns från början är slut. (Dock lät jag tjejen hos Tele2 teckna upp mig för ny bindningstid på boxen/kortet eftersom hon var så trevlig.) Sedan, ur ett rent konsumenträttsligt perspektiv, kan man ju undra om någon bindningstid skulle ha gällt. När jag beställde TV1000+Viasat Sport så blev jag informerad om 12 månaders bindningstid, men de gånger jag beställt "vanliga" programpaket har det inte nämnts något om detta. Det har heller aldrig nämnts något om 14 dagars ångerrätt, vilket är obligatoriskt vid distansavtal (står säkert i de allmänna villkoren jag fick när jag först skaffade Tele2, men det är inte tillräckligt, de skall upplysa om det varje gång avtalet ändras, eftersom en ändring jämställs med ett nytt avtal). Dock är jag inte ute efter att bråka med Tele2 om någon hundring i månaden eller så pga utebliven information, deras kundtjänst har alltid varit toppen i sitt bemötande, och i flera fall tagit sig tid att hjälpa mig utöver vad jag misstänker ingår i deras arbetsuppgifter. /MrPerC Postad 14 March 2009 - 20:42
Detta undrar jag också över, har själv den gråa/silvriga boxen och den är ju verkligen inte bra så det skulle vara intressant att veta hur dom vanliga kanalerna ser ut i jämförelse dessa boxar emellan, nån som testat båda? Jag har kopplat min box med en helt vanlig svart scart-kabel här hemma men undrar ifall det kan hjälpa om man använder en lite dyrare & förhoppningsvis bättre scart-kabel, är det värt dom pengarna på en bättre scart för bildkvaliten? Postad 17 March 2009 - 03:19
Underbart!!! Idag stängdes dokumentärpaketet av (som det skulle, eftersom det var uppsagt), men det hade ju varit trevligt om de kanaler som finns i både dokumentärpaketet och paket som jag fortfarande abonnerar på inte hade stängts av.
Nåja, blir väl att ringa dem igen och hoppas att de inte lyckas pracka på mig nya kanaler igen. :-) /MrPerC Postad 19 March 2009 - 22:07 Jo en bättre scart gör skillnad. Det är dock ingen mening att lägga över 200kr, men undvik 29kr kablarna. Viktigare än kabeln är dock att du kör RGB ut på scarten (jag förutsätter att du har en fullkopplad scart - tror inte det går att få tag på en gammal "fusk" kabel längre, men många har väl kanske någon gammal liggandes) Postad 21 March 2009 - 00:16
När jag ringde till Tele2 för jag skulle uppgradera mitt Canal+ abb. till C+ Total så frågade jag varför dom inte hade alla och just bytte ut Drama mot Hits och inte hade båda. Och dom sa att det var "onödigt" att ha kvar C+ Drama för dom visar ändå samma filmer som dom andra kanalerna. Men C+ Sport Extra borde dom sätta dit för dom visar ju bra matcher där.
Har ändå tänkt att ringa till Tele2 i dagarna nu och fråga om dom kan byta ut min box. Jag har 8-11% i signalstyrka och som bäst har jag haft 20% när jag fick boxen i september förra året. Är jädrans irriterande att "lyssna" på VH1 och dom andra msuikkanalerna när dom hackar sig lika mkt som en väldans repig skiva... Postad 21 March 2009 - 00:31
vilket ###### skitsnack... inte upp till dom och avgöra om det är onödigt med Drama och Sport Extra eller inte.. jag vill ha ALLA kanaler eller prissänkning på Canal+ pga det saknas 2 kanaler dessutom inget AC3 ljud heller nu.... och om man nu börjar prata om onödigt så kan dom väl ta bort TV1000 Plus One som visar samma sak som TV1000 med 1 timmes fördröjning... skaffa en box med timeshift om ni känner ett behov av det dessutom är ni inte låst till just 1 timme då...
och dom har lagt till TV1000 Drama nu så inga tekniska hinder att lägga in nya kanaler som dom kan skylla på heller... nu med deras sk HD satsning kan dom lägga till båda Canal+ HD kanalerna på samma gång... Redigerat av Leatherface, 21 March 2009 - 10:30. Postad 21 March 2009 - 13:42
Verkar som de har olika svar på Tele2. När jag hade ett liknande samtal med dem ang C+ Total att det saknades kanaler. Fick jag som svar att de inte hade något "tillstånd" att sända alla kanaler.. Irreterad som jag var kläckte jag ur mig: "Men ni har tillstånd att ta fullt pris? Men ändå inte lev. Samma antal som övriga operatörer.".. svaret på det blev att allt var under förhandlingar, likaså deras s.k "HD paket".. 3 kanaler. varav 1 är gratis i nätet. Jag fråga varför inte de la in Animal HD, C+ FILM HD etc. Men saken där var. "Ett intresse fanns ej.." Ursäkta mig tänkte jag.. INGET intresse i HD?? Skojar hon med mig eller... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |