Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Toshiba HD-E1/ XE1/EP10 *

1789 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 november 2007 - 16:52

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Kolla att du ställt in datum och tiden rätt i setup menyn,brukar hjälpa ; )

Angående regionsfrihet så har jag testat lite olika discar och dom som har RCA kodningen funkar inte tex star wars,däremot LOTR trilogin funkar finnemang,så totalt regionsfri blir den inte men dock en bit på vägen : )

Mvh Nicke

Postad 01 november 2007 - 18:32

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Köpte en Toshiba HD-XE1 för någon dag sen , grymt nöjd än så länge men har problem med att ansluta den till nätet , får bara kan inte hitta server , ip-nummer osv ser helt rätt ut , testat kopplat via modemet direkt och via min router men samma sak.

Någon som har något tips vad jag gör för fel?

Du ska ha dynamisk IP adress ( DHCP ) dvs du blir tilldelad IP adress automatisk.

Postad 01 november 2007 - 19:28

Strixx
  • Strixx
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Okej , tackar för tipsen , ska testa mer nu.

Postad 01 november 2007 - 20:34

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Jag tänkte bara skriva och uppdatera alla som kan vara intresserade om service status på min Toshiba HD DVD spelare som jag jag lämnade in på service den 4 oktober och nu har varit borta i 4 veckor. Jag har under den här tiden inte kunnat se en enda HD DVD film och bara det känns otroligt frustrerande då det kommit väldigt mycket bra filmer under dom senaste veckorna.
Hursomhellst så verkar Toshiba's service fungera urkasst och enligt servicekillen på Elgiganten blev jag lovad att dom skulle få svar från någon chef senast i nästa vecka angående min service men jag tyckte det lät väldigt osäkert och jag hade väntat mig ett mer seriöst svar t.ex. att dom väntar någon reservdel eller liknande.
Jag svarade att det här är inte acceptabelt och jag borde få häva köpet men det var absolut inte möjligt så jag vill verkligen varna alla för Elgiganten/Toshiba och jag hoppas inte era HD DVD spelare går sönder så att ni slipper genomlida allt detta strul.
Om det här hade varit i USA hade jag kunnat köpa en helt ny för 600:- och slänga den trasiga spelaren men jag gav trots allt nästan 6000:- när jag köpte min HD-E1 i januari så jag tycker definitivt man borde kunna förvänta sig lite mer kundservice för dom pengarna :(

Redigerat av Unregisteredd3e6445d, 01 november 2007 - 20:38.

Postad 01 november 2007 - 20:39

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

Jag tänkte bara skriva och uppdatera alla som kan vara intresserade om service status på min Toshiba HD DVD spelare som jag jag lämnade in på service den 4 oktober och nu har varit borta i 4 veckor. Jag har under den här tiden inte kunnat se en enda HD DVD film och bara det känns otroligt frustrerande då det kommit väldigt mycket bra filmer under dom senaste veckorna.
Hursomhellst så verkar Toshiba's service fungera urkasst och enligt servicekillen på Elgiganten blev jag lovad att dom skulle få svar från någon chef senast i nästa vecka angående min service men jag tyckte det lät väldigt osäkert och jag hade definitivt väntat mig ett mer seriöst svar att dom väntar någon reservdel eller liknande.
Jag svarade att det här är inte acceptabelt och jag borde få häva köpet men det var absolut inte möjligt så jag vill verkligen varna alla för Elgiganten/Toshiba och jag hoppas inte era HD DVD spelare går sönder så att ni slipper genomlida allt detta strul.
Om det här hade varit i USA hade jag kunnat köpa en helt ny för 600:- och slänga den trasiga spelaren men jag gav trots allt nästan 6000:- när jag köpte min HD-E1 i januari så jag tycker definitivt man borde kunna förvänta sig lite mer kundservice för dom pengarna :(

Tråkigt men inte ovanligt. När någonting går sönder så kan det ta tid. Elgiganten lägger ut garantirep. på firmor som t.ex. Powermill. Då kan det ta tid. 4 veckor är en lång tid men jag har erfarenhet av att det kan ta upp till 6 veckor för att reparera t.ex. en dvdspelare.

Postad 01 november 2007 - 21:32

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0
Toshiba XE1 DVD Region Free Firmware Still Available to Download

Postad 01 november 2007 - 21:35

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Man blir nästan sugen på en XE1.a hehe, hur många här med såna har testat denna firmware har läst om nån enstaka bara??!!

Postad 01 november 2007 - 21:46

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

Man blir nästan sugen på en XE1.a hehe, hur många här med såna har testat denna firmware har läst om nån enstaka bara??!!

Jag har installerat detta firmware. Har testat några reg 3 filmer utan problem.
Provade ringen triologin R1 också de utan problem.
Men när jag testade 6 dagen region 1 så kunde jag inte spela upp filmen. Den har RCE skyddet och det enda jag fick fram var en världskarta...
Hoppas att nästa regionshack gör så att även RCE skyddade filmer går att spela upp!

Postad 02 november 2007 - 11:33

Unregistereded04a8bd
  • Unregistereded04a8bd
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Elgiganten har en rätt så trevlig deal just nu:
Toshiba HD-E1 + 5 filmer för 2990:-
LÄNK

Redigerat av Unregistereded04a8bd, 02 november 2007 - 11:33.

Postad 02 november 2007 - 11:50

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

LÄNK

Postad bild ;)

Postad 02 november 2007 - 12:05

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Tråkigt att de inte kan köra nån liknande deal med XE-1.varför ska den kosta
3 ggr så mkt för utan filmer??!!

Postad 02 november 2007 - 13:02

Unregistered38aaaed3
  • Unregistered38aaaed3
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

LÄNK

Beställde precis en.

Postad 02 november 2007 - 13:45

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0
Och är man i USA kan man på tex BestBuy köpa A2:an för 99 dollars plus 5 filmer,..

Postad 02 november 2007 - 19:36

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0

LÄNK

Beställde precis en.

Me2

Postad 03 november 2007 - 14:07

Duck3N
  • Duck3N
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är starkt sugen på att slå till på en sådan här spelare( HD-E1) ,men har några frågor:

* Vid uppspelning av HD Dvd ,upplever ni att bilden hackar vid panoreringar?

*Vid uppspelning av dvd (och uppskalning) upplever ni att bilden hackar ibland?

Har svårt för dessa hack som uppkommer vid uppspelning av tex 1080 p material,där bilden hackar sig fram tex vid panoreringar. Är det lika illa på en spelare som skalar upp till 1080i ? Isf kommer jag att vänta med inköp.
Tacksam för svar!

Mvh

Postad 03 november 2007 - 17:23

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0
Det var precis ett sånt här erbjudande som behövdes för att locka in mig på den röda stigen. Nu är jag helt format neutral och ska bara köpa bra film, HD-DVD till E1-an och BD till Ps3

Postad 03 november 2007 - 18:35

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Hursomhellst så verkar Toshiba's service fungera urkasst och enligt servicekillen på Elgiganten blev jag lovad att dom skulle få svar från någon chef senast i nästa vecka angående min service men jag tyckte det lät väldigt osäkert och jag hade definitivt väntat mig ett mer seriöst svar att dom väntar någon reservdel eller liknande.
Om det här hade varit i USA hade jag kunnat köpa en helt ny för 600:- och slänga den trasiga spelaren men jag gav trots allt nästan 6000:- när jag köpte min HD-E1 i januari så jag tycker definitivt man borde kunna förvänta sig lite mer kundservice för dom pengarna :)

Tråkigt men inte ovanligt. När någonting går sönder så kan det ta tid. Elgiganten lägger ut garantirep. på firmor som t.ex. Powermill. Då kan det ta tid. 4 veckor är en lång tid men jag har erfarenhet av att det kan ta upp till 6 veckor för att reparera t.ex. en dvdspelare.

Ja, det kanske inte är ovanligt men bara för det betyder det inte att jag kan acceptera vilken skitservice som hellst. Igår ringde dom från butiken och då kom det fram att dom inte ens påbörjat reparationen av min HD DVD spelare så din gisning om 6 veckor är nog inte så långt från sanningen.
Angående kompensation så blev jag erbjuden filmer för 400:- och det är jag absolut inte nöjd med tanke på att jag bara kunde hitta två stycken HD DVD filmer i hela butiken och det var filmer som jag dessutom redan äger sedan tidigare :lol:
Om dom hade någon goodwill skulle dom ersätta mig med en ny spelare i kartong eller häva köpet så jag kan köpa en ny i någon mer seriös butik med bra kundservice.

Postad 04 november 2007 - 11:27

pluppgranberg
  • pluppgranberg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
om jag fattat det rätt så ska just det här 24 (1080p24) göra så att filmen går mjukare, alltså hackfritt. Om man inte har en tv som klarar 1080p, funkar det inte att köra 720p24 lr nåt sånt då istället?
Har uppgraderat min ep10 till nyaste firmware, och det finns ju att välja 1080p24 i setuppen, men min tv klarar ju bara 1080i...

Jag köpte först en hd-a2 (Amerikansk modell) och upplevde där att bilden gick ngt hemskt hackigt. Krängde iväg den & köpte en svensk ep10 istället. Kör jag vanlig DVD så flyter bilden hur bra som helst, dock HD så går det Lite hackigt (Dock betydligt bättre än det gick med hd-a2)

Måste jag köpa en ny tv för att få det hackfritt (1080p24) ?

Postad 04 november 2007 - 11:33

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0
Själv föll man för frestelsen och gick o köpte en HD-E1:a igår på El-giganten.
Tidigare hade jag Xbox 360 HD DVD spelaren och jag upplever inte alls det där "juddret" som alla pratar om. Så jag var lite rädd när jag skulle prova HD-E1:an för att se ifall den fungerade lika bra som min tidigare spelare (jag använder Epson EMP-TW600 som bildvisare).
Jag tycker bilden flyter på lika bra med denna spelare som 360-tillbehöret. Dock är det väldigt skönt att slippa höra oljudet från xboxen så nu behöver man inte höja volymen för att höra dialogen när man har låg volym.

Förmodligen är jag väldigt okänslig för just "judder" och förstår inte hur det kan flyta på smidigare med 1080/24p.

Postad 04 november 2007 - 11:33

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Jag kör HD-E1 till PV60 och upplever inget hackande alls :) mkt bra bild
vid 1080i.. :P

Postad 04 november 2007 - 12:13

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Måste tyvärr meddela en ganska grov bugg i nya mjukvaran v2.5 och 1080p24. Iaf till alla er som kör en XE1a direkt till en TV och kör ljudet via TVns ljud. Jag gör det för tillfället och ljudet kommer långt före bilden. Grymt irriterande! Har provat alla möjliga inställningar, men jag får inte till det. Hade det funnits en inbyggd funktion i setupen för ljuddelay så hade det inte varit några problem. Har provat och ändrat avstånd till högtalare 2.0/5.0 och 5.1 utan att det blir något bättre .
Tillsvidare kör jag vidare med 1080p och så får skärmen fixa mjuka panoreringar istället. Kör man ljudet till en receiver är det ju inga problem då man oftast har delayinställningar för ljudet där. Hoppas att Toshiba fixar detta snart...

Postad 04 november 2007 - 12:16

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Jag kör HD-E1 till PV60 och upplever inget hackande alls :) mkt bra bild
vid 1080i.. :P

Samma här kört med E1 till LG50PC1D och upplever inget hackande. Kan det vara så att vissa uppfattar det och vissa inte ?
Ingen som har en länk till att göra E1 regionsfri på DVD ?

Postad 04 november 2007 - 20:07

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0

Måste tyvärr meddela en ganska grov bugg i nya mjukvaran v2.5 och 1080p24. Iaf till alla er som kör en XE1a direkt till en TV och kör ljudet via TVns ljud. Jag gör det för tillfället och ljudet kommer långt före bilden.

Jag har också märkt av detta fenomen, både på Blu-ray och HD DVD, men bara på vissa filmer, bl.a. Edward Scissorhands på BD och The Shining på HD. Slår man av 24p blir det genast bättre, men eftersom en del filmer fungerar utan problem borde ju alla funka likadant tycker jag... ;)

Postad 05 november 2007 - 20:11

pluppgranberg
  • pluppgranberg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
för er som är intresserade...

nyaste uppgraderingen gjorde ju att spelarna stödde 1080p24. Jag (& även nån till) undrade lite över oss som inte har en 1080p TV, utan bara kan köra i 720p eller 1080i, om det blir 24fps där också. Mailade toshiba & frågade..

""
Hej!

Oavsett 24fps så skall TV´n klara 720p utan att det "hackar" . "720p med 24fps" finns inte som val utan
1080p och 24fps är signalen man söker , och det är den bästa. (eller hur jag nu skall förklara det ?)

1080p och 24fps är ett format , alla HD inspelningar/HD DVD skivor från filmbolagen har en "updateringshastighet"
med 24 rutor / sekund. Det är därför viktigt att spelaren stödjer detta för att det skall flyta på utan hack , hack
är dock fel uttryck för hackar gör det inte det inte utan 24fps det är överdrivet. Men det blir ett bättre resultat om spelare, och TV stödjer detta.

Med Vänlig Hälsning
Helpdesk
""

Så om jag nu tycker det hackar på min TV, & inte ni andra.. så verkar det som att min TV inte riktigt stöder signalen då. kanske min clasohlsson hdmi kabel som inte hinner få igenom alla ettor & nollor ? :wub:

Postad 08 november 2007 - 19:48

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Jag har fått häva köpet på min HD-E1 pga en massa strul med min service hos Elgiganten så nu undrar jag vad som är smartast att göra för jag vill ha en ny spelare ganska snabbt men E1:an börjar tyvärr kännas ganska omodern och jag skulle t.ex. vilja ha analoga 5.1 utgångar om jag ändå ska uppgradera till en bättre spelare. Min förstärkare är gammal och saknar helt saknar hdmi så jag misstänker att jag får bättre ljud via dom analoga utgångarna eller har jag fel?
Är det någon som vet när Toshiba HD-EP35 kommer gå att köpa i Sverige och om det är några stora prissänkningar på gång liknande som i USA senaste tiden?
Måste säga att det kändes ganska fint att få tillbaka 5890:- av Elgiganten med tanke på att jag kan köpa en ny för 3490:- i deras nätbutik :)

Redigerat av Unregisteredd3e6445d, 08 november 2007 - 19:49.

Postad 09 november 2007 - 14:49

mattef
  • mattef
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag läste specifikationerna på HD-E1 och där står det att den klarar DTS (core only), vad innebär "core only"?

Och måste man ha HDMI 1.3 för att uttnyttja de nya HD ljud formaten?

Mvh

Postad 09 november 2007 - 15:27

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0

Tjena!

Jag läste specifikationerna på HD-E1 och där står det att den klarar DTS (core only), vad innebär "core only"?

Och måste man ha HDMI 1.3 för att uttnyttja de nya HD ljud formaten?

Mvh

Core only betyder att den plockar ut DTS i full bitrate 1,5 mbps genom vanlig
toslink..

Du kan få ut Dolby true HD som PCM genom vanlig HDMI stärkare och behöver
inte 1.3 för det..

Postad 09 november 2007 - 21:21

mattef
  • mattef
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Att HD-E1 har analogt ljud ut 2.0, vad innebär det att man ej kan få surround eller vaddå?

Ursäkta nybörjar frågorna.

Mvh

Postad 10 november 2007 - 02:08

ingels
  • ingels
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Att HD-E1 har analogt ljud ut 2.0, vad innebär det att man ej kan få surround eller vaddå?

Ursäkta nybörjar frågorna.

Ingen fara, analogt ljud ut 2.0 innebär att det finns två vanliga RCA anslutningar ut från HD-E1 och ur dom får du bara stereo / dolby pro logic

Riktigt surround går utmärkt att få via den digitala optiska utgången (det finns övergångar till optiska koaxiala om det skulle knipa) eller från HDMI utgången till surround förstärkare och vidare till TV'n ifrån förstärkaren

Postad 10 november 2007 - 16:45

mattef
  • mattef
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Tack för alla snabba svar!

Har HD-E1 memory funktion att den kommer ihåg vart man var i filmen man börjat tittat på, även om man stänger spelaren i mellan?

Mvh

Postad 11 november 2007 - 21:54

Unregistered38aaaed3
  • Unregistered38aaaed3
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Har HD-E1 memory funktion att den kommer ihåg vart man var i filmen man börjat tittat på, även om man stänger spelaren i mellan?

Mvh

tyvärr, råkar du trycka på stopp så får du börja om ifrån början.

Redigerat av Unregistered38aaaed3, 11 november 2007 - 21:55.

Postad 12 november 2007 - 08:47

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0

Mvh

Som "RX-V1700" har skrivit här ovan så stämmer det att man måste börja om på HD DVD men på vanlig DVD så fungerar "resume"-funktionen.

Postad 13 november 2007 - 09:04

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0
Min HD-E1 går inte att uppdatera med v2,5 bränd på cd-r. Har 1,2 mjukvara. Vad kan jag göra för fel?

Postad 13 november 2007 - 09:38

Unregistered841d930f
  • Unregistered841d930f
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Har du gjort rätt när du brände skivan?

Du ska välja alternativet "bränn image" i valfritt brännarprogram.
Tex Nero, ImgBurn, Alcohol 120%

ImgBurn är gratis och finns här att hämta hem: http://www.imgburn.com/

Min HD-E1 går inte att uppdatera med v2,5 bränd på cd-r. Har 1,2 mjukvara. Vad kan jag göra för fel?

Redigerat av Unregistered841d930f, 13 november 2007 - 09:41.

Postad 13 november 2007 - 10:51

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0

Har du gjort rätt när du brände skivan?

Du ska välja alternativet "bränn image" i valfritt brännarprogram.
Tex Nero, ImgBurn, Alcohol 120%

ImgBurn är gratis och finns här att hämta hem: http://www.imgburn.com/

Provade Nero men det funkade inte, Men har fått till det körde kabeln från datan å drog ner mjukvaran funka fint.

Postad 13 november 2007 - 14:07

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0
Var tvungen att bränna 2 skivor för att få det att fungera. Första gången så valde brännarprogrammet hastighet själv till den snabbaste.
När HD-E1:an inte ville godta den så brände jag en ny med den lägsta brännarhastigheten. Då fungerade det hur bra som helst. Så prova det om inget annat skulle fungera.

Postad 13 november 2007 - 16:46

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0
Är det någon som vet när firmware 2.7 kommer till Europa-spelarna?
Amerikanarna har fått detta firmware och det fixar 1080p/24 buggen och funktionen bitstream out funkar klockrent...
Hoppas det kommer innan jul iallafall. Sitter här med en XE1 som behöver uppdateras!

Postad 13 november 2007 - 23:39

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Provade precis denna franska FW 2.7 och den funkar klockrent : ) nu visas det på min Denon 3808 vad jag lyssnar på,kan inte säga så mycket om kvaliten (för sent för att spela på lite) men den VERKAR faktiskt markant bättre : )

Testar lite mer imorgon.

Länk: http://www.homecinem...p...&start=8145

ni finner den 4 poster ned på sidan.

Mvh Nicke

Postad 14 november 2007 - 09:08

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1 638 inlägg
  • 0
TOOL!! Tack för infon :blink:

men eftersom jag inte kan franska så frågar jag har istället.

Hur brände du filen? jag har alltid uppdaterat genom nätet så detta är lite nytt.

Och det är väl FW 2.5.1 AUS som är för XE1? INTE FW 2.7 US?? Fattar inte riktigt vilken av dem du installerade!

Tacksam för hjälp

Mvh mikeeeeeeee

Redigerat av mikee, 14 november 2007 - 09:09.

Postad 14 november 2007 - 09:19

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1 638 inlägg
  • 0
Hmmm det verkar som att FW 2.7 US även funkar för oss med XE1 :blink:

Postad 14 november 2007 - 09:24

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
ISO filen bränner du i Nero el liknande som burn image på en CD och med låg brännhastighet..

Postad 14 november 2007 - 10:24

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1 638 inlägg
  • 0
Yessssssssssssss!! NU är den komplett :blink:

Nu har Toshiba FÅTT TILL DET!!

1080p/24fps funkar utan lipsynch problem! Och min Onkyo 875 indentifierar alla olika ljud format :lol:

Här kommer lite bevis!

OBS dåliga bilder!

Bifogad fil(er)

Postad 14 november 2007 - 19:05

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Jag såg att Elgiganten idag höjt priset på HD-E1 till 3990:- och det verkar även som priserna gått upp i USA om man kollar t.ex. Amazon så tar dom $249.99 för HD-A2 som är den amerikanska modellen av samma spelare.
Jag som hade hoppats på ännu lägre priser nu när julhandeln snart startar på allvar eller är detta bara en tillfällig prishöjning?

Postad 14 november 2007 - 19:21

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
E-1 och A-2 är med säkerhet på utgående, så med mindre kvantitet högre pris är vad
jag gissar på, El - Giganten har säkert inte många kvar ..

de nya 3:e generationen kommer ju snart..

A-3 lär säkert vara billig under jul osv i U.S men undrar ja om de nya modellerna
i Sverige kommer sänkas så mkt för att nå masmarket typ..

Postad 14 november 2007 - 21:59

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

E-1 och A-2 är med säkerhet på utgående, så med mindre kvantitet högre pris är vad
jag gissar på, El - Giganten har säkert inte många kvar ..

de nya 3:e generationen kommer ju snart..

A-3 lär säkert vara billig under jul osv i U.S men undrar ja om de nya modellerna
i Sverige kommer sänkas så mkt för att nå masmarket typ..

Elgiganten säljer ju visserligen HD-EP10 för 3790:- utan filmer men om jag ska köpa en HD-E1 så känns det inte som jag vill betala mer än max 2000:- för det är vad jag tycker den är värd. Jag skulle iofs inte tveka till att köpa en HD-EP35 men dom verkar inte gå att få tag på i någon butik än så länge :D

Stämmer det förresten att man kan streama HD-material från datorn som Elgiganten skriver på deras hemsida?

"På spelaren finns även en Ethernet-anslutning för att kunna koppla in den till en dator och ge dig HD-material därifrån."

http://www.elgigante..._kAAAEO5bVZtSzA

Redigerat av Unregisteredd3e6445d, 14 november 2007 - 22:03.

Postad 14 november 2007 - 22:26

ingels
  • ingels
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen Australiensisk uppdatering till E1'an som finns att tanka ?..

Får väl berömma Toshiba UK för att de änteligen lade upp firmware uppdatering som man kunde tanka hem och bränna själv

Postad 15 november 2007 - 09:23

Petter Lindgren
  • Petter Lindgren
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0
Vet inte om ni sett detta...

Toshiba HD-EP10 Multi Region Firmware 2.5.1

Diskussion of denna firmware

Synd bara att den har problem med RCE skyddade dvds från andra regioner.

Postad 15 november 2007 - 18:17

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Fortfarande ingen Australiensisk uppdatering till E1'an som finns att tanka ?..

Får väl berömma Toshiba UK för att de änteligen lade upp firmware uppdatering som man kunde tanka hem och bränna själv

Väntar själv på samma sak, blev annars sugen på en XE1 när jag såg mikee's bilder ( jäkla vad avundsjuk man blir ).

Postad 15 november 2007 - 19:55

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1 638 inlägg
  • 0
Nä nu skall jag sätta mog och kolla på Batman Begins igen....................Bara att se att Dolby TrueHD lysa upp i displayen ger mig stå......................päls:). Skämt åsido, det låter helt jäkla fantastiskt också:)

Postad 16 november 2007 - 18:34

rlu
  • rlu
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Yessssssssssssss!! NU är den komplett :angry:

Nu har Toshiba FÅTT TILL DET!!

1080p/24fps funkar utan lipsynch problem! Och min Onkyo 875 indentifierar alla olika ljud format ;)

Här kommer lite bevis!

OBS dåliga bilder!

Har inte lust att dubbelkolla alla 45 sidor så jag frågar istället.

Få se om jag förstått status efter senaste fw rätt.

• 1080p/24
  • TrueHD via HDMI bitstream för avkodning i receiver
  • DTS HD-MA via HDMI
  • Lipsync HDMI

Hur fungerar det med analog 5.1 ut. Vilka format klarar den att koda av själv? DD+ vet jag men hur är det med TrueHD och DTS HD-MA? För oss stackare som inte har en ny receiver som klarar att dekoda detta utan en stenålders Yamaha från i fjol

Om allt detta stämmer och jag fattat rätt så är den i princip komplett. Bara att slå till B)

/Roger

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.