Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SONOS

2436 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sonos ZonePlayer ZP100 (Mediaspelare) 2 9.375 (7) Inga priser
Sonos ZonePlayer ZP80 (Mediaspelare) 2 9.583332 (11) Inga priser
Sonos BU130 (Mediaspelare) 1 9.444444 (8) Inga priser
Sonos CC100 Cradle (Övrigt) 0 8.874998 (7) Inga priser
Sonos CR100 Controller (Fjärrkontroller) 1 8.916666 (11) Inga priser
Sonos Bridge (ZoneBridge BR100) (Trådlös ljud- och bildöverföring) 4 9.17857 (27) Inga priser
Sonos Connect (ZonePlayer ZP90) (Mediaspelare) 6 9.438774 (97) 2 940:-
Sonos Connect: Amp (ZonePlayer ZP120) (Mediaspelare) 6 8.911764 (33) Inga priser
Sonos Control (CR200) (Fjärrkontroller) 3 9.249998 (11) Inga priser
Sonos Play5 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 9.260416 (95) Inga priser
Sonos BU250 (Mediaspelare) 1 9.5 (9) Inga priser
Sonos Play3 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 9.214284 (41) Inga priser
Sonos Sub (Subwoofers) 9 8.949998 (19) Inga priser
Sonos Playbar (Soundbar) 9 8.295454 (43) Inga priser
Sonos Play1 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 9.0283 (105) Inga priser
Sonos Play1 2 Room Starter Set WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 (0) Inga priser
Sonos Play5 II WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8.208332 (23) Inga priser
Sonos Playbase (Mediaspelare) 9 9 (4) 2 213:-
Sonos One WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8.227272 (21) Inga priser
Sonos Beam (Soundbar) 9 8.28846 (51) 5 490:-
Sonos Amp (Förstärkare) 7 8.099998 (9) 7 790:-
Sonos One Gen 2 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 8 7.559998 (24) 4 438:-
Sonos Arc (Soundbar) 9 8.333332 (26) 7 598:-
42 relaterade trådar
Samsung 75QN95A problem med Sonos ARC och Dolby Atmos (3 inlägg) 3 år sedan
Problem med Sonos och Samsung (5 inlägg) 6 år sedan
Någon som har en soundbar till en LG 55" 4K OLED55C8? (6 inlägg) 6 år sedan
Nya Sonos Amp för tv-ljudet och mer HIFI likt ljud (19 inlägg) 6 år sedan
Sonos hemmabio eller ett "riktigt" paket? (35 inlägg) 8 år sedan
Intryck DAC, Sonos Connect vs DacMagic (6 inlägg) 8 år sedan
Köpråd - multiroom/högtalare (20 inlägg) 9 år sedan
Hjälp! Flerkanalsförstärkare eller Connect AMP/ WXA-50 (4 inlägg) 9 år sedan
Heos AMP vs Sonos AMP (12 inlägg) 9 år sedan
Sonos Connect:AMP - Sänka maxvolymen? (4 inlägg) 9 år sedan
Små högtalare - tänker jag rätt? (9 inlägg) 10 år sedan
Byta normalt 5.1 mot Sonos 5.1? (10 inlägg) 10 år sedan
Råd inför ljudbygge (14 inlägg) 10 år sedan
sonos Play 5 vs Audiopro T10 (4 inlägg) 10 år sedan
Sonos Playbar (98 inlägg) 10 år sedan
harman/kardon eller Sonos (8 inlägg) 11 år sedan
Heos vs Sonos (7 inlägg) 11 år sedan
Fler Line in på Samsung H750 Multiroom möjliga via M7 högtalare? (1 inlägg) 11 år sedan
Sonos, vad är det här? Ett j*vla skämt? Kanske det sämsta ljudsystemet som (283 inlägg) 11 år sedan
Subbygge 4x8 eller 2x10? Det blev TB 4x6,5" Färdigbyggda! (266 inlägg) 11 år sedan
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg) 12 år sedan
Kopplingsschema 6 Högtalare i Taket (0 inlägg) 12 år sedan
Inbyggnad av högtalare i köks-ö (5 inlägg) 13 år sedan
Hjälp mig hitta takhögtalare (22 inlägg) 13 år sedan
Bästa musikstreamern? (72 inlägg) 13 år sedan
Koppla Sonos Connect till Samsung HT-D6750W på bästa sätt (0 inlägg) 13 år sedan
Ny anläggning, vilken förstärkare? (1 inlägg) 14 år sedan
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg) 14 år sedan
Sonos -> Onkyo 709 (RCA eller Toslink)? (7 inlägg) 14 år sedan
"Limpa" "Soundbar" Ha på väggen under tv:n...Vilken? (3 inlägg) 15 år sedan
Val av högtalare i badrummet (1 inlägg) 15 år sedan
Streama trådlöst till B&O-högtalare. Förslag! (3 inlägg) 15 år sedan
Receiver med flera zoner, eller sonos? (2 inlägg) 15 år sedan
trådlöst hem (1 inlägg) 15 år sedan
Spotify --> DAC/DLNA Reciver (7 inlägg) 15 år sedan
Sonos BU250 (4 inlägg) 16 år sedan
Från Förstärkare (HDMI) till bildskärm (Dvi) funkar? (9 inlägg) 16 år sedan
Från förstärkare (HDMI) - Bildskärm (dvi)? (0 inlägg) 16 år sedan
Sonos utökar sortimentet (4 inlägg) 16 år sedan
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med högtalare i kök (0 inlägg) 17 år sedan
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg) 18 år sedan

Postad 15 May 2013 - 06:54

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Låter som det kommer att gå bra som du tänkte, med högtalarswitch och zp120.

Postad 15 May 2013 - 10:32

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Är nu nästan säker på att jag kommer välja Sonos Connect Amp + B&W 685, mycket för att dom båda finns i vitt utförande och att det är en bra kombo.
Men min fråga är om man kan köra all musik direkt från min Imac, Ampen fungerar väl som vilken förstärkare som helst när man kopplar högtalarna direkt till den ?
Så jag kan styra Spotify från datorn iställt för enbart mobilen och spela upp all musik från Imacen ?

Postad 15 May 2013 - 11:57

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Är nu nästan säker på att jag kommer välja Sonos Connect Amp + B&W 685, mycket för att dom båda finns i vitt utförande och att det är en bra kombo.
Men min fråga är om man kan köra all musik direkt från min Imac, Ampen fungerar väl som vilken förstärkare som helst när man kopplar högtalarna direkt till den ?
Så jag kan styra Spotify från datorn iställt för enbart mobilen och spela upp all musik från Imacen ?

Sonos-mjukvaran finns för alla möjliga system, bland annat osx, så det ska gå bra att styra systemet från din iMac.

Postad 15 May 2013 - 15:27

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0
Jag säljer Sonos Connect som är nästan ny. någon som är intresserad?

Postad 19 May 2013 - 13:47

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
Skrev tidigare här på tråden om att man kan uppnå ljudvinster genom att skippa förstärkaren och i stället koppla Sonos Connect direkt till ett par aktiva högtalare. I mitt fall Swans H5.

Väljer man dessutom bort Sonos inbyggda DAC och istället kör med en separat DAC blir ljudet ännu ett steg bättre.

Nackdelen är att man får använda sig av Sonos inbyggda volymkontroll vilket faktiskt sänker ljudkvalitén en hel del.

Upptäckte det nyligen då jag efter lång väntan köpte den matchande Swans H10 subbasen.

Den har en fjärr som bl.a. styr volymen på alla tre enheterna. Kopplade därför bort volymkontrollen i Sonos Connect och det var som om man tog bort en slöja över högtalarna. Ljudet blev enormt mycket mer klart och detaljerat.

Nu är ju förstås Swans H5 och H10 High-End ljud i miniformat så det är ju inte helt klart att det blir precis samma lyft med ett enklare system.

Ett alternativ är, om man har en annan konfiguration, Emotivas DAC XDA-2 med fjärr och volymkontroll i 0,25dB steg. 399 USD och import direkt från USA är vad som gäller.

Postad 20 May 2013 - 14:45

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
Kan man radera musik fysiskt från hårddisken direkt med mobil eller en platta via appen som finns till android.
eller kan jag göra en mapp som heter tex "Musik som skall raderas" o dra o släppa låtarna i den ?

antar att det blir dubbletter precis som i spotify om man drar o släpper en låt från en playlist till en annan.

Postad 30 May 2013 - 07:38

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0
Någon som testat nya uppdateringen, som ska integrera Spotify spellistorna till Sonos ? Är den stabil ?

Postad 30 May 2013 - 08:13

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

Någon som testat nya uppdateringen, som ska integrera Spotify spellistorna till Sonos ? Är den stabil ?

Har kört betorna och spellistorna har funkat bra. Dock har jag haft problem med att relativt ofta tappa kontakt med Spotify "Can't browse...". Det hade jag även innan betan men tycker det har ökat det senaste. Mycket irriterande...

Postad 30 May 2013 - 08:16

gsson
  • gsson
  • Beroende

• 1271 inlägg
  • 0
Detta är en efterlängtad uppdatering, om den funkar bra!
Blir o testa när man kommer hem!

Postad 01 June 2013 - 14:37

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Har en liten fråga ang. appen som styr trådlösa PLAY:3. Kan man ställa in insomningstimern så som man kan på Squeezebox Radio? T.ex. om man brukar somna till webbradio.

Postad 01 June 2013 - 15:04

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Har en liten fråga ang. appen som styr trådlösa PLAY:3. Kan man ställa in insomningstimern så som man kan på Squeezebox Radio? T.ex. om man brukar somna till webbradio.

Finns insomningstimer på 15, 30, 45 min samt 1, 2 h.

Postad 05 June 2013 - 16:35

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
PLAY:3 + bridge inhandlad. Och jag kan bara säga en sak ...mer sonos blir det.

Nu en fråga. Kan man spela upp podcasts via sonos? Någon app/tjänst?

Postad 05 June 2013 - 20:51

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

PLAY:3 + bridge inhandlad. Och jag kan bara säga en sak ...mer sonos blir det.

Nu en fråga. Kan man spela upp podcasts via sonos? Någon app/tjänst?

Jag har hittat en hel del av de podcasts jag lyssnar på antingen via "Radio" eller via "Stitcher SmartRadio".

Postad 06 June 2013 - 07:40

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Jag har hittat en hel del av de podcasts jag lyssnar på antingen via "Radio" eller via "Stitcher SmartRadio".

Ok, bra tips, finns en hel del via stitcher. MEN, inget svenskt. Jag är ute efter slashat filip&fredrik mm. Går det att få in andra saker i stitcher än det som finns redan inlagt?

Postad 06 June 2013 - 08:51

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Om man nu skulle vilja gå över till Sonos fullt ut, finns det ett par frågor. Sprida musik i olika rum är inga konstigheter med Play:3 och Play:5.
Men hur gör man med tv-rummet? Idag har jag Xbox 360, BoxeeBox och en dreambox alla kopplade till en hembioförstarkare sedan har jag två stora golvare, vilket är overkill för oss. Inga surround-högtalare, är inte jätteintresserade utav äkta hembioljud. Jag vill helst bli av med den stora hembioförstärkaren då den ändå inte används hos oss på rätt sätt. Hur gör man med sonos? När jag tittar på deras komponenter så har de ytterst få ingångar.

Postad 06 June 2013 - 09:25

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Om man nu skulle vilja gå över till Sonos fullt ut, finns det ett par frågor. Sprida musik i olika rum är inga konstigheter med Play:3 och Play:5.
Men hur gör man med tv-rummet? Idag har jag Xbox 360, BoxeeBox och en dreambox alla kopplade till en hembioförstarkare sedan har jag två stora golvare, vilket är overkill för oss. Inga surround-högtalare, är inte jätteintresserade utav äkta hembioljud. Jag vill helst bli av med den stora hembioförstärkaren då den ändå inte används hos oss på rätt sätt. Hur gör man med sonos? När jag tittar på deras komponenter så har de ytterst få ingångar.

Sonos har egentligen inget som ersätter en förstärkare med en massa ingångar, det närmsta man kommer är Playbar, men även den är rätt begränsad.
Jag har gjort som så att jag satt en Sonos Connect (ZP90) i vardagsrummet och kopplat in den till min befintliga förstärkare. Jag har även kopplat Tape Out på min förstärkare till Line-in på Sonos, så att jag kan sprida musik från vardagsrummet till andra rum, från t.ex CD-spelare eller Vinyl-spelare.

Angående saknade Podcasts, hittad denna tråden som berättar hur man föreslår nya poddar att lägga i Radio-appen: http://forums.sonos....ead.php?t=10905

Postad 06 June 2013 - 10:58

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Sonos har egentligen inget som ersätter en förstärkare med en massa ingångar, det närmsta man kommer är Playbar, men även den är rätt begränsad.
Jag har gjort som så att jag satt en Sonos Connect (ZP90) i vardagsrummet och kopplat in den till min befintliga förstärkare. Jag har även kopplat Tape Out på min förstärkare till Line-in på Sonos, så att jag kan sprida musik från vardagsrummet till andra rum, från t.ex CD-spelare eller Vinyl-spelare.

Angående saknade Podcasts, hittad denna tråden som berättar hur man föreslår nya poddar att lägga i Radio-appen: http://forums.sonos....ead.php?t=10905

Tack för värdefulla svaren. Inser att det kanske får bli en connect.

Postad 08 June 2013 - 12:31

egoBen
  • egoBen
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0
Jag skulle behöva ett snabbt svar.

Hur delar jag ut en musikmapp till Sonos? Jag hittar bara hur man skannar för resurser.

Postad 08 June 2013 - 13:34

egoBen
  • egoBen
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0

Jag skulle behöva ett snabbt svar.

Hur delar jag ut en musikmapp till Sonos? Jag hittar bara hur man skannar för resurser.

Jag löste det själv, min Time Capsule kunde inte ha ett långt namn och med mellanslag. Sedan skrev jag in bakvänt snedstreck och - istället för _ (min Time Capsule heter MittNamn_TC). Här finns information för den med Time Capsule och som vill installera Sonos:
https://sonos.custhe...-sonos-on-a-mac

Postad 10 June 2013 - 15:39

Unregistered4ac35b52
  • Unregistered4ac35b52
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Sen senaste uppdateringen får jag konstant "Kan inte bläddra musik" när jag försöker gå in i Spotify via iPad -> Sonos. Spotify direkt i paddan eller i datorn fungerar utmärkt. Den gamla kön jag har från Spotify går även den utmärkt att spela upp. Men att ansluta till Spotify via Sonos vägrar den. Ominstallation fungerar inte heller då Sonos säger att den inte hittar några enheter, men spela upp musik fungerar iaf direkt efter! Auktorisera om konto hjälper inte heller. Nästan ett helt år utan strul & sen gör man en uppdatering och det börjar strula. På god väg att bara koppla ur allt & lägga det på Blocket.. Nån mer som har samma problem, alternativt vill köpa en Connect + Bridge till billig peng?

Postad 10 June 2013 - 15:44

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Sen senaste uppdateringen får jag konstant "Kan inte bläddra musik" när jag försöker gå in i Spotify via iPad -> Sonos. Spotify direkt i paddan eller i datorn fungerar utmärkt. Den gamla kön jag har från Spotify går även den utmärkt att spela upp. Men att ansluta till Spotify via Sonos vägrar den. Ominstallation fungerar inte heller då Sonos säger att den inte hittar några enheter, men spela upp musik fungerar iaf direkt efter! Auktorisera om konto hjälper inte heller. Nästan ett helt år utan strul & sen gör man en uppdatering och det börjar strula. På god väg att bara koppla ur allt & lägga det på Blocket.. Nån mer som har samma problem, alternativt vill köpa en Connect + Bridge till billig peng?

Jag fick helt plötsligt trubbel med mina enheter för ett tag sedan. Det visade sig att någon/några grannar hade smällt upp ett par accesspunkter på samma WiFi-kanal som min Sonos. Se om du kan kolla upp det med något i stil med WiFi-Analyzer (finns till Android, kanske även iOS?). Eller testa helt enkelt att byta kanal på Sonos-systemet, finns under avancerade inställningar.

Postad 10 June 2013 - 16:04

Unregistered4ac35b52
  • Unregistered4ac35b52
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Jag fick helt plötsligt trubbel med mina enheter för ett tag sedan. Det visade sig att någon/några grannar hade smällt upp ett par accesspunkter på samma WiFi-kanal som min Sonos. Se om du kan kolla upp det med något i stil med WiFi-Analyzer (finns till Android, kanske även iOS?). Eller testa helt enkelt att byta kanal på Sonos-systemet, finns under avancerade inställningar.

Sonos ligger själv på sin kanal. Dock skrev jag nog lite slarvigt i inlägget ovan (för att jag håller på att slänga s-ten genom fönstret) men precis allt fungerar som det ska, utom Spotify & ominstallation via PC. Väljer jag "lägg till Sonos-komponent" via iPaden så hittar den Bridge & Connect direkt medans den via PC säger att den inte hittar nånting.
Streama från datorns hårddisk, radio i Sonos, WiMP i Sonos osv. fungerar. Min gamla kö som ligger kvar från Spotify fungerar även den. Så systemet har ju kontakt med Spotify? Men när jag backar ut till musikkälla & väljer Spotify så står den bara & tuggar & avslutar med "Kan inte bläddra musik". Så har det vart sen senaste uppdateringen & nu har jag tappat tron om att det ska självläka :D

Finns det något sätt att göra en reset av hela systemet & börja om från början?

Postad 10 June 2013 - 16:09

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 1

Sonos ligger själv på sin kanal. Dock skrev jag nog lite slarvigt i inlägget ovan (för att jag håller på att slänga s-ten genom fönstret) men precis allt fungerar som det ska, utom Spotify & ominstallation via PC. Väljer jag "lägg till Sonos-komponent" via iPaden så hittar den Bridge & Connect direkt medans den via PC säger att den inte hittar nånting.
Streama från datorns hårddisk, radio i Sonos, WiMP i Sonos osv. fungerar. Min gamla kö som ligger kvar från Spotify fungerar även den. Så systemet har ju kontakt med Spotify? Men när jag backar ut till musikkälla & väljer Spotify så står den bara & tuggar & avslutar med "Kan inte bläddra musik". Så har det vart sen senaste uppdateringen & nu har jag tappat tron om att det ska självläka :D

Ah, mitt fel visade sig med att jag tappade enheter och köer till höger och vänster.
Jag testade också en full reset, genom att göra som i denna guiden: https://sonos.custhe...sonos-equipment

Postad 10 June 2013 - 16:30

putte69
  • putte69
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Har kört betorna och spellistorna har funkat bra. Dock har jag haft problem med att relativt ofta tappa kontakt med Spotify "Can't browse...". Det hade jag även innan betan men tycker det har ökat det senaste. Mycket irriterande...

Sedan uppgraderingen i Sonos har jag inte lyckats att komma in i mina spellistor (som fanns innan uppgraderingen, skapade i Spotify) en enda gång (på mer än en vecka)!! Vad är det för fel, eller har jag gjort eller gör fel??
Kan man backa till en tidigare status av Sonos?

Postad 12 June 2013 - 14:45

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Jag har också problem med Spotify efter uppgraderingen av mjukvaran. Skicka ett mail till supporten, de är rätt snabba på att svara. Jag har inte hunnit själv ännu.

Postad 19 June 2013 - 20:35

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Jag är på jakt efter en musikförmedlare som jag kan ha ute, har sonos sedan tidigare och tycker att det är ett fruktansvärt smidigt system. Någon som vet om sonos tänker lansera en spelare för utomhusbruk?

Postad 19 June 2013 - 20:42

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Gå in och gör din röst hörd här: https://ask.sonos.co...ly_notification Vi är flera som vill ha en spelare för utomhusbruk...

Postad 19 June 2013 - 20:56

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
har lämnat min röst nu... hoppas det kommer en!!

Postad 20 June 2013 - 22:40

Unregistereda61f6864
  • Unregistereda61f6864
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag undrar varför Connect är så dyr. Den kostar 1000 kr mer är en Play:3, men saknar förstärkare och högtalare. Förutom det så är det i princip samma pryl. Vad har jag missat, någon som kan förklara? Jag blev lite förvånad då jag antog att den skulle vara billigare än en Play:3.

Postad 22 June 2013 - 09:48

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Någon som har ett bra tips på vart man kan lämna in en sonosenhet för felsökning och reparation?

Postad 22 June 2013 - 18:20

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Någon som har ett bra tips på vart man kan lämna in en sonosenhet för felsökning och reparation?

Där du köpte den? Annars Hi-Fi Klubben, men är den köpt på annat ställe kanske de inte kan ta in den, eller så får du betala för det.

Postad 22 June 2013 - 18:28

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Köpte den privat. Funderade också på hifiklubben men vet inte om de tar emot den om man inte kan visa att man köpt den där.

Postad 24 June 2013 - 08:48

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Ni som är sugna på en vit Playbar, gör er röst hörd här. Idén är "Under consideration" så det finns gott hopp.

Postad 24 June 2013 - 11:34

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Jag är på jakt efter en musikförmedlare som jag kan ha ute, har sonos sedan tidigare och tycker att det är ett fruktansvärt smidigt system. Någon som vet om sonos tänker lansera en spelare för utomhusbruk?

Jag kör själv med Connect-Amp baserad inomhus, kopplad till utomhus högtalare. Eftersom ljud utomhus inte behöver vara lika "klockrent" som inomhus, har jag dessutom kopplat den till en högtalarswitch så jag kan välja några zoner utomhus via en switch. http://www.amazon.co...ds=4 way stereo

Men visst vore en "flyttbar" Sonos enhet för utomhus ganska smutt....

Postad 11 July 2013 - 23:33

ILOS
  • ILOS
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
En fundering: kan jag koppla 1 Sonos connect till 2 olika förstärkare samtidigt och få ljud ur båda?? En med optisk och en med coaxial? Och kanske tom analog/RCA. Förstår att det blir samma ljud ut då ur förstärkarna.
/Daniel

Postad 12 July 2013 - 18:28

Unregisteredb1334109
  • Unregisteredb1334109
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

En fundering: kan jag koppla 1 Sonos connect till 2 olika förstärkare samtidigt och få ljud ur båda?? En med optisk och en med coaxial? Och kanske tom analog/RCA. Förstår att det blir samma ljud ut då ur förstärkarna.
/Daniel

Yes det funkar, körde optiskt till min dac samt RCA analogt till ett par aktiva högtalare samtidigt, funka klockrent. Misstänker att alla 3 utgångarna ligger aktiva hela tiden.

Postad 12 July 2013 - 19:37

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Någon spm vet om man kan få Playbarens tv-ljud i mer än playbarens zon? Har letar efter detta i inställningar men inte hittat något...

Postad 12 July 2013 - 20:45

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Hur menar du? Har du fler enheter i andra rum där du vill ha ut TV-ljudet kan du klicka på TV-rum - Grupp och välja vart du vill skicka ljudet. Eller har jag missförstått fin fråga?

Postad 13 July 2013 - 09:41

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Nja, jag vill kunna spela upp tv-ljudet i inte bara playbar, utan även i min play3 och 5 samt i min zoneplayer 90 (eller vad den heter nu för tiden...?).

Postad 13 July 2013 - 10:16

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Nja, jag vill kunna spela upp tv-ljudet i inte bara playbar, utan även i min play3 och 5 samt i min zoneplayer 90 (eller vad den heter nu för tiden...?).

Hmmm, glöm att jag sa något. Efter en omstart av Playbar funkar det helt plötsligt.

Postad 07 August 2013 - 23:38

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Vad hände med uppdateringen till version 4.1.1? ...den som skulle ge androidenheter möjlighet till att strömma vad som helst från mobilen till sonossystemet. Enligt bilderna här så ska det under Musik dyka upp "Denna mobilenhet". Det gör det inte hos mig. Någon som fått det att funka?

Postad 08 August 2013 - 12:30

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Vad hände med uppdateringen till version 4.1.1? ...den som skulle ge androidenheter möjlighet till att strömma vad som helst från mobilen till sonossystemet. Enligt bilderna här så ska det under Musik dyka upp "Denna mobilenhet". Det gör det inte hos mig. Någon som fått det att funka?

Fungerar hos mig, den musik som jag har lagrad i foldern "Music" på telefonen dyker upp i sonos-appen.

Postad 08 August 2013 - 20:14

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Fungerar hos mig, den musik som jag har lagrad i foldern "Music" på telefonen dyker upp i sonos-appen.

Nu ser jag att det funkar hos mig med, när jag petade en mp3-fil in i mappen "Music". Jag trodde att det var mer flexibelt, att jag skulle kunna skicka vilket ljud som helst till sonos, tex när jag spelar upp mina podcasts med hjälp av appen Pocket Casts.

Postad 09 August 2013 - 05:48

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Nu ser jag att det funkar hos mig med, när jag petade en mp3-fil in i mappen "Music". Jag trodde att det var mer flexibelt, att jag skulle kunna skicka vilket ljud som helst till sonos, tex när jag spelar upp mina podcasts med hjälp av appen Pocket Casts.

Ah. Jag läste någonstans att det gällde katalogen Music så jag har inte tänkt längre än att det var det som skulle fungera.
Jag vet inte vilka podcasts du lyssnar på. ,men jag hittar nästan alla mina som radio shows under radio-delen i Sonos.

Postad 09 August 2013 - 15:32

egoBen
  • egoBen
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0
Är det bara hos mig eller har Sonos börjat sortera konstigt? Jag filer som heter 01, 02 osv men det blir inte alls rätt ordningg. Vad kan vara fel? Det funkade perfekt förut.

Postad 10 August 2013 - 08:04

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Ah. Jag läste någonstans att det gällde katalogen Music så jag har inte tänkt längre än att det var det som skulle fungera.
Jag vet inte vilka podcasts du lyssnar på. ,men jag hittar nästan alla mina som radio shows under radio-delen i Sonos.

Jo, man hittar rätt månda kända svenska podcasts där men tex bästa teknikpodcasten Slashat finns ju inte där.

Postad 23 August 2013 - 20:53

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Ni som har Sonos Playbar, vad kompletterade ni först med?
Två stycken Play:3 eller en sub?
Vad gav största lyftet?

Postad 23 August 2013 - 21:52

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Ni som har Sonos Playbar, vad kompletterade ni först med?
Två stycken Play:3 eller en sub?
Vad gav största lyftet?

Köpte Playbar+sub samtidigt men bestämde mig för 2 st Play3 inom några timmar efter att Playbar+sub var installerade. Tänkte: Fan, vad bra det låter men det kan nog låta bättre med två Play 3 också...och det gör det verkligen...

Postad 25 August 2013 - 15:36

thella
  • thella
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Kan sonos playbar spela ljud genom högtalarna och hörlurar samtidigt? Om inte finns det någon annan soundbar som kan?

Postad 25 August 2013 - 16:34

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Kan sonos playbar spela ljud genom högtalarna och hörlurar samtidigt? Om inte finns det någon annan soundbar som kan?

Playbaren har ingen hörlursutgång. Fråga 2 kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.